abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107399463
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 13:44 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]

Zeventiende slachtoffer 'heldin van Costa Concordia'
Erika Fani Soriamolina is officieel het zeventiende slachtoffer van de ramp met de Costa Concordia. De jonge serveerster is een heldin. Volgens getuigen hielp ze tientallen passagiers van het schip en gaf ze daarbij zelfs haar reddingsvest af.

Erika Fani Soriamolina had haar uniform nog aan, maar geen reddingsvest. Getuigen zeggen dat het meisje als een ware heldin tientallen doodsbange passagiers in de reddingsboten hielp én daarna haar reddingsvest afgaf aan een oudere man.
Apart dat je dan ineens een heldin bent. Bemanning moet helpen maar het is niet de bedoeling dat ze daardoor zelf verdrinken.
Get it and Bet it
  Moderator maandag 30 januari 2012 @ 13:52:03 #52
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_107399501
ik geloof ook echt niet dat de rederij hier niet van op de hoogte was hoor :')

anders moesten ze maar eens dapper doen en gaan investeren in GPS apperatuur
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator maandag 30 januari 2012 @ 13:52:59 #53
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_107399546
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 13:51 schreef SteveBudin het volgende:

[..]

Apart dat je dan ineens een heldin bent. Bemanning moet helpen maar het is niet de bedoeling dat ze daardoor zelf verdrinken.
ze is een heldin omdat ze zelf om het leven is gekomen doordat ze anderen heeft proberen te helpen?
pi_107400033
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 13:52 schreef sp3c het volgende:

[..]

ze is een heldin omdat ze zelf om het leven is gekomen doordat ze anderen heeft proberen te helpen?
Maak er dan domme heldin van. Ze was net zo goed een heldin geweest als ze haar zwemvest had aangehouden terwijl ze die mensen in de reddingsboot hielp en gewoon levend aan de kant was gekomen. En voor de familie was het ook een stuk prettiger geweest als hun dochter het had overleefd.
Get it and Bet it
  Moderator maandag 30 januari 2012 @ 17:10:19 #55
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_107406731
nee er zijn niet echt aanwijzingen genoeg om dr dom te noemen
  maandag 30 januari 2012 @ 17:27:09 #56
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_107407348
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 14:07 schreef SteveBudin het volgende:
Maak er dan domme heldin van. Ze was net zo goed een heldin geweest als ze haar zwemvest had aangehouden terwijl ze die mensen in de reddingsboot hielp en gewoon levend aan de kant was gekomen. En voor de familie was het ook een stuk prettiger geweest als hun dochter het had overleefd.
Ik denk dat ze prima wist welk gevaar ze zelf liep. Niks 'doms' aan dus.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_107448201

------------

Dom of niet dom, heldin of geen heldin, ik hoop dat Schettino de rest van zijn leven elk uur wakker schrikt met deze foto op zijn netvlies

[ Bericht 40% gewijzigd door tim2308 op 31-01-2012 18:07:06 ]
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  zondag 12 februari 2012 @ 19:50:45 #59
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_107902921
Dat hebben ze aardig rap in elkaar gesleuteld, die documentaire...
How can I make this topic about me?
  zondag 12 februari 2012 @ 20:16:43 #60
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_107918158
Deel twee vond ik nog schokkender

http://video.repubblica.i(...)lla-nave/87884/86277

Ik vraag me af wie dat heeft gefilmd, vooral daar op de brug. Ondanks de hoeveelheid mensen is het toch een select gezelschap...
pi_108261021
quote:
4 bodies found in semi submerged Costa Concordia
Up to four bodies have been found in the wreckage of the semi-submerged cruise liner Costa Concordia, according to Italian officials.

Francesca Maffini said: "Bodies of victims have been located. It seems there are four. The operation to recover them is under way."

More follows
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 22 februari 2012 @ 21:05:08 #63
163650 Greys
pi_108278895
quote:
Acht lijken gevonden in Costa Concordia

GIGLIO PORTO - Duikers hebben woensdag nog acht lichamen aangetroffen in het wrak van het cruiseschip Costa Concordia. Onder de stoffelijke overschotten is dat van een 5-jarig Italiaans meisje. Ze worden geborgen, meldden de plaatselijke autoriteiten. Dat kan als gevolg van de moeilijke omstandigheden, zoals het slechte weer, nog enige tijd duren.

Het schip liep 13 januari op rotsen vlak voor de kust van het eilandje Isola del Giglio, ruim 135 kilometer ten noordwesten van Rome. Het kapseisde snel. Daarbij zijn waarschijnlijk 32 mensen om het leven gekomen. Tot dusver zijn 17 lichamen geborgen.
De Costa Concordia was een relatief nieuw cruiseschip dat in juli 2006 in de vaart werd genomen. Het verging waarschijnlijk door een navigatiefout vlak voor Isola del Giglio. Het had toen ruim 4200 mensen aan boord. Het wrak ligt op zijn kant en voor een deel boven water.
(Telegraaf)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_108449818
En Domnica heeft ook een interview gegeven
http://www.dailymail.co.u(...)Schettino-crash.html

Er wordt trouwens een hele reeks officieren van de boot vervolgd met het verwijt dat ze Schettino niet hebben gewaarschuwd danwel hebben tegengehouden. Ik weet niet of het helemaal terecht is bij zo'n sterke hierachie en ik-ben-de-baas-cultuur (het poldermodel is vrij onbekend in landen als Italie)
  maandag 27 februari 2012 @ 10:25:21 #65
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_108454507
Gisteren was er een docu op Discovery
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 27 februari 2012 @ 10:30:55 #66
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_108454634
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 10:25 schreef nils7 het volgende:
Gisteren was er een docu op Discovery
Die heb ik ook gezien. Ik vond deze best indrukwekkend. Met name die liveopname van die kapitein die werd teruggeroepen, gecommanddeerd zelfs om op zijn schip te blijven.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_113722934
quote:
'Veel mis met rampschip Costa Concordia'
Dat meldt de Italiaanse krant Corriere della Sera dinsdag op basis van gesprekken met mensen die de oorzaak van de ramp onderzoeken.

De tussendeuren in schotten die gesloten moesten zijn, waren open, de kaarten aan boord deugden niet, en een aantal instrumenten aan boord was stuk.

Tijdens een gerechtelijke hoorzitting op 21 juli worden alle onderzoeksresultaten van het technische onderzoek onthuld. De kapitein van het schip en enkele andere verdachten hangt een strafproces boven het hoofd.

De tussendeuren stonden open "om de doorstroming te vergemakkelijken van de personen die moesten werken", aldus een getuige. Na de aanvaring met een rots leidde dat voor de nodige paniek. "Er komt water binnen door de branddeuren, er blijft water binnendringen door de branddeuren", riep een dienstdoende officier.

32 mensen kwamen door het ongeluk om het leven.
quote:
Zwarte doos Costa Concordia werkte niet
De zwarte doos van het cruiseschip Costa Concordia, dat in januari voor de Italiaanse kust kapseisde en waarbij 32 mensen omkwamen, was buiten werking voor het ongeval. Zo is het onmogelijk om alle gebeurtenissen van de tragische nacht te reconstrueren, schrijft de krant Corriere della Sera dinsdag.

De zwarte doos was sinds 9 januari, vier dagen voor de schipbreuk, in panne. De deskundigen die de gebeurtenissen van de nacht van 13 op 14 januari pogen te reconstrueren, konden dus niet analyseren wat zich afspeelde op het schip tussen het moment van de botsing tegen een rots, iets voor 22 uur lokale tijd op 13 januari, en het einde van de evacuatie van het schip in de ochtend van 14 januari.

De onderzoekers kunnen tot 23.36 uur op 13 januari de gebeurtenissen analyseren dankzij de gegevens van de boordcomputer. Die computer is, in tegenstelling tot de zwarte doos, wel een 'toegankelijk' instrument. De krant merkt op dat er gecontroleerd moet worden of er op de een of andere manier aan de gegevens gesleuteld werd.

De krant wijst ook op het feit dat de waterdichte deuren van de boot niet gesloten waren op het ogenblik van het ongeluk, terwijl dat wel het geval moest zijn. De Corriere meldt ook nog dat het schip niet over goedgekeurde maritieme kaarten beschikte.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_121516689
Alweer een jaar geleden. Vanavond is er op National Geographic een nieuwe documentaire, om 21h00
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 16 september 2013 @ 10:50:15 #69
862 Arcee
Look closer
pi_131230316
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 16 september 2013 @ 11:01:01 #70
862 Arcee
Look closer
pi_131230643
quote:
Berging Costa Concordia begonnen, volg het hier live

live Met circa drie uur vertraging is maandagmorgen de berging van het cruiseschip Costa Concordia begonnen. Dat heeft het Italiaanse persbureau ANSA gemeld. De vertraging was te wijten aan de slechte weersomstandigheden. Door het slechte weer was het 's nachts niet mogelijk om onder meer een bergingsschip met de controlekamer op de goede plek te krijgen.

De storm die even na middernacht kwam opzetten was volgens Franco Gabrielli van de dienst burgerbescherming niet voorzien. Op de ruwe zee kostte het meer tijd om het drijvende zenuwcentrum van de bergingsoperatie in positie te manoeuvreren.

Risicovolle operatie
De bergers proberen de Costa Concordia met kranen en tegengewichten te lichten. Ze hopen het scheepswrak op te richten tot het nog 65 graden uit het lood hangt en vervolgens weg te slepen. Het schip wordt gesloopt. Bij de operatie wordt met 56 stalen kabels aan het schip getrokken. Elk van die kabels is 58 meter lang en weegt 26 ton. Het is de bedoeling het schip 65 graden te draaien. Dan komt het deels te rusten op een bed van cementzakken en deels op stalen platforms.

De berging wordt verslagen door zo'n 350 journalisten uit de hele wereld. Er kleven de nodige risico's aan de operatie. Het verroeste schip zou uit elkaar kunnen breken zodra het in beweging wordt gebracht.

De Costa Concordia voer op 13 januari 2012 voor de kust van het Toscaanse eiland Isola del Giglio op een rots. Daardoor kwamen 30 opvarenden om het leven; 2 mensen worden nog steeds vermist. De bergingsoperatie heeft al honderden miljoenen dollars gekost.

Bron: Volkskrant
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')