http://www.kauwgom.com/spreekbeurtwerkstuk.ppquote:ls je kauwgom kauwt, dan stroomt er extra bloed naar je hoofd om te helpen bij de inspanning. Dit extra bloed zorgt er ook voor dat je hersenen beter kunnen werken. Dus als je dingen uit je hoofd moet leren of je heel erg moet concentreren bij wat je doet, dan helpt dat. Het is daarom verstandig om een kauwgompje te kauwen als je bijvoorbeeld een proefwerk hebt. Maar vraag het wel eerst aan de juf of meester!
quote:
quote:BEVATTEN STABILO PRODUCTEN WEEKMAKERS?
Ja, het gebruik van deze middelen is nauwelijks te vermijden. STABILO gebruikt echter alleen de standaard ongevaarlijke weekmakers die wereldwijd worden gebruikt – en alleen in zo laag mogelijke doses.
Ja dat zou ik ook spammen als ik Stabilo was. En als het alleen aan je vingers komt is d'r ook niks aan de hand, maar als je indirect een halve pen op vreetquote:
Heel graag, toen ik er vanmiddag zijdelings met de juf over sprak kwam er alleen een vaag "ja ze heeft wel last van concentratieproblemen..." uit...quote:Op donderdag 15 december 2011 17:58 schreef Moonah het volgende:
Yup, ik zal er als ik er aan toekom vanavond (en anders van het weekend) wat meer over vertellen. Heb er toevallig laatst een presentatie over gehouden bij ons in het team.
Bronquote:SI, activatie en alertheid.
Voor iedere activiteit die we doen hebben we een bepaald niveau van activatie nodig, passend bij die activiteit. Via zintuigprikkels kunnen we invloed hebben op de activatie. Iedereen kent zintuiglijke prikkels die rustig maken, of juist actief, of die er voor zorgen dat wij op essentiële momenten niet in slaap vallen. Een voorbeeld is het naar huis rijden na een vermoeiende dag. Iemand die in de auto in slaap dreigt te vallen zet de radio hard aan (gehoor), snuift een scheutje eau de cologne (reuk), neemt kauwgom (beweging, mondactiviteit), zuurballen (smaak) of stopt om even flink te bewegen. Ieder mens heeft zijn eigen voorkeur voor het gebruik van zintuiglijke informatie in het regelen van de activatie en alertheid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |