abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122790023
quote:
Volgens de interpretatie komt er na Ratzinger dus een gevallen engel, de antichristus, die paus Johannes Paulus de 2e impersoneert en de hele wereld misleidt. De duivel zou dan net doen alsof God deze paus uit de dood heeft doen opstaan om de wereld te leiden.
Ik zie de hele wereld nog niet zo hard achter een zombie aan lopen, eigenlijk.
Al helemaal niet met deze 'voorkennis'.
pi_122790255
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:50 schreef Blaadjes het volgende:

[..]

Even snel uit het hoofd. Volgens mij Rusland.

edit:

[ afbeelding ]
Ja, dat is volgens de schrjver van die site Magog. Het is me alleen niet duidelijk of daar ook het 'gog magoggebied' wordt bedoeld.
Ben ik trouwens de enige die moeite heeft met het lezen van die site? Er wordt van alles heel omstandig en omslachtig uitgelegd en er wordt van alles bijgesleept, t/m radioactieve straling en Jezus aan toe (terwijl hij het heeft over het OT, de geschriften van vóór onze jaartelling.)
pi_122790375
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 15:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ja, dat is volgens de schrjver van die site Magog. Het is me alleen niet duidelijk of daar ook het 'gog magoggebied' wordt bedoeld.
Ben ik trouwens de enige die moeite heeft met het lezen van die site? Er wordt van alles heel omstandig en omslachtig uitgelegd en er wordt van alles bijgesleept, t/m radioactieve straling en Jezus aan toe (terwijl hij het heeft over het OT, de geschriften van vóór onze jaartelling.)
Het leest inderdaad niet prettig, en objectief is het ook niet bepaald.
Maar misschien heeft de Googles wel betere links :)
  dinsdag 12 februari 2013 @ 15:18:50 #129
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_122790383
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 15:08 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Ik zie de hele wereld nog niet zo hard achter een zombie aan lopen, eigenlijk.
Al helemaal niet met deze 'voorkennis'.
Ik zie het ook nie gebeuren eigenlijk. Het zesde hoofd is het Romeinse Rijk en het 8e hoofd is van de zeven, dit is de nieuwe wereld orde dat is het Romeinse Rijk op wereldschaal.

Als de 8e koning/het beest wel een zombie is dan halen we new kids erbij jonguh! w/
pi_122792362
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 15:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik zie sowieso niet het gog magoggebied ergens staan. Tenminste als 1, wel los van elkaar.
Een korte speurtocht leverde mij iig op dat er nogal verschil van mening is over dit.
Zijn het 2 gebieden of is gog de heerser over magog.

Ik denk niet dat iemand je vraag met zekerheid kan beantwoorden.
Ich hock in meinem Bonker
pi_122798169
Het zal allemaal wel meevallen.
pi_122801298
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 16:04 schreef Blaadjes het volgende:

[..]

Ik zie sowieso niet het gog magoggebied ergens staan. Tenminste als 1, wel los van elkaar.
Een korte speurtocht leverde mij iig op dat er nogal verschil van mening is over dit.
Zijn het 2 gebieden of is gog de heerser over magog.

Ik denk niet dat iemand je vraag met zekerheid kan beantwoorden.
Gog schijnt een vorst te zijn. Magog een land. Waar dat land dan ligt, daar is verschil van mening over. Maar met het 'gog magoggebied' kan nog iets anders worden bedoeld, bv. de plek waar hij en zijn vriendjes worden afgeslacht.
Nou ja, het is wel een boeiend verhaal.
  woensdag 13 februari 2013 @ 00:19:56 #133
99851 ZureMelk
Bow to your master
pi_122815026
Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat de nieuwe paus al lang vast staat.
Ome Berlusconi zou het hoogst hebben geboden en dus de nieuwe paus worden!!!!

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat er in heilige boeken geschreven staat is niet belangrijk, aan de vruchten herkent men de boom.
pi_122815503
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:23 schreef wiseguy-23 het volgende:
Het verbaasd me dat niemand de meest interessante profetie hier tot nog toe heeft uitgelegd. Nou ik zeg vantevoren dat ik overtuigd ben dat de volgende interpretatie niet de juiste is (is te ingewikkeld om er nu op in te gaan). Maar anyways hier is de profetie:

3Ik raakte in vervoering, en hij nam mij mee naar de woestijn. Ik zag een vrouw zitten op een scharlakenrood beest vol godslasterlijke namen, met zeven koppen en tien horens. 4Ze droeg purperen en scharlakenrode kleren en gouden sieraden, edelstenen en parels. In haar hand had ze een gouden beker vol gruwelijkheden, al haar liederlijke wandaden, 5en op haar voorhoofd stond een naam met een geheime betekenis: ‘Het grote Babylon, moeder van alle hoeren en van alle gruwelijkheden ter wereld’. 6Ik zag dat de vrouw dronken was van het bloed van de heiligen en het bloed van hen die van Jezus hadden getuigd. Ik was ontzet toen ik haar zag. 7Toen zei de engel: ‘Waarom ben je zo ontzet? Ik zal je de betekenis onthullen van die vrouw en het beest waarop ze zit, met zijn zeven koppen en tien horens. 8Het beest dat je zag, was, en is niet; het stijgt binnenkort op uit de onderaardse diepte en zal vernietigd worden. Alle mensen die op aarde leven van wie de naam niet vanaf het begin van de wereld in het boek van het leven staat, zullen verbaasd zijn bij het zien van het beest, omdat het was, niet is, en toch weer zal zijn.’

9Hier komt het aan op wijsheid en inzicht.

‘De zeven koppen zijn zeven heuvels waarop de vrouw zit, en het zijn zeven koningen. 10Vijf van hen zijn omgekomen, één is er nu, en de laatste moet nog komen en zal dan maar kort blijven. 11Het beest dat was, en niet is, is zelf de achtste koning, al is het een van de zeven, en het zal vernietigd worden. 12De tien horens die je zag zijn tien koningen die nu nog geen koning zijn, maar straks samen met het beest voor één uur koninklijke macht zullen krijgen. 13Ze hebben allemaal hetzelfde doel voor ogen en dragen hun macht en gezag over aan het beest. 14Ze binden de strijd aan met het lam, maar het lam zal hen overwinnen. Want het lam is de hoogste heer en koning, en wie hem toebehoren, wie geroepen zijn en uitgekozen, zijn trouw. 15De waterstromen die je zag,’ zei de engel, ‘waar de hoer aan zit, zijn vele landen en volken en stammen. 16De tien horens die je zag en het beest zelf zullen een afschuw krijgen van de hoer en ze zullen haar te gronde richten. Ze zullen haar uitkleden, haar vlees eten en haar in brand steken. 17Want God heeft hen ertoe aangezet om zijn plan uit te voeren, zodat ze allemaal met hetzelfde doel voor ogen hun macht aan het beest overdragen, tot wat God gezegd heeft werkelijkheid wordt. 18De vrouw die je zag is de grote stad, die heerst over de koningen op aarde.’

De interpretatie van deze profetie is dat de afvallige vrouw de rooms katholieke kerk vertegenwoordigd (hier zijn bijna alle protestanten het over eens) en dat de 7 hoofden 7 pausen vertegenwoordigen. Deze worden koningen genoemd en alleen sinds een verdrag uit 1923 is de katholieke kerk zowel kerk als staat. Sindsdien was een paus dus een koning. In het visioen wordt Johannes meegenomen naar de toekomst. Hij zegt "1 hoofd is en 5 zijn er gevallen". De zesde paus was Johannes Paulus de 2e. Hij zag volgens de interpretatie dus Johannes Paulus de 2e en na hem kwam een paus die kort moest blijven, dat was Ratzinger. Daarna zegt het dat de 8e een van de zeven voorgaande pausen is die een dodelijke wond had en genas, deze achtste is ook het beest dat de hele wereld verleidt. Volgens de interpretatie komt er na Ratzinger dus een gevallen engel, de antichristus, die paus Johannes Paulus de 2e impersoneert en de hele wereld misleidt. De duivel zou dan net doen alsof God deze paus uit de dood heeft doen opstaan om de wereld te leiden.

Nou deze theorie kan binnen een maand getest worden, en ik ben ervan overtuigd dat deze interpretatie niet kan kloppen. Ik denk dat elk hoofd, elke koning, een koninkrijk vertegenwoordigd. Het zesde hoofd is dan het Romeinse rijk dat door Jezus een dodelijke wond kreeg in spirituele zin, maar dat is een heel ander verhaal en off-topic. In elk geval, eind deze maand hebben we meer duidelijkheid!
Voor zover ik begrepen heb gaat het idd niet om pausen maar om koninkrijken.

De hoer is het geheel van religies op aarde die ontrouw zijn aan de God van de hemel.

Het beest waar ze op rijdt vertegenwoordigt het politieke element dat steeds verenigd is geweest met het religieuze element. Wat duidelijk is is dat religie politiek stuurt en niet andersom.

De zeven hoofden zijn de zeven grote koninkrijken: Babylon, Perzie, Griekenland, Rome heidens, Rome pauselijk, de VS, de gehele wereld omvat in 1 systeem, en opnieuw pauselijk Rome (de 8e die uit de 7 is).

Johannes ziet het beest op het moment dat de vrouw (de kerk) in de woestijn is (waar ze in is gevlucht wegens vervolging, zie openbaringen 12). Het is ook de tijd dat de eerste 5 koninkrijken gevallen zijn. Pauselijk Rome viel in 1798 toen Napoleons generaal Berthier de paus van zijn troon haalde en de pauselijke staten ontbonden werden. Dit evenement was tevens toen het 'beest dat was en niet is' de dodelijke wond kreeg (openbaringen 13). Het verliezen van politieke status wordt vertegenwoordigd als het krijgen van een dodelijke wond aan het hoofd.

Toen enkele decennia later de paus hersteld werd en de pauselijke staten teruggeven, werd de dodelijke wond genezen. (de antichrist volgt de ware christus die stierf en uit de dood opstond).

De 6e grote macht die op dat moment was, was de VS. Dit is tevens het tweede beest uit openbaringen 13 wat in eerste instantie op een lam lijkt (door bijbelse principes geleid wordt) maar begint te spreken als de draak (satan, Rome). De VS verandert in een oppressieve macht die de agenda van Rome uitvoert (zie hedendaagse kruistochten in het midden oosten, steeds sterkere anti-terrorisme wetten, enz).

De 7e macht zal de nieuwe wereldorde zijn waarin de koningen der aarde hun macht aan het beest (uit openbaringen 13 = vaticaan) zullen geven.

De achtste is uit de zeven en is dezelfde als het beest dat was en niet is en is dus het vaticaan.

De tien hoornen bevinden zich op het zevende hoofd en stelt de gehele wereld voor die haar macht aan het vaticaan over zal dragen. Maar op een gegeven moment zal men beseffen dat men misleid is en zich tegen haar keren en haar vernietigen. Dan komt Christus terug.
  woensdag 13 februari 2013 @ 12:11:06 #135
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_122823944
:7
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 00:37 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Voor zover ik begrepen heb gaat het idd niet om pausen maar om koninkrijken.

De hoer is het geheel van religies op aarde die ontrouw zijn aan de God van de hemel.

Het beest waar ze op rijdt vertegenwoordigt het politieke element dat steeds verenigd is geweest met het religieuze element. Wat duidelijk is is dat religie politiek stuurt en niet andersom.

De zeven hoofden zijn de zeven grote koninkrijken: Babylon, Perzie, Griekenland, Rome heidens, Rome pauselijk, de VS, de gehele wereld omvat in 1 systeem, en opnieuw pauselijk Rome (de 8e die uit de 7 is).

Johannes ziet het beest op het moment dat de vrouw (de kerk) in de woestijn is (waar ze in is gevlucht wegens vervolging, zie openbaringen 12). Het is ook de tijd dat de eerste 5 koninkrijken gevallen zijn. Pauselijk Rome viel in 1798 toen Napoleons generaal Berthier de paus van zijn troon haalde en de pauselijke staten ontbonden werden. Dit evenement was tevens toen het 'beest dat was en niet is' de dodelijke wond kreeg (openbaringen 13). Het verliezen van politieke status wordt vertegenwoordigd als het krijgen van een dodelijke wond aan het hoofd.

Toen enkele decennia later de paus hersteld werd en de pauselijke staten teruggeven, werd de dodelijke wond genezen. (de antichrist volgt de ware christus die stierf en uit de dood opstond).

De 6e grote macht die op dat moment was, was de VS. Dit is tevens het tweede beest uit openbaringen 13 wat in eerste instantie op een lam lijkt (door bijbelse principes geleid wordt) maar begint te spreken als de draak (satan, Rome). De VS verandert in een oppressieve macht die de agenda van Rome uitvoert (zie hedendaagse kruistochten in het midden oosten, steeds sterkere anti-terrorisme wetten, enz).

De 7e macht zal de nieuwe wereldorde zijn waarin de koningen der aarde hun macht aan het beest (uit openbaringen 13 = vaticaan) zullen geven.

De achtste is uit de zeven en is dezelfde als het beest dat was en niet is en is dus het vaticaan.

De tien hoornen bevinden zich op het zevende hoofd en stelt de gehele wereld voor die haar macht aan het vaticaan over zal dragen. Maar op een gegeven moment zal men beseffen dat men misleid is en zich tegen haar keren en haar vernietigen. Dan komt Christus terug.
Het zesde hoofd ten tijde van Johannes "is", dit kan alleen het Romeinse Rijk zijn geweest. In de context van openbaringen 12 en 13 lijkt het mij duidelijk dat het Romeinse Rijk dodelijk gewond was. De wond kwam door het zwaard en de zwaar in de bijbel staat symbool voor het woord van God. Ik ben ervan overtuigd dat het eerste beest uit openbaringen bestaat uit de volgende drie elementen: de koppen zijn de wereldrijken die strijden tegen Gods volk in de geschiedenis, de 10 hoorns zijn dezelfde 10 hoorns als uit Daniel en representeert dus de EU. Het beest zelf bevat elementen van voorgaande rijken, dit betekent dat het beest zelf symbool staat voor alle koninkrijken op aarde in de loop van de geschiedenis. De vrouw die op het beest zit is dan de kerk (niet de politieke macht aangezien de vrouw op zichzelf zou zitten). Op een bepaald moment zal het tweede beest (dit representeert volgens mij kerk en staat van het pausdom) oproepen om een beeld van het eerste beest te maken, aangezien het eerste beest de wereld vertegenwoordigt betekent dit dat dit beeld niks anders kan zijn dan de Nieuwe Wereld Orde. Uit openbaringen weten we dat het 6e hoofd dat was en niet is en er toch zal zijn het Romeinse Rijk was. Wat we dus zien is dat Lucifer op wereldwijde schaal het Romeinse Rijk wil doen herleven. Zoek maar is op google naar New World Order Roman Empire, dan zie je duidelijk dat dit het ultieme doel is. Nou, het merkteken van het beest is niet het houden van een bepaalde dag, de hand en het voorhoofd staan voor de geest en handelen. De bijbel zegt dat vriendschap met de wereld vijandschap is tegen God. De bijbel zegt ook dat het zegel van God de Heilige Geest is die in een mens komt wonen als deze het evangelie geaccepteerd heeft. Jezus zei ook dat het einde zal komen als het evangelie in de hele wereld gepredikt is. De real issue in de eindtijd is dus het ware evangelie van genade door geloof alleen versus het valse evangelie van genade door geloof + werken. Jezus zei dat mensen die op hun eigen rechtvaardigheid vertrouwen voor redding verloren zullen gaan, vanuit dit licht bezien predikt en promoot de ZDA kerk dus het merkteken van het beest. Want als je op 1 regel van de wet vertrouwt om gered te worden moet je de hele wet houden en dat kan niemand en daarom leidt een evangelie van werken nergens toe.
  woensdag 13 februari 2013 @ 12:15:17 #136
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_122824078
Nu al is de Katholieke kerk aan het oproepen tot de vestiging van een Nieuwe Wereld Orde. Echter het vuur dat uit de bijbel nederdaalt in openbaringen 13 representeert de valse Heilige Geest, deze zal vele wonderen doen in de katholieke kerk en mensen ertoe aanzetten de NWO op te richten.

VATICAN CITY – The Vatican called Monday for radical reform of the world's financial systems, including the creation of a global political authority to manage the economy.

A proposal by the Pontifical Council for Justice and Peace calls for a new world economic order based on ethics and the "achievement of a universal common good." It follows Pope Benedict XVI's 2009 economic encyclical that denounced a profit-at-all-cost mentality as responsible for the global financial meltdown.

The proposal acknowledges, however, that a "long road still needs to be traveled before arriving at the creation of a public authority with universal jurisdiction" and suggests the reform process begin with the United Nations as a point of reference.

Vatican pronouncements on the economy are meant to guide world leaders as well as the global church. United States Roman Catholic bishops, for example, have released a voter guide for the 2012 election that highlights social concerns such as ending poverty.

"It is an exercise of responsibility not only toward the current but above all toward future generations, so that hope for a better future and confidence in human dignity and capacity for good may never be extinguished," the document said.

It highlights that reforms must assure that financial and monetary policies will not damage the weakest economies while also achieving fair distribution of the world's wealth.

The proposal also called for a "minimum, shared body of rules to manage the global financial market," lamenting the "overall abrogation of controls" on capital movements.

While past Vatican pronouncements have condemned unfettered capitalism, the latest criticized "an economic liberalism that spurns rules and controls."

It also attacked "utilitarian thinking," saying what is useful to the individual does not always favor the common good.

Read more: http://www.foxnews.com/wo(...)order/#ixzz2KmDcf4Oi
pi_122826404
Hier heb ik toch ook iets heel anders over gehoord:

In Babylon werd de hiëros gamos nog gevierd, het jaarlijkse heilige huwelijk tussen priester en priesteres. Dat was een vruchtbaarheidsritueel.
Door zowel joden als christenen werd dit als toppunt van decadentie beschouwd.

De scheldterm 'Hoer van Babylon' werd voor het eerst gebruikt door Joodse profeten die de
Babylonische ballingschap meemaakten. Hiermee werd Inanna, de schutsgodin van
Babylon bedoeld. De term 'hoererij' betekende in de eerste instantie dan ook hetzelfde als
'afgoderij'.

De rest van die profetie ken ik niet, en ook de uitleg niet.
pi_122826683
Het conclaaf om een nieuwe paus te kiezen begint half maart.
Dus de 'oude' paus mag niet zelf iemand aanwijzen.

http://www.nu.nl/buitenla(...)gint-half-maart.html
pi_122832095
Is het trouwens gebruikelijk dat een paus aftreedt, of moeten ze normaal gesproken blijven tot aan hun dood?
pi_122832161
quote:
5s.gif Op woensdag 13 februari 2013 15:43 schreef Gray het volgende:
Is het trouwens gebruikelijk dat een paus aftreedt, of moeten ze normaal gesproken blijven tot aan hun dood?
Het is 3x eerder voorgekomen, de laatste keer in 1500 nog wat.
Dus dit is tamelijk uniek.
pi_122832452
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 15:44 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het is 3x eerder voorgekomen, de laatste keer in 1500 nog wat.
Dus dit is tamelijk uniek.
Waren daar speciale redenen voor?
pi_122832808
quote:
5s.gif Op woensdag 13 februari 2013 15:51 schreef Gray het volgende:

[..]

Waren daar speciale redenen voor?
Weet ik eigenlijk niet, zou ik op moeten zoeken.
Deze paus stopt ermee om gezondheidsredenen. Hij kan het niet meer aan. Maar er gaan geruchten dat hij niet meer tegen de kliek rondom hem kon, al die intriges en geroddel. Je zou denken dat het allemaal heilige types zijn, maar helaas is niets minder waar.
pi_122833107
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 15:58 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Weet ik eigenlijk niet, zou ik op moeten zoeken.
Deze paus stopt ermee om gezondheidsredenen. Hij kan het niet meer aan. Maar er gaan geruchten dat hij niet meer tegen de kliek rondom hem kon, al die intriges en geroddel. Je zou denken dat het allemaal heilige types zijn, maar helaas is niets minder waar.
In duitsland werd gesteld dat het mogelijk een direkte samenhang kon hebben met pogingen de misbruik, witwasserij en fraude bij de Vaticaanse Bank tegen te gaan.

Die bank kent veel zwartgeld en fraude en mogelijk ook allerhandse illegale geldstromen.. Er was een poging gedaan via externe, ervaren mensen uit het zwitserse bankwezen(dus niet-geestelijken) hier meer grip op te krijgen maar recentelijk waren juist dezen opgepakt door italiaanse justitie wegens een zwartgeldschandaal dat vermoedelijk juist van voor hun intrede stamde en vervolgens werd door de 'Curie' (de vaticaanse religieuze bureaucratie ) alle niet-geestelijke invloed verwijderd en de bank weer onder direkt invloed van italiaanse geestelijken gesteld.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_122833430
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 16:05 schreef RM-rf het volgende:

[..]

In duitsland werd gesteld dat het mogelijk een direkte samenhang kon hebben met pogingen de misbruik, witwasserij en fraude bij de Vaticaanse Bank tegen te gaan.

Die bank kent veel zwartgeld en fraude en mogelijk ook allerhandse illegale geldstromen.. Er was een poging gedaan via externe, ervaren mensen uit het zwitserse bankwezen(dus niet-geestelijken) hier meer grip op te krijgen maar recentelijk waren juist dezen opgepakt door italiaanse justitie wegens een zwartgeldschandaal dat vermoedelijk juist van voor hun intrede stamde en vervolgens werd door de 'Curie' (de vaticaanse religieuze bureaucratie ) alle niet-geestelijke invloed verwijderd en de bank weer onder direkt invloed van italiaanse geestelijken gesteld.
Ja, de Curie speelt een bedenkelijke rol. Die hebben meer macht dan de paus zelf.
pi_122842716
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 16:05 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Geestelijken in het bannkwezen? Nou ja, de Jezuïten waren dol op geld.. Dus helemaal onvoorstelbaar is het niet. Alleen is het wel raar dat ze dan kennelijk ook de ronde god vereren..
pi_122857491
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 12:11 schreef wiseguy-23 het volgende:
:7

[..]

Het zesde hoofd ten tijde van Johannes "is", dit kan alleen het Romeinse Rijk zijn geweest.
Nee, want Johannes is in visioen. Hij verblijft zich in het visioen in de toekomst. Het rijk dat is is op het moment dat hij ziet, na de 1260 jaar (hij bevindt zich in de woestijn, deze periode wordt geassocieerd met de 1260 jaren (zie openbaringen 12) en het vijfde beest is gevallen, dus aan het einde van de 1260 jaar) en niet op het moment dat hij op dat eiland zit.

quote:
In de context van openbaringen 12 en 13 lijkt het mij duidelijk dat het Romeinse Rijk dodelijk gewond was. De wond kwam door het zwaard en de zwaar in de bijbel staat symbool voor het woord van God.
Hoe ging Rome ooit ten onder door het woord van God? Rome ging ten onder door invasies van germaanse volkeren en later moslims.
Het was door de reformatie dat de roomse kerk in de problemen kwam. Die was gevoed door het woord van God.
Uiteindelijk leidde dat ertoe dat de jezuieten zelf via de franse revolutie en napoleon de kerk lieten sterven en hervormen.

quote:
Ik ben ervan overtuigd dat het eerste beest uit openbaringen bestaat uit de volgende drie elementen: de koppen zijn de wereldrijken die strijden tegen Gods volk in de geschiedenis, de 10 hoorns zijn dezelfde 10 hoorns als uit Daniel en representeert dus de EU. Het beest zelf bevat elementen van voorgaande rijken, dit betekent dat het beest zelf symbool staat voor alle koninkrijken op aarde in de loop van de geschiedenis. De vrouw die op het beest zit is dan de kerk (niet de politieke macht aangezien de vrouw op zichzelf zou zitten). Op een bepaald moment zal het tweede beest (dit representeert volgens mij kerk en staat van het pausdom) oproepen om een beeld van het eerste beest te maken, aangezien het eerste beest de wereld vertegenwoordigt betekent dit dat dit beeld niks anders kan zijn dan de Nieuwe Wereld Orde. Uit openbaringen weten we dat het 6e hoofd dat was en niet is en er toch zal zijn het Romeinse Rijk was. Wat we dus zien is dat Lucifer op wereldwijde schaal het Romeinse Rijk wil doen herleven. Zoek maar is op google naar New World Order Roman Empire, dan zie je duidelijk dat dit het ultieme doel is. Nou, het merkteken van het beest is niet het houden van een bepaalde dag, de hand en het voorhoofd staan voor de geest en handelen. De bijbel zegt dat vriendschap met de wereld vijandschap is tegen God. De bijbel zegt ook dat het zegel van God de Heilige Geest is die in een mens komt wonen als deze het evangelie geaccepteerd heeft. Jezus zei ook dat het einde zal komen als het evangelie in de hele wereld gepredikt is. De real issue in de eindtijd is dus het ware evangelie van genade door geloof alleen versus het valse evangelie van genade door geloof + werken. Jezus zei dat mensen die op hun eigen rechtvaardigheid vertrouwen voor redding verloren zullen gaan, vanuit dit licht bezien predikt en promoot de ZDA kerk dus het merkteken van het beest. Want als je op 1 regel van de wet vertrouwt om gered te worden moet je de hele wet houden en dat kan niemand en daarom leidt een evangelie van werken nergens toe.
Lees de teksten nog eens goed want het eerste beest (openbaringen 13) heeft geen vrouw erop zitten en is ook niet hetzelfde beest als het beest uit openbaringen 17 want het beest van openbaringen 13 is 1 van de koppen van het beest van openbaringen 17. Het eerste beest kan ook niet alle wereldrijken voorstellen want het regeert slechts gedurende 1260 jaar/42 jaar/maanden, 3,5 profetische jaren. Die tijdsperiode bewijst dat dit beest dezelfde macht is als de kleine hoorn van Daniel 7 en die kwam uit het Romeinse Rijk.

Ik ben eerlijk gezegd verbaasd hoe je kunt stellen dat ZDA rechtvaardigheid door geloof + eigen werken preekt. Men preekt gehoorzaamheid aan Gods wet maar niet als middel om rechtvaardig te worden. De rechtvaardiging komt van Jezus Christus, Zijn witte klederen, Zijn pure karakter. Het is slechts dat God ons oproept tot gehoorzaamheid aan zijn wet. Waarom? Omdat de wet goed, en helig, en rechtvaardig is (zie Romeinen).

[ Bericht 3% gewijzigd door Ali_Kannibali op 14-02-2013 00:37:15 ]
  donderdag 14 februari 2013 @ 09:58:58 #147
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_122861692
quote:
Geestelijken in het bannkwezen? Nou ja, de Jezuïten waren dol op geld.. Dus helemaal onvoorstelbaar is het niet. Alleen is het wel raar dat ze dan kennelijk ook de ronde god vereren..
http://en.wikipedia.org/wiki/Roberto_Calvi
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
pi_122861802
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:23 schreef wiseguy-23 het volgende:
Het verbaasd me dat niemand de meest interessante profetie hier tot nog toe heeft uitgelegd. Nou ik zeg vantevoren dat ik overtuigd ben dat de volgende interpretatie niet de juiste is (is te ingewikkeld om er nu op in te gaan). Maar anyways hier is de profetie:

...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_122862355
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 20:02 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Geestelijken in het bannkwezen?
is dat nieuw voor jou?
bv in Coppolla's The Godfather is dat bv een thema en geheel gebaseerd op werkelijke gebeurtenissen

Volgens dit artikel zal door het terugtreden van de Paus mogelijk nu extra haast gemaakt worden met de benoeming van een nieuwe Bankdirecteur, nog voor het aantreden van een volgende paus.
http://ncronline.org/blog(...)can-bank-appointment
(tevens bevat het een goede weergave van de ontwikkelingen van het huidige fraude-schandaal bij de Vaticaanse bank en de pogingen daar een 'grote schoonmaak' te maken)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 14 februari 2013 @ 12:21:28 #150
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_122866206
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 00:31 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Nee, want Johannes is in visioen. Hij verblijft zich in het visioen in de toekomst. Het rijk dat is is op het moment dat hij ziet, na de 1260 jaar (hij bevindt zich in de woestijn, deze periode wordt geassocieerd met de 1260 jaren (zie openbaringen 12) en het vijfde beest is gevallen, dus aan het einde van de 1260 jaar) en niet op het moment dat hij op dat eiland zit.

[..]

Hoe ging Rome ooit ten onder door het woord van God? Rome ging ten onder door invasies van germaanse volkeren en later moslims.
Het was door de reformatie dat de roomse kerk in de problemen kwam. Die was gevoed door het woord van God.
Uiteindelijk leidde dat ertoe dat de jezuieten zelf via de franse revolutie en napoleon de kerk lieten sterven en hervormen.

[..]

Lees de teksten nog eens goed want het eerste beest (openbaringen 13) heeft geen vrouw erop zitten en is ook niet hetzelfde beest als het beest uit openbaringen 17 want het beest van openbaringen 13 is 1 van de koppen van het beest van openbaringen 17. Het eerste beest kan ook niet alle wereldrijken voorstellen want het regeert slechts gedurende 1260 jaar/42 jaar/maanden, 3,5 profetische jaren. Die tijdsperiode bewijst dat dit beest dezelfde macht is als de kleine hoorn van Daniel 7 en die kwam uit het Romeinse Rijk.

Ik ben eerlijk gezegd verbaasd hoe je kunt stellen dat ZDA rechtvaardigheid door geloof + eigen werken preekt. Men preekt gehoorzaamheid aan Gods wet maar niet als middel om rechtvaardig te worden. De rechtvaardiging komt van Jezus Christus, Zijn witte klederen, Zijn pure karakter. Het is slechts dat God ons oproept tot gehoorzaamheid aan zijn wet. Waarom? Omdat de wet goed, en helig, en rechtvaardig is (zie Romeinen).

In openbaringen 17 wordt Johannes idd meegenomen naar de tijd dat de Rooms Katholieke kerk heerst. Echter in openbaringen 17 wordt niks gezegd over 1260 dagen, wat overigens niet betekent dat Johannes niet in de toekomst is beland. De vraag is of de interpretatie van de 7 hoofden beschouwd moet worden vanuit de tijd van Johannes (het Romeinse Rijk) of vanuit de tijd van de toekomst.

‘De zeven koppen zijn zeven heuvels waarop de vrouw zit, en het zijn zeven koningen. 10Vijf van hen zijn omgekomen, één is er nu, en de laatste moet nog komen en zal dan maar kort blijven. 11Het beest dat was, en niet is, is zelf de achtste koning, al is het een van de zeven, en het zal vernietigd worden. 12De tien horens die je zag zijn tien koningen die nu nog geen koning zijn, maar straks samen met het beest voor één uur koninklijke macht zullen krijgen. 13Ze hebben allemaal hetzelfde doel voor ogen en dragen hun macht en gezag over aan het beest. 14Ze binden de strijd aan met het lam, maar het lam zal hen overwinnen. Want het lam is de hoogste heer en koning, en wie hem toebehoren, wie geroepen zijn en uitgekozen, zijn trouw

De Nieuwe Wereldorde vanuit het visioen vindt "straks" plaats, dus ik denk idd dat Johannes profeteert vanuit de toekomst om het zo maar te zeggen. Het kan zijn dat het zesde hoofd de politieke macht van de katholieke kerk is die Gods volk heeft verdrukt tot in de late middeleeuwen. Dit hoofd was dominant in de 1260 jaren- 610-1870, dit markeert de opkomst EN het einde van de Katholieke kerk als wereldmacht. De zevende kop zou de VS als theocratie kunnen voorstellen, maar het kan ook het herstel van de katholieke kerk als koninkrijk in 1929 kunnen voorstellen. De achtste is uit de 7 en is een wereldmacht waaraan Europa (de 10 hoorns) zijn macht overdraagt, daarom blijf ik erbij dat het beest zelf de Nieuwe Wereld Orde is.

1Toen zag ik uit de zee een beest opkomen. Het had tien horens en zeven koppen; het had een kroon op elke horen, en er stonden godslasterlijke namen op zijn koppen. 2Het beest dat ik zag leek op een panter, met poten als van een beer en een bek als de muil van een leeuw. De draak droeg zijn kracht en heerschappij en gezag aan het beest over. 3Een van de koppen van het beest zag eruit alsof hij geslacht was; het was een dodelijke verwonding, maar de wond genas. Vol bewondering ging de hele wereld achter het beest aan. 4Iedereen aanbad de draak, omdat hij het beest gezag had gegeven. Ook het beest zelf aanbaden ze, met de woorden: ‘Wie is gelijk aan het beest? Wie kan het tegen hem opnemen?’ 5Het beest kon zijn bek gebruiken voor grootspraak en godslasteringen, en dat tweeënveertig maanden lang. 6Het opende zijn bek en lasterde God, zijn naam en zijn woning en hen die in de hemel wonen. 7Het mocht de strijd met de heiligen aanbinden en hen overwinnen. Ook kreeg het macht over alle landen en volken, over mensen van elke stam en taal. 8Alle mensen die op aarde leven zullen het beest aanbidden, iedereen van wie de naam niet vanaf het begin van de wereld in het boek van het leven staat, het boek van het lam dat geslacht is.

In mijn ogen, in licht van openbaringen 12 is de dodelijke wond hier van de 5e kop, het Romeinse Rijk. De bijbel belicht kwesties vanuit een spiritueel oogpunt, en het evangelie van redding door genade uit geloof was een deathblow voor de duivel die alle wereldrijken tot dan toe volledige controleerde. Dankzij het evangelie werd de macht van Satan deels verbroken. Echter werd christendom verandert in een heidense religie waarbij een mens niet langer alleen gerechtvaardigt werd door geloof maar door het concept van werken. Praktisch de hele wereld leert dit heidense concept en de hele wereld loop dus achter het beest aan. De uitspraak "wie kan er oorlog tegen voeren?' is zeker niet van toepassing voor het moderne pausdom, het is een ministaatje die je met een klein groepje hooligans zo kan plunderen.

Het beest in openbaringen 13 vertegenwoordigt dus ook de 1260 jaar politieke dominantie van de katholieke kerk in 610-1870. Het representeert echter niet enkel 1260 jaar van politieke dominantie van het pausdom.

Met betrekking tot de heidense leer van het ZDA. Ik ben ervan overtuigd dat jij een goed christen bent en dat er veel goede christenen in de kerk zijn, net zoals er goede christenen zijn in de katholieke kerk, de mormoonse kerk, de jehova getuigen etc. Maar ik hoop alleen dat je je realiseert dat de leerstellingen van de ZDA kerk, het onderzoekend oordeel, de leer omtrent de sabbath en de 10 geboden mbt redding, tweemaal in Galaten onder de sterkste vloek staat: als iemand een ander evangelie predikt dan wat de apostelen leerden is diegene verdoemd tot de hel. Het is dus een zeer ernstig iets. En ik weet dat Ellen White ook goeie dingen schreef (alhoewel schattingen van haar plagiaat uiteenlopen van 3 tot 90 procent), maar ze maakte zich ook hard voor een ander evangelie, een evangelie dat vervloekt is.

: YES "To obey the commandments of God is the only way to obtain (earn) His favor" (Testimonies, vol. 4, p. 28).
BIBLE: NO Isa 64:6 (NIV) All our righteous acts are like filthy rags.
BIBLE: NO Gal 3:11 (NIV) "Clearly no one is justified before God by the law, because, 'The righteous will live by faith'.
“God requires the entire surrender of the heart, before justification can take place; and in order for man to retain justification, there must be continual obedience, through active, living faith that works by love and purifies the soul” (1SM 366).

Christ came to pay that debt for the sinner which it was impossible for him to pay for himself. Thus, through the atoning sacrifice of Christ, sinful man was granted another trial” (FW 30).

“Christ died that the transgressor of the law of God might be brought back to His [sic] loyalty, that He [sic] might keep the commandments of God, and His law as the apple of His eye, and live. God cannot take rebels into His kingdom; therefore He makes obedience to His requirements a special requirement” (1MR 112).

“He died to make it possible for us to keep the law” (YI, March 20, 1902).

“God and the holy angels have an intense desire that human beings shall reach the standard of perfection which Christ died to make it possible for them to reach” (HP 286).

“Christ has died that we might keep God's commandments. Will you have your names registered in the Lamb's book of life? Then be careful and zealous to repent of every sin” (9MR 264).

“Do not disappoint the One who gave His life that you might be an overcomer. He was tempted on every point that you and I can be tempted on, and in order to resist He spent whole nights in prayer and communion with His Father. Christ did not leave this world until He had made it possible for every soul to live a life of perfect faith and obedience, to have a perfect character” (TDG 204).

“The Son of God consented to die in the sinner's stead, that man might, by a life of obedience, escape the penalty of the law of God” (ST, August 7, 1879).

Er zijn nog veel meer quotes die aangeven dat Ellen White een aanhanger was van dit vervloekte evangelie. Jij neemt een positie in die in gaat tegen je geloofspunten, als je het ware evangelie aanhangt kan je niet geloven in de autoriteit van Ellen White en in de leer van het onderzoekend oordeel. Naar maatstaven van je eigen geloofsgenootschap ben je dus een ketter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')