Zijn forum kijkt nu down te zijn, maar mark rippetoe heeft een mooi stukje geschreven waarom ATG niet per se goed is. Na een bepaald punt stoppen de hamstrings die juist als contra-kracht dienen om druk van de knie af te halen.Verder zou je er minder hypertrophy (spiergroei) mee krijgen omdat je quads en hamstrings minder worden geactiveerd.quote:Op woensdag 25 januari 2012 16:55 schreef Lakitu het volgende:
M'n squat form laten checken door een instructeur, hij vond ik dat wel wat minder diep kon. Ik had van het internet juist geleerd dat je niet diep genoeg kon
quote:Originally Posted by Mark Rippetoe
Dave:
Thanks for bringing this up. Squat depth is critically important, but so is correct form. ATG-level depth most usually requires that the lumbar muscles relax the lordosis and that the hamstrings relax before extreme depth can be reached. It doesn't sound like a good idea to me that anything be relaxed in a deep squat, since doing this kills your good controlled rebound out of the bottom and risks your intervertebral discs. Those rare individuals that can obtain ass-to-ankles depth without relaxing anything might be able to get away with it, but as a general rule you should squat as deep as you can with a hard-arched lower back and tight hamstings and adductors. This depth will be below parallel, but it will not usually be "ATG".
Rip
Een vooraanstaande fysiotherapeut die ik ken vindt dat de grootste onzin ooit.quote:Op woensdag 25 januari 2012 17:46 schreef Snakey het volgende:
[..]
Te harde ruk aan de barbell gegeven. Beetje te enthousiast.![]()
Die tape: http://www.medi-taping.be/
Ik moest het ook opzoeken, m'n fysio is niet heel erg spraakzaam.
Dus?quote:Op woensdag 25 januari 2012 18:18 schreef Yamcha het volgende:
[..]
Een vooraanstaande fysiotherapeut die ik ken vindt dat de grootste onzin ooit.
Wat is een eca?quote:Op woensdag 25 januari 2012 17:29 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Gewoon doen, als je netjes 1 capsule neemt is het gewoon veilig.
Ook handig voor de studie (i.v.m Focus)
Ephedrine, Cafeine en Aspirine.quote:Op woensdag 25 januari 2012 18:22 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Wat is een eca?
Heb zelf nu echt een zieke fatburner. Moet mezelf echt dwingen tot eten. Deze neemt net honger gevoel goed weg, veel meer energie en zweet veel meer met de cardio.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 25 januari 2012 18:37 schreef Weissman het volgende:
Dat tape zal zeker wel werken. Zie het bij sommige prof-sporters ook.zie het ook wel vaker maar vraag het me af wat het doet...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welkequote:Op woensdag 25 januari 2012 18:22 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Wat is een eca?
Heb zelf nu echt een zieke fatburner. Moet mezelf echt dwingen tot eten. Deze neemt net honger gevoel goed weg, veel meer energie en zweet veel meer met de cardio.
quote:Op woensdag 25 januari 2012 18:37 schreef Weissman het volgende:
Dat tape zal zeker wel werken. Zie het bij sommige prof-sporters ook.Snel balansbandje kopen, kan je nog harder squatten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Soukidan op je oogbal.
Dit.quote:Op woensdag 25 januari 2012 18:44 schreef Yamcha het volgende:
[..]
Snel balansbandje kopen, kan je nog harder squatten.
Ik ga morgen keihard curlen. Alleen met rechts dan...quote:Op woensdag 25 januari 2012 18:44 schreef Yamcha het volgende:
[..]
Mehehe burnquote:Op woensdag 25 januari 2012 18:44 schreef Yamcha het volgende:
[..]
Hebt n keer op mn schouder gehad, geen idee of het helpte maar waarschijnlijk weg.quote:Op woensdag 25 januari 2012 17:41 schreef Snakey het volgende:
Zo ziet m'n rechterarm er uit trouwens...![]()
[ afbeelding ]
Kinetise tape (noemen ze dat geloof ik) voor m'n tennisarm. Opgelopen met deadliften..., levensgevaarlijk dus.![]()
Loop nu dus bij de fysio hiermee. Ik train wel gewoon door, het wordt niet erger ofzo, maar ik wil er wel graag van af.
Anders lees je ff de posts boven jequote:Op woensdag 25 januari 2012 18:41 schreef DeRakker. het volgende:
zie het ook wel vaker maar vraag het me af wat het doet...
Denken dat dat werktquote:Op woensdag 25 januari 2012 18:44 schreef Yamcha het volgende:
Helpte...helpte?quote:Op woensdag 25 januari 2012 18:59 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
Hebt n keer op mn schouder gehad, geen idee of het helpte maar waarschijnlijk weg.
Wel even onder de douche eraf halen, anders is het niet zo comfortabel :p
quote:Op woensdag 25 januari 2012 16:22 schreef Panzermaus het volgende:
. Ik loop nog steeds op mijn tenen. Heb vanochtend in de douche wel geprobeerd om op mijn platte voet te staan maar mijn kuitspieren voelen nog gewoon te 'strak' aan, ken je dat? Heb een paar seconden rechtop & op platte voet gestaan, maar het begon helemaal spastisch te schokken en alles. Maandagavond heel wat sets calf raises gedaan in de smith op een stepblok, en wanneer ik zit ofzo voelt het ook als heerlijke spierpijn. Ze voelen heel sore en ook nog opgepompt. Maar ik moet vanavond squatten/pressen/rowen, what do.
Nee hoor, ik had niet anders van je verwacht.quote:Op woensdag 25 januari 2012 19:01 schreef Weissman het volgende:
[..]
Denken dat dat werktIk smeer pindakaas in mn knieholtes, u mad ?
Geen idee of het helpt, ik ben geen fysio. Maar deze fysio verzorgt ook topsporters, ik heb het volste vertrouwen in de beste man.quote:Op woensdag 25 januari 2012 18:59 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
Hebt n keer op mn schouder gehad, geen idee of het helpte maar waarschijnlijk weg.
Wel even onder de douche eraf halen, anders is het niet zo comfortabel :p
Mijn 'vooraanstaande' fysiotherapeut. (Werkt met prof-basketballers, prof-voetballers etc.) vindt het juist goed spul.quote:Op woensdag 25 januari 2012 18:18 schreef Yamcha het volgende:
[..]
Een vooraanstaande fysiotherapeut die ik ken vindt dat de grootste onzin ooit.
Oh nee met t douchen blijft ie zitten, maar als ze eraf mogen krijg je ze er gemakkelijk af tijdens het douchenquote:Op woensdag 25 januari 2012 19:05 schreef Snakey het volgende:
[..]
Geen idee of het helpt, ik ben geen fysio. Maar deze fysio verzorgt ook topsporters, ik heb het volste vertrouwen in de beste man.
Je moet er gewoon mee kunnen douchen, maar ik kan me voostellen dat het wat langer nat blijft. Maakt niet uit, ik ga wel effe tegen de kat aan liggen na het douchen.
Niks moet.quote:Op woensdag 25 januari 2012 19:28 schreef Snakey het volgende:
Wat zijn eigenlijk must read BB boeken?
Knowledge is power.quote:
Nee hoor, veel geblaat en weinig wol met als hoogtepunt:quote:Op woensdag 25 januari 2012 19:51 schreef Diabox het volgende:
http://www.medi-taping.be/methode.php
Ben ik nu de enige die in dit stukje tekst niet kan vinden wat die tape nou precies doet?
quote:Waar medi-taping zich ook in onderscheidt is de keuze van de kleur van de tape. De kleur vormt een heel belangrijk gegeven in onze therapie. In de praktijk zien we vaak dat de kleur bepalend is voor het resultaat van de behandeling.
L o Lquote:Op woensdag 25 januari 2012 20:09 schreef Yamcha het volgende:
[..]
Nee hoor, veel geblaat en weinig wol met als hoogtepunt:
[..]
Er is een boek waar ik nog steeds over twijfel om te kopen. Van Eric Heiden (de schaatser). Niet per definitie over BB, maar volgens mij worden er meerdere trainingsmethodes besproken en daar kan, denk ik, iedereen wat van leren.quote:Op woensdag 25 januari 2012 19:28 schreef Snakey het volgende:
Wat zijn eigenlijk must read BB boeken?
Gisteren bij de tuinen omega 3,6,9 (2e.gratis) maar bij boeren ook níet te hardenquote:Op woensdag 25 januari 2012 20:40 schreef 16meter het volgende:
bro tip: Nu bij Kruidvat: supplementen (bijv. multivit en Omega 3) 2+1 gratis.
Dat was een kutlinkje inderdaad. In deze post is het iets duidelijker. [Bodybuilding] (#179) Waar iedereen stiekem curlbrah isquote:Op woensdag 25 januari 2012 19:51 schreef Diabox het volgende:
http://www.medi-taping.be/methode.php
Ben ik nu de enige die in dit stukje tekst niet kan vinden wat die tape nou precies doet?
quote:Op woensdag 25 januari 2012 17:40 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Zie dat je wat aan mijn schema hebt gehad, mooi zo
quote:Op woensdag 25 januari 2012 19:30 schreef Weissman het volgende:
The Bicep Delusion van Richard Brahkins.
The Origin Of Biceps van Charles Brahwin.
Heb toen ik 15 was een tennisarm opgelopen bij het handballenquote:Op woensdag 25 januari 2012 18:06 schreef Snakey het volgende:
Ik wordt trouwens 1x per week ge-electrocuteerd, gemagnetiseerd en gelaserd.
Was het geen dry needling? Is bij mij een keer voor mn nek gebeurd, helaas niet geholpenquote:Op woensdag 25 januari 2012 23:11 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Heb toen ik 15 was een tennisarm opgelopen bij het handballenop school.
Halfjaar mee rondgelopen, daarna acupunctuur geprobeerd, toen was het over. Ben niet zo van de broscience, maar had toch het idee dat acupunctuur effect had.
quote:Op woensdag 25 januari 2012 23:21 schreef Weissman het volgende:
Even een fap-filmpje voor het slapen gaan;
quote:”Dumbbell flys…if you really don’t enjoy having your shoulder in its socket, go ahead and go heavy on these!” –Christopher Langley
quote:“Anything light! I go to the gym to get strong, not to workout my ego like most of the ‘tools’ I see in the gym!” –Josh Cremeans
quote:“Flared elbow, pec isolated bench press. It would save a lot of time and effort if you just sliced open your pecs and shoved rusty nails into your rotators…” –Todd Bross
quote:“Cables crossovers…which reminds me of a good Dave Tate quote where he says, ‘Trying to get a bigger bench by doing cable crossovers is like preparing for the SATs with a coloring book.’ Ha.” –Paul Moser
quote:“Behind the neck shoulder press. Say goodbye to your rotator cuff.” –Shane Thomas Christy
quote:“Are there stupid lifts? Yeah. Do I judge them? No. This is the problem that will never die with any bodybuilder, powerlifter, crossfitter, or the Gold’s Gym pretty boy. They all think their workout is better than yours. Me, personally, I’ll never ever do any curls, but that doesn’t mean anyone else is wrong for doing them…just not on my power rack! Ha!” –Roger Cueva
Ik ben op het moment van de zeurderige pijn af die bijna twee weken geduurd heeft.quote:Op woensdag 25 januari 2012 23:11 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Heb toen ik 15 was een tennisarm opgelopen bij het handballenop school.
Halfjaar mee rondgelopen, daarna acupunctuur geprobeerd, toen was het over. Ben niet zo van de broscience, maar had toch het idee dat acupunctuur effect had.
Hahahaquote:Op woensdag 25 januari 2012 23:29 schreef kidkash19 het volgende:
In de categorie "subtiliteit is soms ver te zoeken en dat is maar goed ook"
50 Exercises You Should NEVER Do
http://articles.elitefts.(...)you-should-never-do/
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Maar even serieus, begin ik net aan de flyes... Wat is het nou?quote:”Squats in the curl rack.” –Zach McFarland
Na het lezen van de eerste quote twijfelde ik of dit nou een sarcastische post/troll was of nietquote:Op woensdag 25 januari 2012 23:29 schreef kidkash19 het volgende:
In de categorie "subtiliteit is soms ver te zoeken en dat is maar goed ook"
50 Exercises You Should NEVER Do
http://articles.elitefts.(...)you-should-never-do/
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Flies zijn baas.quote:Op woensdag 25 januari 2012 23:36 schreef Levolution het volgende:
[..]
Hahaha:
[..]
Maar even serieus, begin ik net aan de flyes... Wat is het nou?
Vind ik ook wel. Totaal andere beweging inderdaad dan bp en zelfs eigenlijk de natuurlijke beweging van je borst.quote:
En daarom moet je niet overstretchen. Gewoon ver genoeg stretchen dat je het wel voelt trekken in je pecs, maar niet zo ver dat je schouder half uit z'n kom gaat. Ik ben het ook niet eens met deze quote:quote:Op woensdag 25 januari 2012 23:40 schreef Levolution het volgende:
[..]
Vind ik ook wel. Totaal andere beweging inderdaad dan bp en zelfs eigenlijk de natuurlijke beweging van je borst.
Maar, het trekt inderdaad best wel aan je gewrichten.
"Exercises you should NEVER do". Niet "Exercises you should NEVER do to improve your bench press". Cable crossovers zijn ook een prima oefening, maar nee, ze zullen je bench niet skyrocketen inderdaad.quote:“Cables crossovers…which reminds me of a good Dave Tate quote where he says, ‘Trying to get a bigger bench by doing cable crossovers is like preparing for the SATs with a coloring book.’ Ha.” –Paul Moser
Wat is dat?quote:Op woensdag 25 januari 2012 23:21 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
Was het geen dry needling? Is bij mij een keer voor mn nek gebeurd, helaas niet geholpen
Haten op Dave Tate :")quote:Op woensdag 25 januari 2012 23:45 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
En daarom moet je niet overstretchen. Gewoon ver genoeg stretchen dat je het wel voelt trekken in je pecs, maar niet zo ver dat je schouder half uit z'n kom gaat. Ik ben het ook niet eens met deze quote:
[..]
"Exercises you should NEVER do". Niet "Exercises you should NEVER do to improve your bench press". Cable crossovers zijn ook een prima oefening, maar nee, ze zullen je bench niet skyrocketen inderdaad.
Maar goed, dat is net als zeggen dat je nooit BORs moet doen omdat ze je Squat niet verbeteren.
heeft mn vriendin wel eens gehad, dan gaan ze met een naald in je spieren of zenuwen lopen roeren om knotten los te maken ...ofzo. Ze doen iig wat bewegingen onder de huid ermee, hielp wel voor haar.quote:Op woensdag 25 januari 2012 23:46 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Wat is dat?
Ik had acupunctuurnaalden erin, die met stroomschokjes om de zoveel secondes in beweging worden gezet. Is een modernere manier dan zelf aan de naalden draaien door de PhD in Bloscience.
Mee eens. Sowieso traint niet iedereen alleen maar om alleen maar de grote 3 te verbeteren. Ook simpelweg met esthetische doeleinden.quote:Op woensdag 25 januari 2012 23:45 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
En daarom moet je niet overstretchen. Gewoon ver genoeg stretchen dat je het wel voelt trekken in je pecs, maar niet zo ver dat je schouder half uit z'n kom gaat. Ik ben het ook niet eens met deze quote:
[..]
"Exercises you should NEVER do". Niet "Exercises you should NEVER do to improve your bench press". Cable crossovers zijn ook een prima oefening, maar nee, ze zullen je bench niet skyrocketen inderdaad.
Maar goed, dat is net als zeggen dat je nooit BORs moet doen omdat ze je Squat niet verbeteren.
Beta wolven die proberen in de ladder te stijgen door zich naar boven te bijtenquote:Op woensdag 25 januari 2012 23:48 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Begrijpend lezen is moeilijk he?
what is this i dont evenquote:Op donderdag 26 januari 2012 11:21 schreef Zith het volgende:
[..]
Beta wolven die proberen in de ladder willen stijgen door zich naar boven te bijten
Volgens mij was het de bedoeling dat de naald een knoopje raakte en je krijgt dan het gevoel van een schokje, dan ontspant de boel weerquote:Op woensdag 25 januari 2012 23:46 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Wat is dat?
Ik had acupunctuurnaalden erin, die met stroomschokjes om de zoveel secondes in beweging worden gezet. Is een modernere manier dan zelf aan de naalden draaien door de PhD in Bloscience.
Klopt, transvetten zijn door de enorme media-aandacht nagenoeg verdwenen uit het eten.quote:Op donderdag 26 januari 2012 13:50 schreef CarbonC het volgende:
Nog steeds geen concrete voorbeelden van producten met veel transvetten die nog steeds verkocht worden. Mijn conclusie is dat alles wat daar nog over geroepen wordt een hangende grammofoonplaat uit het verleden is.
Ik verbaas me er soms over hoe relatief snel dat is opgepikt.quote:Op donderdag 26 januari 2012 14:12 schreef Autobandje het volgende:
[..]
Klopt, transvetten zijn door de enorme media-aandacht nagenoeg verdwenen uit het eten.
Wel meer werk voor mij.quote:Op donderdag 26 januari 2012 14:14 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik verbaas me er soms over hoe relatief snel dat is opgepikt.
Nu nog de geraffineerde suikers...
Of hoewel, hoe meer vetzakken er zijn, hoe beter wij er gaan uitzien natuurlijk.Maar het kost de maatschappij gewoon klauwen met geld, diabetes, knieprotheses vanwege slijtage, etc. en de gezonde mensen dat maar ophoesten.
gastquote:Op donderdag 26 januari 2012 14:14 schreef Panzermaus het volgende:
Ik kan weer redelijk lopen. Gisteravond geprobeerd om door de pijn heen te trainen, maar zelfs van chinups werd ik alleen maar misselijk door de pijn in mijn kuiten. Andere dingen voelden ook alsof ik geen kracht kon zetten. Was net alsof mijn lijf zei 'he panzermaus lekkere boy (no homo) ga naar huis en ga douchen'. Zo gezegd zo gedaan, vanavond maar weer een poging.
Had ook een nachtmerrie vannacht.En dit is srs. Ik droomde dat ik overal brood met pindakaas had laten slingeren terwijl ik dacht dat ik het had opgegeten. Dus dat waren dus allemaal kcals die ik achterliep en nog moest opvullen. Half paniekerig ze allemaal op zitten eten, ze waren overal verstopt.
Echt wat-de-neuk.
quote:Op donderdag 26 januari 2012 15:19 schreef VeniVidiViciV het volgende:
Hoeveel sets is volgens jullie goed?
Deze man.quote:Op donderdag 26 januari 2012 14:14 schreef Panzermaus het volgende:
Ik kan weer redelijk lopen. Gisteravond geprobeerd om door de pijn heen te trainen, maar zelfs van chinups werd ik alleen maar misselijk door de pijn in mijn kuiten. Andere dingen voelden ook alsof ik geen kracht kon zetten. Was net alsof mijn lijf zei 'he panzermaus lekkere boy (no homo) ga naar huis en ga douchen'. Zo gezegd zo gedaan, vanavond maar weer een poging.
Had ook een nachtmerrie vannacht.En dit is srs. Ik droomde dat ik overal brood met pindakaas had laten slingeren terwijl ik dacht dat ik het had opgegeten. Dus dat waren dus allemaal kcals die ik achterliep en nog moest opvullen. Half paniekerig ze allemaal op zitten eten, ze waren overal verstopt.
Echt wat-de-neuk.
Ik sta meestal een minuutje of 2 uit te puffen. Als ik weer op adem ben kan ik er wel weer tegenaan. Ik doe dan helemaal niets. Gewoon wachten en een beetje strekken.quote:Op donderdag 26 januari 2012 15:57 schreef borstmelk het volgende:
Wat doen jullie trouwens in de rust. Ik zelf moet tijdens t squatten 5 minuten rust hebben tussen de setjes anders krijg ik t gewoon niet omhoog.
Meestal ga ik dan droog naar mijn notitiboekje staren en muziek kiezen maar ik zie dat sommige een grote haat heeft aan mensen die dit doen?
Misschien moet ik iets langer rusten. Let niet zoveel op de tijd, meer op mijn gevoel/ademhaling.quote:When you are resting less than two minutes between your sets, you are using the lactic acid energy system. This is a medium duration energy source and is the primary energy source used in most body building workouts. If you rest longer than 3 minutes between sets, you are using more of the ATP-PC energy system. This is the most powerful energy system for short bursts of exercise.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |