abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107201807

Wat?

Deze reeks is niet zozeer puur gericht op de daadwerkelijke methodiek van het versieren, maar op de mentale problematiek van de mensen die maken dat ze dus sowieso al een achterstand lopen als het gaat om het benaderen van vrouwen (of mannen).

Wat bedoel je daarmee?

Sommige mensen zouden nog liever bungee-jumpen dan dat ze een vrouw/man aanspreken. Mensen met een sociale achterstand of een anderzijds verwaarloosd leven waardoor ze niet eens meer al te sterk in hun schoenen staan. Nieuw contact met andere mensen is té eng.

Maar je wil toch versieren?

Er is in de reeks al advies gegeven over het echte versieren. Dat je het als bovenstaand persoon, of als je je uiterlijk niet enorm mee hebt, niet moet proberen in het 'echte' uitgaansleven. Onzekerheid wordt bij dat soort gelegenheden enorm snel opgepikt.

Hoe ontmoet ik dan nieuwe mensen?

Ga weg bij je ouders om ergens te studeren / werken. Het liefst in een flatje, leer stapsgewijs je buren kennen, ga op een sport, ga elke week een paar keer naar de bibliotheek met wat huiswerk of een boek. Er kan dan vanalles gebeuren, en zeg nou zelf, dat is toch veel productiever dan uitgaan. Twee vliegen in één klap.

Om zelfverzekerder over te komen en te worden zijn er de volgende tips:

1. Loop rechtop.

2. Kijk niet steeds naar de grond.

3. Begin met iedereen oogcontact te maken. Bij de kassa bijvoorbeeld als je je wisselgeld terug krijgt. Vergeet dan niet een klein beetje te lachen natuurlijk, zo vriendelijk mogelijk.

4. Grijp geen vrouwen bij edele delen want dan krijg je patsen.

5. Wil je oefenen met conversaties, maar heb je écht geen mogelijkheid om vrouwen aan te spreken, ga dan een winkel binnen met een vrouwelijke bediende en stel haar wat vragen over producten. Ze hangt aan je lippen, want ze heeft wil jou alles vertellen om het product te verkopen.

6. Eet elke dag een stengel selderij.

7. Vriendschappen met vrouwen zijn zeer welkom. Zo leer je ze kennen, studiemateriaal voor mogelijke relaties. Ga niet lopen huilen als een vrouw je enkel als vriend ziet. Gebruik dat.

8. Online versieren is een leuke eerste stap. Wees daar niet bang voor, ze kunnen je niet zien.

Enkele pointers voor online versieren:

1. Gebruik altijd hoofdletters en andere regels van punctuatie.

2. Matig uw gebruik van en de duim omhoog posticon en gebruik deze wijselijk op momenten waar u echt even ietwat superieur, alwetend en denigrerend wil overkomen. Dit zal uw alpha-status op FOK verhogen en waarschuwt andere mannelijke users ervoor dat ze niks met u moeten starten, want u bent verbaal zeer behendig.

3. Dat is het eigenlijk wel. Alle bommen los als je online bent, wees alleen niet zielig.

NOTE: Dit topic is niet gemaakt voor alleen één persoon. Het wordt verwacht dat je ook ruimte laat voor andere mensen die hun ervaringen (en oplossingen) willen delen. Als niemand met anders iets te zeggen heeft, mag je dan wel doorgaan met wat jij wil zeggen. Maar als je merkt dat er een nieuweling erbij komt, geef hem de ruimte om ook zijn verhaal te doen.

------------------------------------------------------------------------------------

SC is verboden. Posts als 'hallo', 'goedemiddag' en dergelijke worden weggemod.
Geef ruimte aan nieuwe users en discussieer met respect.

Slow Chatten over dit onderwerp kan en mag hier

De OP vind je hier
  dinsdag 24 januari 2012 @ 23:11:07 #2
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_107201841
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 23:06 schreef benzin het volgende:

[..]

Ik heb verschillende jongens gekend die zelfs erger waren dan ik en echt enorm opknapten toen ze eenmaal een vriendin hadden :)
Dat is als het een stabiel meisje is ja.

Heb je je wel eens bedacht wat voor hel het zou zijn als ze dat niet was.

Jij moet niet op zoek naar een meisje, je moet opzoek naar het juiste meisje en dan niet als enige eis stellen "als ze me maar leuk vindt :) ". Want dat is sorry dat ik het zeg enorm domme bullshit.
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 23:09 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Zeker niet. Ik heb toen ik wat dieper in soortgelijke situatie zat als bv een Richard, aantal jaren terug, een korte relatie gehad met iemand die zich te afhankelijk opstelde en ik moest haast al haar levenskeuzes gaan maken op gegeven moment want ik had volgens haar altijd gelijk... kreeg er koppijn van.. moest 2 levens leiden/lijden
Dat is precies wat ik probeer te zeggen, je zal er nog erger aan toe zijn dan daarvoor.
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
pi_107202034
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 23:08 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

een vriendin is geen medicijn
niet lullig bedoeld benzin maar er is met jou meer aan de hand dan een meisje die eens over je piemel aait op kan lossen
Het gaat niet alleen daarom. Zij kan me er op uit laten trekken, met haar vrienden laten omgaan, ze kan er voor me zijn, ze kan me steunen bij alles wat ik moeilijk vind. En vooral die dingen gaan de problemen oplossen.

quote:
wat als het uit gaat? dan is het dal daarna nog dieper
en relaties zijn zelden nog voor altijd, vooral op jou leeftijd
en hoe ga jij, met deze problematiek om het zo maar te noemen, een vaste relatie onderhouden?
Als het uitgaat dan is dat vervelend, maar ik denk dat sommige van die effecten blijvend zijn :)

Nja, ik ben bijna 22, sommige mensen wonen dan al samen enzo :) Ik hoop eigenlijk dat ik mijn eerste vriendin de rest van mijn leven bij me kan houden.

Ik heb nog geen idee. Het is lastig, maar zo'n relatie geeft ook steun en dat geeft me misschien de kracht om alles goed te doen :)

Kijk, uiteindelijk wil ik gewoon gelukkig zijn, mijn ouders mijn vriendinnetje laten zien en de rest van mijn leven blij zijn :)
pi_107202143
Sorry hoor maar een vriendin is geen sociaal werkster
pi_107202192
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 23:14 schreef benzin het volgende:

[..]

Het gaat niet alleen daarom. Zij kan me er op uit laten trekken, met haar vrienden laten omgaan, ze kan er voor me zijn, ze kan me steunen bij alles wat ik moeilijk vind. En vooral die dingen gaan de problemen oplossen.
oh ze is een soort geest in een magische lamp die alle problemen op doet lossen als sneeuw voor de zon? en ook nog een persoonlijke therapeute? en ze brengt een kant en klaar pakketje vrienden mee waar jij dan outgoing mee kunt zijn?
klinkt als een topvrouw! waar vind je die een?
ennuh wat breng jij in? waarom zou zo'n topvrouw bij jou blijven als ze al het werk moet doen?
quote:
[..]

Als het uitgaat dan is dat vervelend, maar ik denk dat sommige van die effecten blijvend zijn :)

Nja, ik ben bijna 22, sommige mensen wonen dan al samen enzo :) Ik hoop eigenlijk dat ik mijn eerste vriendin de rest van mijn leven bij me kan houden.

Ik heb nog geen idee. Het is lastig, maar zo'n relatie geeft ook steun en dat geeft me misschien de kracht om alles goed te doen :)

Kijk, uiteindelijk wil ik gewoon gelukkig zijn, mijn ouders mijn vriendinnetje laten zien en de rest van mijn leven blij zijn :)
als het uit gaat denk jij alleen maar: zie je wel ze houdt niet van me want etc en ze is vast met de buurman die veel beter/knapper/rijker is etc

natuurlijk is een relatie leuk, maar die ga je op deze manier echt niet krijgen
en al zou het wel lukken: je kunt geen stevig huis bouwen op een slechte fundering
dus ze is of zo labiel als het maar zijn kan of zo weer weg
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  dinsdag 24 januari 2012 @ 23:18:54 #6
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_107202212
Het spijt me dat ik zo hard tegen je moet zijn want ik vind je oprecht heel aardig.

Maar een vriendin is niet de sleutel naar geluk man, geluk is een deur met vele sleutels die voor iedereen anders zijn. De een is het liefst een einzelganger, de ander haalt zijn geluk uit zijn werk en zo kan ik nog wel even doorgaan. Jij moet net als usedtoknow niet opzoek naar een relatie, jij moet dringend op zoek naar jezelf. Jezelf meer leren begrijpen.
C'est la vie
pi_107202215
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 22:53 schreef benzin het volgende:

[..]

Misschien wel, maar op mij komt het niet prettig over. Allereerst heeft zo'n meisje zichzelf ermee zoals ik net schreef, maar ik vind het ook oneerlijk. Het is oneerlijk dat die meisjes bij zo'n jongen blijven en niet kiezen voor een lieve jongen :)
Eigenlijk is het wel logisch. De mensen die actiever zijn met versieren hebben het wat makkelijker.
pi_107202263
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 23:14 schreef benzin het volgende:

[..]

[..]

Ten eerste een boel zal je juist moeten leren zelf te doen en ik denk ook dat je te naief naar het leven kijkt . Niemand is constant gelukkig en ook in een relatie niet, sterker een relatie maakt een boel juist moeilijker juist omdat je ook de hoogtepunten maar ook de dieptepunten met elkaar meemaakt. Je moet juist leren stabiel in het leven te staan omdat samen te kunnen , want je kan niet zeggen he meisje hier heb je mijn problemen en los ze maar voor me op.
pi_107202352
Jezelf leren kennen als antwoord op alles :') .
Drama means nothing, it's part of the game.
pi_107202359
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 23:18 schreef kutkloon7 het volgende:

[..]

Eigenlijk is het wel logisch. De mensen die actiever zijn met versieren hebben het wat makkelijker.
Daar zit wel een kern van waarheid in.

Een man die makkelijk versiert, komt makkelijker aan zijn trekken en hoeft minder concessies te doen binnen een relatie. In het extreme geval kan hij dus een klootzak blijven want waarom veranderen, hij komt toch wel aan zijn trekken.

Diegene die minder makkelijk versiert, mist het 1 en ander. Dat heeft zeker invloed op hoe je bent (bijvoorbeeld eenzaamheid).
pi_107202366
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 23:18 schreef rhubarbje het volgende:

oh ze is een soort geest in een magische lamp die alle problemen op doet lossen als sneeuw voor de zon? en ook nog een persoonlijke therapeute? en ze brengt een kant en klaar pakketje vrienden mee waar jij dan outgoing mee kunt zijn?
klinkt als een topvrouw! waar vind je die een?
ennuh wat breng jij in? waarom zou zo'n topvrouw bij jou blijven als ze al het werk moet doen?
Je overdrijft het heel erg, maar ja, een beetje wel.

Weet nog niet waar ik haar moet gaan vinden.

Ze moet bij me blijven omdat ik oprecht hartstikke lief ben, ik ontzettend goed voor haar zal zijn en ik ben intelligent en bij vlagen een beetje grappig. Ik hoop dat dat goed genoeg is.

quote:
14s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 23:18 schreef heloef het volgende:
Jij moet net als usedtoknow niet opzoek naar een relatie, jij moet dringend op zoek naar jezelf. Jezelf meer leren begrijpen.
Als je me dan ook nog kan vertellen waar ik mezelf kan vinden :)
pi_107202409
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 23:20 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

Ten eerste een boel zal je juist moeten leren zelf te doen en ik denk ook dat je te naief naar het leven kijkt . Niemand is constant gelukkig en ook in een relatie niet, sterker een relatie maakt een boel juist moeilijker juist omdat je ook de hoogtepunten maar ook de dieptepunten met elkaar meemaakt. Je moet juist leren stabiel in het leven te staan omdat samen te kunnen , want je kan niet zeggen he meisje hier heb je mijn problemen en los ze maar voor me op.
Mijn enige ervaringen met relaties was dat het 1e dieptepunt binnen die relatie ook gelijk het dumpmoment was :')
pi_107202416
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 23:22 schreef DigitalGirl het volgende:
Dat is ook wel een beetje zo denk ik.
pi_107202419
quote:
Nou nee, maar het helpt wel als je in een relatie zit , als je namelijk een relatie ingaat met allerlei issues krijg je wel een probleemrelatie.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 23:25:50 #15
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_107202492
quote:
Nee. :')
Maar dit zijn twee mensen met mentale problemen, die geen passies hebben en niet weten wat ze gelukkig maakt.

Moeten ze dan maar gaan versieren, is dat de juiste oplossing ja? :')
C'est la vie
  dinsdag 24 januari 2012 @ 23:27:13 #16
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_107202573
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 23:22 schreef benzin het volgende:

[..]

Als je me dan ook nog kan vertellen waar ik mezelf kan vinden :)
Dat gaat niet zo simpel, maar jij wil niet naar de psycholoog dus het is eigenlijk kansloos met deze houding van jou. :)
C'est la vie
pi_107202617
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 23:23 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Mijn enige ervaringen met relaties was dat het 1e dieptepunt binnen die relatie ook gelijk het dumpmoment was :')
Ja maar dan nog juist dan moet je ook sterk in je schoenen staan om juist daaruit te komen.
Ik had een vriend die niet goed in zijn vel zat en juist dus met depressies en zijn hele hebben en houden aan een meisje gaf eigenlijk en het was zijn eerste vriendin, toen het uitging kon die er niet mee omgaan en uiteindelijk heeft die dus zelfmoord gepleegd .
En zo kan het dus ook gaan je kan je zo krampachtig aan iemand vasthouden dat je als het uitgaat gewoon niet meer kan.

Daarom denk ik ook dat juist aan de basis werken zo belangrijk is omdat je juist leert beter leert zelf te redden uit situaties op elke manier
pi_107202838
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 23:27 schreef heloef het volgende:

[..]

het is eigenlijk kansloos
Ok :)
  dinsdag 24 januari 2012 @ 23:37:00 #19
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_107202882
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 23:35 schreef benzin het volgende:

[..]

Ok :)
Soms jongen, heel soms... :')
C'est la vie
pi_107202898
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 23:27 schreef heloef het volgende:

[..]

Dat gaat niet zo simpel, maar jij wil niet naar de psycholoog dus het is eigenlijk kansloos met deze houding van jou. :)
:')
pi_107202937
quote:
13s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 23:37 schreef heloef het volgende:

[..]

Soms jongen, heel soms... :')
Ik vind het jammer dat ik kansloos ben, that's all.
pi_107202974
Ik weet wel dat ik gewoon een zwaar gehavend homo vriendje moet gaan zoeken, It fits me best i see :D
pi_107203216
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 23:23 schreef usedtoknow het volgende:

[..]
Dat is ook wel een beetje zo denk ik.
Ach, net alsof je jezelf ooit gaan vinden. Het komt er gewoon op neer heb je iemand wat te bieden en heeft deze persoon jouw wat te bieden. Zo simpel is het eigenlijk, en daarvoor hoef je echt niet te voldoen aan de standaard persoon die men hier vaak schetst. Het is geen misdaad om passieloos te zijn bijvoorbeeld.
pi_107203260
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 23:47 schreef DigitalGirl het volgende:

[..]

Ach, net alsof je jezelf ooit gaan vinden. Het komt er gewoon op neer heb je iemand wat te bieden en heeft deze persoon jouw wat te bieden. Zo simpel is het eigenlijk, en daarvoor hoef je echt niet te voldoen aan de standaard persoon die men hier vaak schetst. Het is geen misdaad om passieloos te zijn bijvoorbeeld.
ja? waarom niet?

het is inderdaad geen misdaad om passieloos te zijn maar volgens mij is het ondertussen best wel gewoon bewezen en algemeen geaccepteerd dat mensen er gelukkiger op worden als ze een passie hebben
en mensen die gelukkig zijn met wat ze hebben vinden makkelijker een partner dan zuurpruimpjes
plus door een gezamenlijke passie of het leuk er over kunnen vertellen kun je ook weer aantrekkelijker worden voor een partner
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_107203435
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 23:49 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

ja? waarom niet?

het is inderdaad geen misdaad om passieloos te zijn maar volgens mij is het ondertussen best wel gewoon bewezen en algemeen geaccepteerd dat mensen er gelukkiger op worden als ze een passie hebben
en mensen die gelukkig zijn met wat ze hebben vinden makkelijker een partner dan zuurpruimpjes
plus door een gezamenlijke passie of het leuk er over kunnen vertellen kun je ook weer aantrekkelijker worden voor een partner
En wat als mijn passie nou het hebben van een vriendinnetje is?
pi_107203545
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 23:49 schreef rhubarbje het volgende:

[..]
Een passie helpt je inderdaad om jezelf te verkopen maar het kan ook zo zijn dat je passieloos bent. In dit geval kun je beter iemand zoeken die dat accepteert.
pi_107203787
Ik heb toch wel passies denk ik als reizen en nieuwe ervaringen opzoeken en beleven - experimenteren daaronder vallen.
pi_107204164
Een passie doe je niet 4 weken per jaar.
pi_107204177
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 23:59 schreef DigitalGirl het volgende:

[..]

Een passie helpt je inderdaad om jezelf te verkopen maar het kan ook zo zijn dat je passieloos bent. In dit geval kun je beter iemand zoeken die dat accepteert.
nu sla je compleet het eerste stuk over van mijn post wat het belangrijkste was

zonder passies, zonder iets om voor te gaan in het leven zeg maar kan niemand gelukkig zijn
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_107204193
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 00:21 schreef DigitalGirl het volgende:
Een passie doe je niet 4 weken per jaar.
lees je weer maar de helft van een post :N

en waarom niet?
reizen kan best een passie zijn waar je helaas te weinig geld voor hebt :P
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_107204206
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 00:08 schreef usedtoknow het volgende:
Ik heb toch wel passies denk ik als reizen en nieuwe ervaringen opzoeken en beleven - experimenteren daaronder vallen.
En je was 18 en welke reizen heb je inmiddels ondernomen?
pi_107204335
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 23:56 schreef benzin het volgende:

[..]

En wat als mijn passie nou het hebben van een vriendinnetje is?
is dat ook een passie
zo heb ik wel veel passies, toch wel
pi_107204382
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 00:23 schreef Ayumu2.0 het volgende:

[..]

En je was 18 en welke reizen heb je inmiddels ondernomen?
ja ben ver geweest, veel gezien ook buiten europa
maar nooit echt alleen
ik wil graag naar australië
pi_107204465
Een passie helpt je niet een partner te vinden.
Een doel in je leven wel.
pi_107204486
Doelen heb ik wel. Hebben jullie doelen?
pi_107204501
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 00:34 schreef usedtoknow het volgende:
Nee, dat is het meest kutte aan mijn hele leven. Maar daar gaat het nu niet over.
pi_107204504
quote:
Nieuwe vriend vinden en dat is al een heel groot doel, Vooral wat ik zoek ^^
pi_107204540
quote:
3s.gif Op woensdag 25 januari 2012 00:34 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Nee, dat is het meest kutte aan mijn hele leven. Maar daar gaat het nu niet over.
Ik zei ook maar dat ik doelen had om niet raar over te komen. Ik heb namelijk ook niet echt bepaalde levensdoelen die ik wil behalen zoals de meeste mensen hebben. Ja, mijn rijbewijs zo snel mogelijk. Ik wil nu alleen maar reizen en nieuwe ervaringen op doen. Dit weekend ga ik weer experimenteren in de drugs, leuk is dat.
pi_107204591
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 00:36 schreef usedtoknow het volgende:

[..]

Ik zei ook maar dat ik doelen had om niet raar over te komen. Ik heb namelijk ook niet echt bepaalde levensdoelen die ik wil behalen zoals de meeste mensen hebben. Ja, mijn rijbewijs zo snel mogelijk. Ik wil nu alleen maar reizen en nieuwe ervaringen op doen. Dit weekend ga ik weer experimenteren in de drugs, leuk is dat.
Mijn doel is niet voor eeuwig in de snackbar blijven werken en hopen dat ik me ertoe kan zetten weer iets op te pakken qua studeren :')

Wat voor drugs? Experimenteren O+
pi_107204616
Niet iets wat dus helpt bij versieren zo'n doel. Of is het versieren van een man om niet eeuwig te blijven werken in een snackbar.
pi_107204637
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 00:39 schreef DigitalGirl het volgende:
Niet iets wat dus helpt bij versieren zo'n doel. Of is het versieren van een man om niet eeuwig te blijven werken in een snackbar.
Met een doel in je leven voel je je minder leeg of zinloos. Verbetert je uitstraling. Ergo meer kans op succesvol versieren.
pi_107204743
Mijn doel is om te gaan slapen voel me er echter niet minder leeg of minder zinloos door.
pi_107204791
quote:
3s.gif Op woensdag 25 januari 2012 00:38 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Mijn doel is niet voor eeuwig in de snackbar blijven werken en hopen dat ik me ertoe kan zetten weer iets op te pakken qua studeren :')

Wat voor drugs? Experimenteren O+
Ik werk nu in een kledingwinkel en ik studeer ook niet meer omdat ik toch niets onderneem en het kut vind, weet ik veel wat ik eigenlijk wil worden. Ooit hoop ik ook weer te gaan studeren. Ik zal ook wel moeten. Ik heb nu mijn vwo en mijn ouders eisen zowaar dat ik iets ga doen met mijn intelligentie. Ik wil ook wel hoor maar iets houdt me tegen. Ik denk de drang om niet te doen wat iedereen doet, al het standaard gedoe. Ik heb zin in hele andere, nieuwe en leuke dingen.

Ik ga cocaïne gebruiken op een feest van een vriend van mij die al ervaring heeft. Ervaring mee? :P
pi_107204797
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 00:45 schreef DigitalGirl het volgende:
Mijn doel is om te gaan slapen voel me er echter niet minder leeg of minder zinloos door.
Dat is niet een levensdoel :')
pi_107204862
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 00:47 schreef usedtoknow het volgende:

[..]

Ik werk nu in een kledingwinkel en ik studeer ook niet meer omdat ik toch niets onderneem en het kut vind, weet ik veel wat ik eigenlijk wil worden. Ooit hoop ik ook weer te gaan studeren. Ik zal ook wel moeten. Ik heb nu mijn vwo en mijn ouders eisen zowaar dat ik iets ga doen met mijn intelligentie. Ik wil ook wel hoor maar iets houdt me tegen.

Ik ga cocaïne gebruiken op een feest van een vriend van mij die al ervaring heeft. Ervaring mee? :P
Nee, ik heb niet zoveel ervaring :P
Ben nieuwsgierig naar vrijwel alles, maar doe het rustig aan nu ik weer bij mijn ouders woon :')

Je leven lijkt wel een beetje op dat van mij. VWO afgemaakt, naar de universiteit gegaan en binnen 2 maanden nooit meer daar komen opdagen. Nu zit ik met mijn ouders die de hele dag op me inpraten over studeren en dat ik mijn talenten verspil. Het is ook wel zo. Maar ik heb er gewoon allemaal geen zin in :')

Dingen die ik graag wil beperken zich zo'n beetje tot relaxt leven, tuin met hangmat enzo, beetje rondreizen, leven van weinig geld. Ik heb teveel jaren '70 mentaliteit denk ik :P
pi_107204926
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 00:36 schreef usedtoknow het volgende:

[..]

Dat zijn toch juist levensdoelen lijkt me? Avontuurlijk leven bijvoorbeeld. Of afwijken van de gebaande paden en nieuwe opzoeken zoiets.

ik zou graag eens in het buitenland wonen. Veel concreter heb ik het nog niet :P eerst maar even mijn master halen en wat sparen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_107204991
Ik heb geen echte doelen. Wil mezelf gewoon als persoon positief blijven ontwikkelen en doen wat me leuk lijkt en verder vind ik alles wel best.
pi_107205059
Ik heb wel kleine doelen. Ik wil een keer meedoen met een LARP. En ik wil een keer met de trein naar Sint Petersburg en Moskou. Maar niet echt dingen die richting geven aan mijn leven ofzo.
pi_107205145
Maar dat hoeft toch ook helemaal niet zo concreet? Een passie is geen levensdoel. Als je maar iets hebt dat je leuk vind. Al is dat elk weekend een andere zijn proeven.
Het is meer dat als helemaal niks je blij en enthousiast kan maken, klein of groot, dan word het wel een heel saaie en deprimerende boel
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_107207584
quote:
3s.gif Op woensdag 25 januari 2012 00:50 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Nee, ik heb niet zoveel ervaring :P
Ben nieuwsgierig naar vrijwel alles, maar doe het rustig aan nu ik weer bij mijn ouders woon :')

Je leven lijkt wel een beetje op dat van mij. VWO afgemaakt, naar de universiteit gegaan en binnen 2 maanden nooit meer daar komen opdagen. Nu zit ik met mijn ouders die de hele dag op me inpraten over studeren en dat ik mijn talenten verspil. Het is ook wel zo. Maar ik heb er gewoon allemaal geen zin in :')

Dingen die ik graag wil beperken zich zo'n beetje tot relaxt leven, tuin met hangmat enzo, beetje rondreizen, leven van weinig geld. Ik heb teveel jaren '70 mentaliteit denk ik :P
Jammer. Ik woon ook bij mijn ouders maar ik heb echt bekrompen en degelijke ouders die dit willen zien: studie (liefst universiteit maar heb ik geen zin in want dan zal ik iets moeten doen) > vriend > trouwen/samenwonen > kinderen. Nu had ik een corpsbal als vriend en over hem waren mijn ouders erg te spreken. Ik vond hem maar weinig aan. Saai. Niet spannend. Te aardig. Niet ondernemend en veel te serieus. Hij kon er niet tegen als ik experimenteerde met drugs of als ik alleen al dans met jongens. Heb jij een vriend?

Ik heb precies hetzelfde. En als ik eens heenging deed ik toch niets. Ik praatte maar wat met studiegenoten, dit resulteerde in een avond stappen of ergens iets drinken maar het blijft oppervlakkig. Mijn slb-er heb ik wel een goede band mee en hij heeft mij wel goed geholpen, that's it.

Ik heb precies hetzelfde. Ik heb erg veel te ontdekken in het leven en dat wil ik nu doen. ''Levens''doelen heb ik vooralsnog ook niet. Is dat raar? Ik vroeg aan mijn slb-er of het raar was. Hij meende van niet. Mijn probleem is dat ik 1. veel en veel teveel nadenk > belemmert mijn functioneren in het leven. 2. Ik ben raar > maakt het nog iets gecompliceerder. 3. Ik heb rare dromen en ik wil rare dingen doen en niet de dingen dien die moeten > het is niet wat de mens om mij heen van mij verwacht.

Ik heb alle contacten met mannen verwijderd want met jongens schiet ik niet zoveel op. Ik denk dat ik een nieuw nummer ga nemen omdat er mannen zijn die meer willen > een relatie en mij nu lastig vallen omdat ik bijvoorbeeld eens heb gezoend. Mannen zijn raar.
pi_107208172
Beetje laat maar nog even een reactie op Richard : Thanks voor je repyl en de tijd die je erin heb gestoken! Het is een aardige pil om door te lezen! Ik denk/vind dat het altijd goed is om even je ervaringen op papier te zetten / te discusseren omdat het dan ineens verhelderend kan werken.

En ja, ik snap je frustratie mbt usedtoknow heel erg goed hoor. Bedoel personen zoals wij hebben niks en dan komt er zo'n wijfie aan en die gaat klagen dat ze teveel heeft en dat dat ow zo moeilijk is. voelt een beetje hetzelfde als dat bv Bill Gates naar Afrika gaat om te klagen dat hij zoveel geld heeft.

Vrouwen zijn raar. (right back at ya usedtoknow ;) )
pi_107208223
quote:
Iedereen heeft doelen. Het is zaak om niet teveel na te denken over dit soort dingen, want het is volkomen nutteloos. Je leeft, je vreet, zuipt en neukt en je gaat dood. Of je leeft, je plant je voort en bouwt een toekomst op met iemand anders en gaat dood. Either way is fine. Uiteindelijk ben je alleen maar een slaaf van je impulsen.

Het valt op dat je heel veel over jezelf praat. Bijna bij het storende af. Je wilt gewoon een beetje bevestiging van het feit dat je raar bent, maar eigenlijk ben je helemaal niet zo raar.
pi_107208348
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 09:00 schreef Mystikvm het volgende:

Iedereen heeft doelen. Het is zaak om niet teveel na te denken over dit soort dingen, want het is volkomen nutteloos. Je leeft, je vreet, zuipt en neukt en je gaat dood. Of je leeft, je plant je voort en bouwt een toekomst op met iemand anders en gaat dood. Either way is fine. Uiteindelijk ben je alleen maar een slaaf van je impulsen.
Als dat überhaupt al lukt. Beide scenario's lijken onmogelijk :')
pi_107208474
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 09:09 schreef benzin het volgende:

[..]

Ik ben geen boeddhist, maar in mijn ogen is het belangrijk om voorbij het denken te komen. Denken is de rem op je ontwikkeling omdat in dit soort gevallen denken altijd doorschiet in piekeren. Wanneer je accepteert dat je een slaaf bent van je impulsen en wensen en niet nadenkt over hoe deze te vervullen denk ik dat je gelukkiger wordt. Ik heb geen verlichting bereikt o.i.d., maar het lukt me aardig om niet teveel na te denken over dit soort dingen. Ik heb natuurlijk ook gewoon een huis, behoeften en soms wat zorgen. Maar ik accepteer dat die er zijn en sta er verder maar niet te veel bij stil. Dat is nutteloos.

Ik zou zinloos willen zeggen, maar dat is het leven an sich al. Dat is precies de reden dat het zonde is om er te veel bij stil te staan.

Dit klinkt heel zweverig uit mijn mond, I know. Ik hoop dat jullie de strekking wel begrijpen.
pi_107208519
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 09:09 schreef benzin het volgende:

[..]

Lieve benzin, je vervalt een beetje in je eigen gedrag
kom op, je kunt veel beter
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_107209215
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 09:18 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Lieve benzin, je vervalt een beetje in je eigen gedrag
kom op, je kunt veel beter
Ik weet het, maar ik ben vaak gewoon erg verbitterd doordat het niet lukt :)
pi_107209375
quote:
14s.gif Op woensdag 25 januari 2012 09:50 schreef benzin het volgende:

[..]

Ik weet het, maar ik ben vaak gewoon erg verbitterd doordat het niet lukt :)
je bent iig niet de enige.. ;)
Hope is the first step on the road to dissapointment
pi_107209376
quote:
Ze moet bij me blijven omdat ik oprecht hartstikke lief ben, ik ontzettend goed voor haar zal zijn en ik ben intelligent en bij vlagen een beetje grappig. Ik hoop dat dat goed genoeg is.

En met jou nog 30 anderen. Kom op man, trek je kop uit het zand, doe iets. Hoe kan een meisje jou meenemen naar sociale gebeurtenissen en jou veranderen, als je niet eens op uitnodigingen van vrienden in gaat? Wat is daar het verschil tussen? De mogelijkheid op een seksuele relatie? Ik herinner nog een topic, grootste doel behaald en nog ontevreden.
Volgens mij vestig jij al je hoop op iets dat niet bestaat (een vriendinnetje bestaat wel maar de oplossing voor je problemen niet) en kan dit haast alleen maar teleurstellend zijn
pi_107209449
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 09:57 schreef Cassandra87 het volgende:
Kom op man, trek je kop uit het zand, doe iets. Hoe kan een meisje jou meenemen naar sociale gebeurtenissen en jou veranderen, als je niet eens op uitnodigingen van vrienden in gaat?
Dit. Het helpt al veel om gewoon dingen te ondernemen.
Ga er eens uit! Dan blijf je ook minder vastzitten in dat "Moet een vriendin maar is onmogelijk". Vermaak jezelf gewoon. Als jij gelukkiger bent is dat te zien. Focus je niet op het einddoel, maar laat dat gewoon even vallen. Begin is rustig met de stappen op weg daar heen..
pi_107209495
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 09:57 schreef Cassandra87 het volgende:

En met jou nog 30 anderen. Kom op man, trek je kop uit het zand, doe iets. Hoe kan een meisje jou meenemen naar sociale gebeurtenissen en jou veranderen, als je niet eens op uitnodigingen van vrienden in gaat? Wat is daar het verschil tussen? De mogelijkheid op een seksuele relatie? Ik herinner nog een topic, grootste doel behaald en nog ontevreden.
Volgens mij vestig jij al je hoop op iets dat niet bestaat (een vriendinnetje bestaat wel maar de oplossing voor je problemen niet) en kan dit haast alleen maar teleurstellend zijn
Dat is niet helemaal eerlijk :) Ik heb sorry gezegd.
pi_107210292
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 10:02 schreef benzin het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal eerlijk :) Ik heb sorry gezegd.
Maar er zit wel een kern van waarheid in.
pi_107210509
quote:
7s.gif Op woensdag 25 januari 2012 10:34 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Maar er zit wel een kern van waarheid in.
Wat bedoeld wordt is toch: Als je je zelfs al geen normale vriendschap kunt onderhouden, hoe moet je dan uberhaupt een liefdesrelatie kunnen onderhouden...
pi_107210512
Ik zal vast niet de enige zijn Benzin. En dat jij sorry zegt, veranderd dat iets aan de situatie?
pi_107210547
quote:
17s.gif Op woensdag 25 januari 2012 10:43 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Wat bedoeld wordt is toch: Als je je zelfs al geen normale vriendschap kunt onderhouden, hoe moet je dan uberhaupt een liefdesrelatie kunnen onderhouden...
Nee, gewoon wat er staat.
  woensdag 25 januari 2012 @ 11:02:53 #65
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_107211014
Benzin en een aantal andere met hem denken dat een relatie de oplossing is voor alles.

Feit is dat het niet zo is. Die problemen
Moet je eerst zelf oplossen, als je al geen normale vrienden kan onderhouden, geen beslissinge durft te nemen, zelf niks onderneemd gaat een vriendin dat echt niet verranderen.

Sterker nog, jij zal dan als saai, zwak en kansloos gevonden worden.

Kan je nog zo slim en lief zijn. Maar met dat alleen ga je het niet redden tijdens bv een etentje.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_107212057
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 08:09 schreef usedtoknow het volgende:
Mannen zijn raar.
_O- Ik moest lachen. :D
pi_107212636
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 11:02 schreef ook_gek het volgende:
Benzin en een aantal andere met hem denken dat een relatie de oplossing is voor alles.

Feit is dat het niet zo is. Die problemen
Moet je eerst zelf oplossen, als je al geen normale vrienden kan onderhouden, geen beslissinge durft te nemen, zelf niks onderneemd gaat een vriendin dat echt niet verranderen.

Sterker nog, jij zal dan als saai, zwak en kansloos gevonden worden.

Kan je nog zo slim en lief zijn. Maar met dat alleen ga je het niet redden tijdens bv een etentje.
belangrijkste is 1 keer die bevestiging krijgen dat het überhaupt kan. Ook al is het maar een korte relatie, als die oprecht is geweest gaat dat ontzettend helpen. Ik zie dat ook in mijn omgeving. Verstokte onvrijwillige vrijgezellen die 1 keer die speld in de hooiberg vinden en dat daarna het balletje gaat rollen. Het draait allemaal om dat geloof en zelfvertrouwen. Het is echt niet te onderschatten hoe het iemands eigenwaarde kan ondermijnen. Dat is iets wat mensen in relaties niet zo goed meer doorhebben en het maakt het iets te makkelijk om het meteen maar weer op zelfmedelijden te gooien. Anderzijds is het helemaal waar dat je met dat zelfmedelijden nog meer je eigen glazen ingooit. Maar dan komen we weer op het onderwerp van de vicieuze cirkel.
  woensdag 25 januari 2012 @ 12:06:53 #68
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_107213134
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 11:52 schreef Bittere_Bal het volgende:

[..]

belangrijkste is 1 keer die bevestiging krijgen dat het überhaupt kan. Ook al is het maar een korte relatie, als die oprecht is geweest gaat dat ontzettend helpen. Ik zie dat ook in mijn omgeving. Verstokte onvrijwillige vrijgezellen die 1 keer die speld in de hooiberg vinden en dat daarna het balletje gaat rollen. Het draait allemaal om dat geloof en zelfvertrouwen. Het is echt niet te onderschatten hoe het iemands eigenwaarde kan ondermijnen. Dat is iets wat mensen in relaties niet zo goed meer doorhebben en het maakt het iets te makkelijk om het meteen maar weer op zelfmedelijden te gooien. Anderzijds is het helemaal waar dat je met dat zelfmedelijden nog meer je eigen glazen ingooit. Maar dan komen we weer op het onderwerp van de vicieuze cirkel.
Maar als je maar blijft hangen van ik ben lief en slim kom je niet veel verder.

Kijk eens naar je zelf. Waarom moet een vrouwe precies jou uit alle andere mannen pikken? Wat maakt jou speciaal?

Lief en slim is niet een goede reden.

Als je al geen gesprek kan beginnen of vast houden ben je al snel niet meer belangrijk, mist er humer is de intresse in veel gevallen al snel weg.

Op dat moment heb jij niks te bieden. En zal je afvallen als mogelijk vriend / relatie matriaal.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
pi_107213375
Gesloopt :(
pi_107214232
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 11:52 schreef Bittere_Bal het volgende:

[..]

Je plaatst het buiten jezelf. Alsof het allemaal niet jouw schuld is dat je nog single bent. Zo werkt het natuurlijk niet in de praktijk. Wat ook_gek zegt, je moet wel iets te bieden hebben, en in jouw verhaal lees ik alleen maar een soort desinteresse en hopeloosheid. Dat trekt sowieso niemand aan.

Ik snap dat je er niet op zit te wachten dat de oplossing voor jouw probleem gewoon bij jezelf ligt, maar zo is het wel.
pi_107214581
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 12:41 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Je plaatst het buiten jezelf. Alsof het allemaal niet jouw schuld is dat je nog single bent. Zo werkt het natuurlijk niet in de praktijk. Wat ook_gek zegt, je moet wel iets te bieden hebben, en in jouw verhaal lees ik alleen maar een soort desinteresse en hopeloosheid. Dat trekt sowieso niemand aan.

Ik snap dat je er niet op zit te wachten dat de oplossing voor jouw probleem gewoon bij jezelf ligt, maar zo is het wel.
leg eens uit, waar lees je dat precies? Ik geef volgens mij nergens aan wie zijn schuld het is. Alleen het feit dat als het op een bepaalde manier niet lukt, of door je eigen gedrag of van buitenaf, dat het ontzettend je beeld kan beinvloeden.
  woensdag 25 januari 2012 @ 12:59:11 #72
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_107214732
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 12:53 schreef Bittere_Bal het volgende:

[..]

leg eens uit, waar lees je dat precies? Ik geef volgens mij nergens aan wie zijn schuld het is. Alleen het feit dat als het op een bepaalde manier niet lukt, of door je eigen gedrag of van buitenaf, dat het ontzettend je beeld kan beinvloeden.
Oke doen we het anders. Waarom moet een vrouw precies jou kiezen uit 30man?
Wat heb jij een vrouw te bieden?

Maar ik wil ook weten welke "problemen" je tegen komt qua sociaal gedrag en mee draaien in de maatschappij?
pi_107215107
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 12:53 schreef Bittere_Bal het volgende:

[..]

Er is in dezen ook geen 'schuld', want het hoeft helemaal geen probleem te zijn. Maar we kennen jouw probleem en door wat jij zegt en de woordkeuze impliceer je wat mij betreft dat het jou niet lukt, op de één of andere manier.

Wat de meeste mensen waarschijnlijk hebben gedaan is zich er niet meer druk over maken. Daarmee zijn ze gestopt 'slachtoffer' te spelen.
  woensdag 25 januari 2012 @ 13:21:05 #74
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_107215445
Wat me vaak opvalt is dat wanneer versieren niet zo goed gaat de persoon in kwestie op een 1 of andere manier faalt in bv sociaal gedrag, comunicatie met als gevolg een laag zelfbeeld.

Het krijgen van een vriendin zien ze als een oplossing voor alles. En ze vinden het raar dat vrouwen niet voor hun kiezen. Want ze zijn trouw, lief, doen alles voor ze.

Vaak vergeten ze het stukje interactie, communiceren, passie, inisatief en een eigen mening.

Veel van de struikel blokken hebben ze zelf in de hand. Maar ipv zelf dat geen op te lossen gaan ze wijzen naar anderen.
pi_107215698
"belangrijkste is 1 keer die bevestiging krijgen dat het überhaupt kan. Ook al is het maar een korte relatie, als die oprecht is geweest gaat dat ontzettend helpen. Ik zie dat ook in mijn omgeving. Verstokte onvrijwillige vrijgezellen die 1 keer die speld in de hooiberg vinden en dat daarna het balletje gaat rollen. Het draait allemaal om dat geloof en zelfvertrouwen. Het is echt niet te onderschatten hoe het iemands eigenwaarde kan ondermijnen. Dat is iets wat mensen in relaties niet zo goed meer doorhebben en het maakt het iets te makkelijk om het meteen maar weer op zelfmedelijden te gooien"

Dat is heel begrijpelijk en dat heb ik vorige keer ook toegegeven. Wat ik niet snap, als je je op je kamer verstopt, overal nee tegen zegt, omdat je niet uit je comfort zone komt, alle sociale verzoeken wijs je af. Dan komt er een meisje langs die zegt, ik wil je vriendinnetje worden, en opeens stap je uit je comfortzone en ben je sociaal en heb je een giga vriendenkring?
Dat gaat erbij mij niet in.
En andersom, waarom zou een meisje jaren geduld hebben tot iemand opeens een stapje durft te nemen? Wat maakt die persoon dan zo bijzonder? Dan liggen de prioriteitehn verkeerd
pi_107216828
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2012 12:59 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Oke doen we het anders. Waarom moet een vrouw precies jou kiezen uit 30man?
Wat heb jij een vrouw te bieden?

Maar ik wil ook weten welke "problemen" je tegen komt qua sociaal gedrag en mee draaien in de maatschappij?
nu ben je me aan het verwarren met andere posters hier. Problemen met meedraaien in de maatschappij? Nou, nee hoor. Durf er heel veel geld op in te zetten als je mij tegenkomt in RL dat het allemaal niet zo opvalt van wat ik hier schrijf. Op het valk van sociaal leven en werk/vrije tijd heb ik weinig te klagen, ik onderneem genoeg.

quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 13:11 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Er is in dezen ook geen 'schuld', want het hoeft helemaal geen probleem te zijn. Maar we kennen jouw probleem en door wat jij zegt en de woordkeuze impliceer je wat mij betreft dat het jou niet lukt, op de één of andere manier.

Wat de meeste mensen waarschijnlijk hebben gedaan is zich er niet meer druk over maken. Daarmee zijn ze gestopt 'slachtoffer' te spelen.
Hier geef ik je helemaal gelijk in, ik laat het ontzettend mijn leven bepalen en duw mezelf zo wel die slachtofferrol in. Daar moet ik wat aan doen maar ik kan me wel heel goed inleven in andere mensen die zeggen dat een vriendin wel heel erg kan gaan helpen om deze kronkel te kunnen doorbreken.
pi_107217058
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 14:02 schreef Bittere_Bal het volgende:

[..]

Hier geef ik je helemaal gelijk in, ik laat het ontzettend mijn leven bepalen en duw mezelf zo wel die slachtofferrol in. Daar moet ik wat aan doen maar ik kan me wel heel goed inleven in andere mensen die zeggen dat een vriendin wel heel erg kan gaan helpen om deze kronkel te kunnen doorbreken.
Vriendinnen komen niet uit de lucht vallen, die kronkel weerhoudt ze er waarschijnlijk gewoon van om iets met jou te beginnen of je zelfs maar interessant te vinden.

Wat mij betreft ligt de sleutel bij het stoppen met piekeren over hoe mooi het zou zijn om een vriendin te hebben. Zo iemand moet een aanvulling op je geluk zijn, niet een voorwaarde om gelukkig te zijn. Je komt niet heel gelukkig over, je bent hooguit 'tevreden'. Als je niet gelukkig kunt zijn met wie je nu bent en wat je nu doet dan is dat je eerste prioriteit om aan te werken.

Werk eerst eens aan de randvoorwaarden, dan zal je zien dat je ook gelukkig kunt zijn zonder vriendin en dan komen die vanzelf. Zo werkt het voor al die andere 'verstokte vrijgezellen' ook.
  woensdag 25 januari 2012 @ 14:34:49 #78
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_107217881
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 14:02 schreef Bittere_Bal het volgende:

[..]

nu ben je me aan het verwarren met andere posters hier. Problemen met meedraaien in de maatschappij? Nou, nee hoor. Durf er heel veel geld op in te zetten als je mij tegenkomt in RL dat het allemaal niet zo opvalt van wat ik hier schrijf. Op het valk van sociaal leven en werk/vrije tijd heb ik weinig te klagen, ik onderneem genoeg.

Ik heb niet actief mee gelezen, dus weet niet waar het probleem zit.

Maar goed, waarom moeten vrouwen jou uit 30 mannen kiezen?

En waarom gaat het versieren volgens jou niet goed?
pi_107218167
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 13:27 schreef Cassandra87 het volgende:

Dan komt er een meisje langs die zegt, ik wil je vriendinnetje worden, en opeens stap je uit je comfortzone en ben je sociaal en heb je een giga vriendenkring?
Je kan niet geloven dat het wel eens zou kunnen helpen?
pi_107218181
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2012 14:34 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Ik heb niet actief mee gelezen, dus weet niet waar het probleem zit.

Maar goed, waarom moeten vrouwen jou uit 30 mannen kiezen?

En waarom gaat het versieren volgens jou niet goed?
Ik kan niet de switch maken van vriendschappelijk contact naar relatie-materiaal. Het allergrootste probleem is mijn gebrek aan initiatief en assertiviteit op dit gebied. En dat wordt weer grotendeels ingegeven door mijn hele summiere ervaring mbt tot relaties wat mijn onzekerheid en het niet kunnen geloven dat er een meisje echt is geïnteresseerd ontzettend
vergroot.
pi_107218265
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 14:44 schreef DigitalGirl het volgende:

[..]

Ik denk dat zei bedoeld dat dat vooral niet het uitgangspunt moet zijn :P
pi_107218281
Je kan niet geloven dat het wel eens zou kunnen helpen

Jezus, is alles zwart en wit bij jou?
pi_107218313
Voor de a..slechte lezers hier:

Een vriendin is een stapje/hulp voor het grotere doel, maar niet een wondermiddel dat gewone vrienden niet voor elkaar kunnen krijgen
pi_107218339
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 14:44 schreef DigitalGirl het volgende:

[..]

er worden ook twee zaken door elkaar heen gehaald. Zij heeft gelijk dat niemand komt aanwaaien. Daarvoor moet je actie ondernemen en zo nodig aan jezelf gaan werken. Alleen denk ik dat een relatie wel een positieve duw in de rug kan zijn.

Waarom tonen veel onderzoeken dan aan dat mensen in een relatie over het algemeen gelukkiger zijn, stabieler in het leven staan en ouder worden?
  woensdag 25 januari 2012 @ 14:54:48 #85
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_107218469
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 14:44 schreef Bittere_Bal het volgende:

het niet kunnen geloven dat er een meisje echt is geïnteresseerd ontzettend
vergroot.
Dus daar komt de vraag weer, waarom
Zou een vrouw jou kiezen?
pi_107218520
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2012 14:54 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Dus daar komt de vraag weer, waarom
Zou een vrouw jou kiezen?
omdat ik op uiterlijk en innerlijk vlak absoluut niet onderdoe voor de gemiddelde man die wel een relatie heeft.
  woensdag 25 januari 2012 @ 15:00:24 #87
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_107218627
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 14:50 schreef Bittere_Bal het volgende:

Waarom tonen veel onderzoeken dan aan dat mensen in een relatie over het algemeen gelukkiger zijn, stabieler in het leven staan en ouder worden?
Dat gaat over "normaal" functionerende mensen.

Dus geen minderwaardigheids probleem, extreme onzekerheid enz.

Een partner moet een leuke extra zijn in je leven. Geen doel of een oplossing voor wat dan ook.

Zorg eerst eens dat je het prima naar je zin hebt in je leven zonder vrouw.

Tuurlijk zijn er altijd momenten dat je een partner mist. Dat is niks geks. Maar dat is zelden. En niet constant. Als dat wel het geval is klopt er iets niet.
pi_107218634
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 14:50 schreef Bittere_Bal het volgende:

[..]

er worden ook twee zaken door elkaar heen gehaald. Zij heeft gelijk dat niemand komt aanwaaien. Daarvoor moet je actie ondernemen en zo nodig aan jezelf gaan werken. Alleen denk ik dat een relatie wel een positieve duw in de rug kan zijn.

Maar goed dat is zo logisch als wat natuurlijk. Met z'n tweeën houd je elkaar over het algemeen meer in balans dan als je alles zelf moet doen.
pi_107218675
Mystikvm zegt zinnige dingen.
pi_107218685
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 14:48 schreef Cassandra87 het volgende:
Je kan niet geloven dat het wel eens zou kunnen helpen

Jezus, is alles zwart en wit bij jou?
Kom op je onderschat de kracht van een vrouw in een mans leven.
pi_107218798
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 15:02 schreef Halcon het volgende:
Mystikvm zegt zinnige dingen.
Dat sowieso. Hij weet het daarnaast ook nog helder te formuleren met enige vorm van nuance. Zijn gedachtes zijn niet helemaal mijn gedachtes maar hij komt een heel eind.
pi_107218817
Nee ik onderschat niets. Als je al te bang bent om met vrienden wat te doen, wat is dan hét wondermiddel dat een vriendin wel voor elkaar krijgt? Je moet ergens beginnen.

Ik weet dondersgoed hoe een relatie voor een omschakeling kan zorgen, maar het maakt je geen 180 graden ander mens. Die groei moet je zelf al persoonlijk inzetten, of er voor open staan
pi_107219196
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 13:21 schreef ook_gek het volgende:
Wat me vaak opvalt is dat wanneer versieren niet zo goed gaat de persoon in kwestie op een 1 of andere manier faalt in bv sociaal gedrag, comunicatie met als gevolg een laag zelfbeeld.

Het krijgen van een vriendin zien ze als een oplossing voor alles. En ze vinden het raar dat vrouwen niet voor hun kiezen. Want ze zijn trouw, lief, doen alles voor ze.

Vaak vergeten ze het stukje interactie, communiceren, passie, initiatief en een eigen mening.

Veel van de struikel blokken hebben ze zelf in de hand. Maar ipv zelf dat geen op te lossen gaan ze wijzen naar anderen.
Het omgekeerde is net zo waar. Zodra iemand aangeeft te falen in sociaal contact stel jij dat zijn omgeving daarin zeer selectief is en gewoon eisen stelt. Daarmee wijs je zelf ook naar een ander die flexibel moet zijn en zich moet aanpassen tot hij voldoet. Zo'n eisende omgeving overdrijft ook en biedt weinig aanknopingspunten. Kortom, je maakt er een zwart-wit tegenstelling van.

quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 13:27 schreef Cassandra87 het volgende:
Dat is heel begrijpelijk en dat heb ik vorige keer ook toegegeven. Wat ik niet snap, als je je op je kamer verstopt, overal nee tegen zegt, omdat je niet uit je comfort zone komt, alle sociale verzoeken wijs je af. Dan komt er een meisje langs die zegt, ik wil je vriendinnetje worden, en opeens stap je uit je comfortzone en ben je sociaal en heb je een giga vriendenkring?
En andersom, waarom zou een meisje jaren geduld hebben tot iemand opeens een stapje durft te nemen? Wat maakt die persoon dan zo bijzonder? Dan liggen de prioriteitehn verkeerd
Net zoals iemand, die in een bedrijf gaat werken en er te weinig van weet/snapt om productief te kunnen zijn, in een paar jaar tijd stukken capabeler wordt.

Als je eerst sociaalvaardig moet zijn om met mensen te kunnen omgaan, dan moet je dus eerst sociale vaardigheden leren zonder met mensen om te gaan. Dit soort dingen kunnen dus niet in een stappenplan worden gegoten, zonder dat er een kip-en-ei probleem ontstaat. Iedereen zal zelf wat moeten proberen en iedereen zal wat van anderen moeten accepteren.
The view from nowhere.
pi_107219232
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 15:06 schreef Cassandra87 het volgende:

Ik weet dondersgoed hoe een relatie voor een omschakeling kan zorgen, maar het maakt je geen 180 graden ander mens. Die groei moet je zelf al persoonlijk inzetten, of er voor open staan
Het is geen verplichting om een 180 graden te maken hoor.
pi_107219251
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 11:35 schreef Murdera het volgende:

[..]

_O- Ik moest lachen. :D
What's next? 'Mannen... je kan nog beter komkommers kweken..'

:')
pi_107219368
Nee maar waar reageer je dan in hemelsnaam op? Ik kan niet quoten of editten en raak er van in de war.

Mijn punt is gewoon heel simpel; Iemand die met een goede vriendin nog niet eens een kop koffie durft te drinken, zal dat niet ineens wel durven met zijn droomvrouw bij wijze van.

En deelnemer, iemand in een fabriek wordt toch ook door schade en schande wijs?

Maar goed, als mensen willen geloven dat een relatie gerust iemand kunnen helpen, en dat iemand niet eerst een vriendenkring hoeft te hebben, so be it.
Let wel, ik heb het niet over iemand die weinig vrienden heeft en daardoor sociaal wat minder handig is. Ik heb het over mensen die hun kamer niet durven te verlaten, alle aanbiedingen afslaan, thuis blijven, etc.
pi_107219559
Het bewijst maar weer eens... Op die kut datingsites krijg je vaak het verzoek tot seks dat wijs ik af zoek ik niet nu heb ik vandaag zonder liegen al 3 keer het verzoek afgewezen of ik mezelf dan maar voor geld wil laten uitwonen.

Lekker ego strelend NOT! :')

Ik doe gewoon iets verkeerd of het is mijn uitstraling ik weet niet meer hoor :(
pi_107219635
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 15:31 schreef Ayumu2.0 het volgende:
Het bewijst maar weer eens... Op die kut datingsites krijg je vaak het verzoek tot seks dat wijs ik af zoek ik niet nu heb ik vandaag zonder liegen al 3 keer het verzoek afgewezen of ik mezelf dan maar voor geld wil laten uitwonen.

Lekker ego strelend NOT! :')

Ik doe gewoon iets verkeerd of het is mijn uitstraling ik weet niet meer hoor :(
Datingsite-ervaringen topic #167 Thuisdaters en mee-eters

?
pi_107219672
quote:
Nee, Het gaat om versieren en ik zoek juist geen seks en daar loopt het iedere keer op vast :')
pi_107219919
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 08:09 schreef usedtoknow het volgende:

[..]

Jammer. Ik woon ook bij mijn ouders maar ik heb echt bekrompen en degelijke ouders die dit willen zien: studie (liefst universiteit maar heb ik geen zin in want dan zal ik iets moeten doen) > vriend > trouwen/samenwonen > kinderen. Nu had ik een corpsbal als vriend en over hem waren mijn ouders erg te spreken. Ik vond hem maar weinig aan. Saai. Niet spannend. Te aardig. Niet ondernemend en veel te serieus. Hij kon er niet tegen als ik experimenteerde met drugs of als ik alleen al dans met jongens. Heb jij een vriend?

Ik heb precies hetzelfde. En als ik eens heenging deed ik toch niets. Ik praatte maar wat met studiegenoten, dit resulteerde in een avond stappen of ergens iets drinken maar het blijft oppervlakkig. Mijn slb-er heb ik wel een goede band mee en hij heeft mij wel goed geholpen, that's it.

Ik heb precies hetzelfde. Ik heb erg veel te ontdekken in het leven en dat wil ik nu doen. ''Levens''doelen heb ik vooralsnog ook niet. Is dat raar? Ik vroeg aan mijn slb-er of het raar was. Hij meende van niet. Mijn probleem is dat ik 1. veel en veel teveel nadenk > belemmert mijn functioneren in het leven. 2. Ik ben raar > maakt het nog iets gecompliceerder. 3. Ik heb rare dromen en ik wil rare dingen doen en niet de dingen dien die moeten > het is niet wat de mens om mij heen van mij verwacht.
Wat is belangrijker, het alledaagse leven of spanning en sensatie? Als je alleen spanning en sensatie zoekt, dan krijg je eerder het tegenovergestelde: leegte en oppervlakkigheid. Alleen door structureel ergens mee aan de slag te gaan bouw je iets op. Experimenteren kan geen geen 'full-time job' zijn, want alles wordt alledaags. Maar expirimenteren is wel leuk en belangrijk (om je horizon te verbreden en jezelf en je mogelijkheden te leren kennen).

quote:
Ik heb alle contacten met mannen verwijderd want met jongens schiet ik niet zoveel op. Ik denk dat ik een nieuw nummer ga nemen omdat er mannen zijn die meer willen > een relatie en mij nu lastig vallen omdat ik bijvoorbeeld eens heb gezoend. Mannen zijn raar.
Hier kijk je teveel door je eigen bril. Een mooi meisje is voor een man aantrekkelijker om naar te kijken dan de Grand Canyon. Maar dat kan jij niet zien.
The view from nowhere.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')