abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 december 2011 @ 10:56:47 #1
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_105609303
Susanne loopt gigantisch achter met haar tafels op school. Krijgt nu busladingen huiswerk mee om die tafels er in te stampen. Tijdens het werken zit ze altijd te kauwen, pen, potlood, vingers, duim wat er ook in haar mond past en ze is vreselijk snel afgeleid en het lukt gewoon niet om geconcentreerd te werken.

Tot vanmorgen. Ze zat haar laatste vel te maken terwijl ze kauwgom in haar mond had. Binnen 3 minuten was het hele vel klaar! Daar doet ze normaal dus ruim 10 minuten of langer over!

Nu wil ik dus een gesprek aanvragen met de juf hierover, heb het idee dat ze beter geconcentreerd werkt als ze op iets kan kauwen (en dan niet haar potlood) maar wil dan wel voorbereid bij de juf komen. Zijn hier theorién over te vinden online? Dat informatie beter opgenomen kan worden op die manier? Welke zoektermen kan je hierbij gebruiken? Iemand die documentatie weet hierover?
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  donderdag 15 december 2011 @ 10:58:43 #2
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_105609349
Als je kauwt klopt het hart sneller en krijgen de hersenen meer zuurstof, waardoor ze beter kunnen werken.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  donderdag 15 december 2011 @ 10:58:45 #3
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_105609350
Je kunt het op z'n minst een tijdje proberen, lijkt me dat de juf ook graag verbetering ziet.
We zullen zien, zei de blinde.
pi_105609366
Oh shit, dit is OUD.
  Licht Ontvlambaar donderdag 15 december 2011 @ 10:59:19 #6
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_105609367
Hier ook afgeknaagde pennen-potloden ;)

quote:
ls je kauwgom kauwt, dan stroomt er extra bloed naar je hoofd om te helpen bij de inspanning. Dit extra bloed zorgt er ook voor dat je hersenen beter kunnen werken. Dus als je dingen uit je hoofd moet leren of je heel erg moet concentreren bij wat je doet, dan helpt dat. Het is daarom verstandig om een kauwgompje te kauwen als je bijvoorbeeld een proefwerk hebt. Maar vraag het wel eerst aan de juf of meester!
http://www.kauwgom.com/spreekbeurtwerkstuk.pp
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_105609621
Hoe dat precies werkt weet ik niet, maar een kennisje van me heeft er ook eentje thuis met tafelproblemen. Werken ze bij jullie op school met Ambrasoft? Wellicht is de rekentuin voor Susanna fijner om mee te oefenen qua tafels. Verder zijn er ook cd's met tafelliedjes.
  donderdag 15 december 2011 @ 11:14:25 #8
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
  donderdag 15 december 2011 @ 12:29:43 #9
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_105611925
Wat ook goed helpt Ireth, is springen. Trampoline, skippybal, of rondjes om de tafel lopen. Bewegen leidt af van waar je mee bezig bent, en helpt je bij het onthouden. Weet niet precies hoe het werkt maar het werkt.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  Licht Ontvlambaar donderdag 15 december 2011 @ 12:30:20 #10
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_105611937
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 11:14 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Heerlijk al die weekmakers.
quote:
BEVATTEN STABILO PRODUCTEN WEEKMAKERS?
Ja, het gebruik van deze middelen is nauwelijks te vermijden. STABILO gebruikt echter alleen de standaard ongevaarlijke weekmakers die wereldwijd worden gebruikt – en alleen in zo laag mogelijke doses.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 15 december 2011 @ 13:47:44 #11
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_105614536
quote:
17s.gif Op donderdag 15 december 2011 12:30 schreef Sjeen het volgende:

[..]

[..]

Ja dat zou ik ook spammen als ik Stabilo was. En als het alleen aan je vingers komt is d'r ook niks aan de hand, maar als je indirect een halve pen op vreet c_/
pi_105623014
Yup, ik zal er als ik er aan toekom vanavond (en anders van het weekend) wat meer over vertellen. Heb er toevallig laatst een presentatie over gehouden bij ons in het team.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_105631064
Gaaf moonah...ik ga meelezen als het zover is.
  donderdag 15 december 2011 @ 20:54:01 #14
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_105631227
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 17:58 schreef Moonah het volgende:
Yup, ik zal er als ik er aan toekom vanavond (en anders van het weekend) wat meer over vertellen. Heb er toevallig laatst een presentatie over gehouden bij ons in het team.
Heel graag, toen ik er vanmiddag zijdelings met de juf over sprak kwam er alleen een vaag "ja ze heeft wel last van concentratieproblemen..." uit...

Heb inmiddels geprobeerd contact te krijgen met de schoolmaatschappelijkwerkster, kijken wat zij er eventueel over weet of hiermee kan helpen. Antw. app ingesproken, nu hopen dat ze snel terugbelt.

Als dit de oplossing is voor haar concentratieprobleem en voor de achterstand die ze oploopt dan wil ik daar gebruik van kunnen maken op de een of andere manier...
  † In Memoriam † donderdag 15 december 2011 @ 21:23:25 #15
7074 moussy
kuttekop
pi_105632609
Interessant! Mijn zoon gaat als een speer sinds hij oorkappen in de klas draagt, hij is zó snel afgeleid dat hij meer achterste voren en onderste boven zit dan dat hij wat doet...
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_105634885
Ben gaar en moe, dus voor nu even heel kort (door de bocht) een linkje waar wat info op staat.
Wellicht herken je wat Ireth (en Mous).
quote:
SI, activatie en alertheid.

Voor iedere activiteit die we doen hebben we een bepaald niveau van activatie nodig, passend bij die activiteit. Via zintuigprikkels kunnen we invloed hebben op de activatie. Iedereen kent zintuiglijke prikkels die rustig maken, of juist actief, of die er voor zorgen dat wij op essentiële momenten niet in slaap vallen. Een voorbeeld is het naar huis rijden na een vermoeiende dag. Iemand die in de auto in slaap dreigt te vallen zet de radio hard aan (gehoor), snuift een scheutje eau de cologne (reuk), neemt kauwgom (beweging, mondactiviteit), zuurballen (smaak) of stopt om even flink te bewegen. Ieder mens heeft zijn eigen voorkeur voor het gebruik van zintuiglijke informatie in het regelen van de activatie en alertheid.
Bron
  vrijdag 16 december 2011 @ 14:32:52 #17
144006 chacama
Ondernemend!
pi_105656853
Ik herken Maud in de column......
  † In Memoriam † vrijdag 16 december 2011 @ 18:37:09 #18
7074 moussy
kuttekop
pi_105665069
Bij Cas is het echt alleen geluid, hij is overigens niet de enige met oorkappen op in de klas, wij zijn wel de enige die zelf zo'n ding gekocht hebben ivm luis en zo :@
Je zou er haast een boek over schrijven!
  vrijdag 16 december 2011 @ 18:46:43 #19
144006 chacama
Ondernemend!
pi_105665418
Zou ik ook doen moussy. Gewoon al het idee.
  woensdag 21 december 2011 @ 11:24:36 #20
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_105859759
@Moonah: thanks!!

Ppff... iedereen die ik spreek heeft er nog noooooooooit van gehoord :D

Enniewee, schoolmaatschappelijkwerkster (SMW) gaat informatie opvragen, adviseerde mij om contact op te nemen met de schoolarts. Die gaan ook informatie inwinnen hierover, heb haar ook de link gegeven die Moonah hier gaf. SMW gaat ook vandaag nog met de directrice in overleg over mogelijkheden hierover binnen school.

Door de SMW en de schoolarts/assistente ga ik terug gebeld worden...

Wordt vervolgd dus!
  woensdag 21 december 2011 @ 11:40:20 #21
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_105860329
En ik werd al teruggebeld! Door de schoolarts-assistente! Die is gaan rondbellen en kwam met het verhaal van een kinderergotherapeut. Moet via de huisarts dan een verwijzing vragen, die peut komt dan in de klas observeren om te kijken wat er mogelijk is! Schoolarts-assistente stuurt mij alle informatie daarover op, dus dat wordt een projectje voor na de vakantie :Y
pi_105862712
Gewoon het idee dat ze er mee aan de slag zijn gegaan, doet al zoveel. Ik duim dat het snel gaat lopen en er een oplossing komt!
pi_105872751
Ah, mooi Ireth.
Weet je, SI (sensorische integratie(stoornis)) klinkt meteen zo heftig. Maar een verstoring in de prikkelverwerking komt bij zo veel kinderen voor, varierend van heel licht, tot wat heftiger en belemmerender.. Alleen wordt het vaak niet onder-/herkend door ouders/school/anderen. Het is dat mijn eigen zoon op het speciaal onderwijs zit en er daar veel aandacht voor is (hij heeft nu ook therapie ervoor), anders had ik het ook niet geweten. Maar sinds ik me er in heb verdiept herken ik het bij best wel veel kinderen.
Fijn dat een ergotherapeut komt observeren, daar zal vast iets uitkomen waar jullie wat mee kunnen. Succes!
  Jubileum moderator woensdag 21 december 2011 @ 18:51:14 #24
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_105876906
Herkenning hier! Eva is enorm, bizar beweeglijk. Dus zetten ze haar tijdens logopedie lessen op een speciale bal, waardoor ze moet bewegen om in evenwicht te blijven en daardoor beter kan concentreren.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')