dit is echt een flinke boot hoor!quote:Op woensdag 18 januari 2012 22:22 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Drijfvermogen herstellen met luchtzakken (onderschat die dingen niet) en dan slepen naar dieper water en dan het zaakje op een half afzinkbaar schip zetten. Zoiets dus:
[ afbeelding ]
En anders bellen ze Heerema of ze even langs willen komen:
[ afbeelding ]
Natuurlijk, maar in principe moet het wel lukken lijkt mij.quote:Op woensdag 18 januari 2012 22:31 schreef sp3c het volgende:
dit is echt een flinke boot hoor!
Costa Concordia is bijna 2x zo lang als USS Cole!
Leuke wending in het verhaal.quote:Op woensdag 18 januari 2012 23:23 schreef Beardslasher het volgende:
Ik had eerder vandaag ook een filmpje gezien van de Costa Concordia die het eiland groette. Blijkbaar voer die toen nog dichterbij het eiland als nu het geval was.
Even naar het filmpje zoeken
Edit: http://www.telegraph.co.u(...)previous-salute.html
om vervolgens saampjes begraven te worden...quote:Op donderdag 19 januari 2012 11:17 schreef J0kkebr0k het volgende:
Heeft eigenlijk niet direct iets met dit topic te maken, maar toch leuk om ff te zien:
@ 0:47 kopt er ff eentje een paal zeg...
Dit snap ik dus niet. Cruise schepen hebben altijd zeer geavanceerde meteorologische systemen en gegevens. Als je ruim van tevoren weet dat er zulke stormen/golven aankomen dan zet je dat meubilair toch vast? of anders haal je het compleet weg.quote:Op donderdag 19 januari 2012 11:17 schreef J0kkebr0k het volgende:
Heeft eigenlijk niet direct iets met dit topic te maken, maar toch leuk om ff te zien:
@ 0:47 kopt er ff eentje een paal zeg...
Je zou denken van wel ja.quote:Op donderdag 19 januari 2012 12:04 schreef Beardslasher het volgende:
[..]
Dit snap ik dus niet. Cruise schepen hebben altijd zeer geavanceerde meteorologische systemen en gegevens. Als je ruim van tevoren weet dat er zulke stormen/golven aankomen dan zet je dat meubilair toch vast? of anders haal je het compleet weg.
ja daar zat ik ook over na te denken toen ik het filmpje bekeek, ze lijken echt verrast te zijn door de golven!quote:Op donderdag 19 januari 2012 12:04 schreef Beardslasher het volgende:
[..]
Dit snap ik dus niet. Cruise schepen hebben altijd zeer geavanceerde meteorologische systemen en gegevens. Als je ruim van tevoren weet dat er zulke stormen/golven aankomen dan zet je dat meubilair toch vast? of anders haal je het compleet weg.
Dit geeft een nieuwe betekenis aan de uitdrukking 'alles wat er niet vast zit...'quote:Op donderdag 19 januari 2012 11:17 schreef J0kkebr0k het volgende:
Heeft eigenlijk niet direct iets met dit topic te maken, maar toch leuk om ff te zien:
@ 0:47 kopt er ff eentje een paal zeg...
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)is-enige-optie.dhtmlquote:Het bergen van het gezonken cruiseschip Costa Concordia is zo goed als onmogelijk. Doordat het schip op zo'n tien meter van een 70 meter diepe afgrond ligt, kan het niet overeind gezet worden. Al wat rest: het schip met kettingen in stukken zagen.
kunnen ze niet gewoon een stuk of 10 500 kg bommen daarop gooien of zo?quote:Op donderdag 19 januari 2012 20:50 schreef Beardslasher het volgende:
[..]
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)is-enige-optie.dhtml
gewoon even een kabeltje doorheen trekken
http://www.hbvl.be/nieuws(...)eldra-van-start.aspxquote:Rederij schorst kapitein
Rederij Costa Crociere maakte bekend dat het kapitein Schettino heeft geschorst. De rederij zal de kapitein, die door het Italiaanse gerecht onder meer beschuldigd wordt van de schipbreuk, ook niet verdedigen voor de rechter. Dat heeft Marco De Luca, de advocaat van Costa Crociere, donderdag meegedeeld.
Costa Crociere voelt zich zelf benadeeld door de schipbreuk, aldus de advocaat. Kapitein Francesco Schettino wordt beschuldigd van grove nalatigheid en daarmee dood door schuld, en van het verlaten van het schip.
Ik neem aan dat het toch heel erg kleine, bijna verbrijzelde stukjes metaal zal zijn? dat probleem lost zichzelf op over tientallen jaren onderzee....quote:Op donderdag 19 januari 2012 21:03 schreef sp3c het volgende:
springstof laat nogal wat rommel achter
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |