Maar Bosbeetle kent geen bekende muziek, dus logischquote:Op woensdag 15 februari 2012 13:50 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Bosbeetle is zo'n snob die over Bauer begint terwijl het duidelijk over Fransie gaat
Ik ben het deels met je eens, maar ik zou nooit de smaak van iemand als "beter" bestempelen, eerder als breder.quote:Op woensdag 15 februari 2012 13:17 schreef ralfseltje het volgende:
Overigens; als iemand mij zou zeggen dat ik geen smaak heb op gebied van kleding zou ik dat best accepteren. Het interesseert me niet en ik koop de dichtstbijzijnde broek die past. Ofwel, ik doe er geen moeite voor. Mensen die er wel moeite voor doen hebben in mijn ogen wel meer smaak, weten er meer van en hebben in dat opzichte ook een 'betere' smaak, omdat ze bewust bezig zijn met wat ze willen dragen. Kun je iets vergelijkbaars niet ook van muzieksmaken zeggen? De een zet wat op om geluid op de achtergrond te horen, luistert erna omdat het lekker weg luistert. De ander is bewust bezig met wat hij wil horen en waarom. Dat maakt hem niet per se 'beter', maar niet elke smaak is even ontwikkeld. En ik denk dat elitair gedrag van dat laatste een uitvloeisel is.
In de top 40 staan doorgaans meer dan 3 genres muziek, dus dan zou die vlieger niet echt op gaan als die persoon alleen die 3 genres luistert.quote:Op woensdag 15 februari 2012 15:01 schreef OMG het volgende:
tot op zekere hoogte zou ik dan alleen durven zeggen dat de persoon die alleen reggae, klassiek en country luistert een bredere smaak heeft dan iemand die alleen top 40 spul luistert.
Dat ben ik met je eens. Ik wist dat die opmerking eraan zat te komen.quote:Op woensdag 15 februari 2012 15:10 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
In de top 40 staan doorgaans meer dan 3 genres muziek, dus dan zou die vlieger niet echt op gaan als die persoon alleen die 3 genres luistert.
Die Frans Bauer bedoel ik jaquote:Op woensdag 15 februari 2012 13:50 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Bosbeetle is zo'n snob die over Bauer begint terwijl het duidelijk over Fransie gaat
Dat is inderdaad zo.quote:Op woensdag 15 februari 2012 08:56 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
De vraag is natuurlijk of het waar is als je de discussie hier zo volgt zijn er ook zat mensen die hun waarden uit de identiteit van de massa halen.
Dat hoeft niet zo te zijn er is ook een groepje 'elite' die graag dicteert aan de massa, die dus niet de eigen smaak kiezen, maar als het ware kiezen voor de massa.quote:Op donderdag 16 februari 2012 01:02 schreef Faxie het volgende:
[..]
Dat is inderdaad zo.
Maar ik denk dat de mensen die waarden uit hun eigen identiteit halen voor een groot deel de elite vormen
Kan ook nog, maar dan is de drijfveer dus het entertainen van de massa en niet de keuze voor jezelf.quote:Op donderdag 16 februari 2012 13:10 schreef female81 het volgende:
Misschien dicteren die hun eigen smaak wel aan de massa?
*raakt nu een beetje verward, om eerlijk te zijn*
Dat is best wel een reactie die ik zou verwachten bij iemand die naar Hollandse palingpop luistert.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:31 schreef AbXorb het volgende:
- Wanneer je andere mensen vraagt naar hun smaak, waarop ze antwoorden [insert Hollandse palingpop o.i.d hier]. Dan zeg ik eerlijk dat dat niet mijn ding is, maar ik kraak ze niet af. Vervolgens vragen ze naar mijn smaak, dan zeg ik Coldplay, Radiohead, Muse, experimentele en instrumentale rock. Reactie: "BWOOOO DAT IS TOCH GEEN MUZIEK MAN DOM GEJANK WOOP WOOP WOOP.![]()
"
Helaas wel ja, ik heb vaak genoeg Facebook/Twitter-posts gezien in die trant.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:36 schreef On het volgende:
Zijn er echt mensen die beweren dat Nirvana muziek van Glee heeft gestolen?
Het gebeurt in mindere mate ook bij mensen die alleen maar pop/nieuwe rnb of rap luisteren. De reactie wijzigt dan vaak wel iets naar "Bwoh man, dat is toch harstikke saai?"quote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:39 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Dat is best wel een reactie die ik zou verwachten bij iemand die naar Hollandse palingpop luistert.
Precies, mensen die niet weten wat een fatosenlijke intro is.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:59 schreef Bosbeetle het volgende:
Ja of mensen die na 3 tonen een nummer al helemaal niks vinden.
...of mensen die een nummer te lang vinden als het langer dan vier minuten duurt.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:59 schreef Bosbeetle het volgende:
Ja of mensen die na 3 tonen een nummer al helemaal niks vinden.
nee idd een intro van een minuutje zou toch moeten kunnen idd.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 13:10 schreef female81 het volgende:
Maar het nummer hieronder bleek óók al zo'n 'afschrik-remix' (de radio-versie valt wél goed).
En daar is toch echt niks langdradigs aan.
Ik twijfel er nog over om hem misschien terug te zetten, maar dan op een hele lage rotatie.
Bijna want ondanks dat het democratisch is moet er ook nog aanbod zijn, op dit moment zou ik bijvoorbeeld best wel van een muziekstijl kunnen houden die of niet te vinden is of nog niet bestaat. M.a.w. iedereen kan zijn eigen muziek uitzoeken mits het bestaat en aangeboden wordt.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 13:18 schreef DenWauwelaar het volgende:
Je hebt muziek en daar zit van alles tussen. Muziek die direct lekker in het gehoor ligt, muziek die meer moeite van de luisteraar vraagt, muziek die nog niet helemaal klaar is, muziek die maar weinig mensen aanspreekt, etc etc.
Dan heb je mensen en die hebben hokjes nodig om al dat aanbod een beetje te sorteren. Veel mensen kunnen slechts een aantal hokjes aan en vinden dan dat dit hokje de muziek bevat die goed is.Voorheen waren dit de platenmaatschappijen, die vanuit een elitair standpunt bepaalden wat goede muziek was en wat veel zou verkopen. Deze gingen vaak hand in hand, wat goed was verkocht veel.
Nu is muziek democratischer, de middleman is er tussen uit. Iedereen is zijn eigen elitaire smaak.
Daarmee kan ook niemand een ander nog voorschrijven wat goed is, iedereen maakt zijn eigen keuze.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |