Dat denk ik ook.quote:Op maandag 11 februari 2013 13:22 schreef Tijn het volgende:
Toch cool dat dit min of meer al voorspeld was op Fok! Hij is dan misschien nog niet direct dood, weinig scheelt het niet als 'ie aftreedt om gezondheidsredenen lijkt me zo.
Ze zeiden toch dat vanaf 21 December 2012 het bewustzijn vergroot zou worden en er dingen zullen gaan veranderen?quote:Op maandag 11 februari 2013 13:07 schreef Lavenderr het volgende:
Dit is een bijna unieke gebeurtenis.
Wat een jaar is dit. Een paus die aftreedt.
2013, het jaar van de grote veranderingen in de wereld?
Dat is waar, en we hebben er nog even op moeten wachten, maar nu gaat het dan echt gebeuren.quote:Op maandag 11 februari 2013 13:31 schreef Infection het volgende:
[..]
Ze zeiden toch dat vanaf 21 December 2012 het bewustzijn vergroot zou worden en er dingen zullen gaan veranderen?
Moet je nagaan wat het jaar 2013 nog meer voor ons in petto heeft als dit nu net pas de tweede maand is.quote:Op maandag 11 februari 2013 13:36 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is waar, en we hebben er nog even op moeten wachten, maar nu gaat het dan echt gebeuren.
'fasten your seatbelts'quote:Op maandag 11 februari 2013 13:40 schreef Infection het volgende:
[..]
Moet je nagaan wat het jaar 2013 nog meer voor ons in petto heeft als dit nu net pas de tweede maand is.
Ben benieuwd..quote:Op maandag 11 februari 2013 13:07 schreef Lavenderr het volgende:
Dit is een bijna unieke gebeurtenis.
Wat een jaar is dit. Een paus die aftreedt.
2013, het jaar van de grote veranderingen in de wereld?
Hier zagen we het al een jaar aankomenquote:Op maandag 11 februari 2013 14:02 schreef Lavenderr het volgende:
Het aftreden van paus Benedictus XVI heeft in de wereld voor verbijstering gezorgd.
FOK! he?quote:Op maandag 11 februari 2013 14:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hier zagen we het al een jaar aankomen
Kleine kans. De laatste keer dat er een paus zat die daadwerkelijk de kerk op een positieve manier wilde veranderen is wel vermoord (Johannes Paulus I).quote:Op maandag 11 februari 2013 14:19 schreef Nemephis het volgende:
Eens kijken of er nu een Sinterklaas aan de macht komt die iets voortvarender tegen kindermisbruik te werk gaat en die geen homofoob is.
een pleidooi voor de oprichting van en centrale publieke overheid en centrale controle over het Financiele bankwezen vanuit dit orgaan...quote:TOWARDS REFORMING THE INTERNATIONAL FINANCIAL AND MONETARY SYSTEMS IN THE CONTEXT OF GLOBAL PUBLIC AUTHORITY
Vatican City 2011
Nee hoor. Hij stopt echt. Een unieke situatie.quote:Op maandag 11 februari 2013 15:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Is ie niet gewoon aan het Pauzeren?
quote:Op maandag 11 februari 2013 16:03 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee hoor. Hij stopt echt. Een unieke situatie.
Vraag me echt af of hij nog wat te zeggen heeft in zijn opvolging. Want dat zal nu toch anders gaan. Wellicht zijn ze er de afgelopen tijd al mee bezig geweest en staat de volgende Paus al paraat. Of een tussenpaus, dat kan ook nog.
We gaan het meemaken allemaal.
Uniek, doch kort na zijn aantreden al aangekondigd. Hij heeft er nooit een geheim van gemaakt dat hij niet gelooft in het 'paus voor het leven'-gelul.quote:Op maandag 11 februari 2013 16:03 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee hoor. Hij stopt echt. Een unieke situatie.
Vraag me echt af of hij nog wat te zeggen heeft in zijn opvolging. Want dat zal nu toch anders gaan. Wellicht zijn ze er de afgelopen tijd al mee bezig geweest en staat de volgende Paus al paraat. Of een tussenpaus, dat kan ook nog.
We gaan het meemaken allemaal.
Dan is het toch heel bijzonder dat ze hem toch aangesteld hebben.quote:Op maandag 11 februari 2013 16:28 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Uniek, doch kort na zijn aantreden al aangekondigd. Hij heeft er nooit een geheim van gemaakt dat hij niet gelooft in het 'paus voor het leven'-gelul.
Volgens mij heeft hij ook pas na zijn aantreden aangegeven dat hij paus wilde blijven zolang hij dat fysiek kon. Had natuurlijk wat dat betreft een voorbeeld van hoe je het niet zou moeten willen....quote:Op maandag 11 februari 2013 16:32 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dan is het toch heel bijzonder dat ze hem toch aangesteld hebben.
Maar volgens een vriend van hem gaat hij niet alleen weg vanwege zijn gezondheid, maar is hij de intriges daar aan 'het hof' ook beu.
Oh, dus hij wilde het wel graag, anders had hij dat wel van tevoren gemeld.quote:Op maandag 11 februari 2013 16:35 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Volgens mij heeft hij ook pas na zijn aantreden aangegeven dat hij paus wilde blijven zolang hij dat fysiek kon. Had natuurlijk wat dat betreft een voorbeeld van hoe je het niet zou moeten willen....
En de mening van zo'n 'vriend', ach.
Niet wereldvreemd. Bij zijn aanstelling was al bekend dat hij een hardliner was. Het concilie dacht dat de kerk dat nodig had. Niet omdat hij wereldvreemd is, maar omdat Rome wereldvreemd is. Ze probeerde vast te houden aan hun oude regels, hun oude gedachten.quote:Op maandag 11 februari 2013 18:25 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Oh, dus hij wilde het wel graag, anders had hij dat wel van tevoren gemeld.
Maar wel goed dat hij opstapt hoor, want wat hij de laatste tijd ook allemaal uitkraamde over oa het homohuwelijk en eerder al over condooms is natuurlijk te idioot voor woorden en zal ook misschien met de leeftijd te maken hebben? Wereldvreemd.
Waarbij ik me dan afvraag wat zo'n paus daar aan heeft. Opgesloten in dat roomse bolwerk, aan het celibaat, niks leuks kunnen doen met je geld (wat verdient een paus eigenlijk?) , lijden onder het eeuwige gekonkel van zijn kardinalen. Brrr, het lijkt me een vreselijke 'baan'.quote:Op maandag 11 februari 2013 18:29 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Niet wereldvreemd. Bij zijn aanstelling was al bekend dat hij een hardliner was. Het concilie dacht dat de kerk dat nodig had. Niet omdat hij wereldvreemd is, maar omdat Rome wereldvreemd is. Ze probeerde vast te houden aan hun oude regels, hun oude gedachten.
De algehele verwachting is dat ze dat nu wat los gaan laten, dat er een wat gematigdere, meer moderne paus komt. Aan de andere kant, Rome werkt nogal op een rare manier. Als de vaderlandse politiek konkelerig lijkt, dan is Rome nog 100x erger, naar het schijnt.
Uiteindelijk gaat het om geld en macht. Waar bij het mij nog altijd onduidelijk is wat de daadwerkelijke macht van de paus (en de kerk) is.
Ach, dat celibaat. Als je dat gelooft. Borgia gezien?quote:Op maandag 11 februari 2013 18:32 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Waarbij ik me dan afvraag wat zo'n paus daar aan heeft. Opgesloten in dat roomse bolwerk, aan het celibaat, niks leuks kunnen doen met je geld (wat verdient een paus eigenlijk?) , lijden onder het eeuwige gekonkel van zijn kardinalen. Brrr, het lijkt me een vreselijke 'baan'.
Ja, en de Doornvogels, hahaha.quote:Op maandag 11 februari 2013 18:33 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ach, dat celibaat. Als je dat gelooft. Borgia gezien?![]()
Oh, weer zo'n woordspeling..quote:Op maandag 11 februari 2013 18:37 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, en de Doornvogels, hahaha.
Daar wordt mee geworsteld, en waarschijnlijk regelmatig aan toegegeven. Het zijn tenslotte mensen met behoeftes. Vind dat celibaat ook zo'n onzinnig iets. Wie heeft daar nu baat bij? Je krijgt er alleen maar misstanden mee zie->misbruik op grote schaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |