abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 31 januari 2012 @ 15:08:11 #51
7074 moussy
kuttekop
pi_107442133
Nou, belachelijk.., ik begrijp de kant van juf ook wel, Cas gaat helemaal op in zijn gefriemel met gummetjes/dingetjes/trutjes, dat hij van de wereld is :o Samen even de tangle besproken en ze was bang dat hij daar zo druk figuurtjes mee gaat zitten maken dat hij de wereld om zich heen vergeet, en dat kon ik ook weer begrijpen. Ik ga zelf wat maken, gewoon een balletje, of iets, gevuld met boontjes en dat mag hij dan mee naar school om te friemelen, we gaan het gewoon proberen :)
Je zou er haast een boek over schrijven!
  dinsdag 31 januari 2012 @ 19:42:43 #52
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_107451951
Ik hoop dat het gaat lukken, Moussy.
Job heeft al zijn kleren aan stukken gekauwd. Mouwen en kragen, er blijft niks van over :{
Dan kan Cas maar beter iets te friemelen hebben. Hopelijk lukt het om een oplossing te vinden waar iedereen tevreden mee is.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 31 januari 2012 @ 20:26:59 #53
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_107454255
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 19:42 schreef livelink het volgende:
Ik hoop dat het gaat lukken, Moussy.
Job heeft al zijn kleren aan stukken gekauwd. Mouwen en kragen, er blijft niks van over :{
Dan kan Cas maar beter iets te friemelen hebben. Hopelijk lukt het om een oplossing te vinden waar iedereen tevreden mee is.
Dat doet Isa ook Livelink, de kraag van haar jas heeft een stuk af, een vest heeft compleet uitgekauwde mouwen... En het is ook niets van de laatste tijd, het is al zo lang ik me herinner. Weet niet echt wat ik ermee aan moet.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_107456857
Ook herkenbaar hier! Kim kan het wekenlang doen en dan ineens weer wekenlang niet.
  dinsdag 31 januari 2012 @ 21:26:03 #55
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_107457286
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 15:08 schreef moussy het volgende:
Nou, belachelijk.., ik begrijp de kant van juf ook wel, Cas gaat helemaal op in zijn gefriemel met gummetjes/dingetjes/trutjes, dat hij van de wereld is :o Samen even de tangle besproken en ze was bang dat hij daar zo druk figuurtjes mee gaat zitten maken dat hij de wereld om zich heen vergeet, en dat kon ik ook weer begrijpen. Ik ga zelf wat maken, gewoon een balletje, of iets, gevuld met boontjes en dat mag hij dan mee naar school om te friemelen, we gaan het gewoon proberen :)
Ja, een mini-beanbag. Damn... ik had ooit voor Sasha, nog voor hij geborn was, een zo'n setje met ene knisperdingetje (niet handig voor school ;) ), en een zakje met boontjes erin etc. En dan van zo'n lekker berenvel-stofje. Die kan je dan lekker gedachtenloos door je handen laten gaan. :Y
  dinsdag 31 januari 2012 @ 21:41:13 #56
37150 livelink
pi_107458030
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 20:26 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Dat doet Isa ook Livelink, de kraag van haar jas heeft een stuk af, een vest heeft compleet uitgekauwde mouwen... En het is ook niets van de laatste tijd, het is al zo lang ik me herinner. Weet niet echt wat ik ermee aan moet.
Het is echt heel vervelend, ja. Wij hebben hem nu badstofdoekjes gegeven om op te kauwen. Het helpt een beetje. Hij probeert eraan te denken om daarop te kauwen in plaats van op zijn kleren. Lukt niet altijd, maar het is beter dan niets.
  † In Memoriam † dinsdag 31 januari 2012 @ 22:33:21 #57
7074 moussy
kuttekop
pi_107460682
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 21:26 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ja, een mini-beanbag. Damn... ik had ooit voor Sasha, nog voor hij geborn was, een zo'n setje met ene knisperdingetje (niet handig voor school ;) ), en een zakje met boontjes erin etc. En dan van zo'n lekker berenvel-stofje. Die kan je dan lekker gedachtenloos door je handen laten gaan. :Y
idd zoiets! Anders koop ik gewoon een knuffel die ik uit elkaar haal, armen, kop en benen er af of zo, als het maar fijn voelt.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_107467113
Wil iedereen bedanken voor de steun vd afgelopen maanden. Momenteel gaat het zo slecht met puber dat we al een week hele dagen aan het bellen zijn. Ik probeer mij aan de mooie momenten vast te houden. Donderdag is er overleg want ze mag niet terug naar waar ze zat. En het ziet er naar uit dat het gesloten gaat worden. Heb geen woorden meer,wel angst en lamgeslagen. Mochten er vragen zijn stel ze gerust via pm en onderling mogen jullie het doorsturen enz als het maar niet hier open is.
Jullie steun heeft ons goed gedaan,bedankt daar voor,jullie zijn schatten.
Dank voor alle lieve woorden en adviezen :*
  woensdag 1 februari 2012 @ 07:18:47 #59
37150 livelink
pi_107468179
Anitra :*
Heel veel sterkte voor jullie hele gezin.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 1 februari 2012 @ 07:33:13 #60
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_107468259
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 01:23 schreef AnitraX het volgende:
Wil iedereen bedanken voor de steun vd afgelopen maanden. Momenteel gaat het zo slecht met puber dat we al een week hele dagen aan het bellen zijn. Ik probeer mij aan de mooie momenten vast te houden. Donderdag is er overleg want ze mag niet terug naar waar ze zat. En het ziet er naar uit dat het gesloten gaat worden. Heb geen woorden meer,wel angst en lamgeslagen. Mochten er vragen zijn stel ze gerust via pm en onderling mogen jullie het doorsturen enz als het maar niet hier open is.
Jullie steun heeft ons goed gedaan,bedankt daar voor,jullie zijn schatten.
Dank voor alle lieve woorden en adviezen :*
:* heel veel kracht en sterkte :*
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 1 februari 2012 @ 07:33:42 #61
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_107468264
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 22:33 schreef moussy het volgende:

[..]

idd zoiets! Anders koop ik gewoon een knuffel die ik uit elkaar haal, armen, kop en benen er af of zo, als het maar fijn voelt.
anders een lekker stofje uitzoeken op de markt en vullen met pandanrijst. ruikt nog lekker ook :Y
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_107468478
Veel sterkte Anitra, wat naar dat alles zo moeizaam gaat nu.

Hebben jullie al eens een kauwslang geprobeerd voor jullie kinderen? Een soort ketting speciaal om te kauwen.
pi_107468499
Anitra heel veel sterkte! :*

Kauwslang nog nooit van gehoord, maar klinkt goed.
  woensdag 1 februari 2012 @ 09:13:24 #64
144006 chacama
Ondernemend!
pi_107469273
Anitra, heel veel sterkte :*

Klinkt inderdaad interessant die kauwslang. Hier geen kapotte kleren, wel strengen met haar die in de mond verdwijnen...voordeel is dat ik die kan afknippen...

/frustratiepost/
Gisteren rapport en cito-uitslag van Maud gehad.....er komt duidelijk nog niet uit wat er in zit. Daar waar ze thuis letters probeert te schrijven (en het lukt aardig) en samenleesboekjes leest, is volgens het rapport daar nog niet mee bezig. Ik had na afloop van het gesprek niet echt een positief gevoel, de stille hints van 'we willen niet dat kinderen op hun tenen lopen' 'en denk u dat ze al klaar is voor groep 3' deden mij weinig goed. En dit terwijl als ik zelf als ik naar Maud kijk, ik haar niet nog een jaar zie kleuteren. Ze is bezig met cijfertjes en letters en vind het ook leuk op school. En dat ze niet graag kleurt en precieze werkjes (op strijkkralen na) niet leuk vind...tja dat hoef mij ook niet te vertellen...buiten spelen en ravotten dat is meer haar ding. Met de tussentijdse metingen zit ze op sommige punten nog op de leeftijd van 5 jaar ipv 5 jaar 2 maanden. En dat zijn toevallig ook de punten waarop ze een half jaar geleden ook 2 maanden 'achter' liep. Dus eigenlijk heeft ze gewoon zich verder ontwikkeld in haar eigen lijn. En de cito was gewoon slecht. Pffff, ik weet het ook even niet. Ze wil het allemaal in 1x goed doen. De juf mag niet weten dat ze al letters leest/ woordjes maakt....omdat het vaak nog fout gaat. En met tellen net zo. Kleuterjuffen....help!!! Waarom moeten ze voordat ze naar groep 3 gaan al 22 letter kennen....was dat altijd al zo...
/ einde frustratie post/
pi_107469357
Anitra Sterkte, hopelijk kunnen jullie een goede plek voor puber vinden.

Chacama, wat vervelend dat er op school niet uit komt wat erin zit. Terwijl ze dat thuis wel laat zien. Lijkt me een goed idee om een keer een gesprek met de juf aan te vragen.
En dan niet de 10-minuten rapport gesprekjes, watn die lenen zich over het algemeen niet voor dit soort dingen.
pi_107469520
Maar ze moet het op school ook laten. Want zo kunnen alle ouders wel zeggen dat hun kind best naar groep 3/4/5 kan. Maar ze heeft toch nog een half jaar? Kan zoveel gebeuren. Hier op school zeggen ze nog helemaal niks over de doorstroom.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  woensdag 1 februari 2012 @ 09:36:23 #67
144006 chacama
Ondernemend!
pi_107469680
@P_iglet, klopt dat gevoel had ik nu ook wel dat het op een later tijdstip rustig besproken kan worden. Punt is dat er nu eerst een juffen-wissel is. De Lio-stagiare is klaar dus nu twee 'nieuwe' juffen, waarvan ze er eentje de afgelopen drie maanden 1x in de week heeft gehad. Ik ben erg benieuwd of deze wissel verschil gaat uitmaken en dan kan ik met een maand of zo een gesprek aanvragen.

@MeNicole, klopt ook. Ze moet het op school ook laten zien. Maar een simpel voorbeeld: Ze leest thuis een woord uit een boek dat ze op school ook heeft. Ik zeg dat het knap is en dat ze dat de juf kan vertellen op school, haar reactie: "dat hoeft juf niet te weten!" en zo zijn er meer voorbeelden. Ze heeft inderdaad nog even. In juni zijn er weer rapporten en dan zal ik het advies wel zien....
pi_107469762
Anitra, sterkte met alles!

Chaca, vervelend dat ze het op school niet laat zien. Misschien kun je nog eens rustig met juf praten erover en ook met maud thuis? Of zelfs met zijn drieën? Maar misschien is even aankijken ook wel goed. Misschien krijgt maud binnenkort vanzelf wel het vertrouwen om het op school te laten zien. Ze heeft nog een half jaar..
Lastig...
pi_107469886
Chaca kan juf misschien niet een keertje thuis komen? Misschien dat de drempel voor Maud iets kleiner word?
  woensdag 1 februari 2012 @ 09:51:13 #70
144006 chacama
Ondernemend!
pi_107469958
@MeNicole, dat vind ik een goede. Even kijken hoe het de komende weken loopt met de nieuwe juffen en dan dat inderdaad als optie meenemen in het gesprek. Thanks!
pi_107470244
Mijn kleuter mocht gisteren de kalender vast naar feb zetten. Hij bladerde meteen door naar april:
"Zo dan ben ik sneller jarig!"
  woensdag 1 februari 2012 @ 10:06:20 #72
144006 chacama
Ondernemend!
pi_107470269
:D Kijkt dan schiet het in elk geval lekker op..... is het ook in 1 klap lente *O*
pi_107473155
Chaca, lastig dat je je zo gefrustreerd voelt.
Maar wat is eigenlijk het probleem? Maud ontwikkelt zich op haar manier, op haar tempo (duh, logisch, op andermans tempo/manier kan het niet... ;) ). Bepaalde dingen doet ze al heel goed (letters, cijfers) maar daar voelt ze zich nog te onzeker over om aan de juf te laten zien. Dat kun je niet zo maar veranderen. Dat hoort bij haar ontwikkeling. Verder vertel je dat ze andere dingen niet leuk vindt, van die preciziewerkjes. En buiten spelen is veel meer wat zij leuk vindt.
Op basis van wat jij vertelt snap ik de juf wel. Maud is een herfstkind, dus laat jarig. Ik ben zelf heel erg voor lang kleuteren. Zéker als een kind nog erg speels is. Want in groep 3 is het zó'n enorme overschakeling naar grotendeels stil zitten en geconcentreerd aan je taken werken. En dat ze al 'leest' is toch alleen maar fijn? Mocht ze langer kleuteren, dan kan ze daar haar zekerheid in opbouwen. Mocht ze naar groep 3 doorgaan, dan zal ze (zoals ik het nu lees...) zich nog langer onzeker voelen en inderdaad wat de juf zegt op haar tenen lopen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 1 februari 2012 @ 12:05:32 #74
144006 chacama
Ondernemend!
pi_107473653
@Moonah. Op basis van de gegevens begrijp ik de juf ook...en natuurlijk zal ik het wel te gekleurd zien om het logisch te kunnen bekijken. Mijn gevoel - op basis van Maud d'r gedrag en wat zij zelf wil - geeft aan dat als ze nog een jaar kleutert dat ze gillend gek wordt en met tegenzin naar school gaat. En dat is wat ik wil voorkomen. Ik hoop dus voor Maud dat ze het komende half jaar bij haar nieuwe juffen zichzelf meer durft te laten zien en daarmee zelf alle twijfel weghaalt, waardoor ze zoals ze het zelf zegt: eindelijk echt kan gaan leren om te lezen en te schrijven bij juf I.

Uiteindelijk wil ik gewoon het beste voor haar en als dat kleuteren is, dan blijft ze lekker in groep 2....maar tot nog toe denk ik niet dat dit het beste voor haar is.....
pi_107474793
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 12:05 schreef chacama het volgende:
Mijn gevoel - op basis van Maud d'r gedrag en wat zij zelf wil - geeft aan dat als ze nog een jaar kleutert dat ze gillend gek wordt en met tegenzin naar school gaat.
Ah, kijk, dat had ik niet opgemaakt uit je eerdere post. :)
Uiteraard wil je dat voorkomen. Maar dan nog, een juf zal haar al dan niet door laten gaan op basis van wat Maud laat zien op school. Ik hoop voor je dat Maud idd het komende half jaar zich zelf meer durft te laten zien. Niet zo zeer omdat ze dan wellicht door zou kunnen stromen naar groep 3, maar meer omdat dat voor een kind het prettigst is. Jezelf kunnen zijn. Immers, dan kun je het beste leren en presteren.

Weet je, mensen vergeten vaak dat een kleuterperiode zo belangrijk is voor de ontwikkeling op allerlei gebieden. Niet alleen het voorbereidende rekenen en taal. Maar zéker ook sociaal emotionele vorming. Zit een kind lekker in zijn vel? kan het goed functioneren in een groep, samen spelen/delen/werken, durft het voor zichzelf op te komen of laat het zich ondersneeuwen, kan het kritisch naar zijn eigen gedrag/presteren kijken (maar ook weer niet té kritisch ;) ), hoe gaat het om met feed back etc etc.
Dan is er ook het aspect taakgerichtheid/werkhouding. Een kind moet zich voldoende kunnen richten op een taak, kunnen doorzetten ook al is het niet zo leuk, geconcentreerd kunnen luisteren/werken, onderscheid kunnen maken tussen hoofd- en bijzaken, kunnen plannen etc etc.

En trouwens, je schrijft ergens dat je 'dan maar het rapport in juni afwacht' maar ik neem aan dat er tussentijds ruimte is voor een gesprek???
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')