abonnement Unibet Coolblue
pi_107978252
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 18:57 schreef Sloggi het volgende:
Een slechte zaak juist; erg vreemd dat je er van weet en er aanvankelijk niets mee doet en dat het nu opeens wel een probleem is.

Prima dat ze strenger worden - graag zelfs - maar ben wel eerlijk en consequent naar je personeel toe.

Het lijkt me dan trouwens wel verstandig ze geen promotie te geven.
Oh ja, ze hadden in de eerste plaats niet aangenomen moeten worden of al ontslagen moeten zijn. Maar dan is het nog steeds een goede zaak dat er nu wel opruiming wordt gehouden. Zeker met de draconische bezuinigingen vind ik dat dit soort gasten als eerste buiten mogen worden getrapt.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 14 februari 2012 @ 19:02:31 #202
211797 Esses
Splendide mendax
pi_107978260
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 18:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

http://www.nu.nl/politiek(...)litairen-dumpen.html

Goede zaak. Wmb moet je als militair van onbesproken gedrag zijn.
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 18:57 schreef Sloggi het volgende:
Een slechte zaak juist; erg vreemd dat je er van weet en er aanvankelijk niets mee doet en dat het nu opeens wel een probleem is.

Prima dat ze strenger worden - graag zelfs - maar ben wel eerlijk en consequent naar je personeel toe.

Het lijkt me dan trouwens wel verstandig ze geen promotie te geven.
Hoezo strenger WORDEN en hoezo niet eerlijk en consequent naar je personeel toe zijn? :P Volgens mij krijg jij iedere paar jaar van je IVZ medewerker een invul oefening voor de mivd. Daar gaat het om, niets meer niets minder.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  dinsdag 14 februari 2012 @ 19:06:26 #203
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_107978409
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 18:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

http://www.nu.nl/politiek(...)litairen-dumpen.html

Goede zaak. Wmb moet je als militair van onbesproken gedrag zijn.
Ik vind er niets goeds aan. Defensie was op de hoogte, sommige zaken waren zelfs van nog voor de aanstelling en als dank na een paar tourtjes Afghanistan probeert defensie je er op een goedkope manier uit te schoppen. En het is wel heel erg toevallig dat dit nu plotseling gaat spelen met de bezuinigingen en NF. Erg doorzichtig deze actie.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 19:07:51 #204
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_107978459
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 19:02 schreef Esses het volgende:

Hoezo strenger WORDEN en hoezo niet eerlijk en consequent naar je personeel toe zijn? :P Volgens mij krijg jij iedere paar jaar van je IVZ medewerker een invul oefening voor de mivd. Daar gaat het om, niets meer niets minder.
En al die jaren is het geen probleem en nu wel? Dat mag je uitleggen.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 19:20:11 #205
211797 Esses
Splendide mendax
pi_107978929
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 19:07 schreef AchJa het volgende:

[..]

En al die jaren is het geen probleem en nu wel? Dat mag je uitleggen.
In al die jaren zijn er ook zeer zeker verklaringen ingetrokken.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  dinsdag 14 februari 2012 @ 19:27:41 #206
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_107979218
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 19:20 schreef Esses het volgende:

In al die jaren zijn er ook zeer zeker verklaringen ingetrokken.
Hoe kan een verklaring ingetrokken worden als eea al lang en breed bekend is en zelfs VOOR de aanstelling gebeurd is?
  dinsdag 14 februari 2012 @ 19:37:14 #207
211797 Esses
Splendide mendax
pi_107979588
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 19:27 schreef AchJa het volgende:

[..]

Hoe kan een verklaring ingetrokken worden als eea al lang en breed bekend is en zelfs VOOR de aanstelling gebeurd is?
van VOOR de aanstelling heb ik geen verklaring voor. Ik ken alleen gevallen van TIJDENS de aanstelling. Als eea dan al lang en breed bekend is bij defensie. Jammer. Maar de MIVD geeft na 5 jaar af. En laten we eerlijk zijn, een niet verlengde verklaring (wat je kan verwachten als je wat flikt) is goedkoper dan dossier opbouwen.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  dinsdag 14 februari 2012 @ 19:46:17 #208
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_107980004
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 19:37 schreef Esses het volgende:

van VOOR de aanstelling heb ik geen verklaring voor. Ik ken alleen gevallen van TIJDENS de aanstelling. Als eea dan al lang en breed bekend is bij defensie. Jammer. Maar de MIVD geeft na 5 jaar af. En laten we eerlijk zijn, een niet verlengde verklaring (wat je kan verwachten als je wat flikt) is goedkoper dan dossier opbouwen.
Wat wil je nou eigenlijk zeggen?
  dinsdag 14 februari 2012 @ 19:49:12 #209
211797 Esses
Splendide mendax
pi_107980131
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 19:46 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wat wil je nou eigenlijk zeggen?
Dat ik het terrecht vind dat ze op deze wijze eruit gewipt worden als ze tijdens hun diensttijd wat begaan hebben.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  dinsdag 14 februari 2012 @ 19:59:14 #210
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_107980565
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 19:49 schreef Esses het volgende:

[..]

Dat ik het terrecht vind dat ze op deze wijze eruit gewipt worden als ze tijdens hun diensttijd wat begaan hebben.
Je hebt het zelf over 5 jaar, terwijl er in dat artikel over 8 jaar gesproken wordt. Daarbij hebben ze schijnbaar wat geflikt wat al die jaren geen probleem was en nu plotseling wel. Dat lijkt me meer een gevalletje eenzijdig de spelregels veranderen en lekker goedkoop mensen wippen.

Want je geeft zelf al aan dat er in het verleden wel degelijk verklaringen zijn ingetrokken, waarom zou dat bij deze lui dan plotseling nu moeten? Terwijl ze in het bezit zijn van een geldige VGB?

quote:
Geschorst

''Sinds januari van dit jaar hebben die te horen gekregen dat hun 'verklaring van geen bezwaar' wordt ingetrokken. Dat betekent dat ze worden geschorst en vervolgens ontslagen.'' Een woordvoerder van Defensie bevestigt een strengere aanpak op het gebied van integriteit.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 20:03:48 #211
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 14 februari 2012 @ 21:05:02 #212
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_107983758
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 20:03 schreef AchJa het volgende:
Ennuh, hoe zou het met de VGB van kapitein Kroon zijn?
Niet veroordeeld voor een misdrijf, toch?
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  dinsdag 14 februari 2012 @ 21:26:26 #213
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 14 februari 2012 @ 21:59:11 #214
211797 Esses
Splendide mendax
pi_107986815
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 19:59 schreef AchJa het volgende:

[..]

Je hebt het zelf over 5 jaar,
Bij de KMar is het 5 jaar.
quote:
terwijl er in dat artikel over 8 jaar gesproken wordt. Daarbij hebben ze schijnbaar wat geflikt wat al die jaren geen probleem was en nu plotseling wel.
De commandant kan het misschien geen probleem gevonden hebben, dan kan defensie er nog wel wat anders van vinden.
quote:
Dat lijkt me meer een gevalletje eenzijdig de spelregels veranderen en lekker goedkoop mensen wippen.
Er zijn geen spelregels veranderd, die waren er al. En inderdaad, dit soort volk liever kwijt dan rijk. Jij raakt voor een simpele mishandeling normaal niet zomaar je VOG kwijt hoor.
quote:
Want je geeft zelf al aan dat er in het verleden wel degelijk verklaringen zijn ingetrokken, waarom zou dat bij deze lui dan plotseling nu moeten? Terwijl ze in het bezit zijn van een geldige VGB?
Omdat een VOG verloopt? En hij nu verlopen is en niet verlengt word, net als in het verleden gebeurde (dat is wat ik bedoelde). Hij word gewoon niet verlengt.
quote:
[..]

En wat betreft kroon, een straf van 9 mnd staat erop. Dat is verre van zwaar genoeg. Ik weet zo een paar voorbeelden waarvan ik weet dat ze tussen deze groep zitten. Die hadden best wat ergers gedaan.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  dinsdag 14 februari 2012 @ 22:06:23 #215
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_107987281
Iemand al wat meer info over het ongeluk in Noorwegen?
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  dinsdag 14 februari 2012 @ 22:09:05 #216
211797 Esses
Splendide mendax
pi_107987415
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 22:06 schreef Rave_NL het volgende:
Iemand al wat meer info over het ongeluk in Noorwegen?
Nope
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  dinsdag 14 februari 2012 @ 22:09:36 #217
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_107987450
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 21:59 schreef Esses het volgende:

Bij de KMar is het 5 jaar.
Okee.

quote:
De commandant kan het misschien geen probleem gevonden hebben, dan kan defensie er nog wel wat anders van vinden.
Onzin, met een geldige VGB is defensie op de hoogte, niet alleen de commandant.

quote:
Er zijn geen spelregels veranderd, die waren er al. En inderdaad, dit soort volk liever kwijt dan rijk. Jij raakt voor een simpele mishandeling normaal niet zomaar je VOG kwijt hoor.
Hoe kan het dan dat deze personen tot afgelopen januari nog een geldige VGB hadden en dat die nu ingetrokken wordt?

"Vaak gaat het om oude veroordelingen en was Defensie daar al van op de hoogte gesteld.

''Daaruit zijn tientallen zaken naar boven gekomen van militairen die voor en tijdens hun diensttijd zijn veroordeeld'', vertelt de advocaat.

Geschorst

''Sinds januari van dit jaar hebben die te horen gekregen dat hun 'verklaring van geen bezwaar' wordt ingetrokken."


quote:
Omdat een VOG verloopt? En hij nu verlopen is en niet verlengt word, net als in het verleden gebeurde (dat is wat ik bedoelde). Hij word gewoon niet verlengt.
Stelselmatig een VGB krijgen/ verlengen na een veroordeling en er na zoveel keer erachter komen van heee, wacht eens ff... ja, zo lust ik er nog wel een paar.

quote:
En wat betreft kroon, een straf van 9 mnd staat erop. Dat is verre van zwaar genoeg. Ik weet zo een paar voorbeelden waarvan ik weet dat ze tussen deze groep zitten. Die hadden best wat ergers gedaan.
:?
pi_107987654
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 22:06 schreef Rave_NL het volgende:
Iemand al wat meer info over het ongeluk in Noorwegen?
Hij is stabiel volgens de radio vanmiddag.
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende: Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 22:14:19 #219
211797 Esses
Splendide mendax
pi_107987748
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 22:09 schreef AchJa het volgende:

[..]

Okee.
VGB is uberhaupt maar 5 jaar geldig trouwens ;)
quote:
[..]

Onzin, met een geldige VGB is defensie op de hoogte, niet alleen de commandant.
Ja, een VGB is 5 jaar geldig, als jij na 2,5 jaar iemand halfdood slaapt en je word door de KMar gepakt. Word in het weekend afgedaan en maandag sta jij netjes op appel. Weet defensie er niets van, weet je commandant er niets van. Je commandant kan eens in de X tijd naar de liaison officier in arnhem bellen. Dat den velen niet, wanneer word je dus ontslagen? Juist bij de verlenging van je VGB.
quote:
[..]

Hoe kan het dan dat deze personen tot afgelopen januari nog een geldige VGB hadden en dat die nu ingetrokken wordt?
Hij word niet verlengd, omdat ze in die 5 jaar iets geflikt hebben.
quote:
"Vaak gaat het om oude veroordelingen en was Defensie daar al van op de hoogte gesteld.

''Daaruit zijn tientallen zaken naar boven gekomen van militairen die voor en tijdens hun diensttijd zijn veroordeeld'', vertelt de advocaat.

Geschorst

''Sinds januari van dit jaar hebben die te horen gekregen dat hun 'verklaring van geen bezwaar' wordt ingetrokken."


[..]

Stelselmatig een VGB krijgen/ verlengen na een veroordeling en er na zoveel keer erachter komen van heee, wacht eens ff... ja, zo lust ik er nog wel een paar.
O, ik wil eerst eens echte feiten horen in plaats van dit geneuzel van een advocaat die voor zijn cliënten predikt. Waarom denk je dat de raad van staten nog nooit een bezwaar op een VGB goed gekeurd heeft? Omdat de regels gewoon heel duidelijk zijn
quote:
[..]

:?
De eis om bij DEF te mogen (blijven) werken: De criteria voor het verkrijgen van de verklaring zijn afhankelijk van de zwaarte van de functie en het gedrag van de betrokkene. Voor sommige functies (bijvoorbeeld bij Defensie) is een onberispelijk verleden vereist (maximaal 6 maanden cel of 240 uur dienstverlening). Voor andere functies worden justitiële antecedenten ouder dan 8 jaar in principe geaccepteerd, tenzij het ernstige misdrijven betreft.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  dinsdag 14 februari 2012 @ 22:17:10 #220
211797 Esses
Splendide mendax
pi_107987923
Overigens, nu ga ik het ook verkeerd overnemen. Het is geen verklaring geen bezwaar. Dat WAS voor het oprichten van een BV/NV. Het is een verklaring omtrend het gedrag. VOG.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  dinsdag 14 februari 2012 @ 22:28:01 #221
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_107988581
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 22:14 schreef Esses het volgende:

VGB is uberhaupt maar 5 jaar geldig trouwens ;)
Hoe rijm jij dat dan met 8 jaar oude zaken? Daarbij krijg je voor een uitzending ook weer een screening.

quote:
Ja, een VGB is 5 jaar geldig, als jij na 2,5 jaar iemand halfdood slaapt en je word door de KMar gepakt. Word in het weekend afgedaan en maandag sta jij netjes op appel. Weet defensie er niets van, weet je commandant er niets van. Je commandant kan eens in de X tijd naar de liaison officier in arnhem bellen. Dat den velen niet, wanneer word je dus ontslagen? Juist bij de verlenging van je VGB.
Ja, natuurlijk... zie screening bij uitzending. Iedereen is op de hoogte. Alsof zoiets stil gehouden wordt.

quote:
Hij word niet verlengd, omdat ze in die 5 jaar iets geflikt hebben.
Hij wordt ingetrokken, dat is wat anders dan niet verlengen, staat prima omschreven in de MP-bundels.

quote:
O, ik wil eerst eens echte feiten horen in plaats van dit geneuzel van een advocaat die voor zijn cliënten predikt. Waarom denk je dat de raad van staten nog nooit een bezwaar op een VGB goed gekeurd heeft? Omdat de regels gewoon heel duidelijk zijn
Ik lees feiten genoeg. En bezwaren in het verleden zijn wel degelijk goed gekeurd.

quote:
De eis om bij DEF te mogen (blijven) werken: De criteria voor het verkrijgen van de verklaring zijn afhankelijk van de zwaarte van de functie en het gedrag van de betrokkene. Voor sommige functies (bijvoorbeeld bij Defensie) is een onberispelijk verleden vereist (maximaal 6 maanden cel of 240 uur dienstverlening). Voor andere functies worden justitiële antecedenten ouder dan 8 jaar in principe geaccepteerd, tenzij het ernstige misdrijven betreft.
Dus, die verklaringen worden niet verlengd, zoals jij dat zegt, omdat betrokkene 7 maanden niet op appel is geweest omdat hij in de bajes zat? :')
  dinsdag 14 februari 2012 @ 22:28:40 #222
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_107988616
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 22:17 schreef Esses het volgende:
Overigens, nu ga ik het ook verkeerd overnemen. Het is geen verklaring geen bezwaar. Dat WAS voor het oprichten van een BV/NV. Het is een verklaring omtrend het gedrag. VOG.
Zolang VGB nog in de MP-bundels staat hanteer ik dat.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 22:36:07 #223
211797 Esses
Splendide mendax
pi_107989086
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 22:28 schreef AchJa het volgende:

[..]

Hoe rijm jij dat dan met 8 jaar oude zaken? Daarbij krijg je voor een uitzending ook weer een screening.
Een screening of een VOG? En ik zeg al, laat ze eerst maar met feiten komen. 8 jaar geleden gebeurd, 4 jaar terug verorodeeld?
quote:
[..]

Ja, natuurlijk... zie screening bij uitzending. Iedereen is op de hoogte. Alsof zoiets stil gehouden wordt.
Als iemand niet mee mag dan zal dat blijken inderdaad. Maar nogmaals, is het een screening of een nieuwe VOG?
quote:
[..]

Hij wordt ingetrokken, dat is wat anders dan niet verlengen, staat prima omschreven in de MP-bundels.
Ja klopt, hij word ingetrokken :') Nadat de oude verlopen is :') Is dus het zelfde als niet verlengen :')
quote:
[..]

Ik lees feiten genoeg. En bezwaren in het verleden zijn wel degelijk goed gekeurd.
Nogmaals, een bezwaar op een vog is bij de raad van staten nog nooit goedgekeurd.
quote:
[..]

Dus, die verklaringen worden niet verlengd, zoals jij dat zegt, omdat betrokkene 7 maanden niet op appel is geweest omdat hij in de bajes zat? :')
Nee, ik zeg iets anders. Ik zeg dat de VOG niet word verlengd/word ingetrokken omdat hij tot een straf van 7 maanden veroordeeld is. Daar hoeft de CDT eigenlijk niets van meegekregen te hebben. Dat is prima bij de CDT weg te houden. Tot op de dag dat je weg bent. Er zijn zoveel feiten waar CDT's niet van op de hoogte zijn.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  dinsdag 14 februari 2012 @ 22:37:17 #224
211797 Esses
Splendide mendax
pi_107989159
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 22:28 schreef AchJa het volgende:

[..]

Zolang VGB nog in de MP-bundels staat hanteer ik dat.
Dat is jammer voor je, hij is er al zo'n 6 a 7 maanden niet. VGB is altijd voor rechtspersonen geweest, VOG voor natuurlijke personen. Dat is een veel voorkomende misvatting.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  dinsdag 14 februari 2012 @ 22:41:10 #225
13456 AchJa
Shut up!!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')