Niet waar...maakt niet uit namelijkquote:Ten eerste je rijdt achteruit dus je kan je draai veel beter maken.
Ik doe dan altijd ff 3 keer mijn gevarenlichten oplichten en dan richting aangeven waar ik wil inparkeren. Meeste bestuurders die niet idioot zijn begrijpen het wel.quote:Op woensdag 18 januari 2012 15:59 schreef banapples het volgende:
Ik doe het alleen als ik langs een doorgaande weg moet parkeren en er rijden auto's achter me. Ik maak me echter nooit druk om het feit dat andere mensen wel vooruit inparkeren. Dat mogen ze van mij namelijk helemaal zelf weten.
Neequote:Op woensdag 18 januari 2012 15:59 schreef BasEnAad het volgende:
Vooruit inparkeren is veel simpeler man. Als je achteruit er weer uit moet, heb je ook veel meer ruimte.
Not sure if serious...quote:Op woensdag 18 januari 2012 16:02 schreef MrNiles het volgende:
[..]
Niet waar...maakt niet uit namelijk
Nee, een echte autorijder maakt het niet uit hoe hij in parkeert en die heeft geen voorkeurquote:Op woensdag 18 januari 2012 16:02 schreef sinepedraap het volgende:
Achteruit inparkeren is gewoon beter.
En als je er uit moet? Kan je dan de weg goed overzien of is er een kans dat automobilisten die de correcte snelheid rijden keihard moeten remmen?quote:Op woensdag 18 januari 2012 16:04 schreef ikjijallebei het volgende:
Parkeer ook vrijwel altijd voorin in, klein autootje dus past primna allemaal. Met een grote auto zou ik achteruit inparkeren maar met een klein autootje maakt het geen sikkepit uit.
sorryquote:Op woensdag 18 januari 2012 15:56 schreef sinepedraap het volgende:
[meneer in de zilvere Golf vanmiddag, klootzak dat je er ben.
Het gaat er niet alleen om of je krassen maakt. Het gaat om de veiligheid.quote:Op woensdag 18 januari 2012 16:05 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Nee, een echte autorijder maakt het niet uit hoe hij in parkeert en die heeft geen voorkeur
Ford Focus is geen topsegmentquote:Op woensdag 18 januari 2012 16:04 schreef AhmedJaret het volgende:
mijn auto parkeert automatisch voor mij in, mrja, is wel top segment
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Net zo veilig!quote:Op woensdag 18 januari 2012 16:06 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Het gaat er niet alleen om of je krassen maakt. Het gaat om de veiligheid
blablablaquote:Op woensdag 18 januari 2012 16:05 schreef MrNiles het volgende:
[..]
Volgens mij ooit getest bij de Nationale Wetenschaps Quiz 2008
Vraag 5. Een auto rijdt met een vaste stuuruitslag in een cirkel rond. Is er verschil in de grootte van de draaicirkel bij het vooruit rijden of het achteruit rijden?
A) Nee, er is geen verschil
B) Ja, vooruit is de draaicirkel groter
C) Ja, vooruit is de draaicirkel kleiner
Antwoord A is goed: er is geen verschil in de grootte van de draaicirkel bij het vooruit of achteruit rijden. Er is niet veel uitleg nodig; het enige dat verandert is de draairichting van de aangedreven wielen. Aangezien de hele mechanica in dit geval omkeerbaar is, en de constructie star gehouden wordt, is het gevolgde spoor inderdaad precies hetzelfde, alleen dan in omgekeerde richting. Iedereen die wel eens met een Dinky Toy speelt, kan dat zien.
quote:
Niet, je ziet VEEL minder als je achteruit uit het parkeervak de weg op draait dan als je dat vooruti doet. Ben je dom of zo?quote:
Dus zie je ook net zo weinig als je achteruit in parkeert. Dus net zo (on)veilig.quote:Op woensdag 18 januari 2012 16:07 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Niet, je ziet VEEL minder als je achteruit uit het parkeervak de weg op draait dan als je dat vooruti doet. Ben je dom of zo?
Ja want op een parkeer vak rijden ook auto's met 30-50 km/uur.quote:Op woensdag 18 januari 2012 16:08 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Dus zie je ook net zo weinig als je achteruit in parkeert. Dus net zo (on)veilig.
Vet is GTA hèquote:Op woensdag 18 januari 2012 16:07 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
in een ford focus rij ik vanaf mijn voordeur naar mijn wagenpark
Nee, want dan sta je nog op de weg en staan er geen dingen in de weg. Wat snap je niet?quote:Op woensdag 18 januari 2012 16:08 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Dus zie je ook net zo weinig als je achteruit in parkeert. Dus net zo (on)veilig.
Waarschijnlijk niet, dus draai je ook eerst achteruit op het parkeervlak en is nog steeds even (on)veilig.quote:Op woensdag 18 januari 2012 16:09 schreef TonyVermicelli het volgende:
[..]
Ja want op een parkeer vak rijden ook auto's met 30-50 km/uur.
ouwe heftruckchauffeurquote:Op woensdag 18 januari 2012 16:07 schreef TonyVermicelli het volgende:
[..]
blablabla
Daarom stuurt een heftruck ook met de voorwielen zeker.
en je punt is?quote:Op woensdag 18 januari 2012 16:07 schreef TonyVermicelli het volgende:
[..]
blablabla
Hmmm dat zal het zijn, bij mijn staan er nooit dingen in de weg, ik kan blijkbaar wel auto rijden.quote:Op woensdag 18 januari 2012 16:09 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Nee, want dan sta je nog op de weg en staan er geen dingen in de weg. Wat snap je niet?
Die sturen ook met achterwielen.quote:Op woensdag 18 januari 2012 16:07 schreef TonyVermicelli het volgende:
[..]
blablabla
Het vervelende van internet is je weet niet wie dit schrijft natuurlijk.quote:Op woensdag 18 januari 2012 16:10 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet, dus draai je ook eerst achteruit op het parkeervlak en is nog steeds even (on)veilig.
Ik kan ook alles in de gaten houden als ik in een parkeervak sta, kwestie van goed om je heen kijken, knulquote:Op woensdag 18 januari 2012 16:11 schreef sinepedraap het volgende:
Zolang je op de rijbaan staat en niet in het parkeervak kan je ALLES in de gaten houden. Als je hem er ff snel indraait en later er uit moet gaan ga je mij niet vertellen dat je dat vanaf daar ziet. Ik zal wel even een paint in elkaar knutselen brb
Of een 9 jarige debiel.... succes ermee hè.quote:Op woensdag 18 januari 2012 16:11 schreef TonyVermicelli het volgende:
[..]
Het vervelende van internet is je weet niet wie dit schrijft natuurlijk.
Voor 't zelfde geld is het een 9 jarige of een debiel.
Dus bij deze, je hebt gelijk kerel.
Ja boeiend, ik vind vooruit makkelijker en veiliger.quote:Op woensdag 18 januari 2012 16:02 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Ik doe dan altijd ff 3 keer mijn gevarenlichten oplichten en dan richting aangeven waar ik wil inparkeren. Meeste bestuurders die niet idioot zijn begrijpen het wel.
[..]
NeeDeze reactie geldt trouwens ook voor een paar andere die vooruit inparkeren makkelijker vinden. Je hebt een veel grotere draaihoek en je kan niet in je spiegels controleren hoever je bij de auto naast je staat. Doordat ik achteruit inparkeer kan ik het ook vaak veel sneller, veiliger en in één draai als wanneer ik andere mensen die vooruit inparkeren zie kutten bij het inparkeren en later ook bij het wegrijden.
Achteruit inparkeren is gewoon beter.
Hahaha.quote:Op woensdag 18 januari 2012 16:12 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Of een 9 jarige debiel.... succes ermee hè.
Je hebt gelijk kerel.quote:Op woensdag 18 januari 2012 16:16 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Je wist niet dat je nog maar 9 jaar was?
Heb een keer gehoord van een Amerikaan die met me meereed dat het in het Amerikaanse leger ook wordt aangeleerd om sneller weg te kunnen rijden.quote:Op woensdag 18 januari 2012 16:16 schreef Perceptor het volgende:
Klacht terecht.
Heb ooit nog bij een multinational gewerkt die een zg. Reverse Parking Policy had in het kader van veiligheid e.d.
Op de parkeerplaats kon je dan altijd mooi zien welke auto's van collega's en welke van andere bedrijven waren.
Dan krijgt ze de stofzuigerstang net als in Blauwe Plekken.quote:Op woensdag 18 januari 2012 16:18 schreef Waaghals het volgende:
als ts zich hier al druk om maakt hoop ik niet dat zijn vrouw ooit een schoteltje stuk laat vallen
wablief?quote:Op woensdag 18 januari 2012 16:20 schreef IkBenSjoerd het volgende:
Alsof je achteruit rijdt en stuurt naar links en dan weer vooruit stuurt en het stuur precies hetzelfde houdt en dan verder naar links komt
Daarom kan het bij parkeerterreinen vaak wel maar het is gezien de verkeerssituatie niet handig.quote:Op woensdag 18 januari 2012 16:19 schreef _Endymion_ het volgende:
Er is 1 argument die al deze gezeik om zeep helpt.
In- en uitladen van de kofferbak gaat veel makkelijk als je vooruit inparkeert.
jaquote:Op woensdag 18 januari 2012 16:20 schreef IkBenSjoerd het volgende:
Alsof je achteruit rijdt en stuurt naar links en dan weer vooruit stuurt en het stuur precies hetzelfde houdt en dan verder naar links komt
quote:Reversing into a parking space as offers numerous advantages. The first is financial. It has been estimated that reversing into a parking space so that you can drive away forwards can save £2 per week on fuel. It takes the engine from an average five year old car around one and a half minutes to warm up and reach maximum fuel efficiency. The most effective way to warm the engine is by driving it smoothly away. Reversing out of a parking space when the engine is cold uses around twenty to twenty five times more fuel in the first seconds than it does when warm. If you reverse out of a parking space an average of 10 times a week then this additional cost in fuel adds up to around £2 around a week. So by making sure you pull out of your parking space forwards you could save around £100 per year. This doesn't include the money you will also save from decreasing the wear to your car's engine.
Afhankelijk van de situatie. Als ik hier met de kont naar achter parkeer, dan kan ik m'n boodschappen bijna vanuit de winkeldeur in de kofferbak gooien:quote:Op woensdag 18 januari 2012 16:19 schreef _Endymion_ het volgende:
Er is 1 argument die al deze gezeik om zeep helpt.
In- en uitladen van de kofferbak gaat veel makkelijk als je vooruit inparkeert.
Afwegen. Als je alles bij elkaar bekijkt snap je wel wanneer je wel vooruit kan inparkeren en wanneer je dat niet kan. En dat plaatje is echt wel belangrijk. Probeer het eens allebei. Dat laatste snap ik niet was dat sarcasme want je zei net dat elk nadeel en voordeel elkaar wegstrepen?quote:Op woensdag 18 januari 2012 16:34 schreef Epsix het volgende:
bij het vooruit wegrijden kun je je eigen auto beschadigen als je te scherp stuurt. Dit is hetzelfde argument als hierboven genoemd: "bij achteruit inparkeren draai je sneller omdat de as op de hoogte van de achterwielen ligt". Dus het voordeel dat je bij achteruit inparkeren wint, verlies je bij vooruit wegrijden weer. Werkelijk waar als mensen bij dit soort topics niet doorhebben dat elk voordeel bij inparkeren weggestreept wordt door een nadeel bij het wegrijden, en dat elk voordeel bij het wegrijden weggestreept wordt door een nadeel bij het inparkeren, dan ben je een randdebiel.
hetzelfde verhaal met dat schattig plaatje dat hierboven geschetst is.
dat artikeltje... nemen ze ook mee dat het gemiddeld langer duurt, en dat er meer gereden wordt als er achteruit ingeparkeerd wordt?
hoezo "win" jij¿quote:Op woensdag 18 januari 2012 17:00 schreef sinepedraap het volgende:
Haha iedereen gedissed met m'n paint, ik win!
En dan moet je het doen als je wegrijdt. Terwijl je veel minder ziet. Probeer het weer eens op te pakken mensen zullen versteld staan!quote:Op woensdag 18 januari 2012 17:06 schreef Chai het volgende:
Ik parkeer altijd vooruit in, gewoon omdat ik dan niet eerst stil hoef te gaan staan en achteruit. Nu kom ik gewoon aanrijden hoppa in 1 beweging erin.
Terwijl ik qua sturen idd achteruit tijdens mijn rijlessen altijd veel makkelijker vond.
ditquote:Op woensdag 18 januari 2012 17:11 schreef HiddenResponse het volgende:
Waarom zoveel moeite doen en achteruit inparkeren... als er al auto's staan is het wel makkelijk om er tussen of naast achteruit in te parkeren, maar als er geen auto's staan dan is het ook 10x zo moeilijk.
Maar natuurlijk.quote:Op woensdag 18 januari 2012 17:06 schreef Chai het volgende:
Ik parkeer altijd vooruit in, gewoon omdat ik dan niet eerst stil hoef te gaan staan en achteruit. Nu kom ik gewoon aanrijden hoppa in 1 beweging erin.
Terwijl ik qua sturen idd achteruit tijdens mijn rijlessen altijd veel makkelijker vond.
Wat?quote:Op woensdag 18 januari 2012 17:11 schreef HiddenResponse het volgende:
Waarom zoveel moeite doen en achteruit inparkeren... als er al auto's staan is het wel makkelijk om er tussen of naast achteruit in te parkeren, maar als er geen auto's staan dan is het ook 10x zo moeilijk.
Op een parkeerterrein kan het daarom vaak wel. Had ik al eerder gezegdquote:Op woensdag 18 januari 2012 17:13 schreef ACT-F het volgende:
Als de achterklep open moet en voor mij een muur is, parkeer ik toch liever vooruit
Omdat hij iedereen heeft geowned. Props voor TS.quote:
Ditquote:
Ts heeft het over een parkeerterrein, niet over thuis.quote:Op woensdag 18 januari 2012 17:23 schreef cvboer het volgende:
[..]
Dit![]()
En het voordeel dat je s'morgens niet met je duffe kop hoeft te kijken of je vrije ruimte achter je hebt.
Als je thuis van die parkeervakken hebt is dat een vergelijkbare situatie, en daar doelde ik op.quote:Op woensdag 18 januari 2012 17:25 schreef Chai het volgende:
[..]
Ts heeft het over een parkeerterrein, niet over thuis.
?quote:Op woensdag 18 januari 2012 17:25 schreef doesd00 het volgende:
Het is geen Golf maar een Polo...........
Het ligt meer over de weg waar het parkeervak aan ligt maar dat wist je natuurlijk welquote:Op woensdag 18 januari 2012 17:25 schreef Chai het volgende:
[..]
Ts heeft het over een parkeerterrein, niet over thuis.
quote:Op woensdag 18 januari 2012 17:14 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Wat?
[..]
Op een parkeerterrein kan het daarom vaak wel. Had ik al eerder gezegd
Spiegels ietsje lager instellen (veel mensen hebben deze te hoog) of gewoon wat meer rechtop gaan zitten zodat je de lijnen ziet.quote:Op woensdag 18 januari 2012 17:28 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]![]()
Dat het moeilijk is om achteruit in te parkeren als er geen auto's staan, omdat je dan geen punt hebt waar je op kan focussen....
Jijquote:Op woensdag 18 januari 2012 17:38 schreef Ferrari_Tape het volgende:
TS is tegendraads
+
Ik zie daar een muurtje en bomen dus als je achteruit parkeert krijg je je kofferbak niet open of kun je er lastiger bij om je jas en tas te pakken.
Samengevat vooruit inparkeren is makkelijker !quote:Op woensdag 18 januari 2012 17:29 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Spiegels ietsje lager instellen (veel mensen hebben deze te hoog) of gewoon wat meer rechtop gaan zitten zodat je de lijnen ziet.
Bij inparkeren misschien wel, bij uitparkeren zeker niet.quote:Op woensdag 18 januari 2012 17:39 schreef HiddenResponse het volgende:
Samengevat vooruit inparkeren is makkelijker !
Daar komt het dus op neer. Maar gezien de veiligheid is het zeker waar dat achteruit inparkeren beter is omdat je ZOWEL bij het in EN uit parkeren alles blijft kunnen zien (zie paint).quote:Op woensdag 18 januari 2012 17:40 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Bij inparkeren misschien wel, bij uitparkeren zeker niet.
Het kan overal. Achteruit inparkeren is geen doel op zich. Als de 2 auto's naast me achteruit ingeparkeerd zijn, dan parkeer ik vooruit zodat alle portieren van de bestuurders voldoende ruimte hebben om makkelijk open te kunnen. Niets is zo vervelend om tot de ontdekking te komen dat er een bosmongool naast je te dicht tegen je bestuurdersportier aan geparkeerd heeft.quote:Op woensdag 18 januari 2012 17:14 schreef sinepedraap het volgende:
Op een parkeerterrein kan het daarom vaak wel. Had ik al eerder gezegd
In de situatie van jouw paint ja, maar dan moeten er eerst auto's wachten op jou.quote:Op woensdag 18 januari 2012 17:41 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Daar komt het dus op neer. Maar gezien de veiligheid is het zeker waar dat achteruit inparkeren beter is omdat je ZOWEL bij het in EN uit parkeren alles blijft kunnen zien (zie paint).
Uitzondering als dat gebeurd. Ik doel toch echt op de veiligheid en (in mijn ogen dus) het gemakquote:Op woensdag 18 januari 2012 17:43 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het kan overal. Achteruit inparkeren is geen doel op zich. Als de 2 auto's naast me achteruit ingeparkeerd zijn, dan parkeer ik vooruit zodat alle portieren van de bestuurders voldoende ruimte hebben om makkelijk open te kunnen. Niets is zo vervelend om tot de ontdekking te komen dat er een bosmongool naast je te dicht tegen je bestuurdersportier aan geparkeerd heeft.
Als je richting aangeeft doen normale bestuurders dit. Tenzij je van die mongolen hebt die 1 meter afstand houden bij stilstand en zich maar blijven afvragen wat jij van plan bent om te doen daar op de rijbaan.quote:Op woensdag 18 januari 2012 17:44 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
In de situatie van jouw paint ja, maar dan moeten er eerst auto's wachten op jou.
Dat neem ik dus waar bij mensen die vooruit inparkeren. Fileparkeren doe ik ook achteruit jaquote:Op woensdag 18 januari 2012 17:44 schreef Hitmewithmusic_ het volgende:
Een van mijn grootste ergenissen is mensen die achteruit inparkeren.
Waarom? Omdat de gemiddelde mens die ik achteruit zie inparkeren er niets van kan. In de parkeergarage wordt er 26 x gestoken voor de auto fatsoenlijk in het vak staat en ook bij mij voor de deur staan vaak de achteruit ingeparkeerde auto's scheef. Ikzelf denk dan altijd, waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan. Alleen fileparkeren vind ik achteruit fijner.
De relatief kleine nadelen van het achteruit inparkeren wegen zeker niet op tegen de overgrote voordelen. Vergelijk je dat met de grote nadelen van het vooruit inparkeren ten opzichte van de daarmee te halen voordelen, dan kan je alleen maar concluderen dat echte bazen achteruit inparkeren.quote:Op woensdag 18 januari 2012 17:41 schreef sinepedraap het volgende:
Daar komt het dus op neer. Maar gezien de veiligheid is het zeker waar dat achteruit inparkeren beter is omdat je ZOWEL bij het in EN uit parkeren alles blijft kunnen zien (zie paint).
quote:Op woensdag 18 januari 2012 17:45 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
De relatief kleine nadelen van het achteruit inparkeren wegen zeker niet op tegen de overgrote voordelen. Vergelijk je dat met de grote nadelen van het vooruit inparkeren ten opzichte van de daarmee te halen voordelen, dan kan je alleen maar concluderen dat echte bazen achteruit inparkeren.
Mensen moeten sowieso afstand en rekening houden met anderen in het verkeer daar gaat dit hele topic toch over?quote:Op woensdag 18 januari 2012 17:52 schreef HiddenResponse het volgende:
Ok, dus mensen moeten afstand en rekening met jou houden. Toch precies hetzelfde als je achteruit rijdt
Lijkt me heel sterkquote:Op woensdag 18 januari 2012 17:58 schreef Gia het volgende:
Achteruit inparkeren:
Je rijdt een parkeerplaats voorbij, stopt, zet je knipperlicht uit en wilt achteruit inparkeren. Komt er een andere auto aan, die vooruit rijdt en DUS voorrang heeft en die zet em er vooruit in. En jij hebt het nakijken.
Ik parkeer dus altijd, vrijwel altijd, vooruit in.
Ik vind de mogelijkheid van fatsoenlijk uitstappen zwaarder wegen. Gewoon langzaam achteruit rijden in zo'n geval. Dat neemt niet weg dat ik meestal achteruit in parkeer omdat mijn draaicirkel vaak te groot is voor vooruit parkeren.quote:Op woensdag 18 januari 2012 17:45 schreef sinepedraap het volgende:
Uitzondering als dat gebeurd. Ik doel toch echt op de veiligheid en (in mijn ogen dus) het gemak
Ja dus is achteruit en vooruit inparkeren net zo veilig en makkelijk. Bovendien zullen veel mensen net als ik een hekel hebben aan fileparkeren en achteruit inparkeren.quote:Op woensdag 18 januari 2012 17:53 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Mensen moeten sowieso afstand en rekening houden met anderen in het verkeer daar gaat dit hele topic toch over?
Er is geen kleinere draaicirkel, het heeft ermee te maken dat je je "body" makkelijker recht kan zetten als je aan de achterkant stuurt. Vergelijk het met fileparkeren. Als je hem er achteruit inzet, druk je eerst je (ongestuurde) achterwielen tegen de stoep aan, om vervolgens met je voorwielen de auto recht te zetten. Ga je vooruit erin, dan blijft hij altijd scheef staan als er dezelfde ruimte beschikbaar is, dus zul je een langer stuk moeten nemen om hem daadwerkelijk recht te krijgen, of gebruik moeten maken van de stoep.quote:Op woensdag 18 januari 2012 16:12 schreef TonyVermicelli het volgende:
[..]
Precies. En daar is een goede reden voor; kortere draaicirkel
Vrouwen.quote:Op woensdag 18 januari 2012 18:00 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Ja dus is achteruit en vooruit inparkeren net zo veilig en makkelijk. Bovendien zullen veel mensen net als ik een hekel hebben aan fileparkeren en achteruit inparkeren.
Vat dit niet verkeerd op, maar als jij na het zien van die paint en mijn uitleg daarover nog steeds niet inziet dat het daadwerkelijk VEILIGER is heb je gewoon niet zo'n goed verkeersinzicht.quote:Op woensdag 18 januari 2012 18:00 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Ja dus is achteruit en vooruit inparkeren net zo veilig en makkelijk. Bovendien zullen veel mensen net als ik een hekel hebben aan fileparkeren en achteruit inparkeren.
fapfapfap? moet je wel eerst hard zijn hoor.quote:Op woensdag 18 januari 2012 17:52 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Nee, ben blij dat ik mensen heb kunnen helpen fapfapfap
Dat was het grapje jaquote:Op woensdag 18 januari 2012 18:05 schreef Chai het volgende:
[..]
fapfapfap? moet je wel eerst hard zijn hoor.
Nee hoor, want als ik achter jou rijdt, mag jij niet achteruit rijden. Ik kan dus rustig vooruit inparkeren en jij zoekt maar verder.quote:Op woensdag 18 januari 2012 17:59 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Lijkt me heel sterkTenzij je er echt lang over doet.
Discussie met jou is toch zinloos, dus slotje.quote:Op woensdag 18 januari 2012 18:05 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Vat dit niet verkeerd op, maar als jij na het zien van die paint en mijn uitleg daarover nog steeds niet inziet dat het daadwerkelijk VEILIGER is heb je gewoon niet zo'n goed verkeersinzicht.
Bij wet klopt dit idd. In de praktijk gaat het er vaak anders aan toe tenzij je mensen achter je hebt die niet vooruitdenken.quote:Op woensdag 18 januari 2012 18:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee hoor, want als ik achter jou rijdt, mag jij niet achteruit rijden. Ik kan dus rustig vooruit inparkeren en jij zoekt maar verder.
Ik ga niet de hele tijd hetzelfde verhaal over de veiligheid en dode hoek en zo houden sorry.quote:Op woensdag 18 januari 2012 18:06 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Discussie met jou is toch zinloos, dus slotje.
Ja zo gaat het inderdaad bij asocialen. Normale mensen houden gewoon rekening met elkaar en laten die persoon even inparkeren.quote:Op woensdag 18 januari 2012 18:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee hoor, want als ik achter jou rijdt, mag jij niet achteruit rijden. Ik kan dus rustig vooruit inparkeren en jij zoekt maar verder.
Er is geen kleinere draaicirkel, je moet alleen anders insturen omdat je achterkant inloopt. Daarom zie je ook veel opleggers met gestuurde assen, daardoor loopt de achterkant minder in.quote:Op woensdag 18 januari 2012 18:00 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik vind de mogelijkheid van fatsoenlijk uitstappen zwaarder wegen. Gewoon langzaam achteruit rijden in zo'n geval. Dat neemt niet weg dat ik meestal achteruit in parkeer omdat mijn draaicirkel vaak te groot is voor vooruit parkeren.
Ik roep ook niet dat er sprake is van een kleinere draaicirkel. Mijn draaicirkel is groot (een vast gegeven) waardoor ik genoodzaakt ben achteruit in te parkeren.quote:Op woensdag 18 januari 2012 18:08 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Er is geen kleinere draaicirkel, je moet alleen anders insturen omdat je achterkant inloopt. Daarom zie je ook veel opleggers met gestuurde assen, daardoor loopt de achterkant minder in.
Ik zeg ook niet dat ik dat doe, maar het gebeurt toch echt vaak, hoor. Vooral bij gewilde parkeerplaatsen voor evenementen e.d.quote:Op woensdag 18 januari 2012 18:08 schreef Piye het volgende:
[..]
Ja zo gaat het inderdaad bij asocialen. Normale mensen houden gewoon rekening met elkaar en laten die persoon even inparkeren.
Maar jij hebt het alleen over het wegrijden en niet het inparkerenquote:Op woensdag 18 januari 2012 18:05 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Vat dit niet verkeerd op, maar als jij na het zien van die paint en mijn uitleg daarover nog steeds niet inziet dat het daadwerkelijk VEILIGER is heb je gewoon niet zo'n goed verkeersinzicht.
Alleen verlies je even uit het oog dat je niet voorop je auto zit zoals in jouw paint. In een auto zit je relatief in het midden.quote:Op woensdag 18 januari 2012 16:17 schreef sinepedraap het volgende:
Situatie A: Vooruit inparkeren
Situatie B: Achteruit inparkeren
[ afbeelding ]
De rest spreekt voor zich
Die mensen moet je gewoon rammen.quote:Op woensdag 18 januari 2012 18:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat ik dat doe, maar het gebeurt toch echt vaak, hoor. Vooral bij gewilde parkeerplaatsen voor evenementen e.d.
Ja, is asociaal, maar ik wil ze niet de kost geven die daar hun hand (auto) niet voor omdraaien.
Ja ik zat me ook af te vragen wat ze niet begrijpen aan:quote:Op woensdag 18 januari 2012 18:11 schreef SuperwormJim het volgende:
Ik heb al gezegd dat TS gelijk heeft hoor. Er is nu geen discussie meer mogelijk.
quote:
Ik had het over allebei.quote:Op woensdag 18 januari 2012 18:11 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Maar jij hebt het alleen over het wegrijden en niet het inparkeren
Bij de meeste auto's maakt dat echt wel verschil. Je kan ook gewoon over je stuur hangen en je ziet dan echt velen malen meer.quote:Op woensdag 18 januari 2012 18:13 schreef HunterSThompson het volgende:
[..]
Alleen verlies je even uit het oog dat je niet voorop je auto zit zoals in jouw paint. In een auto zit je relatief in het midden.
Mee eensquote:Op woensdag 18 januari 2012 18:25 schreef Palomar het volgende:
Parkeer voor mn huis altijd achteruit in, omdat er ook altijd mensen op de weg parkeren (precies haaks op de parkeervakken dus aan de overkant van de weg). Er is dan nog weinig ruimte, waardoor ik de draai nooit in 1 keer kan maken als ik er weer achteruit uit zou moeten rijden.
Op mn werk parkeer ik alleen achteruit netjes tussen de lijntjes als ik op tijd ben. Zo niet, dan rag ik hem gewoon ergens vooruit neer, wat het snelst is
Vrouwquote:Op woensdag 18 januari 2012 16:01 schreef Rekkie het volgende:
Ik zie geen zilveren golf.
Oh ik parkeer wel lekker vooruit in
Tot jij ogen in je achterhoofd hebt zie je alsnog niets.quote:Op woensdag 18 januari 2012 18:13 schreef HunterSThompson het volgende:
[..]
Alleen verlies je even uit het oog dat je niet voorop je auto zit zoals in jouw paint. In een auto zit je relatief in het midden.
quote:Op woensdag 18 januari 2012 19:04 schreef lbeew het volgende:
Volkomen terechte klacht. Ik zie ook niet in waarom achteruit inparkeren langer zou duren? Ik zet hem er 9 van de 10x in een keer in, vaak ook verschillende auto's, meeste bestelbussen. In het geval van bestelbussen is het ook essentieel dat je hem er achteruit in zet tenzij je nog zijruiten hebt in je laadruimte, anders zie je echt helemaal niks.
Mensen die zeuren dat ze dan moeilijk moeten gaan lopen doen, zeer onterechte klacht. Alles kun je leren, zo ook achteruit inparkeren.
Van het idee dat ik ergens achteruit uit moet rijden met auto's aan beide zijden is niet prettig, je ziet niks en je moet veel moeilijker gaan doen.
Goed topic TS!
In het midden? Echt niet. Beetje auto zit je op maximaal 1/3, maar eerder op 1/4e van de lengte.quote:Op woensdag 18 januari 2012 18:13 schreef HunterSThompson het volgende:
[..]
Met voor- of achterwielen sturen is wat anders dan voor- of achteruit rijden. En dat een vorkheftruck de achterwielen bestuurt is ook niet om de draaicirkel, maar om de vork gemakkelijker te kunnen richten.quote:Op woensdag 18 januari 2012 16:07 schreef TonyVermicelli het volgende:
[..]
blablabla
Nee hoor, in mijn auto zit ik ook ongeveer in het midden (sport compact coupe).quote:Op woensdag 18 januari 2012 19:36 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
In het midden? Echt niet. Beetje auto zit je op maximaal 1/3, maar eerder op 1/4e van de lengte.
quote:Op woensdag 18 januari 2012 16:06 schreef MrNiles het volgende:
Vraag 5. Een auto rijdt met een vaste stuuruitslag in een cirkel rond. Is er verschil in de grootte van de draaicirkel bij het vooruit rijden of het achteruit rijden?
C) Ja, vooruit is de draaicirkel kleinerHeb je geen rijbewijs?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tokking to me? Bij mij in de straat is het wel degelijk lastig, aangezien voor ieder huis van die perkjes met struiken erin staan. En je moet per se schuin indraaien, want de straat is te smal om heb bij overburen de inrit op te krijgen + daar staan vaak ook auto's...quote:Op woensdag 18 januari 2012 21:57 schreef Pizza_Boom het volgende:
Stel je niet aan. Achteruit inparkeren is gewoon je stuur rechthouden en rustig achteruit rijden.
En je denkt dat het bij mij niet zo is? Zelfs het oorspronkelijke ouderlijk huis, vanwaaruit ik dus heb leren rijden (als beginnend bestuurder), had dat. Huidige huis van mijn ouders is makkelijker, maarja. Daar had ik toen niets aan.quote:Op woensdag 18 januari 2012 22:00 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Tokking to me? Bij mij in de straat is het wel degelijk lastig, aangezien voor ieder huis van die perkjes met struiken erin staan. En je moet per se schuin indraaien, want de straat is te smal om heb bij overburen de inrit op te krijgen + daar staan vaak ook auto's...
Ik kan het inmiddels wel hoor, begrijp me niet verkeerd. Toegegeven, soms moet ik ook een keer steken maar dat is geen schande. Maar toen ik net mijn rijbewijs had ik vond ik het erg lastig.quote:Op woensdag 18 januari 2012 22:03 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
En je denkt dat het bij mij niet zo is? Zelfs het oorspronkelijke ouderlijk huis, vanwaaruit ik dus heb leren rijden (als beginnend bestuurder), had dat. Huidige huis van mijn ouders is makkelijker, maarja. Daar had ik toen niets aan.
Klopt, maar zo streng ben ik niet voor mezelf. Daarnaast rijd ik slechts één keer in de week auto dus zo heel vaardig ben ik met dat soort zaken nog niet.quote:Op woensdag 18 januari 2012 22:13 schreef Pizza_Boom het volgende:
Een keer steken is nooit een schande, maar het is de sport om hem in 1 keer goed erin te zetten.
Serieus? nooit geweten.quote:Op woensdag 18 januari 2012 22:17 schreef Karina het volgende:
Ik heb er niet zo een moeite mee, ook niet met fileparkeren. Ik weet wel dat je op sommige plaatsen niet achteruit MAG parkeren, vanwege de uitlaatgassen (als er woningen vlak achter zijn).
Serieus, ik weet een parkeerterrein in Amsterdam noord bij een groot winkelcentrum waar een bord staat dat het niet mag (vlak erachter zijn dus inderdaad woningen).quote:
quote:Op woensdag 18 januari 2012 22:40 schreef robber57 het volgende:
Voor de mensen die niet uit ervaring weten dat een auto vooruit een grotere draaicirkel heeft dan achteruit, je kunt kunt gewoon wiskundig aantonen waarom dat zo is:
[ link | afbeelding ]
Er kan best een bord staan, maar dat betekent toch niet automatisch dat het niet mag?quote:Op woensdag 18 januari 2012 22:20 schreef Karina het volgende:
[..]
Serieus, ik weet een parkeerterrein in Amsterdam noord bij een groot winkelcentrum waar een bord staat dat het niet mag (vlak erachter zijn dus inderdaad woningen).
Dat probleem heb je ook als je vooruit geparkeerd staat dus dat is geen reden om het niet te doen, blijft dat je dan wel een meter of 4 achteruit de parkeerplaats moet afrijden voor je uberhaubt de auto kunt zien die je kofferbak er af gaat rijden of de fietser die over je koffer gaat rollen....quote:Op woensdag 18 januari 2012 23:07 schreef remi1986 het volgende:
Als jij achteruit geparkeerd staat en naast je staat strak een Transporter busje geparkeerd en je moet bijna in 90 graden de weg op dan heb je alsnog een probleem.
Zolang je nog op de weg staat kan ja alles in de gaten houden.quote:Op woensdag 18 januari 2012 23:07 schreef remi1986 het volgende:
Dit is echt situatie gebonden en het ene is niet bij voorbaat goed of fout (mijn mening).
Als jij achteruit geparkeerd staat en naast je staat strak een Transporter busje geparkeerd en je moet bijna in 90 graden de weg op dan heb je alsnog een probleem.
En andersom is het ook als je vooruit geparkeerd staat je minder/geen zicht hebt op de weg achter je en dus lastiger kan zien of er wat aankomt.
Iedere situatie is anders.
Oja? Vertel maar adn?quote:Op woensdag 18 januari 2012 22:40 schreef robber57 het volgende:
Voor de mensen die niet uit ervaring weten dat een auto vooruit een grotere draaicirkel heeft dan achteruit, je kunt kunt gewoon wiskundig aantonen waarom dat zo is:
[ link | afbeelding ]
Het is een bord van de gemeentequote:Op woensdag 18 januari 2012 23:04 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Er kan best een bord staan, maar dat betekent toch niet automatisch dat het niet mag?
Ik vind het ook echt grote onzin. Die uitlaatgassen komen toch wel uit de auto. Mijn overburen hebben ook liever niet dat je je auto zo neerzet, want dan komen er uitlaatgassen in hun huis. Tuurlijk
Ik zie een cirkel met 4 lijntjes, waarvan er 2 het spoor van de achterwielen zijn en 2 het spoor van de voorwielen, maar ik zie geen verschillende cirkels. Hoe kan een cirkel veranderen van straal als de hoek waaronder de wielen staan gelijk blijft? Als je zegt dat je achterkant inloopt (wat ik al eens gezegd heb in dit topic) en daardoor dus makkelijker achteruit om een paaltje heen kan, dan heb je gelijk.quote:
Zei ik vannacht ook tegen je moedah jwtz.quote:Op woensdag 18 januari 2012 16:01 schreef wise het volgende:
vooruit parkeren is makkelijker. Gewoon in 1x erin
Zie topicquote:Op donderdag 19 januari 2012 13:39 schreef UltraViolence het volgende:
Waarom is achteruit kijken tijdens het inparkeren makkelijker dan tijdens het uitparkeren dan?
Zie topicquote:Op donderdag 19 januari 2012 13:39 schreef UltraViolence het volgende:
Overigens is de zilveren 'Golf' een Polo.
Ik moest keihard lachen.quote:Op woensdag 18 januari 2012 15:59 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
TS is zo'n iemand die 5 voor 5 alvast de auto instapt en dan plankgas wegrijdt naar huis in zijn 14%-bijtellingsgebakje.
GILF?quote:Op donderdag 19 januari 2012 13:35 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Zei ik vannacht ook tegen je moedah jwtz.
En waarom zijn vakken schuin? Juist ja, zodat je makkelijker langs de auto naast je kan kijken, immers, de hoek die je moet maken om te kijken of er iets van achter komt, is een stuk kleiner.quote:Op donderdag 19 januari 2012 17:51 schreef kingtoppie het volgende:
Je ziet duidelijk aan de parkeer plaatsen dat ze gemaakt zijn om voorruit in te parkeren, achteruit inparkeren bij die schuine vakken is gevaarlijk en fucking dom en moeilijk.
TS je faalt
Tis ook gewoon een kleinere hoek met inparkeren waardoor dat sneller gaat en er minder hinder ondervonden wordt door auto's die achter je rijden...quote:Op donderdag 19 januari 2012 18:32 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
En waarom zijn vakken schuin? Juist ja, zodat je makkelijker langs de auto naast je kan kijken, immers, de hoek die je moet maken om te kijken of er iets van achter komt, is een stuk kleiner.
Verwacht hier de 'zei mijn vrouw vannacht ook al' grap.quote:Op woensdag 18 januari 2012 16:01 schreef wise het volgende:
Ja, alleen is dat bord niet rechtsgeldig, aangezien deze niet in het wvw voorkomt.quote:Op woensdag 18 januari 2012 22:20 schreef Karina het volgende:
[..]
Serieus, ik weet een parkeerterrein in Amsterdam noord bij een groot winkelcentrum waar een bord staat dat het niet mag (vlak erachter zijn dus inderdaad woningen).
Welke schuine vakken?quote:Op donderdag 19 januari 2012 17:51 schreef kingtoppie het volgende:
Je ziet duidelijk aan de parkeer plaatsen dat ze gemaakt zijn om voorruit in te parkeren, achteruit inparkeren bij die schuine vakken is gevaarlijk en fucking dom en moeilijk.
TS je faalt
Dat is dan ook meestal in een parkeergarage, en dat staat niet gelijk aan de openbare weg....quote:Op donderdag 19 januari 2012 21:52 schreef Glijdt_licht het volgende:
Net als die verkeersborden van "alleen voor vrouwen." of "alleen voor ouders met kinderen".
beide borden bestaan niet in de wvw.
De pakkans is idd vrij klein, maar als ik mensen zonder kinderen net in hun auto zie stappen dan bedank ik ze altijd vriendelijk voor hun asociale gedrag.quote:Op donderdag 19 januari 2012 22:12 schreef Glijdt_licht het volgende:
Dan nog, hoe willen ze controleren dat ik daar alleen ben? Of dat ik geen vrouw ben. De pakkans lijkt me vrij klein, en Ikea heeft zover ik weet geen parkeerwachters.
Of dan ligt de smoes zo wel klaar.
![]()
Ik spendeer weleens wat tijd op de parkeerplaatsen in Nederland, en amuseer mij kostelijk als ik kijk naar de amateurs welke vooruit inparkeren, en vervolgens achteruit eruit willen.quote:Een van mijn grootste ergenissen is mensen die achteruit inparkeren.
Waarom? Omdat de gemiddelde mens die ik achteruit zie inparkeren er niets van kan. In de parkeergarage wordt er 26 x gestoken voor de auto fatsoenlijk in het vak staat en ook bij mij voor de deur staan vaak de achteruit ingeparkeerde auto's scheef. Ikzelf denk dan altijd, waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan. Alleen fileparkeren vind ik achteruit fijner.
Doe ik achteruit en met fileparkeren anders ook.quote:Op woensdag 18 januari 2012 16:01 schreef wise het volgende:
quote:Op woensdag 18 januari 2012 16:06 schreef MrNiles het volgende:
C) Ja, vooruit is de draaicirkel kleinerMaar achteruit is preciezer, je achterwielen gaan gewoon waar je heen draait. Met vooruit komen de achterwielen nog achter je aan die niet dezelfde spoor hebben.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En je kan de auto beter plaatsen in kleinere parkeerplekken, want je hebt je spiegels![]()
Geen moeite mee als de bestuurder van die auto hem extreem naar mijn kant heeft staan. Ik parkeer hem in het midden en ben niet van plan zelf moeilijk te moeten doen met uitstappen omdat degene naast me niet kan parkeren.quote:Op donderdag 19 januari 2012 22:17 schreef Flixxy het volgende:
Hiermee blokkeer je vaak een deur van de auto naast je, en het is gewoon niet netjes.
Ben ik scheef of zijn die vakken niet loodrecht op de weg?quote:Op donderdag 19 januari 2012 22:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Welke schuine vakken?
Op het plaatje in de OP zie ik geen schuine vakken:
[ afbeelding ]
Kennelijk ben jij scheef, want hier is duidelijk te zien dat die parkeervakken loodrecht op de weg (en het pand) staan.quote:Op donderdag 19 januari 2012 23:35 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ben ik scheef of zijn die vakken niet loodrecht op de weg?
Nee, ik ben niet scheef omdat het op het andere plaatje wel goed te zien is... Dat ligt aan het plaatje.quote:Op donderdag 19 januari 2012 23:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Kennelijk ben jij scheef, want hier is duidelijk te zien dat die parkeervakken loodrecht op de weg (en het pand) staan.
Als ik naar de bestrating en het gebouw kijk dan kan ik echt geen schuine parkeervakken uit dat plaatje uit de OP halen...quote:Op vrijdag 20 januari 2012 00:04 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Nee, ik ben niet scheef omdat het op het andere plaatje wel goed te zien is... Dat ligt aan het plaatje.
Goed hoorquote:Op vrijdag 20 januari 2012 00:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als ik naar de bestrating en het gebouw kijk dan kan ik echt geen schuine parkeervakken uit dat plaatje uit de OP halen...
Maar misschien is mijn ruimtelijk inzicht gewoon wat beter dat het jouwe, ik kan een flinke auto immers ook probleemloos achteruit inparkeren
Heeft meer met het kunnen rijden te maken en met het in kunnen schatten van de maten. Zelfs met hele smalle stukken is het hoogstens één keer ietsjes naar achteren voor het perfecte recht, maar nodig is het eigenlijk niet. En dat ook nog eens met een flink formaat auto dus geen kleine Aygo.quote:Op donderdag 19 januari 2012 22:17 schreef Flixxy het volgende:
[..]
Ik spendeer weleens wat tijd op de parkeerplaatsen in Nederland, en amuseer mij kostelijk als ik kijk naar de amateurs welke vooruit inparkeren, en vervolgens achteruit eruit willen.
1. De draaicirkel op een parkeerplaats is zelden groot genoeg om hem er in één keer recht in te zetten. Hiermee blokkeer je vaak een deur van de auto naast je, en het is gewoon niet netjes. Een oplossing is nodeloos steken, soms wel tot 6x toe waarbij iedere keer bijna omstander-auto's worden geraakt.
2. Omdat de mens die over het algemeen vooruit inparkeert dit doet omdat hij/zij simpelweg niet anders KAN, zie ik regelmatig auto's die andere geparkeerde auto's op een haar na missen. Met enige regelmaat zit er een mooie streep in de zijkant van de geparkeerde auto naast je.
3. Doordat de ruimte beperkt is, en er bijvoorbeeld slecht geparkeerd is de eerste keer, kost het uitparkeren ook nog eens een keer of 6 steken. Mede omdat deze mensen simpelweg niet kunnen rijden.
Nogmaals, ik amuseer mij kostelijk om het gestuntel van de vooruitparkeerder te bekijken, maar als je op die manier een kras in mijn auto zet, heb je ook een mooie sleutel door je lak.
quote:Op zaterdag 21 januari 2012 18:13 schreef rosepetals het volgende:
Vond dat je het heel goed deed daaf.
Wel beetje stom dat je niet de groetjes deed aan rosepetalsquote:
Ja ik dacht ik mag ook een plaat aanvragen voor iemandquote:Op zaterdag 21 januari 2012 18:16 schreef rosepetals het volgende:
[..]
Wel beetje stom dat je niet de groetjes deed aan rosepetals
Inderdaad. Zelf parkeer ik wel altijd achteruit in, 9 van de 10x in 1 keer recht in het vak, maar in principe is alles prima zolang je maar binnen de lijnen staat.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 14:23 schreef DeBiekseBeuker het volgende:
Boeie,... al parkeer je hem dwars... zolang het maar tussen de lijntjes is en andere hun deur nog open kennen doen vind ik het allemaal prima...
Vooruit kijken dus inderdaad. Dus ook denken hoe je weer weg gaat rijden.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 19:32 schreef Gedetineerde het volgende:
[..]
Inderdaad. Zelf parkeer ik wel altijd achteruit in, 9 van de 10x in 1 keer recht in het vak, maar in principe is alles prima zolang je maar binnen de lijnen staat.
Daarnaast gaat het constant over de auto die uit parkeert, maar degene die aan komt rijden is toch ook niet blind? Ik heb vaak zat dat er gebakjes achteruit uit parkeren op de weg en ik op de rem moet, maar je anticipeert toch als bestuurder? Vooruit kijken enzo..
Heb je aan mij een goede, als jij met je wielen in "mijn" vak staat. Ik verdom het om zelf het risico te lopen klem gezet te worden, ik weiger in modder uit te stappen en zet hem strak recht in het vak. Tevens parkeer ik altijd achteruit in (tenzij ik mijzelf daarmee dus klem zal zetten, dan niet), dus als jij vooruit staat, kan je eruit, maar anders niet. Tevens noteer ik kenteken en maak ik een paar fotos van de situatie. Heb ik schade door opengegooide deuren ofzo, dan krijg je dus aangifte. Aan de hand van verfresten kan men precies zien wel merk en welk jaar het ongeveer is, komt dat overeen met de fotos dan heb je al ee probleemquote:Op zaterdag 21 januari 2012 14:23 schreef DeBiekseBeuker het volgende:
Boeie,... al parkeer je hem dwars... zolang het maar tussen de lijntjes is en andere hun deur nog open kennen doen vind ik het allemaal prima...
En jij doet het met alleen het zeil?quote:Op zondag 22 januari 2012 03:29 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik parkeer met de zeilboot ook altijd achteruit in in de jachthaven. Er zijn paupers die nog niet eens vooruit kunnen inparkeren met hulp van de boegschroef.
Nee, met de motor natuurlijk.quote:Op zondag 22 januari 2012 03:36 schreef Pizza_Boom het volgende:
En jij doet het met alleen het zeil?![]()
Je paint klopt niet.quote:Op woensdag 18 januari 2012 16:17 schreef sinepedraap het volgende:
Situatie A: Vooruit inparkeren
Situatie B: Achteruit inparkeren
[ afbeelding ]
De rest spreekt voor zich
Had ik al eerder een toelichting over gegeven. Het kijkveld is ietsje anders ja, maar alsnog zie je met achteruit inparkeren vele malen meer zonder dat er al 2 meter auto op de rijbaan staat.quote:Op zondag 22 januari 2012 03:52 schreef nikky het volgende:
[..]
Je paint klopt niet.
Tenzij je auto geen motorkap heeft. Als je dan nogmaals gaat kijken waar je zit, zal dit misschien een metertje schelen qua kijkpunt. Ik heb het even met paars aangegeven.
(We hebben het over personenauto's he, geen busjes oid)
[ afbeelding ]
Nu jij weer.
Is ook verplicht bij de NAM, voor zowel personeel als bezoekers. In geval van calamiteiten ben je dan zo weg. Bij andere bedrijven is het echter weer verplicht vooruit in te parkeren. Bij achteruit parkeren zouden de uitlaatgassen de haag of het gazon kunnen beschadigen.quote:Op woensdag 18 januari 2012 16:16 schreef Perceptor het volgende:
Klacht terecht.
Heb ooit nog bij een multinational gewerkt die een zg. Reverse Parking Policy had in het kader van veiligheid e.d.
Op de parkeerplaats kon je dan altijd mooi zien welke auto's van collega's en welke van andere bedrijven waren.
Want? Je motor draait niet achteruit ofzo. Daar heb je een versnellingsbak voorquote:Op zondag 22 januari 2012 10:03 schreef Djeez het volgende:
[..]
Daarbij is het heel slecht voor een koude motor om achteruit te rijden.
Sowieso je 4,6 liter motor niet achterin hebben liggenquote:Op zondag 22 januari 2012 11:50 schreef pinine het volgende:
pas zag ik in de parkeergarage iemand achteruit parkeren maar hoe krijg je dan je boodschappen in je achterbak?, dit geldt ook voor heel veel andere parkeerplaatsen
Ik kan in de meeste parkeergarages prima de wandelwagen uit de achterbak halen, en die er later met de boodschappen weer indoen.quote:Op zondag 22 januari 2012 11:50 schreef pinine het volgende:
pas zag ik in de parkeergarage iemand achteruit parkeren maar hoe krijg je dan je boodschappen in je achterbak?, dit geldt ook voor heel veel andere parkeerplaatsen
Ben ik de enige die na het lezen van dit verhaal een beeld van een verschrikkelijk droevige kantoorklerk voor zich ziet?quote:Op zondag 22 januari 2012 03:27 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Heb je aan mij een goede, als jij met je wielen in "mijn" vak staat. Ik verdom het om zelf het risico te lopen klem gezet te worden, ik weiger in modder uit te stappen en zet hem strak recht in het vak. Tevens parkeer ik altijd achteruit in (tenzij ik mijzelf daarmee dus klem zal zetten, dan niet), dus als jij vooruit staat, kan je eruit, maar anders niet. Tevens noteer ik kenteken en maak ik een paar fotos van de situatie. Heb ik schade door opengegooide deuren ofzo, dan krijg je dus aangifte. Aan de hand van verfresten kan men precies zien wel merk en welk jaar het ongeveer is, komt dat overeen met de fotos dan heb je al ee probleem
Levert overigens best leuke situaties op. Van de zomer bij een bedrijf waar ik een plaats toegewezen kreeg, iemand op 10 cm gezet (linkerdeur). Okee, hij kreeg hem er niet helemaal makkelijk in vanwege een carglasswagen die dwars ervoor stond aan de overkant, maar dan steek je een keertje meer. Volgens de receptioniste was het heel grappig te zien hoe deze weg reed. Tweede keer was bij een winkelcentrum, iemand die met zijn linkerwielen mijn vak aanraakte (het donkere stuk van mijn vak, tussen 2 vakken 2 tegels en 2 rijen klinkers, cm of 80 dus. Ook keurig erin gezet, kwam ik terug, was die man aan zijn auto aan het trekken om hem eruit te krijgen. Dat is ook wel lachen hoor!
Goeie troll.quote:Op zondag 22 januari 2012 18:37 schreef Piebe het volgende:
Als je wilt inparkeren tussen twee auto´s die achteruit in geparkeerd staan, kun je zelf het beste vooruit inparkeren.
quote:Op zondag 22 januari 2012 18:57 schreef Chai het volgende:
TS je klinkt echt gay met je r die je heel lang laat rollen.
http://www.3fm.nl/gemist/programma?id=380&x=40&y=8
Hele uitzending van 21 januari beluisteren en dan op 01:19:20
Nee mijn r rolt soms ook te lang, dat is lelijk, maar bij mij iig niet gay.quote:Op zondag 22 januari 2012 18:58 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Klink jij beter dan? Fragment nu!
Oh, nou bedankt voor de feedback. Goed voor m'n zelfvertrouwenquote:Op zondag 22 januari 2012 19:07 schreef Chai het volgende:
[..]
Nee mijn r rolt soms ook te lang, dat is lelijk, maar bij mij iig niet gay.
Dat is gewoon de regio waar hij vandaan komt.quote:Op zondag 22 januari 2012 18:57 schreef Chai het volgende:
TS je klinkt echt gay met je r die je heel lang laat rollen.
http://www.3fm.nl/gemist/programma?id=380&x=40&y=8
Hele uitzending van 21 januari beluisteren en dan op 01:19:20
Echt hè, wees blij dat ik niet een boer in Groningen ben.quote:Op zondag 22 januari 2012 19:12 schreef Dimens het volgende:
[..]
Dat is gewoon de regio waar hij vandaan komt.
Wat een kutsmoesje.quote:Op zondag 22 januari 2012 19:12 schreef Dimens het volgende:
[..]
Dat is gewoon de regio waar hij vandaan komt.
Alsof het makkelijk is om een topic met allemaal feiten zoals dit even in 2 minuten uit te leggen live op de radio terwijl je er twee van die klapjosties doorheen hebt lullen.quote:Op zondag 22 januari 2012 19:15 schreef Chai het volgende:
[..]
Wat een kutsmoesje.
Ik zeur toch ook niet over het rollen zelf? Gewoon de lengte van de rol. En die kan best wat korter.
Zie je dus mooi verkeerd.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:33 schreef Nobu het volgende:
Ben ik de enige die na het lezen van dit verhaal een beeld van een verschrikkelijk droevige kantoorklerk voor zich ziet?
Vandaag bij de supermarkt zag ik iemand in zo'n vak achterruit inparkeren, en misschien wel 5 keer stekenquote:
quote:Op zondag 22 januari 2012 20:24 schreef elkravo het volgende:
Artikeltje uit 2001
http://www.intermediair.n(...)ruitparkeerders.html
Mooi dat meer mensen er zo over denkenquote:Joris Konings, Utrecht
De afgelopen weken ben ik erop gaan letten. Er blijken grote regionale verschillen. Op kaden in Amsterdam parkeert de meerderheid achteruit in. In vergelijkbare parkeervakken in Almere stond iedereen vooruit ingeparkeerd. Deze verschillen zijn ook internationaal, constateert IJsbrand Miedema (Wirdum). 'In de VS is achteruitparkeren ongebruikelijk. Ik zag regelmatig parkeerterreinen waar alle auto's vooruit stonden. Amerikanen kunnen kennelijk met hun grote bakken niet achteruitrijden.' Een ander verschil: we werden overspoeld met reacties van achteruitparkeerders, die uitlegden waarom dat handig is. Geen enkele lezer verdedigde het voorwaartse gedrag. 'In dienst leer je de wagen zo weg te zetten', schrijft Wim Hekkenberg (Uithoorn). 'Bij oorlog en brand ben je dan het snelst weg.' Veel inzendingen benadrukten het gemak bij het matineuze wegrijden. Wanneer je slaperig achter het stuur gaat zitten, hoef je alleen maar het gaspedaal in te drukken. 'Dat geeft de moderne en gehaaste burger een cool gevoel', aldus Henno de Graaf (Nieuwegein). Je ziet dan ook beter of er verkeer aankomt', aldus L. Holderikx (Rotterdam).
Vooruitinparkeerders lopen het risico dat ze tegen een fiets of auto aanrijden.' Terwijl je bij het inparkeren voldoende zicht houdt, schrijft Albert van den Broek (Den Haag). 'Je komt immers net aanrijden, en kunt de situatie dus goed overzien.' Je weet bovendien nooit wat je later aantreft, schrijft hij. 'Op drukke parkeerplaatsen komt het nogal eens voor dat er achter jouw loodrecht ingeparkeerde auto een andere auto staat, zodat er nog maar een smalle rijstrook overblijft. Probeer dan maar eens achteruit weg te komen.' Bovendien heb je minder manoeuvreerruimte nodig', benadrukt Roland Bakker (Hellevoetsluis). 'De achterwielen kunnen meestal nog niet draaien. Daarom is achteruitparkeren de enige manier om de achterwielen op hun plek te krijgen.' Dat is ook de reden waarom je leert om achteruit in te steken bij parallelparkeren langs de weg. 'Maar je moet wel goed kunnen sturen bij achteruitrijden', voegt Petra (Rotterdam) daaraan toe. Achteruitparkeren is ook in ander opzicht veiliger, aldus Philip Bosma (Elst). 'Het uitladen van persoonlijke spullen valt minder op, vooral uit de achterklep.'
Maar wat is nu het verschil tussen die twee menssoorten? 'Mensen die vóóruit weg willen rijden, anticiperen op mogelijke hindernissen, die zouden kunnen opduiken op het moment van wegrijden, als haast wellicht geboden is', aldus Bosma.
'Vooruitparkeerders zijn mensen die snel uit de auto willen stappen, en snel ergens willen zijn', denkt Holderikx. 'Achteruitparkeerders hebben misschien wat minder haast en denken wat meer na over het latere wegrijden.' En hoe zit het met die regionale verschillen? 'Rij-instructeurs in grote steden oefenen meer met inparkeren', veronderstelt Johan Spoelstra (Utrecht). 'Stedelingen hebben hoe dan ook meer ervaring in het parkeren onder moeilijke omstandigheden. Bovendien telt daar de veiligheid bij het wegrijden vaak zwaarder.'
Hoezo is dat slecht voor de motor? Dit klinkt echt als klinkklare onzin, maar goed dat is jou ook niet vreemd.quote:Op zondag 22 januari 2012 10:03 schreef Djeez het volgende:
[..]
Daarbij is het heel slecht voor een koude motor om achteruit te rijden.
Hoe rijden Henk en Ingrid achteruit? Juist ja, koppeling half in en flink gas geven. En koude motoren zijn niet dol op toeren maken.quote:Op zondag 22 januari 2012 20:33 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Hoezo is dat slecht voor de motor? Dit klinkt echt als klinkklare onzin, maar goed dat is jou ook niet vreemd.
Dat is incompetentie.quote:Op zondag 22 januari 2012 20:34 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Hoe rijden Henk en Ingrid achteruit? Juist ja, koppeling half in en flink gas geven. En koude motoren zijn niet dol op toeren maken.
quote:Op zondag 22 januari 2012 20:34 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Hoe rijden Henk en Ingrid achteruit? Juist ja, koppeling half in en flink gas geven. En koude motoren zijn niet dol op toeren maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |