abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 februari 2012 @ 13:51:42 #101
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_107477002
quote:
10s.gif Op woensdag 1 februari 2012 13:44 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Je bedoelt dat een gemiddeld huis straks minder dan twee modale gezinsinkomens gaat kosten.

Het modale inkomen van starters zal de komende jaren alleen maar blijven dalen. De race to the bottom is in volle hevigheid losgebarsten :Y
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_107477123
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 13:50 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Kijk... het gaat natuurlijk heel erg goed in 020.... alles raak je daar in no time kwijt tegen zeepbelprijzen _O-

Aflossing == verlossing :7
Behoorlijke dom artikel, hoe kan zo iemand die pretendeert te werken voor de tijd zich zo laten beïnvloeden door anderen zonder zelf gedegen onderzoek te doen. Ik dacht dat dat een basis voorwaarde voor een journalist(e) is?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_107477178
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 13:51 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Het modale inkomen van starters zal de komende jaren alleen maar blijven dalen. De race to the bottom is in volle hevigheid losgebarsten :Y
Moet je eens in WGR gaan kijken, naar het spaar- en het inkomenstopic :)
Misschien is de dagrecreatie niet de beste plaats om je wereldbeeld te laten inspireren :D
pi_107477275
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 13:51 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat de lonen gaan dalen. Ik geloof wel dat de overheid een steeds groter deel zal toe eigenen via allerlei belastingen dat het besteedbaar inkomen wel achteruit gaat.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 1 februari 2012 @ 14:02:43 #105
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_107477375
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 13:55 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Behoorlijke dom artikel, hoe kan zo iemand die pretendeert te werken voor de tijd zich zo laten beïnvloeden door anderen zonder zelf gedegen onderzoek te doen. Ik dacht dat dat een basis voorwaarde voor een journalist(e) is?
In NL kunnen journalisten alleen nog maar persberichten over kloppen, heb jij ooit een journalist een kritische vraag horen stellen m.b.t. de economische crisis? Ik niet!
Gedegen onderzoeksjournalistiek is iets voor buitenlandse journalisten, als ik iets wil weten over de werkelijke staat van NL kijk ik wel naar het Belgische journaal :D
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_107477443
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 14:02 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

In NL kunnen journalisten alleen nog maar persberichten over kloppen, heb jij ooit een journalist een kritische vraag horen stellen m.b.t. de economische crisis? Ik niet!
Gedegen onderzoeksjournalistiek is iets voor buitenlandse journalisten, als ik iets wil weten over de werkelijke staat van NL kijk ik wel naar het Belgische journaal :D
Klopt, ik controleer zelf wel zaken. Had deze mevrouw ook moeten doen.
  woensdag 1 februari 2012 @ 14:04:49 #107
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_107477447
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 13:59 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat de lonen gaan dalen. Ik geloof wel dat de overheid een steeds groter deel zal toe eigenen via allerlei belastingen dat het besteedbaar inkomen wel achteruit gaat.
Lonen dalen al tijden, hele beroepsgroepen mogen tegen een lager inkomen werken als ZZP'er. Alleen degene die voor de overheid en semi overheid werken zijn nog veilig, overal is men al jaren bezig met de kaasschaafmethode... de meeste 'goede' resultaten van bedrijven zijn te danken aan kostenbesparingen en dalende loonkosten.
pi_107477537
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 14:04 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Lonen dalen al tijden, hele beroepsgroepen mogen tegen een lager inkomen werken als ZZP'er. Alleen degene die voor de overheid en semi overheid werken zijn nog veilig, overal is men al jaren bezig met de kaasschaafmethode... de meeste 'goede' resultaten van bedrijven zijn te danken aan kostenbesparingen en dalende loonkosten.
Hoeveel is jouw inkomen de laatste vijf jaar gedaald, ComplexC?
pi_107477767
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 14:02 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Dat jij alleen sbs6 kijkt en geen boeken wil lezen dat blijkt uit deze opmerking wederom. _O-

Maar lees eens de schuldenberg van jaap van duijn, kijk eens wat tegenlicht afleveringen, en kom dan hier terug.
pi_107477936
quote:
12s.gif Op woensdag 1 februari 2012 14:07 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Zal ik het maar invullen? Zoals nagenoeg alle Nederlanders zijn het de anderen waarmee je meent dat zo slecht gaat. Hoe dat dan logisch kan, ach.... ;)

Ken je dat, twee honden die rondjes rennen. Op een gegeven moment weet je ook niet meer wie achter wie aanrent......
  woensdag 1 februari 2012 @ 14:27:54 #111
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_107478304
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 13:55 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Dit is toch niet meer dan een column, humoristisch bedoeld, deels waar, deels verzonnen?
censuur :O
  woensdag 1 februari 2012 @ 14:40:30 #112
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_107478813
quote:
12s.gif Op woensdag 1 februari 2012 14:07 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik schat met zo'n -25% -O-
pi_107481651
quote:
10s.gif Op woensdag 1 februari 2012 14:40 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik schat met zo'n -25% -O-
Dat is mooi, een daling van -25% is toch een kwart meer salaris.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  woensdag 1 februari 2012 @ 16:13:54 #114
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_107482070
quote:
6s.gif Op woensdag 1 februari 2012 16:02 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Dat is mooi, een daling van -25% is toch een kwart meer salaris.
Zoiets... -O-
pi_107492406
Aan de wanbetalers te zien valt het nogal mee mee met de inkomensdaling van de huizenbezitters(ook wel bekend staan als de haves)
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_107498615
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 20:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Aan de wanbetalers te zien valt het nogal mee mee met de inkomensdaling van de huizenbezitters(ook wel bekend staan als de haves)
En gezien nu zelfs ook de huurtoeslag op de tocht staat...

Godzijdank heb ik de huur-boot gemist. ^O^
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_107503607
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 20:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Grootschuldbezitter haves?
Onderwaarde haves?
Huizenzeepbel haves?
Tot-boven-hun-oogballen haves?
Executiewaardehaves?
Piramidespel haves?
Man-slaapt-boven-vrouw-slaapt-beneden-haves?
Abonnement-op-alle-gemeentebelastingen haves?
Zelfgebakken appeltaart haves?
Ger Hukker fanclub haves?

etc, etc, etc.
pi_107505243
Nee, diegene die bezit opbouwen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  donderdag 2 februari 2012 @ 07:29:14 #119
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_107506307
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 01:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee, diegene die bezit opbouwen
Daar is sinds de aflossingsvrije hypotheken vrijwel geen sprake meer van geweest. Hooguit op papier.
pi_107506359
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 07:29 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Daar is sinds de aflossingsvrije hypotheken vrijwel geen sprake meer van geweest. Hooguit op papier.
Dus de door jouw uiitgeroepen huizenprijs bubble was een hoax toen zijn hoogtepunt was in 2007? Immers, er werd niks opgebouwd, alleen op papier !

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2012 07:40:42 ]
pi_107506373
quote:

[..]

Ik heb altijd aflossingsvrije hypotheken gehad, maar ook altijd gespaard. Die twee zaken sluiten elkaar niet uit hoor.
  donderdag 2 februari 2012 @ 07:53:42 #122
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_107506455
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 07:42 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik heb altijd aflossingsvrije hypotheken gehad, maar ook altijd gespaard. Die twee zaken sluiten elkaar niet uit hoor.
Maar jij weet ook wel dat heel veel mensen voor aflossingsvrij gingen omdat ze dan net iets meer konden lenen, en dat sparen voor heel veel mensen daarbij niet mogelijk was. Sowieso sparen heel veel mensen niet, vandaar de >100% hypotheken.
pi_107506601
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 07:53 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Maar jij weet ook wel dat heel veel mensen voor aflossingsvrij gingen omdat ze dan net iets meer konden lenen, en dat sparen voor heel veel mensen daarbij niet mogelijk was. Sowieso sparen heel veel mensen niet, vandaar de >100% hypotheken.
Moet jij eens wat topics in WGR lezen, en reacties van mede-users hier in dit topic.
Ik denk dat het nogal meevalt met dat niet-sparen....

Voor mij was een aflossingsvrije hypotheek (zoals voor zoveel anderen) gewoon handiger, omdat me dat meer vrijheid gaf om al dan niet af te lossen/sparen naar gelang wat gunstiger voor mij was (qua belastingen, en qua alternatieve investeringen): 10% per jaar aflossen kon altijd, en ook bij einde van de (in mijn geval extreem korte) looptjd. Niet om meer te kunnen lenen. Ik denk toch dat je iets teveel in uitersten en karikarturen denkt, en achter iedereen een onverstandige maximale lener ziet.

De posters in dit topic wijzen echter anders uit, niet dan?
pi_107506755
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 08:10 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

De posters in dit topic wijzen echter anders uit, niet dan?
Het kan natuurlijk ook zomaar zijn dat degene die niet aflossen zich schamen om de grote schulden en zodoende niet hier posten.

Ik moet zeggen dat ik wel sommige mensen ken die echt nooit aan aflossen gedacht hebben van aflossingsvrije hypotheken.

Maar willen de mensen die zo negatief ten opzichte van alle leners staan een punt maken dan zullen ze eens met onderbouwde cijfertjes moeten komen ipv onderbuik en kennissen van kennissen verhalen.
pi_107506943
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 08:25 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Het kan natuurlijk ook zomaar zijn dat degene die niet aflossen zich schamen om de grote schulden en zodoende niet hier posten.

Ik moet zeggen dat ik wel sommige mensen ken die echt nooit aan aflossen gedacht hebben van aflossingsvrije hypotheken.

Maar willen de mensen die zo negatief ten opzichte van alle leners staan een punt maken dan zullen ze eens met onderbouwde cijfertjes moeten komen ipv onderbuik en kennissen van kennissen verhalen.
Ach, ik weet het niet. Denk dat er altijd wel extremen te vinden zijn die voldoen aan het door Remco geschetste beeld. Echter zit niet de hele markt zo in elkaar, subtiel maar belangrijk verschil. Verder mag iedereen mijn financiele situatie weten mochten ze daar trek in hebben, maar dan wel via PM en niet publiekelijk :)

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2012 08:46:07 ]
  donderdag 2 februari 2012 @ 08:58:53 #126
360571 Goofjansen
t is nie makkelijk
pi_107507135
quote:

[..]

Ik moet zeggen dat ik en anderen ook vroeger wel een afgelost deel weer opnam om een auto te kopen of een keuken
pi_107507207
Gewoon een dwarse column op BNR omdat het kan :)

(en ik ben het er wel mee eens)
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_107507332
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 09:03 schreef Resistor het volgende:

Lekker reltopic!

Ben benieuwd naar de huurdersreakties...........
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
pi_107507364
quote:

Mooi stukje inderdaad.
pi_107507673
quote:

Ja, die ken ik ook. Maar het schijnt hier gebruikelijk te zijn om de karikatuur te schetsen dat alle kopers zo zijn, dat iedereen een aflossingvrije tophypotheek heeft, en niemand iets aflost of spaart, en bij wijze op de drempel bij de voedselbank staan.... ;)

Da's dan meer 'hoop" dan werkelijkheid, imho.

Ja, ze zijn er. Ja, het zullen met name mensen zijn die pakweg 3 tot 6 jaar geleden gekocht hebben, en dachten wel even snel haasje over te doen. Die moeten nu een versnelling terug.

Maar nou niet echt doen alsof dat de norm is, en alsof iedereen zo is. Want dat is B/S. :)
  donderdag 2 februari 2012 @ 09:31:38 #131
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_107507730
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 09:11 schreef sorcees het volgende:
Ben benieuwd naar de huurdersreakties...........
Als huurder kan ik het daar alleen maar mee eens zijn: langdurige subsidie leidt niet tot betaalbare woningen, het leidt tot hogere prijzen. En het enorme aantal sociale huurwoningen t.o.v. omringende landen + de enorme subsidie die er naartoe moet geeft wel aan dat er iets gruwelijk fout is.
Then again: de echte oplossing is bouwen: bouw een miljoen woningen, zodra er voldoende woningen zijn incl. een gezonde 5-10% leegstand krijg je vanzelf een prijsverloop van bijna-niets voor oud-en-tochtig tot nieuwbouwprijs voor nieuwbouw.
pi_107507760
quote:

Voor de historie en degenen die niet kunnen of willen doorklikken even gequote:

quote:
Column hoofdredactie | Woningcorporaties, afbouwen!
Door Marjan van den Berg

De onderklasse van een woning voorzien. Dat was in de 19de eeuw de aanleiding voor de oprichting van woningcorporaties. Overal in Nederland verschenen arbeidershuisjes. Steeds meer.
Hoofdredactie | Woningcorporaties, afbouwen!
Je zou zeggen: op enig moment is het klaar, en heeft iedereen die het echt niet kan betalen, een onderkomen.

Niet bij de woningcorporaties.

30% van Nederland woont nog altijd in een sociale huurwoning. We zijn daarmee absoluut koploper in Europa. We mogen dan wel één van de laatst overgebleven landen zijn met een triple A status, afgaande op de woningmarkt zijn we met zo’n onderklasse maar een armoedige natie.

Natuurlijk heeft iedereen in de gaten dat hier iets niet klopt. De huren in dit land worden door de corporaties kunstmatig laag gehouden. Feitelijk met overheidssteun die maar mondjesmaat durft in te grijpen in deze totaal uit de hand gelopen situatie.

En dus blijft iedereen lekker zitten waar ie zit: zowel de laatst overgebleven arbeider die niet méér kan betalen, maar ook hele volksstammen met inmiddels riante salarissen die niet meer willen betalen.

Nederland heeft een totaal verziekte woningmarkt. Het is mode om daarvoor de hypotheekrenteaftrek als schuldige aan te wijzen. Wat raar is, want die heeft voortgebracht dat mensen gestimuleerd werden voor hun eigen huisvesting te zorgen.

De omvang van de sociale huursector is veel eerder de oorzaak. We hebben éénderde van de bevolking verslaafd gemaakt aan een gesubsidieerde huurwoning. Eénderde!

Er is dus nooit een markt op gang gekomen voor huurwoningen van net boven de sociale huurgrens.

Waarom zou de vrije sector daar risico gaan lopen zolang mensen met een bovenmodaal inkomen op kosten van de samenleving voor ¤ 400 euro om de hoek bij het Amsterdamse Concertgebouw mogen wonen.

De onderklasse is toch echt ietsje kleiner dan de inmiddels zo populaire SP ons wil doen geloven. Dit land heeft genoeg arbeiderswoningen.

Voor woningcorporaties zit de tijd erop.

Dat weten ze zelf ook. Ze vervelen zich dusdanig dat ze rare dingen gaan doen als cruiseschepen verbouwen en derivaten verhandelen. Voordat woningcorporaties nog meer van dit soort fiasco’s tegemoet treden moeten ze maar snel hun laatste bouwproject oppakken: afbouwen.

Paul van Gessel

---

Iedere donderdag geeft de BNR Hoofdredactie wisselend bij monde van hoofdredacteur Paul van Gessel of adjunct-hoofdredacteur Meindert Schut commentaar op de actualiteit.
pi_107507825
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 09:31 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Als huurder kan ik het daar alleen maar mee eens zijn: langdurige subsidie leidt niet tot betaalbare woningen, het leidt tot hogere prijzen. En het enorme aantal sociale huurwoningen t.o.v. omringende landen + de enorme subsidie die er naartoe moet geeft wel aan dat er iets gruwelijk fout is.
Then again: de echte oplossing is bouwen: bouw een miljoen woningen, zodra er voldoende woningen zijn incl. een gezonde 5-10% leegstand krijg je vanzelf een prijsverloop van bijna-niets voor oud-en-tochtig tot nieuwbouwprijs voor nieuwbouw.
Wie gaat er onder de kostprijs en voor de leegstand bouwen?
pi_107507856
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 09:36 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

De toekomstige bouwonderneming die door 2 mensen hier opgestart gaat worden, want die kunnen dat veel goedkoper realiseren en bouwen dus goedkoper dan de kostprijs. :D
pi_107507875
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 08:58 schreef Goofjansen het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik en anderen ook vroeger wel een afgelost deel weer opnam om een auto te kopen of een keuken
Dat kon toen nog dat is toch allang dicht gespijkerd 8-)
pi_107507899
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 09:39 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat kon toen nog dat is toch allang dicht gespijkerd 8-)
En daarom een aflossingsvrije hypotheek, zelf sparen en zelf beslissen wat je daarmee doet, maar ook dat moet blijkbaar weer aan banden.
  donderdag 2 februari 2012 @ 09:44:52 #137
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_107507985
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 09:36 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

De prijs van het bouwen is het probleem niet, wel de prijs van grond en beschikbaarheid daarvan.
En als je bedenkt dat de paar miljard die gemeenten daaraan verdienen een veelvoud kost aan subsidies van de Rijksoverheid, zou dat toch op te lossen moeten zijn...
Het mag ook duidelijk zijn dat leegstand uitsluitend zal plaatsvinden daar waar de prijs-kwaliteit-verhouding het slechtst is.
pi_107508042
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 09:40 schreef sorcees het volgende:

[..]

En daarom een aflossingsvrije hypotheek, zelf sparen en zelf beslissen wat je daarmee doet, maar ook dat moet blijkbaar weer aan banden.
En terecht natuurlijk we kunnen toch niet alleen maar op credieten blijven leven, ja dat willen banken graag maar is natuurlijk niet duurzaam in markten waarbij prijzen niet altijd omhoog blijven gaan.
pi_107508136
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_107508769
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 09:47 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En terecht natuurlijk we kunnen toch niet alleen maar op credieten blijven leven, ja dat willen banken graag maar is natuurlijk niet duurzaam in markten waarbij prijzen niet altijd omhoog blijven gaan.
Waarom niet?
Dat moet toch iedereen zelf beslissen, laat het maar aan de markt over of mensen nog krediet krijgen, en gaat het mis, dan geldt:
Wie zich brandt moet op de blaren zitten.
pi_107508867
quote:
De vuige huurders willen niet MEER betalen voor een woning :'( :'( :'(

Wat een clown... mensen moeten zelf kunnen bepalen wat ze betalen, of dit meer of minder is maakt niets uit... behalve voor deze Pipo.... typisch van het type trekpop van de bouwmaffia _O-
pi_107508931
Sorry... het graaien m.b.v. stenen is voorlopig voorbij... get over it en bedenk wat nieuws... ik weet het... het is moeilijk voor jullie graaiers die de afgelopen 20 jaar maar weinig cognitieve stimulering hebben gehad _O-
pi_107509014
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:18 schreef sorcees het volgende:

[..]

Waarom niet?
Dat moet toch iedereen zelf beslissen, laat het maar aan de markt over of mensen nog krediet krijgen, en gaat het mis, dan geldt:
Wie zich brandt moet op de blaren zitten.
Het probleem is dat banken ook verbranden en daardoor de maatschappij op de blaren moet zitten. Zolang banken niet meer in staat zijn om juiste risico inschattingen te maken moet het toch gereguleerd worden door overheden.
pi_107509047
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:22 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Tuurlijk willen ze dat niet. Ze blijven liever hangen in hun staatsgesubsidieerde woninkje.

quote:
Wat een clown... mensen moeten zelf kunnen bepalen wat ze betalen, of dit meer of minder is maakt niets uit...
Dat is helemaal waar, tot het punt waarop mensen er misbruik van maken. Wat natuurlijk al lang het geval is met de scheefhuurders.

Zijn punt in: Sociale woningbouw is bedoeld voor de onderklasse van de samenleving die op geen andere manier fatsoenlijk kan wonen. Het feit dat 1/3 van onze hele samenleving in een sociale huurwoning woont geeft aan dat er iets compleet is scheef is gegaan. Die onderklasse is slechts een paar procent van onze maatschappij. De rest moet gewoon de vrije sector in.
Afbouwen die woningcorporaties dus. Kan mooi tegelijk met de HRA.
  donderdag 2 februari 2012 @ 10:58:51 #145
360571 Goofjansen
t is nie makkelijk
pi_107509858
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:29 schreef Whuzz het volgende:

.
Nou de woningbouwvereniging hier is er al aardig doorheen, die moet ook wel een vreselijke bak geld hebben inmiddels, als het niet al veel geld gelost heeft aan buitenlandse investeringen, want die had in Spanje ook veel projekten
pi_107511689
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:29 schreef Whuzz het volgende:

Tuurlijk willen ze dat niet. Ze blijven liever hangen in hun staatsgesubsidieerde woninkje.

Zei de gesubsidieerde lener :7

quote:
Dat is helemaal waar, tot het punt waarop mensen er misbruik van maken. Wat natuurlijk al lang het geval is met de scheefhuurders.
Zei de gesubsidieerde scheeflener :7

quote:
Zijn punt in: Sociale woningbouw is bedoeld voor de onderklasse van de samenleving die op geen andere manier fatsoenlijk kan wonen. Het feit dat 1/3 van onze hele samenleving in een sociale huurwoning woont geeft aan dat er iets compleet is scheef is gegaan. Die onderklasse is slechts een paar procent van onze maatschappij. De rest moet gewoon de vrije sector in.
Kijk... daar haal je het punt aan... je geeft meerdere malen af op zogenaamde scheefhuurders terwijl iedere koper net zo goed 'scheef' woont. Beiden zijn het gevolg van de overheidsbemoeienis op de woningmarkt. Zowel sociale huur als 'sociale koop' zijn beiden het gevolg van het fiscale systeem. Feitelijk zouden gesubsidieerde kopers en huurders de marktprijs kunnen betalen als ze minder belastingen hoefden af te dragen aan de overheid, de overheid treed op als selectieve verdeler van geld. De consequentie hiervan is een prijsopdrijvend effect, waar zowel huurders als kopers last van hebben. Ik vind een hervorming prima maar dit betekend dat koper per definitie een waardevermindering van hun 'investering' moeten accepteren, immers als de multipliers uit de markt gaan zal dit ten kosten gaan van de 'marktwaarde'. Dit laatste is volgens de VEH en de banken echter zeer onwenselijk en moet kosten wat het kost voorkomen worden. De bekende lucht in de zeepbel moet eruit om de markt weer functioneel te krijgen....
pi_107512434
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:22 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Wat een clown... mensen moeten zelf kunnen bepalen wat ze betalen, of dit meer of minder is maakt niets uit... behalve voor deze Pipo.... typisch van het type trekpop van de bouwmaffia _O-
Nou ja, als iedereen dat zelf moet kunnen betalen, wil iedereen natuurlijk 1 euro betalen. We benne Hollanders, of niet.
pi_107512467
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:25 schreef ComplexConjugate het volgende:
Sorry... het graaien m.b.v. stenen is voorlopig voorbij... get over it en bedenk wat nieuws... ik weet het... het is moeilijk voor jullie graaiers die de afgelopen 20 jaar maar weinig cognitieve stimulering hebben gehad _O-
Het is vast niet zo moeilijk om de OP nog een keer door te lezen, en dan met name het blauwe gedeelte. Bedenk maar iets inhoudelijks.
pi_107512826
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 11:59 schreef ComplexConjugate het volgende:

Kijk... daar haal je het punt aan... je geeft meerdere malen af op zogenaamde scheefhuurders terwijl iedere koper net zo goed 'scheef' woont. Beiden zijn het gevolg van de overheidsbemoeienis op de woningmarkt. Zowel sociale huur als 'sociale koop' zijn beiden het gevolg van het fiscale systeem. Feitelijk zouden gesubsidieerde kopers en huurders de marktprijs kunnen betalen als ze minder belastingen hoefden af te dragen aan de overheid, de overheid treed op als selectieve verdeler van geld. De consequentie hiervan is een prijsopdrijvend effect, waar zowel huurders als kopers last van hebben. Ik vind een hervorming prima maar dit betekend dat koper per definitie een waardevermindering van hun 'investering' moeten accepteren, immers als de multipliers uit de markt gaan zal dit ten kosten gaan van de 'marktwaarde'. Dit laatste is volgens de VEH en de banken echter zeer onwenselijk en moet kosten wat het kost voorkomen worden. De bekende lucht in de zeepbel moet eruit om de markt weer functioneel te krijgen....
Hoe verklaar je dat landen die geen sociale huursector hebben, noch HRA, nog veel hogere prijzen en een veel zottere huizenmarkt hebben. Ja, kom ik weer met Australia.

Het is heel makkelijk om het op de overheid te schuiven, maar huizenprijzen worden toch met name gedreven doordat veel mensen op een bepaalde plek gaan wonen (waarom verhuizen we niet en massa naar Noord Oost Groningen, of verder?) plus economische factoren (kun je wel extreem negatief over alles zijn, maar objectief is NL een verschrikkelijk welvarend land)

En nogmaals, en dan verwijs maar maar weer naar het buitenland, je kunt de HRA afschaffen, maar verhuurders blijven 'gewoon' renteaftrek houden. Je krijgt een schuif van het woningbestand naar investeerders en huisjesmelkers. Nou, ik garandeer je dan een echte f*cked up huizenmarkt. Overgeleverd aan investeerders.
pi_107513068
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 12:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Hoe verklaar je dat landen die geen sociale huursector hebben, noch HRA, nog veel hogere prijzen en een veel zottere huizenmarkt hebben. Ja, kom ik weer met Australia.
Zeepbellen blazen in niet enkel een fenomeen uit de polder.

quote:
Het is heel makkelijk om het op de overheid te schuiven, maar huizenprijzen worden toch met name gedreven doordat veel mensen op een bepaalde plek gaan wonen (waarom verhuizen we niet en massa naar Noord Oost Groningen, of verder?) plus economische factoren (kun je wel extreem negatief over alles zijn, maar objectief is NL een verschrikkelijk welvarend land)
Het gaat prima met de economie, het gaat alleen een stuk slechter met dat deel van de economie wat loopt op bovenmatige kredietverstrekking en oneigenlijke marktinterventie. Onze overheid probeert op alle mogelijke manieren de status quo te handhaven, ik zie liever dat ze daarmee stopt.
Natuurlijk zijn huizen op gewilde locaties voorzien van een ander prijskaartje maar ga dit nu niet als excuus aanvoeren om te veronderstellen dat we geen problemen hebben.

quote:
En nogmaals, en dan verwijs maar maar weer naar het buitenland, je kunt de HRA afschaffen, maar verhuurders blijven 'gewoon' renteaftrek houden. Je krijgt een schuif van het woningbestand naar investeerders en huisjesmelkers. Nou, ik garandeer je dan een echte f*cked up huizenmarkt. Overgeleverd aan investeerders.
We zijn nu ook reeds overgeleverd aan investeerders, echter word de rekening nu verborgen d.m.v hoge belastingen en overheidssubsidies :7
Dat is typisch het sausje wat mensen in slaapt sust en dat zou kunnen veranderen als mensen eens zien hoe hard ze genaaid worden door investeerders en speculanten.
pi_107513112
quote:
Deze knaap :')

In heel het stuk wordt wat gestooid met vage vergelijkingen. Nergens een goede statistiek te vinden, en er wordt ook maar voorbij gegaan aan het feit dat de huizenmarkt in Nederland voor een 'aanzienlijk deel' (ik probeer op hetzelfde niveau als de schrijver te blijven) onbetaalbaar is zonder corporatiehutten. Dat er 'hele volksstammen met inmiddels riante salarissen die niet meer willen betalen' zouden zijn betwijfel ik dan ook, zeker zonder dat ik daarbij de data te zien krijg, maar blijkbaar vallen sportschooljongens als Whuzz er als een dumbell voor :')
pi_107513267
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 12:49 schreef GoudIsEcht het volgende:
maar blijkbaar vallen sportschooljongens als Whuzz er als een dumbell voor :')
Jongens als Whuzz vinden dat ze een 'slimme Z' hebben gedaan door op de top van de markt te kopen van een stelletje DSB leenkneuzen. Prima... Whuzz zal wel in de veilige zone zitten maar zijn situatie is niet relevant voor grote getallen kopers die wel voor de hoofdprijs kochten op 6..9 maal hun bruto jaarinkomen en welke maximaal gesponsord worden door de belastingbetaler. Deze mensen wilden wel MEER betalen en omdat zij meer wilden betalen vind de spreker bij BNR dat iedereen hetzelfde risicovolle gedrag aan de dag moet leggen. Alleen trekpoppen en stromannen van de vastgoedmaffia kunnen zulke onzin uitkramen zonder dat hun daarbij de tranen in de ogen schieten.
pi_107513441
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 12:47 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Zeepbellen blazen in niet enkel een fenomeen uit de polder.
Kennelijk speelt er dan toch iets anders dan HRA....

Wat vraag ik me dan af? En hoe los je dat op, en worden huizenprijzen er dan lager/betaalbaarder van?

quote:
Het gaat prima met de economie, het gaat alleen een stuk slechter met dat deel van de economie wat loopt op bovenmatige kredietverstrekking en oneigenlijke marktinterventie. Onze overheid probeert op alle mogelijke manieren de status quo te handhaven, ik zie liever dat ze daarmee stopt.
Natuurlijk zijn huizen op gewilde locaties voorzien van een ander prijskaartje maar ga dit nu niet als excuus aanvoeren om te veronderstellen dat we geen problemen hebben.

Ow, ik zie ook liever dat ze daarmee stopt. Maar ik zie ook liever dat ze de markt hervormt met inachtneming van de belangen van eenieder, en geleidelijk, en niet moedwillig een zo groot mogelijk chaos te creeeren tbv een koopmoment van een aantal speculanten.

quote:
We zijn nu ook reeds overgeleverd aan investeerders, echter word de rekening nu verborgen d.m.v hoge belastingen en overheidssubsidies :7
Dat is typisch het sausje wat mensen in slaapt sust en dat zou kunnen veranderen als mensen eens zien hoe hard ze genaaid worden door investeerders en speculanten.
Je weet nog niet half wat genaaid worden is, denk ik. 500 euro per week (!) huur voor 60m2 woonruimte, en geen huurbescherming en dus zonder reden elk moment uit je huis geknikkerd kunnen worden vind ik genaaid worden.... en da's dus de vrije markt zonder overheidsinterventie in grote wereldsteden....
pi_107513488
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 12:55 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Jongens als Whuzz vinden dat ze een 'slimme Z' hebben gedaan door op de top van de markt te kopen van een stelletje DSB leenkneuzen. Prima... Whuzz zal wel in de veilige zone zitten maar zijn situatie is niet relevant voor grote getallen kopers die wel voor de hoofdprijs kochten op 6..9 maal hun bruto jaarinkomen en welke maximaal gesponsord worden door de belastingbetaler. Deze mensen wilden wel MEER betalen en omdat zij meer wilden betalen vind de spreker bij BNR dat iedereen hetzelfde risicovolle gedrag aan de dag moet leggen. Alleen trekpoppen en stromannen van de vastgoedmaffia kunnen zulke onzin uitkramen zonder dat hun daarbij de tranen in de ogen schieten.
Waar haal je dat exact uit die column van BNR? En wat hebben Whuzz en de DSB daarmee te maken?
pi_107513557
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 12:49 schreef GoudIsEcht het volgende:

maar blijkbaar vallen sportschooljongens als Whuzz er als een dumbell voor :')
Yup, net zo hard als schultenbrau jongens voor de "HRA == root of all evil" SP-propganda vallen :')
pi_107513633
Posts gewist: zet het in het feedback topic, maak een topicreport, of stuur een PM.

En nu ontopic graag.

En stoppen met elkaar uit te dagen. Thx.
pi_107513808
Zijn er lieden die hun woning niet verkopen maar verder opknappen en laten bewonen door derden en pas veel later de woning op de Markt gooien als de tijd rijp is?

Punt dat ik wil maken is dat de waarde tegenwoordig zo dalend is dat je wel gek zou zijn om je woning nu te koop te zetten als je ziet wat je ervoor terugkrijgt en wat je zelf dan moet aanschaffen. voor die prijs.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2012 13:12:06 ]
pi_107513960
quote:
6s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:11 schreef Iwanius het volgende:

Punt dat ik wil maken is dat de waarde tegenwoordig zo dalend is dat je wel gek zou zijn om je woning nu te koop te zetten als je ziet wat je ervoor terugkrijgt en wat je zelf dan moet aanschaffen. voor die prijs.
Onzin, iedereen die zijn huis voor 2001 heeft gekocht zit nog steeds op rozen. De enige groep die momenteel in de problemen zit zijn de mensen die in de periode na 2004/2005 gekocht hebben en moeten verkopen.
De meeste mensen maken nog steeds een redelijke winst op hun zootje bakstenen.
pi_107514077
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:16 schreef Boris_Karloff het volgende:

De enige groep die momenteel in de problemen zit zijn de mensen die in de periode na 2004/2005 gekocht hebben en moeten verkopen en weinig/niet hebben afgelost en geen NHG hebben.
fixed.
pi_107514360
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:20 schreef Whuzz het volgende:

[..]

fixed.
Oke, dan blijven nog minder mensen over die in de problemen komen als de prijzen nog 10-20% dalen.
pi_107514421
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:16 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Onzin, iedereen die zijn huis voor 2001 heeft gekocht zit nog steeds op rozen. De enige groep die momenteel in de problemen zit zijn de mensen die in de periode na 2004/2005 gekocht hebben en moeten verkopen.
De meeste mensen maken nog steeds een redelijke winst op hun zootje bakstenen.
En als je nou goed had gelezen dan had je kunnen weten dat ik vnl.op die doelgroep van na 2004/05 doelde.
pi_107514516
quote:
15s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:29 schreef Iwanius het volgende:

[..]

En als je nou goed had gelezen dan had je kunnen weten dat ik vnl.op die doelgroep van na 2004/05 doelde.
Moet je mij eens uitleggen hoe ik dat hierin kan lezen:

quote:
Zijn er lieden die hun woning niet verkopen maar verder opknappen en laten bewonen door derden en pas veel later de woning op de Markt gooien als de tijd rijp is?

pi_107514577
quote:

Waar wonen ze dan in de tussentijd, of hebben ze dan tijdelijk twee woningen? Dat laatste lijkt me nou niet echt prettig (of verstandig) in deze tijden?
pi_107514849
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:04 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Yup, net zo hard als schultenbrau jongens voor de "HRA == root of all evil" SP-propganda vallen :')
Toch spreekt het niet voor je dat je je stelling op zo'n belabberde manier meent te kunnen slijten. Waarom niet eens een berekeningetje er bij doen over het aantal scheefwoners etc?
pi_107514882
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:33 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Waar wonen ze dan in de tussentijd, of hebben ze dan tijdelijk twee woningen? Dat laatste lijkt me nou niet echt prettig (of verstandig) in deze tijden?
Dan krijgen we nog meer van zulke schrijnende gevallen : Huurder betaalt niet #4 waar asohuurders gewoon weigeren huur te betalen en de verhuurder op nog meer kosten gejaagd wordt.
pi_107516350
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:41 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Toch spreekt het niet voor je dat je je stelling op zo'n belabberde manier meent te kunnen slijten. Waarom niet eens een berekeningetje er bij doen over het aantal scheefwoners etc?
Omdat dit FoK! is en niet forum.cbs.nl :')
Daarnaast is het toch redelijk simpel te begrijpen. Of heb jij het gevoel dat het overgrote deel van de mensen in sociale huurwoningen daadwerkelijk tot de "ondekant van de samenleving" behoort :?

[ Bericht 8% gewijzigd door Whuzz op 02-02-2012 14:39:05 ]
pi_107518654
http://nieuwsuur.nl/onder(...)ciele-problemen.html

Vestia, kocht voor 10 miljard euro aan derivaten, terwijl ze maar 5 miljard aan leningen op de balans hebben staan :').
pi_107518914
quote:

[..]

Blijkt maar weer dat je niet weet waar je het over hebt
pi_107519798
Zojuist op Radio 1, 200 gedwongen verkopen per jaar bij de Rabobank, waar hebben we het over?
Yes, peanuts!
pi_107520987
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 16:14 schreef sorcees het volgende:
Zojuist op Radio 1, 200 gedwongen verkopen per jaar bij de Rabobank, waar hebben we het over?
Yes, peanuts!
En met hoeveel wanbetalers zijn regelingen getroffen? Gaven ze daar ook cijfers voor? Banken schijnen op het moment erg coulant te zijn, omdat gedwongen verkoop voor alle betrokkenen verlies betekent.
pi_107521654
quote:
10s.gif Op donderdag 2 februari 2012 15:40 schreef pberends het volgende:
http://nieuwsuur.nl/onder(...)ciele-problemen.html

Vestia, kocht voor 10 miljard euro aan derivaten, terwijl ze maar 5 miljard aan leningen op de balans hebben staan :').
Nee de onderliggende waarde is 10 miljard ;)
pi_107521780
Hoeveel % van de mensen die op het bestaansminimum zitte huren?

Ik schat 100%
pi_107521953
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 17:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoeveel % van de mensen die op het bestaansminimum zitte huren?

Ik schat 100%
Wat is het bestaans minimum? Er zullen ook wel wat oudjes zijn met een afbetaalde keet, die bijna geen pensioen hebben maar alleen een aow'tje, of misschien niet eens een AOW omdat ze hun werkzame leven buiten nederland werkten, dan krijgen ze een bijstand. (of de regels moeten alweer veranderd zijn)
pi_107523272
Dan kunnen ze in elk geval hun huis opeten, dat zie ik de buurman die 40 jaar huurt niet doen
pi_107523371
150.000 euro op de bank, pensioen, AOW eventueel bijstand etc
pi_107529881
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 16:45 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

En met hoeveel wanbetalers zijn regelingen getroffen? Gaven ze daar ook cijfers voor? Banken schijnen op het moment erg coulant te zijn, omdat gedwongen verkoop voor alle betrokkenen verlies betekent.
Vergeleken met het aantal wanbetalende huurders is ook *dat* peanuts.
pi_107531370
wanbetalende huurders zullen toch wel net als kopers op straat gezet geworden?
pi_107531524
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Uiteraard. Enige verschil is dat je als huurder een stuk sneller op straat staat. :Y
  donderdag 2 februari 2012 @ 20:46:41 #179
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_107531695
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:43 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Uiteraard. Enige verschil is dat je als huurder een stuk sneller op straat staat. :Y
Hangt ervan af hoe snel het huis verkocht is, en van de deal , of en wie er in het huis woont tijdens verkoop
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_107532623
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:46 schreef michaelmoore het volgende:
Hangt ervan af hoe snel het huis verkocht is, en van de deal , of en wie er in het huis woont tijdens verkoop
Nope. Als huurder heb je met 3 maanden achterstand echt een probleem. Een bank zal nog proberen te zoeken naar oplossingen, je verhuurder niet, want voor jou 10 anderen.
pi_107536367
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Leegstaande kantoren genoeg om de uit hun huis gezette huurders van de bank in op te vangen.
pi_107537108
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 22:00 schreef KneeDeep het volgende:
Leegstaande kantoren genoeg om de uit hun huis gezette huurders van de bank in op te vangen.
Weer iemand die niet begrijpt dat een hypotheek geen huurovereenkomst is... :')
pi_107537517
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 22:11 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Weer iemand die niet begrijpt dat een hypotheek geen huurovereenkomst is... :')
Weer iemand die niet begrijpt dat een eigen woning pas een eigen woning is, wanneer het hypotheekvrij is :P
pi_107537607
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 22:17 schreef KneeDeep het volgende:
Weer iemand die niet begrijpt dat een eigen woning pas een eigen woning is, wanneer het hypotheekvrij is :P
Huurderslogica :?
pi_107537681
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 22:18 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Huurderslogica :?
Nee hoor. Gewoon huis, tuin en keuken logica *)
pi_107537817
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 22:19 schreef KneeDeep het volgende:
Nee hoor. Gewoon huis, tuin en keuken logica *)
Gelukkig, ik maakte me al zorgen, het lukte me namelijk niet om het hoger in te schatten.

Opgelost. ^O^
pi_107538005
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 22:22 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Gelukkig, ik maakte me al zorgen, het lukte me namelijk niet om het hoger in te schatten.

Opgelost. ^O^
Sorry dat ik voor Zijne Koninklijke Hoogheid geen pasklaar Haute Finance antwoord gereed heb :9
  donderdag 2 februari 2012 @ 22:30:05 #188
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_107538267
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 22:00 schreef KneeDeep het volgende:

[..]

lijkt me ook er staan er hier tientallen naast elkaar leeg en winkels komen er ook steeds meer leeg
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_107538508
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 22:25 schreef KneeDeep het volgende:
Sorry dat ik voor Zijne Koninklijke Hoogheid geen pasklaar Haute Finance antwoord gereed heb :9
Excuses zijn niet nodig. Je kunt overigens ook geen antwoord hebben, want ik heb je geen vraag in die richting gesteld.

Nu weer ff ontopic:

Huurverhoging dit jaar 2,3% + 5% voor de mensen boven een gezamenlijk inkomen van 43000. Dat is 7,3% voor een flink deel van de sociale huurders.

7,3% valt te overzien natuurlijk, dat is op een huur van 400,- een krappe 30,- extra. (dus 360,- per jaar)

Over 5 jaar echter...
pi_107540151
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 22:34 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Excuses zijn niet nodig. Je kunt overigens ook geen antwoord hebben, want ik heb je geen vraag in die richting gesteld.
Je hebt een interview met jezelf en oh-wee dat het meelezend forum gepeupel zich ermee gaat bemoeien? :)

quote:
7,3% valt te overzien natuurlijk, dat is op een huur van 400,- een krappe 30,- extra. (dus 360,- per jaar) Over 5 jaar echter...
Een beetje vermogende scheefwoner gaat, itt een scheeflener, gemiddeld vier keer per jaar met vakantie, heeft een boot voor de deur, minimaal twee eigen auto's uit-de-hogere-catalogus klasse en gaat minimaal twee keer per week uit eten. Het niet hoeven te betalen van het ieder jaar verder toenemen van de eigenaars gedeelte van de gemeentelijke belastingen compenseert met gemak de maandelijkse extra 30 Euri huurverhoging om bovenstaande lifestyle te behouden ;)
pi_107540504
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 23:08 schreef KneeDeep het volgende:
Je hebt een interview met jezelf en oh-wee dat het meelezend forum gepeupel zich ermee gaat bemoeien? :)
Geen idee waar je dat weer leest. Laat me raden: huis, tuin en keuken logica?

quote:
Een beetje vermogende scheefwoner gaat, itt een scheeflener, gemiddeld vier keer per jaar met vakantie, heeft een boot voor de deur, minimaal twee eigen auto's uit-de-hogere-catalogus klasse en gaat minimaal twee keer per week uit eten.
Yep, zo klopt ie denk ik wel: goedkoop wonen op kosten van de maatschappij, en je geld over de balk gooien aan nutteloze dingen.

quote:
Het niet hoeven te betalen van het ieder jaar verder toenemen van de eigenaars gedeelte van de gemeentelijke belastingen compenseert met gemak de maandelijkse extra 30 Euri huurverhoging om bovenstaande lifestyle te behouden ;)
Oh ja? Kun je dat eens voorrekenen?

Ik ben namelijk heel benieuwd welk deel van mijn 'eigenaars gedeelte van de gemeentelijke belastingen' dit jaar harder is gestegen dan 30,- per maand...

Laat maar eens zien dan :Y
pi_107540673
30x12 = 360 euro verhoging, ben benieuwd hoe kneedeep dit uit zijn duim gaat zuigen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2012 23:21:43 ]
pi_107540884
quote:
14s.gif Op donderdag 2 februari 2012 23:19 schreef Scorpie het volgende:
30x12 = 360 euro verhoging, ben benieuwd hoe kneedeep dit uit zijn duim gaat zuigen.
Ik heb ook geen idee hoe, maar dat zal van vuistdiep moeten komen... :Y
pi_107541942
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 21:04 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Nope. Als huurder heb je met 3 maanden achterstand echt een probleem. Een bank zal nog proberen te zoeken naar oplossingen, je verhuurder niet, want voor jou 10 anderen.
Alleen is in Nederland het uitzetten van een huurder niet zo makkelijk. Die verhuurder zou heel graag iemand anders willen hebben, maar de rechter zal niet zo snel bij een achterstand 3 maanden iemand op straat zetten. Dit soort dingen gaan meestal via herhaaldelijk wanbetaling. Tot die tijd is het een laf terugbetalingsregelingetje.
pi_107542691
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 23:48 schreef snabbi het volgende:
Alleen is in Nederland het uitzetten van een huurder niet zo makkelijk. Die verhuurder zou heel graag iemand anders willen hebben, maar de rechter zal niet zo snel bij een achterstand 3 maanden iemand op straat zetten. Dit soort dingen gaan meestal via herhaaldelijk wanbetaling. Tot die tijd is het een laf terugbetalingsregelingetje.
Gezien het aantal huisuitzettingen van huurders valt dat alles mee... ;)
pi_107543053
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 00:05 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Gezien het aantal huisuitzettingen van huurders valt dat alles mee... ;)
Het aantal huisuitzettingen zegt niets over de tijdsduur dat doorlopen moet worden om tot een huisuitzetting over te kunnen gaan. Je bewering van een achterstand van 3 maanden en dan sta je op straat is onjuist.
pi_107543114
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 00:18 schreef snabbi het volgende:
Je bewering van een achterstand van 3 maanden en dan sta je op straat is onjuist.
Geen dingen er zelf bij verzinnen aub, dat heb ik dan ook niet beweerd....

Na 3 maanden gaat echt het balletje rollen hoor en zal je verhuurder er alles aan doen om je te lozen (om het toekomstige verlies te beperken). Een bank niet, die zal er alles aan doen om tot een oplossing te komen (ook om het toekomstige verlies te beperken).

[ Bericht 3% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 03-02-2012 00:34:23 ]
pi_107545664
De starters met midden inkomens zullen nu toch wel allemaal kopen?
  vrijdag 3 februari 2012 @ 07:54:19 #199
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_107545939
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 00:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Na 3 maanden gaat echt het balletje rollen hoor en zal je verhuurder er alles aan doen om je te lozen (om het toekomstige verlies te beperken). Een bank niet, die zal er alles aan doen om tot een oplossing te komen (ook om het toekomstige verlies te beperken).
En als particulier naar de rechter stappen is ook echt iets waar die mensen op zitten te wachten.... Het kost ze enorm veel geld, tijd en ellende!
En dat allemaal omdat ze hun te duur te koop staande huis tijdelijk onderverhuurden... Ik zie genoeg topics langskomen, op Tweakers bijvoorbeeld (link verwijderd omdat het in SG staat waar de gemiddelde Fokker toch geen toegang heeft):
quote:
Genoeg redenen om aan te nemen dat er een mooie hennepkwekerij in zit dus :( Met deze informatie naar de politie gegaan en die blijken er niets tegen te willen ondernemen (alleen als we iets ruiken)...
En ook dan heb je er als particulier een hele zware kluif aan met nog veel meer ellende.
  vrijdag 3 februari 2012 @ 09:35:54 #200
360571 Goofjansen
t is nie makkelijk
pi_107547276
Voor een hennepkwekerij kun je beter een kantoor of winkelpand gebruiken, daar val het stroomverbruik niet zo op
Vastgoed is over vijf jaar geen drol meer waard
http://www.telegraaf.nl/d(...)ancile_crisis__.html
quote:
vr 03 feb 2012, 07:41
DNB vreest derde financiële crisis
AMSTERDAM (AFN) - Na de kredietcrisis en de Europese schuldencrisis dreigt de vastgoedsector de derde financiële crisis te worden.
Dat zegt de nieuwe directeur toezicht bij De Nederlandsche Bank (DNB), Jan Sijbrand, in een interview met Het Financieele Dagblad van vrijdag.
,,Vastgoed is een probleem voor de sector door het structurele overaanbod aan kantoren en winkelpanden. Er is minder behoefte vanwege het nieuwe werken en het internetwinkelen'', aldus Sijbrand. Behalve banken hebben institutionele beleggers als verzekeraars en pensioenfondsen miljarden euro's uitstaan in commercieel vastgoed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')