Met dumbells bedoel je neem ik aan? Ik ga dan zitten, pak de dumbells van de vloer en geef dan inderdaad met het omhoog komen de gewichten een zwiepje geef om ze aan mijn schouders te krijgen.quote:Op zondag 22 januari 2012 01:21 schreef DeRakker. het volgende:
Vraag me trouwens af hoe jullie shoulder press op een bankje de gewichten naar boven brengt?
Door vanaf de grond naar boven zwiepen? of staand de gewichten omhoog zwiepen en dan gaan zitten?
Het is sowieso erg blessure gevoelig voor je schouders... maar er zal vast wel een goede manier zijn.
ja dumbells.quote:Op zondag 22 januari 2012 01:28 schreef Snakey het volgende:
[..]
Met dumbells bedoel je neem ik aan? Ik ga dan zitten, pak de dumbells van de vloer en geef dan inderdaad met het omhoog komen de gewichten een zwiepje geef om ze aan mijn schouders te krijgen.
Of dat goed is weet ik niet, maar het werkt.
Ik laat de dumbells, gecontroleerd, tegen m´n schouders aan komen zodat ik niet te ver naar achter door kan. Dus niet zo dat ik bijna door het bankje heen ga.quote:Op zondag 22 januari 2012 01:33 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
ja dumbells.
Ja zo doe ik het ook, maar het lijkt me niet bepaald goed voor je schouders![]()
Ik heb het een keer staand geprobeerd omdat ik dit iemand zag doen met veel gewicht... maar dat is ook nogal kut omdat wanneer je gaat zitten je snel je balans kwijt raakt en bijv. te ver met je arm naar achter gaat.
Op je knieën leggen kan ook maar dan kan je geen zwiep geven waardoor het te zwaar wordt.
ik doe eigenlijk nooit biceps isolatie. pullups en ander compound zijn veel beter.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 23:19 schreef BeamofLight het volgende:
Echt, waarom biceps trainen? Zonde vd tijd. Wide grip pull ups will do the.thing
O ja: en reageren op borst, benen en rug op een dag ...
Nee ik ook echt nooit. Laatste 2 jaar niet iig. Biceps lopen ook gewoon niet achter bij de rest. Pak biceps bij mijn rug en chin/pull-ups blijkbaar genoeg mee.quote:Op zondag 22 januari 2012 02:29 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
ik doe eigenlijk nooit biceps isolatie. pullups en ander compound zijn veel beter.
Zit nu in week twee en erger me wel dood aan het lage gewicht. Maar wanneer ik verder kijk in het schema lijkt het me wel echt interessant worden:)quote:Op zondag 22 januari 2012 18:37 schreef slacker_nl het volgende:
Over twee weken ga ik eens kijken of dat Stronglift 5x5 wat is.
Argh, dat ding gaat omhoog in increments van 2,5kg, mijn sportschool heeft geen 1,25kg schijven...
quote:Strength training is a marathon, not a sprint – keep that in mind.
is het niet de bedoeling, net als met hardloopschema's, dat je begint met een week waarvan je de gewichten net aan kan, en van daaruit verder werkt?quote:Op zondag 22 januari 2012 20:45 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Zit nu in week twee en erger me wel dood aan het lage gewicht. Maar wanneer ik verder kijk in het schema lijkt het me wel echt interessant worden:)
Die heb ik ook.quote:Op zondag 22 januari 2012 21:39 schreef obsama het volgende:
Ik heb moeite om aan mijn dagelijkse voeding te komen met alleen voedsel en wil dus een whey proberen.
http://www.bodyenfitshop.(...)tion/whey-perfection
is dit prima ? Dingen als amonizuren zeggen mij namelijk niks.
En hoe doseren jullie dit ?
Als die dingen je niks zeggen hoe weet je dan dat je dat product nodug hebt!?quote:Op zondag 22 januari 2012 21:39 schreef obsama het volgende:
Ik heb moeite om aan mijn dagelijkse voeding te komen met alleen voedsel en wil dus een whey proberen.
http://www.bodyenfitshop.(...)tion/whey-perfection
is dit prima ? Dingen als amonizuren zeggen mij namelijk niks.
En hoe doseren jullie dit ?
Dit deed ik eerst ook, maar toen ik bij wat hogere gewichten kwam, vond ik dit toch aardig lastig.quote:Op zondag 22 januari 2012 01:28 schreef Snakey het volgende:
[..]
Met dumbells bedoel je neem ik aan? Ik ga dan zitten, pak de dumbells van de vloer en geef dan inderdaad met het omhoog komen de gewichten een zwiepje geef om ze aan mijn schouders te krijgen.
Of dat goed is weet ik niet, maar het werkt.
Het lokt mij ook wel, echt gestructureerd progressief zijn mijn workouts nu niet meer. Zou wel wat structureler kracht willen toevoegen op de grote lifts, en dan is StrongLifts 5x5 wel een safe bet. Heb als egodoel gesteld dat ik 100 kg bench toch wel wil halen in 2012. (zit nu op 74 kg, I know)quote:Op zondag 22 januari 2012 18:37 schreef slacker_nl het volgende:
Over twee weken ga ik eens kijken of dat Stronglift 5x5 wat is.
Argh, dat ding gaat omhoog in increments van 2,5kg, mijn sportschool heeft geen 1,25kg schijven...
Hoeveel woog jij ook alweer?quote:Op zondag 22 januari 2012 22:43 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Het lokt mij ook wel, echt gestructureerd progressief zijn mijn workouts nu niet meer. Zou wel wat structureler kracht willen toevoegen op de grote lifts, en dan is StrongLifts 5x5 wel een safe bet. Heb als egodoel gesteld dat ik 100 kg bench toch wel wil halen in 2012. (zit nu op 74 kg, I know)
Ik zie er alleen gewoon tegenop om alle lifts te resetten naar 20 kg, en dan duurt het bijvoorbeeld weer 100 - 20 = 80, 80 / 2.5 / 3 = meer dan 10 weken voor ik weer op 100 kg squat zit. Techniek zal wel beter worden, en 5x5 is natuurlijk zwaarder dan de 3x5 die ik nu doe, maar toch. Het voelt zo 'zonde'.Zou je nog steeds kracht en spiermassa bijboeken als je traint met gewichten die lichter zijn dan wat je tot nu doe gedaan hebt? Het voelt voor mij namelijk alsof die eerste x weken dan gewoon een soort van stilstand is wat betreft gains.
Die iPod/iPhone/iPad app is ook leuk trouwens, lekker simpel: http://itunes.apple.com/us/app/stronglifts/id488580022?mt=8
78 kg maatje, 74 kg bench is mijn 3x5 werkgewicht tot nu toe. (tevens PR) En goed dat je niet meer fatty bent.quote:Op zondag 22 januari 2012 22:45 schreef Levolution het volgende:
[..]
Hoeveel woog jij ook alweer?
Ik 67kg en zit ook op 74kg bp. Heb ooit aan de 85kg gezeten, maar was toen fatty.
Ik vraag dit overigens uit interesse, ik twijfel namelijk aan mijn kracht en wil weten of ik omhoog zou moeten.
Aight, ik doe 3x8. Misschien een te algemene vraag, maar wat is 'goed'? Ik heb ooit gelezen: anderhalf keer je eigen gewicht.quote:Op zondag 22 januari 2012 22:47 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
78 kg maatje, 74 kg bench is mijn 3x5 werkgewicht tot nu toe. (tevens PR) En goed dat je niet meer fatty bent.
Ja, ik begon al op mijn 16e. Tot mijn 18e serieus. Daarna een paar jaar gestopt (met incidenteel wel eens trainen). Ben sinds afgelopen september weer toegewijd (ben nu 22).quote:Ik had op de middelbare school gewoon moeten beginnen met trainen, en niet vorig jaar.Maar goed, daarom voelt het voor mij nu ook een beetje als een race om zo hard mogelijk te gaan nu.
http://www.exrx.net/Testing/WeightLifting/BenchStandardsKg.htmlquote:Op zondag 22 januari 2012 22:50 schreef Levolution het volgende:
[..]
Aight, ik doe 3x8. Misschien een te algemene vraag, maar wat is 'goed'? Ik heb ooit gelezen: anderhalf keer je eigen gewicht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |