Het is nogal uit de maat en ik kan er eigenlijk geen chocola van maken. Klinkt een beetje alsof je 2 ideeën bij elkaar gegooid hebt.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:11 schreef Aresdreams het volgende:
Bezig met nieuw nummer projectje: http://soundclick.com/share.cfm?id=11388438
jullie mening?
Klopt. En de sound van de eerste en derde riff zou ik ook nog wat tweaken. Ligt niet echt lekker in het gehoor.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 15:21 schreef Aresdreams het volgende:
dus, naast het niet al te strak zijn, vind je de 3 rifs niet bij elkaar passen?
Het is wel heel erg uit de maat en zeer houterig/hakkelig gespeeld. Ik mis vooral veel energie en het past ook niet echt bij elkaar. Ik ben verder niet zo thuis in de muziek style, maar ik vind het niet echt wat. Speel je al lang?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:11 schreef Aresdreams het volgende:
Bezig met nieuw nummer projectje: http://soundclick.com/share.cfm?id=11388438
jullie mening?
Je bedoelt het cleane met vaag effect eroverheen? vond het hier wel lekker klinken... maar wat vind je er niet lekker aan klinken? Kan je daar wat sturing aan geven?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 15:25 schreef brother52 het volgende:
[..]
Klopt. En de sound van de eerste en derde riff zou ik ook nog wat tweaken. Ligt niet echt lekker in het gehoor.
Het eerste stuk liep inderdaad niet echt lekker, had ik nog wat meer tijd in moeten steken.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 15:27 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Het is wel heel erg uit de maat en zeer houterig/hakkelig gespeeld. Ik mis vooral veel energie en het past ook niet echt bij elkaar. Ik ben verder niet zo thuis in de muziek style, maar ik vind het niet echt wat. Speel je al lang?
Ja, dat stuk met die space echo of space pan (?) Mag wel iets meer echo hebben en wat reverb misschien een heel klein beetje overdrive er op. Staat ook in erg schril contrast met de rest.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 15:35 schreef Aresdreams het volgende:
Je bedoelt het cleane met vaag effect eroverheen? vond het hier wel lekker klinken... maar wat vind je er niet lekker aan klinken? Kan je daar wat sturing aan geven?
Zit al wel een klein beetje reverb op (had volgens mij eerst een betere patch, maar die was ik kwijt geraaktquote:Op dinsdag 24 januari 2012 15:47 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ja, dat stuk met die space echo of space pan (?) Mag wel iets meer echo hebben en wat reverb misschien een heel klein beetje overdrive er op. Staat ook in erg schril contrast met de rest.
Dat stuk vanaf 1:30 daar worden de snaren voor mijn gevoel veel te veel gedempt.
Kleur, specs, foto?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 16:00 schreef Braddie het volgende:
Vanavond even wat opnemen met de AX5G!
Voor de mensen die het willen weten trouwens : Epiphone - G400 SG voor 120 euro op internet, is een vriend van me.
Linkshandig dus.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 16:49 schreef Braddie het volgende:
[..]
Rood. geen idee. hier:
http://www.facebook.com/p(...)86173&type=1&theater
Ik heb al een SGquote:Op dinsdag 24 januari 2012 16:49 schreef Braddie het volgende:
[..]
Rood. geen idee. hier:
Hee, linkshandig. Specs, betere foto's?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 16:49 schreef Braddie het volgende:
[..]
Rood. geen idee. hier:
Haha, het lijken me best prettige gitaartjes, heb ooit op een Epi SG G-400 gespeeld, was een leuke gitaar(3 Humbuckers) maar iets houd me toch tegen op uiterlijk gebied..quote:
Ben bang dat dit de enige foto van die gast is... je kan hem via z`n Facebook wel even contacten natuurlijk, mocht je intresse hebben, ik heb het ook wel(lichtelijk) maar geen geld..quote:Op dinsdag 24 januari 2012 17:06 schreef brother52 het volgende:
[..]
Hee, linkshandig. Specs, betere foto's?
Foto is gespiegelt, maar ik heb nu al 2 gitaren, zei het later ook tegen hem, dat het niks meer word, omdat ik ook nog vakantie heb etc.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 17:10 schreef KaMo het volgende:
Als ik zo de andere fotos van die kerel zie, is het geen linkshandige maar gewoon een gespiegelde foto. Hij heeft ook een gretsch voor 280
[/quo[quote]Op dinsdag 24 januari 2012 17:10 schreef brother52 het volgende:
Heb zelf geen facebook, gaat hem dus niet worden.
Maar wat moet jij met een linkshandige gitaar? Daar kun j toch helemaal niets mee?
Op mp staat een leuke Ibanez SG uit '71.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 18:21 schreef The_Dean het volgende:
Waarom wil ik elke keer een SG, terwijl ik hem niet lang daarna weer verkoop?
Je zou zo onderhand wel moeten weten dat als ik het over een SG heb, ik eentje met P90's bedoelquote:
Absoluut en ze zien er volgens mij ook best nog wel goed uit.quote:En die Ibanez is wel cool! Leuke LP's ook. Nette prijzen!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dit komt wel redelijk in de buurt van mijn idee:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In spoilers anders word het een hele lange post![]()
dat zou kunnen, maar ik heb de gitaar ent een half jaar, e om nu al dingen te gaan vervangen. Ik ben tot nu toe redelijk tevreden. Ookal lees ik dat het niet de beste pickups zijn.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 19:11 schreef brother52 het volgende:
Is het misschien ook een idee om meteen een upgrade te doen van de pickups?
Ja.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 19:55 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Iemand nog aan het azen op iets van daan auctions?
Mag ik vragen waar je dat kapje hebt gekocht? Die voor de humbucker dan he, single cil heb ik welquote:Op dinsdag 24 januari 2012 19:49 schreef The_Dean het volgende:
Standaard kan best leuk zijn
Het is een idee. Andere idee is inderdaad spuiten, of een merkstift
Tenmiste de humbucker, de single coils zijn wel kapjes voor.
Heb voor de humbucker ook nog wel een zwart kapje liggen, kan je er zo overheen schuifen, krijg je zo'n EMG look. Voor de single coils heb ik ook nog wel ergens kapjes denk ik, maar dat weet ik niet zeker.
Of gewoon een andere humbucker, heb ik ook wel voor je
Aha las er weinig over hierquote:
Hij heeft geen tonepot, alleen zo'n switch om de mids te 'cutten'. Die staat alleen niet aan.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 21:50 schreef brother52 het volgende:
Klinkt alsof je je tonepot helemaal dicht hebt staan.
Geen idee, zat een keer op een gitaar, om witte humbuckers af te dekkenquote:Op dinsdag 24 januari 2012 20:40 schreef ElmoFan het volgende:
[..]
Mag ik vragen waar je dat kapje hebt gekocht? Die voor de humbucker dan he, single cil heb ik wel
Laat maar, al gevonden voor 3 euro
Niet op gitaren hoor, wat andere meuk.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 20:57 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Aha las er weinig over hier![]()
Ik ga niet bieden moet ff opletten deze maand...
Ja, best wel eigenlijk. Of weer vrij schel op de bridge-pickup. Zou het iets te maken kunnen hebben met het gebruik van .009-snaren?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 21:59 schreef brother52 het volgende:
Hoe klinkt hij gewoon clean? Ook dof?
Nee, snaardikte heeft daar niets mee te maken.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 22:19 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Ja, best wel eigenlijk. Of weer vrij schel op de bridge-pickup. Zou het iets te maken kunnen hebben met het gebruik van .009-snaren?
En ergens begin december...quote:Op dinsdag 24 januari 2012 22:50 schreef Spelvout het volgende:
Gitaristentopic #533: Even Dogs Love It
Brian heeft hem!quote:
Kom, we gaan bij hem inbreken en nemen dat ding meequote:
Nu je het zegt, ik moet de nekpup van mijn tele nog omhoog schroeven en dat ding intoneren.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 22:53 schreef The_Dean het volgende:
Is de brugpickup ook sterker van volume?
Dit geeft volgens mij heel erg mooi aan hoe ver jij bent met je gitaar spel. Het is verre van perfect, maar zeker een leuk begin. Het zit volgens mij precies op de rand van wat jij kan. Je kunt horen dat je wel een beetje weet wat je doet en waar wat zit, maar bepaalde technieken mis je nog. Gevoel zit er nog niet in en het is wat houterig en ook je timing zit er vaak naast.quote:Op woensdag 25 januari 2012 00:20 schreef Braddie het volgende:
Pentatonic Improv on the Explorer by Bradley Van Dijk 1
Vinden julie hier van?, ik zat wat te klooien met een pentatonische toonladder, en dacht.. laat ik Cool Edit even opstarten, misschien komt er nog wat uit, nja.. half uurtje geklooit, en toen kwam dit er uiteindelijk uit, even uitgewerkt. zitten nog 1 a 2 schoonheidsfoutjes in, maar het is even een korte schets.
Het vervelendste is nog wel dat je zegt er dat er maar 1 a 2 schoonheidsfoutjes in zitten... Er zitten gewoon veel grove fouten in en het barst van de verdere schoonheidsfouten in het algemeen. Het is jammer dat je dat nog steeds niet in ziet.quote:Vinden julie hier van? Ik zat een beetje te klooien en dit kwam eruit. Wat zijn dingen waar ik nog op moet letten en wat kan ik beter als eerste gaan oefenen?
En de rest kan je je ook in vinden?quote:Op woensdag 25 januari 2012 02:57 schreef Braddie het volgende:
Qua timing zat ik inderdaad flink te rotzooien, het was het beste van een vrij lange improv, maargoed, ik heb hem nog een aantal x geluisterd en inderdaad, ik begin nu wel in te zien, dat ik flink moet werken aan timing/goede aanslagen/bijgeluiden.
Ga ik ook zeker doen.
Je moet het zo zien: Als je een lick/riff of solo hebt, dan zijn dat woorden(korte zinnen), zinnen of een gedicht. Je moet eerst leren de woorden leren voordat je het pas echt kan zeggen met het gevoel dat je op dat moment hebt. Een riff kun je op compleet verschillende manier spelen, maar dat betekent dus eigenlijk dat je verschillende dialecten/accenten gebruikt en dat neemt veel tijd in beslag en je moet de manier van 'zeggen' bestuderen. Dus veel naar de verschillende blues masters luisteren. Hoe 'zeggen' zij wat ze willen 'zeggen' ook al zeggen ze eigenlijk hetzelfde (dezelfde riff bijvoorbeeld).quote:Op woensdag 25 januari 2012 03:11 schreef Braddie het volgende:
Ja, absoluut.. 1 dingetje wat ik wel even wil toevoegen, hoe bedoel je dat precies met technieken?.
Als ik soms wat zit te jammen op blues kan ik er wel emotie in leggen, maar vaak lukt dat me niet..
Dat is een van de manieren, maar iedereen speelt een riff, zelfs in dezelfde positie, net iets anders. Het is een beetje de kunst om je eigen manier daarin te vinden. De verschillen zitten hem in de expressieve onderdelen die je kunt toevoegen: vibrato, hamer on's, pull off's, slides, bends, hoe lang je een noot laat klinken, welke timing je gebruikt etc. etc. Met al deze technieken kun je een riff helemaal van jezelf maken terwijl iedereen wel kan horen welke riff je speelt.quote:Op woensdag 25 januari 2012 03:42 schreef Braddie het volgende:
Aha, je kan een bepaalde lick/riff natuurlijk op meerdere positie`s spelen/vanuit andere hoeken benaderen, voor een andere sound/feel... als ik het goed heb?
NEE GODVERDOMME. JIJ ZOU EERST NOG EEN REACTIE GEVEN OP HET FILMPJE VAN SVYGYGATOR. HET GAAT NIET ALLEEN OM JOU. OPFLIKKEREN NU.quote:Op woensdag 25 januari 2012 00:20 schreef Braddie het volgende:
Pentatonic Improv on the Explorer by Bradley Van Dijk 1
Vinden julie hier van?, ik zat wat te klooien met een pentatonische toonladder, en dacht.. laat ik Cool Edit even opstarten, misschien komt er nog wat uit, nja.. half uurtje geklooit, en toen kwam dit er uiteindelijk uit, even uitgewerkt. zitten nog 1 a 2 schoonheidsfoutjes in, maar het is even een korte schets.
Hoe gaat het trouwens met je nieuwe bandje?quote:Op woensdag 25 januari 2012 11:02 schreef guitarist het volgende:
[..]
NEE GODVERDOMME. JIJ ZOU EERST NOG EEN REACTIE GEVEN OP HET FILMPJE VAN SVYGYGATOR. HET GAAT NIET ALLEEN OM JOU. OPFLIKKEREN NU.
Zoiets heb ik! (volgens mij een paar topics terug al eens gepost!)quote:
Ja goed!! Repeteren gaat lekker en de eerste optredens komen er aan, Clouso Meppel en Hedon Zwolle!quote:Op woensdag 25 januari 2012 11:03 schreef brother52 het volgende:
[..]
Hoe gaat het trouwens met je nieuwe bandje?
Hey chill, nieuw bandje dus. Hoe heten jullie?quote:Op woensdag 25 januari 2012 11:07 schreef guitarist het volgende:
[..]
Ja goed!! Repeteren gaat lekker en de eerste optredens komen er aan, Clouso Meppel en Hedon Zwolle!
Er staan al 3 liedjes van het album op onze Bandcamp die met de vorige bassist en gitarist zijn opgenomen. (zonder mij dus) Ik geef wel een gil als we een van de nieuwere liedjes online slingeren!
Ik kan ook van de microfoons XLR --> naar een kleine jack en dan via het tulpkabeltje de input in. Maakt dit uit voor de geluidskwaliteit als je minder verloopjes gebruikt?quote:
Firetripquote:Op woensdag 25 januari 2012 11:09 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Hey chill, nieuw bandje dus. Hoe heten jullie?
Ik lees dit nu pas! Als we nou weer eens een gitaristen meeting doen, dan neem ik hem mee. ;Dquote:
Barbecuemeet binnenkort toch?quote:Op woensdag 25 januari 2012 11:41 schreef guitarist het volgende:
[..]
Ik lees dit nu pas! Als we nou weer eens een gitaristen meeting doen, dan neem ik hem mee. ;D
Ah, tof. Jullie pakken het goed aan. Lokale kroegjes overslaan en meteen het clubcircuit in.quote:Op woensdag 25 januari 2012 11:07 schreef guitarist het volgende:
[..]
Ja goed!! Repeteren gaat lekker en de eerste optredens komen er aan, Clouso Meppel en Hedon Zwolle!
Er staan al 3 liedjes van het album op onze Bandcamp die met de vorige bassist en gitarist zijn opgenomen. (zonder mij dus) Ik geef wel een gil als we een van de nieuwere liedjes online slingeren!
Ik denk door te beginnen met de bas er wat meer uit te draaien?quote:Op woensdag 25 januari 2012 13:42 schreef KaMo het volgende:
Gave port, is dat een guitar port van line 6?
http://cl.ly/0l143c0e2D0r0Z3o3D0p
Mensen, hoe krijg ik mijn gitaar dnb zooi wat minder zompig? Iemand tips?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als ik het goede plaatje van die humbucker cover heb
[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 25-01-2012 14:07:46 ]
Zal zo eens kijkenquote:Op woensdag 25 januari 2012 14:07 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Als in het effect over de gitaar heen.
quote:Op woensdag 25 januari 2012 14:03 schreef ElmoFan het volgende:
Ok, dit word mijn makeover dan(gemaakt met mijn paintskills
)
Links is ervoor en rechts ernaVind je witte pickups in zwarte plaat niet mooi, zo heb ik het.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als ik het goede plaatje van die humbucker cover heb
Mooiste strat ever als je het mij vraagt...
Klonk en speelde hij maar zoals hij eruit ziet
https://www.facebook.com/HunterStreetOfficial - HunterStreet
Je had het over je gitaar, niet over de basquote:Op woensdag 25 januari 2012 14:12 schreef KaMo het volgende:
[..]
Zal zo eens kijken
Maar de basgitaar mag wel lekker bassy blijven?
Zo, je tips ter hand genomen en het stuk wat ik had aan het herschrijven, zodat het beter bij elkaar gaat passen en niet zomaar overloopt van het een naar het ander. zal deze week hopelijk nog iets op kunnen nemen, kijken of het dan beter isquote:Op dinsdag 24 januari 2012 15:11 schreef brother52 het volgende:
[..]
Het is nogal uit de maat en ik kan er eigenlijk geen chocola van maken. Klinkt een beetje alsof je 2 ideeën bij elkaar gegooid hebt.
Bij die jou vind ik het er nog best goed uitzien maar ik denk dat het best lelijk word bij mij door de naturel kleur, ik zal eens een paint maken met witquote:Op woensdag 25 januari 2012 14:12 schreef KaMo het volgende:
[..]
Zal zo eens kijken
Maar de basgitaar mag wel lekker bassy blijven?
[..]
Vind je witte pickups in zwarte plaat niet mooi, zo heb ik het.
[ afbeelding ]
Mooiste strat ever als je het mij vraagt...
Klonk en speelde hij maar zoals hij eruit ziet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 25-01-2012 15:00:20 ]
quote:Op woensdag 25 januari 2012 14:03 schreef ElmoFan het volgende:
Ok, dit word mijn makeover dan(gemaakt met mijn paintskills
)
Links is ervoor en rechts ernaVind zelf met zwarte plaat en witte pickups/controls ook mooier denk ik... Ziet er zo uit:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als ik het goede plaatje van die humbucker cover hebSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 25 januari 2012 15:00 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Vind zelf met zwarte plaat en witte pickups/controls ook mooier denk ik... Ziet er zo uit:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op woensdag 25 januari 2012 14:54 schreef ElmoFan het volgende:
[..]
EDIT:
Ziet er ook niet echt verkeerd uitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 25-01-2012 15:04:06 ]
Whehe, ja... je was me net voor. Net als met gitaren is ook met het posten hier timing van essentieel belangquote:
linkje? Ben wel benieuwd.quote:Op woensdag 25 januari 2012 14:24 schreef CaptainCookie het volgende:
Is er trouwens iemand in dit topic wiens huis nu een kamer in Utrecht op Kamernet heeft staan? De beschrijving van een van de huisgenoten kwam mij wel bekend voor.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kom er alleen net pas achter dat de Shure SM57 geen phantom power nodig heeft. Als ik een XLR > 1/4" connector had gekocht kon ik dus gewoon de guitar input op mijn FTP gebruiken
Oh, bij de brug-pickup krijg ik trouwens veel geruis en bij de "nek" pickup geen, zowel door de versterker als DI. Ik heb het met 3 verschillende kabels geprobeerd. Als ik de toon helemaal naar beneden draai heb ik nergens last van
[ Bericht 5% gewijzigd door Spelvout op 26-01-2012 23:17:36 ]
quote:Op woensdag 25 januari 2012 16:13 schreef Spelvout het volgende:
Weee
Tof.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kom er alleen net pas achter dat de Shure SM57 geen phantom power nodig heeft. Als ik een XLR > 1/4" connector had gekocht kon ik dus gewoon de guitar input op mijn FTP gebruiken![]()
RBX270?Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
Goede keusquote:Op woensdag 25 januari 2012 16:46 schreef Spelvout het volgende:
[..]
Yep, en toch maar voor zwart gegaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |