abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106969710
I know, werk in het Westland.
  Moderator woensdag 18 januari 2012 @ 22:31:40 #277
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_106969755
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 22:22 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Drijfvermogen herstellen met luchtzakken (onderschat die dingen niet) en dan slepen naar dieper water en dan het zaakje op een half afzinkbaar schip zetten. Zoiets dus:
[ afbeelding ]

En anders bellen ze Heerema of ze even langs willen komen :P :
[ afbeelding ]
dit is echt een flinke boot hoor!

Costa Concordia is bijna 2x zo lang als USS Cole!
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_106969920
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 22:31 schreef sp3c het volgende:
dit is echt een flinke boot hoor!

Costa Concordia is bijna 2x zo lang als USS Cole!
Natuurlijk, maar in principe moet het wel lukken lijkt mij. :P Er zal vast ergens een nog grotere half-afzinkbaar schip te krijgen zijn of misschien als ze er twee naast elkaar zetten? Blijft natuurlijk wel de vraag of het het allemaal waard is, ik heb geen idee wat het allemaal kosten/opbrengt. Het gaat denk ik in ieder geval wel spectaculair worden.
  Moderator woensdag 18 januari 2012 @ 22:38:54 #279
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_106970072
zolang iemand maar betaald willen ze het ongetwijfeld graag proberen ^O^

en anders toch maar in stukken zagen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_106970396
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_106972122
En een extra schandaaltje: In een blogpost vertelt de blog van de Costa Cruises enthousiast over een groet aan een eiland in 2010 Heel toevallig is de post weggehaald door het bedrijf, ware het niet dat journalisten het gevonden hebben in Google cache. Na de publicaties is het teruggezet.

Dit zet de "niet door ons goedgekeurde manouvre" weer in een ander daglicht...

http://blog.costacrociere(...)vanti-a-Procida.aspx
http://www.repubblica.it/(...)_compagnia-28346362/
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_106972488
Ik had eerder vandaag ook een filmpje gezien van de Costa Concordia die het eiland groette. Blijkbaar voer die toen nog dichterbij het eiland als nu het geval was.

Even naar het filmpje zoeken

Edit: http://www.telegraph.co.u(...)previous-salute.html
pi_106973267
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 23:23 schreef Beardslasher het volgende:
Ik had eerder vandaag ook een filmpje gezien van de Costa Concordia die het eiland groette. Blijkbaar voer die toen nog dichterbij het eiland als nu het geval was.

Even naar het filmpje zoeken

Edit: http://www.telegraph.co.u(...)previous-salute.html
Leuke wending in het verhaal.
pi_106976985
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_106982205
De nieuwste ontwikkelingen: er is een blonde dame van 25 opgedoken uit Moldavie die in gezelschap van de kapitein was vlak voor de impact en niet op de gastenlijst stond wat natuurlijk voor vraagtekens zorgt. Daarnaast breidt het onderzoek zich uit naar de keten van bevel binnen het Costa-bedrijf: heeft Schettino lang gewacht met evacuatie omdat dat moest van *zijn* superieuren, wetende dat het 3000 x 10.000 euro (zoals ik het begrepen heb het standaardbedrag bij een evacuatie) zou gaan kosten? Hij heeft blijkbaar in die 68 minuten tussen de impact en het evacuatiebevel minstens 3x gebeld met zijn baas

Het is natuurlijk een hele beslissing om te gaan evacueren, ook omdat je weet dat zo'n schip ontworpen is om normaliter omhoog blijft staan en blijft drijven, ook al is de romp kapot. Meen ook ergens gelezen te hebben dat het zelfs richtlijn is om op het schip te blijven zolang het kan (maw is veiliger dan mensen in de reddingsbootjes te zetten op (volle) (ruwe) zee)

EDIT: de blonde dame blijkt een crewmember te zijn die vrij was en blijkbaar even meelifte

[ Bericht 5% gewijzigd door tim2308 op 19-01-2012 11:15:52 ]
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_106982437
Heeft eigenlijk niet direct iets met dit topic te maken, maar toch leuk om ff te zien:


@ 0:47 kopt er ff eentje een paal zeg... :o

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2012 11:18:47 ]
  donderdag 19 januari 2012 @ 11:56:24 #287
215628 woid
let's get Friendly
pi_106983684
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 11:17 schreef J0kkebr0k het volgende:
Heeft eigenlijk niet direct iets met dit topic te maken, maar toch leuk om ff te zien:


@ 0:47 kopt er ff eentje een paal zeg... :o
om vervolgens saampjes begraven te worden...

heb een tijdje op terschelling gewoond.., met wk 11 een paar maal naar huis met de veerboot (alleen eilanders, geen toeristen)..., was altijd erg gezellig.
pi_106983994
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 11:17 schreef J0kkebr0k het volgende:
Heeft eigenlijk niet direct iets met dit topic te maken, maar toch leuk om ff te zien:


@ 0:47 kopt er ff eentje een paal zeg... :o
Dit snap ik dus niet. Cruise schepen hebben altijd zeer geavanceerde meteorologische systemen en gegevens. Als je ruim van tevoren weet dat er zulke stormen/golven aankomen dan zet je dat meubilair toch vast? of anders haal je het compleet weg.
pi_106984592
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 12:04 schreef Beardslasher het volgende:

[..]

Dit snap ik dus niet. Cruise schepen hebben altijd zeer geavanceerde meteorologische systemen en gegevens. Als je ruim van tevoren weet dat er zulke stormen/golven aankomen dan zet je dat meubilair toch vast? of anders haal je het compleet weg.
Je zou denken van wel ja.

Nog een mooie:

  Moderator donderdag 19 januari 2012 @ 16:14:08 #291
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_106994094
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 12:04 schreef Beardslasher het volgende:

[..]

Dit snap ik dus niet. Cruise schepen hebben altijd zeer geavanceerde meteorologische systemen en gegevens. Als je ruim van tevoren weet dat er zulke stormen/golven aankomen dan zet je dat meubilair toch vast? of anders haal je het compleet weg.
ja daar zat ik ook over na te denken toen ik het filmpje bekeek, ze lijken echt verrast te zijn door de golven!

wat doen al die mensen daar nog, ga in je kajuit in je bed liggen tot het voorbij is ofzo ... een kerel staat aan de bar nog drank te bestellen _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 19 januari 2012 @ 17:21:31 #292
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_106997055
Ik had het ergens hierboven over het niet meer varen op een schip wat al eens gezonken was.

Nu blijkt de herald of free enterprise gewoon nog tot 2006 gevaren te hebben.

http://www.shippingdatabase.com/ship.php?shipid=165611
pi_107004137
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-de-costa-concordia/

het schip heeft toch een iets andere route genomen na het raken van de rots dan ik dacht. En de rots is ook duidelijk te zien op dat programma :')
  donderdag 19 januari 2012 @ 20:47:24 #294
354945 dikkebroekzak
de dikste zakken mogen praten
pi_107004563
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 11:17 schreef J0kkebr0k het volgende:
Heeft eigenlijk niet direct iets met dit topic te maken, maar toch leuk om ff te zien:


@ 0:47 kopt er ff eentje een paal zeg... :o
Dit geeft een nieuwe betekenis aan de uitdrukking 'alles wat er niet vast zit...'

wel vreemd dat de inrichting van meubilair binnenin niet vast is....
"Twee dingen zijn oneindig: het heelal en de menselijke domheid. Van het heelal weet ik het alleen nog niet zeker,”
― Albert Einstein
pi_107004733
quote:
Het bergen van het gezonken cruiseschip Costa Concordia is zo goed als onmogelijk. Doordat het schip op zo'n tien meter van een 70 meter diepe afgrond ligt, kan het niet overeind gezet worden. Al wat rest: het schip met kettingen in stukken zagen.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)is-enige-optie.dhtml

gewoon even een kabeltje doorheen trekken :')
  donderdag 19 januari 2012 @ 20:58:28 #296
354945 dikkebroekzak
de dikste zakken mogen praten
pi_107004996
quote:
10s.gif Op donderdag 19 januari 2012 20:50 schreef Beardslasher het volgende:

[..]

http://www.trouw.nl/tr/nl(...)is-enige-optie.dhtml

gewoon even een kabeltje doorheen trekken :')
kunnen ze niet gewoon een stuk of 10 500 kg bommen daarop gooien of zo?

Met springstof dus...
"Twee dingen zijn oneindig: het heelal en de menselijke domheid. Van het heelal weet ik het alleen nog niet zeker,”
― Albert Einstein
  Moderator donderdag 19 januari 2012 @ 21:03:55 #297
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_107005215
springstof laat nogal wat rommel achter
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_107005339
quote:
Rederij schorst kapitein

Rederij Costa Crociere maakte bekend dat het kapitein Schettino heeft geschorst. De rederij zal de kapitein, die door het Italiaanse gerecht onder meer beschuldigd wordt van de schipbreuk, ook niet verdedigen voor de rechter. Dat heeft Marco De Luca, de advocaat van Costa Crociere, donderdag meegedeeld.

Costa Crociere voelt zich zelf benadeeld door de schipbreuk, aldus de advocaat. Kapitein Francesco Schettino wordt beschuldigd van grove nalatigheid en daarmee dood door schuld, en van het verlaten van het schip.
http://www.hbvl.be/nieuws(...)eldra-van-start.aspx
  donderdag 19 januari 2012 @ 21:18:06 #300
354945 dikkebroekzak
de dikste zakken mogen praten
pi_107005898
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 21:03 schreef sp3c het volgende:
springstof laat nogal wat rommel achter
Ik neem aan dat het toch heel erg kleine, bijna verbrijzelde stukjes metaal zal zijn? dat probleem lost zichzelf op over tientallen jaren onderzee....
"Twee dingen zijn oneindig: het heelal en de menselijke domheid. Van het heelal weet ik het alleen nog niet zeker,”
― Albert Einstein
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')