En dat geeft het goed weer van belang zijn dus 'het verhaal' 'de puzzels' en ook 'het ontbreken van onderdelen waarbij reactie vermogen heel belangrijk is'quote:Genre definition
Adventure games focus on puzzle solving within a narrative framework. There are generally few or no action elements. Other popular names for this genre of computer games are "graphic adventure" or "point-and-click adventure".
Adventure games are not: role-playing games that involve action, team-building and points management; 3D action/adventure games such as Tomb Raider; side-scroller action games such as Mario or Rayman; puzzle games like Pandora's Box or Tetris.
Ondertussen 190.000quote:Op donderdag 9 februari 2012 05:55 schreef lizardtattoo het volgende:
Ron Gilbert en Tim Schafer werken aan een nieuwe adventuregame, en vragen de fans om het te helpen financieren via Kickstarter. Geweldig filmpje hier.
http://www.kickstarter.co(...)ouble-fine-adventure
Na slechts een paar uur (!) staat de teller al op ruim 160.000 (benodigd is 400.000).
quote:Op donderdag 9 februari 2012 06:06 schreef Pheno het volgende:
Dat filmpje van Schafer, goed begin van de dag
"Adventures exists in our dream and memories and... Germany"Heerlijk die droogte
Op vrijdag 27 januari 2012 12:03 schreef Bosbeetle het volgende:
Next best thing wil ik idd ook nog een keer spelen, en ik heb de runaway reeks ook nog liggen en heb daarvan alleen deel 1 nogmaar gespeeld.
De makers komen met iets nieuws ondertussen, ik vond dit in de mail:
Yesterday
After having left its mark in adventure gaming with its million-selling trilogy Runaway and more recently with The Next BIG Thing, Pendulo Studios will deliver early 2012 its newest adventure: Yesterday. Though the unique graphic style, trademark of the Spanish developer, has not been left behind, Pendulo has now given up comedy for once and is offering an original and dark thriller.
In New York City, beggars are disappearing one after another, only to be found burnt alive. Meanwhile, a Y-shaped scar forms in the palm of the hands of seemingly unrelated people. With the police and the media giving little attention to these events, Henry White, a young and rich heir dedicated to a charitable organization, and his friend Cooper, are the first to investigate these disappearances. They are two of the three playable characters in Yesterday, the third being none other than the enigmatic John Yesterday, who is dragged into this incredible story after his memory is completely wiped.
This is the starting point of the brand new adventure from Pendulo Studios. More will be unveiled in the coming months, without spoiling the deep scenario and its numerous turning points which are sure to surprise many players when the game releases in March 2012!
quote:Op donderdag 9 februari 2012 06:18 schreef lizardtattoo het volgende:
Yep, al in augustus (tijdens de Gamescom) aangekondigd. Website met screens en meer info hier: http://www.yesterday-game.com/
Die reward die je krijgt bij 10k pledge:quote:Op donderdag 9 februari 2012 08:20 schreef NutKees het volgende:
Gaat hard met dat projectje van Tim Schafer. Psychonauts 2 mag er van mij ook wel komen.
quote:Pledge $15,000 or more:
Dinner with Tim Schafer and key members of the dev team.
Pledge $20,000 or more:
Dinner and BOWLING with Tim Schafer and key members of the dev team.
Pledge $30,000 or more:
Picture of Ron Gilbert smiling.
Pledge $35,000 or more:
Undoctored picture of Ron Gilbert smiling.
Pledge $50,000 or more:
Become an actual character in the game.
Pledge $150,000 or more:
Tim Schafer (thats me) will give last four remaining Triangle Boxed Day of the Tentacles, in original shrink-wrap. (Limit of 1) (Holy crap, what am I thinking? I only have four of those!)
Die is al weg!quote:Op donderdag 9 februari 2012 08:24 schreef Pheno het volgende:
Lunch with Tim Schafer and Ron Gilbert, a tour of the Double Fine offices, and all previous reward tiers. THERE ARE MORE REWARDS but we can't post them here because they're too big! For premium rewards past a $10,000 pledge, see www.doublefine.com
Beste etentje ooit moet dat worden
Ja, zag het. Maar je mag altijd meer doneren, dan mag je zelfs gaan bowlenquote:Op donderdag 9 februari 2012 08:43 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Die is al weg!
Pledge $10,000 or more
1 Backer SOLD OUT (0 of 1 remaining)
Dat ga ik regelenquote:Op donderdag 9 februari 2012 09:10 schreef Gehenna het volgende:
tof
oh moet de TT niet 'II' bevatten?
quote:Pledge $35,000 or more:
Undoctored picture of Ron Gilbert smiling.
Oh sorry hoorquote:Op donderdag 9 februari 2012 09:27 schreef Pheno het volgende:
Zonde dat zo'n reeks volgebaggerd wordt
ja idd in amper een 2 uur. $100.000 erbijquote:Op donderdag 9 februari 2012 11:17 schreef NutKees het volgende:
Lol, die Double Fine Adventure heeft zojuist de 400.000 gehaald. Nog geen halve dag dus...
Adventure games zijn duidelijk een dood genre...quote:Op donderdag 9 februari 2012 11:17 schreef NutKees het volgende:
Lol, die Double Fine Adventure heeft zojuist de 400.000 gehaald. Nog geen halve dag dus...
Gaat helaas niet aangezien je om een project te starten, in de USA moet wonen. Zou wel tof zijntwitter:Steve_Ince twitterde op donderdag 09-02-2012 om 11:35:04Kickstarter - BASS 2 next?
@tonywarriner reageer retweet
Enlighten me, BASS ?quote:Op donderdag 9 februari 2012 11:42 schreef lizardtattoo het volgende:
Gaat helaas niet aangezien je om een project te starten, in de USA moet wonen. Zou wel tof zijntwitter:Steve_Ince twitterde op donderdag 09-02-2012 om 11:35:04Kickstarter - BASS 2 next?
@tonywarriner reageer retweet
quote:
het feit dat ik nogsteeds met flight of the amazon queen bezig ben, en een boek aan het lezen in de trein, zo veel te doen zo weinig tijd.quote:Op donderdag 9 februari 2012 11:46 schreef lizardtattoo het volgende:
Legaal gratis via ScummVM dus wat houdt je tegen?
Op je telefoon zetten en zo, voor tussendoor.quote:Op donderdag 9 februari 2012 11:46 schreef lizardtattoo het volgende:
Legaal gratis via ScummVM dus wat houdt je tegen?
Daar heb ik een ander apparaat voor, mijn telefoon gebruik ik om te bellenquote:Op donderdag 9 februari 2012 11:48 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Op je telefoon zetten en zo, voor tussendoor.
Ja, valt beetje tegen, maar wel een heel origineel concept met dat overnemen en zo. Ik vond het in ieder geval niet de punten waard. Wellicht koop ik 'm als het in de aanbieding komt.quote:Op donderdag 9 februari 2012 16:23 schreef Gehenna het volgende:
He heeft iemand deze al gespeeld dan? Stacking
Wow, vet ding.quote:Op donderdag 9 februari 2012 11:51 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Daar heb ik een ander apparaat voor, mijn telefoon gebruik ik om te bellen
http://store.steampowered.com/quote:Op donderdag 9 februari 2012 16:47 schreef Bosbeetle het volgende:
wat is dat steam eigenlijk want daar zal ik nu wel aan moeten omdat ik dat shafer spel heb ge'backt'
ze zitten al over een miljoen heenquote:Op donderdag 9 februari 2012 14:51 schreef Bosbeetle het volgende:
Ben benieuwd hoe shafer reageert als hij wakker wordt morgen vroeghet is al over de half miljoen.
De reviews overall van Double Fine zijn ook erg goed. Geen game bij die echt überslecht is. En de man is gewoon erg goed in z'n werk. Dat geeft vertrouwen.quote:Op maandag 13 februari 2012 11:20 schreef Bosbeetle het volgende:
Goh als tim shafer zegt "ik wil een spel maken geef me geld" krijgt hij gewoon al bijna 2 miljoen. Dan kun je wel zeggen dat je het goed gedaan hebt, kwa reputatie
Die budgetten, het is gewoon 10 keer zo goedkoop om een hele goede adventure te maken dan een psychonauts (die laatste heb ik trouwens nog nooit gespeeld)quote:Op maandag 13 februari 2012 19:04 schreef NutKees het volgende:
Interview met Tim Schafer vandaag:
http://www.giantbomb.com/news/16-million-and-counting/3981/
De man is gewoon geniaal.quote:
quote:Op donderdag 16 februari 2012 13:47 schreef Gehenna het volgende:
ik dacht, met de zekerheid dat er een Mac versie komt, wil ik dit best supporten, maar dat kan duss alleen met creditcard....
fixed![]()
SCUMMVM is een bazen programma, en point & clicks zijn/lijken gemaakt voor touchscreensquote:Op maandag 20 februari 2012 11:15 schreef L3viathan het volgende:
Er is een wereld voor me open gegaan: ik heb scummvm gehaald voor mijn telefoon..
Dit weekend Full Throttle uitgespeeld
Ik was zo blij als een klein kind.. vriendin snapte er helemaal niks van natuurlijk
Waarschijnlijk loop ik hopeloos achter
Ja, toffe site is dat.quote:
quote:Op maandag 20 februari 2012 11:44 schreef HeatWave het volgende:
Ik herken dat wel ja. Vroegah had je geen internet en bleef je doorgaan tot je eruit was, nu is de verleiding om een walkthrough te zoeken te groot
.
Vroeger was alles beter.
ja, ik heb eigenlijk alleen op mijn telefoon nog ScummVM draaien, dus dan dwing je jezelf een beetje tot eerlijk zijnquote:Op maandag 20 februari 2012 11:46 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]heel herkenbaar, al speel ik het nu vaak in de trein, en dan is het toch iets lastiger om telkens een walkthrough erbij te pakken, ik probeer nu de spellen oude stijl te doen, dus vaak een beetje klooien en dan weer een tijd wegleggen om later weer verder gegaan waar ik gebleven was. Ik zat vast in flight of the amazon queen en had het een maandje of meer weggelegd, en nu vond ik eens een oplossing die ik over het hoofd had gezien.
Precies gewoon weglopen iets anders doen en terug komen om verder te gaan waar je was gebleven.quote:Op maandag 20 februari 2012 15:26 schreef HeatWave het volgende:
Het lekkerste vond ik ook gewoon dat je alle tijd had, gewoon spelen wanneer en hoelang het je uitkomt, niets op pauze zetten oid..
BASS ben ik nu ook aan het doen. Maar ik had toch al snel weer een guide nodigquote:Op woensdag 22 februari 2012 08:52 schreef Bosbeetle het volgende:
Flight of the amazon queen is uit, beetje abrupt en makkelijk einde eigenlijk ...
ben nu bezig met beneath a steel sky, het begin ziet er iig super uit!
daarna denk ik, I have no mouth and I must scream (oid) proberen
BASS vind ik sowieso één van de beste adventures.quote:Op woensdag 22 februari 2012 09:10 schreef L3viathan het volgende:
[..]
BASS ben ik nu ook aan het doen. Maar ik had toch al snel weer een guide nodig
Valt me op dat die ouwe meuk er toch eigenlijk nog verrassend goed uitziet.
BASS ben ik ook net in begonnen, erg tof spel iddquote:Op woensdag 22 februari 2012 08:52 schreef Bosbeetle het volgende:
Flight of the amazon queen is uit, beetje abrupt en makkelijk einde eigenlijk ...
ben nu bezig met beneath a steel sky, het begin ziet er iig super uit!
daarna denk ik, I have no mouth and I must scream (oid) proberen
Eerste verdieping als in bij die oven enzo of eerste verdieping als in die eerste stadlaag, daar ben ik nog maar. (ik schiet niet opquote:Op donderdag 23 februari 2012 08:53 schreef L3viathan het volgende:
Ik vind hem eigenlijk wel heel erg moeilijk![]()
Zonder guide zou ik nu waarschijnlijk nog steeds op de eerste verdieping aan het aanmodderen zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Bosbeetle op 23-02-2012 09:04:15 ]En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
Ik vond FOTAQ juist moeilijk en onvoorspelbaar, BASS vond ik best goed te doen.quote:Op donderdag 23 februari 2012 08:53 schreef L3viathan het volgende:
Ik vind hem eigenlijk wel heel erg moeilijk![]()
Zonder guide zou ik nu waarschijnlijk nog steeds op de eerste verdieping aan het aanmodderen zijn.
quote:Op donderdag 23 februari 2012 08:57 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Eerste verdieping als in bij die oven enzo of eerste verdieping als in die eerste stadlaag, daar ben ik nog maar. (ik schiet niet opmaar dit soort spellen moet je rustig aan beleven
)
Er zijn zoveel dingen die je niet verwacht in BASS.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
With my pack on my back, down the road I will stray.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
quote:Op donderdag 23 februari 2012 09:05 schreef Bosbeetle het volgende:
FOTAQ is idd moeilijk omdat heel veel dingen onlogisch zijn of er veel antwoorden te vinden zijn die niet werken...Dat vond ik juist echt een geniaal moment.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
With my pack on my back, down the road I will stray.
Ja ik ook wel maar ik zat daarvoor van alles te klooien met bananen etc. Het is ook wel de lol van adventures om alles te proberen natuurlijkquote:Op donderdag 23 februari 2012 09:06 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Dat vond ik juist echt een geniaal moment.
Bij mij was dat juist vrij snel voorbij, ik probeer meestal eerst de meest onlogische dingen.quote:Op donderdag 23 februari 2012 09:08 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja ik ook wel maar ik zat daarvoor van alles te klooien met bananen etc. Het is ook wel de lol van adventures om alles te proberen natuurlijk
quote:Op donderdag 23 februari 2012 09:09 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Bij mij was dat juist vrij snel voorbij, ik probeer meestal eerst de meest onlogische dingen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
quote:Op donderdag 23 februari 2012 09:11 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]Hm, BASS vond ik vrij logisch in zijn oplossingen. Tot het frustrerende aan toe.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.With my pack on my back, down the road I will stray.
quote:Op donderdag 23 februari 2012 08:57 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Eerste verdieping als in bij die oven enzo of eerste verdieping als in die eerste stadlaag, daar ben ik nog maar. (ik schiet niet opmaar dit soort spellen moet je rustig aan beleven
)
De eerste stadslaag.. Dat eerste gebouw was ik gelukkig nog wel uitgekomen op eigen houtje, maar daarna wordt het echt wel een stuk lastiger. Je hebt ook best wel veel lokaties. Vooral als je op een gegeven moment meer verdiepingen kan bezoeken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kan me ook bijna helemaal niks herinneren. Vraag me af of ik deze destijds wel heb uitgespeeld. Het enige wat me nog bij stond was dat stukje helemaal aan het begin dat hij aan die deur hangt.
Bij Full Throttle kon ik zelfs nog stukjes meepraten
Just a fool will play tricks on Angus McSix
Ik vond die stukken waar je op die motor moest rijden onnodig.quote:Op donderdag 23 februari 2012 09:16 schreef Bosbeetle het volgende:
ik heb full throttle gekocht toen hij uitkwam
heb de originele cd nog. Ik vond het toen al jammer dat hij zo kort was, dat is denk ik de eerste adventure die ik zonder hulp uitgespeeld heb. Alleen die stomme geheime ingang was nogal buggy.
mee eensquote:Op donderdag 23 februari 2012 09:17 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ik vond die stukken waar je op die motor moest rijden onnodig.
quote:Well, I'm happy to officially confirm that the game has both an old carnival ticket booth and a ceiling mounted laser cannon in it. I don't want to reveal any spoilers, but one of them is going to hurt like hell.
volgensmij is dat een ander spel dan dat kickstarter project, als ik het wel hebquote:Op vrijdag 24 februari 2012 05:54 schreef lizardtattoo het volgende:
http://grumpygamer.com/ nieuwe concept art voor de Double Fine adventure
ja die bibliotheekaresse/nurse/mad scientist en die maffia figuur horen ook bij het nieuwe ron gilbert spelquote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:36 schreef lizardtattoo het volgende:
Hmm, staat er inderdaad niet, er staat "some more concept "art" for the amazing game I've been working on at Double Fine for the past 9 months" dus wellicht niet eens een adventure
Vet. Zelfs Willy Beamish.quote:Op maandag 27 februari 2012 13:27 schreef lizardtattoo het volgende:
Dat heb ik dus ook
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |