Zijn dat trouwens je stats in de quote?quote:Op maandag 23 januari 2012 13:32 schreef Panzermaus het volgende:
Ik zit op dit moment eigenlijk tussen twee kampen in, ik doe geen stricte SS 3x5 en ook geen SL 5x5. Ik doe wel squat/bench/deads/press/pendlay row met 3x5, maar daarbij ook veel dips + pullups + leg press + lat pulldown + cable row. Ik streef er wel naar gewicht toe te voegen met 2 kg per week, maar zou dit toch wel wat structureler willen maken en meer focus willen leggen op kracht bij squat/bench/deads. Ook wil ik gewoon die 100 kg bench halen, heb tot nu toe 3x5x74 ge-'maxt' als werkgewicht. Feelsbadman om nog niet eens je BW te drukken voor reps.Ik weet dat het geen race is, maar toch. Ik wil gewoon hard blijven gaan.
Daarnaast denk ik dat een hogere bench me betere armen gaat geven, ook al is dat grotendeels gerelateerd aan je genen en lichaamsgewicht en niet per se aan je triceps. Ik vind ze vooral van de voorkant (relaxed) gewoon nog wat ielig ogen. (onderarmen zijn dan bijna breder dan bovenarmen) Wanneer ik ze aanspan maken mijn bi's het voor mij weer helemaal goed. Triceps moeten gewoon groter, dat is nooit verkeerd.
Vandaag lichte squat/bench/deadlift gedaan en me bij elke set helemaal toegelegd op het perfectioneren van de vorm. Dus de bar omhoogbrengen zonder te denken aan de bar en juist je spieren voelen bij elk gedeelte van de beweging, etc etc. Wel eens goed voor een keer, had zaterdagochtend ook al (zwaardere) squat/bench/deadlifts gedaan en wilde dit gewoon even doen op mijn vrije ochtend.
[..]
Doel was ook om een beetje een beeld te krijgen van wat goede startgewichten zouden zijn voor eventueel SL 5x5. Bench 45-50 kg, Squat 60-65 kg. Deadlift 75 kg, maar mag eigenlijk wel meer zijn. Form valt voor mijn idee vrij weinig aan te verbeteren en het is maar 1 werkset per training. (1 of 2x deadliften per week dus)
Wat zou wijsheid zijn? Sowieso lijkt het me gewoon eens fijn om 5 werksets per oefening per training te doen, en lekker hard blijven progressen met 2.5 kg per training. Ik wil gewoon blijven groeien.
Hij is ook ecto, die kunnen standaard al niet zo veel kilo's weg tillen.quote:Op maandag 23 januari 2012 16:29 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Zijn dat trouwens je stats in de quote?
Had wel meer verwacht aan je verhalen te horen
Creatine ethyl ester zou beter opgenomen worden. Klinkt ook wel logisch, als je bedenkt dat er een ethylgroep aan gebonden is, wat de verbinding lipofieler maakt (kan dus beter membranen passeren).quote:Op maandag 23 januari 2012 16:21 schreef GTL het volgende:
Iemand ervaring met onderstaande 'creatine ethyl ester':
[ afbeelding ]
En dan nog een vraag, ik overweeg dit te kopen. 'Normale' creatine gebruik je dagelijks, ook op niet trainingsdagen. Hoe zit het hiermee? Het etiket zegt: "Neem 2 tabletten op een lege maag 30 minuten voor de training en 2 tabletten direct na de training"
Kan iemand het verschil tussen 'gewone' creatine en ethyl ester uitleggen? Er wordt vermeld dat er geen oplaadfase nodig is (wat bij gewone creatine wel zo is).
Iemand verstand van crea hier?
Maar nog steeds zie ik geen reden voor waarom SL over SS, behalve dat het je fijn lijkt om 5x te doen. Ik vraag me namelijk af of dit beter is dan 3x5. Met 3x5 zal je meer kunnen liften, en omdat meer reps niet beter is (1-5 voor kracht) heb ik ook altjid het idee dat meer sets niet altijd beter is. Met SS moet je ook 2.5kg erbij doen elke oefening.quote:
Ga terug naar je aanrechtquote:Op maandag 23 januari 2012 17:18 schreef Weissman het volgende:
Panzermaus-wannabe's
Ik weet niet wie triester is
Kijk deze boi stoer zijn danquote:Op maandag 23 januari 2012 18:19 schreef Levolution het volgende:
Aanrecht.
Koken.
Eten.
BB'ers die niet voor zichzelf koken.
Deze baas snapt hetquote:Op maandag 23 januari 2012 18:19 schreef Levolution het volgende:
Aanrecht.
Koken.
Eten.
BB'ers die niet voor zichzelf koken.
Mwah, dat is het niet.quote:Op maandag 23 januari 2012 16:09 schreef 16meter het volgende:
[..]
Doe gewoon split, als je alleen maar schema's aan het verneuken bent naar je eigen gevoel.
Nah, die liggen iets hoger. (74/100/120, SS 3x5) Heb alles kg bij kg moeten opbouwen. (bij wijze van spreken dan) Soms lees ik wel eens 'sup guys went to the gym today, first time barbell benching and i managed to push out 8 reps with x lbs, this any good?' En dan dus een gewicht waar ik echt voor heb moeten knokken, zelfs toen ik al een poosje trainde.quote:Op maandag 23 januari 2012 16:29 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Zijn dat trouwens je stats in de quote?
Had wel meer verwacht aan je verhalen te horen
Goodluck brah, lift hard, smart and FAST.quote:Op maandag 23 januari 2012 17:13 schreef Chuck_Norris het volgende:
Vandaag voor het eerst met 1.5 scoop blazen. Even die bottleneck van BP breken
Goed gezien! Ik denk ook dat het de 'meer structuur, meer spreadsheets, etc' is wat me aantrekt naar SL 5x5. Terwijl de schema's bijna uit dezelfde oefeningen bestaan en ik me ook niet kan voorstellen dat je langer kunt progressen op 5x5 dan op 3x5. Ik denk gewoon dat ik zo snel mogelijk het power rack in moet en die squat moet gaan opvoeren, en gewoon progressief blijven doorbenchen. Dan lijkt het me dat die wel bijtrekt.quote:Op maandag 23 januari 2012 16:46 schreef Zith het volgende:
[..]
Maar nog steeds zie ik geen reden voor waarom SL over SS, behalve dat het je fijn lijkt om 5x te doen. Ik vraag me namelijk af of dit beter is dan 3x5. Met 3x5 zal je meer kunnen liften, en omdat meer reps niet beter is (1-5 voor kracht) heb ik ook altjid het idee dat meer sets niet altijd beter is. Met SS moet je ook 2.5kg erbij doen elke oefening.
je hebt zo'n sheet van convict conditioning met progressiequote:Op maandag 23 januari 2012 19:08 schreef mister_popcorn het volgende:
denk dat ik het antwoord wel weet, maar toch even vragen:
kan hier iemand one-arm push ups?
Ik wil ze graag kunnen, maar het is een redelijk pittige oefeningen, die je met beide pootjes even goed terug op vloer terugzet... Tips, advies of troostende woorden kunnen hier gepost worden:
Kan er wel zo'n 10 per arm. Zorg gewoon dat je je benen wijd houdt (in tegenstelling tot normale push ups) en met de 'losse' arm op je bil of achterkant bovenbeen voor balans zorgen.quote:Op maandag 23 januari 2012 19:08 schreef mister_popcorn het volgende:
Ik wil ze graag kunnen, maar het is een redelijk pittige oefeningen, die je met beide pootjes even goed terug op vloer terugzet... Tips, advies of troostende woorden kunnen hier gepost worden:
quote:
Bedankt, was al op zoek maar nog niets gevonden.quote:
knettershard aan je benchpress werken (dumbellpresses mag ook), want dat is in principe dezelfde beweging.quote:Op maandag 23 januari 2012 19:08 schreef mister_popcorn het volgende:
rightquote:Op maandag 23 januari 2012 20:13 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
knettershard aan je benchpress werken (dumbellpresses mag ook), want dat is in principe dezelfde beweging.
Ja dat ken ik, heb je maten die ziek veel meer gewicht aankunnen alsof het niks is.quote:Nah, die liggen iets hoger. (74/100/120, SS 3x5) Heb alles kg bij kg moeten opbouwen. (bij wijze van spreken dan) Soms lees ik wel eens 'sup guys went to the gym today, first time barbell benching and i managed to push out 8 reps with x lbs, this any good?' En dan dus een gewicht waar ik echt voor heb moeten knokken, zelfs toen ik al een poosje trainde.
Je hebt ook vaak van die Asians die echt ziek sterk zijn voor hun bodyweight en aantal maanden training.En dan zien ze er niet eens heel buff of estethisch uit, wel grappig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |