abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 februari 2012 @ 13:51:42 #101
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_107477002
quote:
10s.gif Op woensdag 1 februari 2012 13:44 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Je bedoelt dat een gemiddeld huis straks minder dan twee modale gezinsinkomens gaat kosten.

Het modale inkomen van starters zal de komende jaren alleen maar blijven dalen. De race to the bottom is in volle hevigheid losgebarsten :Y
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_107477123
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 13:50 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Kijk... het gaat natuurlijk heel erg goed in 020.... alles raak je daar in no time kwijt tegen zeepbelprijzen _O-

Aflossing == verlossing :7
Behoorlijke dom artikel, hoe kan zo iemand die pretendeert te werken voor de tijd zich zo laten beïnvloeden door anderen zonder zelf gedegen onderzoek te doen. Ik dacht dat dat een basis voorwaarde voor een journalist(e) is?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_107477178
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 13:51 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Het modale inkomen van starters zal de komende jaren alleen maar blijven dalen. De race to the bottom is in volle hevigheid losgebarsten :Y
Moet je eens in WGR gaan kijken, naar het spaar- en het inkomenstopic :)
Misschien is de dagrecreatie niet de beste plaats om je wereldbeeld te laten inspireren :D
pi_107477275
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 13:51 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat de lonen gaan dalen. Ik geloof wel dat de overheid een steeds groter deel zal toe eigenen via allerlei belastingen dat het besteedbaar inkomen wel achteruit gaat.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 1 februari 2012 @ 14:02:43 #105
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_107477375
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 13:55 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Behoorlijke dom artikel, hoe kan zo iemand die pretendeert te werken voor de tijd zich zo laten beïnvloeden door anderen zonder zelf gedegen onderzoek te doen. Ik dacht dat dat een basis voorwaarde voor een journalist(e) is?
In NL kunnen journalisten alleen nog maar persberichten over kloppen, heb jij ooit een journalist een kritische vraag horen stellen m.b.t. de economische crisis? Ik niet!
Gedegen onderzoeksjournalistiek is iets voor buitenlandse journalisten, als ik iets wil weten over de werkelijke staat van NL kijk ik wel naar het Belgische journaal :D
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_107477443
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 14:02 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

In NL kunnen journalisten alleen nog maar persberichten over kloppen, heb jij ooit een journalist een kritische vraag horen stellen m.b.t. de economische crisis? Ik niet!
Gedegen onderzoeksjournalistiek is iets voor buitenlandse journalisten, als ik iets wil weten over de werkelijke staat van NL kijk ik wel naar het Belgische journaal :D
Klopt, ik controleer zelf wel zaken. Had deze mevrouw ook moeten doen.
  woensdag 1 februari 2012 @ 14:04:49 #107
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_107477447
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 13:59 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat de lonen gaan dalen. Ik geloof wel dat de overheid een steeds groter deel zal toe eigenen via allerlei belastingen dat het besteedbaar inkomen wel achteruit gaat.
Lonen dalen al tijden, hele beroepsgroepen mogen tegen een lager inkomen werken als ZZP'er. Alleen degene die voor de overheid en semi overheid werken zijn nog veilig, overal is men al jaren bezig met de kaasschaafmethode... de meeste 'goede' resultaten van bedrijven zijn te danken aan kostenbesparingen en dalende loonkosten.
pi_107477537
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 14:04 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Lonen dalen al tijden, hele beroepsgroepen mogen tegen een lager inkomen werken als ZZP'er. Alleen degene die voor de overheid en semi overheid werken zijn nog veilig, overal is men al jaren bezig met de kaasschaafmethode... de meeste 'goede' resultaten van bedrijven zijn te danken aan kostenbesparingen en dalende loonkosten.
Hoeveel is jouw inkomen de laatste vijf jaar gedaald, ComplexC?
pi_107477767
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 14:02 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Dat jij alleen sbs6 kijkt en geen boeken wil lezen dat blijkt uit deze opmerking wederom. _O-

Maar lees eens de schuldenberg van jaap van duijn, kijk eens wat tegenlicht afleveringen, en kom dan hier terug.
pi_107477936
quote:
12s.gif Op woensdag 1 februari 2012 14:07 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Zal ik het maar invullen? Zoals nagenoeg alle Nederlanders zijn het de anderen waarmee je meent dat zo slecht gaat. Hoe dat dan logisch kan, ach.... ;)

Ken je dat, twee honden die rondjes rennen. Op een gegeven moment weet je ook niet meer wie achter wie aanrent......
  woensdag 1 februari 2012 @ 14:27:54 #111
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_107478304
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 13:55 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Dit is toch niet meer dan een column, humoristisch bedoeld, deels waar, deels verzonnen?
censuur :O
  woensdag 1 februari 2012 @ 14:40:30 #112
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_107478813
quote:
12s.gif Op woensdag 1 februari 2012 14:07 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik schat met zo'n -25% -O-
pi_107481651
quote:
10s.gif Op woensdag 1 februari 2012 14:40 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik schat met zo'n -25% -O-
Dat is mooi, een daling van -25% is toch een kwart meer salaris.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  woensdag 1 februari 2012 @ 16:13:54 #114
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_107482070
quote:
6s.gif Op woensdag 1 februari 2012 16:02 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Dat is mooi, een daling van -25% is toch een kwart meer salaris.
Zoiets... -O-
pi_107492406
Aan de wanbetalers te zien valt het nogal mee mee met de inkomensdaling van de huizenbezitters(ook wel bekend staan als de haves)
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_107498615
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 20:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Aan de wanbetalers te zien valt het nogal mee mee met de inkomensdaling van de huizenbezitters(ook wel bekend staan als de haves)
En gezien nu zelfs ook de huurtoeslag op de tocht staat...

Godzijdank heb ik de huur-boot gemist. ^O^
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_107503607
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 20:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Grootschuldbezitter haves?
Onderwaarde haves?
Huizenzeepbel haves?
Tot-boven-hun-oogballen haves?
Executiewaardehaves?
Piramidespel haves?
Man-slaapt-boven-vrouw-slaapt-beneden-haves?
Abonnement-op-alle-gemeentebelastingen haves?
Zelfgebakken appeltaart haves?
Ger Hukker fanclub haves?

etc, etc, etc.
pi_107505243
Nee, diegene die bezit opbouwen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  donderdag 2 februari 2012 @ 07:29:14 #119
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_107506307
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 01:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee, diegene die bezit opbouwen
Daar is sinds de aflossingsvrije hypotheken vrijwel geen sprake meer van geweest. Hooguit op papier.
pi_107506359
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 07:29 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Daar is sinds de aflossingsvrije hypotheken vrijwel geen sprake meer van geweest. Hooguit op papier.
Dus de door jouw uiitgeroepen huizenprijs bubble was een hoax toen zijn hoogtepunt was in 2007? Immers, er werd niks opgebouwd, alleen op papier !

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2012 07:40:42 ]
pi_107506373
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 07:29 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik heb altijd aflossingsvrije hypotheken gehad, maar ook altijd gespaard. Die twee zaken sluiten elkaar niet uit hoor.
  donderdag 2 februari 2012 @ 07:53:42 #122
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_107506455
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 07:42 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik heb altijd aflossingsvrije hypotheken gehad, maar ook altijd gespaard. Die twee zaken sluiten elkaar niet uit hoor.
Maar jij weet ook wel dat heel veel mensen voor aflossingsvrij gingen omdat ze dan net iets meer konden lenen, en dat sparen voor heel veel mensen daarbij niet mogelijk was. Sowieso sparen heel veel mensen niet, vandaar de >100% hypotheken.
pi_107506601
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 07:53 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Maar jij weet ook wel dat heel veel mensen voor aflossingsvrij gingen omdat ze dan net iets meer konden lenen, en dat sparen voor heel veel mensen daarbij niet mogelijk was. Sowieso sparen heel veel mensen niet, vandaar de >100% hypotheken.
Moet jij eens wat topics in WGR lezen, en reacties van mede-users hier in dit topic.
Ik denk dat het nogal meevalt met dat niet-sparen....

Voor mij was een aflossingsvrije hypotheek (zoals voor zoveel anderen) gewoon handiger, omdat me dat meer vrijheid gaf om al dan niet af te lossen/sparen naar gelang wat gunstiger voor mij was (qua belastingen, en qua alternatieve investeringen): 10% per jaar aflossen kon altijd, en ook bij einde van de (in mijn geval extreem korte) looptjd. Niet om meer te kunnen lenen. Ik denk toch dat je iets teveel in uitersten en karikarturen denkt, en achter iedereen een onverstandige maximale lener ziet.

De posters in dit topic wijzen echter anders uit, niet dan?
pi_107506755
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 08:10 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

De posters in dit topic wijzen echter anders uit, niet dan?
Het kan natuurlijk ook zomaar zijn dat degene die niet aflossen zich schamen om de grote schulden en zodoende niet hier posten.

Ik moet zeggen dat ik wel sommige mensen ken die echt nooit aan aflossen gedacht hebben van aflossingsvrije hypotheken.

Maar willen de mensen die zo negatief ten opzichte van alle leners staan een punt maken dan zullen ze eens met onderbouwde cijfertjes moeten komen ipv onderbuik en kennissen van kennissen verhalen.
pi_107506943
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 08:25 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Het kan natuurlijk ook zomaar zijn dat degene die niet aflossen zich schamen om de grote schulden en zodoende niet hier posten.

Ik moet zeggen dat ik wel sommige mensen ken die echt nooit aan aflossen gedacht hebben van aflossingsvrije hypotheken.

Maar willen de mensen die zo negatief ten opzichte van alle leners staan een punt maken dan zullen ze eens met onderbouwde cijfertjes moeten komen ipv onderbuik en kennissen van kennissen verhalen.
Ach, ik weet het niet. Denk dat er altijd wel extremen te vinden zijn die voldoen aan het door Remco geschetste beeld. Echter zit niet de hele markt zo in elkaar, subtiel maar belangrijk verschil. Verder mag iedereen mijn financiele situatie weten mochten ze daar trek in hebben, maar dan wel via PM en niet publiekelijk :)

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2012 08:46:07 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')