Zijn forum kijkt nu down te zijn, maar mark rippetoe heeft een mooi stukje geschreven waarom ATG niet per se goed is. Na een bepaald punt stoppen de hamstrings die juist als contra-kracht dienen om druk van de knie af te halen.Verder zou je er minder hypertrophy (spiergroei) mee krijgen omdat je quads en hamstrings minder worden geactiveerd.quote:Op woensdag 25 januari 2012 16:55 schreef Lakitu het volgende:
M'n squat form laten checken door een instructeur, hij vond ik dat wel wat minder diep kon. Ik had van het internet juist geleerd dat je niet diep genoeg kon
quote:Originally Posted by Mark Rippetoe
Dave:
Thanks for bringing this up. Squat depth is critically important, but so is correct form. ATG-level depth most usually requires that the lumbar muscles relax the lordosis and that the hamstrings relax before extreme depth can be reached. It doesn't sound like a good idea to me that anything be relaxed in a deep squat, since doing this kills your good controlled rebound out of the bottom and risks your intervertebral discs. Those rare individuals that can obtain ass-to-ankles depth without relaxing anything might be able to get away with it, but as a general rule you should squat as deep as you can with a hard-arched lower back and tight hamstings and adductors. This depth will be below parallel, but it will not usually be "ATG".
Rip
Een vooraanstaande fysiotherapeut die ik ken vindt dat de grootste onzin ooit.quote:Op woensdag 25 januari 2012 17:46 schreef Snakey het volgende:
[..]
Te harde ruk aan de barbell gegeven. Beetje te enthousiast.![]()
Die tape: http://www.medi-taping.be/
Ik moest het ook opzoeken, m'n fysio is niet heel erg spraakzaam.
Dus?quote:Op woensdag 25 januari 2012 18:18 schreef Yamcha het volgende:
[..]
Een vooraanstaande fysiotherapeut die ik ken vindt dat de grootste onzin ooit.
Wat is een eca?quote:Op woensdag 25 januari 2012 17:29 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Gewoon doen, als je netjes 1 capsule neemt is het gewoon veilig.
Ook handig voor de studie (i.v.m Focus)
Ephedrine, Cafeine en Aspirine.quote:Op woensdag 25 januari 2012 18:22 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Wat is een eca?
Heb zelf nu echt een zieke fatburner. Moet mezelf echt dwingen tot eten. Deze neemt net honger gevoel goed weg, veel meer energie en zweet veel meer met de cardio.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 25 januari 2012 18:37 schreef Weissman het volgende:
Dat tape zal zeker wel werken. Zie het bij sommige prof-sporters ook.zie het ook wel vaker maar vraag het me af wat het doet...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welkequote:Op woensdag 25 januari 2012 18:22 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Wat is een eca?
Heb zelf nu echt een zieke fatburner. Moet mezelf echt dwingen tot eten. Deze neemt net honger gevoel goed weg, veel meer energie en zweet veel meer met de cardio.
quote:Op woensdag 25 januari 2012 18:37 schreef Weissman het volgende:
Dat tape zal zeker wel werken. Zie het bij sommige prof-sporters ook.Snel balansbandje kopen, kan je nog harder squatten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Soukidan op je oogbal.
Dit.quote:Op woensdag 25 januari 2012 18:44 schreef Yamcha het volgende:
[..]
Snel balansbandje kopen, kan je nog harder squatten.
Ik ga morgen keihard curlen. Alleen met rechts dan...quote:Op woensdag 25 januari 2012 18:44 schreef Yamcha het volgende:
[..]
Mehehe burnquote:Op woensdag 25 januari 2012 18:44 schreef Yamcha het volgende:
[..]
Hebt n keer op mn schouder gehad, geen idee of het helpte maar waarschijnlijk weg.quote:Op woensdag 25 januari 2012 17:41 schreef Snakey het volgende:
Zo ziet m'n rechterarm er uit trouwens...![]()
[ afbeelding ]
Kinetise tape (noemen ze dat geloof ik) voor m'n tennisarm. Opgelopen met deadliften..., levensgevaarlijk dus.![]()
Loop nu dus bij de fysio hiermee. Ik train wel gewoon door, het wordt niet erger ofzo, maar ik wil er wel graag van af.
Anders lees je ff de posts boven jequote:Op woensdag 25 januari 2012 18:41 schreef DeRakker. het volgende:
zie het ook wel vaker maar vraag het me af wat het doet...
Denken dat dat werktquote:Op woensdag 25 januari 2012 18:44 schreef Yamcha het volgende:
Helpte...helpte?quote:Op woensdag 25 januari 2012 18:59 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
Hebt n keer op mn schouder gehad, geen idee of het helpte maar waarschijnlijk weg.
Wel even onder de douche eraf halen, anders is het niet zo comfortabel :p
quote:Op woensdag 25 januari 2012 16:22 schreef Panzermaus het volgende:
. Ik loop nog steeds op mijn tenen. Heb vanochtend in de douche wel geprobeerd om op mijn platte voet te staan maar mijn kuitspieren voelen nog gewoon te 'strak' aan, ken je dat? Heb een paar seconden rechtop & op platte voet gestaan, maar het begon helemaal spastisch te schokken en alles. Maandagavond heel wat sets calf raises gedaan in de smith op een stepblok, en wanneer ik zit ofzo voelt het ook als heerlijke spierpijn. Ze voelen heel sore en ook nog opgepompt. Maar ik moet vanavond squatten/pressen/rowen, what do.
Nee hoor, ik had niet anders van je verwacht.quote:Op woensdag 25 januari 2012 19:01 schreef Weissman het volgende:
[..]
Denken dat dat werktIk smeer pindakaas in mn knieholtes, u mad ?
Geen idee of het helpt, ik ben geen fysio. Maar deze fysio verzorgt ook topsporters, ik heb het volste vertrouwen in de beste man.quote:Op woensdag 25 januari 2012 18:59 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
Hebt n keer op mn schouder gehad, geen idee of het helpte maar waarschijnlijk weg.
Wel even onder de douche eraf halen, anders is het niet zo comfortabel :p
Mijn 'vooraanstaande' fysiotherapeut. (Werkt met prof-basketballers, prof-voetballers etc.) vindt het juist goed spul.quote:Op woensdag 25 januari 2012 18:18 schreef Yamcha het volgende:
[..]
Een vooraanstaande fysiotherapeut die ik ken vindt dat de grootste onzin ooit.
Oh nee met t douchen blijft ie zitten, maar als ze eraf mogen krijg je ze er gemakkelijk af tijdens het douchenquote:Op woensdag 25 januari 2012 19:05 schreef Snakey het volgende:
[..]
Geen idee of het helpt, ik ben geen fysio. Maar deze fysio verzorgt ook topsporters, ik heb het volste vertrouwen in de beste man.
Je moet er gewoon mee kunnen douchen, maar ik kan me voostellen dat het wat langer nat blijft. Maakt niet uit, ik ga wel effe tegen de kat aan liggen na het douchen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |