quote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:17 schreef Nemephis het volgende:
'Paus binnen een jaar dood'
-knip-
Ik kon het niet terugvinden via de zoekfunctie, maar ik las onlangs ergens in BNW in een topic iets over een nieuwe paus die die dit jaar zou aantreden om allerlei enge dingen te gaan doen. Heb ik toen niet op gereageerd want ik vond het niet geloofwaardig, maar nu las ik dit net, toen moest ik daar toch aan denken.
Toch meende het Vaticaan dat het nodig was om Johannes Paulus I in 1978 al na één maand pausschap te moeten vermoorden.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:23 schreef Flurry het volgende:
Pausen kunnen geen enge dingen meer doen idd... dat is iets uit de middeleeuwen.
Inderdaad. Waarschijnlijk zal zijn plaats wederom ingenomen worden door een gevaarlijke gek maar je kan altijd hopen op verbetering.quote:
quote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:43 schreef Maron het volgende:
Er wordt al veel langer over gespeculeerd, en dan zou Petrus Romanus de laatste Paus worden..
http://www.courlisius.org(...)aatste-Paus-deel%203
Ook al het 1 en ander over gelezen ja pas. Best intressant.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:43 schreef Maron het volgende:
Er wordt al veel langer over gespeculeerd, en dan zou Petrus Romanus de laatste Paus worden..
Ik dacht dat dit al de laatste was..quote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:43 schreef Maron het volgende:
Vertel dat aan 95% vd wereldbevolking.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 19:16 schreef Bastard het volgende:
[..]
Hoe dan ook, religie heeft zijn langste tijd gehad als het doctrine en heerschappij betreft.
Eventueel als hulp Sint aan de slag... Verder houdt het wel op.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:23 schreef Flurry het volgende:
Pausen kunnen geen enge dingen meer doen idd... dat is iets uit de middeleeuwen.
De "zwarte" Paus...hmmquote:Op zaterdag 11 februari 2012 17:34 schreef HansPeterKolvenBach het volgende:
http://theunhivedmind.com/wordpress/?p=22808
ASSASSINATION PLOT AGAINST BENEDICT XVI TO MAKE ANGELO SCOLA NEXT POPE
[ afbeelding ]
Nu doen de priesters het.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:23 schreef Flurry het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
Volgens mij snap jij überhaupt niet veel.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 18:46 schreef grrrbeer het volgende:
[..]
Okee, dan snap ik dat hele eind der tijden verhaaltje wel
Nou nou...quote:Op zaterdag 11 februari 2012 19:54 schreef HansPeterKolvenBach het volgende:
[..]
Volgens mij snap jij überhaupt niet veel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zeg dat dan gewoon.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 21:47 schreef HansPeterKolvenBach het volgende:
Als hij het niet snapt, dan moetie op onderzoek uitgaan, in plaats van sarcastische one-liners te spuien richting mensen die blijkbaar toch wel iets van onderzoek hebben gedaan. Of hij moet het langs zich neerleggen als het hem niet interesseert.
Blijkbaar vindt hij het wel interessant genoeg om in het topic te reageren, of hij heeft gewoon geen leven.
Wordt een beetje moe van die mensen vandaar.
Welk einde der tijden verhaaltje doel je op?quote:Op zaterdag 11 februari 2012 18:46 schreef grrrbeer het volgende:
[..]
Okee, dan snap ik dat hele eind der tijden verhaaltje wel
@grrrbeer, sorry...my bad..google eens even op 'de zwarte Paus'..quote:Op zondag 12 februari 2012 09:02 schreef grrrbeer het volgende:
als we een zwarte paus krijgen toch...
quote:Andere pausen
"Zwarte paus", bijnaam die soms gegeven wordt aan de generaal-overste van de Jezuïeten
Het hoofd van het Grieks-orthodox patriarchaat van Alexandrië in Egypte. De huidige Grieks-orthodoxe paus is Theodorus II, paus en patriarch van Alexandrië en van geheel het land van Egypte.
Het hoofd van de Koptisch-orthodoxe Kerk in Egypte. In de Koptisch-orthodoxe Kerk is de paus de opvolger van de evangelist Marcus. De huidige koptische paus is Shenouda III. De Koptisch-katholieke Kerk aanvaardt het primaatschap van de bisschop van Rome wel.
Tegenpaus (Zelf omschrijving toegevoegd vanaf de wiki-link) Een tegenpaus, of antipaus, is een uit protest verkozen katholieke kerkleider. In bepaalde turbulente periodes van de geschiedenis van de Rooms-katholieke Kerk werd de gekozen paus door sommige groepen niet erkend. Deze verkozen dan hun eigen paus als zogenaamde tegenpaus.
Wut?quote:Op zondag 12 februari 2012 09:13 schreef Maron het volgende:
[..]
@grrrbeer, sorry...my bad..google eens even op 'de zwarte Paus'..
quote:Op zondag 12 februari 2012 09:51 schreef grrrbeer het volgende:
[..]
Wut?![]()
Geen bling aan me bling en bitches aan me ding?
Dat staat ieder machtscentrumquote:Op zondag 12 februari 2012 10:58 schreef yvonne het volgende:
Wat Piet zegt, de kans dat een 85-jarige binnen een jaar sterft is vrij groot.
Neemt niet weg dat dat hele Vaticaan bol staat van intriges, machtstrijd, roddel, achterklap.
Dat kun je wel zeggen ja..quote:Op zondag 12 februari 2012 10:58 schreef yvonne het volgende:
Wat Piet zegt, de kans dat een 85-jarige binnen een jaar sterft is vrij groot.
Neemt niet weg dat dat hele Vaticaan bol staat van intriges, machtstrijd, roddel, achterklap.
Behalve lekker motiveren om geen condooms te gebruiken zodat er allemaal zieke kindjes geboren worden. Oh, en andere groeperingen verketteren waardoor zijn zwakzinnige achterban gaat haten.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:23 schreef Flurry het volgende:
Ach, nazi oorlogsmisdadigers naar zuid amerika smokkelen, drugsgeld witwassen in de vaticaanbank, kindermisbruik toelaten en verzwijgen...quote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:23 schreef Flurry het volgende:
Klopt, maar dat was verplicht voor mensen van zijn leeftijd, dat kan je hem moeilijk kwalijk nemen.quote:Op zondag 12 februari 2012 12:02 schreef 3-voud het volgende:
Was de huidige paus geen hitler jugend in het verleden?
Ah, wist het fijne er ook niet van.quote:Op zondag 12 februari 2012 12:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Klopt, maar dat was verplicht voor mensen van zijn leeftijd, dat kan je hem moeilijk kwalijk nemen.
Je gaat me toch niet vertellen dat je xandernieuws een betrouwe bron vind, wel?quote:
Dit is BNW, hier gaat het niet om betrouwbaar.quote:Op zondag 12 februari 2012 14:32 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Je gaat me toch niet vertellen dat je xandernieuws een betrouwe bron vind, wel?
Lol.quote:Op zondag 12 februari 2012 14:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dit is BNW, hier gaat het niet om betrouwbaar.
Dat hij jarenlang de baas was van de opvolger van de inquisitie zegt meerquote:Op zondag 12 februari 2012 14:40 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Lol.
Met het vaststellen of die paus een hitler jugend was, mag je toch wel ff wat meer verwachten dan brainfarts hoop ik.
Die comments in dat topicquote:Op zondag 12 februari 2012 11:09 schreef Maron het volgende:
[..]
Dat kun je wel zeggen ja..
http://community.avro.nl/(...)l/f/189/t/19813.aspx
Nou hoeft het al niet meerquote:Op zondag 12 februari 2012 09:02 schreef Gray het volgende:
[..]
Zeg dat dan gewoon.Of laat 'm even uitleggen welk einde der tijden verhaaltje hij op doelt...
[..]
Welk einde der tijden verhaaltje doel je op?
quote:Op zondag 12 februari 2012 14:40 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Lol.
Met het vaststellen of die paus een hitler jugend was, mag je toch wel ff wat meer verwachten dan brainfarts hoop ik.
En, wat voegt dit nu toe?quote:Op zondag 12 februari 2012 16:39 schreef HansPeterKolvenBach het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ratzinger als 16-jarige Hitlerjugend.
[ afbeelding ]
Dit is Ratzinger aka Benedict XVI. Brainfarts?
Antwoorden? Op vragen die gesteld zijn?quote:
Nee zeker niet.quote:Op zondag 12 februari 2012 14:32 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Je gaat me toch niet vertellen dat je xandernieuws een betrouwe bron vind, wel?
leuk voorbeeld hoe je door het croppen van een foto een bepaalde indruk kunt wekken...quote:Op zondag 12 februari 2012 16:39 schreef HansPeterKolvenBach het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit is Ratzinger aka Benedict XVI. Brainfarts?
BNW is minstens zo betrouwbaar als een gemiddelde krant of het 8-uur journaille.quote:Op zondag 12 februari 2012 14:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dit is BNW, hier gaat het niet om betrouwbaar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 13 februari 2012 11:16 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
BNW is minstens zo betrouwbaar als een gemiddelde krant of het 8-uur journaille.geen enkele andere bron zou je ooit gedachteloos moeten vertrouwen....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
informatie kan altijd gemanipuleerd worden, zie ook hierboven hoe iemand een bepaalde foto een andere indruk laat wekken, enkel door een 'uitsnede' eruit te tonen...
de foto klopt nog steeds, maar opeens wekt deze de indruk alsof iemand een hitlergroet maakt, die eerder een ander gebaar maakt...
zulke 'manipulaties' zijn alledaags en zie je overal terug.....
het enige wat je ertegen kunt doen is zélf ook altijd kritisch blijven tegenover _alle_ vormen van informatie die je via-via bereiken.. en alert te zijn erop in welke mate die 'doorgave' ook tot een 'verkleuring' geleid heeft...
echte leugens zijn zelfs nog relatief ongevaarlijk... domweg omdat dat vaak makkelijkr te ontdekken is en makkelijk te werleggen..
maar het manipuleren, verkleuren of 'versnijden van juiste informatie en deze vervolgens een andere indruk te laten wekken of er opeens totaal tegenovergestelde conclusies uit te laten 'analyseren'... dàt is naturlijk altijd de meeste gevaarlijke vorm van 'manipulatie/propaganda'"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
Hij heeft het zelf toegegeven, hij had weinig keus. Verdiep je eens een keer in de stof voor je begint te bleren, dan kom je misschien eens wat minder dom over.quote:Op zondag 12 februari 2012 14:40 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Lol.
Binnen één jaar is, zelfs voor een bejaarde meneer, toch wat definitiever dan 'enkele jaren'. En juist die uitgesprokenheid roept wat vraagtekens op.quote:Op maandag 13 februari 2012 16:30 schreef computerprobleem het volgende:
Waarom denken ze dan ook meteen aan een moord?
Hij is niet meer de jongste..
Zullen we het nog spannender maken, schreven een aantal profeten ook niet dat hij de laatste of één na laatste paus zou zijn?quote:Op woensdag 15 februari 2012 11:24 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
Ratzinger was al 78 toen hij in 2005 paus werd. Zijn voorganger, die in 1978 werd benoemd, was toen pas 58.
In 2005 werd in de media al volop bericht dat de benoeming van Ratzinger - een ouder iemand - een bewuste keuze van het Vaticaan was. Het doel was echt om een tussenpaus te benoemen; niet opnieuw eentje die bijna dertig jaar zit. Argumentatie: de katholieke kerk kan zo nu en dan wel wat aandacht gebruiken en een pauswisseling is een 'evenement' van formaat.
Gezien zijn leeftijd - inmiddels bijna 85 - is het niet meer dan normaal om te verwachten dat hij eerdaags een keertje gaat overlijden. Overigens overleed de vorige paus zo'n anderhalve maand voor zijn 85e verjaardag. Ratzinger is 16 april jarig, dus als hij begin maart nog steeds leeft, overtreft hij de vorige paus in ouderdom.
quote:Hierbij een al eerder geplaatste link over de profetie van St. Malachy aangaande de laatste paus.
De laatste van zijn profetieën heeft betrekking op het einde van de maatschappij zoals wij die nu kennen, en is als volgt:
“De 112de paus zal Petrus de Romein zijn, in een tijd van vele verdrukkingen. Daarna zal Rome vernietigd worden en de ontzagwekkende Rechter zal de mensen oordelen. Het Einde (de Oordeelsdag).”
volgens mij ben je dit gisteren vergetenquote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:24 schreef vosss het volgende:
TVP, bookmark en meteen een item in mn kalender gezet om dit topic op10-02-2013 omhoog te schoppen
Dat denk ik ook.quote:Op maandag 11 februari 2013 13:22 schreef Tijn het volgende:
Toch cool dat dit min of meer al voorspeld was op Fok! Hij is dan misschien nog niet direct dood, weinig scheelt het niet als 'ie aftreedt om gezondheidsredenen lijkt me zo.
Ze zeiden toch dat vanaf 21 December 2012 het bewustzijn vergroot zou worden en er dingen zullen gaan veranderen?quote:Op maandag 11 februari 2013 13:07 schreef Lavenderr het volgende:
Dit is een bijna unieke gebeurtenis.
Wat een jaar is dit. Een paus die aftreedt.
2013, het jaar van de grote veranderingen in de wereld?
Dat is waar, en we hebben er nog even op moeten wachten, maar nu gaat het dan echt gebeuren.quote:Op maandag 11 februari 2013 13:31 schreef Infection het volgende:
[..]
Ze zeiden toch dat vanaf 21 December 2012 het bewustzijn vergroot zou worden en er dingen zullen gaan veranderen?
Moet je nagaan wat het jaar 2013 nog meer voor ons in petto heeft als dit nu net pas de tweede maand is.quote:Op maandag 11 februari 2013 13:36 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is waar, en we hebben er nog even op moeten wachten, maar nu gaat het dan echt gebeuren.
'fasten your seatbelts'quote:Op maandag 11 februari 2013 13:40 schreef Infection het volgende:
[..]
Moet je nagaan wat het jaar 2013 nog meer voor ons in petto heeft als dit nu net pas de tweede maand is.
Ben benieuwd..quote:Op maandag 11 februari 2013 13:07 schreef Lavenderr het volgende:
Dit is een bijna unieke gebeurtenis.
Wat een jaar is dit. Een paus die aftreedt.
2013, het jaar van de grote veranderingen in de wereld?
Hier zagen we het al een jaar aankomenquote:Op maandag 11 februari 2013 14:02 schreef Lavenderr het volgende:
Het aftreden van paus Benedictus XVI heeft in de wereld voor verbijstering gezorgd.
FOK! he?quote:Op maandag 11 februari 2013 14:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hier zagen we het al een jaar aankomen
Kleine kans. De laatste keer dat er een paus zat die daadwerkelijk de kerk op een positieve manier wilde veranderen is wel vermoord (Johannes Paulus I).quote:Op maandag 11 februari 2013 14:19 schreef Nemephis het volgende:
Eens kijken of er nu een Sinterklaas aan de macht komt die iets voortvarender tegen kindermisbruik te werk gaat en die geen homofoob is.
een pleidooi voor de oprichting van en centrale publieke overheid en centrale controle over het Financiele bankwezen vanuit dit orgaan...quote:TOWARDS REFORMING THE INTERNATIONAL FINANCIAL AND MONETARY SYSTEMS IN THE CONTEXT OF GLOBAL PUBLIC AUTHORITY
Vatican City 2011
Nee hoor. Hij stopt echt. Een unieke situatie.quote:Op maandag 11 februari 2013 15:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Is ie niet gewoon aan het Pauzeren?
quote:Op maandag 11 februari 2013 16:03 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee hoor. Hij stopt echt. Een unieke situatie.
Vraag me echt af of hij nog wat te zeggen heeft in zijn opvolging. Want dat zal nu toch anders gaan. Wellicht zijn ze er de afgelopen tijd al mee bezig geweest en staat de volgende Paus al paraat. Of een tussenpaus, dat kan ook nog.
We gaan het meemaken allemaal.
Uniek, doch kort na zijn aantreden al aangekondigd. Hij heeft er nooit een geheim van gemaakt dat hij niet gelooft in het 'paus voor het leven'-gelul.quote:Op maandag 11 februari 2013 16:03 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee hoor. Hij stopt echt. Een unieke situatie.
Vraag me echt af of hij nog wat te zeggen heeft in zijn opvolging. Want dat zal nu toch anders gaan. Wellicht zijn ze er de afgelopen tijd al mee bezig geweest en staat de volgende Paus al paraat. Of een tussenpaus, dat kan ook nog.
We gaan het meemaken allemaal.
Dan is het toch heel bijzonder dat ze hem toch aangesteld hebben.quote:Op maandag 11 februari 2013 16:28 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Uniek, doch kort na zijn aantreden al aangekondigd. Hij heeft er nooit een geheim van gemaakt dat hij niet gelooft in het 'paus voor het leven'-gelul.
Volgens mij heeft hij ook pas na zijn aantreden aangegeven dat hij paus wilde blijven zolang hij dat fysiek kon. Had natuurlijk wat dat betreft een voorbeeld van hoe je het niet zou moeten willen....quote:Op maandag 11 februari 2013 16:32 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dan is het toch heel bijzonder dat ze hem toch aangesteld hebben.
Maar volgens een vriend van hem gaat hij niet alleen weg vanwege zijn gezondheid, maar is hij de intriges daar aan 'het hof' ook beu.
Oh, dus hij wilde het wel graag, anders had hij dat wel van tevoren gemeld.quote:Op maandag 11 februari 2013 16:35 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Volgens mij heeft hij ook pas na zijn aantreden aangegeven dat hij paus wilde blijven zolang hij dat fysiek kon. Had natuurlijk wat dat betreft een voorbeeld van hoe je het niet zou moeten willen....
En de mening van zo'n 'vriend', ach.
Niet wereldvreemd. Bij zijn aanstelling was al bekend dat hij een hardliner was. Het concilie dacht dat de kerk dat nodig had. Niet omdat hij wereldvreemd is, maar omdat Rome wereldvreemd is. Ze probeerde vast te houden aan hun oude regels, hun oude gedachten.quote:Op maandag 11 februari 2013 18:25 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Oh, dus hij wilde het wel graag, anders had hij dat wel van tevoren gemeld.
Maar wel goed dat hij opstapt hoor, want wat hij de laatste tijd ook allemaal uitkraamde over oa het homohuwelijk en eerder al over condooms is natuurlijk te idioot voor woorden en zal ook misschien met de leeftijd te maken hebben? Wereldvreemd.
Waarbij ik me dan afvraag wat zo'n paus daar aan heeft. Opgesloten in dat roomse bolwerk, aan het celibaat, niks leuks kunnen doen met je geld (wat verdient een paus eigenlijk?) , lijden onder het eeuwige gekonkel van zijn kardinalen. Brrr, het lijkt me een vreselijke 'baan'.quote:Op maandag 11 februari 2013 18:29 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Niet wereldvreemd. Bij zijn aanstelling was al bekend dat hij een hardliner was. Het concilie dacht dat de kerk dat nodig had. Niet omdat hij wereldvreemd is, maar omdat Rome wereldvreemd is. Ze probeerde vast te houden aan hun oude regels, hun oude gedachten.
De algehele verwachting is dat ze dat nu wat los gaan laten, dat er een wat gematigdere, meer moderne paus komt. Aan de andere kant, Rome werkt nogal op een rare manier. Als de vaderlandse politiek konkelerig lijkt, dan is Rome nog 100x erger, naar het schijnt.
Uiteindelijk gaat het om geld en macht. Waar bij het mij nog altijd onduidelijk is wat de daadwerkelijke macht van de paus (en de kerk) is.
Ach, dat celibaat. Als je dat gelooft. Borgia gezien?quote:Op maandag 11 februari 2013 18:32 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Waarbij ik me dan afvraag wat zo'n paus daar aan heeft. Opgesloten in dat roomse bolwerk, aan het celibaat, niks leuks kunnen doen met je geld (wat verdient een paus eigenlijk?) , lijden onder het eeuwige gekonkel van zijn kardinalen. Brrr, het lijkt me een vreselijke 'baan'.
Ja, en de Doornvogels, hahaha.quote:Op maandag 11 februari 2013 18:33 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ach, dat celibaat. Als je dat gelooft. Borgia gezien?![]()
Oh, weer zo'n woordspeling..quote:Op maandag 11 februari 2013 18:37 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, en de Doornvogels, hahaha.
Daar wordt mee geworsteld, en waarschijnlijk regelmatig aan toegegeven. Het zijn tenslotte mensen met behoeftes. Vind dat celibaat ook zo'n onzinnig iets. Wie heeft daar nu baat bij? Je krijgt er alleen maar misstanden mee zie->misbruik op grote schaal.
Ik vraag me af wie dit ooit bedacht heeft. Dat moet een sadistische geest geweest zijn.quote:Op maandag 11 februari 2013 19:06 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Oh, weer zo'n woordspeling..
Maar even serieus dan: ik denk dat zelfs de paus wat dat betreft niet zo heilig is. Het is absoluut tegennatuurlijk om nooit, je leven lang niet, seksueel contact te mogen hebben en zelfs niet eens te mogen masturberen. Waar die zelfkastijding goed voor is, weten ze volgens mij zelf niet eens.
Ik heb weleens gehoorddat het met het sublimeren van seksuele energie te maken heeft. Maar waarin deze dan omgezet zou moeten worden is me niet duidelijk.quote:Op maandag 11 februari 2013 19:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik vraag me af wie dit ooit bedacht heeft. Dat moet een sadistische geest geweest zijn.
Het is ineens actueel gewordenquote:Op maandag 11 februari 2013 21:51 schreef new_moon het volgende:
nou jaaa
ik had dus echt niet in de gaten dat dit topic een jaar geleden is geopend!
om zo plaats te maken voor de 112de en dus laatste paus, aangezien het in het Gog Magog gebied flink aan het rommelen is....quote:Op maandag 11 februari 2013 22:17 schreef new_moon het volgende:
zo, zeg dat wel!
Het is toch apart, in geen eeeeeuwen treedt een paus vrijwillig af...
waarom nu ineens wel?
Waar is het Gog Magog gebied?quote:Op maandag 11 februari 2013 23:27 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
om zo plaats te maken voor de 112de en dus laatste paus, aangezien het in het Gog Magog gebied flink aan het rommelen is....
Wat wil hij doen dan, nog even een cruize maken of zijn laatste jaartjes slijten op Ibiza? Komop, een paus treedt niet af, een paus sterft.quote:Op maandag 11 februari 2013 13:22 schreef Tijn het volgende:
Toch cool dat dit min of meer al voorspeld was op Fok! Hij is dan misschien nog niet direct dood, weinig scheelt het niet als 'ie aftreedt om gezondheidsredenen lijkt me zo.
dit inderdaad velen denken dat een oorlog van Israël in het midden oosten leidt tot de grote Gog Magog oorlog, helemaal nu de 112 de paus er komt; het tempelinstituut die al ver is in de voorbereiding om de derde tempel te bouwen; bijbelse profetieën over Syrië http://xandrah.wordpress.(...)utelrol-in-eindtijd/ icm wat daar nu gaande is etcetcetc.....quote:Op dinsdag 12 februari 2013 00:04 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Hier staat en en ander uitgelegd. Lang verhaal dus ga d'r maar even lekker voor zitten.
Ali, misschien weet jij het wel. Wie heeft het celibaat verzonnen?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 12:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Op bijbelse criteria is niet de laatste paus de antichrist, maar is de positie van de paus de antichrist. Iedere paus was een 'antichrist'. Het is niet 1 individu.
Voor zover ik begrepen heb komt het celibaat uit Mithraisme (perzische zonnereligie)quote:Op dinsdag 12 februari 2013 13:08 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ali, misschien weet jij het wel. Wie heeft het celibaat verzonnen?
Ah dankjewel Ali, zal er eens wat over lezen.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 13:11 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Voor zover ik begrepen heb komt het celibaat uit Mithraisme (perzische zonnereligie)
Priesters en priesteressen en monniken in de mithra-cult waren getrouwd met hun god/godin en trouwden geen mens. Het was ook een daad in navolging van Mithra zelf die celibatair zou hebben geleefd.
Rooms katholicisme bevat gigantisch veel elementen uit Mithraisme.
Geen dank.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 13:14 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ah dankjewel Ali, zal er eens wat over lezen.
Ow ik dacht al ik vergeet iets!!!!!quote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:24 schreef vosss het volgende:
TVP, bookmark en meteen een item in mn kalender gezet om dit topic op10-02-2013 omhoog te schoppen
Kan nog net!quote:Op dinsdag 12 februari 2013 13:35 schreef vosss het volgende:
[..]
Ow ik dacht al ik vergeet iets!!!!!
Nee want ik moest het eersgister omhoog schoppenquote:
Ach op een jaar tellen 2 dagen niet hoorquote:Op dinsdag 12 februari 2013 13:53 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee want ik moest het eersgister omhoog schoppen
Hey Ali alles goed? Ik hoop dat je ook nog even langskomt in mijn topic over het zevende-dags adventisme. Er zijn een paar hele belangrijke dingen die je moet weten over de ZDA kerk.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 13:11 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Voor zover ik begrepen heb komt het celibaat uit Mithraisme (perzische zonnereligie)
Priesters en priesteressen en monniken in de mithra-cult waren getrouwd met hun god/godin en trouwden geen mens. Het was ook een daad in navolging van Mithra zelf die celibatair zou hebben geleefd.
Rooms katholicisme bevat gigantisch veel elementen uit Mithraisme.
Het is idd. een lang en ietwat wazig/moeilijk leesbaar verhaal. Wordt met het 'Gog Magoggebied' de bergen des Israëls bedoeld?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 00:04 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Hier staat en en ander uitgelegd. Lang verhaal dus ga d'r maar even lekker voor zitten.
Even snel uit het hoofd. Volgens mij Rusland.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 14:13 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het is idd. een lang en ietwat wazig/moeilijk leesbaar verhaal. Wordt met het 'Gog Magoggebied' de bergen des Israëls bedoeld?
Ik zie de hele wereld nog niet zo hard achter een zombie aan lopen, eigenlijk.quote:Volgens de interpretatie komt er na Ratzinger dus een gevallen engel, de antichristus, die paus Johannes Paulus de 2e impersoneert en de hele wereld misleidt. De duivel zou dan net doen alsof God deze paus uit de dood heeft doen opstaan om de wereld te leiden.
Ja, dat is volgens de schrjver van die site Magog. Het is me alleen niet duidelijk of daar ook het 'gog magoggebied' wordt bedoeld.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 14:50 schreef Blaadjes het volgende:
[..]
Even snel uit het hoofd. Volgens mij Rusland.
edit:
[ afbeelding ]
Het leest inderdaad niet prettig, en objectief is het ook niet bepaald.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ja, dat is volgens de schrjver van die site Magog. Het is me alleen niet duidelijk of daar ook het 'gog magoggebied' wordt bedoeld.
Ben ik trouwens de enige die moeite heeft met het lezen van die site? Er wordt van alles heel omstandig en omslachtig uitgelegd en er wordt van alles bijgesleept, t/m radioactieve straling en Jezus aan toe (terwijl hij het heeft over het OT, de geschriften van vóór onze jaartelling.)
Ik zie het ook nie gebeuren eigenlijk. Het zesde hoofd is het Romeinse Rijk en het 8e hoofd is van de zeven, dit is de nieuwe wereld orde dat is het Romeinse Rijk op wereldschaal.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:08 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Ik zie de hele wereld nog niet zo hard achter een zombie aan lopen, eigenlijk.
Al helemaal niet met deze 'voorkennis'.
Ik zie sowieso niet het gog magoggebied ergens staan. Tenminste als 1, wel los van elkaar.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ja, dat is volgens de schrjver van die site Magog. Het is me alleen niet duidelijk of daar ook het 'gog magoggebied' wordt bedoeld.
Ben ik trouwens de enige die moeite heeft met het lezen van die site? Er wordt van alles heel omstandig en omslachtig uitgelegd en er wordt van alles bijgesleept, t/m radioactieve straling en Jezus aan toe (terwijl hij het heeft over het OT, de geschriften van vóór onze jaartelling.)
Gog schijnt een vorst te zijn. Magog een land. Waar dat land dan ligt, daar is verschil van mening over. Maar met het 'gog magoggebied' kan nog iets anders worden bedoeld, bv. de plek waar hij en zijn vriendjes worden afgeslacht.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 16:04 schreef Blaadjes het volgende:
[..]
Ik zie sowieso niet het gog magoggebied ergens staan. Tenminste als 1, wel los van elkaar.
Een korte speurtocht leverde mij iig op dat er nogal verschil van mening is over dit.
Zijn het 2 gebieden of is gog de heerser over magog.
Ik denk niet dat iemand je vraag met zekerheid kan beantwoorden.
Voor zover ik begrepen heb gaat het idd niet om pausen maar om koninkrijken.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 14:23 schreef wiseguy-23 het volgende:
Het verbaasd me dat niemand de meest interessante profetie hier tot nog toe heeft uitgelegd. Nou ik zeg vantevoren dat ik overtuigd ben dat de volgende interpretatie niet de juiste is (is te ingewikkeld om er nu op in te gaan). Maar anyways hier is de profetie:
3Ik raakte in vervoering, en hij nam mij mee naar de woestijn. Ik zag een vrouw zitten op een scharlakenrood beest vol godslasterlijke namen, met zeven koppen en tien horens. 4Ze droeg purperen en scharlakenrode kleren en gouden sieraden, edelstenen en parels. In haar hand had ze een gouden beker vol gruwelijkheden, al haar liederlijke wandaden, 5en op haar voorhoofd stond een naam met een geheime betekenis: ‘Het grote Babylon, moeder van alle hoeren en van alle gruwelijkheden ter wereld’. 6Ik zag dat de vrouw dronken was van het bloed van de heiligen en het bloed van hen die van Jezus hadden getuigd. Ik was ontzet toen ik haar zag. 7Toen zei de engel: ‘Waarom ben je zo ontzet? Ik zal je de betekenis onthullen van die vrouw en het beest waarop ze zit, met zijn zeven koppen en tien horens. 8Het beest dat je zag, was, en is niet; het stijgt binnenkort op uit de onderaardse diepte en zal vernietigd worden. Alle mensen die op aarde leven van wie de naam niet vanaf het begin van de wereld in het boek van het leven staat, zullen verbaasd zijn bij het zien van het beest, omdat het was, niet is, en toch weer zal zijn.’
9Hier komt het aan op wijsheid en inzicht.
‘De zeven koppen zijn zeven heuvels waarop de vrouw zit, en het zijn zeven koningen. 10Vijf van hen zijn omgekomen, één is er nu, en de laatste moet nog komen en zal dan maar kort blijven. 11Het beest dat was, en niet is, is zelf de achtste koning, al is het een van de zeven, en het zal vernietigd worden. 12De tien horens die je zag zijn tien koningen die nu nog geen koning zijn, maar straks samen met het beest voor één uur koninklijke macht zullen krijgen. 13Ze hebben allemaal hetzelfde doel voor ogen en dragen hun macht en gezag over aan het beest. 14Ze binden de strijd aan met het lam, maar het lam zal hen overwinnen. Want het lam is de hoogste heer en koning, en wie hem toebehoren, wie geroepen zijn en uitgekozen, zijn trouw. 15De waterstromen die je zag,’ zei de engel, ‘waar de hoer aan zit, zijn vele landen en volken en stammen. 16De tien horens die je zag en het beest zelf zullen een afschuw krijgen van de hoer en ze zullen haar te gronde richten. Ze zullen haar uitkleden, haar vlees eten en haar in brand steken. 17Want God heeft hen ertoe aangezet om zijn plan uit te voeren, zodat ze allemaal met hetzelfde doel voor ogen hun macht aan het beest overdragen, tot wat God gezegd heeft werkelijkheid wordt. 18De vrouw die je zag is de grote stad, die heerst over de koningen op aarde.’
De interpretatie van deze profetie is dat de afvallige vrouw de rooms katholieke kerk vertegenwoordigd (hier zijn bijna alle protestanten het over eens) en dat de 7 hoofden 7 pausen vertegenwoordigen. Deze worden koningen genoemd en alleen sinds een verdrag uit 1923 is de katholieke kerk zowel kerk als staat. Sindsdien was een paus dus een koning. In het visioen wordt Johannes meegenomen naar de toekomst. Hij zegt "1 hoofd is en 5 zijn er gevallen". De zesde paus was Johannes Paulus de 2e. Hij zag volgens de interpretatie dus Johannes Paulus de 2e en na hem kwam een paus die kort moest blijven, dat was Ratzinger. Daarna zegt het dat de 8e een van de zeven voorgaande pausen is die een dodelijke wond had en genas, deze achtste is ook het beest dat de hele wereld verleidt. Volgens de interpretatie komt er na Ratzinger dus een gevallen engel, de antichristus, die paus Johannes Paulus de 2e impersoneert en de hele wereld misleidt. De duivel zou dan net doen alsof God deze paus uit de dood heeft doen opstaan om de wereld te leiden.
Nou deze theorie kan binnen een maand getest worden, en ik ben ervan overtuigd dat deze interpretatie niet kan kloppen. Ik denk dat elk hoofd, elke koning, een koninkrijk vertegenwoordigd. Het zesde hoofd is dan het Romeinse rijk dat door Jezus een dodelijke wond kreeg in spirituele zin, maar dat is een heel ander verhaal en off-topic. In elk geval, eind deze maand hebben we meer duidelijkheid!
Het zesde hoofd ten tijde van Johannes "is", dit kan alleen het Romeinse Rijk zijn geweest. In de context van openbaringen 12 en 13 lijkt het mij duidelijk dat het Romeinse Rijk dodelijk gewond was. De wond kwam door het zwaard en de zwaar in de bijbel staat symbool voor het woord van God. Ik ben ervan overtuigd dat het eerste beest uit openbaringen bestaat uit de volgende drie elementen: de koppen zijn de wereldrijken die strijden tegen Gods volk in de geschiedenis, de 10 hoorns zijn dezelfde 10 hoorns als uit Daniel en representeert dus de EU. Het beest zelf bevat elementen van voorgaande rijken, dit betekent dat het beest zelf symbool staat voor alle koninkrijken op aarde in de loop van de geschiedenis. De vrouw die op het beest zit is dan de kerk (niet de politieke macht aangezien de vrouw op zichzelf zou zitten). Op een bepaald moment zal het tweede beest (dit representeert volgens mij kerk en staat van het pausdom) oproepen om een beeld van het eerste beest te maken, aangezien het eerste beest de wereld vertegenwoordigt betekent dit dat dit beeld niks anders kan zijn dan de Nieuwe Wereld Orde. Uit openbaringen weten we dat het 6e hoofd dat was en niet is en er toch zal zijn het Romeinse Rijk was. Wat we dus zien is dat Lucifer op wereldwijde schaal het Romeinse Rijk wil doen herleven. Zoek maar is op google naar New World Order Roman Empire, dan zie je duidelijk dat dit het ultieme doel is. Nou, het merkteken van het beest is niet het houden van een bepaalde dag, de hand en het voorhoofd staan voor de geest en handelen. De bijbel zegt dat vriendschap met de wereld vijandschap is tegen God. De bijbel zegt ook dat het zegel van God de Heilige Geest is die in een mens komt wonen als deze het evangelie geaccepteerd heeft. Jezus zei ook dat het einde zal komen als het evangelie in de hele wereld gepredikt is. De real issue in de eindtijd is dus het ware evangelie van genade door geloof alleen versus het valse evangelie van genade door geloof + werken. Jezus zei dat mensen die op hun eigen rechtvaardigheid vertrouwen voor redding verloren zullen gaan, vanuit dit licht bezien predikt en promoot de ZDA kerk dus het merkteken van het beest. Want als je op 1 regel van de wet vertrouwt om gered te worden moet je de hele wet houden en dat kan niemand en daarom leidt een evangelie van werken nergens toe.quote:Op woensdag 13 februari 2013 00:37 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Voor zover ik begrepen heb gaat het idd niet om pausen maar om koninkrijken.
De hoer is het geheel van religies op aarde die ontrouw zijn aan de God van de hemel.
Het beest waar ze op rijdt vertegenwoordigt het politieke element dat steeds verenigd is geweest met het religieuze element. Wat duidelijk is is dat religie politiek stuurt en niet andersom.
De zeven hoofden zijn de zeven grote koninkrijken: Babylon, Perzie, Griekenland, Rome heidens, Rome pauselijk, de VS, de gehele wereld omvat in 1 systeem, en opnieuw pauselijk Rome (de 8e die uit de 7 is).
Johannes ziet het beest op het moment dat de vrouw (de kerk) in de woestijn is (waar ze in is gevlucht wegens vervolging, zie openbaringen 12). Het is ook de tijd dat de eerste 5 koninkrijken gevallen zijn. Pauselijk Rome viel in 1798 toen Napoleons generaal Berthier de paus van zijn troon haalde en de pauselijke staten ontbonden werden. Dit evenement was tevens toen het 'beest dat was en niet is' de dodelijke wond kreeg (openbaringen 13). Het verliezen van politieke status wordt vertegenwoordigd als het krijgen van een dodelijke wond aan het hoofd.
Toen enkele decennia later de paus hersteld werd en de pauselijke staten teruggeven, werd de dodelijke wond genezen. (de antichrist volgt de ware christus die stierf en uit de dood opstond).
De 6e grote macht die op dat moment was, was de VS. Dit is tevens het tweede beest uit openbaringen 13 wat in eerste instantie op een lam lijkt (door bijbelse principes geleid wordt) maar begint te spreken als de draak (satan, Rome). De VS verandert in een oppressieve macht die de agenda van Rome uitvoert (zie hedendaagse kruistochten in het midden oosten, steeds sterkere anti-terrorisme wetten, enz).
De 7e macht zal de nieuwe wereldorde zijn waarin de koningen der aarde hun macht aan het beest (uit openbaringen 13 = vaticaan) zullen geven.
De achtste is uit de zeven en is dezelfde als het beest dat was en niet is en is dus het vaticaan.
De tien hoornen bevinden zich op het zevende hoofd en stelt de gehele wereld voor die haar macht aan het vaticaan over zal dragen. Maar op een gegeven moment zal men beseffen dat men misleid is en zich tegen haar keren en haar vernietigen. Dan komt Christus terug.
Het is 3x eerder voorgekomen, de laatste keer in 1500 nog wat.quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:43 schreef Gray het volgende:
Is het trouwens gebruikelijk dat een paus aftreedt, of moeten ze normaal gesproken blijven tot aan hun dood?
Waren daar speciale redenen voor?quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:44 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het is 3x eerder voorgekomen, de laatste keer in 1500 nog wat.
Dus dit is tamelijk uniek.
Weet ik eigenlijk niet, zou ik op moeten zoeken.quote:
In duitsland werd gesteld dat het mogelijk een direkte samenhang kon hebben met pogingen de misbruik, witwasserij en fraude bij de Vaticaanse Bank tegen te gaan.quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:58 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Weet ik eigenlijk niet, zou ik op moeten zoeken.
Deze paus stopt ermee om gezondheidsredenen. Hij kan het niet meer aan. Maar er gaan geruchten dat hij niet meer tegen de kliek rondom hem kon, al die intriges en geroddel. Je zou denken dat het allemaal heilige types zijn, maar helaas is niets minder waar.
Ja, de Curie speelt een bedenkelijke rol. Die hebben meer macht dan de paus zelf.quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:05 schreef RM-rf het volgende:
[..]
In duitsland werd gesteld dat het mogelijk een direkte samenhang kon hebben met pogingen de misbruik, witwasserij en fraude bij de Vaticaanse Bank tegen te gaan.
Die bank kent veel zwartgeld en fraude en mogelijk ook allerhandse illegale geldstromen.. Er was een poging gedaan via externe, ervaren mensen uit het zwitserse bankwezen(dus niet-geestelijken) hier meer grip op te krijgen maar recentelijk waren juist dezen opgepakt door italiaanse justitie wegens een zwartgeldschandaal dat vermoedelijk juist van voor hun intrede stamde en vervolgens werd door de 'Curie' (de vaticaanse religieuze bureaucratie ) alle niet-geestelijke invloed verwijderd en de bank weer onder direkt invloed van italiaanse geestelijken gesteld.
Geestelijken in het bannkwezen? Nou ja, de Jezuïten waren dol op geld.. Dus helemaal onvoorstelbaar is het niet. Alleen is het wel raar dat ze dan kennelijk ook de ronde god vereren..quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:05 schreef RM-rf het volgende:
[..]
In duitsland werd gesteld dat het mogelijk een direkte samenhang kon hebben met pogingen de misbruik, witwasserij en fraude bij de Vaticaanse Bank tegen te gaan.
Die bank kent veel zwartgeld en fraude en mogelijk ook allerhandse illegale geldstromen.. Er was een poging gedaan via externe, ervaren mensen uit het zwitserse bankwezen(dus niet-geestelijken) hier meer grip op te krijgen maar recentelijk waren juist dezen opgepakt door italiaanse justitie wegens een zwartgeldschandaal dat vermoedelijk juist van voor hun intrede stamde en vervolgens werd door de 'Curie' (de vaticaanse religieuze bureaucratie ) alle niet-geestelijke invloed verwijderd en de bank weer onder direkt invloed van italiaanse geestelijken gesteld.
Nee, want Johannes is in visioen. Hij verblijft zich in het visioen in de toekomst. Het rijk dat is is op het moment dat hij ziet, na de 1260 jaar (hij bevindt zich in de woestijn, deze periode wordt geassocieerd met de 1260 jaren (zie openbaringen 12) en het vijfde beest is gevallen, dus aan het einde van de 1260 jaar) en niet op het moment dat hij op dat eiland zit.quote:Op woensdag 13 februari 2013 12:11 schreef wiseguy-23 het volgende:
[..]
Het zesde hoofd ten tijde van Johannes "is", dit kan alleen het Romeinse Rijk zijn geweest.
Hoe ging Rome ooit ten onder door het woord van God? Rome ging ten onder door invasies van germaanse volkeren en later moslims.quote:In de context van openbaringen 12 en 13 lijkt het mij duidelijk dat het Romeinse Rijk dodelijk gewond was. De wond kwam door het zwaard en de zwaar in de bijbel staat symbool voor het woord van God.
Lees de teksten nog eens goed want het eerste beest (openbaringen 13) heeft geen vrouw erop zitten en is ook niet hetzelfde beest als het beest uit openbaringen 17 want het beest van openbaringen 13 is 1 van de koppen van het beest van openbaringen 17. Het eerste beest kan ook niet alle wereldrijken voorstellen want het regeert slechts gedurende 1260 jaar/42 jaar/maanden, 3,5 profetische jaren. Die tijdsperiode bewijst dat dit beest dezelfde macht is als de kleine hoorn van Daniel 7 en die kwam uit het Romeinse Rijk.quote:Ik ben ervan overtuigd dat het eerste beest uit openbaringen bestaat uit de volgende drie elementen: de koppen zijn de wereldrijken die strijden tegen Gods volk in de geschiedenis, de 10 hoorns zijn dezelfde 10 hoorns als uit Daniel en representeert dus de EU. Het beest zelf bevat elementen van voorgaande rijken, dit betekent dat het beest zelf symbool staat voor alle koninkrijken op aarde in de loop van de geschiedenis. De vrouw die op het beest zit is dan de kerk (niet de politieke macht aangezien de vrouw op zichzelf zou zitten). Op een bepaald moment zal het tweede beest (dit representeert volgens mij kerk en staat van het pausdom) oproepen om een beeld van het eerste beest te maken, aangezien het eerste beest de wereld vertegenwoordigt betekent dit dat dit beeld niks anders kan zijn dan de Nieuwe Wereld Orde. Uit openbaringen weten we dat het 6e hoofd dat was en niet is en er toch zal zijn het Romeinse Rijk was. Wat we dus zien is dat Lucifer op wereldwijde schaal het Romeinse Rijk wil doen herleven. Zoek maar is op google naar New World Order Roman Empire, dan zie je duidelijk dat dit het ultieme doel is. Nou, het merkteken van het beest is niet het houden van een bepaalde dag, de hand en het voorhoofd staan voor de geest en handelen. De bijbel zegt dat vriendschap met de wereld vijandschap is tegen God. De bijbel zegt ook dat het zegel van God de Heilige Geest is die in een mens komt wonen als deze het evangelie geaccepteerd heeft. Jezus zei ook dat het einde zal komen als het evangelie in de hele wereld gepredikt is. De real issue in de eindtijd is dus het ware evangelie van genade door geloof alleen versus het valse evangelie van genade door geloof + werken. Jezus zei dat mensen die op hun eigen rechtvaardigheid vertrouwen voor redding verloren zullen gaan, vanuit dit licht bezien predikt en promoot de ZDA kerk dus het merkteken van het beest. Want als je op 1 regel van de wet vertrouwt om gered te worden moet je de hele wet houden en dat kan niemand en daarom leidt een evangelie van werken nergens toe.
http://en.wikipedia.org/wiki/Roberto_Calviquote:Geestelijken in het bannkwezen? Nou ja, de Jezuïten waren dol op geld.. Dus helemaal onvoorstelbaar is het niet. Alleen is het wel raar dat ze dan kennelijk ook de ronde god vereren..
quote:Op dinsdag 12 februari 2013 14:23 schreef wiseguy-23 het volgende:
Het verbaasd me dat niemand de meest interessante profetie hier tot nog toe heeft uitgelegd. Nou ik zeg vantevoren dat ik overtuigd ben dat de volgende interpretatie niet de juiste is (is te ingewikkeld om er nu op in te gaan). Maar anyways hier is de profetie:
...
is dat nieuw voor jou?quote:Op woensdag 13 februari 2013 20:02 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Geestelijken in het bannkwezen?
In openbaringen 17 wordt Johannes idd meegenomen naar de tijd dat de Rooms Katholieke kerk heerst. Echter in openbaringen 17 wordt niks gezegd over 1260 dagen, wat overigens niet betekent dat Johannes niet in de toekomst is beland. De vraag is of de interpretatie van de 7 hoofden beschouwd moet worden vanuit de tijd van Johannes (het Romeinse Rijk) of vanuit de tijd van de toekomst.quote:Op donderdag 14 februari 2013 00:31 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee, want Johannes is in visioen. Hij verblijft zich in het visioen in de toekomst. Het rijk dat is is op het moment dat hij ziet, na de 1260 jaar (hij bevindt zich in de woestijn, deze periode wordt geassocieerd met de 1260 jaren (zie openbaringen 12) en het vijfde beest is gevallen, dus aan het einde van de 1260 jaar) en niet op het moment dat hij op dat eiland zit.
[..]
Hoe ging Rome ooit ten onder door het woord van God? Rome ging ten onder door invasies van germaanse volkeren en later moslims.
Het was door de reformatie dat de roomse kerk in de problemen kwam. Die was gevoed door het woord van God.
Uiteindelijk leidde dat ertoe dat de jezuieten zelf via de franse revolutie en napoleon de kerk lieten sterven en hervormen.
[..]
Lees de teksten nog eens goed want het eerste beest (openbaringen 13) heeft geen vrouw erop zitten en is ook niet hetzelfde beest als het beest uit openbaringen 17 want het beest van openbaringen 13 is 1 van de koppen van het beest van openbaringen 17. Het eerste beest kan ook niet alle wereldrijken voorstellen want het regeert slechts gedurende 1260 jaar/42 jaar/maanden, 3,5 profetische jaren. Die tijdsperiode bewijst dat dit beest dezelfde macht is als de kleine hoorn van Daniel 7 en die kwam uit het Romeinse Rijk.
Ik ben eerlijk gezegd verbaasd hoe je kunt stellen dat ZDA rechtvaardigheid door geloof + eigen werken preekt. Men preekt gehoorzaamheid aan Gods wet maar niet als middel om rechtvaardig te worden. De rechtvaardiging komt van Jezus Christus, Zijn witte klederen, Zijn pure karakter. Het is slechts dat God ons oproept tot gehoorzaamheid aan zijn wet. Waarom? Omdat de wet goed, en helig, en rechtvaardig is (zie Romeinen).
quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:27 schreef Lavenderr het volgende:
@wiseguy-23
Bovenstaande post past beter in dit topic BNW / Lucifer en de misleiding van het zevende dags adventisme
Hier graag over de paus, en ja, ik zie wel dat het daar ook over gaat maar dat je toch weer terugkomt op Ellen White.
We weten dat Johannes zich aan het einde van de 1260 dagen bevindt want hij is in de woestijn (de 1260 dagen periode) en het vijfde rijk is gevallen. Het vijfde rijk komt na het vierde en het vierde is Rome. Het vijfde is de RKK. Het vaticaan viel in 1798 onder Napoleons hand.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:21 schreef wiseguy-23 het volgende:
[..]
In openbaringen 17 wordt Johannes idd meegenomen naar de tijd dat de Rooms Katholieke kerk heerst. Echter in openbaringen 17 wordt niks gezegd over 1260 dagen, wat overigens niet betekent dat Johannes niet in de toekomst is beland. De vraag is of de interpretatie van de 7 hoofden beschouwd moet worden vanuit de tijd van Johannes (het Romeinse Rijk) of vanuit de tijd van de toekomst.
Waarom de zesde? Wat wijst erop dat dit het zesde zou zijn terwijl het in Daniel 7 het vijfde is?quote:‘De zeven koppen zijn zeven heuvels waarop de vrouw zit, en het zijn zeven koningen. 10Vijf van hen zijn omgekomen, één is er nu, en de laatste moet nog komen en zal dan maar kort blijven. 11Het beest dat was, en niet is, is zelf de achtste koning, al is het een van de zeven, en het zal vernietigd worden. 12De tien horens die je zag zijn tien koningen die nu nog geen koning zijn, maar straks samen met het beest voor één uur koninklijke macht zullen krijgen. 13Ze hebben allemaal hetzelfde doel voor ogen en dragen hun macht en gezag over aan het beest. 14Ze binden de strijd aan met het lam, maar het lam zal hen overwinnen. Want het lam is de hoogste heer en koning, en wie hem toebehoren, wie geroepen zijn en uitgekozen, zijn trouw
De Nieuwe Wereldorde vanuit het visioen vindt "straks" plaats, dus ik denk idd dat Johannes profeteert vanuit de toekomst om het zo maar te zeggen. Het kan zijn dat het zesde hoofd de politieke macht van de katholieke kerk is die Gods volk heeft verdrukt tot in de late middeleeuwen.
538-1798quote:Dit hoofd was dominant in de 1260 jaren- 610-1870,
Dat kan niet want de achtste is ook degene die was en niet is, let goed op:quote:dit markeert de opkomst EN het einde van de Katholieke kerk als wereldmacht. De zevende kop zou de VS als theocratie kunnen voorstellen, maar het kan ook het herstel van de katholieke kerk als koninkrijk in 1929 kunnen voorstellen. De achtste is uit de 7 en is een wereldmacht waaraan Europa (de 10 hoorns) zijn macht overdraagt, daarom blijf ik erbij dat het beest zelf de Nieuwe Wereld Orde is.
Dit is het beest uit openbaringen 13 en de vijfde kop van het beest in hoofdstuk 17.quote:1Toen zag ik uit de zee een beest opkomen. Het had tien horens en zeven koppen; het had een kroon op elke horen, en er stonden godslasterlijke namen op zijn koppen. 2Het beest dat ik zag leek op een panter, met poten als van een beer en een bek als de muil van een leeuw. De draak droeg zijn kracht en heerschappij en gezag aan het beest over. 3Een van de koppen van het beest zag eruit alsof hij geslacht was; het was een dodelijke verwonding, maar de wond genas. Vol bewondering ging de hele wereld achter het beest aan. 4Iedereen aanbad de draak, omdat hij het beest gezag had gegeven. Ook het beest zelf aanbaden ze, met de woorden: ‘Wie is gelijk aan het beest? Wie kan het tegen hem opnemen?’ 5Het beest kon zijn bek gebruiken voor grootspraak en godslasteringen, en dat tweeënveertig maanden lang. 6Het opende zijn bek en lasterde God, zijn naam en zijn woning en hen die in de hemel wonen. 7Het mocht de strijd met de heiligen aanbinden en hen overwinnen. Ook kreeg het macht over alle landen en volken, over mensen van elke stam en taal. 8Alle mensen die op aarde leven zullen het beest aanbidden, iedereen van wie de naam niet vanaf het begin van de wereld in het boek van het leven staat, het boek van het lam dat geslacht is.
Waarom het Romeinse Rijk? Wat waren de 4 voorgaande?quote:In mijn ogen, in licht van openbaringen 12 is de dodelijke wond hier van de 5e kop, het Romeinse Rijk.
Dan ken je de ware macht van het vaticaan niet.quote:De bijbel belicht kwesties vanuit een spiritueel oogpunt, en het evangelie van redding door genade uit geloof was een deathblow voor de duivel die alle wereldrijken tot dan toe volledige controleerde. Dankzij het evangelie werd de macht van Satan deels verbroken. Echter werd christendom verandert in een heidense religie waarbij een mens niet langer alleen gerechtvaardigt werd door geloof maar door het concept van werken. Praktisch de hele wereld leert dit heidense concept en de hele wereld loop dus achter het beest aan. De uitspraak "wie kan er oorlog tegen voeren?' is zeker niet van toepassing voor het moderne pausdom, het is een ministaatje die je met een klein groepje hooligans zo kan plunderen.
Het vertegenwoordigt de tijd waarin de kerk de heiligen onderdrukte.quote:Het beest in openbaringen 13 vertegenwoordigt dus ook de 1260 jaar politieke dominantie van de katholieke kerk in 610-1870. Het representeert echter niet enkel 1260 jaar van politieke dominantie van het pausdom.
Het onderzoekend oordeel kun je zien in bijv. het parabel van de koning en het huwelijksfeest:quote:Met betrekking tot de heidense leer van het ZDA. Ik ben ervan overtuigd dat jij een goed christen bent en dat er veel goede christenen in de kerk zijn, net zoals er goede christenen zijn in de katholieke kerk, de mormoonse kerk, de jehova getuigen etc. Maar ik hoop alleen dat je je realiseert dat de leerstellingen van de ZDA kerk, het onderzoekend oordeel, de leer omtrent de sabbath en de 10 geboden mbt redding, tweemaal in Galaten onder de sterkste vloek staat: als iemand een ander evangelie predikt dan wat de apostelen leerden is diegene verdoemd tot de hel. Het is dus een zeer ernstig iets. En ik weet dat Ellen White ook goeie dingen schreef (alhoewel schattingen van haar plagiaat uiteenlopen van 3 tot 90 procent), maar ze maakte zich ook hard voor een ander evangelie, een evangelie dat vervloekt is.
Zoals ik het zie begrijp je niet wat Ellen White zegt.quote:: YES "To obey the commandments of God is the only way to obtain (earn) His favor" (Testimonies, vol. 4, p. 28).
BIBLE: NO Isa 64:6 (NIV) All our righteous acts are like filthy rags.
BIBLE: NO Gal 3:11 (NIV) "Clearly no one is justified before God by the law, because, 'The righteous will live by faith'.
“God requires the entire surrender of the heart, before justification can take place; and in order for man to retain justification, there must be continual obedience, through active, living faith that works by love and purifies the soul” (1SM 366).
Christ came to pay that debt for the sinner which it was impossible for him to pay for himself. Thus, through the atoning sacrifice of Christ, sinful man was granted another trial” (FW 30).
“Christ died that the transgressor of the law of God might be brought back to His [sic] loyalty, that He [sic] might keep the commandments of God, and His law as the apple of His eye, and live. God cannot take rebels into His kingdom; therefore He makes obedience to His requirements a special requirement” (1MR 112).
“He died to make it possible for us to keep the law” (YI, March 20, 1902).
“God and the holy angels have an intense desire that human beings shall reach the standard of perfection which Christ died to make it possible for them to reach” (HP 286).
“Christ has died that we might keep God's commandments. Will you have your names registered in the Lamb's book of life? Then be careful and zealous to repent of every sin” (9MR 264).
“Do not disappoint the One who gave His life that you might be an overcomer. He was tempted on every point that you and I can be tempted on, and in order to resist He spent whole nights in prayer and communion with His Father. Christ did not leave this world until He had made it possible for every soul to live a life of perfect faith and obedience, to have a perfect character” (TDG 204).
“The Son of God consented to die in the sinner's stead, that man might, by a life of obedience, escape the penalty of the law of God” (ST, August 7, 1879).
Er zijn nog veel meer quotes die aangeven dat Ellen White een aanhanger was van dit vervloekte evangelie. Jij neemt een positie in die in gaat tegen je geloofspunten, als je het ware evangelie aanhangt kan je niet geloven in de autoriteit van Ellen White en in de leer van het onderzoekend oordeel. Naar maatstaven van je eigen geloofsgenootschap ben je dus een ketter.
Dit topic is niet om het over mevrouw White te hebben. Zie Lavenders post iets hierboven.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 02:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Zoals ik het zie begrijp je niet wat Ellen White zegt.
Nergens spreekt ze over het doen van Gods wil in je eigen kracht maar door de kracht van de opstanding en de Heilige Geest.
Oja, dat is waar ook.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 02:07 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Dit topic is niet om het over mevrouw White te hebben. Zie Lavenders post iets hierboven.
Dit topic gaat over Satanische hulpsinterklazen
Zoals Ratzinger groet met zijn handen, dat is wel eeuhm.. apart, zeg maar. Helemaal voor de zogenaamde vertegenwoordiger van God op Aarde. Dat doe je toch niet per ongeluk.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 02:51 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Oja, dat is waar ook.
[ afbeelding ]
666
[ afbeelding ]
Magiers.
Photoshop.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 08:09 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Zoals Ratzinger groet met zijn handen, dat is wel eeuhm.. apart, zeg maar. Helemaal voor de zogenaamde vertegenwoordiger van God op Aarde. Dat doe je toch niet per ongeluk.
Haa daarom treedt hij af.quote:Europese staat vaardigt arrestatiebevel tegen paus Benedictus uit
Volgens het Internationale Tribunaal aangaande Misdaden van Kerk en Staat (ITCCS) heeft een niet bij name genoemd Europees land het Vaticaan op 4 februari laten weten een arrestatiebevel te zullen uitvaardigen tegen paus Benedictus XVI. Zijn aangekondigde aftreden, slechts één week later, zou hiermee te maken hebben. Joseph Ratzinger, de echte naam van de paus, zou de Italiaanse president Giorgio Napolitano volgende week zaterdag om immuniteit en bescherming gaan vragen om zo uitlevering te voorkomen. Het ITCCS heeft Napolitano verzocht om niet op zijn verzoek in te gaan, omdat Benedictus schuldig zou zijn aan het verbergen van het massale kindermisbruik door katholieke geestelijken.
bron
Ik vind het ook een beetje vreemd. Waarom zou hij aftreden en immuniteit vragen in Italie. Hij kan toch gewoon in het Vaticaan blijven, dat is toch een eigen staat dus kan hij niet opgepakt worden?quote:Op vrijdag 15 februari 2013 09:07 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Dat het online staat wil nog niet zeggen dat het waar is hè.
er worden bijna ieder moment foto's van hem gemaakt en zolang zo'n foto maar net op een moment waarop hij zn armen heeftquote:Op vrijdag 15 februari 2013 08:09 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Zoals Ratzinger groet met zijn handen, dat is wel eeuhm.. apart, zeg maar. Helemaal voor de zogenaamde vertegenwoordiger van God op Aarde. Dat doe je toch niet per ongeluk.
xandernieuws, staat erbij...quote:Op vrijdag 15 februari 2013 10:49 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Waar las je dat Lambiekje?
Bron?
Oh ja, ik zie het nu. Sorry Lambiekje.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 10:53 schreef RM-rf het volgende:
[..]
xandernieuws, staat erbij...
en die hebben dat weer van een 'Internationale Tribunaal aangaande Misdaden van Kerk en Staat'.. wat ook gewoon een private organisatie is die zich een leuk klinkende naam gegeven heeft, en die 'beweren' weer dat het om een 'niet nader genoemd europees land' gaat...
zie verder http://itccs.org/
Zo ziet de elite het wel. Het lijkt er anders donder veel op dat zij met hun quadriljarden het kaartspel gewoon real-life spelenquote:
Afschuwelijk..quote:Op vrijdag 15 februari 2013 13:15 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Zo ziet de elite het wel. Het lijkt er anders donder veel op dat zij met hun quadriljarden het kaartspel gewoon real-life spelen
http://www.eindtijdinbeel(...)aartspel_dossier.htm
Dat.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 20:18 schreef Gray het volgende:
Tja, een middelvinger is meteen zo overdreven...
Hoe kom je op 112 pausen?quote:Op maandag 11 februari 2013 12:46 schreef ender_xenocide het volgende:
Zoals jullie ongetwijveld gehoord hebben treed de 111de paus binnenkort af, oftwel tijd voor de 112de paus.
Zal nu dan het eindspel gaan beginnen gezien de voorspellingen omtrent de 112de paus?
[..]
Zo, dat scheelt nogal!quote:Op zaterdag 16 februari 2013 13:25 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hoe kom je op 112 pausen?
Op Wikipedia staan er 265, wie tellen allemaal niet mee en waarom niet?
Het zijn er wel meer hoor. Tel de tegenpausen ook maar mee. En zelfde de dubieuze pausen dan tik je de 300 wel aan of misschien net wat meer.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 13:25 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hoe kom je op 112 pausen?
Op Wikipedia staan er 265, wie tellen allemaal niet mee en waarom niet?
Nogal ja. Ik dacht nog even dat misschien het aantal pausen sinds het jaar 1000 werd bedoeld, maar aangezien toen de 139e paus zat, is dat het ook niet.quote:
Ik kom dan dus idd op 306 (in dat lijstje op Wikipedia, waarvan ik niet weet of het helemaal volledig is en iedereen er terecht op staat).quote:Op zaterdag 16 februari 2013 13:52 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Het zijn er wel meer hoor. Tel de tegenpausen ook maar mee. En zelfde de dubieuze pausen dan tik je de 300 wel aan of misschien net wat meer.
Dus de TT klopt niet meer, dat moet dan paus 266306 zijn.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 13:53 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nogal ja. Ik dacht nog even dat misschien het aantal pausen sinds het jaar 1000 werd bedoeld, maar aangezien toen de 139e paus zat, is dat het ook niet.
De tegenpausen hebben ze overigens niet in de telling meegenomen, dus dat is het ook niet. Daar zijn er nog 39 van. En dan nog 2 die niet ingezegend waren.
Dus die 112e paus is al lang dood en begraven.
De lijst van de profetie van de pausen begint bij paus Celestinus II (paus 165, nummer 1 van de profetie).quote:Op zaterdag 16 februari 2013 13:53 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nogal ja. Ik dacht nog even dat misschien het aantal pausen sinds het jaar 1000 werd bedoeld, maar aangezien toen de 139e paus zat, is dat het ook niet.
De tegenpausen hebben ze overigens niet in de telling meegenomen, dus dat is het ook niet. Daar zijn er nog 39 van. En dan nog 2 die niet ingezegend waren.
Dus die 112e paus is al lang dood en begraven.
Is wel handig dat ze dat er dan effe bijzetten, is namelijk wel een cruciaal verschil.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 13:56 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
De lijst van de profetie van de pausen begint bij paus Celestinus II (paus 165, nummer 1 van de profetie).
Dus kan ik de tt veranderen? Of nog even wachten tot jullie er uit zijn?quote:Op zaterdag 16 februari 2013 14:06 schreef Wombcat het volgende:
Bij nader inzien klopt het met de tegenpausen ook niet. Er zijn namelijk 12 tegenpausen geweest in die periode, dus de huidige paus is dan al de 113e.
Als ik die eerste lijst afloop en vergelijk met de link die ik net postte (naar de nederlandstalige Wiki, de engelse hierboven zitten de tegenpausen niet bij), dan mist Innocentius III, tegenpaus van 1179-1180. (Verder ben ik nog niet gegaan).quote:Op zaterdag 16 februari 2013 14:10 schreef De_Kardinaal het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Prophecy_of_the_Popes daar de lijst van pausen die meetellen voor de lijst.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_popes Daar de pausen genummerd in volgorde.
Daar ligt het aan.quote:The first column contained the motto, the second the name of the Pope or Antipope to whom it was attached (with occasional errors), and the third an attempted explanation or justification of the name. The original list was unnumbered.
http://en.wikipedia.org/wiki/Prophecy_of_the_Popes
Heel simpel. Het kerkelijk nieuwjaar begint met Pasen. Ze willen dus voor die tijd een paus hebben.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 13:54 schreef Lavenderr het volgende:
Het conclaaf begint mogelijk eerder. Waarom zou dat zijn?
http://www.nu.nl/buitenla(...)mogelijk-eerder.html
Aha. Tja, dan is haast geboden.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 14:22 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Heel simpel. Het kerkelijk nieuwjaar begint met Pasen. Ze willen dus voor die tijd een paus hebben.
De paus is tevens de bisschop van Rome en heeft dus ook de belangrijkste functie in het bisdom Rome.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 14:24 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Aha. Tja, dan is haast geboden.
Benedictus is na zijn aftreden emeritus bisschop van Rome. Dus die zal ook nog wel wat invloed uit kunnen oefenen (als hij daar nog de moed voor en de zin in heeft).quote:Op zaterdag 16 februari 2013 14:27 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
De paus is tevens de bisschop van Rome en heeft dus ook de belangrijkste functie in het bisdom Rome.
De nieuwe paus is tevens de nieuwe bisschop van Rome.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 14:37 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Benedictus is na zijn aftreden emeritus bisschop van Rome. Dus die zal ook nog wel wat invloed uit kunnen oefenen (als hij daar nog de moed voor en de zin in heeft).
Volgens mij had de katholieke kerk er baat bij! Op deze manier ging het verworven bezit van de priesters en bisschoppen niet naar hun nageslacht (zonen) maar naar de kerk.quote:Op maandag 11 februari 2013 18:37 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, en de Doornvogels, hahaha.
Daar wordt mee geworsteld, en waarschijnlijk regelmatig aan toegegeven. Het zijn tenslotte mensen met behoeftes. Vind dat celibaat ook zo'n onzinnig iets. Wie heeft daar nu baat bij? Je krijgt er alleen maar misstanden mee zie->misbruik op grote schaal.
Zo had ik het nog niet bekeken, maar dat zal misschien best een rol gespeeld hebben.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 16:55 schreef stalybridge het volgende:
[..]
Volgens mij had de katholieke kerk er baat bij! Op deze manier ging het verworven bezit van de priesters en bisschoppen niet naar hun nageslacht (zonen) maar naar de kerk.
Anders ging de Kerk failliet ja. Zoveel theologie zit er nou ook weer niet achter.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 16:55 schreef stalybridge het volgende:
[..]
Volgens mij had de katholieke kerk er baat bij! Op deze manier ging het verworven bezit van de priesters en bisschoppen niet naar hun nageslacht (zonen) maar naar de kerk.
Celibataire gebruiken komen uit oudere gebruiken van onthouding, zoals vasten, of zelfs dit:quote:Op zaterdag 16 februari 2013 16:55 schreef stalybridge het volgende:
[..]
Klopt, echter was het in het begin van de kerk geen vereiste. Dat dit het later wel werd heeft volgens mij met de eerder genoemde reden te maken.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 20:09 schreef Gray het volgende:
[..]
Celibataire gebruiken komen uit oudere gebruiken van onthouding, zoals vasten, of zelfs dit:
[ afbeelding ]
http://www.geekosystem.com/man-keeps-arm-raised-38-years/
Het zijn extremen om tot spirituele verlichting te komen.
Elke traditie heeft zijn oorsprong.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 20:20 schreef stalybridge het volgende:
[..]
Klopt, echter was het in het begin van de kerk geen vereiste. Dat dit het later wel werd heeft volgens mij met de eerder genoemde reden te maken.
Oh, dus eerder was het celibaat niet verplicht? Dat is nieuw voor me.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 20:20 schreef stalybridge het volgende:
[..]
Klopt, echter was het in het begin van de kerk geen vereiste. Dat dit het later wel werd heeft volgens mij met de eerder genoemde reden te maken.
Het wordt al wel na een paar honderd jaar ingevoerd. En de financiele reden zal niet op papier staan. Dus het is altijd een beetje speculeren. Maar ik vind het in ieder geval plausibel.quote:Op zondag 17 februari 2013 10:30 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Oh, dus eerder was het celibaat niet verplicht? Dat is nieuw voor me.
En daar zouden inderdaad financiele redenen aan ten grondslag kunnen liggen.
Nope, want dat was ná de aankondiging van de paus.quote:Op zondag 17 februari 2013 10:52 schreef Ryan3 het volgende:
Die meteoriet in Rusland, was dat ook niet een teken aan de wand?
Ja, dus het was idd ook een teken aan de wand, dat bedoel ik.quote:Op zondag 17 februari 2013 14:08 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nope, want dat was ná de aankondiging van de paus.
Misschien was het wel een teken aan de wand, maar dan voor iets anders.
Nog éénquote:Op zondag 17 februari 2013 20:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, dus het was idd ook een teken aan de wand, dat bedoel ik.
Van de nieuwe stempel?quote:Op maandag 18 februari 2013 16:24 schreef De_Kardinaal het volgende:
Een priester van de oude stempel? Zijn er dan ook andere?
Is dat een priester weer tegenwoordig? Volgens mij is ie uit de orde getrapt en geschorst.quote:Op maandag 18 februari 2013 16:25 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Van de nieuwe stempel?
Van die Huub Oosterhuisjes?
Hij is toch zelf opgestapt omdat hij ging trouwen?quote:Op maandag 18 februari 2013 16:28 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Is dat een priester weer tegenwoordig? Volgens mij is ie uit de orde getrapt en geschorst.
quote:Op maandag 18 februari 2013 16:31 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hij is toch zelf opgestapt omdat hij ging trouwen?
Zal vanavond eens googlen.
quote:In 1969 verwijderde de generaal-overste van de jezuïeten, pater Pedro Arrupe Oosterhuis uit de orde na conflicten over het celibaat. Om dezelfde reden schorste het bisdom Haarlem hem als priester.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Huub_Oosterhuisquote:Op 25 april 1970 trad Huub Oosterhuis in het burgerlijk huwelijk met de jonge verpleegkundige Josefien Melief.
Ah, dus het celibaat brak hem op. Logisch ook he?quote:Op maandag 18 februari 2013 16:34 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
[..]
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Huub_Oosterhuis
Ik vind dat logisch, maar niet vanzelfsprekend.quote:Op maandag 18 februari 2013 16:35 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ah, dus het celibaat brak hem op. Logisch ook he?
Het zijn geen heiligen maar gewone mannen.
Ach, ze zullen er niet allemaal moeite mee hebben maar ik gok het gros toch wel.quote:Op maandag 18 februari 2013 16:41 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ik vind dat logisch, maar niet vanzelfsprekend.
Dat was vroeger zo nu niet meer, althans in Nederland.quote:Op maandag 18 februari 2013 16:44 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ach, ze zullen er niet allemaal moeite mee hebben maar ik gok het gros toch wel.
Maar het celibaat is toch nog steeds van kracht? Of niet meer in Nederland?quote:Op maandag 18 februari 2013 16:45 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Dat was vroeger zo nu niet meer, althans in Nederland.
Ja. Ook in Nederland. Vroeger werd men doorgaans geen priester uit overtuiging, maar vanwege andere redenen. Tegenwoordig wordt men alleen nog maar priester uit overtuiging. Dat maakt wel veel verschil in het vasthouden van de regels van het ambt.quote:Op maandag 18 februari 2013 16:46 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar het celibaat is toch nog steeds van kracht? Of niet meer in Nederland?
Dat zegt alleen maar dat ze het willen proberen. Of ze dat op termijn vol gaan houden...het lijkt me onmenselijk. En het kan heel rare dingen in de hand werken. Enfin, dat hebben we kunnen lezen de afgelopen jaren.quote:Op maandag 18 februari 2013 16:52 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ja. Ook in Nederland. Vroeger werd men doorgaans geen priester uit overtuiging, maar vanwege andere redenen. Tegenwoordig wordt men alleen nog maar priester uit overtuiging. Dat maakt wel veel verschil in het vasthouden van de regels van het ambt.
Ja, en welke generatie had er zijn handjes niet thuis gehouden? De geestelijken uit de jaren 50, 60, 70.quote:Op maandag 18 februari 2013 16:54 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat zegt alleen maar dat ze het willen proberen. Of ze dat op termijn vol gaan houden...het lijkt me onmenselijk. En het kan heel rare dingen in de hand werken. Enfin, dat hebben we kunnen lezen de afgelopen jaren.
Klopt. Maar we weten niet wat er nu speelt he. Dat horen we pas over een paar decennia.quote:Op maandag 18 februari 2013 16:57 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ja, en welke generatie had er zijn handjes niet thuis gehouden? De geestelijken uit de jaren 50, 60, 70.
In Nederland? Niets. De rusthuizen zitten vol geestelijken en er staat geen geestelijke meer in de kerk.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:00 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Klopt. Maar we weten niet wat er nu speelt he. Dat horen we pas over een paar decennia.
En wie is de eindbaasquote:Op vrijdag 15 februari 2013 13:15 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Zo ziet de elite het wel. Het lijkt er anders donder veel op dat zij met hun quadriljarden het kaartspel gewoon real-life spelen
http://www.eindtijdinbeel(...)aartspel_dossier.htm
volgens mij hoor je als paus dood te gaan.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:48 schreef Flurry het volgende:
Misschien istie gewoon terminaal ziek? De man is behoorlijk oud al.
Ja, dat was tot nu toe wel te doen gebruikelijk.quote:Op woensdag 20 februari 2013 19:47 schreef joellsoares het volgende:
[..]
volgens mij hoor je als paus dood te gaan.
Als ze willen dan mogen ze de huidige paus kiezen als zijn opvolger.quote:Op woensdag 20 februari 2013 20:42 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, dat was tot nu toe wel te doen gebruikelijk.
Het is pas 3x eerder voorgekomen dat een paus vrijwillig vertrok.
Oh is dat zo?quote:Op woensdag 20 februari 2013 20:45 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Als ze willen dan mogen ze de huidige paus kiezen als zijn opvolger.
Misschien gaat het al lang minder met de paus en nu komt dat nieuws naar buiten.quote:Op woensdag 20 februari 2013 20:47 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Oh is dat zo?
Dat zou wat zijn zeg![]()
Ik las vandaag dat het hard achteruitgaat met de paus. Hij is aan een kant doof.
Dat heb ik ook gelezen.quote:Op woensdag 20 februari 2013 20:48 schreef joellsoares het volgende:
heb ook gehoord dat het vaticaan een groot schandaal te wachten staat en dat daarom de paus is vertrokken om zon verantwoording te verkomen
Kan ook best hoor. De man kwam ook doodmoe over de laatste paar keer dat hij in het openbaar kwam.quote:Op woensdag 20 februari 2013 20:49 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Misschien gaat het al lang minder met de paus en nu komt dat nieuws naar buiten.
Ik denk dat hij gewoon stervende is.quote:Op woensdag 20 februari 2013 20:52 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Kan ook best hoor. De man kwam ook doodmoe over de laatste paar keer dat hij in het openbaar kwam.
Ik denk het ook D_K.quote:Op woensdag 20 februari 2013 20:53 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ik denk dat hij gewoon stervende is.
Denk alleen dat de prognose erg variabel is. Misschien dat hij nog wil mee maken wie hem opvolgt. Immers niet vergeten dat een groot gedeelte van de kardinalen door hem benoemd is. Wie weet kiezen die gezamenlijk de opvolger en zijn ze nu stemmen aan het ronselen.quote:
Het zal wel paniek zijn. Zeker nu het voor de Pasen klaar moet zijn.quote:Op woensdag 20 februari 2013 20:56 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Denk alleen dat de prognose erg variabel is. Misschien dat hij nog wil mee maken wie hem opvolgt. Immers niet vergeten dat een groot gedeelte van de kardinalen door hem benoemd is. Wie weet kiezen die gezamenlijk de opvolger en zijn ze nu stemmen aan het ronselen.
Van rukken wordt je blind, toch?quote:Op donderdag 21 februari 2013 14:42 schreef Lavenderr het volgende:
Gaat niet goed met de paus
http://nieuws.thepostonli(...)a-blind-aan-een-oog/
Dat vermoeden bestaat inderdaad.quote:Op woensdag 27 februari 2013 18:06 schreef tribalwars het volgende:
misschien moest de paus om een andere reden weg dan ouderdom
Hoe bedoel je?quote:Op woensdag 27 februari 2013 20:48 schreef tribalwars het volgende:
zodat de nieuwe paus klaar kan maken.
Ah, Niburu.quote:Op woensdag 27 februari 2013 21:19 schreef tribalwars het volgende:
kan ook bij hun agenda horen. want het vaticaan verkondigt in het geheim satan.
http://www.niburu.co/inde(...)nd-actueel&Itemid=71
http://www.niburu.co/inde(...)=37:wereld&Itemid=50
http://www.niburu.co/inde(...)et-complot&Itemid=33
wat bronnen
Ik lees er ook graag hoor.quote:Op woensdag 27 februari 2013 21:21 schreef tribalwars het volgende:
wat vindt je dat geen goede bron?
Maar vertel eens, wat is je eigen visie hierop?quote:
Jawel. Heb er het een en ander over gelezen hier en elders.quote:Op woensdag 27 februari 2013 21:29 schreef tribalwars het volgende:
ik eigelijk dat er wat anders achter zit. denk dat het maken heeft met de komst van de antichrist.
weet je wat de antichirst is?
Daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben.quote:Op woensdag 27 februari 2013 21:32 schreef tribalwars het volgende:
denk trouwens ook dat het de laatste paus is die we krijgen.
Ja, daar zijn ze goed in he?quote:Op woensdag 27 februari 2013 21:36 schreef tribalwars het volgende:
de media zorgt wel weer dat de mensen afgeleid zijn van belangrijk zaken.
Heel verstandig dat je probeert een eigen mening te vormen en niet te afhankelijk te zijn van alles wat de media je voorschotelt.quote:Op woensdag 27 februari 2013 21:45 schreef tribalwars het volgende:
probeer vanaf nu zo min mogelijk nieuws en tv te kijken.
want dat lijkt je af en geeft je een verkeert beeld van de wereld. en zo kan ik een eigen mening vormen en geen beïnvloeden mening van tv.
het zijn als het waren profs in het dom houden van de mensen.
Ik vind dat niet betrouwbaar iig.quote:Op woensdag 27 februari 2013 21:21 schreef tribalwars het volgende:
wat vindt je dat geen goede bron?
De websites en soort artikelen zijn niet heel sterk in mijn ogen, al zitten er wel uitgebreide stukken bij waar veel onderzoek en tijd in is gestoken. Wel lijkt het uiteindelijk op speculatie aan te komen, wat ik overigens geen probleem vind hoor. Maar voor mij is het niet voldoende om mij te overtuigen, al moet ik daarbij zeggen dat ik niet veel weet van deze materie.quote:Op donderdag 28 februari 2013 12:17 schreef tribalwars het volgende:
http://itccs.org/
http://www.veteranstoday.(...)ict-fired-by-the-kni
http://community.avro.nl/(...)l/f/189/t/19813.aspx
http://www.vrijewereld.or(...)n-en-de-zwarte-paus/
http://www.godlikeproductions.com/forum1/message1927206/pg1
http://vaticannewworldord(...)lines-orsini_21.html
nog wat bronnen. vind je deze wel betrouwbaar?
Het is iig geen peter de romeinquote:Op woensdag 13 maart 2013 20:30 schreef alpeko het volgende:
De eerste Jezuiet als Paus. Zegt dat nog iets?
Wel weer een oudje. Die schrijven we in 4 jaar weer af.
werd net in programma nog gezegd dat uit respect voor de eerste paus en vanwege de voorspelling dat geen enkele paus zich petrus zal gaan noemen.quote:Op woensdag 13 maart 2013 20:32 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Het is iig geen peter de romeinwe kunnen nog een pausje verwachten
hehe lekker danquote:Op woensdag 13 maart 2013 20:34 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
werd net in programma nog gezegd dat uit respect voor de eerste paus en vanwege de voorspelling dat geen enkele paus zich petrus zal gaan noemen.
Tussenpaus?quote:Op woensdag 13 maart 2013 20:30 schreef alpeko het volgende:
De eerste Jezuiet als Paus. Zegt dat nog iets?
Wel weer een oudje. Die schrijven we in 4 jaar weer af.
dit is toch de laatste? Dan is het wel handig dat hij een jezuïet is gezien alle complot theorieën rondom de jezuïeten..... Ze hebben nu en de white en de black pope in hun gelederen.quote:
Heb je daar meer info over?quote:Op woensdag 13 maart 2013 20:48 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
dit is toch de laatste? Dan is het wel handig dat hij een jezuïet is gezien alle complot theorieën rondom de jezuïeten..... Ze hebben nu en de white en de black pope in hun gelederen.
http://www.bibliotecapleyades.net/vatican/esp_vatican14b.htmquote:Op woensdag 13 maart 2013 20:50 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Heb je daar meer info over?
Over jezuïet in complottheorieën?
Dat is toch helemaal niet zeker dat dit de laatste paus is?quote:Op woensdag 13 maart 2013 20:48 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
dit is toch de laatste? Dan is het wel handig dat hij een jezuïet is gezien alle complot theorieën rondom de jezuïeten..... Ze hebben nu en de white en de black pope in hun gelederen.
dit is toch de 111de en dus volgens malachy de laatste?quote:Op woensdag 13 maart 2013 21:01 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is toch helemaal niet zeker dat dit de laatste paus is?
Ja, volgens Malachy wel.quote:Op woensdag 13 maart 2013 21:02 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
dit is toch de 111de en dus volgens malachy de laatste?
achja, hoorde net op Ned. 1 wel dat 1 van de redenen dat een paus zich geen petrus zal noemen die voorspelling is....quote:Op woensdag 13 maart 2013 21:06 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, volgens Malachy wel.
Maar ja, ik weet niet of dat opgevolgd wordt door de kerk.
Waarom is dat dan? Is Petrus specialer dan Franciscus?quote:Op woensdag 13 maart 2013 21:13 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
achja, hoorde net op Ned. 1 wel dat 1 van de redenen dat een paus zich geen petrus zal noemen die voorspelling is....
petrus was de 1ste paus en de laatste zal petrus zijn, alleen volgens de conspiracy maakt hij zich tegenover de buitenwereld niet bekend als zijnde petrus.quote:Op woensdag 13 maart 2013 21:14 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Waarom is dat dan? Is Petrus specialer dan Franciscus?
Ah, zo zit dat!quote:Op woensdag 13 maart 2013 21:19 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
petrus was de 1ste paus en de laatste zal petrus zijn, alleen volgens de conspiracy maakt hij zich tegenover de buitenwereld niet bekend als zijnde petrus.
dat wordt niet bepaald tijdens het bewindt van de laatste paus begint de eindtijd, de tijd van de verdrukking waarin Rome vernietigd zal worden. Het is hier in andere topics ook al eens overgegaan, mede in combinatie met de ontwikkelingen in het MO (Syrië met de oudste stad ter wereld die volgens profetieën in de eindstrijd vernietigd zal worden, de herbouw van de derde tempel in Jeruzalem waar steeds meer aanzet toe is etc etc etc)quote:Op woensdag 13 maart 2013 21:22 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ah, zo zit dat!
Dan is Franciscus de Eerste vast niet de laatste paus. Tenzij het stiekem Petrus is.
Maar wie bepaalt wanneer het tijd is voor de laatste paus?
De kardinalen? Een conclaaf?
God natuurlijk, het zijn de plaatsvervangers van Petrus. Het houdt op als Petrus dus terug keert om zijn Heilige zetel op te eisen. Vandaar dat volgende de legende de laatste paus dus Petrus is.quote:Op woensdag 13 maart 2013 21:22 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ah, zo zit dat!
Dan is Franciscus de Eerste vast niet de laatste paus. Tenzij het stiekem Petrus is.
Maar wie bepaalt wanneer het tijd is voor de laatste paus?
De kardinalen? Een conclaaf?
Ik wilde je net roepen om je licht over deze kwestie te laten schijnen, maar daar ben je alquote:Op woensdag 13 maart 2013 21:30 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
God natuurlijk, het zijn de plaatsvervangers van Petrus. Het houdt op als Petrus dus terug keert om zijn Heilige zetel op te eisen. Vandaar dat volgende de legende de laatste paus dus Petrus is.
Oh ja, die derde tempel in Jeruzalem. De Tempeliers.quote:Op woensdag 13 maart 2013 21:30 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
dat wordt niet bepaald tijdens het bewindt van de laatste paus begint de eindtijd, de tijd van de verdrukking waarin Rome vernietigd zal worden. Het is hier in andere topics ook al eens overgegaan, mede in combinatie met de ontwikkelingen in het MO (Syrië met de oudste stad ter wereld die volgens profetieën in de eindstrijd vernietigd zal worden, de herbouw van de derde tempel in Jeruzalem waar steeds meer aanzet toe is etc etc etc)
Maar ja, iemand zal namens God moeten spreken en wie gelooft dat dan?quote:Op woensdag 13 maart 2013 21:30 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
God natuurlijk, het zijn de plaatsvervangers van Petrus. Het houdt op als Petrus dus terug keert om zijn Heilige zetel op te eisen. Vandaar dat volgende de legende de laatste paus dus Petrus is.
precies de tempeliers die weer in connectie staan met de illuminatie die weer geïnfiltreerd zijn door de jezuïeten die nu een paus hebben binnen hun rangen en zo is het cirkeltje weer rond.quote:Op woensdag 13 maart 2013 21:33 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Oh ja, die derde tempel in Jeruzalem. De Tempeliers.
Ik zal toch eens terugzoeken naar het topic waar we het daarover hadden.
Ik hoop dat De Molay ook even langskomt, die weet ook veel over deze materie, net als jijquote:Op woensdag 13 maart 2013 21:35 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
precies de tempeliers die weer in connectie staan met de illuminatie die weer geïnfiltreerd zijn door de jezuïeten die nu een paus hebben binnen hun rangen en zo is het cirkeltje weer rond.
Dan hebben we het over het Einde der Tijden. Ik denk niet dat men dan nog twijfels heeft.quote:Op woensdag 13 maart 2013 21:34 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar ja, iemand zal namens God moeten spreken en wie gelooft dat dan?
Dan heb je het over de Openbaringen?quote:Op woensdag 13 maart 2013 21:38 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Dan hebben we het over het Einde der Tijden. Ik denk niet dat men dan nog twijfels heeft.
Dat wil ik wel doenquote:Op woensdag 13 maart 2013 21:34 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar ja, iemand zal namens God moeten spreken en wie gelooft dat dan?
onze grote bnw vriend Xander is er ook snel bij trouwens, hij stelt dat Franciscus van assisi onder andere bekend stond vanwege zijn vreedzame benadering van de islam, mogelijk een signaal van de koers die de nieuwe paus zal gaan varen.quote:Op woensdag 13 maart 2013 21:37 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik hoop dat De Molay ook even langskomt, die weet ook veel over deze materie, net als jij.
Nee, het einde der tijden. De openbaring van Johannes was een inkijk op het einde der tijden.quote:Op woensdag 13 maart 2013 21:43 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dan heb je het over de Openbaringen?
Dat zou kunnen. Misschien gaat deze paus proberen een brug te slaan tussen de islam en de rk.kerk.quote:Op woensdag 13 maart 2013 21:44 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
onze grote bnw vriend Xander is er ook snel bij trouwens, hij stelt dat Franciscus van assisi onder andere bekend stond vanwege zijn vreedzame benadering van de islam, mogelijk een signaal van de koers die de nieuwe paus zal gaan varen.
http://xandernieuws.punt.(...)-paus-Petrus-Romanus
Oh ja, dat was de inleiding. Best heel spannend om te lezen.quote:Op woensdag 13 maart 2013 21:45 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Nee, het einde der tijden. De openbaring van Johannes was een inkijk op het einde der tijden.
allebeide abramistische geloven ( ofzoiets) schijnbaar zijn er zelfs mensen die denken dat de islam is ontworpen door de RKK. http://boinnk.nl/blog/260(...)e-wieg-van-de-islam/quote:Op woensdag 13 maart 2013 21:48 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat zou kunnen. Misschien gaat deze paus proberen een brug te slaan tussen de islam en de rk.kerk.
Zou mooi zijn, maar ook heel onwaarschijnlijk ben ik bang. Al hebben ze wel raakpunten.
Dat is wel een leuk weetje !quote:Op woensdag 13 maart 2013 21:56 schreef De_Kardinaal het volgende:
En wie zou er toen nummer 2 zijn geworden? De huidige paus.
Nou, je komt hier anders wel vakerquote:Op woensdag 13 maart 2013 22:03 schreef De_Kardinaal het volgende:
O, ja nu weet ik meteen weer waarom ik hier niet kom. Mijn sprookjes-alarm gaat hier nog harder af dan in een kerk.
Interessant.quote:Op woensdag 13 maart 2013 22:00 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
allebeide abramistische geloven ( ofzoiets) schijnbaar zijn er zelfs mensen die denken dat de islam is ontworpen door de RKK. http://boinnk.nl/blog/260(...)e-wieg-van-de-islam/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |