abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108168857
Wow Spuuglokje dat klinkt echt als een geweldige reis! Iets dat hij niet snel zal vergeten!
pi_108177842
Spuug, dat klinkt echt tof!

Stiemie, fijn dat ze het wel onder woorden kan brengen. Hopelijk kan juf er ook iets mee.

Hier donderdag 10-min gesprek met juf. Zal niet veel bijzonders uitkomen gok ik zo..
  † In Memoriam † maandag 20 februari 2012 @ 10:34:49 #253
37843 lady-wrb
kortaf
pi_108178822
quote:
7s.gif Op zondag 19 februari 2012 20:42 schreef Troel het volgende:

[..]

Ruben had het liefst vandaag al zwemles gehad :) Uiteraard afwachten hoe hij het gaat vinden, maar ze zijn op de hoogte van zijn achtergrond en hebben ook ervaring ermee, dus ik heb goede hoop.

Daarnaast: als hij niet zou willen, had ik nog rustig even gewacht met de aanmelding hoor.
was een geintje hoor troel !

wat fijn dat hij er zo'n zin in heeft!
en je opmerking daaronder dat je ook had gewacht als hij niet zou willen, vind ik ook helemaal top!
  † In Memoriam † maandag 20 februari 2012 @ 10:36:00 #254
37843 lady-wrb
kortaf
pi_108178854
wat fijn dat wouter het zo naar zijn zin heeft!
hoe lang blijft hij nog weg?
en trek je dat nog?
  maandag 20 februari 2012 @ 10:38:09 #255
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108178901
Wat gaaf allemaal Spuug! :Y
  maandag 20 februari 2012 @ 11:55:16 #256
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108181063
heerlijk dat hij 't zo naar z'n zin heeft spuuglokje! en leuk dat ie zoveel berichtjes stuurt, lijkt me toch ook wel prettig dat je zo direct kunt meeleven. het klinkt als een superprogramma, mooi hoor! hopelijk verloopt de rest van z'n verblijf + de terugreis ook zo voorspoedig. hopelijk kun je daar nu al wat rustiger tegenaan kijken.
in de haak.
  maandag 20 februari 2012 @ 14:23:14 #257
35189 Troel
scherp en bot
pi_108185908
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 10:34 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

was een geintje hoor troel !

wat fijn dat hij er zo'n zin in heeft!
en je opmerking daaronder dat je ook had gewacht als hij niet zou willen, vind ik ook helemaal top!
sorry, dat had ik niet door :@

En Spuug, wat klinkt dat ontzettend goed!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 20 februari 2012 @ 14:31:21 #258
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_108186194
Ik vind het zo lief om jullie meelevende reacties te lezen! O+ Wouter heeft het nog steeds hartstikke naar zijn zin. Zijn belevenissen van vandaag (tot nu toe): hij is met de metro 50 meter onder de grond gegaan, heeft 6 roebel op straat gevonden, is naar het Russisch museum geweest (o.a. werk van Repin bewonderd), heeft een matroesjka voor mij gekocht en houdt van St.Petersburg maar heeft nu toch ook een beetje heimwee. Vanavond gaan we even skypen als het goed is. :) Ik mis hem (we zijn nogal aan elkaar gehecht), maar het is goed vol te houden. Dankzij de smsjes. :s)
pi_108187089
Fijn dat hij het zo naar zijn zin heeft Spuug!
  maandag 20 februari 2012 @ 15:27:50 #260
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108188523
waar verblijven ze eigenlijk spuug, met z'n allen in een hotel, of verdeeld over gastgezinnen ofzo? misschien heb je dat al verteld hoor, maar heb ik niet goed gelezen. en hoeveel dagen nog? fijn dat je kunt skypen. al kan ik me voorstellen dat dat de heimwee ook wel kan voeden.
in de haak.
pi_108191949
Spuug, wat klinkt het goed en wat fijn dat jullie zo goed contact hebben!
Fake it till you make it...
  maandag 20 februari 2012 @ 16:53:41 #262
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_108191952
Ze zitten in een jeugdherberg midden in St. Petersburg. Woensdagavond om 19:15 zijn ze weer op Schiphol, als het allemaal volgens de planning verloopt.
  † In Memoriam † maandag 20 februari 2012 @ 16:57:01 #263
37843 lady-wrb
kortaf
pi_108192123
je bent nog nooit zo dichtbij geweest spuug :o
pi_108194616
Het klinkt echt helemaal fantastisch en wat lief dat hij aan een cadeautje voor jou gedacht heeft O+

Hier minder fijn nieuws. Juf is ziek en de ouderavond gaat dus niet door -O-
pi_108194815
Spuug wat gaaf !!!!Hier gaan ze niet verder dan Rome... ook een heel eind als je het mij vraagt ;)

Stiemie das balen, net nu je eea kwijt wilt.

Hier ook rapport (keurig) en definitief advies (VWO) maar ook een attitude van heb ik jou daar dus mag hij even extra op school blijven om zijn werkhouding te verbeteren .
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_108195127
Wat geweldig voor je oudste zoon, Spuug. Prachtig, zo'n reis! Echt geweldig zeg.

Maar wat een loslaten voor ons als moeder, zoiets...poeh..wel goed...en leuk..en zo
  maandag 20 februari 2012 @ 19:05:44 #267
11682 Moonah
Jolie femme
pi_108197122
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 14:31 schreef Spuuglokje het volgende:
heeft een matroesjka voor mij gekocht
O+ En veel plezier met skypen!

Chaca, beterschap voor Maud. Arm kind, ze is best vaak ziek(ig) hè?

Ik heb zojuist leesles aan mijn zoon gegeven. Hij kende al zo'n beetje alle letters. En toen heb ik het eerste boek van groep 3 gepakt, en hij heeft net ruim een uur met me zitten lezen. Joehei!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_108197734
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 19:05 schreef Moonah het volgende:
Ik heb zojuist leesles aan mijn zoon gegeven. Hij kende al zo'n beetje alle letters. En toen heb ik het eerste boek van groep 3 gepakt, en hij heeft net ruim een uur met me zitten lezen. Joehei!
Wat heerlijk zeg. En een uur is best lang toch? Ik krijg dat niet voor elkaar in ieder geval., een uur aandacht.

en ook leuk, leesles aan je zoon geven (als juf)
  maandag 20 februari 2012 @ 19:24:52 #269
11682 Moonah
Jolie femme
pi_108197930
Een uur is heeeeel lang ja! Zeker voor Thies die geen zitvlees heeft.
Ik had er eigenlijk geen zin meer in :o , maar hij wilde maar doorgaan. Toen ik opperde dat hij dan met papa kon gaan lezen, zei hij: "Nee, want jij bent een echte juf". :')
  maandag 20 februari 2012 @ 19:58:47 #270
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_108199524
Wat goed van Thies! Ik heb deze week ook geprobeerd om Job een beetje aan het lezen te krijgen. Het knaagt toch aan me dat hij nog niet leest. Het ging overigens best goed en ik begreep nu ook dat zijn juf ook met hem aan het lezen is. Het is dus niet zo dat er helemaal niks gebeurt op dat punt.
Maar ja, bij het eerste woord dat hij niet kon lezen raakte hij alweer zo gefrustreerd dat we weer even helemaal gestopt zijn.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_108200783
Zo dat is knap van Thies!!!

Spuug, nog even volhouden, en dan issie weer bij je... fijn dat hij zo'n close contact houdt met je, dat beperkt het gemis inderdaad vast!

Stiemie, bummer!!!!!!!!!!

Vandaag weer eens met Meike naar de dokter geweest, ze klaagt nog steeds over de oren, en is zo doof als een kwartel. Nu was de ontsteking wel over, en het gaatje in het trommelvlies dicht, maar er zit een schimmel in het oor, en daar heeft ze nu druppels voor.
Ze hoort echt al tijden slecht, aangegeven, maar zolang haar spraakontwikkeling goed blijft konden we dat wel een half jaar nog aankijken.... Daar ben ik iets minder blij mee.
Ze kwakkelt zo, ik had de KNOarts wel even willen laten kijken, maar we wachten maar weer af.... Als het te gek wordt sta ik weer op de stoep
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  maandag 20 februari 2012 @ 21:40:53 #272
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_108205284
Dat kwakkelt inderdaad behoorlijk bij Meike :{
Niks leuk zo. Heeft ze geen oorpijn?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_108205970
Pijn momenteel niet. Jeuk.
  maandag 20 februari 2012 @ 21:56:42 #274
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_108206186
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 20:22 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ze hoort echt al tijden slecht, aangegeven, maar zolang haar spraakontwikkeling goed blijft konden we dat wel een half jaar nog aankijken.... Daar ben ik iets minder blij mee.
Ze kwakkelt zo, ik had de KNOarts wel even willen laten kijken, maar we wachten maar weer af.... Als het te gek wordt sta ik weer op de stoep
Zonder gehoortest? Dat vind ik nogal een tijd. Ik zou toch wel sneller gaan als je echt de indruk hebt dat het langere tijd niet goed gaat, nadat de schimmel weg is. Bij jongste werd het oor trouwens dooe de kno arts helemaal schoon gestofzuigd, en daar kwam me toch een schimmeltroep uit.... Maar toch.... De cijfers over achterstand die kinderen oplopen doordat ze niet goed horen zijn nogal stevig.

Moonah, wat knap van je man! Lief O+

Spuug, wat heeft hij een geweldige reis! Fantastisch. Wat zal het ook goed zijn voor z'n zelfbeeld, zo als wuppie even naar Rusland. En knap van jou dat je 'm laat....
pi_108206416
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2012 21:56 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Zonder gehoortest? Dat vind ik nogal een tijd. Ik zou toch wel sneller gaan als je echt de indruk hebt dat het langere tijd niet goed gaat, nadat de schimmel weg is. Bij jongste werd het oor trouwens dooe de kno arts helemaal schoon gestofzuigd, en daar kwam me toch een schimmeltroep uit.... Maar toch.... De cijfers over achterstand die kinderen oplopen doordat ze niet goed horen zijn nogal stevig.
Ik heb zelf vanmiddag nog aangedrongen op een gehoortest, maar dat had voor een 4jarige niet zoveel zin alsdus meneer de dokter....
ik heb ook niet echt een goed gevoel over deze dokter, hij heeft me ook al een keer met Lars weer naar huis gestuurd omdat er volgens hem niks aan de hand was, en toen bleek zijn elleboog uit het kommetje
  maandag 20 februari 2012 @ 22:32:19 #276
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_108208014
Karin, geef het in elk geval ook door aan school, ze zal waarschijnlijk toch een stuk minder meekrijgen dan normaal. Nu kan ze dat misschien wel compenseren doordat ze al wat voorloopt (toch?), maar voor haarzelf kan dat wel frustrerend zijn.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_108208218
Juf is op de hoogte inderdaad. Vanmiddag zat ze dan ook al heel tactisch dicht in de buurt van juf.
pi_108214757
Karin hebben jullie een huisartsenpraktijk met meerdere huisartsen ? Dan is het wellicht een idee om bij een ander aan de bel te trekken... Ik zou in elk geval actie gaan ondernemen, gehoorschade heb je vrij snel !
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
  dinsdag 21 februari 2012 @ 07:30:56 #279
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108214782
Nog een keer gaan en een doorverwijzing eisen. Een gehoortest kan prima op jonge leeftijd. Hebben ze ook ervaring mee bij de KNO.
Ik vond dat mijn jongens ook altijd emotioneel wiebelig erdoor omdat ze de essentie niet meekregen, of het verkeerd verstonden. Een half jaar is véél te lang. Voor je het weet is het een glue-ear.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 09:00:01 #280
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_108215645
Karin het is heel belangrijk dat je een goed gevoel hebt bij je eigen huisarts, wordt het niet tijd om over te stappen als je dat niet hebt? Hopelijk knapt Meike snel op en blijf aan de bel trekken voor haar hoor!

Buuv wat is een glue-ear?

Spuuglokje wat fijn dat je zo (bijna) live kan meegenieten van het Ruslandavontuur van je grote vent! En wij daarbij ook natuurlijk ;) Hoe was het skypen gister?

Moonah wat leuk dat je je eigen kind kan leren lezen O+
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_108218053
Karin, wat ik op fb ook al zei, gewoon aandringen op verwijzing KNO. Ik heb overigens ook wel eens van een audicien gehoord dat een gehoortest op deze leeftijd nog niet zo heel zinvol is meestal.
Maar dat geklooi met die oren... ik zou naar de andere huisarts of anders toch maar aandringen.
Beterschap!

Thies, wat leuk zeg samen met mama lezen en wat een uithoudingsvermogen! Leuk Moonah!
Fake it till you make it...
  dinsdag 21 februari 2012 @ 11:03:16 #282
35189 Troel
scherp en bot
pi_108218611
Inderdaad aandringen op een doorverwijzing :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 21 februari 2012 @ 11:36:16 #283
11682 Moonah
Jolie femme
pi_108219566
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 19:58 schreef livelink het volgende:
Wat goed van Thies! Ik heb deze week ook geprobeerd om Job een beetje aan het lezen te krijgen. Het knaagt toch aan me dat hij nog niet leest. Het ging overigens best goed en ik begreep nu ook dat zijn juf ook met hem aan het lezen is. Het is dus niet zo dat er helemaal niks gebeurt op dat punt.
Maar ja, bij het eerste woord dat hij niet kon lezen raakte hij alweer zo gefrustreerd dat we weer even helemaal gestopt zijn.
Ach gosh. :{
Ik snap dat het jou ook frustreert. Lezen is zó belangrijk in onze maatschappij. Vindt hij het op de computer wél leuk? Wellicht kun je dan iets met oefensites voor dyslectische kinderen?
Ik was bij Thies erg benieuwd hoe zijn spraak-/taalstoornis zich zou uiten in het aanvankelijk leesproces, maar vooralsnog zie ik daar geen problemne. Dat is dus echt een pak van mijn hart.

En Karin, ik sluit me aan bij Saffier. ook een huisarts kan een fout maken, maar als je vertrouwen weg is kun je idd beter op zoek naar een ander. En ik vind een half jaar 'aankijken' ook wel erg lang.
pi_108219677
juf moonah, kom je strakjes meeposten in t kledingtopic? O+ :*
:)
  dinsdag 21 februari 2012 @ 12:09:24 #285
144006 chacama
Ondernemend!
pi_108220522
Wat tof dat Thies zo lekker leest!

En balen Livelink. Ik herken de frustratie wel hoor. Ook hier zie ik het opkomen bij Maud en dan is wegleggen even de beste optie. Alhoewel ze het boek wel zelf elke keer pakt.

karin, inderdaad toch voor een test vragen en evt. andere HA. Hier bij Fleur werd toen geen piepjestest gedaan, maar gekeken hoe de trommelvliezen reageerde op de geluisgolven. Dus ze kunnen echt wel wat testen.

Spuug, ik blijf het super vinden hoe je eigenlijk zo met hem mee kan reizen!

Stiemie, balen dat de juf ziek is hopelijk snel een nieuwe afspraak.

Maud is nog een beetje doof, maar heeft geen pijn meer. Gisteren op de bso kreeg ze d'r drankje, maar de leidster stond in de hal bij het aanrecht en heeft maud tot 3x toe moeten roepen, komt Maud aangelopen, zegt ze leidster: drankje is zeker voor je oren ik had niet gezegd waarvoor het was...Maud: uhm, jaha!
pi_108220694
Gehoortest kan zeker wel, heeft Tyler ook gehad. Nu zal het wel anders zijn, maar toch. Ik zou zeker aandringen op doorverwijzing.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 12:58:59 #287
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_108222054
Ik heb net de HA voor Tobias gebeld, hij blijft maar aan de diaree en echt opknappen doet het niet. Er heeft een erg hardnekkig virus op school rondgewaard en de HA heeft uitgelegd dat het in horten en stoten beter moet gaan (dan een dagje normale ontlasting, dan weer 3 dagen diaree, dan weer 2 dagen normaal enz enz) maar nu hij zelf's 's nachts diaree heeft vind ik het toch te gortig worden.
Morgen kan ik een kweekpotje op komen halen :9
Ylana
  dinsdag 21 februari 2012 @ 13:13:00 #288
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_108222436
Ik heb net een kuurtje gekregen voor Lotte, kuurtje afmaken betekend dat potje opmaken?
En kon ik het ergens doorheen mengen? Lotte is erg slecht met medicijnen, e/o nieuwe smaken..
Ze heeft Amoxilline gekregen.

Is trouwens ook wat, maar Lotte verteld het dus niet, maar dan zie de ha dat ze een oorontsteking heeft gehad, keelontsteking heeft, en opgezwollen klieren. Echt handig met een dochter die niet verteld dat ze ergens pijn heeft. Merk je het omdat ze wel erg weinig hoort...
  dinsdag 21 februari 2012 @ 13:36:34 #289
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_108223051
Tobias vertelde het ook niet, ik herkende vrij snel de putlucht die uit zijn mond kwam als hij weer ergens een ontsteking had :X
Eén keer vroeg hij om 8 uur 's morgens om een ijsje, nee natuurlijk, om 8 uur krijg je geen ijsje, totdat we er een paar dagen later achter kwamen dat hij zo'n heftige amandelontsteking had dattie nauwelijks meer kon slikken :@ idd, hoge pijngrens en niets vertellen. Sindsdien krijgt Tobias ijs wanneer hij er ook om vraagt, welk tijdstip dan ook. Hij heeft er nog nooit misbruik van gemaakt.
Ylana
  dinsdag 21 februari 2012 @ 13:39:57 #290
144006 chacama
Ondernemend!
pi_108223146
Amox-dinges doet het goed in vla en dan bij voorkeur frambozen...dat is lekker chemisch dus dan proef je het ook niet meer. Hier doen we het met belonen. Ze mag een snoepje erna. Totaal tegen mijn principes in, maar jeetje wat ben ik blij dat ze het zonder al te veel morren neemt.

Sterkte in elk geval

En Saffier, jij ook beterschap met Tobias. Lijkt me erg moeilijk niet weten of ze pijn hebben. Die putlucht is hier ook bekend.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 13:40:05 #291
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_108223152
Same here. Ik ruik normaal gesproken al een tijdje van tevoren dat er een ontsteking aankomt.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 13:50:46 #292
267164 ik80lll
pi_108223430
Maar dan drie keer per dag vla? En er staat op het pakje 7/15 en 23 uur, alleen op dat laatste tijdstupt slaapt ze allang das toch stom?
  dinsdag 21 februari 2012 @ 13:53:43 #293
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108223528
Maar op zich geeft het toch ook niet als ze het niet melden? Als ze er niet enorme koorts van hebben en de boel niet bij elkaar gillen geeft dat toch verder niet?

Ik heb ook wel eens van de ha te horen gekregen 'Oh, hij heeft een oorontsteking'. Ja, en dan had ik hem toevallig die avond er voor een pcm-etje gegeven omdat hij 's nachts huilde en moeilijk te troosten was. Maar verder hoef je er dan toch ook niks mee als het vanzelf weer over gegaan is?
  dinsdag 21 februari 2012 @ 13:55:23 #294
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_108223572
Nou, dan kom je er wel eens pas achter als het aardig uit de klauwen is gelopen BE, met mogelijk blijvend gehoorverlies...
  dinsdag 21 februari 2012 @ 13:57:55 #295
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108223641
Ja, maar evenzogoed gaat het dus ook wel eens gewoon zomaar over.
(Sorry, is mss mijn persoonlijke frustratie mbt een vriendin wiens kinderen bijna groot geworden zijn op antibiotica. :@ )
Naar mijn mening krijg een kind echt wel flink koorts als het uit de klauwen loopt en hoewel ze pijn niet aangeven heb je koorts toch meestal wel door bij je kind.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 14:03:27 #296
267164 ik80lll
pi_108223802
Ben ik met je eens, maar ze bleef nu al een maand aan het hoesten, en hoorde minder dan normaal. Vind ik wel belangrijke dingen om even naar de laten kijken.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 14:05:09 #297
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108223848
Mijn huisarts geeft bijna nooit antibiotica meer voor oorontsteking zonder klachten, maar houdt het wel graag in de gaten. Een glue-ear is het indrogen van het snot achter het trommelvlies tot een dikke massa, glue, die er niet meer vanzelf uitgaat. Dat moet dus door een gaatje te prikken en uitzuigen. (tijdens buisjes zetten)

Daar zijn ze hier héél vatbaar voor.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 14:06:04 #298
35189 Troel
scherp en bot
pi_108223878
Liever een keer teveel naar de KNO-arts dan een keer te weinig.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 21 februari 2012 @ 14:20:04 #299
144006 chacama
Ondernemend!
pi_108224259
Hier is koorts ook de leidende factor bij het inzetten van AB.

Hier AB om 8/ 13 en 19 uur. Ik ga d'r echt niet midden in haar slaap wakker maken voor een vechtpartij.

Ik zou de HA dan vragen of ie het komt toedienen...wat een tijd. Sorry, dat wordt er dan even opgezet, niet rekening houdend met het kind en wat wel en niet kan.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 14:20:49 #300
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_108224284
Geen koorts hier, dus ik dacht bij die putlucht ook dat het wel meeviel. Tótdat ik een keer veel te laat bij de ha zat met ontstoken amandelen en ontstoken klieren. Hij legde me uit wat er dan allemaal kán gebeuren en omdat koorts geen graadmeter is hier en Tobias het dus ook niet aangeeft zit ik met putlucht bij de HA. Maar ik krijg dan ook echt niet standaard een kuurtje mee hoor.
Ylana
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')