abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107750545
Wat een prutzooi dat prestatie gerichte scholen gedoe :(

Ff klein berichtje tussendoor. Puber zit in een andere woongroep,waar ze enorm aan het opknappen is!!! Vorige groep heeft veel fouten gemaakt komen we steeds meer achter. Ben trots op mijn meissie!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 8 februari 2012 @ 14:34:23 #152
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_107750604
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 14:32 schreef AnitraX het volgende:
Wat een prutzooi dat prestatie gerichte scholen gedoe :(

Ff klein berichtje tussendoor. Puber zit in een andere woongroep,waar ze enorm aan het opknappen is!!! Vorige groep heeft veel fouten gemaakt komen we steeds meer achter.
Fijn!
quote:
Ben trots op mijn meissie!
O+
En je mag ook trots op jezelf zijn :*

Stelletje Kanjers!
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_107750660
Jeumig, dat prestatiegerichte....alsof de wereld alleen uit megaintellectuele mensen bestaat :{w

-knip- toch maar weg

Vanmorgen een ochtendje meegekeken bij Meike in de klas, leuk zeg!
En ook wel respect hoor, hoe de juf 30 van die stuiterballen in bedwang houdt.

Jeuj voor Kyllian, boven de 110cm! *O*

[ Bericht 29% gewijzigd door XXXKarinXXX op 08-02-2012 19:48:50 ]
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_107750723
Mijn kleuter is met opa naar de open dag bij de politiebureau dat opnieuw geopend is. Hele week had ie het er al over. Net toen ik hem ophaalde van school begon ie toch beetje te twijfelen: Mama, er zijn toch geen echte boeven daar nu he? Want dat vind ik wel een beetje eng!!
Gelukkig kon opa hem overtuigen dat die er echt niet waren en wilde ie toch wel mee!!
Mijn grote held O+
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  woensdag 8 februari 2012 @ 18:39:49 #155
144006 chacama
Ondernemend!
pi_107759513
Poef dat zijn inderdaad enge berichten met al die prestatiedrang.

Anitra, fijn dat ze nu meer tot rust komt.

Menicole wat gaaf!

Maud is al sinds maandag aan het schaatsen op enkele schaatsjes. Geen krabbertjes meer voor haar. Zal eens kijken dat ik foto maak van d'r.
pi_107761179
Anitrax, wat fijn!

Nicole, wat een leuk uitstapje!

Leuk chaca.
Chris is vandaag voor het eerst op zijn glij ijzers geweest met papa. En hij deed het goed, zeker als je het talent van papa en mama bekijkt ;)
pi_107765390
quote:
2s.gif Op woensdag 8 februari 2012 12:03 schreef Muks het volgende:

[..]

Dat prestatie gerichte is wat Den Haag wil... we moeten bij de top 5 van europa horen... :( :'(
Dat wordt dan lastig als bepaalde scholen de onderkant er gewoon afbonjouren. Kan die school wel leuk hoog scoren maar zullen we de top 5 iig nooit bereiken :')
Zo is het vast niet bedoeld.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_107767269
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 20:27 schreef snoopy het volgende:

[..]

Dat wordt dan lastig als bepaalde scholen de onderkant er gewoon afbonjouren. Kan die school wel leuk hoog scoren maar zullen we de top 5 iig nooit bereiken :')
Geen idee hoe of wat ze willen maar leuk vind ik het niet

Anitrax wat fijn en idd je mag ook trots op jezelf zijn !!

Leuk al die schaatsende kids :D Hier ook, lekker op het water van de gracht rondom ons eiland, roze wangen en warme chocomelk of thee met een koek... echt winter !
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
  woensdag 8 februari 2012 @ 21:08:57 #159
11682 Moonah
Jolie femme
pi_107768380
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 20:27 schreef snoopy het volgende:

[..]

En zo gaat dat ook niet.
Heel soms doen kinderen die erg zwak presteren niet mee. Omdat het hen alleen maar frustreert. Maar dat moet je allemaal op papier verantwoorden en vastleggen in het kinddossier. Anders kom je er écht niet mee weg bij de inspectie.

Mooi te lezen dat jullie ook zo schrikken van dat opbrengstgericht werken. Is er meteen wat meer draagvlak onder ouders tijdens de staking op 7 maart.

Fijn Anitra, dat je meiske in een groep zit die haar kennelijk beter past!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_107768525
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 21:08 schreef Moonah het volgende:

[..]

En zo gaat dat ook niet.
Heel soms doen kinderen die erg zwak presteren niet mee. Omdat het hen alleen maar frustreert. Maar dat moet je allemaal op papier verantwoorden en vastleggen in het kinddossier. Anders kom je er écht niet mee weg bij de inspectie.

Ik heb het over de school van menicole ;)
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 8 februari 2012 @ 21:13:18 #161
11682 Moonah
Jolie femme
pi_107768690
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2012 21:10 schreef snoopy het volgende:

[..]

Ik heb het over de school van menicole ;)
Oh ja. :@ "Geen zittenblijvers, maar uitstromers". Absurd!

Anyway, wat ik schreef was een reactie op kinderen die niet mee doen aan de eindcito.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_107769040
Jemig, ik wist echt niet dat het op sommige scholen er zo aan toe zou gaan! Ik zou me er als ouder al niet prettig bij voelen, kinderen krijgen toch ook zo'n prestatiegericht geevoel mee....

Kyllian zit op een startende school met nog geen 30 kinderen en alleen groep 1 t/m 3. Ze willen het nu vanaf onder af laten groeien en volgens mij nemen ze nu ook geen kinderen meer aan die in hogere groepen zouden komen, verder is iedereen er welkom!
  woensdag 8 februari 2012 @ 21:17:58 #163
35189 Troel
scherp en bot
pi_107769043
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 21:08 schreef Moonah het volgende:

[..]

En zo gaat dat ook niet.

Mooi te lezen dat jullie ook zo schrikken van dat opbrengstgericht werken. Is er meteen wat meer draagvlak onder ouders tijdens de staking op 7 maart.

Fijn Anitra, dat je meiske in een groep zit die haar kennelijk beter past!
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)om-mee-te-doen.dhtml
http://www.frieschdagblad.nl/index.asp?artID=43125

Wellicht dat het de laatste jaren dan inderdaad is verbeterd en dat de inspectie er beter op let. Een aantal jaren geleden heb ik het zelf gewoon met eigen ogen gezien :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_107781415
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 21:13 schreef Moonah het volgende:

[..]

Oh ja. :@ "Geen zittenblijvers, maar uitstromers". Absurd!

Ja je ziet ook echt een verschil in soort mensen in de onderbouw en bovenbouw. In de kleuterklassen (6 in totaal) zitten best veel (hoe zeg ik dat netjes) kindjes van ouders uit een lagere klasse zeg maar. Vanaf groep 4 zie je die bijna niet meer. Allemaal van die rijkeluis kindjes.
pi_107781466
Waarom zou je je kind op een school willen hebben die zo'n leerlingenbeleid voert?... Gruwel.
pi_107781595
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 09:34 schreef p_iglet het volgende:
Waarom zou je je kind op een school willen hebben die zo'n leerlingenbeleid voert?... Gruwel.
Omdat we weinig keus hadden. Anders hadden we het ook niet gedaan hoor. Want we zitten nu met het probleem dat Leander daar heel waarschijnlijk niet naar toe kan. Want ik wil niet dat ie ergens 2 jaar naar school gaat en dan weg "moet" omdat ie niet goed mee kan komen. Hoe we dat op gaan lossen weet ik nog niet. Want de andere school in de buurt is helemaal geen optie voor ons!
  donderdag 9 februari 2012 @ 13:02:00 #167
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_107787875
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 09:41 schreef MeNicole2 het volgende:
Omdat we weinig keus hadden. Anders hadden we het ook niet gedaan hoor. Want we zitten nu met het probleem dat Leander daar heel waarschijnlijk niet naar toe kan. Want ik wil niet dat ie ergens 2 jaar naar school gaat en dan weg "moet" omdat ie niet goed mee kan komen. Hoe we dat op gaan lossen weet ik nog niet. Want de andere school in de buurt is helemaal geen optie voor ons!
Maar is er dan bij Leander een speciale reden waarom hij het niet aan zou kunnen? Anders zou ik me zo voor kunnen stellen dat een school met een dergelijke instelling juist ook extra goede hulp heeft. Ofzo...
pi_107789854
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 13:02 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Maar is er dan bij Leander een speciale reden waarom hij het niet aan zou kunnen? Anders zou ik me zo voor kunnen stellen dat een school met een dergelijke instelling juist ook extra goede hulp heeft. Ofzo...
Leander heeft tijdens de zwangerschap/ geboorte een hersenbeschadiging opgelopen. Daardoor dringen dingen later bij hem binnen. Hij zou wel een gewone basisschool aankunnen maar heeft dan wel extra begeleiding nodig. En op de school van Mikael doen ze daar niet aan. Dus hij zou misschien in de kleuterklas nog wel mee kunnen komen maar groep 3 zou moeilijk gaan worden. En ik vind het sneu om hem na 2 jaar van school te halen!!
pi_107789903
Maar mijn kleuter was dus gisteren naar de opendag bij het politiebureau. Hij kwam ongeveer zo thuis: :( }:| :o :(
Hij vond het helemaal niks. Het ging nog wel redelijk tot het moment dat de ME een showtje op ging voeren. Kinderen mochten met ballen gooien op de ME en die lieten dan zien wat er gebeurde bij voetbalrellen. Toen was ie er eigenlijk al klaar mee. Maar opa kreeg hem zover om toch nog verder te kijken. Toen kwamen ze bij de politiehonden. En die lieten zien hoe ze een inbreken kunnen stoppen. Klaar was ie ermee. Hij was zo geschrokken. Wilde naar huis en thuis wilde ie niks meer. Hij had van opa nog een zakje chips en wat drinken gekregen maar zelfs dat wilde ie niet op eten. Hij was er vannacht nog onrustig van dus hij was echt goed geschrokken!!
  donderdag 9 februari 2012 @ 14:06:31 #170
144006 chacama
Ondernemend!
pi_107790170
jeetje Menicole, dat is wel moeilijk wat betreft schoolkeuze. Kan me je dilema voorstellen...

En wat rot dat je kleuter zo'n negatieve ervaring heeft gehad met de politie. Waarom vond hij het niets? Was hij bang voor de manier waarop de politie zijn werk doet of het feit dat het nodig is om boeven zo te vangen?
pi_107790283
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 14:06 schreef chacama het volgende:
jeetje Menicole, dat is wel moeilijk wat betreft schoolkeuze. Kan me je dilema voorstellen...

En wat rot dat je kleuter zo'n negatieve ervaring heeft gehad met de politie. Waarom vond hij het niets? Was hij bang voor de manier waarop de politie zijn werk doet of het feit dat het nodig is om boeven zo te vangen?
Ja het ging hem net allemaal iets te. Hij is zelf altijd heel rustig en heeft alle tijd. En hij was ineens overrompeld door wat er allemaal tegelijk gebeurde. Zoveel lawaai en drukte ineens. En die hond, ja hij wist niet dat honden zo gemeen konden zijn. Hij weet dat ze kunnen bijten maar zo, nee dat had ie niet verwacht.
Maar als je vraagt wat ie wil worden later: politieman O+
  donderdag 9 februari 2012 @ 14:18:18 #172
144006 chacama
Ondernemend!
pi_107790538
Het moest dus allemaal even goed bezinken....gelukkig maar!

Ik ben zo benieuwd hoe het gaat met Maud en Fleur. Die zijn aan het schaatsen met school. Fleur is de 'elfstedentocht' aan het rijden met stempelen en alles!
pi_107790629
Ze hebben van de buurtvereniging zaterdag hier op het ijs een tocht. Mikael is blij dat ie bij zijn vader is want da hoefde ie mooi niet mee te doen.
  donderdag 9 februari 2012 @ 19:32:32 #174
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_107800971
Sterrre en Anna, van harte gefeliciteerd *O*
Spuuglokje en Bixister, ook gefeliciteerd met jullie grote dochters!

Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 9 februari 2012 @ 19:34:36 #175
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_107801064
En Jen en Ticootje

Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')