abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 februari 2012 @ 14:05:11 #251
13973 ranja
image means nothing
pi_108005210
quote:
7s.gif Op woensdag 15 februari 2012 13:50 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Bosbeetle is zo'n snob die over Bauer begint terwijl het duidelijk over Fransie gaat ;)
Maar Bosbeetle kent geen bekende muziek, dus logisch ;)
  woensdag 15 februari 2012 @ 14:09:49 #252
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_108005368
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
pi_108007201
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 13:17 schreef ralfseltje het volgende:
Overigens; als iemand mij zou zeggen dat ik geen smaak heb op gebied van kleding zou ik dat best accepteren. Het interesseert me niet en ik koop de dichtstbijzijnde broek die past. Ofwel, ik doe er geen moeite voor. Mensen die er wel moeite voor doen hebben in mijn ogen wel meer smaak, weten er meer van en hebben in dat opzichte ook een 'betere' smaak, omdat ze bewust bezig zijn met wat ze willen dragen. Kun je iets vergelijkbaars niet ook van muzieksmaken zeggen? De een zet wat op om geluid op de achtergrond te horen, luistert erna omdat het lekker weg luistert. De ander is bewust bezig met wat hij wil horen en waarom. Dat maakt hem niet per se 'beter', maar niet elke smaak is even ontwikkeld. En ik denk dat elitair gedrag van dat laatste een uitvloeisel is.
Ik ben het deels met je eens, maar ik zou nooit de smaak van iemand als "beter" bestempelen, eerder als breder.

Zoals je met je kleding voorbeeld aangeeft, het interesseert je niet en je koopt wat past. Ik ben hetzelfde, het boeit me geen reet, ik koop wat past en lekker zit en klaar. Ik zie er dan ook al jaren hetzelfde uit. Is de smaak van iemand die er meer tijd en moeite in steekt dan "beter"? Persoonlijk vind ik een hoop kleding en mode niet om aan te zien. Iemand die er meer moeite en tijd in steekt kan in mijn ogen nog steeds een wansmaak hebben.

Voor mij heeft iemand die alleen naar reggae, klassiek en country luistert heeft niet per definitie een "betere smaak" dan iemand die alleen top 40-achtige muziek luistert. Ik heb weinig met beide muzieksmaken, tot op zekere hoogte zou ik dan alleen durven zeggen dat de persoon die alleen reggae, klassiek en country luistert een bredere smaak heeft dan iemand die alleen top 40 spul luistert.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  woensdag 15 februari 2012 @ 15:10:47 #254
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_108007576
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 15:01 schreef OMG het volgende:

tot op zekere hoogte zou ik dan alleen durven zeggen dat de persoon die alleen reggae, klassiek en country luistert een bredere smaak heeft dan iemand die alleen top 40 spul luistert.
In de top 40 staan doorgaans meer dan 3 genres muziek, dus dan zou die vlieger niet echt op gaan als die persoon alleen die 3 genres luistert.
- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
- Maar had Lady Gaga onder haar vleesjurk nu ook een hamstring?
pi_108008660
quote:
7s.gif Op woensdag 15 februari 2012 15:10 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

In de top 40 staan doorgaans meer dan 3 genres muziek, dus dan zou die vlieger niet echt op gaan als die persoon alleen die 3 genres luistert.
Dat ben ik met je eens. Ik wist dat die opmerking eraan zat te komen.

Maar goed, in het geval dat beide personen naar de top 40 luisteren, en 1 ervan naast de top 40 ook nog eens wat dieper in andere genres is gedoken (die 3 die ik al noemde), dan vind ik nog steeds niet dat die laatste persoon een "betere" smaak heeft.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_108012611
quote:
7s.gif Op woensdag 15 februari 2012 13:50 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Bosbeetle is zo'n snob die over Bauer begint terwijl het duidelijk over Fransie gaat ;)
Die Frans Bauer bedoel ik ja :Y :D
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  Moderator woensdag 15 februari 2012 @ 20:11:01 #257
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_108019610
Oh! die bauer ;)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_108033668
quote:
2s.gif Op woensdag 15 februari 2012 08:56 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

De vraag is natuurlijk of het waar is als je de discussie hier zo volgt zijn er ook zat mensen die hun waarden uit de identiteit van de massa halen.
Dat is inderdaad zo.

Maar ik denk dat de mensen die waarden uit hun eigen identiteit halen voor een groot deel de elite vormen :)
  Moderator donderdag 16 februari 2012 @ 09:43:16 #259
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_108036910
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 01:02 schreef Faxie het volgende:

[..]

Dat is inderdaad zo.

Maar ik denk dat de mensen die waarden uit hun eigen identiteit halen voor een groot deel de elite vormen :)
Dat hoeft niet zo te zijn er is ook een groepje 'elite' die graag dicteert aan de massa, die dus niet de eigen smaak kiezen, maar als het ware kiezen voor de massa.
pi_108042375
Misschien dicteren die hun eigen smaak wel aan de massa?

*raakt nu een beetje verward, om eerlijk te zijn*
  Moderator donderdag 16 februari 2012 @ 13:36:19 #261
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_108043137
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 13:10 schreef female81 het volgende:
Misschien dicteren die hun eigen smaak wel aan de massa?

*raakt nu een beetje verward, om eerlijk te zijn*
Kan ook nog, maar dan is de drijfveer dus het entertainen van de massa en niet de keuze voor jezelf.

:D maarja blijkt maar weer ik had the fountainhead niet moeten lezen, het verward me ook helemaal :D
  vrijdag 17 februari 2012 @ 11:31:54 #262
325683 AbXorb
Shoegazing forever.
pi_108073762
Ik beschouw mezelf ook wel een beetje als een muziek-elitist, maar ik probeer me wel in te houden mbt het neerbuigend doen tegen andere mensen.

Er zijn echter 2 dingen waar ik een grafhekel aan heb:

- Wanneer je andere mensen vraagt naar hun smaak, waarop ze antwoorden [insert Hollandse palingpop o.i.d hier]. Dan zeg ik eerlijk dat dat niet mijn ding is, maar ik kraak ze niet af. Vervolgens vragen ze naar mijn smaak, dan zeg ik Coldplay, Radiohead, Muse, experimentele en instrumentale rock. Reactie: "BWOOOO DAT IS TOCH GEEN MUZIEK MAN DOM GEJANK WOOP WOOP WOOP. :P :P "

- Wanneer je van die ongeïnformeerde tienertjes hebt die dan Nirvana, The Beatles, Queen, Rolling Stones etc. gaan af lopen zeiken omdat ze 'het van Glee/Justin Bieber/Katy Perry/blablabla hebben gejat.' WAT.

:( </all of my rage>
I________have become. Comfortably numb.
pi_108073897
Zijn er echt mensen die beweren dat Nirvana muziek van Glee heeft gestolen?
  vrijdag 17 februari 2012 @ 11:39:42 #264
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_108073988
quote:
6s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 11:31 schreef AbXorb het volgende:
- Wanneer je andere mensen vraagt naar hun smaak, waarop ze antwoorden [insert Hollandse palingpop o.i.d hier]. Dan zeg ik eerlijk dat dat niet mijn ding is, maar ik kraak ze niet af. Vervolgens vragen ze naar mijn smaak, dan zeg ik Coldplay, Radiohead, Muse, experimentele en instrumentale rock. Reactie: "BWOOOO DAT IS TOCH GEEN MUZIEK MAN DOM GEJANK WOOP WOOP WOOP. :P :P "
Dat is best wel een reactie die ik zou verwachten bij iemand die naar Hollandse palingpop luistert.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 11:44:54 #265
325683 AbXorb
Shoegazing forever.
pi_108074145
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 11:36 schreef On het volgende:
Zijn er echt mensen die beweren dat Nirvana muziek van Glee heeft gestolen?
Helaas wel ja, ik heb vaak genoeg Facebook/Twitter-posts gezien in die trant. ;(

quote:
12s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 11:39 schreef Darkestrah het volgende:

[..]

Dat is best wel een reactie die ik zou verwachten bij iemand die naar Hollandse palingpop luistert.
Het gebeurt in mindere mate ook bij mensen die alleen maar pop/nieuwe rnb of rap luisteren. De reactie wijzigt dan vaak wel iets naar "Bwoh man, dat is toch harstikke saai?"

Juist. Popmuziek met als enige melodie een 3 sec sample en een baslijn á la "THWUMP THWUMP THWUMP THWUMP" is saaier dan een harmonieuze, lange, goed uitgedachte en complexe post-rock sessie. </elitist> ;)
  Moderator vrijdag 17 februari 2012 @ 11:59:16 #266
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_108074588
Ja of mensen die na 3 tonen een nummer al helemaal niks vinden.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 12:03:38 #267
325683 AbXorb
Shoegazing forever.
pi_108074728
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 11:59 schreef Bosbeetle het volgende:
Precies, mensen die niet weten wat een fatosenlijke intro is. :')

Het valt me ook erg op dat in de meeste popnummers de 'hook' heel erg vooraan in het nummer zit, totaal geen opbouw. Nou is dat met andere muziek ook wel zo, maar binnen pop lijkt het soms wel het enige waar je je aandacht op zou moeten vestigen.

Zo kríjg je natuurlijk ook snel die instelling van 'Oh, leuke hoofdmelodie zit niet in de eerste 5 seconden van het nummer? Weg ermee.' :{
pi_108076350
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 11:59 schreef Bosbeetle het volgende:
...of mensen die een nummer te lang vinden als het langer dan vier minuten duurt. :{

Ik heb in de experimentele beginfase van het project in m'n signature helaas gezien dat er héél veel van dat soort mensen zijn, mensen die halverwege een of andere prachtige remixversie of 7/8 minuten durende 'Original Mix' afhaken.

Misschien komt het omdat ik op m'n stationnetjes de meest mainstream kant van m'n smaak aanboor, dat je dan wat sneller mensen aantrekt waarvoor een nummer vooral heel erg snel afgelopen moet zijn, maar toch: jammer. :N

Wat dat betreft krijg je, als je zoiets doet, wel een mooi kijkje in het hoofd van de muziek-luisterende natie. :)

Inmiddels draaien er gewoon radio-versies, al bewaak ik wel streng dat m'n stempel er voldoende op blijft zitten om erachter te kunnen staan.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2012 13:08:40 ]
  Moderator vrijdag 17 februari 2012 @ 13:07:59 #269
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_108076443
Nou moet ik zeggen dat de dance/house er ook wel een sport van gemaakt heeft om nummers lang(dradig) te maken. Een intro van 5 min waarbij er elke halve minuut een geluidje bijkomt vind ik een erg saaie opbouw.

De tros had zaterdags altijd van die programma's met dat soort nummers, ik snap dat dat werkt op een dansvloer maar niet op de radio.
pi_108076500
Maar het nummer hieronder bleek óók al zo'n 'afschrik-remix' (de radio-versie valt wél goed).

En daar is toch echt niks langdradigs aan. :N

Ik twijfel er nog over om hem misschien terug te zetten, maar dan op een hele lage rotatie. :)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2012 13:11:05 ]
  † In Memoriam † vrijdag 17 februari 2012 @ 13:13:03 #271
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_108076567
Het ergste is dat deze muziek'kenners' over het algemeen op de oppervlakte van categorie 'top 2000' blijven hangen en alleen muziek beoordelen die al een aardige beoordeling hebben gehad.
:')
  Moderator vrijdag 17 februari 2012 @ 13:18:19 #272
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_108076744
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 13:10 schreef female81 het volgende:
Maar het nummer hieronder bleek óók al zo'n 'afschrik-remix' (de radio-versie valt wél goed).

En daar is toch echt niks langdradigs aan. :N

Ik twijfel er nog over om hem misschien terug te zetten, maar dan op een hele lage rotatie. :)
nee idd een intro van een minuutje zou toch moeten kunnen idd.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 13:18:50 #273
280234 DenWauwelaar
Enkel kwaliteitsposts
pi_108076761
Je hebt muziek en daar zit van alles tussen. Muziek die direct lekker in het gehoor ligt, muziek die meer moeite van de luisteraar vraagt, muziek die nog niet helemaal klaar is, muziek die maar weinig mensen aanspreekt, etc etc.

Dan heb je mensen en die hebben hokjes nodig om al dat aanbod een beetje te sorteren. Veel mensen kunnen slechts een aantal hokjes aan en vinden dan dat dit hokje de muziek bevat die goed is.Voorheen waren dit de platenmaatschappijen, die vanuit een elitair standpunt bepaalden wat goede muziek was en wat veel zou verkopen. Deze gingen vaak hand in hand, wat goed was verkocht veel en andersom.

Nu is muziek democratischer aan het worden, de middleman valt er tussen uit. Iedereen is zijn eigen elitaire smaak of vormt groepen rondom zijn smaak.
Voor vrienden is het kortweg Wauw
pi_108076826
Het irritante aan die muziekelite vind ik persoonlijk dat ze zelf ook vaak in een beperkte selectie muziek blijven steken. Denken dat je boven het plebs uitstijgt nu dat je de indiereleases bijhoudt (die sterk gepromoot worden door sites als La Blogothèque, Pitchfork, 3voor12) slaat nergens op, dat zie ik alleen maar als een poging tot 'identiteitsvorming'.

Daarbij vind ik wel dat er betere en slechtere maken bestaan, maar niet dat er een soort autoriteit bestaat die maatgevend is. Bovendien blijken dergelijke 'autoriteiten' zelf ook maar wat te doen. Zo heb ik eens een artikel gelezen (even vergeten hoe het precies heette) waaruit bleek dat de 'smaakgevoeligheid' van deze autoriteiten (weliswaar op het gebied van whisk(e)y) zo lek als een mandje was. De ene drank werd verwisseld met de andere en er werd met wat metaforische termen gesmeten om de leegheid die achter de woorden schuilging te maskeren. Zo kijk ik ook wel eens tegen die 'muziekjournalistiek' aan met hun zelfbenoemde experts.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2012 13:22:05 ]
  Moderator vrijdag 17 februari 2012 @ 13:21:30 #275
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_108076841
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 13:18 schreef DenWauwelaar het volgende:
Je hebt muziek en daar zit van alles tussen. Muziek die direct lekker in het gehoor ligt, muziek die meer moeite van de luisteraar vraagt, muziek die nog niet helemaal klaar is, muziek die maar weinig mensen aanspreekt, etc etc.

Dan heb je mensen en die hebben hokjes nodig om al dat aanbod een beetje te sorteren. Veel mensen kunnen slechts een aantal hokjes aan en vinden dan dat dit hokje de muziek bevat die goed is.Voorheen waren dit de platenmaatschappijen, die vanuit een elitair standpunt bepaalden wat goede muziek was en wat veel zou verkopen. Deze gingen vaak hand in hand, wat goed was verkocht veel.

Nu is muziek democratischer, de middleman is er tussen uit. Iedereen is zijn eigen elitaire smaak.
Daarmee kan ook niemand een ander nog voorschrijven wat goed is, iedereen maakt zijn eigen keuze.
Bijna want ondanks dat het democratisch is moet er ook nog aanbod zijn, op dit moment zou ik bijvoorbeeld best wel van een muziekstijl kunnen houden die of niet te vinden is of nog niet bestaat. M.a.w. iedereen kan zijn eigen muziek uitzoeken mits het bestaat en aangeboden wordt.

En helaas wordt dat aanbod mede bepaald door de dingen die algemeen goed gevonden worden. Echte outsider artiesten, die zich niet laten beinvloeden door de huidige trends, zijn dungezaaid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')