quote:Op woensdag 18 januari 2012 13:26 schreef ymme het volgende:
Mart (93 cm) heeft vandaag zijn nieuwe schoenen aan.
Maat 26.
Maat 25 ging opzich nog wel qua lengte, maar in de breedte begon het te knellen![]()
Big Foot.
Hé, heb jij het toevallig over Harry? Die wilde geen spaghetti en ook niet een gehaktbal (normaal is hij dol op beiden!) en hij wilde ook geen toetje. Heb hem gedoucht en een pcm gegegeven en in bed gestopt. Niet meer gehoord...quote:Op woensdag 18 januari 2012 20:18 schreef pessie het volgende:
Nathan ligt nu met pcm in te slapen. Die voelt zich niet lekker, wilde geen avondeten en deed zeer rustig met zn toetje.
Nou Nathan was gewoon hangerig (echt dat kind kan niet rustig op schoot zitten maar vanmiddag bleef hij een kwartier zitten terwijl we zandkasteel keken!!!). Maar goed, hij wilde eerst niet slapen, dus anderhalf uur later gaan slapen dan normaal en toen ook nog es 45 minuten ipv anderhalf uur. Nou ja, misschien heerst er iets in het uiterste zuiden en noorden...quote:Op woensdag 18 januari 2012 22:09 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Hé, heb jij het toevallig over Harry? Die wilde geen spaghetti en ook niet een gehaktbal (normaal is hij dol op beiden!) en hij wilde ook geen toetje. Heb hem gedoucht en een pcm gegegeven en in bed gestopt. Niet meer gehoord...
Stomme is, hij had vanmiddag zo'n 3 uur geslapen en hij was me toch een partij jengelig vanmiddag. Het ging van de ene naar de andere jengelpartij. Werd er gewoon niet goed van
Ah, dan heerst het hier dusquote:Op woensdag 18 januari 2012 22:25 schreef Mereltje het volgende:
Pessie hier ook maar 3 kwartier geslapen vanmiddag en nauwelijks avondeten, beetje aardappels en paar happen vla.. zou het heersen hier in het noorden en zuiden.. haha
Reilain fijn dat het bijna over is.
Misschien toch eens bijhouden hoe vaak je het gebruikt, dat je daar een beetje inzicht in krijgt.quote:Op woensdag 18 januari 2012 22:38 schreef pessie het volgende:
[..]
Ah, dan heerst het hier dus. Nou ja, morgen maar even nieuwe pcm halen (ligt et aan mij of zitten er gewoon te weinig in dat doosje? Als ik pcm haal is het altijd binnen no time bijna op en als ik het dan weer nodig heb heb ik er nog maar 1 of 2
).
Ik gebruik er max 3 per dag, meer mag niet. Nou ja, hij voelt zich vandaag alweer wat beter, en feitelijk koop ik misschien 1 doosje per 2 a 3 maanden. Ze zijn alleen altijd bijna op als je ze echt nodig hebt hequote:Op donderdag 19 januari 2012 12:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Misschien toch eens bijhouden hoe vaak je het gebruikt, dat je daar een beetje inzicht in krijgt.
ik heb geen idee wat daar de symptomen van zijn... maar dat zal de huisarts wel ook meenemen toch?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 09:58 schreef Keshet het volgende:
Draakje, heeft ze geen RS?
Sola, dikkevoor jou. Wat heb je goed gehandeld!
gelukkig! zat mensen die niet kattig zijn en je waarderen hoorquote:Op vrijdag 20 januari 2012 16:39 schreef Cooki het volgende:
ik ben in lurkstand![]()
en doe ff rustig aan.. met lucas is alles prima
beterschap voor de zieke dreumesjes !
quote:Op vrijdag 20 januari 2012 16:42 schreef simmu het volgende:
[..]
gelukkig! zat mensen die niet kattig zijn en je waarderen hoor
"Vind ik leuk"quote:Op vrijdag 20 januari 2012 19:33 schreef Gerberaatje het volgende:
Mijn kind trok zich net op tot bijna helemaal staanden ging toen gauw weer zitten!!
Maar het begint!!
eindelijk!!
Mên ik loop te stuiteren van trots
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en daarna dit
Ze kan al tellen
Ik: één, twee
Noortje: diiieeee
ik: vier
Noortje: vijf, zzzzzes, zzzzzeven
ik: acht
Noortje: negen
ik: tien!!
ik vind deze fase echt fantastisch, zo onbevangen in het leven, heerlijk. Vent liet gister een scheet, Noortje doet haar handje voor haar mond: 'oooooh', loopt om vent heen, wijst naar zijn billen en roept keihard 'POEP'.
De afgelopen nachten slaapt ze heel slecht. Niets aan te doen, ik kan er alleen niet zo goed tegenVind het echt erg maar ik ben om vier uur 's nachts gewoon niet op mijn best.
Gaat wel weer over, geen idee wat het is, misschien al kiezen of zo. Morgen gaat ze twee dagen koe kijken, want wij gaan naar antwerpen, lekker shoppen en hotelletje en madam gaat logeren.
quote:Op vrijdag 20 januari 2012 20:04 schreef Gerberaatje het volgende:
Ik duim mee Asy!
Pessie herkenbaarals ik alleen maar een jas in de gang op wil hangen, dan komt ze al op je afgeschoven en blijft maar miepen en wijzen en gebaren dat ze naar buiten wil
Van de week gingen we fietsen en ze had haar skipak aan dus ik zette haar even op de grond toen ik de fiets wegzette, en hop ze ging schuivend zo de hele tuin door
Jippie! Een beetje helpen met rechtstaan kan geen kwaad. Geeft wat extra motivatie en haar beenspieren worden sterker...quote:Op zaterdag 21 januari 2012 09:31 schreef Gerberaatje het volgende:
We oefenen in sneltreinvaart, mijn kind gaat het kunnen!!
Ze staat zowat constant op handen en voeten(die kont de hele tijd in de lucht
) en probeert zich steeds wat op te trekken (maar zet niet helemaal door).. ik begin natuurlijk te bléren van trots als ik het zie en dan stopt ze. Dus mijn trotse moederhart moet zich even inhouden en maar niks zeggen als ze oefent
![]()
/ego posting
quote:Op zaterdag 21 januari 2012 10:44 schreef Gerberaatje het volgende:
Fijn Free!!
Mevrouw is net zelf gaan staan![]()
Bewijster uitzondering maar even een fotootje omdat ik zooooo trots ben!!
[ afbeelding ]
ligt eraan hoe volhardend het kind in kwestie isquote:Op zaterdag 21 januari 2012 15:15 schreef pessie het volgende:
Mijn kind demonstreerde net een salto vanaf de bank. 5 minuten huilen, een beetje bloed uit zn mond (dus er is ergens vast een stukje tand tegenaan gekomen) en hij stond alweer op de bank te springen
. Zucht, hoe lang duurt het voordat een kind begrijpt dat iets niet mag?
quote:Op zaterdag 21 januari 2012 18:16 schreef Asyniur het volgende:
En het gebaar vliegtuig zit er nu echt ingebakken. Als hij een vliegtuig ziet of hoort dan wordt er met het armpje gezwaaid
hahah lief is dat he. Doet jonathan ook.. komt er een vliegtuig, gaat ie zwaaien en zegt ie 'daaag, hoie (mn kleine limboquote:Op zaterdag 21 januari 2012 18:16 schreef Asyniur het volgende:
En het gebaar vliegtuig zit er nu echt ingebakken. Als hij een vliegtuig ziet of hoort dan wordt er met het armpje gezwaaid
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We'll have love aplenty
We'll have joys outnumbered
We'll share perfect moments
You and me
ravi heeft ook van die echte GRRR$%#%$# driftbuien, waar hij zich met een klap op de grond laat vallen en/of op tafel gaat meppen enzo. eerste paar keer schrok ik ervan, maar ik had vlot in de gaten dat hij het toch echt zelf en expres doet. dus vanaf toen genegeerd. toen heeft hij 2 x zo hard gemept dat hij zn handjes zeer deed en nu doet hij het niet meerquote:Op zondag 22 januari 2012 22:41 schreef Solagratia het volgende:
Tirza en Elmo gefeliciteerd! 2 jaar alweer!tot ziens in het volgende topic
Hebben jullie een leuke dag gehad? de fotocollage is echt superleuk
![]()
Heeft iemand tips? Amy bonkt met haar hoofd (op de grond, tafel, rand van ledikant, mijn hoofd) als ze boos is. Op dit moment is ze erg veel boosVooral als we haar in bed leggen en dan gaat ze heel hard bonken met haar hoofd. Eerst dacht ik dat het wel mee viel, maar vandaag zag ik dat ze er blauwe plekken van had
Moeten we haar gewoon laten bonken? Negeren? Boos worden?
quote:Op maandag 23 januari 2012 11:31 schreef Reilain het volgende:
Er moet trouwens toch ook een topic over scholen kiezen zijn toch??
Buitenspelenquote:Op maandag 23 januari 2012 12:49 schreef freecell het volgende:
SchoolNu al! Wij hebben net deze week gekozen voor de oudste
Buiten spelen is hier met dit weer en mijn koukleumen totaal zinloosAls je de tuin met ze ingaat,willen ze binnen een minuut weer naar binnen
Ja, echt, heus!quote:Op maandag 23 januari 2012 13:32 schreef freecell het volgende:
Das al een stap die groot genoeg is, wat jij?
Je wil hiermee zeggen dat ik niet de enige aanstellerige moeder ben?quote:
Uhm, haar ontwikkeling is mega! Dat deed Nathan echt allemaal nog niet met 15 maanden! Ze zegt zelfs meer dan Nathan nu en die is 3 maanden ouder! Het verschil is: Nathan liep met 13 maanden dus is hij minder vooruitstrevend met de rest. Ik zie en hoor het echt wel vaker, kindjes die vroeg zijn met dergelijke dingen als jij beschrijft zijn la(a)t(er) met lopen en staan.quote:Op maandag 23 januari 2012 14:36 schreef Silmarwen het volgende:
Ik post hier zelden nog, maar ik heb even een vraagje. Eigenlijk zit ik met mijn handen in mijn haar.
Jasmin is nu 15 maanden, en doet nog geen enkele poging tot staan. Ze "loopt" op haar knieen, zegt; pappa mamma, mauw, eten, kijkes, Yadeje, hallo, boe, hi, nee, ja, daar, die. Dus qua woorden zit het wel goed en pakt de allerkleinste priegel dingetjes op, kan krassen met krijtjes en eten met een vorkje, ondekt en onderzoekt van alles, stapelt blokjes, drinkt uit een bekertje, doet dingen in de blokkenstoof etc. Haar ontwikkeling is dus verder normaal, maar staan weigert ze pertinent. Het is zelfs zo dat als ik haar wil neerzetten ze gaat huilen. Bij Knut gaat het wat beter, maar als je haar handjes pakt ofzo, trekt ze zich niet op, ze strekt haar beentjes dan naar voren.
Ik heb het CB eens gebeld en ze vonden haar ontwikkeling verder prima en ze is een alert meisje, maar het nog niet staan was wel wat bijzonder. Ze adviseerde het nog een maandje aan te kijken, en dan eventueel kinderfysiotherapie te proberen.
Iemand ervaring met een staan/loop weigerkindje en de kinderfysio?
O.o Echt? Ik voel me zo'n onzekere miep over dat staan... Yade liep en rende al met die leeftijd, maar ik kan me niet goed herinneren of ze de rest deed.... Volgens mij zei ze drie woordjes, at ze nog niet met een vorkje... Ik vind het lastig omdat ik geen direct vergelijkingsmateriaal heb. Ze gaat niet naar een KDV namelijk. En ik werkte nog wel in de KDV.quote:Op maandag 23 januari 2012 15:04 schreef pessie het volgende:
[..]
Uhm, haar ontwikkeling is mega! Dat deed Nathan echt allemaal nog niet met 15 maanden! Ze zegt zelfs meer dan Nathan nu en die is 3 maanden ouder! Het verschil is: Nathan liep met 13 maanden dus is hij minder vooruitstrevend met de rest. Ik zie en hoor het echt wel vaker, kindjes die vroeg zijn met dergelijke dingen als jij beschrijft zijn la(a)t(er) met lopen en staan.
Ja hoiquote:Op maandag 23 januari 2012 14:36 schreef Silmarwen het volgende:
Ik post hier zelden nog, maar ik heb even een vraagje. Eigenlijk zit ik met mijn handen in mijn haar.
Jasmin is nu 15 maanden, en doet nog geen enkele poging tot staan. Ze "loopt" op haar knieen, zegt; pappa mamma, mauw, eten, kijkes, Yadeje, hallo, boe, hi, nee, ja, daar, die. Dus qua woorden zit het wel goed en pakt de allerkleinste priegel dingetjes op, kan krassen met krijtjes en eten met een vorkje, ondekt en onderzoekt van alles, stapelt blokjes, drinkt uit een bekertje, doet dingen in de blokkenstoof etc. Haar ontwikkeling is dus verder normaal, maar staan weigert ze pertinent. Het is zelfs zo dat als ik haar wil neerzetten ze gaat huilen. Bij Knut gaat het wat beter, maar als je haar handjes pakt ofzo, trekt ze zich niet op, ze strekt haar beentjes dan naar voren.
Ik heb het CB eens gebeld en ze vonden haar ontwikkeling verder prima en ze is een alert meisje, maar het nog niet staan was wel wat bijzonder. Ze adviseerde het nog een maandje aan te kijken, en dan eventueel kinderfysiotherapie te proberen.
Iemand ervaring met een staan/loop weigerkindje en de kinderfysio?
Ze waren inderdaad erg leuk aan het spelen samen, vond ik zo leuk om te zienquote:Op maandag 23 januari 2012 14:53 schreef octopussy het volgende:
As1981, ik denk dat Yaro het zeker wel leuk zou vinden op het psz. Hij speelde toen op de Utrechtmeeting zo onwijs leuk met Hannah!
+1 ik was niet te snel weg, maar vind het wel weer erg leuk. Daarnaast heb ik jou en je mooie meid veel te kort gesprokenquote:Op maandag 23 januari 2012 19:49 schreef Reilain het volgende:
Ik hoop snel weer op een 'dichtbij Utrecht' meeting!!
Was veel te snel weer de deur uit naar mijn zin!
Die gebaar ik niet omdat Harry daarvan al de geluiden maakt en daarmee ook het dier bedoeltquote:Op maandag 23 januari 2012 19:45 schreef Reilain het volgende:
Nieuwe aanwinsten hier zijn vis en vogel... Vogels zijn hier helemaal in nu.. Hele dag naar het raam rennen en gebaren vogel vogel... We hebben vetbollen op het balkon hangen.. Prachtig vind ze het!!
quote:Op maandag 23 januari 2012 20:21 schreef Reilain het volgende:
Enne een dreumesmeet
is daar nog animo voor??
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'t is gewoon een heel gemiddeld kind, en dat is 't.A grand adventure has begun.
Tenzij wij net met vakantie zijn als de meet is, vind ik het best een optie om je op te halenquote:Op maandag 23 januari 2012 21:09 schreef Pvoesss het volgende:
Een meet is leuk maar dan wel iets wat met openbaar vervoer te bereiken is
Tegen die tijd zal m'n Tobi ook wel binnen zijn, pak ik gewoon de auto van N mee, daar zit de Pearl al in, kan de Tobi er zo bijquote:
aangezien ik er al 3 jaar inzit ken ik ze allemaalquote:Op dinsdag 24 januari 2012 11:12 schreef Solagratia het volgende:
Betrap je jezelf er al op dat je de liedjes meezingt?![]()
als de meet in drenthe is, zou dat lekker dichtbij zijnquote:Op dinsdag 24 januari 2012 11:15 schreef Leandra het volgende:
Zo, vakantie geboekt, dus ik kan invullen....
Tenzij de meet in Drenthe is, dan kunnen wij de andere data ook wel
Dreumesmeet-datums!!
Za 03 maart - Reilain, Sola, Leandra
Zo 04 maart - Reilain, Sola, Leandra
Za 10 maart - Reilain, Sola
Zo 11 maart - Reilain, Sola
Za 17 maart - Sola
Zo 18 maart - Reilain, Sola
Ja, na een tijdje ken je alle liedjes welquote:Op dinsdag 24 januari 2012 11:14 schreef simmu het volgende:
[..]
aangezien ik er al 3 jaar inzit ken ik ze allemaal![]()
![]()
Deze? http://www.monkeytown.eu/quote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:35 schreef simmu het volgende:
er zit wel zo'n indoording in amersfoort
Ik zou hem gewoon geen kiwi meer geven.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 15:00 schreef Plums het volgende:
Wat zouden jullie doen als je kindje steeds ziek wordt na het eten van een kiwi? Testen op allergie ofzo? Dat Jona steeds flink (dun) moet poepen van kiwi's snap ik wel en is ook niet echt een ramp verder, maar sinds vandaag spuugt ie er ook nog van![]()
Zou ie er nou overgevoelig voor zijn ofzo? Ik heb daar zelf echt geen verstand van, ben zelf nergens allergisch voor qua eten..
ik kan kiwi prima eten, maar het vooral niet over mijn huid smerenquote:Op dinsdag 24 januari 2012 15:00 schreef Plums het volgende:
Wat zouden jullie doen als je kindje steeds ziek wordt na het eten van een kiwi? Testen op allergie ofzo? Dat Jona steeds flink (dun) moet poepen van kiwi's snap ik wel en is ook niet echt een ramp verder, maar sinds vandaag spuugt ie er ook nog van![]()
Zou ie er nou overgevoelig voor zijn ofzo? Ik heb daar zelf echt geen verstand van, ben zelf nergens allergisch voor qua eten..
Hahaha duh !quote:Op dinsdag 24 januari 2012 15:19 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik zou hem gewoon geen kiwi meer geven.
zijn er andere dingen die een soortgelijke reactie geven eigenlijk?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 15:32 schreef Plums het volgende:
[..]
Hahaha duh !Nee tuurlijk, maar wil uiteindelijk toch graag weten of ie nou allergisch (of wat dan ook) is voor kiwi. Beetje duidelijkheid.
Maar dat kaart ik wel eens aan op het cb dan als hij met 2jaar nog zo reageert op kiwi's.
Die is echt erg leuk. Ook voor kids van 1 jaar!quote:Op dinsdag 24 januari 2012 15:17 schreef Leandra het volgende:
In Apeldoorn zit ook zoiets: http://www.kidsplayground.nl/
En natuurlijk is Oranje leuk, maar daar zijn ze echt nog een beetje klein voor.
So far niet gelukkig..quote:Op dinsdag 24 januari 2012 15:56 schreef simmu het volgende:
[..]
zijn er andere dingen die een soortgelijke reactie geven eigenlijk?
dat dusquote:Op dinsdag 24 januari 2012 15:19 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik zou hem gewoon geen kiwi meer geven.
Dat sowieso. Ik maak me echt niet zo druk omdat hij vrolijk is etc maar de meneer ziet zijn wintersport al in het water vallenquote:Op dinsdag 24 januari 2012 19:48 schreef Asyniur het volgende:
DML, je zou voor de zekerheid even langs kunnen gaan bij de HA. En neem een berg pcm zetpillen mee op vakantie.
quote:Op dinsdag 24 januari 2012 19:51 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Dat sowieso. Ik maak me echt niet zo druk omdat hij vrolijk is etc maar de meneer ziet zijn wintersport al in het water vallen![]()
Geen idee, ik hoop hetquote:Op dinsdag 24 januari 2012 20:57 schreef Solagratia het volgende:
Istie ziekig Freecell? Hopelijk morgen weer een goede dag
Beetje te veelquote:Op dinsdag 24 januari 2012 21:03 schreef Solagratia het volgende:
Ach, dat is ook watDat zijn heel veel niet-blije dagen!
Geen. Idee.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 21:07 schreef Solagratia het volgende:
Komt dat puur door de allergieën of speelt er nog meer denk je?
In het zuiderpark zit er 1! Bij het zwembad daar.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 19:57 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik wacht ook even af van het hoe en waar. Is een binnenspeeltuin ding echt al leuk voor die kleintjes? Dan ga ik eens op zoek naar eentje in de buurt hier
Die heb ik online bekeken maar dat lijkt me nog minder geschikt dan een ballorig eigenlijk.quote:Op woensdag 25 januari 2012 09:56 schreef Troeta het volgende:
[..]
In het zuiderpark zit er 1! Bij het zwembad daar.
In het weeknd schijnt het veels te druk te zijn, maar op vrijdagmiddag heerlijk rustig.
Ik ben zelf nog niet geweest, maar een vriendin van me vertelde dit.
Ik ga binnenkort zelf een skijken.
Koud, wist niet dat dat verschil maakt?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 16:59 schreef Vicky het volgende:
[..]
dat dus
als je aardbeien eet, was je ze van te voren met koud of met heet water?
we hadden ravi ook mee op de ballorig meet, toen liep hij ook nog nietquote:Op woensdag 25 januari 2012 10:54 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Die heb ik online bekeken maar dat lijkt me nog minder geschikt dan een ballorig eigenlijk.
Simmu Puck moet over twee weken nog 1 worden en loopt nog niet los dus dat vind ik toch net wat anders dan anderhalf
Het zal ook wel goed komen hoorquote:Op woensdag 25 januari 2012 11:21 schreef As1981 het volgende:
dat klinkt inderdaad niet als een prettige bevalling en zwangerschap. snap je angst dan ook wel een beetje. als ik wat van de mijne had door kunnen geven, had ik het gedaan. dat er zo veel verschil in kan zitten.
Dat is de beste methode ja. Nooit gaan gillen oid. Dan gaan ze proberen te zitten omdat ze schrikken en donderen ze alsnog de trap af (doet het scenario in mijn hoofd vaak, gelukkig is Nathan nog nooit van de trap gekukeld).quote:Op woensdag 25 januari 2012 11:52 schreef e-mama11 het volgende:
Oppasdreumes stond net ineens halverwege de beneden trap! Ik was mijn dochtertje van 8 maanden op bedje leggen op zolder. Oeps! Zo d'r moeder maar even inlichten, het is gelukkig goed gegaan maar had wel kleine hart aanval toen ik ze zag staan, met d'r maillotje op een geverfde trap... brrr! Enige wat ik kon denken was: NIET laten schrikken, dus heel rustig naar d'r toe gelopen en haar er af gepakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |