abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108298836
quote:
7s.gif Op donderdag 23 februari 2012 12:47 schreef andreas612 het volgende:

[..]

wat is je prutscombo dan?
Laptop als multimedia systeem, Kenwood versterker en Akai speakers (waar de kabels uitkomen zonder pluggen of zo). Een beetje zonde want die versterker schijnt een best aardig ding te zijn.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_108298942
quote:
Een beetje zonde want die versterker schijnt een best aardig ding te zijn.
Ik zou zeggen ga eens gezellig een biertje met hem drinken. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_108299207
quote:
7s.gif Op donderdag 23 februari 2012 12:55 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Laptop als multimedia systeem, Kenwood versterker en Akai speakers (waar de kabels uitkomen zonder pluggen of zo). Een beetje zonde want die versterker schijnt een best aardig ding te zijn.
dat valt nog best mee niet?

en inderdaad, een biertje samen doen doet wonderen :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2012 13:04:41 ]
  donderdag 23 februari 2012 @ 15:02:49 #179
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_108303414
quote:
2s.gif Op donderdag 23 februari 2012 12:12 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Tuurlijk vind ik dat niet erg...

trouwens ik had het over grado's in dit topic, daar kun je ook heel leuk walvis geluiden mee maken :D

http://wtfmusic.org/#music/52/1401

tevens meetril nummer :D
Die Grado's zien er leuk uit ja. Ben benieuwd waar je ze kunt beluisteren cq. kopen.

Edit: woah 99 euro. Op Amazon kosten ze $79 Link
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_108303799
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 15:02 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Die Grado's zien er leuk uit ja. Ben benieuwd waar je ze kunt beluisteren cq. kopen.

hifi solutions heeft een aantal grado's in de winkel (a'dam)
pi_108304943
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 15:02 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Ja frustrerend altijd om te zien :'(

Maar aan het einde van de rit geeft het wat een vertekend beeld want bovenop die $80 zal iets van $20 shipping komen. $100=¤75 daar de BTW over=¤89 en dan nog eens inklaringskosten van de vervoerder a +/- ¤15

Voor genoeg zaken scheelt het behoorlijk, helaas in dit geval imho niet.
pi_108311479
Heeft iemand ervaring met deze versterker?
http://news.cnet.com/8301-13645_3-20010329-47.html
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_108311540
Ik denk dat je minstens tegen de ¤200 moet betalen als je een goede geluidsweergave wil hebben bij een hoofdtelefoon. Ik hoorde laatst van iemand dat je met Beyerdynamics voor ongeveer die prijs al een uitstekende geluidskwaliteit krijgt (zeer goede transferratio).
#NoDAPL
  donderdag 23 februari 2012 @ 22:22:52 #184
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_108325070
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 15:45 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Ja frustrerend altijd om te zien :'(

Maar aan het einde van de rit geeft het wat een vertekend beeld want bovenop die $80 zal iets van $20 shipping komen. $100=¤75 daar de BTW over=¤89 en dan nog eens inklaringskosten van de vervoerder a +/- ¤15

Voor genoeg zaken scheelt het behoorlijk, helaas in dit geval imho niet.
Hai, dat snap ik. Maar de Europese importeur zal toch wel een doorgeefluik zijn. Die het product niet zo duur hoeft te kopen bji de fabrikant? Maar mischien maak ik wel een naieve denkfout.

quote:
7s.gif Op donderdag 23 februari 2012 15:14 schreef andreas612 het volgende:

[..]

hifi solutions heeft een aantal grado's in de winkel (a'dam)
Ah bedankt voor de tip.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  Moderator vrijdag 24 februari 2012 @ 09:56:51 #185
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_108336459
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 18:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik denk dat je minstens tegen de ¤200 moet betalen als je een goede geluidsweergave wil hebben bij een hoofdtelefoon. Ik hoorde laatst van iemand dat je met Beyerdynamics voor ongeveer die prijs al een uitstekende geluidskwaliteit krijgt (zeer goede transferratio).
Die grado's van om en nabij de 100 - 150 euro zijn anders ook prima, voor een gesloten hoofdtelefoon moet je idd een behoorlijke stap omhoog.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_108340466
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 09:56 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Die grado's van om en nabij de 100 - 150 euro zijn anders ook prima, voor een gesloten hoofdtelefoon moet je idd een behoorlijke stap omhoog.
grado's zijn wel heel specifiek, vooral op akoustische geluiden erg goed, maar wil je pop of hiphop draaien dan is imo beyerdynamic een betere keus (daarbij is het draagcomfort ook veel lekkerder)
pi_108349156
Ik hoorde van iemand dat die van Beyerdynamics het meest natuurgetrouw geluid zouden weergeven (meest vlakke grafiekjes waarbij op de x-as de frequentie staat en op de y-as het aantal decibel).
#NoDAPL
pi_108349824
quote:
10s.gif Op woensdag 22 februari 2012 22:46 schreef YuckFou het volgende:
Niks tegen een puristische benadering van audio, muziek is emotie en hoe beter je het ervaart hoe dieper het gaat, maar je kan ook overdrijven....http://www.kempelektroniks.com/General/Tweaks.aspx
Ze raden ook aan om je bril af te zetten. :')

Anyway, niks mis met fatsoenlijke apparatuur maar ik heb inderdaad het idee dat er mensen zijn die redelijk doorslaan. Daarnaast is functie en natuurlijk budget ook wel belangrijk. Heb zelf redelijke speakers staan, maar die worden aangedreven door een receiver omdat ik simpelweg veel apparatuur heb die ik wil aansluiten, waaronder 4 HDMI apparaten.

Heb een set van deze speakers staan (niet mijn eigen foto):
pi_108352776
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik hoorde van iemand dat die van Beyerdynamics het meest natuurgetrouw geluid zouden weergeven (meest vlakke grafiekjes waarbij op de x-as de frequentie staat en op de y-as het aantal decibel).
'k vind 'm iig wel chill idd :D
pi_108352843
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 12:02 schreef andreas612 het volgende:

[..]

grado's zijn wel heel specifiek, vooral op akoustische geluiden erg goed, maar wil je pop of hiphop draaien dan is imo beyerdynamic een betere keus (daarbij is het draagcomfort ook veel lekkerder)
Dat is idd wel een serieus minpunt van Grado, ze zitten niet echt heel fijn. Qua geluid, tja ik houd er wel van.
pi_108352906
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 17:23 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Dat is idd wel een serieus minpunt van Grado, ze zitten niet echt heel fijn. Qua geluid, tja ik houd er wel van.
jup, of je moet die grotere van grado hebben, die zitten echt around-ear, maar dan zit je op min 1000eu geloof ik..
  vrijdag 24 februari 2012 @ 18:38:51 #192
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_108355308
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Natuurgetrouw bij een hoofdtelefoon is denk ik bijna onmogelijk. Omdat de speakers zo dicht op je gehoor zitten.
  zaterdag 25 februari 2012 @ 10:50:28 #193
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_108377167
quote:
Even een foto van mijn crossover, dan zie je hoeveel belang PMC hecht aan kabels, pluggen, enz.

En nee, PMC is niet een stel nitwits bij elkaar...

Maar het gebruik van ferriet kernen in spoelen maakt het filter nogal on High End wanwege de vervorming die op treed bij gebruik making van dit materiaal

Dit is vaak een goedkopere oplossing omdat luchtspelen van hoog vermogen en lage kantelfrequentie uitermate duur worden

Ook het gebruik van Bi-polaire ELCO's is niet echt een aanrader voor de echte high-end freak

[ Bericht 5% gewijzigd door DeMolay op 25-02-2012 10:55:29 ]
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
pi_108383896
cool topic. ~:)

even een vraagje aan de experts hier, zelf weet ik (nu nog) te weinig van audio, vandaar.

pas een nieuwe stereo receiver gekocht, 2x75 watt op 8 ohm, en mijn (heel erg) oude speakers gaan tot 60 watt op 8 ohm, nu klinkt het geluid heel zacht tenzij ik het volume bijna open draai. ligt dit aan het feit dat deze speakers te zwak zijn?

was sowieso al van plan om binnenkort ook nog nieuwe speakers te halen, maar was toch nieuwsgierig. :)

iemand?
pi_108385708
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 15:02 schreef dawg het volgende:
cool topic. ~:)

even een vraagje aan de experts hier, zelf weet ik (nu nog) te weinig van audio, vandaar.

pas een nieuwe stereo receiver gekocht, 2x75 watt op 8 ohm, en mijn (heel erg) oude speakers gaan tot 60 watt op 8 ohm, nu klinkt het geluid heel zacht tenzij ik het volume bijna open draai. ligt dit aan het feit dat deze speakers te zwak zijn?

was sowieso al van plan om binnenkort ook nog nieuwe speakers te halen, maar was toch nieuwsgierig. :)

iemand?
Dat zo niet heel zacht moeten klinken, alles wel goed aangesloten (of tape monitor aan?)
pi_108386054
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 16:19 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Dat zo niet heel zacht moeten klinken, alles wel goed aangesloten (of tape monitor aan?)
zit goed aangesloten, er zit alleen een blu-ray en lcd op aangesloten. aangezien het een stereo apparaat is (deze) is eea aangesloten via reguliere tulpjes. :)

tape monitor staat uit, kan er in elk geval niks over vinden in de handleiding, plus die aansluitingen zijn ook ongebruikt. toonregelingen staan ook uit, als ik bijv loudness aanzet klinkt het natuurlijk wel iets luider, maar ik gebruik eigenlijk altijd pure direct, zonder toonregelingen dus.

speakers zijn bose ml3, maar daar kan ik verder niet zoveel over vinden (ze zijn 23 jaar oud :') ).
pi_108386268
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 16:32 schreef dawg het volgende:

[..]

zit goed aangesloten, er zit alleen een blu-ray en lcd op aangesloten. aangezien het een stereo apparaat is (deze) is eea aangesloten via reguliere tulpjes. :)

tape monitor staat uit, kan er in elk geval niks over vinden in de handleiding, plus die aansluitingen zijn ook ongebruikt. toonregelingen staan ook uit, als ik bijv loudness aanzet klinkt het natuurlijk wel iets luider, maar ik gebruik eigenlijk altijd pure direct, zonder toonregelingen dus.

speakers zijn bose ml3, maar daar kan ik verder niet zoveel over vinden (ze zijn 23 jaar oud :') ).
Klinkt het ook zacht als je de FM gebruikt van de receiver, dus niet een extern apparaat?
pi_108386288
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 16:41 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Klinkt het ook zacht als je de FM gebruikt van de receiver, dus niet een extern apparaat?
jup. :)

nog wat verduidelijking. volume begint op -80dB. hij staat nu op -42dB, en het is nu een volume wat je als achtergrondgeluid kunt kwalificeren. dat lijkt me wat zacht dus, omdat het volume half open staat...
pi_108386342
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 16:41 schreef dawg het volgende:

[..]

jup. :)
Vreemd, heb even snel gekeken naar die speakers maar een gevoeligheid van 85db is ook niet overdreven laag ofzo en voor de rest geen bijzonderheden. Heeft die Denon een mogelijkheid in het menu van een maximaal 'volume'?
pi_108386392
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 16:44 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Vreemd, heb even snel gekeken naar die speakers maar een gevoeligheid van 85db is ook niet overdreven laag ofzo en voor de rest geen bijzonderheden. Heeft die Denon een mogelijkheid in het menu van een maximaal 'volume'?
voor zover ik weet niet. als ik in het menu ga kan ik alleen maar een aansluiting toewijzen voor dat ipod ding van denon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')