abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 januari 2012 @ 16:21:44 #126
366114 GTL
Gym, Tan & Laundry
pi_107142359
Iemand ervaring met onderstaande 'creatine ethyl ester':

En dan nog een vraag, ik overweeg dit te kopen. 'Normale' creatine gebruik je dagelijks, ook op niet trainingsdagen. Hoe zit het hiermee? Het etiket zegt: "Neem 2 tabletten op een lege maag 30 minuten voor de training en 2 tabletten direct na de training"

Kan iemand het verschil tussen 'gewone' creatine en ethyl ester uitleggen? Er wordt vermeld dat er geen oplaadfase nodig is (wat bij gewone creatine wel zo is).

Iemand verstand van crea hier?
pi_107142497
Aan de verpakking zie je al dat het een overpriced bullshit supplement is.

Bestel gewoon monohydraat van een huismerk.
pi_107142657
quote:
14s.gif Op maandag 23 januari 2012 13:32 schreef Panzermaus het volgende:
Ik zit op dit moment eigenlijk tussen twee kampen in, ik doe geen stricte SS 3x5 en ook geen SL 5x5. Ik doe wel squat/bench/deads/press/pendlay row met 3x5, maar daarbij ook veel dips + pullups + leg press + lat pulldown + cable row. Ik streef er wel naar gewicht toe te voegen met 2 kg per week, maar zou dit toch wel wat structureler willen maken en meer focus willen leggen op kracht bij squat/bench/deads. Ook wil ik gewoon die 100 kg bench halen, heb tot nu toe 3x5x74 ge-'maxt' als werkgewicht. Feelsbadman om nog niet eens je BW te drukken voor reps. :o Ik weet dat het geen race is, maar toch. Ik wil gewoon hard blijven gaan. ;(

Daarnaast denk ik dat een hogere bench me betere armen gaat geven, ook al is dat grotendeels gerelateerd aan je genen en lichaamsgewicht en niet per se aan je triceps. Ik vind ze vooral van de voorkant (relaxed) gewoon nog wat ielig ogen. (onderarmen zijn dan bijna breder dan bovenarmen) Wanneer ik ze aanspan maken mijn bi's het voor mij weer helemaal goed. Triceps moeten gewoon groter, dat is nooit verkeerd. :(

Vandaag lichte squat/bench/deadlift gedaan en me bij elke set helemaal toegelegd op het perfectioneren van de vorm. Dus de bar omhoogbrengen zonder te denken aan de bar en juist je spieren voelen bij elk gedeelte van de beweging, etc etc. Wel eens goed voor een keer, had zaterdagochtend ook al (zwaardere) squat/bench/deadlifts gedaan en wilde dit gewoon even doen op mijn vrije ochtend.

[..]

Doel was ook om een beetje een beeld te krijgen van wat goede startgewichten zouden zijn voor eventueel SL 5x5. Bench 45-50 kg, Squat 60-65 kg. Deadlift 75 kg, maar mag eigenlijk wel meer zijn. Form valt voor mijn idee vrij weinig aan te verbeteren en het is maar 1 werkset per training. (1 of 2x deadliften per week dus)

Wat zou wijsheid zijn? Sowieso lijkt het me gewoon eens fijn om 5 werksets per oefening per training te doen, en lekker hard blijven progressen met 2.5 kg per training. Ik wil gewoon blijven groeien.
Zijn dat trouwens je stats in de quote?
Had wel meer verwacht aan je verhalen te horen :P
pi_107143074
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 16:29 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Hij is ook ecto, die kunnen standaard al niet zo veel kilo's weg tillen.
If not now, then when.
  maandag 23 januari 2012 @ 16:42:26 #130
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_107143191
quote:
5s.gif Op maandag 23 januari 2012 16:21 schreef GTL het volgende:
Iemand ervaring met onderstaande 'creatine ethyl ester':

[ afbeelding ]

En dan nog een vraag, ik overweeg dit te kopen. 'Normale' creatine gebruik je dagelijks, ook op niet trainingsdagen. Hoe zit het hiermee? Het etiket zegt: "Neem 2 tabletten op een lege maag 30 minuten voor de training en 2 tabletten direct na de training"

Kan iemand het verschil tussen 'gewone' creatine en ethyl ester uitleggen? Er wordt vermeld dat er geen oplaadfase nodig is (wat bij gewone creatine wel zo is).

Iemand verstand van crea hier?
Creatine ethyl ester zou beter opgenomen worden. Klinkt ook wel logisch, als je bedenkt dat er een ethylgroep aan gebonden is, wat de verbinding lipofieler maakt (kan dus beter membranen passeren).
Echter zijn er studies die aantonen dat creatine ethyl ester in je zure maag omgezet wordt in de niet werkzame creatinine.

Ik heb niet genoeg studies bekeken om overtuigd te zijn van één van beide, maar ik zou het gewoon bij monohydraat houden.

edit: oh, ik bedenk me opeens dat ik een paar jaar terug, toen ik nog creatine gebruikte, monohydraat als effectiever ervoer dan ethyl ester. Maar dat is lang geleden, weet het niet zo goed meer.
This isn't even my final form.
  † In Memoriam † maandag 23 januari 2012 @ 16:46:08 #131
230491 Zith
pls tip
pi_107143306
quote:
14s.gif Op maandag 23 januari 2012 13:32 schreef Panzermaus het volgende:
Maar nog steeds zie ik geen reden voor waarom SL over SS, behalve dat het je fijn lijkt om 5x te doen. Ik vraag me namelijk af of dit beter is dan 3x5. Met 3x5 zal je meer kunnen liften, en omdat meer reps niet beter is (1-5 voor kracht) heb ik ook altjid het idee dat meer sets niet altijd beter is. Met SS moet je ook 2.5kg erbij doen elke oefening.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_107144186
Vandaag voor het eerst met 1.5 scoop blazen. Even die bottleneck van BP breken _O_
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
pi_107144372
Panzermaus-wannabe's :')

Ik weet niet wie triester is :')
pi_107144506
:')
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
  maandag 23 januari 2012 @ 18:01:14 #135
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_107145613
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 17:18 schreef Weissman het volgende:
Panzermaus-wannabe's :')

Ik weet niet wie triester is :')
Ga terug naar je aanrecht :')
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  maandag 23 januari 2012 @ 18:19:57 #136
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_107146102
Aanrecht. _O_
Koken. _O_
Eten. _O_
BB'ers die niet voor zichzelf koken. :')
pi_107146511
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 18:19 schreef Levolution het volgende:
Aanrecht. _O_
Koken. _O_
Eten. _O_
Kijk deze boi stoer zijn dan
If not now, then when.
pi_107146537
Wat ik altijd een beetje frustrerend vind met Amerikaanse recepten is dat er producten bij staan waar je niks van snapt, zoals die saus hier:

http://www.fit2fat2fit.com/2012/01/day-79-2/

En ook die verschillende maatstaven, echt waar.

If not now, then when.
pi_107147564
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 18:19 schreef Levolution het volgende:
Aanrecht. _O_
Koken. _O_
Eten. _O_
Deze baas snapt het _O_

Sowieso mannen die niet kunnen koken :')

Ecto's die mama's kost vreten :')
pi_107147854
denk dat ik het antwoord wel weet, maar toch even vragen:
kan hier iemand one-arm push ups?

Ik wil ze graag kunnen, maar het is een redelijk pittige oefeningen, die je met beide pootjes even goed terug op vloer terugzet... Tips, advies of troostende woorden kunnen hier gepost worden:
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_107147986
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 16:09 schreef 16meter het volgende:

[..]

Doe gewoon split, als je alleen maar schema's aan het verneuken bent naar je eigen gevoel.
Mwah, dat is het niet.

quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 16:29 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Nah, die liggen iets hoger. (74/100/120, SS 3x5) Heb alles kg bij kg moeten opbouwen. (bij wijze van spreken dan) Soms lees ik wel eens 'sup guys went to the gym today, first time barbell benching and i managed to push out 8 reps with x lbs, this any good?' En dan dus een gewicht waar ik echt voor heb moeten knokken, zelfs toen ik al een poosje trainde.

Je hebt ook vaak van die Asians die echt ziek sterk zijn voor hun bodyweight en aantal maanden training. :D En dan zien ze er niet eens heel buff of estethisch uit, wel grappig.

Hier dan wel weer een aesthetic Asian (no homo):

quote:
99s.gif Op maandag 23 januari 2012 17:13 schreef Chuck_Norris het volgende:
Vandaag voor het eerst met 1.5 scoop blazen. Even die bottleneck van BP breken _O_
Goodluck brah, lift hard, smart and FAST.

quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 16:46 schreef Zith het volgende:

[..]

Maar nog steeds zie ik geen reden voor waarom SL over SS, behalve dat het je fijn lijkt om 5x te doen. Ik vraag me namelijk af of dit beter is dan 3x5. Met 3x5 zal je meer kunnen liften, en omdat meer reps niet beter is (1-5 voor kracht) heb ik ook altjid het idee dat meer sets niet altijd beter is. Met SS moet je ook 2.5kg erbij doen elke oefening.
Goed gezien! Ik denk ook dat het de 'meer structuur, meer spreadsheets, etc' is wat me aantrekt naar SL 5x5. Terwijl de schema's bijna uit dezelfde oefeningen bestaan en ik me ook niet kan voorstellen dat je langer kunt progressen op 5x5 dan op 3x5. Ik denk gewoon dat ik zo snel mogelijk het power rack in moet en die squat moet gaan opvoeren, en gewoon progressief blijven doorbenchen. Dan lijkt het me dat die wel bijtrekt. :)

Hier trouwens nog een typisch Mark Rippetoe-filmpje over mensen die zeuren dat hun huidige gym geen bumperplates heeft. (incluis ik)

http://startingstrength.c(...)e_iron_plate_problem

'every 40 minutes someone asks a question on this board..., rant rant rant'. :') _O_ Hij zou eigenlijk iets moeten maken voor mensen die de OP niet lezen. _O_
pi_107148014
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 19:08 schreef mister_popcorn het volgende:

Ik wil ze graag kunnen, maar het is een redelijk pittige oefeningen, die je met beide pootjes even goed terug op vloer terugzet... Tips, advies of troostende woorden kunnen hier gepost worden:
je hebt zo'n sheet van convict conditioning met progressie
pavel tsatsouline kan je ook het een en ander erover uitleggen
op het forum van beast skills vast ook wel
  maandag 23 januari 2012 @ 19:12:43 #143
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_107148054
quote:

Kan er wel zo'n 10 per arm. Zorg gewoon dat je je benen wijd houdt (in tegenstelling tot normale push ups) en met de 'losse' arm op je bil of achterkant bovenbeen voor balans zorgen.
  maandag 23 januari 2012 @ 19:18:29 #145
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_107148281
quote:
_O_ Bedankt man, ben zelf de handstand push ups aan het verbeteren. Wil ze zonder muur kunnen. Op één hand ziet er ook wel als een leuke uitdaging uit. :P

Erg mooi hoe hij de one-arm push up zonder benen gespreid doet trouwens.
pi_107148685
quote:
Bedankt, was al op zoek maar nog niets gevonden.

wel knap overigens, 10 stuks. Niet mis. Moet morgen maar een bal even scoren ergens.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_107150974
quote:

knettershard aan je benchpress werken (dumbellpresses mag ook), want dat is in principe dezelfde beweging.
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
  maandag 23 januari 2012 @ 20:27:29 #148
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_107151668
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 20:13 schreef SeanFerdi het volgende:

[..]

knettershard aan je benchpress werken (dumbellpresses mag ook), want dat is in principe dezelfde beweging.
right
  maandag 23 januari 2012 @ 20:46:09 #149
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_107152896
Ik voel hem bij de one-arm wel meer in mijn bovenborst/anterior deltoid dan bij de bp.
Het is niet helemaal dezelfde beweging, omdat je ook andere spieren rekruteert voor de stabilisatie. Denk ik.
pi_107153395
quote:
Nah, die liggen iets hoger. (74/100/120, SS 3x5) Heb alles kg bij kg moeten opbouwen. (bij wijze van spreken dan) Soms lees ik wel eens 'sup guys went to the gym today, first time barbell benching and i managed to push out 8 reps with x lbs, this any good?' En dan dus een gewicht waar ik echt voor heb moeten knokken, zelfs toen ik al een poosje trainde.

Je hebt ook vaak van die Asians die echt ziek sterk zijn voor hun bodyweight en aantal maanden training. :D En dan zien ze er niet eens heel buff of estethisch uit, wel grappig.
Ja dat ken ik, heb je maten die ziek veel meer gewicht aankunnen alsof het niks is.
Marja dat hou je altijd, sowieso meet je je tegenwoordig met andere powerlifters/bodybuilders en wanneer je je gaat meten met een gemiddelde persoon valt het 1x heel erg mee :P :D
74 bench is zekers met dumbells ofzo? door het aparte getal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')