Deze knaapquote:Op donderdag 2 februari 2012 09:52 schreef Whuzz het volgende:
Paul van Gessel over woningcorporaties
AFBOUWEN!
Jongens als Whuzz vinden dat ze een 'slimme Z' hebben gedaan door op de top van de markt te kopen van een stelletje DSB leenkneuzen. Prima... Whuzz zal wel in de veilige zone zitten maar zijn situatie is niet relevant voor grote getallen kopers die wel voor de hoofdprijs kochten op 6..9 maal hun bruto jaarinkomen en welke maximaal gesponsord worden door de belastingbetaler. Deze mensen wilden wel MEER betalen en omdat zij meer wilden betalen vind de spreker bij BNR dat iedereen hetzelfde risicovolle gedrag aan de dag moet leggen. Alleen trekpoppen en stromannen van de vastgoedmaffia kunnen zulke onzin uitkramen zonder dat hun daarbij de tranen in de ogen schieten.quote:Op donderdag 2 februari 2012 12:49 schreef GoudIsEcht het volgende:
maar blijkbaar vallen sportschooljongens als Whuzz er als een dumbell voor
Kennelijk speelt er dan toch iets anders dan HRA....quote:Op donderdag 2 februari 2012 12:47 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Zeepbellen blazen in niet enkel een fenomeen uit de polder.
Ow, ik zie ook liever dat ze daarmee stopt. Maar ik zie ook liever dat ze de markt hervormt met inachtneming van de belangen van eenieder, en geleidelijk, en niet moedwillig een zo groot mogelijk chaos te creeeren tbv een koopmoment van een aantal speculanten.quote:Het gaat prima met de economie, het gaat alleen een stuk slechter met dat deel van de economie wat loopt op bovenmatige kredietverstrekking en oneigenlijke marktinterventie. Onze overheid probeert op alle mogelijke manieren de status quo te handhaven, ik zie liever dat ze daarmee stopt.
Natuurlijk zijn huizen op gewilde locaties voorzien van een ander prijskaartje maar ga dit nu niet als excuus aanvoeren om te veronderstellen dat we geen problemen hebben.
Je weet nog niet half wat genaaid worden is, denk ik. 500 euro per week (!) huur voor 60m2 woonruimte, en geen huurbescherming en dus zonder reden elk moment uit je huis geknikkerd kunnen worden vind ik genaaid worden.... en da's dus de vrije markt zonder overheidsinterventie in grote wereldsteden....quote:We zijn nu ook reeds overgeleverd aan investeerders, echter word de rekening nu verborgen d.m.v hoge belastingen en overheidssubsidies![]()
Dat is typisch het sausje wat mensen in slaapt sust en dat zou kunnen veranderen als mensen eens zien hoe hard ze genaaid worden door investeerders en speculanten.
Waar haal je dat exact uit die column van BNR? En wat hebben Whuzz en de DSB daarmee te maken?quote:Op donderdag 2 februari 2012 12:55 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Jongens als Whuzz vinden dat ze een 'slimme Z' hebben gedaan door op de top van de markt te kopen van een stelletje DSB leenkneuzen. Prima... Whuzz zal wel in de veilige zone zitten maar zijn situatie is niet relevant voor grote getallen kopers die wel voor de hoofdprijs kochten op 6..9 maal hun bruto jaarinkomen en welke maximaal gesponsord worden door de belastingbetaler. Deze mensen wilden wel MEER betalen en omdat zij meer wilden betalen vind de spreker bij BNR dat iedereen hetzelfde risicovolle gedrag aan de dag moet leggen. Alleen trekpoppen en stromannen van de vastgoedmaffia kunnen zulke onzin uitkramen zonder dat hun daarbij de tranen in de ogen schieten.
Yup, net zo hard als schultenbrau jongens voor de "HRA == root of all evil" SP-propganda vallenquote:Op donderdag 2 februari 2012 12:49 schreef GoudIsEcht het volgende:
maar blijkbaar vallen sportschooljongens als Whuzz er als een dumbell voor
Onzin, iedereen die zijn huis voor 2001 heeft gekocht zit nog steeds op rozen. De enige groep die momenteel in de problemen zit zijn de mensen die in de periode na 2004/2005 gekocht hebben en moeten verkopen.quote:Op donderdag 2 februari 2012 13:11 schreef Iwanius het volgende:
Punt dat ik wil maken is dat de waarde tegenwoordig zo dalend is dat je wel gek zou zijn om je woning nu te koop te zetten als je ziet wat je ervoor terugkrijgt en wat je zelf dan moet aanschaffen. voor die prijs.
fixed.quote:Op donderdag 2 februari 2012 13:16 schreef Boris_Karloff het volgende:
De enige groep die momenteel in de problemen zit zijn de mensen die in de periode na 2004/2005 gekocht hebben en moeten verkopen en weinig/niet hebben afgelost en geen NHG hebben.
Oke, dan blijven nog minder mensen over die in de problemen komen als de prijzen nog 10-20% dalen.quote:
En als je nou goed had gelezen dan had je kunnen weten dat ik vnl.op die doelgroep van na 2004/05 doelde.quote:Op donderdag 2 februari 2012 13:16 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Onzin, iedereen die zijn huis voor 2001 heeft gekocht zit nog steeds op rozen. De enige groep die momenteel in de problemen zit zijn de mensen die in de periode na 2004/2005 gekocht hebben en moeten verkopen.
De meeste mensen maken nog steeds een redelijke winst op hun zootje bakstenen.
Moet je mij eens uitleggen hoe ik dat hierin kan lezen:quote:Op donderdag 2 februari 2012 13:29 schreef Iwanius het volgende:
[..]
En als je nou goed had gelezen dan had je kunnen weten dat ik vnl.op die doelgroep van na 2004/05 doelde.
quote:Op donderdag 2 februari 2012 13:11 schreef Iwanius het volgende:
Zijn er lieden die hun woning niet verkopen maar verder opknappen en laten bewonen door derden en pas veel later de woning op de Markt gooien als de tijd rijp is?
Punt dat ik wil maken is dat de waarde tegenwoordig zo dalend is dat je wel gek zou zijn om je woning nu te koop te zetten als je ziet wat je ervoor terugkrijgt en wat je zelf dan moet aanschaffen. voor die prijs.
Waar wonen ze dan in de tussentijd, of hebben ze dan tijdelijk twee woningen? Dat laatste lijkt me nou niet echt prettig (of verstandig) in deze tijden?quote:Op donderdag 2 februari 2012 13:11 schreef Iwanius het volgende:
Zijn er lieden die hun woning niet verkopen maar verder opknappen en laten bewonen door derden en pas veel later de woning op de Markt gooien als de tijd rijp is?
Toch spreekt het niet voor je dat je je stelling op zo'n belabberde manier meent te kunnen slijten. Waarom niet eens een berekeningetje er bij doen over het aantal scheefwoners etc?quote:Op donderdag 2 februari 2012 13:04 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Yup, net zo hard als schultenbrau jongens voor de "HRA == root of all evil" SP-propganda vallen
Dan krijgen we nog meer van zulke schrijnende gevallen : Huurder betaalt niet #4 waar asohuurders gewoon weigeren huur te betalen en de verhuurder op nog meer kosten gejaagd wordt.quote:Op donderdag 2 februari 2012 13:33 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Waar wonen ze dan in de tussentijd, of hebben ze dan tijdelijk twee woningen? Dat laatste lijkt me nou niet echt prettig (of verstandig) in deze tijden?
Omdat dit FoK! is en niet forum.cbs.nlquote:Op donderdag 2 februari 2012 13:41 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Toch spreekt het niet voor je dat je je stelling op zo'n belabberde manier meent te kunnen slijten. Waarom niet eens een berekeningetje er bij doen over het aantal scheefwoners etc?
Blijkt maar weer dat je niet weet waar je het over hebtquote:Op donderdag 2 februari 2012 07:29 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Daar is sinds de aflossingsvrije hypotheken vrijwel geen sprake meer van geweest. Hooguit op papier.
En met hoeveel wanbetalers zijn regelingen getroffen? Gaven ze daar ook cijfers voor? Banken schijnen op het moment erg coulant te zijn, omdat gedwongen verkoop voor alle betrokkenen verlies betekent.quote:Op donderdag 2 februari 2012 16:14 schreef sorcees het volgende:
Zojuist op Radio 1, 200 gedwongen verkopen per jaar bij de Rabobank, waar hebben we het over?
Yes, peanuts!
Nee de onderliggende waarde is 10 miljardquote:Op donderdag 2 februari 2012 15:40 schreef pberends het volgende:
http://nieuwsuur.nl/onder(...)ciele-problemen.html
Vestia, kocht voor 10 miljard euro aan derivaten, terwijl ze maar 5 miljard aan leningen op de balans hebben staan.
Wat is het bestaans minimum? Er zullen ook wel wat oudjes zijn met een afbetaalde keet, die bijna geen pensioen hebben maar alleen een aow'tje, of misschien niet eens een AOW omdat ze hun werkzame leven buiten nederland werkten, dan krijgen ze een bijstand. (of de regels moeten alweer veranderd zijn)quote:Op donderdag 2 februari 2012 17:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoeveel % van de mensen die op het bestaansminimum zitte huren?
Ik schat 100%
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |