Het is nogal uit de maat en ik kan er eigenlijk geen chocola van maken. Klinkt een beetje alsof je 2 ideeėn bij elkaar gegooid hebt.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:11 schreef Aresdreams het volgende:
Bezig met nieuw nummer projectje: http://soundclick.com/share.cfm?id=11388438
jullie mening?
Klopt. En de sound van de eerste en derde riff zou ik ook nog wat tweaken. Ligt niet echt lekker in het gehoor.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 15:21 schreef Aresdreams het volgende:
dus, naast het niet al te strak zijn, vind je de 3 rifs niet bij elkaar passen?
Het is wel heel erg uit de maat en zeer houterig/hakkelig gespeeld. Ik mis vooral veel energie en het past ook niet echt bij elkaar. Ik ben verder niet zo thuis in de muziek style, maar ik vind het niet echt wat. Speel je al lang?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:11 schreef Aresdreams het volgende:
Bezig met nieuw nummer projectje: http://soundclick.com/share.cfm?id=11388438
jullie mening?
Je bedoelt het cleane met vaag effect eroverheen? vond het hier wel lekker klinken... maar wat vind je er niet lekker aan klinken? Kan je daar wat sturing aan geven?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 15:25 schreef brother52 het volgende:
[..]
Klopt. En de sound van de eerste en derde riff zou ik ook nog wat tweaken. Ligt niet echt lekker in het gehoor.
Het eerste stuk liep inderdaad niet echt lekker, had ik nog wat meer tijd in moeten steken.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 15:27 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Het is wel heel erg uit de maat en zeer houterig/hakkelig gespeeld. Ik mis vooral veel energie en het past ook niet echt bij elkaar. Ik ben verder niet zo thuis in de muziek style, maar ik vind het niet echt wat. Speel je al lang?
Ja, dat stuk met die space echo of space pan (?) Mag wel iets meer echo hebben en wat reverb misschien een heel klein beetje overdrive er op. Staat ook in erg schril contrast met de rest.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 15:35 schreef Aresdreams het volgende:
Je bedoelt het cleane met vaag effect eroverheen? vond het hier wel lekker klinken... maar wat vind je er niet lekker aan klinken? Kan je daar wat sturing aan geven?
Zit al wel een klein beetje reverb op (had volgens mij eerst een betere patch, maar die was ik kwijt geraaktquote:Op dinsdag 24 januari 2012 15:47 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ja, dat stuk met die space echo of space pan (?) Mag wel iets meer echo hebben en wat reverb misschien een heel klein beetje overdrive er op. Staat ook in erg schril contrast met de rest.
Dat stuk vanaf 1:30 daar worden de snaren voor mijn gevoel veel te veel gedempt.
Kleur, specs, foto?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 16:00 schreef Braddie het volgende:
Vanavond even wat opnemen met de AX5G!
Voor de mensen die het willen weten trouwens : Epiphone - G400 SG voor 120 euro op internet, is een vriend van me.
Linkshandig dus.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 16:49 schreef Braddie het volgende:
[..]
Rood. geen idee. hier:
http://www.facebook.com/p(...)86173&type=1&theater
Ik heb al een SGquote:Op dinsdag 24 januari 2012 16:49 schreef Braddie het volgende:
[..]
Rood. geen idee. hier:
Hee, linkshandig. Specs, betere foto's?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 16:49 schreef Braddie het volgende:
[..]
Rood. geen idee. hier:
Haha, het lijken me best prettige gitaartjes, heb ooit op een Epi SG G-400 gespeeld, was een leuke gitaar(3 Humbuckers) maar iets houd me toch tegen op uiterlijk gebied..quote:
Ben bang dat dit de enige foto van die gast is... je kan hem via z`n Facebook wel even contacten natuurlijk, mocht je intresse hebben, ik heb het ook wel(lichtelijk) maar geen geld..quote:Op dinsdag 24 januari 2012 17:06 schreef brother52 het volgende:
[..]
Hee, linkshandig. Specs, betere foto's?
Foto is gespiegelt, maar ik heb nu al 2 gitaren, zei het later ook tegen hem, dat het niks meer word, omdat ik ook nog vakantie heb etc.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 17:10 schreef KaMo het volgende:
Als ik zo de andere fotos van die kerel zie, is het geen linkshandige maar gewoon een gespiegelde foto. Hij heeft ook een gretsch voor 280
[/quo[quote]Op dinsdag 24 januari 2012 17:10 schreef brother52 het volgende:
Heb zelf geen facebook, gaat hem dus niet worden.
Maar wat moet jij met een linkshandige gitaar? Daar kun j toch helemaal niets mee?
Op mp staat een leuke Ibanez SG uit '71.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 18:21 schreef The_Dean het volgende:
Waarom wil ik elke keer een SG, terwijl ik hem niet lang daarna weer verkoop?
Je zou zo onderhand wel moeten weten dat als ik het over een SG heb, ik eentje met P90's bedoelquote:
Absoluut en ze zien er volgens mij ook best nog wel goed uit.quote:En die Ibanez is wel cool! Leuke LP's ook. Nette prijzen!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dit komt wel redelijk in de buurt van mijn idee:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In spoilers anders word het een hele lange post![]()
dat zou kunnen, maar ik heb de gitaar ent een half jaar, e om nu al dingen te gaan vervangen. Ik ben tot nu toe redelijk tevreden. Ookal lees ik dat het niet de beste pickups zijn.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 19:11 schreef brother52 het volgende:
Is het misschien ook een idee om meteen een upgrade te doen van de pickups?
Ja.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 19:55 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Iemand nog aan het azen op iets van daan auctions?
Mag ik vragen waar je dat kapje hebt gekocht? Die voor de humbucker dan he, single cil heb ik welquote:Op dinsdag 24 januari 2012 19:49 schreef The_Dean het volgende:
Standaard kan best leuk zijn
Het is een idee. Andere idee is inderdaad spuiten, of een merkstift
Tenmiste de humbucker, de single coils zijn wel kapjes voor.
Heb voor de humbucker ook nog wel een zwart kapje liggen, kan je er zo overheen schuifen, krijg je zo'n EMG look. Voor de single coils heb ik ook nog wel ergens kapjes denk ik, maar dat weet ik niet zeker.
Of gewoon een andere humbucker, heb ik ook wel voor je
Aha las er weinig over hierquote:
Hij heeft geen tonepot, alleen zo'n switch om de mids te 'cutten'. Die staat alleen niet aan.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 21:50 schreef brother52 het volgende:
Klinkt alsof je je tonepot helemaal dicht hebt staan.
Geen idee, zat een keer op een gitaar, om witte humbuckers af te dekkenquote:Op dinsdag 24 januari 2012 20:40 schreef ElmoFan het volgende:
[..]
Mag ik vragen waar je dat kapje hebt gekocht? Die voor de humbucker dan he, single cil heb ik wel
Laat maar, al gevonden voor 3 euro
Niet op gitaren hoor, wat andere meuk.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 20:57 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Aha las er weinig over hier![]()
Ik ga niet bieden moet ff opletten deze maand...
Ja, best wel eigenlijk. Of weer vrij schel op de bridge-pickup. Zou het iets te maken kunnen hebben met het gebruik van .009-snaren?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 21:59 schreef brother52 het volgende:
Hoe klinkt hij gewoon clean? Ook dof?
Nee, snaardikte heeft daar niets mee te maken.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 22:19 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Ja, best wel eigenlijk. Of weer vrij schel op de bridge-pickup. Zou het iets te maken kunnen hebben met het gebruik van .009-snaren?
En ergens begin december...quote:Op dinsdag 24 januari 2012 22:50 schreef Spelvout het volgende:
Gitaristentopic #533: Even Dogs Love It
Brian heeft hem!quote:
Kom, we gaan bij hem inbreken en nemen dat ding meequote:
Nu je het zegt, ik moet de nekpup van mijn tele nog omhoog schroeven en dat ding intoneren.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 22:53 schreef The_Dean het volgende:
Is de brugpickup ook sterker van volume?
Dit geeft volgens mij heel erg mooi aan hoe ver jij bent met je gitaar spel. Het is verre van perfect, maar zeker een leuk begin. Het zit volgens mij precies op de rand van wat jij kan. Je kunt horen dat je wel een beetje weet wat je doet en waar wat zit, maar bepaalde technieken mis je nog. Gevoel zit er nog niet in en het is wat houterig en ook je timing zit er vaak naast.quote:Op woensdag 25 januari 2012 00:20 schreef Braddie het volgende:
Pentatonic Improv on the Explorer by Bradley Van Dijk 1
Vinden julie hier van?, ik zat wat te klooien met een pentatonische toonladder, en dacht.. laat ik Cool Edit even opstarten, misschien komt er nog wat uit, nja.. half uurtje geklooit, en toen kwam dit er uiteindelijk uit, even uitgewerkt. zitten nog 1 a 2 schoonheidsfoutjes in, maar het is even een korte schets.
Het vervelendste is nog wel dat je zegt er dat er maar 1 a 2 schoonheidsfoutjes in zitten... Er zitten gewoon veel grove fouten in en het barst van de verdere schoonheidsfouten in het algemeen. Het is jammer dat je dat nog steeds niet in ziet.quote:Vinden julie hier van? Ik zat een beetje te klooien en dit kwam eruit. Wat zijn dingen waar ik nog op moet letten en wat kan ik beter als eerste gaan oefenen?
En de rest kan je je ook in vinden?quote:Op woensdag 25 januari 2012 02:57 schreef Braddie het volgende:
Qua timing zat ik inderdaad flink te rotzooien, het was het beste van een vrij lange improv, maargoed, ik heb hem nog een aantal x geluisterd en inderdaad, ik begin nu wel in te zien, dat ik flink moet werken aan timing/goede aanslagen/bijgeluiden.
Ga ik ook zeker doen.
Je moet het zo zien: Als je een lick/riff of solo hebt, dan zijn dat woorden(korte zinnen), zinnen of een gedicht. Je moet eerst leren de woorden leren voordat je het pas echt kan zeggen met het gevoel dat je op dat moment hebt. Een riff kun je op compleet verschillende manier spelen, maar dat betekent dus eigenlijk dat je verschillende dialecten/accenten gebruikt en dat neemt veel tijd in beslag en je moet de manier van 'zeggen' bestuderen. Dus veel naar de verschillende blues masters luisteren. Hoe 'zeggen' zij wat ze willen 'zeggen' ook al zeggen ze eigenlijk hetzelfde (dezelfde riff bijvoorbeeld).quote:Op woensdag 25 januari 2012 03:11 schreef Braddie het volgende:
Ja, absoluut.. 1 dingetje wat ik wel even wil toevoegen, hoe bedoel je dat precies met technieken?.
Als ik soms wat zit te jammen op blues kan ik er wel emotie in leggen, maar vaak lukt dat me niet..
Dat is een van de manieren, maar iedereen speelt een riff, zelfs in dezelfde positie, net iets anders. Het is een beetje de kunst om je eigen manier daarin te vinden. De verschillen zitten hem in de expressieve onderdelen die je kunt toevoegen: vibrato, hamer on's, pull off's, slides, bends, hoe lang je een noot laat klinken, welke timing je gebruikt etc. etc. Met al deze technieken kun je een riff helemaal van jezelf maken terwijl iedereen wel kan horen welke riff je speelt.quote:Op woensdag 25 januari 2012 03:42 schreef Braddie het volgende:
Aha, je kan een bepaalde lick/riff natuurlijk op meerdere positie`s spelen/vanuit andere hoeken benaderen, voor een andere sound/feel... als ik het goed heb?
NEE GODVERDOMME. JIJ ZOU EERST NOG EEN REACTIE GEVEN OP HET FILMPJE VAN SVYGYGATOR. HET GAAT NIET ALLEEN OM JOU. OPFLIKKEREN NU.quote:Op woensdag 25 januari 2012 00:20 schreef Braddie het volgende:
Pentatonic Improv on the Explorer by Bradley Van Dijk 1
Vinden julie hier van?, ik zat wat te klooien met een pentatonische toonladder, en dacht.. laat ik Cool Edit even opstarten, misschien komt er nog wat uit, nja.. half uurtje geklooit, en toen kwam dit er uiteindelijk uit, even uitgewerkt. zitten nog 1 a 2 schoonheidsfoutjes in, maar het is even een korte schets.
Hoe gaat het trouwens met je nieuwe bandje?quote:Op woensdag 25 januari 2012 11:02 schreef guitarist het volgende:
[..]
NEE GODVERDOMME. JIJ ZOU EERST NOG EEN REACTIE GEVEN OP HET FILMPJE VAN SVYGYGATOR. HET GAAT NIET ALLEEN OM JOU. OPFLIKKEREN NU.
Zoiets heb ik! (volgens mij een paar topics terug al eens gepost!)quote:
Ja goed!! Repeteren gaat lekker en de eerste optredens komen er aan, Clouso Meppel en Hedon Zwolle!quote:Op woensdag 25 januari 2012 11:03 schreef brother52 het volgende:
[..]
Hoe gaat het trouwens met je nieuwe bandje?
Hey chill, nieuw bandje dus. Hoe heten jullie?quote:Op woensdag 25 januari 2012 11:07 schreef guitarist het volgende:
[..]
Ja goed!! Repeteren gaat lekker en de eerste optredens komen er aan, Clouso Meppel en Hedon Zwolle!
Er staan al 3 liedjes van het album op onze Bandcamp die met de vorige bassist en gitarist zijn opgenomen. (zonder mij dus) Ik geef wel een gil als we een van de nieuwere liedjes online slingeren!
Ik kan ook van de microfoons XLR --> naar een kleine jack en dan via het tulpkabeltje de input in. Maakt dit uit voor de geluidskwaliteit als je minder verloopjes gebruikt?quote:
Firetripquote:Op woensdag 25 januari 2012 11:09 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Hey chill, nieuw bandje dus. Hoe heten jullie?
Ik lees dit nu pas! Als we nou weer eens een gitaristen meeting doen, dan neem ik hem mee. ;Dquote:
Barbecuemeet binnenkort toch?quote:Op woensdag 25 januari 2012 11:41 schreef guitarist het volgende:
[..]
Ik lees dit nu pas! Als we nou weer eens een gitaristen meeting doen, dan neem ik hem mee. ;D
Ah, tof. Jullie pakken het goed aan. Lokale kroegjes overslaan en meteen het clubcircuit in.quote:Op woensdag 25 januari 2012 11:07 schreef guitarist het volgende:
[..]
Ja goed!! Repeteren gaat lekker en de eerste optredens komen er aan, Clouso Meppel en Hedon Zwolle!
Er staan al 3 liedjes van het album op onze Bandcamp die met de vorige bassist en gitarist zijn opgenomen. (zonder mij dus) Ik geef wel een gil als we een van de nieuwere liedjes online slingeren!
Ik denk door te beginnen met de bas er wat meer uit te draaien?quote:Op woensdag 25 januari 2012 13:42 schreef KaMo het volgende:
Gave port, is dat een guitar port van line 6?
http://cl.ly/0l143c0e2D0r0Z3o3D0p
Mensen, hoe krijg ik mijn gitaar dnb zooi wat minder zompig? Iemand tips?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als ik het goede plaatje van die humbucker cover heb
[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 25-01-2012 14:07:46 ]
Zal zo eens kijkenquote:Op woensdag 25 januari 2012 14:07 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Als in het effect over de gitaar heen.
quote:Op woensdag 25 januari 2012 14:03 schreef ElmoFan het volgende:
Ok, dit word mijn makeover dan(gemaakt met mijn paintskills
)
Links is ervoor en rechts ernaVind je witte pickups in zwarte plaat niet mooi, zo heb ik het.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als ik het goede plaatje van die humbucker cover heb
Mooiste strat ever als je het mij vraagt...
Klonk en speelde hij maar zoals hij eruit ziet
https://www.facebook.com/HunterStreetOfficial - HunterStreet
Je had het over je gitaar, niet over de basquote:Op woensdag 25 januari 2012 14:12 schreef KaMo het volgende:
[..]
Zal zo eens kijken
Maar de basgitaar mag wel lekker bassy blijven?
Zo, je tips ter hand genomen en het stuk wat ik had aan het herschrijven, zodat het beter bij elkaar gaat passen en niet zomaar overloopt van het een naar het ander. zal deze week hopelijk nog iets op kunnen nemen, kijken of het dan beter isquote:Op dinsdag 24 januari 2012 15:11 schreef brother52 het volgende:
[..]
Het is nogal uit de maat en ik kan er eigenlijk geen chocola van maken. Klinkt een beetje alsof je 2 ideeėn bij elkaar gegooid hebt.
Bij die jou vind ik het er nog best goed uitzien maar ik denk dat het best lelijk word bij mij door de naturel kleur, ik zal eens een paint maken met witquote:Op woensdag 25 januari 2012 14:12 schreef KaMo het volgende:
[..]
Zal zo eens kijken
Maar de basgitaar mag wel lekker bassy blijven?
[..]
Vind je witte pickups in zwarte plaat niet mooi, zo heb ik het.
[ afbeelding ]
Mooiste strat ever als je het mij vraagt...
Klonk en speelde hij maar zoals hij eruit ziet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 25-01-2012 15:00:20 ]
quote:Op woensdag 25 januari 2012 14:03 schreef ElmoFan het volgende:
Ok, dit word mijn makeover dan(gemaakt met mijn paintskills
)
Links is ervoor en rechts ernaVind zelf met zwarte plaat en witte pickups/controls ook mooier denk ik... Ziet er zo uit:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als ik het goede plaatje van die humbucker cover hebSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 25 januari 2012 15:00 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Vind zelf met zwarte plaat en witte pickups/controls ook mooier denk ik... Ziet er zo uit:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op woensdag 25 januari 2012 14:54 schreef ElmoFan het volgende:
[..]
EDIT:
Ziet er ook niet echt verkeerd uitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 25-01-2012 15:04:06 ]
Whehe, ja... je was me net voor. Net als met gitaren is ook met het posten hier timing van essentieel belangquote:
linkje? Ben wel benieuwd.quote:Op woensdag 25 januari 2012 14:24 schreef CaptainCookie het volgende:
Is er trouwens iemand in dit topic wiens huis nu een kamer in Utrecht op Kamernet heeft staan? De beschrijving van een van de huisgenoten kwam mij wel bekend voor.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kom er alleen net pas achter dat de Shure SM57 geen phantom power nodig heeft. Als ik een XLR > 1/4" connector had gekocht kon ik dus gewoon de guitar input op mijn FTP gebruiken
Oh, bij de brug-pickup krijg ik trouwens veel geruis en bij de "nek" pickup geen, zowel door de versterker als DI. Ik heb het met 3 verschillende kabels geprobeerd. Als ik de toon helemaal naar beneden draai heb ik nergens last van
[ Bericht 5% gewijzigd door Spelvout op 26-01-2012 23:17:36 ]
quote:Op woensdag 25 januari 2012 16:13 schreef Spelvout het volgende:
Weee
Tof.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kom er alleen net pas achter dat de Shure SM57 geen phantom power nodig heeft. Als ik een XLR > 1/4" connector had gekocht kon ik dus gewoon de guitar input op mijn FTP gebruiken![]()
RBX270?Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
Goede keusquote:Op woensdag 25 januari 2012 16:46 schreef Spelvout het volgende:
[..]
Yep, en toch maar voor zwart gegaan
Clouso Meppel is gewoon een kroegje hoor!quote:Op woensdag 25 januari 2012 12:38 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ah, tof. Jullie pakken het goed aan. Lokale kroegjes overslaan en meteen het clubcircuit in.
quote:Op woensdag 25 januari 2012 16:13 schreef Spelvout het volgende:
Weee
Mijn fasttrack heeft de optie om ook phantom power te doen maar die van jou niet dan ?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kom er alleen net pas achter dat de Shure SM57 geen phantom power nodig heeft. Als ik een XLR > 1/4" connector had gekocht kon ik dus gewoon de guitar input op mijn FTP gebruiken
Oh, bij de brug-pickup krijg ik trouwens veel geruis en bij de "nek" pickup geen, zowel door de versterker als DI. Ik heb het met 3 verschillende kabels geprobeerd. Als ik de toon helemaal naar beneden draai heb ik nergens last vanWe'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²

Vi Veri Veniversum Vivus Vici
Er loopt nog twee uur een London City veiling op Daan, misschien is dat iets?quote:Op woensdag 25 januari 2012 18:05 schreef guitarist het volgende:
Iemand nog een Mexicaanse of Japanse Telecaster in de aanbieding?
Ah, ok. Ik ben niet zo bekend in Meppelquote:Op woensdag 25 januari 2012 17:59 schreef guitarist het volgende:
[..]
Clouso Meppel is gewoon een kroegje hoor!
Ook geboden op die LC footswitches?quote:Op woensdag 25 januari 2012 18:18 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Er loopt nog twee uur een London City veiling op Daan, misschien is dat iets?
Voor de rest, dikke kans dat ik wat dingen win, dus als ik voor jullie wat mee moet nemen, roep maar!
Als je het hoogste bod hebt dan moet je hem ook echt kopen, of niet?quote:Op woensdag 25 januari 2012 18:18 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Er loopt nog twee uur een London City veiling op Daan, misschien is dat iets?
Voor de rest, dikke kans dat ik wat dingen win, dus als ik voor jullie wat mee moet nemen, roep maar!
Ah, top. Mocht je die switches winnen, dan wil ik wel eentje die bij mijn Hornet past.quote:Op woensdag 25 januari 2012 18:29 schreef The_Dean het volgende:
Ja, twee losse en de partij van 5.
Verder op versterkerbehuizingen, basversterker chassis [versterker zonder behuizing], speakerbehuizingen en laminaat
Wil toch echt laminaat in de slaapkamer en studeerkamer van de vriendin, beter voor haar astma.
Dus mensen, overbied me niet op die dingen, als je interesse in een dingetje hebt, dan komen we er wel uit.
Jepquote:Op woensdag 25 januari 2012 18:30 schreef guitarist het volgende:
[..]
Als je het hoogste bod hebt dan moet je hem ook echt kopen, of niet?
UIteraard mijn tweede gedachte toen ik ze zagquote:Op woensdag 25 januari 2012 18:32 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ah, top. Mocht je die switches winnen, dan wil ik wel eentje die bij mijn Hornet past.
Kut, dan hoop ik dat ik overboden wordt, anders heb ik straks 3 telecasters er bij.quote:
Zelfde verhaal voor mijn toekomstige pershing!quote:Op woensdag 25 januari 2012 18:33 schreef The_Dean het volgende:
[..]
UIteraard mijn tweede gedachte toen ik ze zag
quote:Op woensdag 25 januari 2012 18:34 schreef guitarist het volgende:
[..]
Kut, dan hoop ik dat ik overboden wordt, anders heb ik straks 3 telecasters er bij.
Offcourse!quote:Op woensdag 25 januari 2012 18:34 schreef KaMo het volgende:
[..]
Zelfde verhaal voor mijn toekomstige pershing!
http://www.daanauctions.c(...)egoryId=14&HotItem=1quote:Op woensdag 25 januari 2012 18:35 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Misschien kan ik een overnemen. Op welke heb je geboden.
Mocht je winnen dan neem ik wel zo'n zwarte over.quote:
quote:Op woensdag 25 januari 2012 18:38 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Mocht je winnen dan neem ik wel zo'n zwarte over.
Als je er van nog een af moet... heb mogelijk best wat interesse.quote:Op woensdag 25 januari 2012 18:34 schreef guitarist het volgende:
[..]
Kut, dan hoop ik dat ik overboden wordt, anders heb ik straks 3 telecasters er bij.
Dubstep! Nice.quote:Op woensdag 25 januari 2012 18:41 schreef Dribbel_ het volgende:
http://picosong.com/76G/
Spelen met elektro geluidjes is leuk
Nou kijk eens aan, dat gaat goedkomen!quote:Op woensdag 25 januari 2012 18:42 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Als je er van nog een af moet... heb mogelijk best wat interesse.
Ja, die kans is bijna 100%quote:Op woensdag 25 januari 2012 18:48 schreef guitarist het volgende:
[..]
Nou kijk eens aan, dat gaat goedkomen!
Dean, jij gaat er heen dus?
Vet! Alleen geen geldquote:Op woensdag 25 januari 2012 18:49 schreef guitarist het volgende:
Iemand nog een mengtafeltje kopen?
http://link.marktplaats.nl/523671539
Heel gaaf, maar ik kan er vrij weinig mee. Mijn eigen mengpaneel is in geen half jaar gebruikt ofzo.quote:Op woensdag 25 januari 2012 18:49 schreef guitarist het volgende:
Iemand nog een mengtafeltje kopen?
http://link.marktplaats.nl/523671539
Waarom verbaast dat me niet?quote:Op woensdag 25 januari 2012 18:33 schreef The_Dean het volgende:
[..]
UIteraard mijn tweede gedachte toen ik ze zag
Jawel maar mijn condensator microfoon gebruikt die. De shure heeft die niet nodig dus die had ik op de gitaar input kunnen aansluiten -> dual mic setupquote:Op woensdag 25 januari 2012 18:15 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Mijn fasttrack heeft de optie om ook phantom power te doen maar die van jou niet dan ?
Weet niet of het dezelfde zijn, moet ik morgen/vrijdag even checken.quote:Op woensdag 25 januari 2012 18:58 schreef brother52 het volgende:
[..]
Waarom verbaast dat me niet?![]()
Is het trouwens een idee om mijn cab jouw kant op te gooien zodat je een speaker daarvan in de Hornet kunt zetten?
Zijn dezelfde speakers toch?
Helaas geen buizentop meer nodig...quote:Op woensdag 25 januari 2012 19:26 schreef The_Dean het volgende:
Er staan ook nog twee London City Bulldog tops op, een camo en een zwarte.
Nu heb ik wel interesse in andere dingen van die partij, maar kan het niet doen als ik met die twee tops blijf zitten.
Twee hier meedoen? Tops gaan dan voor 100 euro per stuk.
100 watt buizengeweld voor 100 euro, geen geld!
Gaat om dit:
http://www.daanauctions.c(...)egoryId=14&HotItem=1
*Jedimindtrickquote:Op woensdag 25 januari 2012 19:48 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Helaas geen buizentop meer nodig...
Cool! Welke, en hoe duur?quote:
Nee, volume is op alle pickups hetzelfde. Ze zitten ook nog gewoon op fabriekshoogte.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 22:53 schreef The_Dean het volgende:
Is de brugpickup ook sterker van volume?
Als het goed is:quote:
Gaaf!quote:Op woensdag 25 januari 2012 20:47 schreef guitarist het volgende:
[..]
Als het goed is:
Advertentie staat er niet meer, maar dit stond er oa. in:quote:
Dacht een keer in dit topic zoiets gelezen te hebben.quote:X is 20, speelt gitaar en is gek op muziek, zit in de feestjescommissie van de uvh en werkt in een kroegje, komt uit Zutphen. Y is 19, speelt piano en zingt, komt uit Kampen. nouja beide hele leuke mensen in iedergeval. X en Y vinden het leuk om muziek te maken en het huis is lekker gehorig zodat ik zo afentoe lekker mee kan genieten.
Hahaquote:Op woensdag 25 januari 2012 21:01 schreef The_Dean het volgende:
Kut, ook gewonnen. Dan de aanhanger maar mee![]()
Nou ja, je zit iig niet over de 10 gitaren heen hčquote:Op woensdag 25 januari 2012 21:05 schreef The_Dean het volgende:
Nu nog aan de vriendin uit leggen... Waar laat ik die zooi
Ruilen voor iets?quote:Op woensdag 25 januari 2012 21:08 schreef guitarist het volgende:
Oké, iemand een London City Comet kopen. Zwart of Sunburst, 145 euro!
Dat scheeltquote:Op woensdag 25 januari 2012 21:08 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Nou ja, je zit iig niet over de 10 gitaren heen hč.
Enige wat ik nog moet is een flightcase voor mijn pedaaltjes en een MXR Micro Amp!quote:
145 is wel prijzig...quote:Op woensdag 25 januari 2012 21:08 schreef guitarist het volgende:
Oké, iemand een London City Comet kopen. Zwart of Sunburst, 145 euro!
De minimum prijs op Marktplaats is (behalve een lelijk witte 2e handse) 170 euro hoor! ;-)quote:Op woensdag 25 januari 2012 21:12 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
145 is wel prijzig...
even goed over nadenken....
en natuurlijk als je hem binnen hebt eerst een goede impressie van de gitaar
Misschien te combineren met dat ding wat Dean nog had voor 100 zoveel euro
Jawelquote:Op woensdag 25 januari 2012 21:16 schreef CaptainCookie het volgende:
Ik dacht trouwens dat Tokai die bekende gitaarmodellen (Les Paul, Explorer enz.) niet meer na mocht maken?
Heb alleen maar mooie. Wat zoek je?quote:Op woensdag 25 januari 2012 21:12 schreef CaptainCookie het volgende:
Als je, om je vriendin tevreden te stellen, nog een mooie gitaar kwijt moet, wil ik hem hier wel stallen.
Het liefst een Les Paul, die wat mooier klinkt dan mijn huidige gitaar.quote:Op woensdag 25 januari 2012 21:27 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Heb alleen maar mooie. Wat zoek je?
Maar ik zet er een supermooie Ibanez tegenover, dat kan je natuurlijk niet weigeren.quote:Op woensdag 25 januari 2012 21:29 schreef The_Dean het volgende:
Die van mij is niet te koop. Anders slaat brother me in elkaar.
Dan nog kan het prijzig voor mij zijnquote:Op woensdag 25 januari 2012 21:15 schreef guitarist het volgende:
[..]
De minimum prijs op Marktplaats is (behalve een lelijk witte 2e handse) 170 euro hoor! ;-)
Die is vet! Maar nee. En ze waren zo goed dat Gibson een rechtzaak aan zou spannen als ze niet meteen wat dingetjes veranderden en de kwaliteit verlaagden. Mijne is nog een pre-lawsuitquote:Op woensdag 25 januari 2012 21:33 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Dat waren best wel mooie kopieėn toch?
[ afbeelding ]
Ruilen?
Hmm. Eens zien hoe goed die het er vanaf brengen bij reviews. Het gaat mij er gewoon om dat je nauwkeurig je gitaar kan stemmen. Al die extra functies hoef ik allemaal niet die op de Boss TU-3 zitten. Als dat met een (bijv) een Behringer pedaaltje bereikt kan worden is dat prima. Maar er is niet specifiek één model wat voor mij aan te raden is?quote:Op woensdag 25 januari 2012 21:58 schreef The_Dean het volgende:
Jawel. Behringer bijv, iets van 25 euro bij de Feedback.
Zo is het maar netquote:Op woensdag 25 januari 2012 21:29 schreef The_Dean het volgende:
Die van mij is niet te koop. Anders slaat brother me in elkaar.
Die Hornet look 2x12 iets voor je?quote:
Ja, mooi is 'ie wel, ik krijg er alleen maar geen mooi geluid uit.quote:Op woensdag 25 januari 2012 21:36 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Die is vet! Maar nee. En ze waren zo goed dat Gibson een rechtzaak aan zou spannen als ze niet meteen wat dingetjes veranderden en de kwaliteit verlaagden. Mijne is nog een pre-lawsuit
Ja, past er beter bij dan die camocab.quote:Op woensdag 25 januari 2012 22:57 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Die Hornet look 2x12 iets voor je?
Wat minder distortion er op, een beetje delay en reverb en dan klinkt het volgens mij best wel goed.quote:Op woensdag 25 januari 2012 22:58 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Ja, mooi is 'ie wel, ik krijg er alleen maar geen mooi geluid uit.
Net nog even met de versterker gespeeld, dit is het beste dat ik kan krijgen:
0083 2-Audio by jeweettoch
Kunnen omruilenquote:Op woensdag 25 januari 2012 23:01 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ja, past er beter bij dan die camocab.
Kost dat?
In principe wel maar dan kom ik nog steeds een speaker te kortquote:
Dit, de sound is vrij normaal voor high output pickups. Wat wil je ermee spelen dan, dat je geluid niet voldoet ?quote:Op woensdag 25 januari 2012 23:06 schreef brother52 het volgende:
[..]
Wat minder distortion er op, een beetje delay en reverb en dan klinkt het volgens mij best wel goed.
quote:
Ik speel vooral solo's uit (classic) rockmuziek, of pruts soms zelf wat in die stijl. Op dit moment ook veel GNR-muziek. In ieder geval geen metal of iets dat daar in de buurt komt.quote:Op woensdag 25 januari 2012 23:32 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Dit, de sound is vrij normaal voor high output pickups. Wat wil je ermee spelen dan, dat je geluid niet voldoet ?
Waarom heb je dan eigenlijk voor actieve pups gekozen?quote:Op woensdag 25 januari 2012 23:44 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Ik speel vooral solo's uit (classic) rockmuziek, of pruts soms zelf wat in die stijl. Op dit moment ook veel GNR-muziek. In ieder geval geen metal of iets dat daar in de buurt komt.
Omdat ik, toen ik dat ding kocht, überhaupt niet wist dat er actieve pickups bestonden. Wilde toen ineens heel graag een elektrische gitaar hebben en heb deze toen maar wat te snel gekocht.quote:Op woensdag 25 januari 2012 23:45 schreef brother52 het volgende:
[..]
Waarom heb je dan eigenlijk voor actieve pups gekozen?
Ja, dat is altijd mogelijk. Andere gitaar hoeft niet direct. Wat is je budget?quote:Op woensdag 25 januari 2012 23:50 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Omdat ik, toen ik dat ding kocht, überhaupt niet wist dat er actieve pickups bestonden. Wilde toen ineens heel graag een elektrische gitaar hebben en heb deze toen maar wat te snel gekocht.
Zou het mogelijk zijn om er passieve pickups in te zetten? En zo ja, welke zouden er mooi bij passen? Of heb ik er meer aan om maar helemaal een andere gitaar te kopen?
Ah, het is je eerste gitaar. Dat verklaart.quote:Op woensdag 25 januari 2012 23:50 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Omdat ik, toen ik dat ding kocht, überhaupt niet wist dat er actieve pickups bestonden. Wilde toen ineens heel graag een elektrische gitaar hebben en heb deze toen maar wat te snel gekocht.
Ja, je kunt er altijd andere pickups in zetten. Maar je kunt ook om je heen kijken naar een leuke japanse LP uit de jaren '70 die zijn over het algemeen behoorlijk goed en ook redelijk betaalbaar.quote:Zou het mogelijk zijn om er passieve pickups in te zetten? En zo ja, welke zouden er mooi bij passen? Of heb ik er meer aan om maar helemaal een andere gitaar te kopen?
Fixedquote:Op donderdag 26 januari 2012 00:23 schreef The_Dean het volgende:
Twee keer dezelfde link brother
Maar die zijn erg fijn ja! Als het een beeeetje kan een van voor 1975, maar die van daarna zijn ook prima
Ja, klopt GFS is inderdaad een erg leuk en betaalbaar alternatief.quote:Maarja, passieve pickups zijn zoveel goeie in. Setje Seymour Duncan SH-4 met SH-2 [of SH-1] is ook erg fijn.
Maar daarentegen heeft GFS ook hele fijne, voor een veel voordeligere prijs.
Ik ookquote:Op donderdag 26 januari 2012 06:50 schreef The_Dean het volgende:
Eddie van Halen is jarig!
Bert 'Vandenburg' Heerink ook
Ja leuk verjaardagskadoquote:Op donderdag 26 januari 2012 08:19 schreef Trollscience het volgende:
Ik vind dat daarom alle posters hier recht hebben op een Frankenstein Signature.
Lokwinskequote:Op donderdag 26 januari 2012 09:27 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik ook
[..]
Ja leuk verjaardagskado![]()
quote:
Ik zou die dag ook kunnen! Kom je over Zwolle?quote:Op donderdag 26 januari 2012 08:27 schreef The_Dean het volgende:
2 feb vrij om de kavels te halen![]()
Moet ik voor jullie ook wat meenemen?
Terugreis kan welquote:Op donderdag 26 januari 2012 10:33 schreef guitarist het volgende:
[..]
Ik zou die dag ook kunnen! Kom je over Zwolle?
Wie wat waar ?quote:Op donderdag 26 januari 2012 08:27 schreef The_Dean het volgende:
2 feb vrij om de kavels te halen![]()
Moet ik voor jullie ook wat meenemen?
?quote:Op donderdag 26 januari 2012 11:33 schreef stefanhaan het volgende:
Bezig met last resort van papa roach te coveren. Moet alleen het power chord gedeelte nog tabben
heb je je geluid wel aan staan?quote:
ja daar moet ik eens wat meer aan gaan werken, toch maar eens een metronoom bestellenquote:Op donderdag 26 januari 2012 12:07 schreef brother52 het volgende:
Ik hoor hem ook prima.
Volgende keer even iets beter maat houden
Heb alleen linker oor. Zal al het geluid wel over rechts gaanquote:Op donderdag 26 januari 2012 12:05 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
heb je je geluid wel aan staan?
Ik hoor hem hier gewoon op al mijn pc's als ik em open.
Nja ik kan geen band vinden helaas. Dus dan word dat lastig.quote:Op donderdag 26 januari 2012 12:21 schreef brother52 het volgende:
Gewoon in een band gaan spelen. Veel beter
Op mijn telefoon heb ik ook geen geluid. Geen idee waar het aan ligt want met andere video's heb ik geen probleem.quote:Op donderdag 26 januari 2012 12:05 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
heb je je geluid wel aan staan?
Ik hoor hem hier gewoon op al mijn pc's als ik em open.
Dit dus denk dat het geluid alleen van links of alleen van rechts komt ofzoquote:Op donderdag 26 januari 2012 12:31 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Op mijn telefoon heb ik ook geen geluid. Geen idee waar het aan ligt want met andere video's heb ik geen probleem.
Veiling van Daan die gisteren afliepquote:
Nieuwe pickups zou dan wel iets voor over twee maanden worden, kan nu even geen grote uitgaven missen.quote:Op donderdag 26 januari 2012 00:13 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja, dat is altijd mogelijk. Andere gitaar hoeft niet direct. Wat is je budget?
Whoa, die tweede is wel echt mooi! Wel zonde dat hij iets beschadigd is, maar dat is in principe niet zo'n heel groot probleem.quote:Op donderdag 26 januari 2012 00:19 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ah, het is je eerste gitaar. Dat verklaart.
[..]
Ja, je kunt er altijd andere pickups in zetten. Maar je kunt ook om je heen kijken naar een leuke japanse LP uit de jaren '70 die zijn over het algemeen behoorlijk goed en ook redelijk betaalbaar.
Een oude Ibanez bijvoorbeeld.
http://link.marktplaats.nl/518680035
Vooral deze:
http://link.marktplaats.nl/523394389
En ook daar kun je altijd nog andere pickups in zetten.
Een Gibson '57 classic en Dirty Fingers is bijvoorbeeld een erg leuke combinatie.
Of natuurlijk een setje burstbuckers. Maar er zijn ontzettend veel opties hangt er helemaal vanaf waar je voorkeur ligt..
RGA42BKquote:
Ja ach, als ik er maar genoeg voor kan krijgen om er een andere mooie gitaar voor te kunnen kopenquote:En tussen vragen en kijgen zit nogal verschil
RGA42BK was origineel nieuw in de winkel toendertijd 320 euro.quote:Op donderdag 26 januari 2012 12:49 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
RGA42BK
[..]
Ja ach, als ik er maar genoeg voor kan krijgen om er een andere mooie gitaar voor te kunnen kopen
Hmm isolatie, koelelementen, wat kitrandjes.quote:Op donderdag 26 januari 2012 12:57 schreef The_Dean het volgende:
Kan ik van die twee lege speakerkasten geen koelkast bouwen?
8x12 stack in de keuken
dat zou best vet zijn, al je elektronica inbouwen in lege speakerkastenquote:Op donderdag 26 januari 2012 13:00 schreef The_Dean het volgende:
Of om mijn huidige heenbouwen dan eh
Ja, of naast elkaar als TV meubel, en de rest eronderin, achter deurtjesquote:Op donderdag 26 januari 2012 13:01 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
dat zou best vet zijn, al je elektronica inbouwen in lege speakerkasten
Mocht je nog een keer interesse hebben, laat maar weten dan! Plan is om zeer binnenkort op kamers te gaan, dus een nieuwe gitaar kan ik dan ook niet voor mij verantwoordenquote:Op donderdag 26 januari 2012 12:52 schreef The_Dean het volgende:
Nieuw zitten ze tussen de 250 en 320 euro, dus tweedehands rond de 170-180 denk ik.
Het is wel een vet apparaat, maar kan ik nu even niet verantwoorden
Ha, dat zou wel vet zijnquote:Op donderdag 26 januari 2012 12:57 schreef The_Dean het volgende:
Kan ik van die twee lege speakerkasten geen koelkast bouwen?
8x12 stack in de keuken
Zit op werkquote:Op donderdag 26 januari 2012 12:32 schreef genakt het volgende:
[..]
Dit dus denk dat het geluid alleen van links of alleen van rechts komt ofzo
stiekem deed ik het expres alleen over rechtsquote:Op donderdag 26 januari 2012 13:06 schreef genakt het volgende:
[..]
Zit op werk![]()
en alle filmpjes enz doen het wel gewoon dus
Gewoon een beetje lukraak op elkaar stapelen net als de Foo Fighters in 2006 deden.quote:Op donderdag 26 januari 2012 13:05 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja, of naast elkaar als TV meubel, en de rest eronderin, achter deurtjes
Details?quote:Op donderdag 26 januari 2012 14:06 schreef The_Dean het volgende:
Heb nog wel een mooie buizenbak voor je.
*Zucht* @ iemand die weer de helft gaat bieden en iemand die daar 2 euro 50 overheen gaat...quote:Op donderdag 26 januari 2012 14:13 schreef CaptainCookie het volgende:
Toch maar geboden op die gouden Les Paul
Mocht ik dat ding kopen, is er dan misschien iemand met een beetje meer verstand ervan dan ik geļnteresseerd om mee te gaan kijken?
http://link.marktplaats.nl/517546704
Kent iemand die serie?
Iddquote:Op donderdag 26 januari 2012 14:45 schreef m0ridin het volgende:
[..]
*Zucht* @ iemand die weer de helft gaat bieden en iemand die daar 2 euro 50 overheen gaat...
London City Bulldog!quote:
Waar is het?quote:Op donderdag 26 januari 2012 14:13 schreef CaptainCookie het volgende:
Toch maar geboden op die gouden Les Paul
Mocht ik dat ding kopen, is er dan misschien iemand met een beetje meer verstand ervan dan ik geļnteresseerd om mee te gaan kijken?
http://link.marktplaats.nl/517546704
Kent iemand die serie?
quote:
quote:
Bedankt he! Maar ik mis hier iets geloof ik... Lokwinskequote:
zal wel fries zijn voor gefeliciteerdquote:Op donderdag 26 januari 2012 15:00 schreef Zorro het volgende:
[..]
[..]
[..]
Bedankt he! Maar ik mis hier iets geloof ik... Lokwinske
Fixedquote:Op donderdag 26 januari 2012 15:12 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
zal wel Is fries zijn voor gefeliciteerd
Ah, dat plaatsje vlak bij Leur.quote:
Lag het alleen maar daarquote:Op donderdag 26 januari 2012 16:33 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ah, dat plaatsje vlak bij Leur.
Alhoewel, toch nog een kleine 70 kilometer bij elkaar vandaan....
Zijn er meerdere van dan?quote:
Netjes hoorquote:Op donderdag 26 januari 2012 17:53 schreef Fruscayerdrix het volgende:
Hoi,
Je suis nieuw
Speel nu een half jaartje gitaar. Voornamelijk acoustisch, maar heb af en toe de electrische van iemand anders uit t huis te leen.
Ben groot fan van Frusciante, Hendrix en een shitload aan singer-songwriters (Iron & Wine, Fitzsimmons, Elliott Smith etc.)
Mag ik direct wat feedback vragen?
Om te leren speel ik veel covers die ik (sinds een paar dagen) op youtube gooi.
The Past Recedes (Frusciante) is opgenomen met een heuse afdank microfoon en de andere nummers met een Zoom Q3.
Op mn channel staan er nog twee.
Verder hoop ik hiero ook weer een hoop bij te leren om mn gitaarwerk op te vijzelen
Wat je hoort op de achtergrond bij The Past Recedes is geen luchtalarmmaar mijn stem met een shitload aan reverb.
Op deze van de COunting Crows ben ik wel trots omdat ik hier mn eigen gitaarwerk bedacht heb (en ik was stoned)
wat voor snaren zitten daarop en wat voor dikte?quote:Op donderdag 26 januari 2012 17:53 schreef Fruscayerdrix het volgende:
Hoi,
Je suis nieuw
Speel nu een half jaartje gitaar. Voornamelijk acoustisch, maar heb af en toe de electrische van iemand anders uit t huis te leen.
Ben groot fan van Frusciante, Hendrix en een shitload aan singer-songwriters (Iron & Wine, Fitzsimmons, Elliott Smith etc.)
Mag ik direct wat feedback vragen?
Om te leren speel ik veel covers die ik (sinds een paar dagen) op youtube gooi.
The Past Recedes (Frusciante) is opgenomen met een heuse afdank microfoon en de andere nummers met een Zoom Q3.
Op mn channel staan er nog twee.
Verder hoop ik hiero ook weer een hoop bij te leren om mn gitaarwerk op te vijzelen
Wat je hoort op de achtergrond bij The Past Recedes is geen luchtalarmmaar mijn stem met een shitload aan reverb.
Leuk loopje is dat inderdaad wel ja.quote:Op donderdag 26 januari 2012 11:33 schreef stefanhaan het volgende:
Bezig met last resort van papa roach te coveren. Moet alleen het power chord gedeelte nog tabben
Muah ik speel hem nu op een andere manier als op dat filmpje en ik kan em nu beter in de maat spelen.quote:Op donderdag 26 januari 2012 20:00 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Leuk loopje is dat inderdaad wel ja.
Alleen dat sprongetje van G naar D is erg fijn om te doen. Dat stukje maakt echt de snelheid irritant.
quote:Op donderdag 26 januari 2012 10:11 schreef The_Dean het volgende:
Bulldog camo top ook al vergeven. Gaat goed
Ik speel em zo, wel in drop Dquote:Op donderdag 26 januari 2012 20:11 schreef BurnaBoy het volgende:
[ afbeelding ]
ik speel em zo. en die D op het begin van de 2e maat kun je ook open spelen maar dat klinkt niet zo goed als op 5e fret A snaar.
Orgineel zit hij ook hoger op de hals maar dit trekt je vingers lekker uit elkaar
Thx voor de welkom mannen.quote:Op donderdag 26 januari 2012 19:41 schreef ElmoFan het volgende:
[..]
wat voor snaren zitten daarop en wat voor dikte?
Die is wel rustiger voor je pink ja. Maar ik vond het wel fijn om met mijn versie te oefenen omdat je pink juist zoveel bezig is enzo. Deze gaat al een stuk rapper qua snelheid opbouw dat is wel waar.quote:Op donderdag 26 januari 2012 20:38 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Ik speel em zo, wel in drop D
-|-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------|
-|-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------|
-|---------------9---------------------------9---------------------------9--------------------------9-------------|
-|-7-10-9-10---10-9-10-----10-9-10---10-9-10----10-9-10---10-9-10---10-9-10---10-9-10--|
-|------------------------------12-------------------------10-------------------------9---------------------------|
Fingersetting
1-2-1-2-1----2-1-2--------3-2-1-2-1---2-1-2-----2-2-1-2-1----2-1-2-1--2-1-2----1--2-1-2
Ok bedanktquote:Op donderdag 26 januari 2012 21:22 schreef Fruscayerdrix het volgende:
[..]
Thx voor de welkom mannen.
Snaren zijn Martin custom light .011.
je kan hem ook spelen alsquote:Op donderdag 26 januari 2012 21:22 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Die is wel rustiger voor je pink ja. Maar ik vond het wel fijn om met mijn versie te oefenen omdat je pink juist zoveel bezig is enzo. Deze gaat al een stuk rapper qua snelheid opbouw dat is wel waar.
Die eerste jump van 7 naar 10 zou je ook nog kunnen doen met je pink of ringvinger en dan je wijsvinger bijplaatsen, dat vind ik iets fijner gaan en vloeiender.
Ben jij dat?quote:Op donderdag 26 januari 2012 21:50 schreef Dribbel_ het volgende:
Papa Roach![]()
Dit blijf ik ook een gave cover vinden![]()
Ik ben blood brothers gaan spelen omdat in jou cover het zo makkelijk leekquote:Op donderdag 26 januari 2012 21:50 schreef Dribbel_ het volgende:
Papa Roach![]()
Dit blijf ik ook een gave cover vinden![]()
Yesh en thnxquote:Op donderdag 26 januari 2012 21:53 schreef Fruscayerdrix het volgende:
[..]
Ben jij dat?
Toffe band zijn jullie trouwens!
Gaaf nummer datquote:Op donderdag 26 januari 2012 22:10 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Ik ben blood brothers gaan spelen omdat in jou cover het zo makkelijk leek
van iron maiden?quote:Op donderdag 26 januari 2012 22:10 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Ik ben blood brothers gaan spelen omdat in jou cover het zo makkelijk leek
quote:Op donderdag 26 januari 2012 22:16 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Nee Papa Roach, niet die wijven muziek
Natuurlijk kan hij dat. Ik kan dat zelfs.quote:Op donderdag 26 januari 2012 22:44 schreef stefanhaan het volgende:
Kan de gitarist van papa roach überhaupt soleren?![]()
![]()
Omdat van de 10 liedjes die ik op youtube er 1 een solo had, en dat was gewoon een wat snellere riff.quote:Op donderdag 26 januari 2012 22:45 schreef brother52 het volgende:
[..]
Natuurlijk kan hij dat. Ik kan dat zelfs.
Uiteraard. We hebben het over iron maiden.quote:Op donderdag 26 januari 2012 22:54 schreef The_Dean het volgende:
We snappen je punt Stefan.
Je hapte wel lekker trouwens
Ja, vroeger, ergens in de jaren 80. Nu weet ik beter.quote:
Dus ?quote:Op donderdag 26 januari 2012 22:46 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Omdat van de 10 liedjes die ik op youtube er 1 een solo had, en dat was gewoon een wat snellere riff.
Dillingerquote:Op vrijdag 27 januari 2012 08:19 schreef Trollscience het volgende:
Straks ff de eerste twee minuten van 43% Burnt proberen, verder dan dat kom ik niet.
Ok, hebben we tegen die tijd wel even contact over. Misschien kan ik zelf ook wel heen.quote:
Iets van Tool ofzo.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 11:25 schreef stefanhaan het volgende:
weet er iemand nog iets agressiefs in drop D om te spelen?
Al die mensen die het pokkeherrie noemen (dat mag, is smaak) maar het dan gaan afkraken omdat het "een grote pokkeherrie" isquote:Op vrijdag 27 januari 2012 10:01 schreef genakt het volgende:
[..]
DillingerEindelijk iemand met beetje smaak muziek hier
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |