abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107978252
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 18:57 schreef Sloggi het volgende:
Een slechte zaak juist; erg vreemd dat je er van weet en er aanvankelijk niets mee doet en dat het nu opeens wel een probleem is.

Prima dat ze strenger worden - graag zelfs - maar ben wel eerlijk en consequent naar je personeel toe.

Het lijkt me dan trouwens wel verstandig ze geen promotie te geven.
Oh ja, ze hadden in de eerste plaats niet aangenomen moeten worden of al ontslagen moeten zijn. Maar dan is het nog steeds een goede zaak dat er nu wel opruiming wordt gehouden. Zeker met de draconische bezuinigingen vind ik dat dit soort gasten als eerste buiten mogen worden getrapt.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 14 februari 2012 @ 19:02:31 #202
211797 Esses
Splendide mendax
pi_107978260
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 18:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

http://www.nu.nl/politiek(...)litairen-dumpen.html

Goede zaak. Wmb moet je als militair van onbesproken gedrag zijn.
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 18:57 schreef Sloggi het volgende:
Een slechte zaak juist; erg vreemd dat je er van weet en er aanvankelijk niets mee doet en dat het nu opeens wel een probleem is.

Prima dat ze strenger worden - graag zelfs - maar ben wel eerlijk en consequent naar je personeel toe.

Het lijkt me dan trouwens wel verstandig ze geen promotie te geven.
Hoezo strenger WORDEN en hoezo niet eerlijk en consequent naar je personeel toe zijn? :P Volgens mij krijg jij iedere paar jaar van je IVZ medewerker een invul oefening voor de mivd. Daar gaat het om, niets meer niets minder.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  dinsdag 14 februari 2012 @ 19:06:26 #203
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_107978409
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 18:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

http://www.nu.nl/politiek(...)litairen-dumpen.html

Goede zaak. Wmb moet je als militair van onbesproken gedrag zijn.
Ik vind er niets goeds aan. Defensie was op de hoogte, sommige zaken waren zelfs van nog voor de aanstelling en als dank na een paar tourtjes Afghanistan probeert defensie je er op een goedkope manier uit te schoppen. En het is wel heel erg toevallig dat dit nu plotseling gaat spelen met de bezuinigingen en NF. Erg doorzichtig deze actie.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 19:07:51 #204
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_107978459
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 19:02 schreef Esses het volgende:

Hoezo strenger WORDEN en hoezo niet eerlijk en consequent naar je personeel toe zijn? :P Volgens mij krijg jij iedere paar jaar van je IVZ medewerker een invul oefening voor de mivd. Daar gaat het om, niets meer niets minder.
En al die jaren is het geen probleem en nu wel? Dat mag je uitleggen.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 19:20:11 #205
211797 Esses
Splendide mendax
pi_107978929
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 19:07 schreef AchJa het volgende:

[..]

In al die jaren zijn er ook zeer zeker verklaringen ingetrokken.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 19:27:41 #206
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_107979218
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 19:20 schreef Esses het volgende:

In al die jaren zijn er ook zeer zeker verklaringen ingetrokken.
Hoe kan een verklaring ingetrokken worden als eea al lang en breed bekend is en zelfs VOOR de aanstelling gebeurd is?
  dinsdag 14 februari 2012 @ 19:37:14 #207
211797 Esses
Splendide mendax
pi_107979588
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 19:27 schreef AchJa het volgende:

[..]

Hoe kan een verklaring ingetrokken worden als eea al lang en breed bekend is en zelfs VOOR de aanstelling gebeurd is?
van VOOR de aanstelling heb ik geen verklaring voor. Ik ken alleen gevallen van TIJDENS de aanstelling. Als eea dan al lang en breed bekend is bij defensie. Jammer. Maar de MIVD geeft na 5 jaar af. En laten we eerlijk zijn, een niet verlengde verklaring (wat je kan verwachten als je wat flikt) is goedkoper dan dossier opbouwen.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 19:46:17 #208
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_107980004
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 19:37 schreef Esses het volgende:

van VOOR de aanstelling heb ik geen verklaring voor. Ik ken alleen gevallen van TIJDENS de aanstelling. Als eea dan al lang en breed bekend is bij defensie. Jammer. Maar de MIVD geeft na 5 jaar af. En laten we eerlijk zijn, een niet verlengde verklaring (wat je kan verwachten als je wat flikt) is goedkoper dan dossier opbouwen.
Wat wil je nou eigenlijk zeggen?
  dinsdag 14 februari 2012 @ 19:49:12 #209
211797 Esses
Splendide mendax
pi_107980131
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 19:46 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wat wil je nou eigenlijk zeggen?
Dat ik het terrecht vind dat ze op deze wijze eruit gewipt worden als ze tijdens hun diensttijd wat begaan hebben.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 19:59:14 #210
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_107980565
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 19:49 schreef Esses het volgende:

[..]

Dat ik het terrecht vind dat ze op deze wijze eruit gewipt worden als ze tijdens hun diensttijd wat begaan hebben.
Je hebt het zelf over 5 jaar, terwijl er in dat artikel over 8 jaar gesproken wordt. Daarbij hebben ze schijnbaar wat geflikt wat al die jaren geen probleem was en nu plotseling wel. Dat lijkt me meer een gevalletje eenzijdig de spelregels veranderen en lekker goedkoop mensen wippen.

Want je geeft zelf al aan dat er in het verleden wel degelijk verklaringen zijn ingetrokken, waarom zou dat bij deze lui dan plotseling nu moeten? Terwijl ze in het bezit zijn van een geldige VGB?

quote:
Geschorst

''Sinds januari van dit jaar hebben die te horen gekregen dat hun 'verklaring van geen bezwaar' wordt ingetrokken. Dat betekent dat ze worden geschorst en vervolgens ontslagen.'' Een woordvoerder van Defensie bevestigt een strengere aanpak op het gebied van integriteit.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 20:03:48 #211
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 14 februari 2012 @ 21:05:02 #212
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_107983758
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 20:03 schreef AchJa het volgende:
Ennuh, hoe zou het met de VGB van kapitein Kroon zijn?
Niet veroordeeld voor een misdrijf, toch?
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  dinsdag 14 februari 2012 @ 21:26:26 #213
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 14 februari 2012 @ 21:59:11 #214
211797 Esses
Splendide mendax
pi_107986815
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 19:59 schreef AchJa het volgende:

[..]

Je hebt het zelf over 5 jaar,
Bij de KMar is het 5 jaar.
quote:
terwijl er in dat artikel over 8 jaar gesproken wordt. Daarbij hebben ze schijnbaar wat geflikt wat al die jaren geen probleem was en nu plotseling wel.
De commandant kan het misschien geen probleem gevonden hebben, dan kan defensie er nog wel wat anders van vinden.
quote:
Dat lijkt me meer een gevalletje eenzijdig de spelregels veranderen en lekker goedkoop mensen wippen.
Er zijn geen spelregels veranderd, die waren er al. En inderdaad, dit soort volk liever kwijt dan rijk. Jij raakt voor een simpele mishandeling normaal niet zomaar je VOG kwijt hoor.
quote:
Want je geeft zelf al aan dat er in het verleden wel degelijk verklaringen zijn ingetrokken, waarom zou dat bij deze lui dan plotseling nu moeten? Terwijl ze in het bezit zijn van een geldige VGB?
Omdat een VOG verloopt? En hij nu verlopen is en niet verlengt word, net als in het verleden gebeurde (dat is wat ik bedoelde). Hij word gewoon niet verlengt.
quote:
[..]

En wat betreft kroon, een straf van 9 mnd staat erop. Dat is verre van zwaar genoeg. Ik weet zo een paar voorbeelden waarvan ik weet dat ze tussen deze groep zitten. Die hadden best wat ergers gedaan.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 22:06:23 #215
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_107987281
Iemand al wat meer info over het ongeluk in Noorwegen?
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  dinsdag 14 februari 2012 @ 22:09:05 #216
211797 Esses
Splendide mendax
pi_107987415
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 22:06 schreef Rave_NL het volgende:
Nope
  dinsdag 14 februari 2012 @ 22:09:36 #217
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_107987450
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 21:59 schreef Esses het volgende:

Bij de KMar is het 5 jaar.
Okee.

quote:
De commandant kan het misschien geen probleem gevonden hebben, dan kan defensie er nog wel wat anders van vinden.
Onzin, met een geldige VGB is defensie op de hoogte, niet alleen de commandant.

quote:
Er zijn geen spelregels veranderd, die waren er al. En inderdaad, dit soort volk liever kwijt dan rijk. Jij raakt voor een simpele mishandeling normaal niet zomaar je VOG kwijt hoor.
Hoe kan het dan dat deze personen tot afgelopen januari nog een geldige VGB hadden en dat die nu ingetrokken wordt?

"Vaak gaat het om oude veroordelingen en was Defensie daar al van op de hoogte gesteld.

''Daaruit zijn tientallen zaken naar boven gekomen van militairen die voor en tijdens hun diensttijd zijn veroordeeld'', vertelt de advocaat.

Geschorst

''Sinds januari van dit jaar hebben die te horen gekregen dat hun 'verklaring van geen bezwaar' wordt ingetrokken."

quote:
Omdat een VOG verloopt? En hij nu verlopen is en niet verlengt word, net als in het verleden gebeurde (dat is wat ik bedoelde). Hij word gewoon niet verlengt.
Stelselmatig een VGB krijgen/ verlengen na een veroordeling en er na zoveel keer erachter komen van heee, wacht eens ff... ja, zo lust ik er nog wel een paar.

quote:
En wat betreft kroon, een straf van 9 mnd staat erop. Dat is verre van zwaar genoeg. Ik weet zo een paar voorbeelden waarvan ik weet dat ze tussen deze groep zitten. Die hadden best wat ergers gedaan.
:?
pi_107987654
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 22:06 schreef Rave_NL het volgende:
Hij is stabiel volgens de radio vanmiddag.
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende: Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 22:14:19 #219
211797 Esses
Splendide mendax
pi_107987748
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 22:09 schreef AchJa het volgende:

[..]

Okee.
VGB is uberhaupt maar 5 jaar geldig trouwens ;)
quote:
[..]

Onzin, met een geldige VGB is defensie op de hoogte, niet alleen de commandant.
Ja, een VGB is 5 jaar geldig, als jij na 2,5 jaar iemand halfdood slaapt en je word door de KMar gepakt. Word in het weekend afgedaan en maandag sta jij netjes op appel. Weet defensie er niets van, weet je commandant er niets van. Je commandant kan eens in de X tijd naar de liaison officier in arnhem bellen. Dat den velen niet, wanneer word je dus ontslagen? Juist bij de verlenging van je VGB.
quote:
[..]

Hoe kan het dan dat deze personen tot afgelopen januari nog een geldige VGB hadden en dat die nu ingetrokken wordt?
Hij word niet verlengd, omdat ze in die 5 jaar iets geflikt hebben.
quote:
"Vaak gaat het om oude veroordelingen en was Defensie daar al van op de hoogte gesteld.

''Daaruit zijn tientallen zaken naar boven gekomen van militairen die voor en tijdens hun diensttijd zijn veroordeeld'', vertelt de advocaat.

Geschorst

''Sinds januari van dit jaar hebben die te horen gekregen dat hun 'verklaring van geen bezwaar' wordt ingetrokken."

[..]

Stelselmatig een VGB krijgen/ verlengen na een veroordeling en er na zoveel keer erachter komen van heee, wacht eens ff... ja, zo lust ik er nog wel een paar.
O, ik wil eerst eens echte feiten horen in plaats van dit geneuzel van een advocaat die voor zijn cliënten predikt. Waarom denk je dat de raad van staten nog nooit een bezwaar op een VGB goed gekeurd heeft? Omdat de regels gewoon heel duidelijk zijn
quote:
[..]

:?
De eis om bij DEF te mogen (blijven) werken: De criteria voor het verkrijgen van de verklaring zijn afhankelijk van de zwaarte van de functie en het gedrag van de betrokkene. Voor sommige functies (bijvoorbeeld bij Defensie) is een onberispelijk verleden vereist (maximaal 6 maanden cel of 240 uur dienstverlening). Voor andere functies worden justitiële antecedenten ouder dan 8 jaar in principe geaccepteerd, tenzij het ernstige misdrijven betreft.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 22:17:10 #220
211797 Esses
Splendide mendax
pi_107987923
Overigens, nu ga ik het ook verkeerd overnemen. Het is geen verklaring geen bezwaar. Dat WAS voor het oprichten van een BV/NV. Het is een verklaring omtrend het gedrag. VOG.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 22:28:01 #221
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_107988581
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 22:14 schreef Esses het volgende:

VGB is uberhaupt maar 5 jaar geldig trouwens ;)
Hoe rijm jij dat dan met 8 jaar oude zaken? Daarbij krijg je voor een uitzending ook weer een screening.

quote:
Ja, een VGB is 5 jaar geldig, als jij na 2,5 jaar iemand halfdood slaapt en je word door de KMar gepakt. Word in het weekend afgedaan en maandag sta jij netjes op appel. Weet defensie er niets van, weet je commandant er niets van. Je commandant kan eens in de X tijd naar de liaison officier in arnhem bellen. Dat den velen niet, wanneer word je dus ontslagen? Juist bij de verlenging van je VGB.
Ja, natuurlijk... zie screening bij uitzending. Iedereen is op de hoogte. Alsof zoiets stil gehouden wordt.

quote:
Hij word niet verlengd, omdat ze in die 5 jaar iets geflikt hebben.
Hij wordt ingetrokken, dat is wat anders dan niet verlengen, staat prima omschreven in de MP-bundels.

quote:
O, ik wil eerst eens echte feiten horen in plaats van dit geneuzel van een advocaat die voor zijn cliënten predikt. Waarom denk je dat de raad van staten nog nooit een bezwaar op een VGB goed gekeurd heeft? Omdat de regels gewoon heel duidelijk zijn
Ik lees feiten genoeg. En bezwaren in het verleden zijn wel degelijk goed gekeurd.

quote:
De eis om bij DEF te mogen (blijven) werken: De criteria voor het verkrijgen van de verklaring zijn afhankelijk van de zwaarte van de functie en het gedrag van de betrokkene. Voor sommige functies (bijvoorbeeld bij Defensie) is een onberispelijk verleden vereist (maximaal 6 maanden cel of 240 uur dienstverlening). Voor andere functies worden justitiële antecedenten ouder dan 8 jaar in principe geaccepteerd, tenzij het ernstige misdrijven betreft.
Dus, die verklaringen worden niet verlengd, zoals jij dat zegt, omdat betrokkene 7 maanden niet op appel is geweest omdat hij in de bajes zat? :')
  dinsdag 14 februari 2012 @ 22:28:40 #222
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_107988616
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 22:17 schreef Esses het volgende:
Overigens, nu ga ik het ook verkeerd overnemen. Het is geen verklaring geen bezwaar. Dat WAS voor het oprichten van een BV/NV. Het is een verklaring omtrend het gedrag. VOG.
Zolang VGB nog in de MP-bundels staat hanteer ik dat.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 22:36:07 #223
211797 Esses
Splendide mendax
pi_107989086
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 22:28 schreef AchJa het volgende:

[..]

Hoe rijm jij dat dan met 8 jaar oude zaken? Daarbij krijg je voor een uitzending ook weer een screening.
Een screening of een VOG? En ik zeg al, laat ze eerst maar met feiten komen. 8 jaar geleden gebeurd, 4 jaar terug verorodeeld?
quote:
[..]

Ja, natuurlijk... zie screening bij uitzending. Iedereen is op de hoogte. Alsof zoiets stil gehouden wordt.
Als iemand niet mee mag dan zal dat blijken inderdaad. Maar nogmaals, is het een screening of een nieuwe VOG?
quote:
[..]

Hij wordt ingetrokken, dat is wat anders dan niet verlengen, staat prima omschreven in de MP-bundels.
Ja klopt, hij word ingetrokken :') Nadat de oude verlopen is :') Is dus het zelfde als niet verlengen :')
quote:
[..]

Ik lees feiten genoeg. En bezwaren in het verleden zijn wel degelijk goed gekeurd.
Nogmaals, een bezwaar op een vog is bij de raad van staten nog nooit goedgekeurd.
quote:
[..]

Dus, die verklaringen worden niet verlengd, zoals jij dat zegt, omdat betrokkene 7 maanden niet op appel is geweest omdat hij in de bajes zat? :')
Nee, ik zeg iets anders. Ik zeg dat de VOG niet word verlengd/word ingetrokken omdat hij tot een straf van 7 maanden veroordeeld is. Daar hoeft de CDT eigenlijk niets van meegekregen te hebben. Dat is prima bij de CDT weg te houden. Tot op de dag dat je weg bent. Er zijn zoveel feiten waar CDT's niet van op de hoogte zijn.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 22:37:17 #224
211797 Esses
Splendide mendax
pi_107989159
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 22:28 schreef AchJa het volgende:

[..]

Zolang VGB nog in de MP-bundels staat hanteer ik dat.
Dat is jammer voor je, hij is er al zo'n 6 a 7 maanden niet. VGB is altijd voor rechtspersonen geweest, VOG voor natuurlijke personen. Dat is een veel voorkomende misvatting.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 22:41:10 #225
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 14 februari 2012 @ 22:44:09 #226
211797 Esses
Splendide mendax
pi_107989607
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 22:41 schreef AchJa het volgende:
Laat verder maar, hier gaan we niet uitkomen.
Klopt. De regels zijn niet veranderd en blijven toegepast worden.

Dat jij denkt dat de simpele mishandeling er nu uit vliegt.. nee, dat is niet waar. Ook de alcoholrijder die een gigantisch ongeluk bouwt gaat er niet uit. Je moet iets ergers gedaan hebben.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 22:58:37 #227
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_107990520
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 22:44 schreef Esses het volgende:

[..]

Dat jij denkt dat de simpele mishandeling er nu uit vliegt.. nee, dat is niet waar. Ook de alcoholrijder die een gigantisch ongeluk bouwt gaat er niet uit. Je moet iets ergers gedaan hebben.
Nog eentje dan, even vwb het verschil intrekken/ verlengen.

UIt de MP bundel:

quote:
Het afgeven, weigeren dan wel intrekken van de in artikel 1, eerste lid, sub b Wet veiligheidsonderzoeken genoemde verklaring van geen bezwaar is een beschikking in de zin van artikel 1:3 Algemene wet bestuursrecht en zal derhalve gemotiveerd worden genomen
Afgeven/ weigeren gaat om een nieuwe, dus ook een verlenging want je krijgt feitelijk een nieuw VGB.

Intrekken gebeurt dus ergens in die 5 jaar geldigheid.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 23:03:52 #228
211797 Esses
Splendide mendax
pi_107990786
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 22:58 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nog eentje dan, even vwb het verschil intrekken/ verlengen.

UIt de MP bundel:

[..]

Afgeven/ weigeren gaat om een nieuwe, dus ook een verlenging want je krijgt feitelijk een nieuw VGB.

Intrekken gebeurt dus ergens in die 5 jaar geldigheid.
Je moet de wet veiligheidsonderzoeken gaan lezen en niet de MPbundel. De MP bundel is niets meer of minder dan een verschrikkelijk slechte samenvatting.
pi_107990882
Van Uhm: “Krijgsmacht bouwt aan publieke tribune”

14 februari 2012, 13.16 uur

Commandant der Strijdkrachten generaal Peter van Uhm heeft gisteren in Nieuwspoort het belang benadrukt van publieke steun voor de krijgsmacht, als een van de pijlers onder de stabiele situatie in Nederland. De generaal hield een toespraak tijdens de opening van de expositie ‘Afghanistan: Reflections through Lens and Brush’, over het dagelijks leven van Nederlandse militairen in Afghanistan.

Van Uhm waarschuwde voor de vanzelfsprekendheid waarmee de stabiele situatie wordt ervaren en de kwetsbaarheid van de krijgsmacht door het ontbreken van een publieke tribune. “Zeker in de huidige tijden. We leven hier in Nederland in een hoge mate van vrijheid, veiligheid, relatieve welvaart en democratie. Wij ervaren dat als een vanzelfsprekendheid.” Het gevolg is dat Defensie bij de burger hoog prijkt op het lijstje waarop bezuinigd mag worden. Ondanks dat de Nederlandse bevolking ‘het leger’ volgens het Sociaal Cultureel Planbureau als een van de 3 betrouwbaarste instituten ziet.

Complexe omstandigheden
De generaal noemde het ontbreken van een publieke tribune hier als een belangrijke reden voor. “De Nederlandse bevolking ziet slechts een fractie van wat wij doen. Wij rijden niet zichtbaar en hoorbaar, zoals politie en brandweer, met sirenes door de stad.” Daarbij vinden de beeldbepalende missies van de krijgsmacht plaats in het buitenland, in een context van onveiligheid, instabiliteit, andere culturen en complexe omstandigheden.

Belevingswereld
De krijgsmacht bouwt daarom hard aan meer zichtbaarheid in de maatschappij. Militairen oefenen zoveel mogelijk in Nederland, zodat burgers kunnen zien wat Defensie doet. Van Uhm: “Maar liever nog nemen we invloedrijke opiniemakers, journalisten, parlementsleden en anderen mee, willen we ze laten ruiken en voelen aan de lokale omstandigheden. En niet alleen aan het begin van een missie, maar juist ook daarna. Om zorgvuldig en in de plaatselijke context de balans op te kunnen maken.”

Bron: http://www.defensie.nl/ac(...)aan_publieke_tribune
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  dinsdag 14 februari 2012 @ 23:05:42 #230
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_107990894
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 23:03 schreef Esses het volgende:

[..]

Je moet de wet veiligheidsonderzoeken gaan lezen en niet de MPbundel. De MP bundel is niets meer of minder dan een verschrikkelijk slechte samenvatting.
Dus ik hoef de MP bundels niet serieus te nemen? Dat zal ik eens voorleggen bij de baas, eens kijken wat die ervan vindt.
  woensdag 15 februari 2012 @ 00:16:52 #231
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_107993649
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 23:05 schreef Cobra4 het volgende:
Van Uhm: “Krijgsmacht bouwt aan publieke tribune”

14 februari 2012, 13.16 uur

Commandant der Strijdkrachten generaal Peter van Uhm heeft gisteren in Nieuwspoort het belang benadrukt van publieke steun voor de krijgsmacht, als een van de pijlers onder de stabiele situatie in Nederland. De generaal hield een toespraak tijdens de opening van de expositie ‘Afghanistan: Reflections through Lens and Brush’, over het dagelijks leven van Nederlandse militairen in Afghanistan.

Van Uhm waarschuwde voor de vanzelfsprekendheid waarmee de stabiele situatie wordt ervaren en de kwetsbaarheid van de krijgsmacht door het ontbreken van een publieke tribune. “Zeker in de huidige tijden. We leven hier in Nederland in een hoge mate van vrijheid, veiligheid, relatieve welvaart en democratie. Wij ervaren dat als een vanzelfsprekendheid.” Het gevolg is dat Defensie bij de burger hoog prijkt op het lijstje waarop bezuinigd mag worden. Ondanks dat de Nederlandse bevolking ‘het leger’ volgens het Sociaal Cultureel Planbureau als een van de 3 betrouwbaarste instituten ziet.

Complexe omstandigheden
De generaal noemde het ontbreken van een publieke tribune hier als een belangrijke reden voor. “De Nederlandse bevolking ziet slechts een fractie van wat wij doen. Wij rijden niet zichtbaar en hoorbaar, zoals politie en brandweer, met sirenes door de stad.” Daarbij vinden de beeldbepalende missies van de krijgsmacht plaats in het buitenland, in een context van onveiligheid, instabiliteit, andere culturen en complexe omstandigheden.

Belevingswereld
De krijgsmacht bouwt daarom hard aan meer zichtbaarheid in de maatschappij. Militairen oefenen zoveel mogelijk in Nederland, zodat burgers kunnen zien wat Defensie doet. Van Uhm: “Maar liever nog nemen we invloedrijke opiniemakers, journalisten, parlementsleden en anderen mee, willen we ze laten ruiken en voelen aan de lokale omstandigheden. En niet alleen aan het begin van een missie, maar juist ook daarna. Om zorgvuldig en in de plaatselijke context de balans op te kunnen maken.”

Bron: http://www.defensie.nl/ac(...)aan_publieke_tribune
Veel te laat natuurlijk, de burger kent Afghanistan helemaal niet zoals wij het kennen. Dit is onlangs uit onderzoek gebleken is mij medegedeeld door mijn leidinggevenden. Een bijkomstigheid van het Thuis oefenen is dat we nu horen als klacht, Heuh? Jullie oefenen...geld teveel ofzo?

Erg jammer
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_107994299
quote:
Van Uhm waarschuwde voor de vanzelfsprekendheid waarmee de stabiele situatie wordt ervaren en de kwetsbaarheid van de krijgsmacht door het ontbreken van een publieke tribune. “Zeker in de huidige tijden. We leven hier in Nederland in een hoge mate van vrijheid, veiligheid, relatieve welvaart en democratie. Wij ervaren dat als een vanzelfsprekendheid.”
Tja, dat is de keerzijde van onze welvaart: we worden decadent en onverschillig. Tel daarbij op dat de mens zich richt op de korte termijn en de directe omgeving en het feest is compleet.

Het kalf moet elke keer weer verdrinken, zo lijkt het.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_107996489
Eerste groep knelpuntcategorieën bekend

15 februari 2012 | 06:45

Vertegenwoordigers van Defensie en de centrales van Overheidspersoneel hebben gisteren overeenstemming bereikt over de eerste groep knelpuntcategorieën voor burgers en militairen. Dit zijn functiegroepen waarbinnen verwacht wordt dat overtolligheid kan ontstaan.
De status van een Defensiemedewerker die is ingedeeld in een knelpuntcategorie verandert niet, maar biedt de mogelijkheid bij vrijwillig ontslag aanspraak te maken op een financiële voorziening en/of begeleiding naar ander werk. Als iemand tot een vastgestelde categorie behoort betekent dit dus niet dat hij overtollig is. Daarentegen is een Defensiemedewerker die niet is ingedeeld in een knelpuntcategorie niet gevrijwaard van overtolligheid.
Ingangsdatum
De vastgestelde knelpuntcategorieën zijn vanaf 1 maart 2012 van kracht. Iedere medewerker die is ingedeeld in een knelpuntcategorie wordt begin maart met een persoonlijke brief op het huisadres geïnformeerd.

Afhankelijk van de reorganisatieontwikkelingen en de uitstroom van personeel is het mogelijk dat er de komende maanden knelpuntcategorieën bij komen. Het overzicht met knelpuntcategorieën wordt dan ook regelmatig geactualiseerd.
Maatregelen
Om gedwongen overtolligheid zoveel mogelijk te voorkomen zijn in overleg met de centrales van Overheidspersoneel diverse maatregelen getroffen die het voor groepen medewerkers makkelijker maakt te kiezen voor een baan buiten Defensie. Eén daarvan is de vaststelling van knelpuntcategorieën.

Bron: Intranet
pi_107996516
Nou, zal mij benieuwen.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_108012461
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 00:16 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Veel te laat natuurlijk, de burger kent Afghanistan helemaal niet zoals wij het kennen.
Komt dit door 'jullie' of ligt dat aan de beeldvorming in de politiek, waar verschillende partijen met alle macht wilden voorkomen dat het een vechtmissie ging heten?
  woensdag 15 februari 2012 @ 17:12:06 #236
211797 Esses
Splendide mendax
pi_108012754
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 23:05 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dus ik hoef de MP bundels niet serieus te nemen? Dat zal ik eens voorleggen bij de baas, eens kijken wat die ervan vindt.
De MP bundels zullen links en rechts ongetwijfeld kloppen. Maar er zijn ook heel veel punten waar ze verminderd correct zijn of waar artikelen niet overgenomen zijn omwille van de leesbaarheid. Wees gewoon zo slim om ook de bron eens te controleren ;)
pi_108012822
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 19:07 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het is juist een enorm probleem als er allerlei tokkies in onze strijdkrachten rondlopen. Dat dat nu aangepakt wordt is imho een zéér goede zaak.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_108014460
quote:
3s.gif Op woensdag 15 februari 2012 17:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:

Het is juist een enorm probleem als er allerlei tokkies in onze strijdkrachten rondlopen. Dat dat nu aangepakt wordt is imho een zéér goede zaak.
Welke tokkies? Heb je dat met eigen ogen gezien met je 35 jaar dienstervaring of ben je stomweg aan het trollen?
pi_108014749
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 17:05 schreef Sloggi het volgende:

Komt dit door 'jullie' of ligt dat aan de beeldvorming in de politiek, waar verschillende partijen met alle macht wilden voorkomen dat het een vechtmissie ging heten?
Het laatste. Want al die hallelujah verhalen die hier in het verleden verkondigd zijn mbt beter bestuur, scholen, ziekenhuizen etc. kun je gerust met een flinke korrel zout nemen.
pi_108014776
Juist.
pi_108015723
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 18:01 schreef AchJa het volgende:

[..]

Welke tokkies? Heb je dat met eigen ogen gezien met je 35 jaar dienstervaring of ben je stomweg aan het trollen?
Die met veroordelingen.
pi_108016710
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 18:44 schreef AchJa het volgende:

[..]

Juist ja... :')

Iedereen met een veroordeling op zak is een tokkie, goed om te weten.
Zeur niet zo. Het is maar een woord. Ik vind het iig een probleem als er allerlei mensen die op zijn zachtst gezegd 'niet van onbesproken gedrag zijn' binnen de strijdkrachten. Net zoals ik dat bij politie vind. Of bij bestuurders.
pi_108027568
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 22:44 schreef Esses het volgende:

[..]

Wat mij betreft kun je bij een veroordeling voor een simpele mishandeling of dronken achter het stuur gewoon het pand verlaten. Dit soort lui kunnen afrotten. Ga je maar lekker misdragen als burger :W
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
  woensdag 15 februari 2012 @ 22:59:37 #245
211797 Esses
Splendide mendax
pi_108029543
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 22:28 schreef paintmeester het volgende:

[..]

Wat mij betreft kun je bij een veroordeling voor een simpele mishandeling of dronken achter het stuur gewoon het pand verlaten. Dit soort lui kunnen afrotten. Ga je maar lekker misdragen als burger :W
Dan gaat jouw mening gewoon nog verder dan die van mij ;)
pi_108037394
quote:

[..]

Daar ben ik het ook mee eens, maar het is niet fair om mensen die eerst mochten blijven met zo'n veroordeling er nu opeens uit worden getrapt.
pi_108037550
quote:
7s.gif Op donderdag 16 februari 2012 10:08 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Daar ben ik het ook mee eens, maar het is niet fair om mensen die eerst mochten blijven met zo'n veroordeling er nu opeens uit worden getrapt.
Ik ben er wel blij mee, heb altijd een hekel aan die uitzonderingen die gelden voor oudgedienden. Of vind jij het wel fair dat Jantje die het leger in wil niet door de selectie komt omdat hij 3 jaar geleden tijdens een kroeggevecht iets te enthousiast was en dat Pietje die naast hem stond en vrolijk mee deed maar al militair is wél in dienst mag blijven?

Lijkt mij grove rechtsongelijkheid. :)
pi_108037922
Juist niet. Je wordt beoordeeld aan de hand van criteria die toen golden. Eisen veranderen nu eenmaal.

Zoals ik al zei, ik kan me voorstellen dat ze niet snel in aanmerking komen voor promotie, en ik snap ook dat ze eerder buiten liggen dan hun 'nette' collegae, maar het is op zichzelf niet voldoende reden ze te ontslaan. Bij nieuwe gevallen licht dat uiteraard anders.
pi_108038082
quote:
14s.gif Op donderdag 16 februari 2012 10:33 schreef Sloggi het volgende:
Juist niet. Je wordt beoordeeld aan de hand van criteria die toen golden. Eisen veranderen nu eenmaal.

Zoals ik al zei, ik kan me voorstellen dat ze niet snel in aanmerking komen voor promotie, en ik snap ook dat ze eerder buiten liggen dan hun 'nette' collegae, maar het is op zichzelf niet voldoende reden ze te ontslaan. Bij nieuwe gevallen licht dat uiteraard anders.
Precies, en bepaalde militairen voldoen dus niet meer aan die eisen. Dan moeten ze hun heil dus ergens anders zoeken. Zoals zoveel mensen.
pi_108038317
quote:

[..]

Jezus, wat ben jij een ontzettende little miss goody two shoes.
pi_108038585
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 10:48 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Jezus, wat ben jij een ontzettende little miss goody two shoes.
Jij vindt dat soort gedrag normaal dan? :') Nog even los van dat soort gedrag door militairen die van belastinggeld betaald worden. :D
pi_108038627
Anders verdraai je de woorden van anderen even.
pi_108038655
Wat boeit het nou dat militairen door belastinggeld betaald worden :') Militairen betalen zelf ook gewoon belasting hoor, net als jij. En waarom moet nou altijd de vergrootglas erop gelegd worden als een militair iets doet in zijn of haar vrije tijd? Geloof het of niet, maar militairen zijn ook mensen, ook al heb jij misschien een heel ander soort wereldvreemd beeld in je hoofd.
pi_108039006
Kerel, we verwachten van iedereen die van belastinggeld betaald wordt hoge normen en waarden, van bestuurders, leraren, agenten, etc etc. Waarom zouden we voor militairen, die de ultieme verantwoordelijkheid voor de verdediging van het vaderland dragen dan anders doen?
pi_108039027
quote:

[..]

Geef mij maar een club tuig ipv een stel koorknaapjes die bibberend in een hoekje kruipen als er iets te hard geschreeuwd wordt en te beroerd zijn om vieze handen te krijgen.
  donderdag 16 februari 2012 @ 11:16:14 #256
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_108039030
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 11:02 schreef Lightning_NL het volgende:
Wat boeit het nou dat militairen door belastinggeld betaald worden :') Militairen betalen zelf ook gewoon belasting hoor, net als jij. En waarom moet nou altijd de vergrootglas erop gelegd worden als een militair iets doet in zijn of haar vrije tijd? Geloof het of niet, maar militairen zijn ook mensen, ook al heb jij misschien een heel ander soort wereldvreemd beeld in je hoofd.
Helemaal met je eens! :)
Militairen, net als politie-agenten of andere orde handhavers hebben ook een ziel, zijn ook mens!
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  donderdag 16 februari 2012 @ 11:17:05 #257
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_108039060
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 11:16 schreef AchJa het volgende:

[..]

Geef mij maar een club tuig ipv een stel koorknaapjes die bibberend in een hoekje kruipen als er iets te hard geschreeuwd wordt en te beroerd zijn om vieze handen te krijgen.
Dat dus, want aan dat stilzwijgende volk heb je niks!
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_108039106
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 11:16 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Helemaal met je eens! :)
Militairen, net als politie-agenten of andere orde handhavers hebben ook een ziel, zijn ook mens!
Dus politieagenten die dronken rijden en veroordelingen voor mishandeling op zak hebben, geen probleem?

Dat we allemaal menselijk zijn lijkt me evident. Dat je als militair, agent etc aan strengere normen moet voldoen dan de gemiddelde burger evenzeer.
pi_108039123
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 11:16 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ho wacht even, er zit toch geen tuig in het leger?
pi_108039652
quote:
4s.gif Op donderdag 16 februari 2012 11:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Kerel, we verwachten van iedereen die van belastinggeld betaald wordt hoge normen en waarden, van bestuurders, leraren, agenten, etc etc. Waarom zouden we voor militairen, die de ultieme verantwoordelijkheid voor de verdediging van het vaderland dragen dan anders doen?
Waar slaat dat nou op. Ik betaal ook belasting. Hoogstwaarschijnlijk een stuk meer dan jij. En jij krijgt ook van alles terug van de staat, dat betaald is met belastinggeld. Gezondheidszorg, infrastructuur, onderwijs, to name but a few. Betekent dit dat iedereen ook van jou hoge normen en waarden moet verwachten? Kom toch op kerel, je leeft in een waanbeeld. Of het woordje 'geld' nou 'belasting' ervoor heeft staan of niet, je kunt met geen enkel argument duidelijk maken dat dat enig invloed zou moeten hebben op hoe iemand zich wel of niet gedraagt in zijn of haar privé leven.
pi_108039714
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 11:35 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Waar slaat dat nou op. Ik betaal ook belasting. Hoogstwaarschijnlijk een stuk meer dan jij. En jij krijgt ook van alles terug van de staat, dat betaald is met belastinggeld. Gezondheidszorg, infrastructuur, onderwijs, to name but a few. Betekent dit dat iedereen ook van jou hoge normen en waarden moet verwachten? Kom toch op kerel, je leeft in een waanbeeld. Of het woordje 'geld' nou 'belasting' ervoor heeft staan of niet, je kunt met geen enkel argument duidelijk maken dat dat enig invloed zou moeten hebben op hoe iemand zich wel of niet gedraagt in zijn of haar privé leven.
Omdat militairen de ultieme verantwoordelijkheid voor het verdedigen van het vaderland dragen. Daar wil je geen ongedisciplineerde mannetjes met losse handjes of gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel hebben zitten. :)
pi_108039737
Grrrrrr, je denkt een beetje héél erg in extremen. Natuurlijk, je wilt geen overvallers, verkrachters etc in je krijgsmacht of politie-apparaat. Die trap je eruit. Dat lijkt me héél erg logisch. Maar iemand die wel eens dronken achter het stuur heeft gezeten? Boeiend! Iemand die wel eens wat klappen heeft uitgedeeld? Boeiend! Dat is nou het leven, daar zitten soms dat soort dingen bij en dat kan gewoon iedereen overkomen.
pi_108039801
quote:
4s.gif Op donderdag 16 februari 2012 11:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Omdat militairen de ultieme verantwoordelijkheid voor het verdedigen van het vaderland dragen. Daar wil je geen ongedisciplineerde mannetjes met losse handjes of gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel hebben zitten. :)
Niet iedereen is een sissyboy als jij, en gelukkig maar. Shit gebeurt, en militairen zijn ook mensen. In het algemeen wat mannelijkere mensen dan huillies die vannachter hun keyboard van alles lopen te roeptoeteren over wat zij wel niet van militairen verwachten.
pi_108039853
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 11:38 schreef Lightning_NL het volgende:
Grrrrrr, je denkt een beetje héél erg in extremen. Natuurlijk, je wilt geen overvallers, verkrachters etc in je krijgsmacht of politie-apparaat. Die trap je eruit. Dat lijkt me héél erg logisch. Maar iemand die wel eens dronken achter het stuur heeft gezeten? Boeiend! Iemand die wel eens wat klappen heeft uitgedeeld? Boeiend! Dat is nou het leven, daar zitten soms dat soort dingen bij en dat kan gewoon iedereen overkomen.
Dus voor de duizendste keer de vraag die hier maar niet beantwoord wil worden: dat soort gedrag vind je 'normaal' en zou je ook van pakweg de commisaris van politie tolereren, of van de leraar van je kinderen, of van de ambtenaar die bepaald of mensen hun rijbewijs terug krijgen na veroordeeld te zijn?
pi_108039983
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 11:40 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Niet iedereen is een sissyboy als jij, en gelukkig maar. Shit gebeurt, en militairen zijn ook mensen. In het algemeen wat mannelijkere mensen dan huillies die vannachter hun keyboard van alles lopen te roeptoeteren over wat zij wel niet van militairen verwachten.
Frustrated much? :D
pi_108040053
Ik vind het niet normaal, als in: wenselijk gedrag. Maar ik vind het wel menselijk. Zoals ik al eerder suggereerde: Misschien vind je het moeilijk om in te beelden, maar ook militairen, politie-agenten etc zijn gewoon MENS. Misschien heb jij een heel ander kinderlijk denkbeeld daarover, maar geloof me, wij zijn gewoon mens. En ja, een mens drinkt wel eens wat alcohol en rijdt dan. En ja, een mens wordt wel eens agressief en kan in een gevecht komen. Dat is MEN-SE-LIJK.
pi_108040076
quote:
10s.gif Op donderdag 16 februari 2012 11:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Frustrated much? :D
Nee, ik vertel je gewoon wat jij bent.
pi_108040166
Wat een sfeer weer. O+ Super dat iedereen antwoord geeft zonder elkaar uit te maken voor wat dan ook. ^O^
pi_108040192
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 11:48 schreef Lightning_NL het volgende:
Ik vind het niet normaal, als in: wenselijk gedrag. Maar ik vind het wel menselijk. Zoals ik al eerder suggereerde: Misschien vind je het moeilijk om in te beelden, maar ook militairen, politie-agenten etc zijn gewoon MENS. Misschien heb jij een heel ander kinderlijk denkbeeld daarover, maar geloof me, wij zijn gewoon mens. En ja, een mens drinkt wel eens wat alcohol en rijdt dan. En ja, een mens wordt wel eens agressief en kan in een gevecht komen. Dat is MEN-SE-LIJK.
Ja, een mens kan wel eens geil worden en dan vrouwen lastig gaan vallen met zijn dronken kop. Ook heel menselijk. Maar wel totaal ongewenst, zeker voor mensen die een grote verantwoordelijkheid hebben. Die worden geacht daar controle over te hebben. Ik weet dat de werkelijkheid heel anders is maar juist daarom moet je die mensen harder aanpakken dan een gewone burger als ze over de schreef gaan.

Maar een harde aanpak zal wel niet stoer en mannelijk zijn ofzo ;)

Overigens spreekt het artikel over slechts enkele tientallen militairen. Dus ik vermoed dat het wel over wat zwaardere gevallen gaat dan het rijden met 1 promille te veel en een enkele vechtpartij in de kroeg.
pi_108040246
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 11:49 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Nee, ik vertel je gewoon wat jij bent.
Terwijl jij juist voor de sissy-aanpak gaat bij het aanpakken van militairen die over de schreef gaan. Heel apart.
pi_108040296
quote:
6s.gif Op donderdag 16 februari 2012 11:54 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Terwijl jij juist voor de sissy-aanpak gaat bij het aanpakken van militairen die over de schreef gaan. Heel apart.
Ik heb een ander idee bij over de schreef gaan. Waarschijnlijk ben ik wat meer gewend dan jij, en schiet jij bij het minste geringste al helemaal in de stress.
pi_108040618
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 11:56 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Ik heb een ander idee bij over de schreef gaan. Waarschijnlijk ben ik wat meer gewend dan jij, en schiet jij bij het minste geringste al helemaal in de stress.
Net zeg je nog dat het geen gewenst gedrag is. Make up your mind. Ik wil het ook wel herfomuleren naar jouw bewoordingen. Feit blijft dat jij degene bent die huilie huilie doet over een stel veroordeelden die ontslagen worden.
pi_108040831
Moet ik jou nou alles in Jip en Janneke taal uitleggen?

Ten eerste, ik vind het geen gewenst gedrag. Maar ik vind het ook NIET over de schreef gaan. Snap je dat?
Ten tweede, ik doe niet huillie huillie over dat stel veroordeelden dat ontslagen wordt. Men moet alleen niet zo achterlijk lopen lullen en zeggen dat een mens geen menselijk gedrag meer mag vertonen, omdat ie met 'belastinggeld' betaald wordt, dat is echt te dom voor woorden, bijna ziekelijk.

Is het je nu wél duidelijk?
pi_108040860
quote:

[..]

Welke verantwoordelijkheid? Die ligt echt veel hoger dan bij jan soldaat, daar wordt alleen tegen geschreeuwd "geweer die richting en vuren indien gereed."

Ik vind het een slechte zaak dat bepaalde jongens wel goed genoeg waren om naar Afghanistan uitgezonden te worden, maar zodra ze terug zijn eruit geknikkerd worden. Alleen omdat iemand een keer in een kroeg een draai om de oren hebben gegeven en daar door een civiele rechter al eens voor bestraft zijn. zie ook: http://www.dkramersfoort.(...)hoten-door-defensie/
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
pi_108041038
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 12:14 schreef Lightning_NL het volgende:

Ten eerste, ik vind het geen gewenst gedrag. Maar ik vind het ook NIET over de schreef gaan. Snap je dat?

Goed, dan mag je ipv "over de schreef gaan", "ongewenst gedrag" lezen. Same diff...
pi_108041618
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 11:56 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Ik dacht... Ik quote mezelf maar, misschien dat Grrrrrr het dan begrijpt, omdat 'm dat niet in 1x lukte.
pi_108041640
Overigens is 'niet gewenst' absoluut niet hetzelfde als 'ongewenst'.
pi_108041774
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 12:43 schreef Lightning_NL het volgende:
Overigens is 'niet gewenst' absoluut niet hetzelfde als 'ongewenst'.
Wat lul je nou weer voor onzin man? :D :'( :D _O-
http://www.woorden-boek.nl/index.php?woord=ongewenst
  donderdag 16 februari 2012 @ 12:48:51 #280
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_108041810
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 12:14 schreef Lightning_NL het volgende:

Ten tweede, ik doe niet huillie huillie over dat stel veroordeelden dat ontslagen wordt. Men moet alleen niet zo achterlijk lopen lullen en zeggen dat een mens geen menselijk gedrag meer mag vertonen, omdat ie met 'belastinggeld' betaald wordt, dat is echt te dom voor woorden, bijna ziekelijk.

Is het je nu wél duidelijk?
Mijn aanvulling hierop:
Militairen hebben een iets andere taak dan de politie en andere gezagsdragers. Met andere gevolgen ook, zoals PSD. Alcohol en geweld kunnen heel goed het resutlaat zijn van die gevolgen. Dan is het wat door de bocht om van je personeel te verlangen dat ze zich meer dan voorbeeldig gedragen. Dat is geen excuus om dat gedrag dan goed te keuren, maar daar bestaan strafrechtelijke afdoeningen voor. Als je daar bovenop dan ook nog eens ontslagen wordt, dan is dat dubbel straffen.

Daarna houd ik persoonlijk altijd de regel aan dat iedereen (tot op zekere hoogte) een keer een fout mag begaan. Zeker met jonge militairen, die nog niet zo heel erg in de regeltjes meegaan (de helft is nog gewoon puber, met de daarbij behorende beperkingen). Het zou wel een probleem zijn als je na die ene keer de fout in gaan nog steeds de fout in gaat.

* Moord, drughandel en verkrachtingen daargelaten natuurlijk.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  donderdag 16 februari 2012 @ 12:50:14 #281
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_108041847
quote:
10s.gif Op donderdag 16 februari 2012 12:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Wat lul je nou weer voor onzin man? :D :'( :D _O-
http://www.woorden-boek.nl/index.php?woord=ongewenst
Dat is een subtiliteit die je blijkbaar ontgaat. 'Niet-verkeerd' is niet hetzelfde als 'goed'.
- Privacy Matters
pi_108041891
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 12:48 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Mijn aanvulling hierop:
Militairen hebben een iets andere taak dan de politie en andere gezagsdragers. Met andere gevolgen ook, zoals PSD. Alcohol en geweld kunnen heel goed het resutlaat zijn van die gevolgen. Dan is het wat door de bocht om van je personeel te verlangen dat ze zich meer dan voorbeeldig gedragen. Dat is geen excuus om dat gedrag dan goed te keuren, maar daar bestaan strafrechtelijke afdoeningen voor. Als je daar bovenop dan ook nog eens ontslagen wordt, dan is dat dubbel straffen.

Daarna houd ik persoonlijk altijd de regel aan dat iedereen (tot op zekere hoogte) een keer een fout mag begaan. Zeker met jonge militairen, die nog niet zo heel erg in de regeltjes meegaan (de helft is nog gewoon puber, met de daarbij behorende beperkingen). Het zou wel een probleem zijn als je na die ene keer de fout in gaan nog steeds de fout in gaat.

Drugshandel vind ik eerlijk gezegd een stuk minder erg dan bezopen achter het stuur kruipen of iemand in elkaar beuken. En al helemaal niet in de categorie moord/verkrachting vallen... Maar ook daar zou wmb gewoon ontslag op staan.
pi_108041925
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 12:50 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Dat is een subtiliteit die je blijkbaar ontgaat. 'Niet-verkeerd' is niet hetzelfde als 'goed'.
Kerel, de definitie van "ongewenst" is letterlijk "niet gewenst" volgens het woordenboek.
pi_108041952
Dus tussen zwart en wit zit volgens jou geen grijs?
  donderdag 16 februari 2012 @ 13:51:05 #285
118523 Amootje
Fearless. Blameless
pi_108043583
Beter laat je dit topic lekker in zn waarde en verhuis je de discussie...
mods?
Curiousity is a curse...
pi_108044493
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 12:53 schreef Lightning_NL het volgende:
Dus tussen zwart en wit zit volgens jou geen grijs?
Tussen zwart en wit zit roze.
  donderdag 16 februari 2012 @ 14:42:11 #287
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_108045028
quote:

[..]

Heb je er ooit aan gedacht dat 'ongedisciplineerd gedrag' juist komt door het extreem hoog gevoel van verantwoordelijkheid?
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  donderdag 16 februari 2012 @ 15:40:22 #288
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_108046648
quote:
5s.gif Op donderdag 16 februari 2012 14:42 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Heb je er ooit aan gedacht dat 'ongedisciplineerd gedrag' juist komt door het extreem hoog gevoel van verantwoordelijkheid?
Probeer t met een voorbeeld, want zo gaat ie m niet snappen :)
- Privacy Matters
  donderdag 16 februari 2012 @ 15:52:11 #289
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_108046968
Oh ja: dit is het nieuws topic.

Israel gaat 30 Aermacchi M-346 trainers kopen als vervanging voor hun oude A-4s
- Privacy Matters
  donderdag 16 februari 2012 @ 17:46:53 #290
211797 Esses
Splendide mendax
pi_108050498
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 12:48 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Mijn aanvulling hierop:

Even aanvulling op je PTSD opmerking... Ik hoop dat je ervan op de hoogte bent dat een politieagent daar meer kans op heeft dan een militair?
  donderdag 16 februari 2012 @ 17:52:54 #291
211797 Esses
Splendide mendax
pi_108050680
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 11:48 schreef Lightning_NL het volgende:
Pst... Je hebt nu allerlei leuke redenen waarop het niet ingetrokken/niet verlengd word :')
  donderdag 16 februari 2012 @ 17:58:45 #292
211797 Esses
Splendide mendax
pi_108050847
Overigens, echt mijn laatste reactie in deze discussie. De leraar die 5 kinderen in de klas verkracht, vervolgens van de rechter een straf krijgt, deze uitzit... Mag daarna ook weer voor de klas? Immers hij is al gestraft!!!!! Dan heeft het toch geen nut zijn verklaring omtrent het gedrag in te trekken/niet te verlengen??? Toch???
pi_108050932
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 17:58 schreef Esses het volgende:
Overigens, echt mijn laatste reactie in deze discussie. De leraar die 5 kinderen in de klas verkracht, vervolgens van de rechter een straf krijgt, deze uitzit... Mag daarna ook weer voor de klas? Immers hij is al gestraft!!!!! Dan heeft het toch geen nut zijn verklaring omtrent het gedrag in te trekken/niet te verlengen??? Toch???
"JA DAT IS HEEL ANDERS MAN GEK GA JE NU VERKRACHTINGEN VERGELIJKEN MET ONZE JONGENS DIE GEWOON EEN KEERTJE MENSELIJK BEZOPEN ACHTER HET STUUR KRUIPEN EN IEMAND IN ELKAAR BEUKEN OMDAT IE HET VERDIENDE?!?!?!?"
  donderdag 16 februari 2012 @ 18:02:55 #294
211797 Esses
Splendide mendax
pi_108050961
quote:
6s.gif Op donderdag 16 februari 2012 18:01 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

"JA DAT IS HEEL ANDERS MAN GEK GA JE NU VERKRACHTINGEN VERGELIJKEN MET ONZE JONGENS DIE GEWOON EEN KEERTJE MENSELIJK BEZOPEN ACHTER HET STUUR KRUIPEN EN IEMAND IN ELKAAR BEUKEN OMDAT IE HET VERDIENDE?!?!?!?"
Nogmaals, damn niet laatste reactie, het dronken achter het stuur is GEEN reden voor intrekking net zo min als de eenvoudige mishandeling.
pi_108051007
Dat lijkt mij ook niet, de heren waar het om gaat zullen vast wel iets verder over de schreef zijn gegaan.
pi_108051456
Nog 5 posts na de mijne, kunnen we weer effe met een schone lei beginnen, hopelijk zonder die homo 'purrrrrr' en zijn gezeik.
  donderdag 16 februari 2012 @ 18:23:52 #297
118523 Amootje
Fearless. Blameless
pi_108051466
nou snel dr maar doorheen dan
Curiousity is a curse...
  donderdag 16 februari 2012 @ 18:24:04 #298
118523 Amootje
Fearless. Blameless
pi_108051472
en niet opnieuw beginnen volgend topic
Curiousity is a curse...