Iedereen heeft doelen. Het is zaak om niet teveel na te denken over dit soort dingen, want het is volkomen nutteloos. Je leeft, je vreet, zuipt en neukt en je gaat dood. Of je leeft, je plant je voort en bouwt een toekomst op met iemand anders en gaat dood. Either way is fine. Uiteindelijk ben je alleen maar een slaaf van je impulsen.quote:Op woensdag 25 januari 2012 00:34 schreef usedtoknow het volgende:
Doelen heb ik wel. Hebben jullie doelen?
Als dat überhaupt al lukt. Beide scenario's lijken onmogelijkquote:Op woensdag 25 januari 2012 09:00 schreef Mystikvm het volgende:
Iedereen heeft doelen. Het is zaak om niet teveel na te denken over dit soort dingen, want het is volkomen nutteloos. Je leeft, je vreet, zuipt en neukt en je gaat dood. Of je leeft, je plant je voort en bouwt een toekomst op met iemand anders en gaat dood. Either way is fine. Uiteindelijk ben je alleen maar een slaaf van je impulsen.
Ik ben geen boeddhist, maar in mijn ogen is het belangrijk om voorbij het denken te komen. Denken is de rem op je ontwikkeling omdat in dit soort gevallen denken altijd doorschiet in piekeren. Wanneer je accepteert dat je een slaaf bent van je impulsen en wensen en niet nadenkt over hoe deze te vervullen denk ik dat je gelukkiger wordt. Ik heb geen verlichting bereikt o.i.d., maar het lukt me aardig om niet teveel na te denken over dit soort dingen. Ik heb natuurlijk ook gewoon een huis, behoeften en soms wat zorgen. Maar ik accepteer dat die er zijn en sta er verder maar niet te veel bij stil. Dat is nutteloos.quote:Op woensdag 25 januari 2012 09:09 schreef benzin het volgende:
[..]
Als dat überhaupt al lukt. Beide scenario's lijken onmogelijk
Lieve benzin, je vervalt een beetje in je eigen gedragquote:Op woensdag 25 januari 2012 09:09 schreef benzin het volgende:
[..]
Als dat überhaupt al lukt. Beide scenario's lijken onmogelijk
Ik weet het, maar ik ben vaak gewoon erg verbitterd doordat het niet luktquote:Op woensdag 25 januari 2012 09:18 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Lieve benzin, je vervalt een beetje in je eigen gedrag
kom op, je kunt veel beter
je bent iig niet de enige..quote:Op woensdag 25 januari 2012 09:50 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik weet het, maar ik ben vaak gewoon erg verbitterd doordat het niet lukt
En met jou nog 30 anderen. Kom op man, trek je kop uit het zand, doe iets. Hoe kan een meisje jou meenemen naar sociale gebeurtenissen en jou veranderen, als je niet eens op uitnodigingen van vrienden in gaat? Wat is daar het verschil tussen? De mogelijkheid op een seksuele relatie? Ik herinner nog een topic, grootste doel behaald en nog ontevreden.quote:Ze moet bij me blijven omdat ik oprecht hartstikke lief ben, ik ontzettend goed voor haar zal zijn en ik ben intelligent en bij vlagen een beetje grappig. Ik hoop dat dat goed genoeg is.
Dit. Het helpt al veel om gewoon dingen te ondernemen.quote:Op woensdag 25 januari 2012 09:57 schreef Cassandra87 het volgende:
Kom op man, trek je kop uit het zand, doe iets. Hoe kan een meisje jou meenemen naar sociale gebeurtenissen en jou veranderen, als je niet eens op uitnodigingen van vrienden in gaat?
Dat is niet helemaal eerlijkquote:Op woensdag 25 januari 2012 09:57 schreef Cassandra87 het volgende:
En met jou nog 30 anderen. Kom op man, trek je kop uit het zand, doe iets. Hoe kan een meisje jou meenemen naar sociale gebeurtenissen en jou veranderen, als je niet eens op uitnodigingen van vrienden in gaat? Wat is daar het verschil tussen? De mogelijkheid op een seksuele relatie? Ik herinner nog een topic, grootste doel behaald en nog ontevreden.
Volgens mij vestig jij al je hoop op iets dat niet bestaat (een vriendinnetje bestaat wel maar de oplossing voor je problemen niet) en kan dit haast alleen maar teleurstellend zijn
Maar er zit wel een kern van waarheid in.quote:Op woensdag 25 januari 2012 10:02 schreef benzin het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal eerlijkIk heb sorry gezegd.
Wat bedoeld wordt is toch: Als je je zelfs al geen normale vriendschap kunt onderhouden, hoe moet je dan uberhaupt een liefdesrelatie kunnen onderhouden...quote:Op woensdag 25 januari 2012 10:34 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Maar er zit wel een kern van waarheid in.
Nee, gewoon wat er staat.quote:Op woensdag 25 januari 2012 10:43 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Wat bedoeld wordt is toch: Als je je zelfs al geen normale vriendschap kunt onderhouden, hoe moet je dan uberhaupt een liefdesrelatie kunnen onderhouden...
belangrijkste is 1 keer die bevestiging krijgen dat het überhaupt kan. Ook al is het maar een korte relatie, als die oprecht is geweest gaat dat ontzettend helpen. Ik zie dat ook in mijn omgeving. Verstokte onvrijwillige vrijgezellen die 1 keer die speld in de hooiberg vinden en dat daarna het balletje gaat rollen. Het draait allemaal om dat geloof en zelfvertrouwen. Het is echt niet te onderschatten hoe het iemands eigenwaarde kan ondermijnen. Dat is iets wat mensen in relaties niet zo goed meer doorhebben en het maakt het iets te makkelijk om het meteen maar weer op zelfmedelijden te gooien. Anderzijds is het helemaal waar dat je met dat zelfmedelijden nog meer je eigen glazen ingooit. Maar dan komen we weer op het onderwerp van de vicieuze cirkel.quote:Op woensdag 25 januari 2012 11:02 schreef ook_gek het volgende:
Benzin en een aantal andere met hem denken dat een relatie de oplossing is voor alles.
Feit is dat het niet zo is. Die problemen
Moet je eerst zelf oplossen, als je al geen normale vrienden kan onderhouden, geen beslissinge durft te nemen, zelf niks onderneemd gaat een vriendin dat echt niet verranderen.
Sterker nog, jij zal dan als saai, zwak en kansloos gevonden worden.
Kan je nog zo slim en lief zijn. Maar met dat alleen ga je het niet redden tijdens bv een etentje.
Maar als je maar blijft hangen van ik ben lief en slim kom je niet veel verder.quote:Op woensdag 25 januari 2012 11:52 schreef Bittere_Bal het volgende:
[..]
belangrijkste is 1 keer die bevestiging krijgen dat het überhaupt kan. Ook al is het maar een korte relatie, als die oprecht is geweest gaat dat ontzettend helpen. Ik zie dat ook in mijn omgeving. Verstokte onvrijwillige vrijgezellen die 1 keer die speld in de hooiberg vinden en dat daarna het balletje gaat rollen. Het draait allemaal om dat geloof en zelfvertrouwen. Het is echt niet te onderschatten hoe het iemands eigenwaarde kan ondermijnen. Dat is iets wat mensen in relaties niet zo goed meer doorhebben en het maakt het iets te makkelijk om het meteen maar weer op zelfmedelijden te gooien. Anderzijds is het helemaal waar dat je met dat zelfmedelijden nog meer je eigen glazen ingooit. Maar dan komen we weer op het onderwerp van de vicieuze cirkel.
Je plaatst het buiten jezelf. Alsof het allemaal niet jouw schuld is dat je nog single bent. Zo werkt het natuurlijk niet in de praktijk. Wat ook_gek zegt, je moet wel iets te bieden hebben, en in jouw verhaal lees ik alleen maar een soort desinteresse en hopeloosheid. Dat trekt sowieso niemand aan.quote:Op woensdag 25 januari 2012 11:52 schreef Bittere_Bal het volgende:
[..]
belangrijkste is 1 keer die bevestiging krijgen dat het überhaupt kan. Ook al is het maar een korte relatie, als die oprecht is geweest gaat dat ontzettend helpen. Ik zie dat ook in mijn omgeving. Verstokte onvrijwillige vrijgezellen die 1 keer die speld in de hooiberg vinden en dat daarna het balletje gaat rollen. Het draait allemaal om dat geloof en zelfvertrouwen. Het is echt niet te onderschatten hoe het iemands eigenwaarde kan ondermijnen. Dat is iets wat mensen in relaties niet zo goed meer doorhebben en het maakt het iets te makkelijk om het meteen maar weer op zelfmedelijden te gooien. Anderzijds is het helemaal waar dat je met dat zelfmedelijden nog meer je eigen glazen ingooit. Maar dan komen we weer op het onderwerp van de vicieuze cirkel.
leg eens uit, waar lees je dat precies? Ik geef volgens mij nergens aan wie zijn schuld het is. Alleen het feit dat als het op een bepaalde manier niet lukt, of door je eigen gedrag of van buitenaf, dat het ontzettend je beeld kan beinvloeden.quote:Op woensdag 25 januari 2012 12:41 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Je plaatst het buiten jezelf. Alsof het allemaal niet jouw schuld is dat je nog single bent. Zo werkt het natuurlijk niet in de praktijk. Wat ook_gek zegt, je moet wel iets te bieden hebben, en in jouw verhaal lees ik alleen maar een soort desinteresse en hopeloosheid. Dat trekt sowieso niemand aan.
Ik snap dat je er niet op zit te wachten dat de oplossing voor jouw probleem gewoon bij jezelf ligt, maar zo is het wel.
Oke doen we het anders. Waarom moet een vrouw precies jou kiezen uit 30man?quote:Op woensdag 25 januari 2012 12:53 schreef Bittere_Bal het volgende:
[..]
leg eens uit, waar lees je dat precies? Ik geef volgens mij nergens aan wie zijn schuld het is. Alleen het feit dat als het op een bepaalde manier niet lukt, of door je eigen gedrag of van buitenaf, dat het ontzettend je beeld kan beinvloeden.
Er is in dezen ook geen 'schuld', want het hoeft helemaal geen probleem te zijn. Maar we kennen jouw probleem en door wat jij zegt en de woordkeuze impliceer je wat mij betreft dat het jou niet lukt, op de één of andere manier.quote:Op woensdag 25 januari 2012 12:53 schreef Bittere_Bal het volgende:
[..]
leg eens uit, waar lees je dat precies? Ik geef volgens mij nergens aan wie zijn schuld het is. Alleen het feit dat als het op een bepaalde manier niet lukt, of door je eigen gedrag of van buitenaf, dat het ontzettend je beeld kan beinvloeden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |