quote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:17 schreef Nemephis het volgende:
'Paus binnen een jaar dood'
-knip-
Ik kon het niet terugvinden via de zoekfunctie, maar ik las onlangs ergens in BNW in een topic iets over een nieuwe paus die die dit jaar zou aantreden om allerlei enge dingen te gaan doen. Heb ik toen niet op gereageerd want ik vond het niet geloofwaardig, maar nu las ik dit net, toen moest ik daar toch aan denken.
Toch meende het Vaticaan dat het nodig was om Johannes Paulus I in 1978 al na één maand pausschap te moeten vermoorden.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:23 schreef Flurry het volgende:
Pausen kunnen geen enge dingen meer doen idd... dat is iets uit de middeleeuwen.
Inderdaad. Waarschijnlijk zal zijn plaats wederom ingenomen worden door een gevaarlijke gek maar je kan altijd hopen op verbetering.quote:
quote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:43 schreef Maron het volgende:
Er wordt al veel langer over gespeculeerd, en dan zou Petrus Romanus de laatste Paus worden..
http://www.courlisius.org(...)aatste-Paus-deel%203
Ook al het 1 en ander over gelezen ja pas. Best intressant.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:43 schreef Maron het volgende:
Er wordt al veel langer over gespeculeerd, en dan zou Petrus Romanus de laatste Paus worden..
Ik dacht dat dit al de laatste was..quote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:43 schreef Maron het volgende:
Vertel dat aan 95% vd wereldbevolking.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 19:16 schreef Bastard het volgende:
[..]
Hoe dan ook, religie heeft zijn langste tijd gehad als het doctrine en heerschappij betreft.
Eventueel als hulp Sint aan de slag... Verder houdt het wel op.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:23 schreef Flurry het volgende:
Pausen kunnen geen enge dingen meer doen idd... dat is iets uit de middeleeuwen.
De "zwarte" Paus...hmmquote:Op zaterdag 11 februari 2012 17:34 schreef HansPeterKolvenBach het volgende:
http://theunhivedmind.com/wordpress/?p=22808
ASSASSINATION PLOT AGAINST BENEDICT XVI TO MAKE ANGELO SCOLA NEXT POPE
[ afbeelding ]
Nu doen de priesters het.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:23 schreef Flurry het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
Volgens mij snap jij überhaupt niet veel.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 18:46 schreef grrrbeer het volgende:
[..]
Okee, dan snap ik dat hele eind der tijden verhaaltje wel
Nou nou...quote:Op zaterdag 11 februari 2012 19:54 schreef HansPeterKolvenBach het volgende:
[..]
Volgens mij snap jij überhaupt niet veel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zeg dat dan gewoon.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 21:47 schreef HansPeterKolvenBach het volgende:
Als hij het niet snapt, dan moetie op onderzoek uitgaan, in plaats van sarcastische one-liners te spuien richting mensen die blijkbaar toch wel iets van onderzoek hebben gedaan. Of hij moet het langs zich neerleggen als het hem niet interesseert.
Blijkbaar vindt hij het wel interessant genoeg om in het topic te reageren, of hij heeft gewoon geen leven.
Wordt een beetje moe van die mensen vandaar.
Welk einde der tijden verhaaltje doel je op?quote:Op zaterdag 11 februari 2012 18:46 schreef grrrbeer het volgende:
[..]
Okee, dan snap ik dat hele eind der tijden verhaaltje wel
@grrrbeer, sorry...my bad..google eens even op 'de zwarte Paus'..quote:Op zondag 12 februari 2012 09:02 schreef grrrbeer het volgende:
als we een zwarte paus krijgen toch...
quote:Andere pausen
"Zwarte paus", bijnaam die soms gegeven wordt aan de generaal-overste van de Jezuïeten
Het hoofd van het Grieks-orthodox patriarchaat van Alexandrië in Egypte. De huidige Grieks-orthodoxe paus is Theodorus II, paus en patriarch van Alexandrië en van geheel het land van Egypte.
Het hoofd van de Koptisch-orthodoxe Kerk in Egypte. In de Koptisch-orthodoxe Kerk is de paus de opvolger van de evangelist Marcus. De huidige koptische paus is Shenouda III. De Koptisch-katholieke Kerk aanvaardt het primaatschap van de bisschop van Rome wel.
Tegenpaus (Zelf omschrijving toegevoegd vanaf de wiki-link) Een tegenpaus, of antipaus, is een uit protest verkozen katholieke kerkleider. In bepaalde turbulente periodes van de geschiedenis van de Rooms-katholieke Kerk werd de gekozen paus door sommige groepen niet erkend. Deze verkozen dan hun eigen paus als zogenaamde tegenpaus.
Wut?quote:Op zondag 12 februari 2012 09:13 schreef Maron het volgende:
[..]
@grrrbeer, sorry...my bad..google eens even op 'de zwarte Paus'..
quote:Op zondag 12 februari 2012 09:51 schreef grrrbeer het volgende:
[..]
Wut?![]()
Geen bling aan me bling en bitches aan me ding?
Dat staat ieder machtscentrumquote:Op zondag 12 februari 2012 10:58 schreef yvonne het volgende:
Wat Piet zegt, de kans dat een 85-jarige binnen een jaar sterft is vrij groot.
Neemt niet weg dat dat hele Vaticaan bol staat van intriges, machtstrijd, roddel, achterklap.
Dat kun je wel zeggen ja..quote:Op zondag 12 februari 2012 10:58 schreef yvonne het volgende:
Wat Piet zegt, de kans dat een 85-jarige binnen een jaar sterft is vrij groot.
Neemt niet weg dat dat hele Vaticaan bol staat van intriges, machtstrijd, roddel, achterklap.
Behalve lekker motiveren om geen condooms te gebruiken zodat er allemaal zieke kindjes geboren worden. Oh, en andere groeperingen verketteren waardoor zijn zwakzinnige achterban gaat haten.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:23 schreef Flurry het volgende:
Ach, nazi oorlogsmisdadigers naar zuid amerika smokkelen, drugsgeld witwassen in de vaticaanbank, kindermisbruik toelaten en verzwijgen...quote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:23 schreef Flurry het volgende:
Klopt, maar dat was verplicht voor mensen van zijn leeftijd, dat kan je hem moeilijk kwalijk nemen.quote:Op zondag 12 februari 2012 12:02 schreef 3-voud het volgende:
Was de huidige paus geen hitler jugend in het verleden?
Ah, wist het fijne er ook niet van.quote:Op zondag 12 februari 2012 12:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Klopt, maar dat was verplicht voor mensen van zijn leeftijd, dat kan je hem moeilijk kwalijk nemen.
Je gaat me toch niet vertellen dat je xandernieuws een betrouwe bron vind, wel?quote:
Dit is BNW, hier gaat het niet om betrouwbaar.quote:Op zondag 12 februari 2012 14:32 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Je gaat me toch niet vertellen dat je xandernieuws een betrouwe bron vind, wel?
Lol.quote:Op zondag 12 februari 2012 14:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dit is BNW, hier gaat het niet om betrouwbaar.
Dat hij jarenlang de baas was van de opvolger van de inquisitie zegt meerquote:Op zondag 12 februari 2012 14:40 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Lol.
Met het vaststellen of die paus een hitler jugend was, mag je toch wel ff wat meer verwachten dan brainfarts hoop ik.
Die comments in dat topicquote:Op zondag 12 februari 2012 11:09 schreef Maron het volgende:
[..]
Dat kun je wel zeggen ja..
http://community.avro.nl/(...)l/f/189/t/19813.aspx
Nou hoeft het al niet meerquote:Op zondag 12 februari 2012 09:02 schreef Gray het volgende:
[..]
Zeg dat dan gewoon.Of laat 'm even uitleggen welk einde der tijden verhaaltje hij op doelt...
[..]
Welk einde der tijden verhaaltje doel je op?
quote:Op zondag 12 februari 2012 14:40 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Lol.
Met het vaststellen of die paus een hitler jugend was, mag je toch wel ff wat meer verwachten dan brainfarts hoop ik.
En, wat voegt dit nu toe?quote:Op zondag 12 februari 2012 16:39 schreef HansPeterKolvenBach het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ratzinger als 16-jarige Hitlerjugend.
[ afbeelding ]
Dit is Ratzinger aka Benedict XVI. Brainfarts?
Antwoorden? Op vragen die gesteld zijn?quote:
Nee zeker niet.quote:Op zondag 12 februari 2012 14:32 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Je gaat me toch niet vertellen dat je xandernieuws een betrouwe bron vind, wel?
leuk voorbeeld hoe je door het croppen van een foto een bepaalde indruk kunt wekken...quote:Op zondag 12 februari 2012 16:39 schreef HansPeterKolvenBach het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit is Ratzinger aka Benedict XVI. Brainfarts?
BNW is minstens zo betrouwbaar als een gemiddelde krant of het 8-uur journaille.quote:Op zondag 12 februari 2012 14:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dit is BNW, hier gaat het niet om betrouwbaar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 13 februari 2012 11:16 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
BNW is minstens zo betrouwbaar als een gemiddelde krant of het 8-uur journaille.geen enkele andere bron zou je ooit gedachteloos moeten vertrouwen....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
informatie kan altijd gemanipuleerd worden, zie ook hierboven hoe iemand een bepaalde foto een andere indruk laat wekken, enkel door een 'uitsnede' eruit te tonen...
de foto klopt nog steeds, maar opeens wekt deze de indruk alsof iemand een hitlergroet maakt, die eerder een ander gebaar maakt...
zulke 'manipulaties' zijn alledaags en zie je overal terug.....
het enige wat je ertegen kunt doen is zélf ook altijd kritisch blijven tegenover _alle_ vormen van informatie die je via-via bereiken.. en alert te zijn erop in welke mate die 'doorgave' ook tot een 'verkleuring' geleid heeft...
echte leugens zijn zelfs nog relatief ongevaarlijk... domweg omdat dat vaak makkelijkr te ontdekken is en makkelijk te werleggen..
maar het manipuleren, verkleuren of 'versnijden van juiste informatie en deze vervolgens een andere indruk te laten wekken of er opeens totaal tegenovergestelde conclusies uit te laten 'analyseren'... dàt is naturlijk altijd de meeste gevaarlijke vorm van 'manipulatie/propaganda'"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
Hij heeft het zelf toegegeven, hij had weinig keus. Verdiep je eens een keer in de stof voor je begint te bleren, dan kom je misschien eens wat minder dom over.quote:Op zondag 12 februari 2012 14:40 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Lol.
Binnen één jaar is, zelfs voor een bejaarde meneer, toch wat definitiever dan 'enkele jaren'. En juist die uitgesprokenheid roept wat vraagtekens op.quote:Op maandag 13 februari 2012 16:30 schreef computerprobleem het volgende:
Waarom denken ze dan ook meteen aan een moord?
Hij is niet meer de jongste..
Zullen we het nog spannender maken, schreven een aantal profeten ook niet dat hij de laatste of één na laatste paus zou zijn?quote:Op woensdag 15 februari 2012 11:24 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
Ratzinger was al 78 toen hij in 2005 paus werd. Zijn voorganger, die in 1978 werd benoemd, was toen pas 58.
In 2005 werd in de media al volop bericht dat de benoeming van Ratzinger - een ouder iemand - een bewuste keuze van het Vaticaan was. Het doel was echt om een tussenpaus te benoemen; niet opnieuw eentje die bijna dertig jaar zit. Argumentatie: de katholieke kerk kan zo nu en dan wel wat aandacht gebruiken en een pauswisseling is een 'evenement' van formaat.
Gezien zijn leeftijd - inmiddels bijna 85 - is het niet meer dan normaal om te verwachten dat hij eerdaags een keertje gaat overlijden. Overigens overleed de vorige paus zo'n anderhalve maand voor zijn 85e verjaardag. Ratzinger is 16 april jarig, dus als hij begin maart nog steeds leeft, overtreft hij de vorige paus in ouderdom.
quote:Hierbij een al eerder geplaatste link over de profetie van St. Malachy aangaande de laatste paus.
De laatste van zijn profetieën heeft betrekking op het einde van de maatschappij zoals wij die nu kennen, en is als volgt:
“De 112de paus zal Petrus de Romein zijn, in een tijd van vele verdrukkingen. Daarna zal Rome vernietigd worden en de ontzagwekkende Rechter zal de mensen oordelen. Het Einde (de Oordeelsdag).”
volgens mij ben je dit gisteren vergetenquote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:24 schreef vosss het volgende:
TVP, bookmark en meteen een item in mn kalender gezet om dit topic op10-02-2013 omhoog te schoppen
Dat denk ik ook.quote:Op maandag 11 februari 2013 13:22 schreef Tijn het volgende:
Toch cool dat dit min of meer al voorspeld was op Fok! Hij is dan misschien nog niet direct dood, weinig scheelt het niet als 'ie aftreedt om gezondheidsredenen lijkt me zo.
Ze zeiden toch dat vanaf 21 December 2012 het bewustzijn vergroot zou worden en er dingen zullen gaan veranderen?quote:Op maandag 11 februari 2013 13:07 schreef Lavenderr het volgende:
Dit is een bijna unieke gebeurtenis.
Wat een jaar is dit. Een paus die aftreedt.
2013, het jaar van de grote veranderingen in de wereld?
Dat is waar, en we hebben er nog even op moeten wachten, maar nu gaat het dan echt gebeuren.quote:Op maandag 11 februari 2013 13:31 schreef Infection het volgende:
[..]
Ze zeiden toch dat vanaf 21 December 2012 het bewustzijn vergroot zou worden en er dingen zullen gaan veranderen?
Moet je nagaan wat het jaar 2013 nog meer voor ons in petto heeft als dit nu net pas de tweede maand is.quote:Op maandag 11 februari 2013 13:36 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is waar, en we hebben er nog even op moeten wachten, maar nu gaat het dan echt gebeuren.
'fasten your seatbelts'quote:Op maandag 11 februari 2013 13:40 schreef Infection het volgende:
[..]
Moet je nagaan wat het jaar 2013 nog meer voor ons in petto heeft als dit nu net pas de tweede maand is.
Ben benieuwd..quote:Op maandag 11 februari 2013 13:07 schreef Lavenderr het volgende:
Dit is een bijna unieke gebeurtenis.
Wat een jaar is dit. Een paus die aftreedt.
2013, het jaar van de grote veranderingen in de wereld?
Hier zagen we het al een jaar aankomenquote:Op maandag 11 februari 2013 14:02 schreef Lavenderr het volgende:
Het aftreden van paus Benedictus XVI heeft in de wereld voor verbijstering gezorgd.
FOK! he?quote:Op maandag 11 februari 2013 14:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hier zagen we het al een jaar aankomen
Kleine kans. De laatste keer dat er een paus zat die daadwerkelijk de kerk op een positieve manier wilde veranderen is wel vermoord (Johannes Paulus I).quote:Op maandag 11 februari 2013 14:19 schreef Nemephis het volgende:
Eens kijken of er nu een Sinterklaas aan de macht komt die iets voortvarender tegen kindermisbruik te werk gaat en die geen homofoob is.
een pleidooi voor de oprichting van en centrale publieke overheid en centrale controle over het Financiele bankwezen vanuit dit orgaan...quote:TOWARDS REFORMING THE INTERNATIONAL FINANCIAL AND MONETARY SYSTEMS IN THE CONTEXT OF GLOBAL PUBLIC AUTHORITY
Vatican City 2011
Nee hoor. Hij stopt echt. Een unieke situatie.quote:Op maandag 11 februari 2013 15:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Is ie niet gewoon aan het Pauzeren?
quote:Op maandag 11 februari 2013 16:03 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee hoor. Hij stopt echt. Een unieke situatie.
Vraag me echt af of hij nog wat te zeggen heeft in zijn opvolging. Want dat zal nu toch anders gaan. Wellicht zijn ze er de afgelopen tijd al mee bezig geweest en staat de volgende Paus al paraat. Of een tussenpaus, dat kan ook nog.
We gaan het meemaken allemaal.
Uniek, doch kort na zijn aantreden al aangekondigd. Hij heeft er nooit een geheim van gemaakt dat hij niet gelooft in het 'paus voor het leven'-gelul.quote:Op maandag 11 februari 2013 16:03 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee hoor. Hij stopt echt. Een unieke situatie.
Vraag me echt af of hij nog wat te zeggen heeft in zijn opvolging. Want dat zal nu toch anders gaan. Wellicht zijn ze er de afgelopen tijd al mee bezig geweest en staat de volgende Paus al paraat. Of een tussenpaus, dat kan ook nog.
We gaan het meemaken allemaal.
Dan is het toch heel bijzonder dat ze hem toch aangesteld hebben.quote:Op maandag 11 februari 2013 16:28 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Uniek, doch kort na zijn aantreden al aangekondigd. Hij heeft er nooit een geheim van gemaakt dat hij niet gelooft in het 'paus voor het leven'-gelul.
Volgens mij heeft hij ook pas na zijn aantreden aangegeven dat hij paus wilde blijven zolang hij dat fysiek kon. Had natuurlijk wat dat betreft een voorbeeld van hoe je het niet zou moeten willen....quote:Op maandag 11 februari 2013 16:32 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dan is het toch heel bijzonder dat ze hem toch aangesteld hebben.
Maar volgens een vriend van hem gaat hij niet alleen weg vanwege zijn gezondheid, maar is hij de intriges daar aan 'het hof' ook beu.
Oh, dus hij wilde het wel graag, anders had hij dat wel van tevoren gemeld.quote:Op maandag 11 februari 2013 16:35 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Volgens mij heeft hij ook pas na zijn aantreden aangegeven dat hij paus wilde blijven zolang hij dat fysiek kon. Had natuurlijk wat dat betreft een voorbeeld van hoe je het niet zou moeten willen....
En de mening van zo'n 'vriend', ach.
Niet wereldvreemd. Bij zijn aanstelling was al bekend dat hij een hardliner was. Het concilie dacht dat de kerk dat nodig had. Niet omdat hij wereldvreemd is, maar omdat Rome wereldvreemd is. Ze probeerde vast te houden aan hun oude regels, hun oude gedachten.quote:Op maandag 11 februari 2013 18:25 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Oh, dus hij wilde het wel graag, anders had hij dat wel van tevoren gemeld.
Maar wel goed dat hij opstapt hoor, want wat hij de laatste tijd ook allemaal uitkraamde over oa het homohuwelijk en eerder al over condooms is natuurlijk te idioot voor woorden en zal ook misschien met de leeftijd te maken hebben? Wereldvreemd.
Waarbij ik me dan afvraag wat zo'n paus daar aan heeft. Opgesloten in dat roomse bolwerk, aan het celibaat, niks leuks kunnen doen met je geld (wat verdient een paus eigenlijk?) , lijden onder het eeuwige gekonkel van zijn kardinalen. Brrr, het lijkt me een vreselijke 'baan'.quote:Op maandag 11 februari 2013 18:29 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Niet wereldvreemd. Bij zijn aanstelling was al bekend dat hij een hardliner was. Het concilie dacht dat de kerk dat nodig had. Niet omdat hij wereldvreemd is, maar omdat Rome wereldvreemd is. Ze probeerde vast te houden aan hun oude regels, hun oude gedachten.
De algehele verwachting is dat ze dat nu wat los gaan laten, dat er een wat gematigdere, meer moderne paus komt. Aan de andere kant, Rome werkt nogal op een rare manier. Als de vaderlandse politiek konkelerig lijkt, dan is Rome nog 100x erger, naar het schijnt.
Uiteindelijk gaat het om geld en macht. Waar bij het mij nog altijd onduidelijk is wat de daadwerkelijke macht van de paus (en de kerk) is.
Ach, dat celibaat. Als je dat gelooft. Borgia gezien?quote:Op maandag 11 februari 2013 18:32 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Waarbij ik me dan afvraag wat zo'n paus daar aan heeft. Opgesloten in dat roomse bolwerk, aan het celibaat, niks leuks kunnen doen met je geld (wat verdient een paus eigenlijk?) , lijden onder het eeuwige gekonkel van zijn kardinalen. Brrr, het lijkt me een vreselijke 'baan'.
Ja, en de Doornvogels, hahaha.quote:Op maandag 11 februari 2013 18:33 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ach, dat celibaat. Als je dat gelooft. Borgia gezien?![]()
Oh, weer zo'n woordspeling..quote:Op maandag 11 februari 2013 18:37 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, en de Doornvogels, hahaha.
Daar wordt mee geworsteld, en waarschijnlijk regelmatig aan toegegeven. Het zijn tenslotte mensen met behoeftes. Vind dat celibaat ook zo'n onzinnig iets. Wie heeft daar nu baat bij? Je krijgt er alleen maar misstanden mee zie->misbruik op grote schaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |