Tnx! Ik had toevallig net met de ha assistente gebeld. Ik vind de wond er maar vreemd uitzien, maar door het lijm en het opgedroogde bloed kun je het niet goed zien. Morgen mag ze weer douchen. Als het idd door de sneeuw een beetje nat word maakt dat niet uit.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 10:13 schreef p_iglet het volgende:
Ingrid, een plakwond mag niet door en door nat weken, maar nat van de sneeuw zal geen probleem zijn hoor (tenzij ze er op haar hoofd een half uur in gaat staan).
Bij Eli was het vorige thema ook post. Ze hebben toen bij de andere klassen postzegels gehaald en zelf een brief aan hun ouders (wij dus) op de post gedaan. Was erg leuk. Ze hadden ook postzakken en alles in de klas gehaald.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 10:14 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Gaaf Livelink!
Meike bleef toch nog over haar oor klagen nadat ze een loopoor had gehad, gister is mijn moeder even met haar naar de huisarts geweest, blijkt ze een forse oorontsteking te hebben. Gatsie... het zag er echt heel lelijk uit.... Antibiotica meegekregen voor een week. Gelukkig is ze verder niet ziek, soms zegt ze wel dat haar oor jeukt en zeer doet, maar daarna speelt ze weer. Ze is ook gewoon naar school. Baal wel een beetje dat ik niet eerder actie heb ondernomen, maar ik had dit echt niet verwacht....
Wat wel leuk is, volgende week werken ze op school over het thema post, mijn broer is postbode, dus die komt volgende week een pakje bezorgen in de klas van Meike. Dan kunnen de kinderen zien hoe een postbode eruit ziet enzo, lollig! Ik ben benieuwd naar haar reactie als haar oom ineens binnen komt stappen!
Pfoe, maar dan komt je kind dus ook niet op de groepsfoto ofzo? Hier werd specifiek bij sinterklaas aangegeven enkel eigen kinderen te fotograferen in verband met de privacy en ook met Rubens verjaardag enkel foto's waar Ruben en Jochem op staan, geen andere kindjes hoor!quote:Op vrijdag 3 februari 2012 21:52 schreef _Ingrid_ het volgende:
Nee alles is openbaar. Als je niet wilt dat iedereen het kan zien, dan zetten ze geen foto van je kind op de site. Dat kun je aangeven.
Als ik het goed heb begrepen is van de groepsfoto toen een aparte gemaakt met dat meisje erop. Er is er maar 1 die niet online mag.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 20:04 schreef Troel het volgende:
[..]
Pfoe, maar dan komt je kind dus ook niet op de groepsfoto ofzo? Hier werd specifiek bij sinterklaas aangegeven enkel eigen kinderen te fotograferen in verband met de privacy en ook met Rubens verjaardag enkel foto's waar Ruben en Jochem op staan, geen andere kindjes hoor!
Nee, hier de NIO en die hebben ze al achter de rug. Ze gaan morgen lekker met de hele klas schaatsenquote:Op dinsdag 7 februari 2012 19:20 schreef Muks het volgende:
Nog meer groep-8ers die cito maken ? Hier maken ze dit jaar als test de NIO (die uitslag wordt meegenomen bij het advie) en cito (die telt niet mee in het advies) omdat volgend jaar de eindcito verplicht wordt.
Ja, Daan maakt ook de Cito-toets deze week. Schooladvies is trouwens al binnen en is dus niet afhankelijk van de cito-toets.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 19:20 schreef Muks het volgende:
Nog meer groep-8ers die cito maken ? Hier maken ze dit jaar als test de NIO (die uitslag wordt meegenomen bij het advie) en cito (die telt niet mee in het advies) omdat volgend jaar de eindcito verplicht wordt.
Ach, de toetsen die hij al gemaakt heeft voldeden tot nog toe altijd aan de verwachtingen. Ik verwacht dus geen gekke dingen. Zeker niet als hij er zelf niet meer gewicht aan geeft dan nodig is. Zijn leven hangt er niet vanafquote:
Mijn zoon verklootte zijn Cito, school had gezegd dat het er niet toe deed, hij had een punt tekort voor de school van zijn keuze en werd ondanks versnellen, een verleden van louter A scores en een compleet eigen leerlijn keihard afgewezen op de school van zijn keuze.quote:Op woensdag 8 februari 2012 07:47 schreef Grijs het volgende:
[..]
Ach, de toetsen die hij al gemaakt heeft voldeden tot nog toe altijd aan de verwachtingen. Ik verwacht dus geen gekke dingen. Zeker niet als hij er zelf niet meer gewicht aan geeft dan nodig is. Zijn leven hangt er niet vanaf.
Gisteren vond hij de toets gemakkelijker dan hij had verwacht, dus het viel hem mee.
Wat zeg je nou in je eerste stukje? Scholen laten bewust de slechtere kinderen niet meedoen aan de cito ?quote:Op woensdag 8 februari 2012 08:09 schreef Troel het volgende:
Maar als ze het verplicht stellen, dan kunnen scholen dus ook niet meer kinderen de toets niet laten doen omdat ze heel slecht zouden scoren? Waardoor de score van de scholen op zich wel eerlijker worden?
Tja, er kleven voor en nadelen aan. Het duurt niet lang meer voordat ook op de basisschool elke week een dag lang getoetst wordt om te kijken of er wel vooruitgang is
Dat heb ik ook weleens gehoord van een school in de buurt. Dat een paar kinderen met het laagste niveau niet mee mogen doen. En dan op de website pronken met een hoger gemiddelde dan andere scholen in de regio.quote:Op woensdag 8 februari 2012 09:01 schreef kapiteinpannekoek het volgende:
[..]
Wat zeg je nou in je eerste stukje? Scholen laten bewust de slechtere kinderen niet meedoen aan de cito ?.
Hier mogen wel alle kinderen mee doen. Maar scoren ze 2 keer slecht dan hebben de ouders gesprek (heb het bij vrienden van ons meegemaakt) en als ze dan de volgende toets weer slecht maken dan krijg je het advies of een andere school niet beter is voor je kind. School is ook heel blij met de hoogste citoscore van de regio!!quote:Op woensdag 8 februari 2012 10:04 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Dat heb ik ook weleens gehoord van een school in de buurt. Dat een paar kinderen met het laagste niveau niet mee mogen doen. En dan op de website pronken met een hoger gemiddelde dan andere scholen in de regio.![]()
Dat prestatie gerichte is wat Den Haag wil... we moeten bij de top 5 van europa horen...quote:Op woensdag 8 februari 2012 10:12 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Hier mogen wel alle kinderen mee doen. Maar scoren ze 2 keer slecht dan hebben de ouders gesprek (heb het bij vrienden van ons meegemaakt) en als ze dan de volgende toets weer slecht maken dan krijg je het advies of een andere school niet beter is voor je kind. School is ook heel blij met de hoogste citoscore van de regio!!
Kinderen blijven hier op school ook niet zitten. Ouders halen hun kind dan van school dus dat zegt genoeg hoe prestatie gericht de school is!!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |