SPOILER: exitplaatjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Poll: Wie is de mol na aflevering 2?
• Liesbeth
• Marit
• Hadewych
• Frits
• Maarten
• Anne-Marie
• Tim
• William
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
De uitslagen van de poll worden gebruikt in de wekelijkse Molspecials op de FP. Deze verschijnen elke vrijdag om 20:30 uur en bevatten columns van Molkenners over de identiteit van De Mol. Iedere week wordt er een nieuwe poll in de topicreeks én de specials gezet.If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
Dat kan, maar dan had ze daarna alsnog het niet kunnen doen. Als ze de mol is, heeft ze dus 1000 euro onnodig opgebracht (+500 i.p.v. -500). En dat vind ik raar voor een mol.quote:Op donderdag 16 februari 2012 22:53 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Is het niet zo dat ze stiekem gewoon hoopte dat haar medespelers haar zouden tegenhouden? "als je het echt zo eng vindt moet je het niet doen"...
Als je als Mol geld in de pot gaat brengen om jezelf minder verdacht te maken, dan vind ik dat belachelijk en snap je het spel niet.quote:Op donderdag 16 februari 2012 22:58 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat kan, maar dan had ze daarna alsnog het niet kunnen doen. Als ze de mol is, heeft ze dus 1000 euro onnodig opgebracht (+500 i.p.v. -500). En dat vind ik raar voor een mol.
Bronquote:Hmm misschien iets uit de 1-op-1-gesprekjes met Art te halen.
Op een gegeven moment stelt Art de vraag 'Wie is de mol?'
Dan geeft Tim als enige een naam door.. 2 zelfs!
Hij zegt LiesbethAnnemarie, heel snel achter elkaar.
Waarom zegt hij niet 'Liesbeth OF Anne-Marie?'
Ik denk dat dat is omdat hij niet antwoord geeft op de vraag 'Wie is de mol?' maar op de vraag 'Wie gaan er WEL naar beneden?'
Want we zagen dat de mol dacht dat zowel Anne-Marie als Liesbeth naar beneden zouden gaan. Ik zie het al helemaal voor me:
Art: Ga jij naar beneden?
Tim: Ja..
Art: Wie nog meer?
Tim: Liesbeth,Anne-Marie.
Ja, maar de redactie weet vast wel wie daar zitquote:Op donderdag 16 februari 2012 23:09 schreef themole het volgende:
Tim krijgt btw niet de sleutelrol in de schoot geworpen. Liesbeth neemt op en moet hem geven aan diegene die links tegenover haar zit: Tim.
Precies.quote:Op donderdag 16 februari 2012 23:06 schreef BobW het volgende:
[..]
Als je als Mol geld in de pot gaat brengen om jezelf minder verdacht te maken, dan vind ik dat belachelijk en snap je het spel niet.
Maar de Mol dacht dat Anne-Marie niet naar beneden ging!quote:Op donderdag 16 februari 2012 23:11 schreef themole het volgende:
En nog een leuke truc van WIDM.com
[..]
Bron
Nee, maar een mol wiel -1000 i.p.v. -500. Bovendien kon Hadewych nog niet weten wat de rest ging doen, dus had er wel degelijk geld in de pot kunnen komen.quote:Op donderdag 16 februari 2012 23:08 schreef Tha_Erik het volgende:
Er is geen geld in de pot gekomen.
Sowieso blijf het natuurlijk heel vreemd dat Tim er nog in zit, terwijl hij meerdere keren totaal niet wist op wie hij moest stemmen. En nu dan nog steeds op twee personen zou zitten. Waarbij zoals gezegd dit laatste gewoon door de montage kan komen.quote:Op donderdag 16 februari 2012 23:11 schreef themole het volgende:
[..]
Bron
Liesbeth vind ik al strontvervelend vanaf de eerste paar afleveringen, zo nep doet ze. Maar ik vrees dat ze gaat winnen (en als alternatief dat ze de mol is), waarmee het een Art déja-vu is.quote:Op donderdag 16 februari 2012 23:15 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Het is duidelijk dat het Tim´s antwoord was op de vraag: ´Wie verdenk je het meeste?´ Gewoon een knip en plak werkje van de makers.
Verder begint dat slechte acteerwerk van Liesbeth nu wel te irriteren, zul je net zien dat zij de vrijstelling wint volgende week (heeft ze niet nodig als mol en wellicht beter dan dat Anne-Marie hem pakt, want één van de beide blonde dames gaat sneuvelen vlak voor de finish en ik wil Hade in de finale hebben!).
De Mol dacht dat Anne-Marie wel naar beneden ging!quote:Op donderdag 16 februari 2012 23:16 schreef easy-going het volgende:
[..]
Maar de Mol dacht dat Anne-Marie niet naar beneden ging!
Oja, dat is waar, daardoor kwam er geen geld in de pot. Ik zit te dubbel-dubbel-dubbel-denkenquote:Op donderdag 16 februari 2012 23:24 schreef themole het volgende:
[..]
De Mol dacht dat Anne-Marie wel naar beneden ging!
Heb het even teruggekeken.
Hij zegt btw Anne-Marie en Liesbeth, dit is een subtiel verschil omdat een logisch antwoord op de vraag 'Wie is de mol?' bij twee verdachten het woord of zou gebruiken.
Ik heb het net ook teruggekekenquote:Op donderdag 16 februari 2012 23:11 schreef themole het volgende:
[..]
Bron
Dat is elk seizoen wel een keer gebeurd, dat de mol een cruciale rol in een opdracht gewoon krijgt aangewezen.quote:Op donderdag 16 februari 2012 23:59 schreef Smeich het volgende:
[..]
Ik heb het net ook teruggekekenDaar gaat mijn mol vanaf aflevering 1 (Liesbeth). Dit klinkt echt heel aannemelijk namelijk, aangezien dit die 1-op-1 gesprekjes ook waarde geeft. Blijf ik erbij dat, mocht Tim inderdaad de mol zijn, dat het belachelijk is dat de regie hem zomaar zo'n beslissende rol geeft in dat kunstspel. Dat kan en mag niet naar mijn mening.
Ja haha zoiets zag ik ook al voor me.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 00:19 schreef Vijf_voor het volgende:
Die kunst opdracht is altijd leuk om te bekijken in de terugblik aflevering. Daar zie je Tim rustig een biertje drinken en wordt er aan een groep studenten gevraagd om alleen de schilder op te noemen.
ja ik weet dat ze monteren.. maar ik kan me van andere jaren herinneren dat er eens zo'n truc was met vragen en nummers, en dat we zo al wisten wie eruit zou gaan.. ik heb dit jaar nog niet veel van dat soort trucs gezienquote:Op vrijdag 17 februari 2012 00:44 schreef Smeich het volgende:
Dat betekent he-le-maal niets. Het is namelijk allemaal gemonteerd, dus die vragen die je tijdens de test voorbij ziet komen hoeven niet overeen te komen met de persoon die je in beeld ziet..
Dat is een goeie inderdaad. Hij kreeg deze enorm belangrijke rol toegezegd en kon het dus simpel achter de schermen saboteren. Plus dat, het zijn kunststudenten, kom op zegquote:Op vrijdag 17 februari 2012 00:19 schreef Vijf_voor het volgende:
Die kunst opdracht is altijd leuk om te bekijken in de terugblik aflevering. Daar zie je Tim rustig een biertje drinken en wordt er aan een groep studenten gevraagd om alleen de schilder op te noemen.
Misschien heb je inderdaad gelijk. Maar ik moet zeggen dat ik het dit jaar een stuk lastiger vind om te achterhalen wie het is. Vorig jaar zat ik al vanaf aflevering 3 op Patrick en had ik 6 afleveringen over om dit bevestigd te zien worden. Art verdacht ik eigenlijk nooit. Omdat die veel te fanatiek met het spel bezig was kon je gewoon zien dat hij opzettelijk zat te mollen...quote:Op vrijdag 17 februari 2012 09:23 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind dat er dit jaar veel minder nepmollen zijn dan anders, William en Liesbeth hebben niet heel opzichtig hele opdrachten verkloot zoals bijv Art vorig jaar...
Het mooie is, dat ze daarvoor ook letterlijk zegt 'er valt geen pijl op te trekken'... Ik denk dat dit getroll van de regie is, maar het zou een hint kunnen zijnquote:Op vrijdag 17 februari 2012 10:20 schreef Jor_Dii het volgende:
In de test bij Hadewych ging de muis over Hadewych en kwam het 'aanklik' geluidje, maar werd er niet geklikt. Heel vreemd, maar wel een mooie hint naar Hadewych als mogelijke Mol.
William vond ik veel meer op Anna van vorig jaar lijken, veel te fanatiek bezig om de mol te kunnen zijn.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 09:23 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind dat er dit jaar veel minder nepmollen zijn dan anders, William en Liesbeth hebben niet heel opzichtig hele opdrachten verkloot zoals bijv Art vorig jaar...
Ja dat viel mij ook op.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 10:20 schreef Jor_Dii het volgende:
In de test bij Hadewych ging de muis over Hadewych en kwam het 'aanklik' geluidje, maar werd er niet geklikt. Heel vreemd, maar wel een mooie hint naar Hadewych als mogelijke Mol.
Oh en trouwens Sevilla
Er ging ook in een keer 10.800 Euro uit, dus jah...quote:Op vrijdag 17 februari 2012 10:38 schreef franklop het volgende:
overigens hebben ze nog steeds geen 10.000 euro in de pot
En ik vond het erg toevallig dat hij alleen maar mensen tegenkwam die geen Engels konden, misschien is hij gewoon weggelopen bij mensen die wel Engels konden.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 12:57 schreef pleeborstel het volgende:
Oh, en ik heb alleen Tim horen zeggen dat hij kunstgeschiedenisstudenten had gevonden; geen enkele student zei dat zelf. Voor hetzelfde geld waren het wiskundestudenten ofzo.
Hij zei toch dat hij alleen maar mensen tegenkwam die geen Engels konden, dat is toch wel een vereiste om kunstkenners te vinden als je zelf geen Spaans kan.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 13:12 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Hij vroeg naar mensen met kennis van kunst, niet naar mensen die Engels spraken.
Ja tuurlijk maar hij vroeg eerst naar kunstkenners.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 13:17 schreef tochweerhenk het volgende:
[..]
Hij zei toch dat hij alleen maar mensen tegenkwam die geen Engels konden, dat is toch wel een vereiste om kunstkenners te vinden als je zelf geen Spaans kan.
Het is niet zo dat de regie hem dat liet doen. De mol wist waarscheinlijk alleen dat de telefoon doorgegeven moest worden aan diegene links voor de persoon met de mobiel zit. Voor Tim was het dus zaak om in ieder geval niet direct naast die mobiel te gaan zitten. Voor hem was het in principe 50-50, want voor hetzelfde geld had diegene direct naast hem de mobiel opgenomen.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 13:12 schreef franklop het volgende:
maar het zou wel erg flauw zijn om de Mol weer zo'n opdracht te laten doen...
Ivon Jaspers deed het immers ook
Hmmmm, dat begreep ik er uit. Zal het zo nog effe terugkijken...quote:Op vrijdag 17 februari 2012 13:20 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Hoezo stond het van te voren wast dat degene 'links voor' de telefoon kreeg? Hij vroeg alleen om Tim.
Ja, ik, maar het was ook de meest logische manier van dragen.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 13:26 schreef Maartel het volgende:
Hoewel ik nog steeds op Hadewych zit.. vond iemand anders het niet lijken alsof Liesbeth een zwarte 'M' de berg opdroeg?
Uhu, maar de stier kan natuurlijk wel met opzet 2 onderdelen in die vorm hebben..quote:Op vrijdag 17 februari 2012 13:37 schreef pleeborstel het volgende:
[..]
Ja, ik, maar het was ook de meest logische manier van dragen.
Op dit moment lijkt het naar Hadewych te wijzen, die regelmatig een kruisje slaat.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 13:40 schreef pleeborstel het volgende:
Is er al een verklaring voor de kruizen?
Nee, maar bij de test verscheen er eentje tussen Hadewych en Liesbeth.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 13:40 schreef pleeborstel het volgende:
Iedereen is uiteindelijk naar beneden gegaan, en de mensen die geen geld opleverde zijn Liesbeth, Anne-Marie en Tim. Oftewel de Mol zei: Anne-Marie, Liesbeth en Tim gaan naar beneden.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 13:38 schreef MrManiak het volgende:
Heeft er iemand een overzicht van opdracht twee, wat de Mol precies voorspelde?
Ik heb er eentje vanuit de Tim-tunnel:quote:Op vrijdag 17 februari 2012 13:40 schreef pleeborstel het volgende:
Of een kruis staat voor de letter t.... om nog maar even Tim te benadrukken.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 13:40 schreef pleeborstel het volgende:
Weet iemand dit al?quote:Op donderdag 16 februari 2012 21:19 schreef Jorwol het volgende:
Wat had Tim op zn hand staan? De naam van de schilderijen toevallig?
Op het .com forum heeft iemand zijn HD televisie op pauze gezet en kon hij de tekst 'citroen bar' lezen. Dat was de plek waar hij naartoe moest om van Art de volgende opdracht te horen...quote:
Ah oké, geen hint.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:39 schreef Tommyjunk het volgende:
[..]
Op het .com forum heeft iemand zijn HD televisie op pauze gezet en kon hij de tekst 'citroen bar' lezen. Dat was de plek waar hij naartoe moest om van Art de volgende opdracht te horen...
Klopt, maar dat betekent automatisch dat alleen Tim of Liesbeth de mol kan zijn.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:47 schreef Redefine het volgende:
Verder snap ik echt niet dat er steeds maar verdedigd wordt dat Hadewych als mol 500 euro heeft bijgedragen door niet te doen wat ze gezegd zou hebben. Omdat ze al 500 euro uit de put had gehaald en er geen geld is bijgekomen hoor ik zeggen. Het is echt een achterlijke actie als hè als mol niet voor elk euro uit de put strijd. Zeker als je er zelf direct invloed op hebt. Daarmee zeg ik niet dat Hadewych de mol niet kan zijn, maar het een logische actie vinden en het verdedigen slaat helemaal nergens op.
Daar waren we toch sowieso wel vanuit gegaan?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 15:22 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Klopt, maar dat betekent automatisch dat alleen Tim of Liesbeth de mol kan zijn.
Moet je aan Tim en Liesbeth vertellen.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 15:25 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Daar waren we toch sowieso wel vanuit gegaan?
Mjah, Tim is mijn hoofdverdachte en blijft dat ook. Al komt dat mede door de onderhandelingen, waar ik er van uit ga dat de mol van stem gewisseld heeft. Dan blijft inderdaad Tim samen met Liesbeth over, die laatste verdenk ik minder omdat het zo obvious is (maar ja je weet het nooit bij WIDM).quote:Op vrijdag 17 februari 2012 15:22 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Klopt, maar dat betekent automatisch dat alleen Tim of Liesbeth de mol kan zijn.
Zet die autocorrect eens uit johquote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:47 schreef Redefine het volgende:
Sowieso, zoals ik eerder al benoemde en later door enkele anderen is herhaald, wilde de mol penningmeester zijn. Volgens mij wilden alleen Tim en Gedrag het zijn. Waarbij Gekuch veel later hart hand op stak.
Ik zie het nu pasquote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:39 schreef EddyAlbena het volgende:
[..]
Zet die autocorrect eens uit joh
Inge Ypenburg abseilde een hoge toren af als zijnde een overwinning op haar zelf. Ik zie dit wel weer als zo'n slap momentje in widm. Door deze actie is ze in vele ogen niet meer verdacht, prima tactiek dus. Als som 0 euro in de pot!quote:Op vrijdag 17 februari 2012 17:17 schreef Redefine het volgende:
[..]
Mjah, Tim is mijn hoofdverdachte en blijft dat ook. Al komt dat mede door de onderhandelingen, waar ik er van uit ga dat de mol van stem gewisseld heeft. Dan blijft inderdaad Tim samen met Liesbeth over, die laatste verdenk ik minder omdat het zo obvious is (maar ja je weet het nooit bij WIDM).
Maar Hadewych uitsluiten doe ik ook niet helemaal. Dat komt vooral omdat ze nauwelijks geld heeft binnengebracht. En op zich zou het me ook niets verbazen als Liesbeth of Tim zo achterlijk is geweest om van stem te veranderen bij de onderhandelingen.
Echter vraag ik me wel af wat Hadewych in de eerste helft van het programma gedaan heeft om te mollen. Deze en vorige aflevering is het wel duidelijk. Maar ik denk dat ze in het begin vooral niet veel gedaan heeft (als ze de mol is).
En ik blijf erbij dat het achterlijk is dat je als mol zijnde bewust 500 euro in de pot brengt. En in de pot brengen is hetzelfde als niet er uit halen. Maar dat betekend niet dat ze de mol niet kan zijn, want er is weleens vaker geweest dat de mol toch geld in de pot heeft gebracht.
Ja, dat viel mij ook op..... Ik vond dat heel raar... Dus dan zou het dus Hadewijch zijn, want je gaat niet jezelf als mol aanwijzen als je geen mol ben toch?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 00:40 schreef Kidney_bean01 het volgende:
Ook al denk ik dat het Tim of Liesbeth is, even een vraag tussendoor:
Zagen meer mensen dat toen Hadewych haar test invulde, de vraag 'Wie is de mol?' in beeld kwam, en daarbij het antwoord '2. Hadewych' werd laten zien? Dat vond ik nogal vreemd, aangezien Hadewych zelf aan het woord was (voor mensen die het willen terugzien, het was rond de 44 minuten)
twitter:WilliamSpaaij twitterde op maandag 20-02-2012 om 11:25:46Vandaag weet ik officieel het grootste geheim van Nederland!Als iemand me dan 5 ton biedt ga ik erover nadenken om het te vertellen
#widm reageer retweet
Er zijn best een aantal sterke hints richting Anne-Marie. En echt veel geld in de pot brengen doet ze ook niet.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 13:00 schreef texelonia het volgende:
Maar ook Annemarie kan ik niet uitsluiten. Om de één of andere reden wordt zij van begin af aan al heel erg verdacht door de kandidaten. Waarom? In de afleveringen komt ze niet echt verdacht over. Dat vind ik dus ook weer verdacht...
sowieso 2.500 op een pot van nog geen 10.000 euro is wel veel hoor, meer dan ge restquote:Op maandag 20 februari 2012 11:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er zijn best een aantal sterke hints richting Anne-Marie. En echt veel geld in de pot brengen doet ze ook niet.
Als Anne-Marie de mol is, is zij ook verantwoordelijk voor het verdwijnen van 10.000 euro uit de pot bij de onderhandelingsopdracht.quote:Op maandag 20 februari 2012 12:12 schreef franklop het volgende:
[..]
sowieso 2.500 op een pot van nog geen 10.000 euro is wel veel hoor, meer dan ge rest
Hoe heeft zij dat dan gedaan ? Ik dacht juist dat Tim, Liesbeth of Frits(hij is er al uit) daar verantwoordelijk voor was.quote:Op maandag 20 februari 2012 12:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als Anne-Marie de mol is, is zij ook verantwoordelijk voor het verdwijnen van 10.000 euro uit de pot bij de onderhandelingsopdracht.
Tim, Liesbeth of Frits heeft groen gestemd, terwijl ze hadden afgesproken rood te stemmen. Dat is op zich verdacht, maar veel verdachter is het feit dat tijdens het eerste gesprek (waar Anne-Marie bij zat) de mogelijkheid niet eens is besproken dat allemaal groen stemmen misschien niet zo'n goed idee is. Het beste wat de mol kan bereiken bij die opdracht is dat de groep besluit voor groen te gaan. En dat is precies wat tijdens alle gesprekken van Anne-Marie is uitkomst was.quote:Op maandag 20 februari 2012 12:16 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Hoe heeft zij dat dan gedaan ? Ik dacht juist dat Tim, Liesbeth of Frits(hij is er al uit) daar verantwoordelijk voor was.
Ik ben heel erg aan het flipperen tussen de overgebleven deelnemers, op eigenlijk Hadewych na: eerst zat ik erg op Liesbeth, maar na de vorige aflevering zat ik weer ineens te twijfelen tussen Tim (deed een Yvonne/George actie en was na meestal de luie zak uithangen plotseling erg actief op de berg) en Anne Marie..quote:Op maandag 20 februari 2012 11:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er zijn best een aantal sterke hints richting Anne-Marie. En echt veel geld in de pot brengen doet ze ook niet.
Ik denk het niet, want de mol verlaat het spel nooitquote:Op maandag 20 februari 2012 12:37 schreef Tijn het volgende:
Ik denk juist dat Hadewych eruit gaat komende aflevering.
twitter:Hademini twitterde op maandag 20-02-2012 om 12:32:25Vandaag laat ik voor het eerst man en zoon alleen, en wel 4 uur lang!! #laatsteopnameswidm reageer retweet
Anne-Marie wordt door de groep verdacht, maar dat zie je niet echt terug. Dadelijk is zij de mol en is iedereen verrast.quote:Op maandag 20 februari 2012 12:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tim, Liesbeth of Frits heeft groen gestemd, terwijl ze hadden afgesproken rood te stemmen. Dat is op zich verdacht, maar veel verdachter is het feit dat tijdens het eerste gesprek (waar Anne-Marie bij zat) de mogelijkheid niet eens is besproken dat allemaal groen stemmen misschien niet zo'n goed idee is. Het beste wat de mol kan bereiken bij die opdracht is dat de groep besluit voor groen te gaan. En dat is precies wat tijdens alle gesprekken van Anne-Marie is uitkomst was.
Ja, Hademini moet blijven. Misschien wint zij de vrijstelling. Tja, ik heb de prono al ingevuld en ik denk dat Liesbeth eruit gaat. Van de Roodshow hint wordt ik ook niet wijzer.quote:Op maandag 20 februari 2012 13:01 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik denk het niet, want de mol verlaat het spel nooit.
Ik denk eerder dat Tim of Liesbeth eruit gaat.
Ja, als ze dan zelf rood had gestemd wel. Maar je kan er vanuit gaan dat zij ook daadwerkelijk groen heeft gestemd (anders zouden 3 personen erover liegen, terwijl het maar voor 1, de Mol, logisch zou zijn)quote:Op maandag 20 februari 2012 12:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tim, Liesbeth of Frits heeft groen gestemd, terwijl ze hadden afgesproken rood te stemmen. Dat is op zich verdacht, maar veel verdachter is het feit dat tijdens het eerste gesprek (waar Anne-Marie bij zat) de mogelijkheid niet eens is besproken dat allemaal groen stemmen misschien niet zo'n goed idee is. Het beste wat de mol kan bereiken bij die opdracht is dat de groep besluit voor groen te gaan. En dat is precies wat tijdens alle gesprekken van Anne-Marie is uitkomst was.
Waarom? Het is juist ideaal voor de mol om netjes groen te stemmen en zich "aan de afspraak te houden", maar in feite ervoor te zorgen dat al het geld uit de pot verdwijnt.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 15:29 schreef ohnikua het volgende:
[..]
Ja, als ze dan zelf rood had gestemd wel.
Een groot gedeelte van de groep wilde groen gaan stemmen, terwijl die keus bij voorbaat kansloos was en altijd zo leiden tot het verlies van de hele pot. Het zijn hoe dan ook de kandidaten die daar hebben gefaald, want ze hadden makkelijk de ene stem van de mol kunnen blokkeren door gelijk op rood te duiken.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 15:39 schreef ohnikua het volgende:
Ik blijf me erover verbazen dat na de laatste opdracht in IJsland mensen (ook de kandidaten) nog iets anders denken dan Tim, Liesbeth of Frits (en die is het uiteraard dus niet). Die opdracht ging over 10.800, veel te veel geld om te gaan mollen als kandidaat, en het is duidelijk dat de pot leeg is gegaan door één van de drie (of nu dus twee). De Mol. Als dit achteraf tóch niet zo blijkt te zijn, vind ik dat ontzettend slecht gespeeld van Annemarie / Hadewych én van de kandidaat die groen stemde ipv rood. Dan mag dit seizoen van mij de prullenbak in
Hoe heeft ze daar dan voor gezorgd? Zij heeft met Tim en met Hadewych afgesproken om unaniem voor groen te gaan (zoals Hadewych dat deed met Liesbeth en Annemarie). Daarna hield voor Annemarie en Hadewych het spel op. Je kan er vanuit gaan dat zij allebei ook daadwerkelijk groen hebben gestemd en zij hadden er dus geen enkele invloed meer op dat Liesbeth, Tim en Frits nog zouden bedenken om toch rood te gaan stemmen.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 15:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom? Het is juist ideaal voor de mol om netjes groen te stemmen en zich "aan de afspraak te houden", maar in feite ervoor te zorgen dat al het geld uit de pot verdwijnt.
Per definitie de mol kun je inderdaad niet zeggen, maar als Tim of Liesbeth niet de mol is, betekend dit wel dat en van de twee ontzettend gefaald heeft door van stem te veranderen. Degene die van stem veranderd is, heeft gezorgd voor de lege pot. Waarmee het als kandidaat dus de grootste faalactie ooit zou zijn in WIDM.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 16:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een groot gedeelte van de groep wilde groen gaan stemmen, terwijl die keus bij voorbaat kansloos was en altijd zo leiden tot het verlies van de hele pot. Het zijn hoe dan ook de kandidaten die daar hebben gefaald, want ze hadden makkelijk de ene stem van de mol kunnen blokkeren door gelijk op rood te duiken.
Het is echt onzin om te stellen dat uit die opdracht blijkt dat Tim of Liesbeth per definitie de mol moeten zijn.
Meer dan anderen aanpraten voor groen te gaan kon de mol ook niet doen in deze opdracht.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 16:04 schreef ohnikua het volgende:
[..]
Hoe heeft ze daar dan voor gezorgd? Zij heeft met Tim en met Hadewych afgesproken om unaniem voor groen te gaan (zoals Hadewych dat deed met Liesbeth en Annemarie). Daarna hield voor Annemarie en Hadewych het spel op. Je kan er vanuit gaan dat zij allebei ook daadwerkelijk groen hebben gestemd en zij hadden er dus geen enkele invloed meer op dat Liesbeth, Tim en Frits nog zouden bedenken om toch rood te gaan stemmen.
Er is hoe dan ook enorm gefaald door de kandidaten tijdens die opdracht. De mol heeft immers maar één stem. Als de andere kandidaten vanaf het begin door hadden gehad dat een unanieme uitslag nagenoeg onmogelijk is en daarom rood dus de meest veilige keus is, had de mol daar helemaal niks tegenin kunnen brengen.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 16:08 schreef Redefine het volgende:
[..]
Per definitie de mol kun je inderdaad niet zeggen, maar als Tim of Liesbeth niet de mol is, betekend dit wel dat en van de twee ontzettend gefaald heeft door van stem te veranderen. Degene die van stem veranderd is, heeft gezorgd voor de lege pot. Waarmee het als kandidaat dus de grootste faalactie ooit zou zijn in WIDM.
1. Eerst spreken Liesbeth en Hadewych af om unaniem voor groen te gaan.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 16:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een groot gedeelte van de groep wilde groen gaan stemmen, terwijl die keus bij voorbaat kansloos was en altijd zo leiden tot het verlies van de hele pot. Het zijn hoe dan ook de kandidaten die daar hebben gefaald, want ze hadden makkelijk de ene stem van de mol kunnen blokkeren door gelijk op rood te duiken.
Het is echt onzin om te stellen dat uit die opdracht blijkt dat Tim of Liesbeth per definitie de mol moeten zijn.
Klopt, echt ontzettend stom gespeeld van alle kandidaten - Frits. Liesbeth (indien geen Mol) beseft zich dit tenminste nog in haar tweede gesprek. Hadewych en Annemarie hebben er niet eens bij stil gestaan dat unaniem op groen eigenlijk geen optie was.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 16:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er is hoe dan ook enorm gefaald door de kandidaten tijdens die opdracht. De mol heeft immers maar één stem. Als de andere kandidaten vanaf het begin door hadden gehad dat een unanieme uitslag nagenoeg onmogelijk is en daarom rood dus de meest veilige keus is, had de mol daar helemaal niks tegenin kunnen brengen.
Je kunt niet zeggen dat de lege pot alleen is veroorzaakt door de wisselaar. Ook de andere persoon die groen heeft gestemd, zat er enorm naast.
En in dat geval heeft ook de Mol het ontzettend stom gespeeld. Ik kan me gewoon echt niet voorstellen dat Hadewych of Annemarie als mol in beide gesprekken alleen maar op unaniem groen aantuurt, en dan nog daadwerkelijk groen stemt ook. Dan ben je gewoon geen goede Mol, dat valt wat mij betreft niet goed te praten.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 16:08 schreef Redefine het volgende:
[..]
Per definitie de mol kun je inderdaad niet zeggen, maar als Tim of Liesbeth niet de mol is, betekend dit wel dat en van de twee ontzettend gefaald heeft door van stem te veranderen. Degene die van stem veranderd is, heeft gezorgd voor de lege pot. Waarmee het als kandidaat dus de grootste faalactie ooit zou zijn in WIDM.
Jawel. Zelf rood stemmen, als dat je tactiek is. Maar dat hebben Hadewych en Annemarie normaal gesproken niet gedaan.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 16:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Meer dan anderen aanpraten voor groen te gaan kon de mol ook niet doen in deze opdracht.
Tenzij de mol als laatste stemt en weet wat de mensen daarvoor hebben gestemd, wat heel goed mogelijk is.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 16:14 schreef ohnikua het volgende:
[..]
En in dat geval heeft ook de Mol het ontzettend stom gespeeld. Ik kan me gewoon echt niet voorstellen dat Hadewych of Annemarie als mol in beide gesprekken alleen maar op unaniem groen aantuurt, en dan nog daadwerkelijk groen stemt ook. Dan ben je gewoon geen goede Mol, dat valt wat mij betreft niet goed te praten.
Er hoeft maar één persoon rood te stemmen, wanneer de rest groen stemt. Dat hoeft niet per se de mol te zijn.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 16:16 schreef ohnikua het volgende:
[..]
Jawel. Zelf rood stemmen, als dat je tactiek is.
Maar dan nog zou Tim of Liesbeth ook groen hebben gestemd. Als kandidaat is dat zó ontzettend stom, dat weiger ik te geloven.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 16:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tenzij de mol als laatste stemt en weet wat de mensen daarvoor hebben gestemd, wat heel goed mogelijk is.
Het kan prima dat Hadewych of Anne-Marie de mol zijn, hebben geprobeerd de groep naar groen te praten om de pot te stelen en vervolgens wisten dat minstens twee anderen toch rood hebben gestemd, waardoor ze zelf "zoals afgesproken" gewoon groen hebben gestemd.
quote:Op dinsdag 21 februari 2012 16:17 schreef ohnikua het volgende:
[..]
Maar dan nog zou Tim of Liesbeth ook groen hebben gestemd. Als kandidaat is dat zó ontzettend stom (in de situatie waarin zij op dat moment zaten), dat weiger ik te geloven.
Als je het programma terugkijkt, zie je dat Frits zegt dat hij, Tim en "de mol" wel rood zullen stemmen. Hij gaat er dus niet vanuit dat het gelukt is om Liesbeth te overtuigen. Misschien pakte dat gesprek in het echt een stuk minder definitief uit dan uit de montage tijdens de uitzending blijkt.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 16:17 schreef ohnikua het volgende:
[..]
Maar dan nog zou Tim of Liesbeth ook groen hebben gestemd. Als kandidaat is dat zó ontzettend stom, dat weiger ik te geloven.
Dat is inderdaad wel iets dat mij ook opviel. Maar misschien wilde Frits om andere redenen niet dat Tim wist wat hij precies met Liesbeth heeft afgesproken. Toen dacht ik nog dat Frits dan misschien de Mol was, maar dat is dus niet zo. Wel was het juist Liesbeth die er in het gesprek met Frits mee kwam dat unaniem groen niet zou werken...quote:Op dinsdag 21 februari 2012 16:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je het programma terugkijkt, zie je dat Frits zegt dat hij, Tim en "de mol" wel rood zullen stemmen. Hij gaat er dus niet vanuit dat het gelukt is om Liesbeth te overtuigen. Misschien pakte dat gesprek in het echt een stuk minder definitief uit dan uit de montage tijdens de uitzending blijkt.
Maar in iederen geval íemand heeft zich niet aan de afspraak gehouden, en in de vorm zoals de opdracht liep, zou dat wat mij betreft alleen de Mol kunnen zij geweest. Als dat niet zo is (wat inderdaad niet helemaal valt uit te sluiten, dat ben ik met je eens), dan vind ik wel dat dat slecht gespeeld is van één of meerdere kandidaten/mollenquote:Op dinsdag 21 februari 2012 16:22 schreef Tijn het volgende:
Ik denk trouwens zelf dat Tim gewoon de mol is en hij stiekem toch groen heeft gestemd, ondanks dat ze rood hadden afgesproken.
Ik wil alleen zeggen dat het niet per definitie zo is dat de mol iemand is die zich niet aan de afspraak heeft gehouden.
hahaquote:Op dinsdag 21 februari 2012 16:26 schreef jcdragon het volgende:
Ik denk ook dat de mol nog steeds Hadewych of Anne-Marie kan zijn.
Het zou me niet verbazen dat Tim toch op groen heeft gestemd omdat hij Marit gewoon in het spel wilde houden.![]()
Ik denk eerder een gevalletje, we doen het binnenlopen van Tim nog een keer over. Mogelijk dat hij de eerste keer struikelde ofzo. Hier hoeven ze geen hint naar de mol te doen, want de mol weet toch al van te voren wat de opdracht inhoudt, en hoe die deze kan verpesten.quote:Op woensdag 22 februari 2012 22:36 schreef JustD1984 het volgende:
Mij viel iets op bij de laatste opdracht waarbij tim naar die ene citroenbar moet komen.
Als hij binnenkomt zegt art iets, tim loopt naar art toe en opeens zie je dat tim daar drinken had staan. Dit terwijl de woorden die art spreekt wel direct uitgesproken lijken te zijn nadat tim binnenkomt. Je hoort het maar ziet hem niet praten.
Misschien stond tim er dus al een tijdje te kletsen met art over de gehele opdracht. Ik kan helaas niet zien of het drinken er al stond toen tim binnen kwam, misschien had art het voor hem al besteld.
Maar goed het lijkt me een rare hint overigens dus eigenlijk slaat dit ook nergens op
Het zal wel met montage werk te maken hebben, maar ik wilde het wel even delen
Ik zit nog steeds op Frits.quote:Op donderdag 23 februari 2012 20:29 schreef svann het volgende:
Tunnelvisie ingeschakeld.
Nu gaat het echt spannend worden.
Art is gewoon de molquote:Op donderdag 23 februari 2012 20:29 schreef SwiffMeister het volgende:
[..]
Ik zit nog steeds op Frits.
Die man zit achter de schermen gewoon door te mollen.
Het is 1 grote conspiracy! Let maar op!
Echt hèquote:Op donderdag 23 februari 2012 20:36 schreef Mani89 het volgende:
Altijd dat "HE!?" als er iemand uitgaat, maakt niet uit wie het is
Iedereen speelt echt voor zichzelf en niet voor de pot.quote:Op donderdag 23 februari 2012 20:36 schreef alors het volgende:
Treurig dat er zo weinig geld in de pot zit
Nee, die zijn het alledrie niet.quote:Op donderdag 23 februari 2012 20:37 schreef Tha_Erik het volgende:
"Tim, Anne-marie, Liesbeth"
Dat is toch niet winnaar, verliezer en mol he?
Idd, zou dus altijd misgaan zo.quote:Op donderdag 23 februari 2012 20:42 schreef EllaN het volgende:
Tim's gezicht is toch nooit herkenbaar op de foto te zien zo.
Idd ik ook. Zou graag de mol willen zijn.quote:Op donderdag 23 februari 2012 20:46 schreef PatriQue89 het volgende:
Dit is echt een programma waarom ik een BN'er wil worden!
ze moeten weer WIDM zonder BNérs maken... ik wil ook een keer mee doenquote:Op donderdag 23 februari 2012 20:46 schreef PatriQue89 het volgende:
Hahaha! Jaaaquote:Op donderdag 23 februari 2012 20:47 schreef themole het volgende:
[..]
Idd ik ook. Zou graag de mol willen zijn.
Nog beter.. Met die bn''ers... tsja... die weten te goed hoe tv werkt enzo..quote:Op donderdag 23 februari 2012 20:47 schreef Stickertje het volgende:
[..]
ze moeten weer WIDM zonder BNérs maken... ik wil ook een keer mee doen
Dit dusquote:Op donderdag 23 februari 2012 20:46 schreef PatriQue89 het volgende:
Sterrenbeeld van de mol?quote:Op donderdag 23 februari 2012 20:47 schreef themole het volgende:
Weer een stier, misschien hint dat de mol een man is.
\Aha.quote:
Ik vroeg het me net ook af, maar Zorro dusquote:Op donderdag 23 februari 2012 20:49 schreef feeling_sinister het volgende:
Weet iemand waar deze muziek van is?
Van The mask of Zorro volgens mij. Instrumentale film versie van I want to spend my lifetime loving you van Tina Arena en Marc Anthony dacht ik.quote:
Deze heeft beiden?quote:Op donderdag 23 februari 2012 20:49 schreef Tha_Erik het volgende:
Het is geen doolhof, maar een labyrinth. Een doolhof heeft een ingang en een uitgang, een labyrinth leidt je naar het midden.
Ja of een paar keer de verkeerde kant in sturen als er stiekem een tijdslimiet op zit.quote:Op donderdag 23 februari 2012 20:51 schreef themole het volgende:
Als mol wil je als eerste zijn, dan kan je de rest de kant van die man opsturen.
Die komt telkens pas op de terugweg.quote:Op donderdag 23 februari 2012 20:52 schreef Melleyn het volgende:
Tim blijft opvallend veel praten zodat de man hem misschien hoort over de porto?
'Door de lichtval.'quote:Op donderdag 23 februari 2012 20:52 schreef Tha_Erik het volgende:
Hoezo dat Tim niet kan zien of iets doodloopt?
quote:
Ik weet het niet meer... heb het hele seizoen op Tim gezeten, tot vorige week.. toen twijfelde ik aan Hadequote:
Ik blijf ook maar switchen van Hadewych naar Tim en terug.quote:Op donderdag 23 februari 2012 20:55 schreef PatriQue89 het volgende:
[..]
Ik weet het niet meer... heb het hele seizoen op Tim gezeten, tot vorige week.. toen twijfelde ik aan Hade
Zou ook goed kunnen.quote:Op donderdag 23 februari 2012 20:56 schreef OmniRocket het volgende:
hadewych heeft envelop gepakt met negatief iets.
wie houd je tegen even naar buiten te gaanquote:Op donderdag 23 februari 2012 20:57 schreef liesje1979 het volgende:
Wat zou het toch heerlijk zijn als Liesbeth er uit zou gaan vandaag.
Dat kan niet.quote:Op donderdag 23 februari 2012 20:57 schreef liesje1979 het volgende:
Wat zou het toch heerlijk zijn als Liesbeth er uit zou gaan vandaag.
Dit ja.quote:Op donderdag 23 februari 2012 20:58 schreef amaranta het volgende:
mollenactie van tim dus... eerst eentje goed rondleiden en dan de andere 2 verkeerd
Ik ookquote:Op donderdag 23 februari 2012 20:59 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik zag net zo te panieken als Anne Marie.
Whehequote:Op donderdag 23 februari 2012 20:59 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik dus ook. Maar moest wel lachen om dat stukje ook.quote:Op donderdag 23 februari 2012 20:59 schreef Tha_Erik het volgende:
quote:Op donderdag 23 februari 2012 20:58 schreef amaranta het volgende:
mollenactie van tim dus... eerst eentje goed rondleiden en dan de andere 2 verkeerd
Maar wel de twee met het meeste af laten gaan.quote:Op donderdag 23 februari 2012 21:00 schreef Mestras het volgende:
Tim had niet niet het minste geld gepakt
Ik ook.. dat lijkt mij echt zeer onwaarschijnlijk.. Sterker nog. Denk dat ze de winnaar wordt!quote:Op donderdag 23 februari 2012 20:59 schreef S0nic het volgende:
Als anne-marie de mol is spring ik van een brug.
hoezo, bij elkaar was het toch 3500?quote:Op donderdag 23 februari 2012 21:01 schreef jcdragon het volgende:
Zou de mol geld uit een envelop weggegooid hebben ?
Goede vraag.. Om het minder te laten opvallenquote:Op donderdag 23 februari 2012 21:00 schreef franklop het volgende:
waarom zou Tim als mol niet de envelop pakken met minste geld?
Had ik gemist.quote:Op donderdag 23 februari 2012 21:01 schreef franklop het volgende:
[..]
hoezo, bij elkaar was het toch 3500?
Wei zei dat? was even afgeleid door fokquote:Op donderdag 23 februari 2012 21:01 schreef EllaN het volgende:
"Ik heb het toch niet perfect gedaan, dat was wel jammer".
Interessant.
Timquote:Op donderdag 23 februari 2012 21:02 schreef Engel-b het volgende:
[..]
Wei zei dat? was even afgeleid door fok
Dat kun je inderdaad twee kanten op bekijkenquote:Op donderdag 23 februari 2012 21:01 schreef EllaN het volgende:
"Ik heb het toch niet perfect gedaan, dat was wel jammer".
Interessant.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |