Met dumbells bedoel je neem ik aan? Ik ga dan zitten, pak de dumbells van de vloer en geef dan inderdaad met het omhoog komen de gewichten een zwiepje geef om ze aan mijn schouders te krijgen.quote:Op zondag 22 januari 2012 01:21 schreef DeRakker. het volgende:
Vraag me trouwens af hoe jullie shoulder press op een bankje de gewichten naar boven brengt?
Door vanaf de grond naar boven zwiepen? of staand de gewichten omhoog zwiepen en dan gaan zitten?
Het is sowieso erg blessure gevoelig voor je schouders... maar er zal vast wel een goede manier zijn.
ja dumbells.quote:Op zondag 22 januari 2012 01:28 schreef Snakey het volgende:
[..]
Met dumbells bedoel je neem ik aan? Ik ga dan zitten, pak de dumbells van de vloer en geef dan inderdaad met het omhoog komen de gewichten een zwiepje geef om ze aan mijn schouders te krijgen.
Of dat goed is weet ik niet, maar het werkt.
Ik laat de dumbells, gecontroleerd, tegen m´n schouders aan komen zodat ik niet te ver naar achter door kan. Dus niet zo dat ik bijna door het bankje heen ga.quote:Op zondag 22 januari 2012 01:33 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
ja dumbells.
Ja zo doe ik het ook, maar het lijkt me niet bepaald goed voor je schouders![]()
Ik heb het een keer staand geprobeerd omdat ik dit iemand zag doen met veel gewicht... maar dat is ook nogal kut omdat wanneer je gaat zitten je snel je balans kwijt raakt en bijv. te ver met je arm naar achter gaat.
Op je knieën leggen kan ook maar dan kan je geen zwiep geven waardoor het te zwaar wordt.
ik doe eigenlijk nooit biceps isolatie. pullups en ander compound zijn veel beter.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 23:19 schreef BeamofLight het volgende:
Echt, waarom biceps trainen? Zonde vd tijd. Wide grip pull ups will do the.thing
O ja: en reageren op borst, benen en rug op een dag ...
Nee ik ook echt nooit. Laatste 2 jaar niet iig. Biceps lopen ook gewoon niet achter bij de rest. Pak biceps bij mijn rug en chin/pull-ups blijkbaar genoeg mee.quote:Op zondag 22 januari 2012 02:29 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
ik doe eigenlijk nooit biceps isolatie. pullups en ander compound zijn veel beter.
Zit nu in week twee en erger me wel dood aan het lage gewicht. Maar wanneer ik verder kijk in het schema lijkt het me wel echt interessant worden:)quote:Op zondag 22 januari 2012 18:37 schreef slacker_nl het volgende:
Over twee weken ga ik eens kijken of dat Stronglift 5x5 wat is.
Argh, dat ding gaat omhoog in increments van 2,5kg, mijn sportschool heeft geen 1,25kg schijven...
quote:Strength training is a marathon, not a sprint – keep that in mind.
is het niet de bedoeling, net als met hardloopschema's, dat je begint met een week waarvan je de gewichten net aan kan, en van daaruit verder werkt?quote:Op zondag 22 januari 2012 20:45 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Zit nu in week twee en erger me wel dood aan het lage gewicht. Maar wanneer ik verder kijk in het schema lijkt het me wel echt interessant worden:)
Die heb ik ook.quote:Op zondag 22 januari 2012 21:39 schreef obsama het volgende:
Ik heb moeite om aan mijn dagelijkse voeding te komen met alleen voedsel en wil dus een whey proberen.
http://www.bodyenfitshop.(...)tion/whey-perfection
is dit prima ? Dingen als amonizuren zeggen mij namelijk niks.
En hoe doseren jullie dit ?
Als die dingen je niks zeggen hoe weet je dan dat je dat product nodug hebt!?quote:Op zondag 22 januari 2012 21:39 schreef obsama het volgende:
Ik heb moeite om aan mijn dagelijkse voeding te komen met alleen voedsel en wil dus een whey proberen.
http://www.bodyenfitshop.(...)tion/whey-perfection
is dit prima ? Dingen als amonizuren zeggen mij namelijk niks.
En hoe doseren jullie dit ?
Dit deed ik eerst ook, maar toen ik bij wat hogere gewichten kwam, vond ik dit toch aardig lastig.quote:Op zondag 22 januari 2012 01:28 schreef Snakey het volgende:
[..]
Met dumbells bedoel je neem ik aan? Ik ga dan zitten, pak de dumbells van de vloer en geef dan inderdaad met het omhoog komen de gewichten een zwiepje geef om ze aan mijn schouders te krijgen.
Of dat goed is weet ik niet, maar het werkt.
Het lokt mij ook wel, echt gestructureerd progressief zijn mijn workouts nu niet meer. Zou wel wat structureler kracht willen toevoegen op de grote lifts, en dan is StrongLifts 5x5 wel een safe bet. Heb als egodoel gesteld dat ik 100 kg bench toch wel wil halen in 2012. (zit nu op 74 kg, I know)quote:Op zondag 22 januari 2012 18:37 schreef slacker_nl het volgende:
Over twee weken ga ik eens kijken of dat Stronglift 5x5 wat is.
Argh, dat ding gaat omhoog in increments van 2,5kg, mijn sportschool heeft geen 1,25kg schijven...
Hoeveel woog jij ook alweer?quote:Op zondag 22 januari 2012 22:43 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Het lokt mij ook wel, echt gestructureerd progressief zijn mijn workouts nu niet meer. Zou wel wat structureler kracht willen toevoegen op de grote lifts, en dan is StrongLifts 5x5 wel een safe bet. Heb als egodoel gesteld dat ik 100 kg bench toch wel wil halen in 2012. (zit nu op 74 kg, I know)
Ik zie er alleen gewoon tegenop om alle lifts te resetten naar 20 kg, en dan duurt het bijvoorbeeld weer 100 - 20 = 80, 80 / 2.5 / 3 = meer dan 10 weken voor ik weer op 100 kg squat zit. Techniek zal wel beter worden, en 5x5 is natuurlijk zwaarder dan de 3x5 die ik nu doe, maar toch. Het voelt zo 'zonde'.Zou je nog steeds kracht en spiermassa bijboeken als je traint met gewichten die lichter zijn dan wat je tot nu doe gedaan hebt? Het voelt voor mij namelijk alsof die eerste x weken dan gewoon een soort van stilstand is wat betreft gains.
Die iPod/iPhone/iPad app is ook leuk trouwens, lekker simpel: http://itunes.apple.com/us/app/stronglifts/id488580022?mt=8
78 kg maatje, 74 kg bench is mijn 3x5 werkgewicht tot nu toe. (tevens PR) En goed dat je niet meer fatty bent.quote:Op zondag 22 januari 2012 22:45 schreef Levolution het volgende:
[..]
Hoeveel woog jij ook alweer?
Ik 67kg en zit ook op 74kg bp. Heb ooit aan de 85kg gezeten, maar was toen fatty.
Ik vraag dit overigens uit interesse, ik twijfel namelijk aan mijn kracht en wil weten of ik omhoog zou moeten.
Aight, ik doe 3x8. Misschien een te algemene vraag, maar wat is 'goed'? Ik heb ooit gelezen: anderhalf keer je eigen gewicht.quote:Op zondag 22 januari 2012 22:47 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
78 kg maatje, 74 kg bench is mijn 3x5 werkgewicht tot nu toe. (tevens PR) En goed dat je niet meer fatty bent.
Ja, ik begon al op mijn 16e. Tot mijn 18e serieus. Daarna een paar jaar gestopt (met incidenteel wel eens trainen). Ben sinds afgelopen september weer toegewijd (ben nu 22).quote:Ik had op de middelbare school gewoon moeten beginnen met trainen, en niet vorig jaar.Maar goed, daarom voelt het voor mij nu ook een beetje als een race om zo hard mogelijk te gaan nu.
http://www.exrx.net/Testing/WeightLifting/BenchStandardsKg.htmlquote:Op zondag 22 januari 2012 22:50 schreef Levolution het volgende:
[..]
Aight, ik doe 3x8. Misschien een te algemene vraag, maar wat is 'goed'? Ik heb ooit gelezen: anderhalf keer je eigen gewicht.
Verrekte handig, ik moet echt vaker op die site kijken. Bedankt.quote:Op zondag 22 januari 2012 22:57 schreef Autobandje het volgende:
[..]
http://www.exrx.net/Testing/WeightLifting/BenchStandardsKg.html
quote:Op zondag 22 januari 2012 22:43 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Zou je nog steeds kracht en spiermassa bijboeken als je traint met gewichten die lichter zijn dan wat je tot nu doe gedaan hebt? Het voelt voor mij namelijk alsof die eerste x weken dan gewoon een soort van stilstand is wat betreft gains.
[..]
Tellen jullie de stang mee of niet ? Ik tel de stang nooit mee in statsquote:Op zondag 22 januari 2012 22:57 schreef Autobandje het volgende:
[..]
Ja zo wanhopig om het ware gewicht te tellen hequote:Op zondag 22 januari 2012 23:04 schreef Weissman het volgende:
[..]
Tellen jullie de stang mee of niet ? Ik tel de stang nooit mee in statsklinkt zo wanhopig.
Ik tel de stang wel mee, ben het altijd al zo gewend.quote:Op zondag 22 januari 2012 23:04 schreef Weissman het volgende:
[..]
Tellen jullie de stang mee of niet ? Ik tel de stang nooit mee in statsklinkt zo wanhopig.
quote:Op zondag 22 januari 2012 23:04 schreef Weissman het volgende:
[..]
Wtfquote:Op zondag 22 januari 2012 23:04 schreef Weissman het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, de eerste 10kilo ook niet want dat stelt niks voor.quote:Op zondag 22 januari 2012 23:04 schreef Weissman het volgende:
[..]
Ik gebruik geeneens kleinere gewichten, als ik omhoog wil in gewicht gooi ik er gewoon nog twee 25 kg platen bij op.quote:Op zondag 22 januari 2012 23:21 schreef Zith het volgende:
Ik tel alleen de 25kg platen mee, al die kleinere gewichten en de stand meetellen is zo wanhopig. Je moet wel alpha blijven he.
Hoezo moet je alles resetten naar 20kg? Zelfs ik hoef dat niet te doen...?quote:Op zondag 22 januari 2012 22:43 schreef Panzermaus het volgende:
Het lokt mij ook wel, echt gestructureerd progressief zijn mijn workouts nu niet meer. Zou wel wat structureler kracht willen toevoegen op de grote lifts, en dan is StrongLifts 5x5 wel een safe bet. Heb als egodoel gesteld dat ik 100 kg bench toch wel wil halen in 2012. (zit nu op 74 kg, I know)
Ik zie er alleen gewoon tegenop om alle lifts te resetten naar 20 kg, en dan duurt het bijvoorbeeld weer 100 - 20 = 80, 80 / 2.5 / 3 = meer dan 10 weken voor ik weer op 100 kg squat zit. Techniek zal wel beter worden, en 5x5 is natuurlijk zwaarder dan de 3x5 die ik nu doe, maar toch. Het voelt zo 'zonde'.Zou je nog steeds kracht en spiermassa bijboeken als je traint met gewichten die lichter zijn dan wat je tot nu doe gedaan hebt? Het voelt voor mij namelijk alsof die eerste x weken dan gewoon een soort van stilstand is wat betreft gains.
Die iPod/iPhone/iPad app is ook leuk trouwens, lekker simpel: http://itunes.apple.com/us/app/stronglifts/id488580022?mt=8
1 2 3 4 5 6 | Weight Reps 5RM Starting Weight Squat 55 (4x)6 57 27,5 Bench 47,2 (4x)4 46 22,5 Press 0 0 0 20 Row 50 (5x)6 52 30 Deadlift 55 (4x)6 57 40 |
des te lager je begint des te langer kan je progressie blijven maken. Met jouw bescheiden stats zou beginnen op 20 zeker geen slechte zet zijn overigens, al maakt het ook niet heel veel uit (flauwquote:Op zondag 22 januari 2012 23:52 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Hoezo moet je alles resetten naar 20kg? Zelfs ik hoef dat niet te doen...?
Dit zijn de voorlopige cijfers waar ik mee moet gaan beginnen.
[ code verwijderd ]
Leuk dat je die eerste 3 weken progressie boekt maar wat heb je eraan? je hebt al enigzins een basis, waarom dan weer helemaal opnieuw beginnen met 20 kg? Tenzij je op 1 been wil gaan squatten de eerste paar weken?quote:Op maandag 23 januari 2012 09:39 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
des te lager je begint des te langer kan je progressie blijven maken. Met jouw bescheiden stats zou beginnen op 20 zeker geen slechte zet zijn overigens, al maakt het ook niet heel veel uit (flauw)
don't hate the playa, hate the game. (En juist die eerste 3 weken boek je geen progressie, dat is een opbouw/gewennigs fase voor je toekomstige werk, wanneer het wél zwaar wordt.)quote:Op maandag 23 januari 2012 10:12 schreef fathank het volgende:
[..]
Leuk dat je die eerste 3 weken progressie boekt maar wat heb je eraan? je hebt al enigzins een basis, waarom dan weer helemaal opnieuw beginnen met 20 kg? Tenzij je op 1 been wil gaan squatten de eerste paar weken?
Meestal andersom wat ik leesquote:Op maandag 23 januari 2012 10:45 schreef Zith het volgende:
Panzer, waarom wil je van 3x5 (ik neem aan SS) naar stronglifts?
Doel was ook om een beetje een beeld te krijgen van wat goede startgewichten zouden zijn voor eventueel SL 5x5. Bench 45-50 kg, Squat 60-65 kg. Deadlift 75 kg, maar mag eigenlijk wel meer zijn. Form valt voor mijn idee vrij weinig aan te verbeteren en het is maar 1 werkset per training. (1 of 2x deadliften per week dus)quote:Squat (geen rack, vanaf benchpress station)
5x20
5x30
5x40
5x60
5x80
5x80
5x80
Bench
5x20
5x30
5x40
5x50
3x5x60
3x5x65
3x5x70
Deadlift
5x50
5x70
5x100
Ging goed, goede form, goede diepte, geen pijntjes, etc.Paste allemaal binnen de 45 minuten. (de tent ging om 11:30 dicht)
Coole site, zit qua bench tussen intermediate en advanced in, had ik niet verwacht. Squat en deadlift zijn wel triest thoughquote:Op zondag 22 januari 2012 22:57 schreef Autobandje het volgende:
[..]
Doe gewoon split, als je alleen maar schema's aan het verneuken bent naar je eigen gevoel.quote:Op maandag 23 januari 2012 13:32 schreef Panzermaus het volgende:
Ik zit op dit moment eigenlijk tussen twee kampen in, ik doe geen stricte SS 3x5 en ook geen SL 5x5.
Zijn dat trouwens je stats in de quote?quote:Op maandag 23 januari 2012 13:32 schreef Panzermaus het volgende:
Ik zit op dit moment eigenlijk tussen twee kampen in, ik doe geen stricte SS 3x5 en ook geen SL 5x5. Ik doe wel squat/bench/deads/press/pendlay row met 3x5, maar daarbij ook veel dips + pullups + leg press + lat pulldown + cable row. Ik streef er wel naar gewicht toe te voegen met 2 kg per week, maar zou dit toch wel wat structureler willen maken en meer focus willen leggen op kracht bij squat/bench/deads. Ook wil ik gewoon die 100 kg bench halen, heb tot nu toe 3x5x74 ge-'maxt' als werkgewicht. Feelsbadman om nog niet eens je BW te drukken voor reps.Ik weet dat het geen race is, maar toch. Ik wil gewoon hard blijven gaan.
Daarnaast denk ik dat een hogere bench me betere armen gaat geven, ook al is dat grotendeels gerelateerd aan je genen en lichaamsgewicht en niet per se aan je triceps. Ik vind ze vooral van de voorkant (relaxed) gewoon nog wat ielig ogen. (onderarmen zijn dan bijna breder dan bovenarmen) Wanneer ik ze aanspan maken mijn bi's het voor mij weer helemaal goed. Triceps moeten gewoon groter, dat is nooit verkeerd.
Vandaag lichte squat/bench/deadlift gedaan en me bij elke set helemaal toegelegd op het perfectioneren van de vorm. Dus de bar omhoogbrengen zonder te denken aan de bar en juist je spieren voelen bij elk gedeelte van de beweging, etc etc. Wel eens goed voor een keer, had zaterdagochtend ook al (zwaardere) squat/bench/deadlifts gedaan en wilde dit gewoon even doen op mijn vrije ochtend.
[..]
Doel was ook om een beetje een beeld te krijgen van wat goede startgewichten zouden zijn voor eventueel SL 5x5. Bench 45-50 kg, Squat 60-65 kg. Deadlift 75 kg, maar mag eigenlijk wel meer zijn. Form valt voor mijn idee vrij weinig aan te verbeteren en het is maar 1 werkset per training. (1 of 2x deadliften per week dus)
Wat zou wijsheid zijn? Sowieso lijkt het me gewoon eens fijn om 5 werksets per oefening per training te doen, en lekker hard blijven progressen met 2.5 kg per training. Ik wil gewoon blijven groeien.
Hij is ook ecto, die kunnen standaard al niet zo veel kilo's weg tillen.quote:Op maandag 23 januari 2012 16:29 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Zijn dat trouwens je stats in de quote?
Had wel meer verwacht aan je verhalen te horen
Creatine ethyl ester zou beter opgenomen worden. Klinkt ook wel logisch, als je bedenkt dat er een ethylgroep aan gebonden is, wat de verbinding lipofieler maakt (kan dus beter membranen passeren).quote:Op maandag 23 januari 2012 16:21 schreef GTL het volgende:
Iemand ervaring met onderstaande 'creatine ethyl ester':
[ afbeelding ]
En dan nog een vraag, ik overweeg dit te kopen. 'Normale' creatine gebruik je dagelijks, ook op niet trainingsdagen. Hoe zit het hiermee? Het etiket zegt: "Neem 2 tabletten op een lege maag 30 minuten voor de training en 2 tabletten direct na de training"
Kan iemand het verschil tussen 'gewone' creatine en ethyl ester uitleggen? Er wordt vermeld dat er geen oplaadfase nodig is (wat bij gewone creatine wel zo is).
Iemand verstand van crea hier?
Maar nog steeds zie ik geen reden voor waarom SL over SS, behalve dat het je fijn lijkt om 5x te doen. Ik vraag me namelijk af of dit beter is dan 3x5. Met 3x5 zal je meer kunnen liften, en omdat meer reps niet beter is (1-5 voor kracht) heb ik ook altjid het idee dat meer sets niet altijd beter is. Met SS moet je ook 2.5kg erbij doen elke oefening.quote:
Ga terug naar je aanrechtquote:Op maandag 23 januari 2012 17:18 schreef Weissman het volgende:
Panzermaus-wannabe's
Ik weet niet wie triester is
Kijk deze boi stoer zijn danquote:Op maandag 23 januari 2012 18:19 schreef Levolution het volgende:
Aanrecht.
Koken.
Eten.
BB'ers die niet voor zichzelf koken.
Deze baas snapt hetquote:Op maandag 23 januari 2012 18:19 schreef Levolution het volgende:
Aanrecht.
Koken.
Eten.
BB'ers die niet voor zichzelf koken.
Mwah, dat is het niet.quote:Op maandag 23 januari 2012 16:09 schreef 16meter het volgende:
[..]
Doe gewoon split, als je alleen maar schema's aan het verneuken bent naar je eigen gevoel.
Nah, die liggen iets hoger. (74/100/120, SS 3x5) Heb alles kg bij kg moeten opbouwen. (bij wijze van spreken dan) Soms lees ik wel eens 'sup guys went to the gym today, first time barbell benching and i managed to push out 8 reps with x lbs, this any good?' En dan dus een gewicht waar ik echt voor heb moeten knokken, zelfs toen ik al een poosje trainde.quote:Op maandag 23 januari 2012 16:29 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Zijn dat trouwens je stats in de quote?
Had wel meer verwacht aan je verhalen te horen
Goodluck brah, lift hard, smart and FAST.quote:Op maandag 23 januari 2012 17:13 schreef Chuck_Norris het volgende:
Vandaag voor het eerst met 1.5 scoop blazen. Even die bottleneck van BP breken
Goed gezien! Ik denk ook dat het de 'meer structuur, meer spreadsheets, etc' is wat me aantrekt naar SL 5x5. Terwijl de schema's bijna uit dezelfde oefeningen bestaan en ik me ook niet kan voorstellen dat je langer kunt progressen op 5x5 dan op 3x5. Ik denk gewoon dat ik zo snel mogelijk het power rack in moet en die squat moet gaan opvoeren, en gewoon progressief blijven doorbenchen. Dan lijkt het me dat die wel bijtrekt.quote:Op maandag 23 januari 2012 16:46 schreef Zith het volgende:
[..]
Maar nog steeds zie ik geen reden voor waarom SL over SS, behalve dat het je fijn lijkt om 5x te doen. Ik vraag me namelijk af of dit beter is dan 3x5. Met 3x5 zal je meer kunnen liften, en omdat meer reps niet beter is (1-5 voor kracht) heb ik ook altjid het idee dat meer sets niet altijd beter is. Met SS moet je ook 2.5kg erbij doen elke oefening.
je hebt zo'n sheet van convict conditioning met progressiequote:Op maandag 23 januari 2012 19:08 schreef mister_popcorn het volgende:
denk dat ik het antwoord wel weet, maar toch even vragen:
kan hier iemand one-arm push ups?
Ik wil ze graag kunnen, maar het is een redelijk pittige oefeningen, die je met beide pootjes even goed terug op vloer terugzet... Tips, advies of troostende woorden kunnen hier gepost worden:
Kan er wel zo'n 10 per arm. Zorg gewoon dat je je benen wijd houdt (in tegenstelling tot normale push ups) en met de 'losse' arm op je bil of achterkant bovenbeen voor balans zorgen.quote:Op maandag 23 januari 2012 19:08 schreef mister_popcorn het volgende:
Ik wil ze graag kunnen, maar het is een redelijk pittige oefeningen, die je met beide pootjes even goed terug op vloer terugzet... Tips, advies of troostende woorden kunnen hier gepost worden:
quote:
Bedankt, was al op zoek maar nog niets gevonden.quote:
knettershard aan je benchpress werken (dumbellpresses mag ook), want dat is in principe dezelfde beweging.quote:Op maandag 23 januari 2012 19:08 schreef mister_popcorn het volgende:
rightquote:Op maandag 23 januari 2012 20:13 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
knettershard aan je benchpress werken (dumbellpresses mag ook), want dat is in principe dezelfde beweging.
Ja dat ken ik, heb je maten die ziek veel meer gewicht aankunnen alsof het niks is.quote:Nah, die liggen iets hoger. (74/100/120, SS 3x5) Heb alles kg bij kg moeten opbouwen. (bij wijze van spreken dan) Soms lees ik wel eens 'sup guys went to the gym today, first time barbell benching and i managed to push out 8 reps with x lbs, this any good?' En dan dus een gewicht waar ik echt voor heb moeten knokken, zelfs toen ik al een poosje trainde.
Je hebt ook vaak van die Asians die echt ziek sterk zijn voor hun bodyweight en aantal maanden training.En dan zien ze er niet eens heel buff of estethisch uit, wel grappig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |