Ja straat die ze hier over moeten steken staat ook altijd vol met ouders! Maar ja kan daar niet op vertrouwen. Zo wel eerst zeker moeten weten datie wacht!!quote:Op maandag 30 januari 2012 15:28 schreef chacama het volgende:
klaarover hadden wij vroeger ook....idd in groep 8 mocht je zelf klaarover zijn.
Hier trouwens geen gevaarlijke straten. Van huis uit helemaal niet oversteken. Naar de oppas wel 1 straat, maar daar steekt de halve school over. Dus altijd wel iemand die kijkt en roept: komaar......
Ja, Kim is geen fan van water, al is dat nu een heel stuk beter aan het worden! Vooral haren wassen is lastig. Ze vind het eng als haar gezicht nat wordt. Pootje baden ging in de zomer in een klein opblaasbadje eindelijk wel goed!quote:Op maandag 30 januari 2012 18:09 schreef livelink het volgende:
Gaat Kim niet via het schoolzwemmen een diploma halen, Ingrid?
Job heeft nu ook weer schoolzwemmen, maar mag gelukkig daar verder gaan met zwemvaardigheden. Ik was even bang dat hij weer mee moest in het stramien van A, B en C.
Dat lijkt me erg dubbel, maar ook wel fijn: ook even tijd voor 'de andere', zelfs al is het misschien niet perse nodig.quote:Op maandag 30 januari 2012 18:09 schreef livelink het volgende:
Ik moet zeggen dat de ongelijkheid van het feit dat ik mijn ene kind met een taxichauffeur richting Utrecht stuur en mijn andere kind haal en breng ook wel een beetje raar voelt. De situatie is nou wel zo, maar het is eigenlijk de omgekeerde wereld. Mijn meest kwetsbare kind kan ik niet begeleiden en degene die mij minder nodig heeft, wel.
Ik heb met Thies afgesproken dat ik hem één keer per week breng of haal. De rest van de week met het busje. Hij vindt dat heerlijk, als ik hem af en toe wegbreng/ophaal. Plus ik zie de juf(fen) tenminste nog eens. Wellicht ben je in de mogelijkheid Livelink om ook zoiets te regelen? Hoewel dat mss ook weer verwarrend is voor Job. Mogelijk is het 'slechts' jouw schuldgevoel (dat nergens voor nodig is....quote:Op maandag 30 januari 2012 18:09 schreef livelink het volgende:
Ik moet zeggen dat de ongelijkheid van het feit dat ik mijn ene kind met een taxichauffeur richting Utrecht stuur en mijn andere kind haal en breng ook wel een beetje raar voelt.
nou, dat 'durf' ik haast niet, de onderwijsass. zei vrijdag al toen hij mij vertelde dat hij al zn gummen mee naar huis moest; JIJ mag gewoon NIET friemelen! Klaar! Ik dacht nog grapje of zo, ik nam het niet meteen serieus, tot Cas vandaag begon te vertellenquote:Op maandag 30 januari 2012 22:57 schreef Gaoxing het volgende:
Of vraag of juf een suggestie heeft voor een friemel die haar en de rest van de klas niet stoort.
Hij zit in ieder geval weer op school. Alsof er niks gebeurd was.. we verdenken nu toch het plakje worst, ook al was de verpakking nieuw open gisteren..quote:Op maandag 30 januari 2012 21:54 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Deepfreeze, hopelijk blijft het hierbij!
that's mequote:Op maandag 30 januari 2012 19:20 schreef E.T. het volgende:
Het engste vind ik nog al die ouders met auto's bij school![]()
Als eigen kind maar op school/opgehaald is.. dan zo snel mogelijk naar je werk ofzo. En dan nog even zwaaien naar je kind... om vervolgens een ander kind (bijna) omver te rijden![]()
Dat doet Isa ook Livelink, de kraag van haar jas heeft een stuk af, een vest heeft compleet uitgekauwde mouwen... En het is ook niets van de laatste tijd, het is al zo lang ik me herinner. Weet niet echt wat ik ermee aan moet.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 19:42 schreef livelink het volgende:
Ik hoop dat het gaat lukken, Moussy.
Job heeft al zijn kleren aan stukken gekauwd. Mouwen en kragen, er blijft niks van over![]()
Dan kan Cas maar beter iets te friemelen hebben. Hopelijk lukt het om een oplossing te vinden waar iedereen tevreden mee is.
Ja, een mini-beanbag. Damn... ik had ooit voor Sasha, nog voor hij geborn was, een zo'n setje met ene knisperdingetje (niet handig voor schoolquote:Op dinsdag 31 januari 2012 15:08 schreef moussy het volgende:
Nou, belachelijk.., ik begrijp de kant van juf ook wel, Cas gaat helemaal op in zijn gefriemel met gummetjes/dingetjes/trutjes, dat hij van de wereld isSamen even de tangle besproken en ze was bang dat hij daar zo druk figuurtjes mee gaat zitten maken dat hij de wereld om zich heen vergeet, en dat kon ik ook weer begrijpen. Ik ga zelf wat maken, gewoon een balletje, of iets, gevuld met boontjes en dat mag hij dan mee naar school om te friemelen, we gaan het gewoon proberen
Het is echt heel vervelend, ja. Wij hebben hem nu badstofdoekjes gegeven om op te kauwen. Het helpt een beetje. Hij probeert eraan te denken om daarop te kauwen in plaats van op zijn kleren. Lukt niet altijd, maar het is beter dan niets.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 20:26 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Dat doet Isa ook Livelink, de kraag van haar jas heeft een stuk af, een vest heeft compleet uitgekauwde mouwen... En het is ook niets van de laatste tijd, het is al zo lang ik me herinner. Weet niet echt wat ik ermee aan moet.
idd zoiets! Anders koop ik gewoon een knuffel die ik uit elkaar haal, armen, kop en benen er af of zo, als het maar fijn voelt.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 21:26 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, een mini-beanbag. Damn... ik had ooit voor Sasha, nog voor hij geborn was, een zo'n setje met ene knisperdingetje (niet handig voor school), en een zakje met boontjes erin etc. En dan van zo'n lekker berenvel-stofje. Die kan je dan lekker gedachtenloos door je handen laten gaan.
quote:Op woensdag 1 februari 2012 01:23 schreef AnitraX het volgende:
Wil iedereen bedanken voor de steun vd afgelopen maanden. Momenteel gaat het zo slecht met puber dat we al een week hele dagen aan het bellen zijn. Ik probeer mij aan de mooie momenten vast te houden. Donderdag is er overleg want ze mag niet terug naar waar ze zat. En het ziet er naar uit dat het gesloten gaat worden. Heb geen woorden meer,wel angst en lamgeslagen. Mochten er vragen zijn stel ze gerust via pm en onderling mogen jullie het doorsturen enz als het maar niet hier open is.
Jullie steun heeft ons goed gedaan,bedankt daar voor,jullie zijn schatten.
Dank voor alle lieve woorden en adviezen
anders een lekker stofje uitzoeken op de markt en vullen met pandanrijst. ruikt nog lekker ookquote:Op dinsdag 31 januari 2012 22:33 schreef moussy het volgende:
[..]
idd zoiets! Anders koop ik gewoon een knuffel die ik uit elkaar haal, armen, kop en benen er af of zo, als het maar fijn voelt.
Ah, kijk, dat had ik niet opgemaakt uit je eerdere post.quote:Op woensdag 1 februari 2012 12:05 schreef chacama het volgende:
Mijn gevoel - op basis van Maud d'r gedrag en wat zij zelf wil - geeft aan dat als ze nog een jaar kleutert dat ze gillend gek wordt en met tegenzin naar school gaat.
We hadden het eerder deze week eigenlijk niet over al dan niet friemelen, maar iets heel anders?quote:Op woensdag 1 februari 2012 13:11 schreef moussy het volgende:
....hij wil niet, hij doet het niet, hij vindt het onzin .....
friemelen wil hij welquote:Op woensdag 1 februari 2012 13:36 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
We hadden het eerder deze week eigenlijk niet over al dan niet friemelen, maar iets heel anders?
Zo had ik gisteren een gesprek met de juf dat Isa het wel kan allemaal, maar er gewoon geen zin in heeft. Zo lijkt het in elk geval... Maandagmorgen maar eens op gesprek, kijken hoe en wat.quote:Op woensdag 1 februari 2012 13:11 schreef moussy het volgende:
@chacama zolang er vooruitgang is, is er toch niets om je druk over te maken.
Cas heet ook een jaartje langer gekleuterd, achteraf heb ik er min of meer spijt van, want hij is he-le-maal ingedut, school heeft zich ook wel afgevraagd of het wel zinvol is geweestbij Cas is er nu een stilstand in ontwikkeling, hij wil niet, hij doet het niet, hij vindt het onzin en thuis doet ie het wel, daar sta je dan met je goede gedrag als er gevraagd wordt of hij wel oefent, en die stilstand vind ik echt zorgelijk.. Maandag hebben we een gesprek hoe nu verder, we zijn er iig uit dat hij 'getest' gaat worden, eens kijken of er uit komt wat er uit kán komen en wat er in zit.
ik zal morgen een foto maken als bewijsquote:
Tnx! Ik had toevallig net met de ha assistente gebeld. Ik vind de wond er maar vreemd uitzien, maar door het lijm en het opgedroogde bloed kun je het niet goed zien. Morgen mag ze weer douchen. Als het idd door de sneeuw een beetje nat word maakt dat niet uit.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 10:13 schreef p_iglet het volgende:
Ingrid, een plakwond mag niet door en door nat weken, maar nat van de sneeuw zal geen probleem zijn hoor (tenzij ze er op haar hoofd een half uur in gaat staan).
Bij Eli was het vorige thema ook post. Ze hebben toen bij de andere klassen postzegels gehaald en zelf een brief aan hun ouders (wij dus) op de post gedaan. Was erg leuk. Ze hadden ook postzakken en alles in de klas gehaald.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 10:14 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Gaaf Livelink!
Meike bleef toch nog over haar oor klagen nadat ze een loopoor had gehad, gister is mijn moeder even met haar naar de huisarts geweest, blijkt ze een forse oorontsteking te hebben. Gatsie... het zag er echt heel lelijk uit.... Antibiotica meegekregen voor een week. Gelukkig is ze verder niet ziek, soms zegt ze wel dat haar oor jeukt en zeer doet, maar daarna speelt ze weer. Ze is ook gewoon naar school. Baal wel een beetje dat ik niet eerder actie heb ondernomen, maar ik had dit echt niet verwacht....
Wat wel leuk is, volgende week werken ze op school over het thema post, mijn broer is postbode, dus die komt volgende week een pakje bezorgen in de klas van Meike. Dan kunnen de kinderen zien hoe een postbode eruit ziet enzo, lollig! Ik ben benieuwd naar haar reactie als haar oom ineens binnen komt stappen!
Pfoe, maar dan komt je kind dus ook niet op de groepsfoto ofzo? Hier werd specifiek bij sinterklaas aangegeven enkel eigen kinderen te fotograferen in verband met de privacy en ook met Rubens verjaardag enkel foto's waar Ruben en Jochem op staan, geen andere kindjes hoor!quote:Op vrijdag 3 februari 2012 21:52 schreef _Ingrid_ het volgende:
Nee alles is openbaar. Als je niet wilt dat iedereen het kan zien, dan zetten ze geen foto van je kind op de site. Dat kun je aangeven.
Als ik het goed heb begrepen is van de groepsfoto toen een aparte gemaakt met dat meisje erop. Er is er maar 1 die niet online mag.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 20:04 schreef Troel het volgende:
[..]
Pfoe, maar dan komt je kind dus ook niet op de groepsfoto ofzo? Hier werd specifiek bij sinterklaas aangegeven enkel eigen kinderen te fotograferen in verband met de privacy en ook met Rubens verjaardag enkel foto's waar Ruben en Jochem op staan, geen andere kindjes hoor!
Nee, hier de NIO en die hebben ze al achter de rug. Ze gaan morgen lekker met de hele klas schaatsenquote:Op dinsdag 7 februari 2012 19:20 schreef Muks het volgende:
Nog meer groep-8ers die cito maken ? Hier maken ze dit jaar als test de NIO (die uitslag wordt meegenomen bij het advie) en cito (die telt niet mee in het advies) omdat volgend jaar de eindcito verplicht wordt.
Ja, Daan maakt ook de Cito-toets deze week. Schooladvies is trouwens al binnen en is dus niet afhankelijk van de cito-toets.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 19:20 schreef Muks het volgende:
Nog meer groep-8ers die cito maken ? Hier maken ze dit jaar als test de NIO (die uitslag wordt meegenomen bij het advie) en cito (die telt niet mee in het advies) omdat volgend jaar de eindcito verplicht wordt.
Ach, de toetsen die hij al gemaakt heeft voldeden tot nog toe altijd aan de verwachtingen. Ik verwacht dus geen gekke dingen. Zeker niet als hij er zelf niet meer gewicht aan geeft dan nodig is. Zijn leven hangt er niet vanafquote:
Mijn zoon verklootte zijn Cito, school had gezegd dat het er niet toe deed, hij had een punt tekort voor de school van zijn keuze en werd ondanks versnellen, een verleden van louter A scores en een compleet eigen leerlijn keihard afgewezen op de school van zijn keuze.quote:Op woensdag 8 februari 2012 07:47 schreef Grijs het volgende:
[..]
Ach, de toetsen die hij al gemaakt heeft voldeden tot nog toe altijd aan de verwachtingen. Ik verwacht dus geen gekke dingen. Zeker niet als hij er zelf niet meer gewicht aan geeft dan nodig is. Zijn leven hangt er niet vanaf.
Gisteren vond hij de toets gemakkelijker dan hij had verwacht, dus het viel hem mee.
Wat zeg je nou in je eerste stukje? Scholen laten bewust de slechtere kinderen niet meedoen aan de cito ?quote:Op woensdag 8 februari 2012 08:09 schreef Troel het volgende:
Maar als ze het verplicht stellen, dan kunnen scholen dus ook niet meer kinderen de toets niet laten doen omdat ze heel slecht zouden scoren? Waardoor de score van de scholen op zich wel eerlijker worden?
Tja, er kleven voor en nadelen aan. Het duurt niet lang meer voordat ook op de basisschool elke week een dag lang getoetst wordt om te kijken of er wel vooruitgang is
Dat heb ik ook weleens gehoord van een school in de buurt. Dat een paar kinderen met het laagste niveau niet mee mogen doen. En dan op de website pronken met een hoger gemiddelde dan andere scholen in de regio.quote:Op woensdag 8 februari 2012 09:01 schreef kapiteinpannekoek het volgende:
[..]
Wat zeg je nou in je eerste stukje? Scholen laten bewust de slechtere kinderen niet meedoen aan de cito ?.
Hier mogen wel alle kinderen mee doen. Maar scoren ze 2 keer slecht dan hebben de ouders gesprek (heb het bij vrienden van ons meegemaakt) en als ze dan de volgende toets weer slecht maken dan krijg je het advies of een andere school niet beter is voor je kind. School is ook heel blij met de hoogste citoscore van de regio!!quote:Op woensdag 8 februari 2012 10:04 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Dat heb ik ook weleens gehoord van een school in de buurt. Dat een paar kinderen met het laagste niveau niet mee mogen doen. En dan op de website pronken met een hoger gemiddelde dan andere scholen in de regio.![]()
Dat prestatie gerichte is wat Den Haag wil... we moeten bij de top 5 van europa horen...quote:Op woensdag 8 februari 2012 10:12 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Hier mogen wel alle kinderen mee doen. Maar scoren ze 2 keer slecht dan hebben de ouders gesprek (heb het bij vrienden van ons meegemaakt) en als ze dan de volgende toets weer slecht maken dan krijg je het advies of een andere school niet beter is voor je kind. School is ook heel blij met de hoogste citoscore van de regio!!
Kinderen blijven hier op school ook niet zitten. Ouders halen hun kind dan van school dus dat zegt genoeg hoe prestatie gericht de school is!!
Fijn!quote:Op woensdag 8 februari 2012 14:32 schreef AnitraX het volgende:
Wat een prutzooi dat prestatie gerichte scholen gedoe
Ff klein berichtje tussendoor. Puber zit in een andere woongroep,waar ze enorm aan het opknappen is!!! Vorige groep heeft veel fouten gemaakt komen we steeds meer achter.
quote:Ben trots op mijn meissie!
Dat wordt dan lastig als bepaalde scholen de onderkant er gewoon afbonjouren. Kan die school wel leuk hoog scoren maar zullen we de top 5 iig nooit bereikenquote:Op woensdag 8 februari 2012 12:03 schreef Muks het volgende:
[..]
Dat prestatie gerichte is wat Den Haag wil... we moeten bij de top 5 van europa horen...![]()
Geen idee hoe of wat ze willen maar leuk vind ik het nietquote:Op woensdag 8 februari 2012 20:27 schreef snoopy het volgende:
[..]
Dat wordt dan lastig als bepaalde scholen de onderkant er gewoon afbonjouren. Kan die school wel leuk hoog scoren maar zullen we de top 5 iig nooit bereiken![]()
Zo is het vast niet bedoeld.
En zo gaat dat ook niet.quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:27 schreef snoopy het volgende:
[..]
Dat wordt dan lastig als bepaalde scholen de onderkant er gewoon afbonjouren. Kan die school wel leuk hoog scoren maar zullen we de top 5 iig nooit bereiken![]()
Zo is het vast niet bedoeld.
Ik heb het over de school van menicolequote:Op woensdag 8 februari 2012 21:08 schreef Moonah het volgende:
[..]
En zo gaat dat ook niet.
Heel soms doen kinderen die erg zwak presteren niet mee. Omdat het hen alleen maar frustreert. Maar dat moet je allemaal op papier verantwoorden en vastleggen in het kinddossier. Anders kom je er écht niet mee weg bij de inspectie.
Oh ja.quote:Op woensdag 8 februari 2012 21:10 schreef snoopy het volgende:
[..]
Ik heb het over de school van menicole
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)om-mee-te-doen.dhtmlquote:Op woensdag 8 februari 2012 21:08 schreef Moonah het volgende:
[..]
En zo gaat dat ook niet.
Heel soms doen kinderen die erg zwak presteren niet mee. Omdat het hen alleen maar frustreert. Maar dat moet je allemaal op papier verantwoorden en vastleggen in het kinddossier. Anders kom je er écht niet mee weg bij de inspectie.
Mooi te lezen dat jullie ook zo schrikken van dat opbrengstgericht werken. Is er meteen wat meer draagvlak onder ouders tijdens de staking op 7 maart.
Fijn Anitra, dat je meiske in een groep zit die haar kennelijk beter past!
Ja je ziet ook echt een verschil in soort mensen in de onderbouw en bovenbouw. In de kleuterklassen (6 in totaal) zitten best veel (hoe zeg ik dat netjes) kindjes van ouders uit een lagere klasse zeg maar. Vanaf groep 4 zie je die bijna niet meer. Allemaal van die rijkeluis kindjes.quote:Op woensdag 8 februari 2012 21:13 schreef Moonah het volgende:
[..]
Oh ja."Geen zittenblijvers, maar uitstromers". Absurd!
Omdat we weinig keus hadden. Anders hadden we het ook niet gedaan hoor. Want we zitten nu met het probleem dat Leander daar heel waarschijnlijk niet naar toe kan. Want ik wil niet dat ie ergens 2 jaar naar school gaat en dan weg "moet" omdat ie niet goed mee kan komen. Hoe we dat op gaan lossen weet ik nog niet. Want de andere school in de buurt is helemaal geen optie voor ons!quote:Op donderdag 9 februari 2012 09:34 schreef p_iglet het volgende:
Waarom zou je je kind op een school willen hebben die zo'n leerlingenbeleid voert?... Gruwel.
Maar is er dan bij Leander een speciale reden waarom hij het niet aan zou kunnen? Anders zou ik me zo voor kunnen stellen dat een school met een dergelijke instelling juist ook extra goede hulp heeft. Ofzo...quote:Op donderdag 9 februari 2012 09:41 schreef MeNicole2 het volgende:
Omdat we weinig keus hadden. Anders hadden we het ook niet gedaan hoor. Want we zitten nu met het probleem dat Leander daar heel waarschijnlijk niet naar toe kan. Want ik wil niet dat ie ergens 2 jaar naar school gaat en dan weg "moet" omdat ie niet goed mee kan komen. Hoe we dat op gaan lossen weet ik nog niet. Want de andere school in de buurt is helemaal geen optie voor ons!
Leander heeft tijdens de zwangerschap/ geboorte een hersenbeschadiging opgelopen. Daardoor dringen dingen later bij hem binnen. Hij zou wel een gewone basisschool aankunnen maar heeft dan wel extra begeleiding nodig. En op de school van Mikael doen ze daar niet aan. Dus hij zou misschien in de kleuterklas nog wel mee kunnen komen maar groep 3 zou moeilijk gaan worden. En ik vind het sneu om hem na 2 jaar van school te halen!!quote:Op donderdag 9 februari 2012 13:02 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Maar is er dan bij Leander een speciale reden waarom hij het niet aan zou kunnen? Anders zou ik me zo voor kunnen stellen dat een school met een dergelijke instelling juist ook extra goede hulp heeft. Ofzo...
Ja het ging hem net allemaal iets te. Hij is zelf altijd heel rustig en heeft alle tijd. En hij was ineens overrompeld door wat er allemaal tegelijk gebeurde. Zoveel lawaai en drukte ineens. En die hond, ja hij wist niet dat honden zo gemeen konden zijn. Hij weet dat ze kunnen bijten maar zo, nee dat had ie niet verwacht.quote:Op donderdag 9 februari 2012 14:06 schreef chacama het volgende:
jeetje Menicole, dat is wel moeilijk wat betreft schoolkeuze. Kan me je dilema voorstellen...
En wat rot dat je kleuter zo'n negatieve ervaring heeft gehad met de politie. Waarom vond hij het niets? Was hij bang voor de manier waarop de politie zijn werk doet of het feit dat het nodig is om boeven zo te vangen?
Nou, Kim wilde graag een badmeester en dat is gelukt hihi. Vast omdat ze op school alleen maar juffen heeft.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 09:45 schreef livelink het volgende:
Succes Ingrid, met de zwemles. Hopelijk pakt het heel goed uit.
Nou, 2 weken later.. Op school weer overgegeven, maar nu gebleven, was verder niet ziek volgens hem en juf. En vanavond, toen we aan tafel gingen, moest hij weer spugen. Na het spugen weer aangeschoven en nog een half bord gegeten. Dat zit er ook nog gewoon in..quote:Op maandag 30 januari 2012 21:17 schreef Deepfreeze het volgende:
Chris mocht vandaag eerder naar huis. Hij had vanmiddag in de kring overgegeven. Thuis nog 2 keer. Om bij het avondeten flink te bunkeren en dat zit er nog steeds in. Het meeste korte buikgriepje ooit
Hoe ging het afscheid?quote:Op maandag 13 februari 2012 21:11 schreef Rewimo het volgende:
Beterschap voor alle zieken!
Christan gaat morgen 4 dagen op schoolreis. Ze gaan naar het Sauerland: schaatsen, zwemmen, bowlen, sleeën en misschien zelfs skiën. Hij heeft er zin in!
Het afscheid ging prima, daar kunnen we allemaal gelukkig wel goed tegenquote:Op woensdag 15 februari 2012 11:20 schreef Spuuglokje het volgende:
Hoe ging het afscheid?![]()
Wouter gaat zaterdagochtend om 4:30 met de Schipholtaxi vanaf het station in Groning weg voor 5 dagen Rusland. En zo langzamerhand komt bij mij de buikpijn op. Ik vind het eng!Ik wéét dat het allemaal goedkomt en zo, maar mijn kind 5 dagen te moeten missen, ik zie er tegenop.
Wat fijn dat jullie daar goed tegen kunnen, dat scheelt een hoop. Da's hier wel anders!quote:Op woensdag 15 februari 2012 11:41 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Het afscheid ging prima, daar kunnen we allemaal gelukkig wel goed tegenMaar ik mis hem wel hoor, normaal is hij er natuurlijk ook niet overdag omdat hij dan op school zit maar het is toch anders.
Ik kan me goed voorstellen dat je er tegenop ziet, Rusland is ook wel een heel eind weg. Gaat hij alleen met die taxi, nee toch zeker? En natuurlijk gaat het goed maar het is wel een hele onderneming voor hem. Spannend hoor!
Ik las 'geblowd'. Drie keerquote:Op vrijdag 17 februari 2012 13:49 schreef Rewimo het volgende:
Kind is weer thuis
Hij heeft geschaatst, gebowld....
Nee, daar heeft hij zich gelukkig niet mee bezig gehoudenquote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:20 schreef Gaoxing het volgende:
Ik las 'geblowd'. Drie keer't Was vroeg, vanmorgen, zullen we maar zeggen
Wat zal 'ie lekker slapen, vanavond. Hoewel 'ie helemaal niet moe is, natuurlijk.
quote:Op vrijdag 17 februari 2012 13:49 schreef Rewimo het volgende:
Kind is weer thuis
Hij heeft geschaatst, gebowld, geskied (van de zwarte piste!), sleetje gereden, gezwommen, en gewandeld. En ook nog geslapen zowaar. En hij is helemaal niet moe
Ruben had het liefst vandaag al zwemles gehadquote:
was een geintje hoor troel !quote:Op zondag 19 februari 2012 20:42 schreef Troel het volgende:
[..]
Ruben had het liefst vandaag al zwemles gehadUiteraard afwachten hoe hij het gaat vinden, maar ze zijn op de hoogte van zijn achtergrond en hebben ook ervaring ermee, dus ik heb goede hoop.
Daarnaast: als hij niet zou willen, had ik nog rustig even gewacht met de aanmelding hoor.
sorry, dat had ik niet doorquote:Op maandag 20 februari 2012 10:34 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
was een geintje hoor troel !
wat fijn dat hij er zo'n zin in heeft!
en je opmerking daaronder dat je ook had gewacht als hij niet zou willen, vind ik ook helemaal top!
quote:Op maandag 20 februari 2012 14:31 schreef Spuuglokje het volgende:
heeft een matroesjka voor mij gekocht
Wat heerlijk zeg. En een uur is best lang toch? Ik krijg dat niet voor elkaar in ieder geval., een uur aandacht.quote:Op maandag 20 februari 2012 19:05 schreef Moonah het volgende:
Ik heb zojuist leesles aan mijn zoon gegeven. Hij kende al zo'n beetje alle letters. En toen heb ik het eerste boek van groep 3 gepakt, en hij heeft net ruim een uur met me zitten lezen. Joehei!
Zonder gehoortest? Dat vind ik nogal een tijd. Ik zou toch wel sneller gaan als je echt de indruk hebt dat het langere tijd niet goed gaat, nadat de schimmel weg is. Bij jongste werd het oor trouwens dooe de kno arts helemaal schoon gestofzuigd, en daar kwam me toch een schimmeltroep uit.... Maar toch.... De cijfers over achterstand die kinderen oplopen doordat ze niet goed horen zijn nogal stevig.quote:Op maandag 20 februari 2012 20:22 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ze hoort echt al tijden slecht, aangegeven, maar zolang haar spraakontwikkeling goed blijft konden we dat wel een half jaar nog aankijken.... Daar ben ik iets minder blij mee.
Ze kwakkelt zo, ik had de KNOarts wel even willen laten kijken, maar we wachten maar weer af.... Als het te gek wordt sta ik weer op de stoep
Ik heb zelf vanmiddag nog aangedrongen op een gehoortest, maar dat had voor een 4jarige niet zoveel zin alsdus meneer de dokter....quote:Op maandag 20 februari 2012 21:56 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Zonder gehoortest? Dat vind ik nogal een tijd. Ik zou toch wel sneller gaan als je echt de indruk hebt dat het langere tijd niet goed gaat, nadat de schimmel weg is. Bij jongste werd het oor trouwens dooe de kno arts helemaal schoon gestofzuigd, en daar kwam me toch een schimmeltroep uit.... Maar toch.... De cijfers over achterstand die kinderen oplopen doordat ze niet goed horen zijn nogal stevig.
Ach gosh.quote:Op maandag 20 februari 2012 19:58 schreef livelink het volgende:
Wat goed van Thies! Ik heb deze week ook geprobeerd om Job een beetje aan het lezen te krijgen. Het knaagt toch aan me dat hij nog niet leest. Het ging overigens best goed en ik begreep nu ook dat zijn juf ook met hem aan het lezen is. Het is dus niet zo dat er helemaal niks gebeurt op dat punt.
Maar ja, bij het eerste woord dat hij niet kon lezen raakte hij alweer zo gefrustreerd dat we weer even helemaal gestopt zijn.
Tuurlijk, ik bedoelde er naar jou ook verder niks mee.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 14:03 schreef ik80lll het volgende:
Ben ik met je eens, maar ze bleef nu al een maand aan het hoesten, en hoorde minder dan normaal. Vind ik wel belangrijke dingen om even naar de laten kijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |