Misschien om de slachtoffers te redden.....quote:Op woensdag 18 januari 2012 20:17 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
waarom wil je een schip vastmaken? Gewoon laten zinken
die zijn al dood. Niemand overleeft 3 dagen in/onder het water.quote:Op woensdag 18 januari 2012 20:19 schreef soapie het volgende:
[..]
Misschien om de slachtoffers te redden.....
hoeveel is er dan?quote:Op woensdag 18 januari 2012 20:18 schreef Beardslasher het volgende:
o.a. om de stookolie eruit te halen
ik kan heus niet geloven dat zelfs op een moment als dit dat ze weer aan het geld moeten denkenquote:Op woensdag 18 januari 2012 20:22 schreef Beardslasher het volgende:
ongeveer 2300 ton. Van wat ik ervan begrepen heb, zijn ze niet zeker of de tanks waar de olie in is opgeslagen de grotere diepte aan kan.
quote:Op woensdag 18 januari 2012 20:26 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
ik kan heus niet geloven dat zelfs op een moment als dit dat ze weer aan het geld moeten denken
Maar goed 2300 ton is indd een fortuin waard
Wat is daar zo 'quote:
Nou dit:quote:
quote:Op woensdag 18 januari 2012 20:27 schreef Beardslasher het volgende:
denk dat ze eerder aan het milieu denken
ok begrepenquote:
Ook al zijn ze dood, denk dat de familie ze graag terug wil om te begraven.quote:Op woensdag 18 januari 2012 20:20 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
die zijn al dood. Niemand overleeft 3 dagen in/onder het water.
Tijdens Wereldoorlog II wordt het passagierschip Goliath tot zinken gebracht. Bepaalde delen van het wrak komen in een luchtbel terecht waardoor een deel van de passagiers en de bemanning in leven blijven. Na jaren hebben ze een geïsoleerde en strikt gereglementeerde wereld opgebouwd. 40 jaar later gaat een groep oceanografen en duikers op zoek naar het wrak.quote:Op woensdag 18 januari 2012 20:20 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
die zijn al dood. Niemand overleeft 3 dagen in/onder het water.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2012 20:47:30 ]
Ja dat snap ik, traagheid van massa. Maar ter voorkoming van het bewegen.quote:Op woensdag 18 januari 2012 20:13 schreef Modus het volgende:
[..]
Daar ging het bij P&W over vandeweek. Vastzetten aan bokken is technisch wel mogelijk maar dit schip ligt blijkbaar zo, dat ze niet zeker zijn dat het ook blijft liggen. "En als een gewicht als dit eenmaal gaat bewegen kan je vastzetten wat je wil, maar dat houd je niet tegen" was de laatste zin.
Rustig, maar constant duwen met sleepboten tegen het schip is misschien ook wel een optie. Zolang je kan voorkomen dat het schip gaat bewegen is het geen probleem dat het schip een enorme massa heeft.quote:Op woensdag 18 januari 2012 20:13 schreef Modus het volgende:
Daar ging het bij P&W over vandeweek. Vastzetten aan bokken is technisch wel mogelijk maar dit schip ligt blijkbaar zo, dat ze niet zeker zijn dat het ook blijft liggen. "En als een gewicht als dit eenmaal gaat bewegen kan je vastzetten wat je wil, maar dat houd je niet tegen" was de laatste zin.
Natuurlijk denken ze aan geld. De berger moet zijn kosten er uit halen, de cruisemaatschappij wil zoveel mogelijk van het schip redden, enzovoort. Kosten zijn een onderdeel van het dagelijks leven en dus wordt er altijd over geld gesproken. Bij iedereen moet er dagelijks brood op de plank komen.quote:Op woensdag 18 januari 2012 20:26 schreef dikkebroekzak het volgende:
ik kan heus niet geloven dat zelfs op een moment als dit dat ze weer aan het geld moeten denken
Het schip is verloren volgens experts. Sowieso zou jij er nog mee willen varen?quote:Op woensdag 18 januari 2012 22:08 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Natuurlijk denken ze aan geld. De berger moet zijn kosten er uit halen, de cruisemaatschappij wil zoveel mogelijk van het schip redden, enzovoort. Kosten zijn een onderdeel van het dagelijks leven en dus wordt er altijd over geld gesproken. Bij iedereen moet er dagelijks brood op de plank komen.
Er zit nog zat van waarde in hoor. Denk aan de apparatuur die niet nat geworden is, denk aan de inventaris die nog intact is, denk aan de bezittingen van de passagiers. En dan is er nog die olie en natuurlijk het staal van het schip zelf.quote:Op woensdag 18 januari 2012 22:11 schreef Daniel1976 het volgende:
Het schip is verloren volgens experts.
Geen enkel probleem. Stalen schepen vallen prima te repareren.quote:Sowieso zou jij er nog mee willen varen?
Het is niet alleen de romp.quote:Op woensdag 18 januari 2012 22:14 schreef Bolkesteijn het volgende:
Stalen schepen vallen prima te repareren.
Ja dat snap ik maar er zit nou wel een nare bijsmaak aan.quote:Op woensdag 18 januari 2012 22:14 schreef Bolkesteijn het volgende:
Geen enkel probleem. Stalen schepen vallen prima te repareren.
Natuurlijk, maar qua schip valt het echt nog wel te repareren, als je de kosten buiten beschouwing laat tenminste. Er zijn in het verleden zelfs schepen door midden gezaagd om er vervolgens een nieuw stuk tussen te zetten.quote:
Drijfvermogen herstellen met luchtzakken (onderschat die dingen niet) en dan slepen naar dieper water en dan het zaakje op een half afzinkbaar schip zetten. Zoiets dus:quote:Op woensdag 18 januari 2012 22:17 schreef Daniel1976 het volgende:
Ik snap nog niet precies hoe ze dat willen bergen.
quote:Op woensdag 18 januari 2012 22:22 schreef Bolkesteijn het volgende:
En anders bellen ze Heerema of ze even langs willen komen:
[ afbeelding ]
Dit betrof gewoon een bijzonder incompetente kapitein. Als dat schip gerepareerd kan worden, is er geen rationele reden om er nog bang voor te zijn.quote:Op woensdag 18 januari 2012 22:11 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Het schip is verloren volgens experts. Sowieso zou jij er nog mee willen varen?
dit is echt een flinke boot hoor!quote:Op woensdag 18 januari 2012 22:22 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Drijfvermogen herstellen met luchtzakken (onderschat die dingen niet) en dan slepen naar dieper water en dan het zaakje op een half afzinkbaar schip zetten. Zoiets dus:
[ afbeelding ]
En anders bellen ze Heerema of ze even langs willen komen:
[ afbeelding ]
Natuurlijk, maar in principe moet het wel lukken lijkt mij.quote:Op woensdag 18 januari 2012 22:31 schreef sp3c het volgende:
dit is echt een flinke boot hoor!
Costa Concordia is bijna 2x zo lang als USS Cole!
Leuke wending in het verhaal.quote:Op woensdag 18 januari 2012 23:23 schreef Beardslasher het volgende:
Ik had eerder vandaag ook een filmpje gezien van de Costa Concordia die het eiland groette. Blijkbaar voer die toen nog dichterbij het eiland als nu het geval was.
Even naar het filmpje zoeken
Edit: http://www.telegraph.co.u(...)previous-salute.html
om vervolgens saampjes begraven te worden...quote:Op donderdag 19 januari 2012 11:17 schreef J0kkebr0k het volgende:
Heeft eigenlijk niet direct iets met dit topic te maken, maar toch leuk om ff te zien:
@ 0:47 kopt er ff eentje een paal zeg...
Dit snap ik dus niet. Cruise schepen hebben altijd zeer geavanceerde meteorologische systemen en gegevens. Als je ruim van tevoren weet dat er zulke stormen/golven aankomen dan zet je dat meubilair toch vast? of anders haal je het compleet weg.quote:Op donderdag 19 januari 2012 11:17 schreef J0kkebr0k het volgende:
Heeft eigenlijk niet direct iets met dit topic te maken, maar toch leuk om ff te zien:
@ 0:47 kopt er ff eentje een paal zeg...
Je zou denken van wel ja.quote:Op donderdag 19 januari 2012 12:04 schreef Beardslasher het volgende:
[..]
Dit snap ik dus niet. Cruise schepen hebben altijd zeer geavanceerde meteorologische systemen en gegevens. Als je ruim van tevoren weet dat er zulke stormen/golven aankomen dan zet je dat meubilair toch vast? of anders haal je het compleet weg.
ja daar zat ik ook over na te denken toen ik het filmpje bekeek, ze lijken echt verrast te zijn door de golven!quote:Op donderdag 19 januari 2012 12:04 schreef Beardslasher het volgende:
[..]
Dit snap ik dus niet. Cruise schepen hebben altijd zeer geavanceerde meteorologische systemen en gegevens. Als je ruim van tevoren weet dat er zulke stormen/golven aankomen dan zet je dat meubilair toch vast? of anders haal je het compleet weg.
Dit geeft een nieuwe betekenis aan de uitdrukking 'alles wat er niet vast zit...'quote:Op donderdag 19 januari 2012 11:17 schreef J0kkebr0k het volgende:
Heeft eigenlijk niet direct iets met dit topic te maken, maar toch leuk om ff te zien:
@ 0:47 kopt er ff eentje een paal zeg...
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)is-enige-optie.dhtmlquote:Het bergen van het gezonken cruiseschip Costa Concordia is zo goed als onmogelijk. Doordat het schip op zo'n tien meter van een 70 meter diepe afgrond ligt, kan het niet overeind gezet worden. Al wat rest: het schip met kettingen in stukken zagen.
kunnen ze niet gewoon een stuk of 10 500 kg bommen daarop gooien of zo?quote:Op donderdag 19 januari 2012 20:50 schreef Beardslasher het volgende:
[..]
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)is-enige-optie.dhtml
gewoon even een kabeltje doorheen trekken
http://www.hbvl.be/nieuws(...)eldra-van-start.aspxquote:Rederij schorst kapitein
Rederij Costa Crociere maakte bekend dat het kapitein Schettino heeft geschorst. De rederij zal de kapitein, die door het Italiaanse gerecht onder meer beschuldigd wordt van de schipbreuk, ook niet verdedigen voor de rechter. Dat heeft Marco De Luca, de advocaat van Costa Crociere, donderdag meegedeeld.
Costa Crociere voelt zich zelf benadeeld door de schipbreuk, aldus de advocaat. Kapitein Francesco Schettino wordt beschuldigd van grove nalatigheid en daarmee dood door schuld, en van het verlaten van het schip.
Ik neem aan dat het toch heel erg kleine, bijna verbrijzelde stukjes metaal zal zijn? dat probleem lost zichzelf op over tientallen jaren onderzee....quote:Op donderdag 19 januari 2012 21:03 schreef sp3c het volgende:
springstof laat nogal wat rommel achter
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |