Vergeleken met het aantal wanbetalende huurders is ook *dat* peanuts.quote:Op donderdag 2 februari 2012 16:45 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
En met hoeveel wanbetalers zijn regelingen getroffen? Gaven ze daar ook cijfers voor? Banken schijnen op het moment erg coulant te zijn, omdat gedwongen verkoop voor alle betrokkenen verlies betekent.
Uiteraard. Enige verschil is dat je als huurder een stuk sneller op straat staat.quote:Op donderdag 2 februari 2012 20:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
wanbetalende huurders zullen toch wel net als kopers op straat gezet geworden?
Hangt ervan af hoe snel het huis verkocht is, en van de deal , of en wie er in het huis woont tijdens verkoopquote:Op donderdag 2 februari 2012 20:43 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Uiteraard. Enige verschil is dat je als huurder een stuk sneller op straat staat.
Nope. Als huurder heb je met 3 maanden achterstand echt een probleem. Een bank zal nog proberen te zoeken naar oplossingen, je verhuurder niet, want voor jou 10 anderen.quote:Op donderdag 2 februari 2012 20:46 schreef michaelmoore het volgende:
Hangt ervan af hoe snel het huis verkocht is, en van de deal , of en wie er in het huis woont tijdens verkoop
Leegstaande kantoren genoeg om de uit hun huis gezette huurders van de bank in op te vangen.quote:Op donderdag 2 februari 2012 20:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
wanbetalende huurders zullen toch wel net als kopers op straat gezet geworden?
Weer iemand die niet begrijpt dat een hypotheek geen huurovereenkomst is...quote:Op donderdag 2 februari 2012 22:00 schreef KneeDeep het volgende:
Leegstaande kantoren genoeg om de uit hun huis gezette huurders van de bank in op te vangen.
Weer iemand die niet begrijpt dat een eigen woning pas een eigen woning is, wanneer het hypotheekvrij isquote:Op donderdag 2 februari 2012 22:11 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Weer iemand die niet begrijpt dat een hypotheek geen huurovereenkomst is...![]()
Huurderslogicaquote:Op donderdag 2 februari 2012 22:17 schreef KneeDeep het volgende:
Weer iemand die niet begrijpt dat een eigen woning pas een eigen woning is, wanneer het hypotheekvrij is
Gelukkig, ik maakte me al zorgen, het lukte me namelijk niet om het hoger in te schatten.quote:Op donderdag 2 februari 2012 22:19 schreef KneeDeep het volgende:
Nee hoor. Gewoon huis, tuin en keuken logica
Sorry dat ik voor Zijne Koninklijke Hoogheid geen pasklaar Haute Finance antwoord gereed hebquote:Op donderdag 2 februari 2012 22:22 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Gelukkig, ik maakte me al zorgen, het lukte me namelijk niet om het hoger in te schatten.
Opgelost.
lijkt me ook er staan er hier tientallen naast elkaar leeg en winkels komen er ook steeds meer leegquote:Op donderdag 2 februari 2012 22:00 schreef KneeDeep het volgende:
[..]
Leegstaande kantoren genoeg om de uit hun huis gezette huurders van de bank in op te vangen.
Excuses zijn niet nodig. Je kunt overigens ook geen antwoord hebben, want ik heb je geen vraag in die richting gesteld.quote:Op donderdag 2 februari 2012 22:25 schreef KneeDeep het volgende:
Sorry dat ik voor Zijne Koninklijke Hoogheid geen pasklaar Haute Finance antwoord gereed heb
Je hebt een interview met jezelf en oh-wee dat het meelezend forum gepeupel zich ermee gaat bemoeien?quote:Op donderdag 2 februari 2012 22:34 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Excuses zijn niet nodig. Je kunt overigens ook geen antwoord hebben, want ik heb je geen vraag in die richting gesteld.
Een beetje vermogende scheefwoner gaat, itt een scheeflener, gemiddeld vier keer per jaar met vakantie, heeft een boot voor de deur, minimaal twee eigen auto's uit-de-hogere-catalogus klasse en gaat minimaal twee keer per week uit eten. Het niet hoeven te betalen van het ieder jaar verder toenemen van de eigenaars gedeelte van de gemeentelijke belastingen compenseert met gemak de maandelijkse extra 30 Euri huurverhoging om bovenstaande lifestyle te behoudenquote:7,3% valt te overzien natuurlijk, dat is op een huur van 400,- een krappe 30,- extra. (dus 360,- per jaar) Over 5 jaar echter...
Geen idee waar je dat weer leest. Laat me raden: huis, tuin en keuken logica?quote:Op donderdag 2 februari 2012 23:08 schreef KneeDeep het volgende:
Je hebt een interview met jezelf en oh-wee dat het meelezend forum gepeupel zich ermee gaat bemoeien?
Yep, zo klopt ie denk ik wel: goedkoop wonen op kosten van de maatschappij, en je geld over de balk gooien aan nutteloze dingen.quote:Een beetje vermogende scheefwoner gaat, itt een scheeflener, gemiddeld vier keer per jaar met vakantie, heeft een boot voor de deur, minimaal twee eigen auto's uit-de-hogere-catalogus klasse en gaat minimaal twee keer per week uit eten.
Oh ja? Kun je dat eens voorrekenen?quote:Het niet hoeven te betalen van het ieder jaar verder toenemen van de eigenaars gedeelte van de gemeentelijke belastingen compenseert met gemak de maandelijkse extra 30 Euri huurverhoging om bovenstaande lifestyle te behouden
Ik heb ook geen idee hoe, maar dat zal van vuistdiep moeten komen...quote:Op donderdag 2 februari 2012 23:19 schreef Scorpie het volgende:
30x12 = 360 euro verhoging, ben benieuwd hoe kneedeep dit uit zijn duim gaat zuigen.
Alleen is in Nederland het uitzetten van een huurder niet zo makkelijk. Die verhuurder zou heel graag iemand anders willen hebben, maar de rechter zal niet zo snel bij een achterstand 3 maanden iemand op straat zetten. Dit soort dingen gaan meestal via herhaaldelijk wanbetaling. Tot die tijd is het een laf terugbetalingsregelingetje.quote:Op donderdag 2 februari 2012 21:04 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nope. Als huurder heb je met 3 maanden achterstand echt een probleem. Een bank zal nog proberen te zoeken naar oplossingen, je verhuurder niet, want voor jou 10 anderen.
Gezien het aantal huisuitzettingen van huurders valt dat alles mee...quote:Op donderdag 2 februari 2012 23:48 schreef snabbi het volgende:
Alleen is in Nederland het uitzetten van een huurder niet zo makkelijk. Die verhuurder zou heel graag iemand anders willen hebben, maar de rechter zal niet zo snel bij een achterstand 3 maanden iemand op straat zetten. Dit soort dingen gaan meestal via herhaaldelijk wanbetaling. Tot die tijd is het een laf terugbetalingsregelingetje.
Het aantal huisuitzettingen zegt niets over de tijdsduur dat doorlopen moet worden om tot een huisuitzetting over te kunnen gaan. Je bewering van een achterstand van 3 maanden en dan sta je op straat is onjuist.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 00:05 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Gezien het aantal huisuitzettingen van huurders valt dat alles mee...
Geen dingen er zelf bij verzinnen aub, dat heb ik dan ook niet beweerd....quote:Op vrijdag 3 februari 2012 00:18 schreef snabbi het volgende:
Je bewering van een achterstand van 3 maanden en dan sta je op straat is onjuist.
En als particulier naar de rechter stappen is ook echt iets waar die mensen op zitten te wachten.... Het kost ze enorm veel geld, tijd en ellende!quote:Op vrijdag 3 februari 2012 00:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Na 3 maanden gaat echt het balletje rollen hoor en zal je verhuurder er alles aan doen om je te lozen (om het toekomstige verlies te beperken). Een bank niet, die zal er alles aan doen om tot een oplossing te komen (ook om het toekomstige verlies te beperken).
En ook dan heb je er als particulier een hele zware kluif aan met nog veel meer ellende.quote:Genoeg redenen om aan te nemen dat er een mooie hennepkwekerij in zit dusMet deze informatie naar de politie gegaan en die blijken er niets tegen te willen ondernemen (alleen als we iets ruiken)...
quote:vr 03 feb 2012, 07:41
DNB vreest derde financiële crisis
AMSTERDAM (AFN) - Na de kredietcrisis en de Europese schuldencrisis dreigt de vastgoedsector de derde financiële crisis te worden.
Dat zegt de nieuwe directeur toezicht bij De Nederlandsche Bank (DNB), Jan Sijbrand, in een interview met Het Financieele Dagblad van vrijdag.
,,Vastgoed is een probleem voor de sector door het structurele overaanbod aan kantoren en winkelpanden. Er is minder behoefte vanwege het nieuwe werken en het internetwinkelen'', aldus Sijbrand. Behalve banken hebben institutionele beleggers als verzekeraars en pensioenfondsen miljarden euro's uitstaan in commercieel vastgoed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |