abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 18 januari 2012 @ 11:25:47 #201
8781 crew  Frutsel
pi_106943620
quote:
'Ik ben geen held, ik deed mijn plicht'
De kapitein van het gekapseisde schip Costa Concordia heeft vannacht de gevangenis verlaten. Hij is onder huisarrest geplaatst in zijn huis in Meta di Sorrento.

De kapitein, Francesco Schettino, zat sinds zaterdag vast. Hij wordt beschuldigd van doodslag en hem wordt verweten dat hij zijn schip verliet voordat de evacuatie was afgerond.

De zoekactie naar slachtoffers van het scheepsongeluk bij Italië is weer stilgelegd. Het werk van de duikers werd te gevaarlijk omdat het cruiseschip begon te bewegen. De vrees bestaat dat de Costa Concordia in veel dieper zeewater verdwijnt. Wanneer de zoekactie kan worden hervat, is niet duidelijk.

Er worden nog meer dan 20 opvarenden vermist. Omdat de kans klein is dat er nog overlevenden worden gevonden, zal de berging van de Costa Concordia waarschijnlijk snel beginnen.

Heldendaad

Intussen vinden sommige Italianen dat er te zachtaardig met de kapitein wordt omgegaan. "Huisarrest oké, maar dan wel in een cabine van de Concordia", zou een van de reacties zijn. De officier van justitie gaat vijftien jaar eisen tegen de kapitein.

Het bewijs dat de kapitein het cruiseschip voortijdig had verlaten, werd gevonden in een opgenomen gesprek tussen de Italiaanse kustwacht en Schettino. Daarin beveelt overste De Falco de kapitein om terug aan boord te gaan om de zorg voor de opvarenden op zich te nemen. Schettino bevond zich op dat moment al in een van de reddingsboten.

Het gesprek is inmiddels de wereld rond gegaan. De Falco wordt in Italië gezien als een held. Zelf vindt hij dat overdreven. "Jemig, wat heb ik nou voor bijzonders gedaan? Ik heb enkel mijn plicht gedaan, net als ieder ander in mijn positie zou hebben gedaan die dag."

De Falco zei zeer aangedaan te zijn door het gesprek na het scheepsongeluk. Hij huilde van woede toen duidelijk werd dat zich in het schip nog mannen, vrouwen en misschien zelfs kinderen bevonden. "Ik had ze allemaal moeten redden."

Schoon genoeg

Hij wijst zelf zijn plaatsvervanger aan als held. Die zou volgens De Falco als eerste op de monitor hebben gezien dat er iets aan de hand was, omdat het cruiseschip veel te langzaam voer. Ook prijst de overste de reddingswerkers die hebben gezocht naar overlevenden.

De man heeft schoon genoeg van alle media-aandacht. "Ik heb mijn tijd nodig om te werken. Om te begrijpen wat er is gebeurd en verder te zoeken naar mogelijke overlevenden. Want dat is mijn werk, om mensen te helpen. Daarom schreeuwde ik zo tegen Schettino die nacht", aldus De Falco.

#Vadaabordocazzo

Volgens correspondent Bas Mesters is de aanvaring tussen De Falco en Schettino in Italië het gesprek van de dag. Men ziet het een beetje als de discussie tussen het Italië van het verleden en van de toekomst. "Schettino staat voor het Italië van de afgelopen tien jaar: de Italiaan die het niet zo nauw neemt met de regels, kinderachtig wegloopt voor zijn verantwoordelijkheden, gunsten verleent en vervolgens niet daar is als het moet."

Aan de andere kant was daar, volgens Mesters tot opluchting van vele Italianen, de "trotse en verantwoordelijke" kustwacht De Falco die Schettino tot de orde probeert te roepen. "Het is bijna als een stripverhaal."

Die tweedeling is ook op sociale media terug te zien, zegt Mesters. "De hashtag die op dit moment het meest wordt gebruikt is "Vada a bordo, cazzo" oftewel "Ga aan boord, eikel". Het gaat erom dat De Falco symbool staat voor hoe Italië moet gaan worden."
pi_106945625
De kapitein zegt dat hij in de reddingssloep is gevallen toen het schip opeens kantelde.Op zich mogelijk dat de crowd je op die manier meesleurt, maar heel toevallig waren ook zijn tweede en derde man bij hem

http://www.telegraph.co.u(...)-into-life-boat.html

http://www.dailymail.co.u(...)I-FELL-lifeboat.html
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_106945661
Moet wel lachen om die Nederlandse kranten die cazzo vertalen als eikel of het helemaal niet vertalen. Het betekent niets meer of minder dan "lul". Mag dat niet geschreven worden of zo?
pi_106945709
Tja, het is de vraag hoe het bedoeld is door die kapitein: meer als "lul" (dus gericht op de persoon) of meer algemene zoals wij g*dverdomme gebruiken.
pi_106945754
Nou voor mij klonk het wel heel duidelijk alsof hij helemaal klaar was met die slappe zak van een Schettino. Maar Italianen schelden elkaar wel heel snel uit voor lul hoor. Let er maar eens op als je er bent, de hele dag hoor je cazzo, cazzo. Maar het gaat er mij meer om dat kranten dat woordje dan ineens niet meer durven vertalen, het is tenslotte de letterlijke vertaling.
pi_106946599
Zijn plicht gedaan door met zo'n bizar groot schip op 5m van de rotsen te varen? :').
pi_106946828
Wel lezen he?

quote:
Het bewijs dat de kapitein het cruiseschip voortijdig had verlaten, werd gevonden in een opgenomen gesprek tussen de Italiaanse kustwacht en Schettino. Daarin beveelt overste De Falco de kapitein om terug aan boord te gaan om de zorg voor de opvarenden op zich te nemen. Schettino bevond zich op dat moment al in een van de reddingsboten.

Het gesprek is inmiddels de wereld rond gegaan. De Falco wordt in Italië gezien als een held. Zelf vindt hij dat overdreven. "Jemig, wat heb ik nou voor bijzonders gedaan? Ik heb enkel mijn plicht gedaan, net als ieder ander in mijn positie zou hebben gedaan die dag."
Da's niet de kapitein.
pi_106947109
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 13:13 schreef MartijnA3 het volgende:
Wel lezen he?

[..]

Da's niet de kapitein.
De kustwacht commandant heeft ook de rang van en/of wordt aangeduid als kapitein (*) Ik volg het nieuws ook via de Italiaanse media, vandaar de aanduiding/verwarring

[ Bericht 1% gewijzigd door tim2308 op 18-01-2012 13:26:40 ]
pi_106948520
Schettino dacht zeker dat de beste stuurlui aan wal staan.
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
pi_106949302
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 12:35 schreef tim2308 het volgende:
De kapitein zegt dat hij in de reddingssloep is gevallen toen het schip opeens kantelde.Op zich mogelijk dat de crowd je op die manier meesleurt, maar heel toevallig waren ook zijn tweede en derde man bij hem

In de reddingssloep gevallen... :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2012 14:15:43 ]
pi_106950235
_O- Hoe tragisch ook allemaal, het wordt wel steeds komischer zo. Wat een figuur!
  woensdag 18 januari 2012 @ 14:44:45 #212
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_106950436
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 14:15 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

In de reddingssloep gevallen... :')
Alledrie natuurlijk ook he _O- .

Coördineren vanuit de reddingssloep :').

Schettino :') :') :')

Ik vind dit een heel tragisch ongeval. Je vraagt je wel af of er meer mensen gered hadden kunnen worden als de kapitein zijn taken vervuld had. Echt bizar dat je je als kapitein zo op kunt stellen.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_106950538
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 14:44 schreef MaLo het volgende:
Schettino :') :') :')
Je zal het maar zijn op dit moment :')
pi_106950750
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 12:35 schreef tim2308 het volgende:

Zoals ik al zei in een ander topic:
Hij kan beter zijn mond houden, hij graaft zichzelf alleen maar dieper in de shit. Er is al een schandelijke heksenjacht op hem gaande, moet hij niet erger maken dan het al is...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_106950870
Wat een loser zeg!!!
  woensdag 18 januari 2012 @ 14:55:55 #216
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_106950873
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 14:52 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Hij kan beter zijn mond houden, hij graaft zichzelf alleen maar dieper in de shit. Er is al een schandelijke heksenjacht op hem gaande, moet hij niet erger maken dan het al is...
Vind je de heksenjacht op hem schandelijk dan?
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_106950921
quote:

[..]

Hoe meer ik over hem hoor/lees hoe minder schandelijk ik de "heksenjacht" op hem vind. Wat een schaamtelijke vertoning... en dan achteraf liegen alsof het niets is.
pi_106950971
quote:

[..]

Schandelijke heksenjacht? Er is veel media aandacht, maar een heksenjacht? Als hij onschuldig was misschien wel maar door zijn laffe en schandelijke optreden verdiend hij niet beter.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_106951103
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 14:58 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

Schandelijke heksenjacht? Er is veel media aandacht, maar een heksenjacht? Als hij onschuldig was misschien wel maar door zijn laffe en schandelijke optreden verdiend hij niet beter.
En is het al bewezen dat hij schuldig is? Voor zover ik weet moet hij nog voor de rechter komen en zit hij wachtende op het proces in huisarrest. Maar dat maakt hem nog niet schuldig en zijn alle openbare veroordelingen op zijn minst te vroeg.

En dat noem ik een schandelijke heksenjacht. Denk ik dat hij schuldig is? Ja, waarschijnlijk wel. Maar hij verdient wel degelijk beter tot hij veroordeeld is. Tot die tijd is hij onschuldig.

quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 14:55 schreef MaLo het volgende:

[..]

Vind je de heksenjacht op hem schandelijk dan?
Enorm ja. Ons idee van een rechtsstaat is dat als iemand iets "fout" doet, hij een gerede kans krijgt het tegendeel te bewijzen en, in dit geval, het OM de taak heeft zijn fouten aan te tonen in een rechtszaal. Wat er nu gebeurd is dat er informatie vrijkomt, welke inderdaad weinig positief zijn voor de betrokken kapitein en er door de media en de buitenwereld conclusies getrokken worden die mogelijk/waarschijnlijk wel waar zijn, maar niet bewezen zijn in de eerder genoemde rechtszaal..
Ze hebben hem te pakken, laat het veroordelen over aan de juiste instanties en laat het niet over aan de media.

quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 14:57 schreef andrew.koster het volgende:

[..]

Hoe meer ik over hem hoor/lees hoe minder schandelijk ik de "heksenjacht" op hem vind. Wat een schaamtelijke vertoning... en dan achteraf liegen alsof het niets is.
Ik geloof zijn verhaal ook niet van het vallen in een reddingsboot, maar wij waren er beide niet bij. Het is niet aan ons om te oordelen over de waarheid van zijn claims. Dat het allemaal wat ongebruikelijk overkomt, daar geef ik je gelijk in, maar dat is geen excuus tot de publieke veroordeling die de man al gehad heeft.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_106951284
quote:
9s.gif Op woensdag 18 januari 2012 13:58 schreef LudoSanders het volgende:
Schettino dacht zeker dat de beste stuurlui aan wal staan.
Hij wou gewoon even advies inwinnen bij de experts maar de media pakt het helemaal verkeerd op :( :(
Get it and Bet it
  woensdag 18 januari 2012 @ 15:14:32 #221
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_106951548
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 15:02 schreef The_stranger het volgende:

[..]

En is het al bewezen dat hij schuldig is? Voor zover ik weet moet hij nog voor de rechter komen en zit hij wachtende op het proces in huisarrest. Maar dat maakt hem nog niet schuldig en zijn alle openbare veroordelingen op zijn minst te vroeg.

En dat noem ik een schandelijke heksenjacht. Denk ik dat hij schuldig is? Ja, waarschijnlijk wel. Maar hij verdient wel degelijk beter tot hij veroordeeld is. Tot die tijd is hij onschuldig.

[..]

Enorm ja. Ons idee van een rechtsstaat is dat als iemand iets "fout" doet, hij een gerede kans krijgt het tegendeel te bewijzen en, in dit geval, het OM de taak heeft zijn fouten aan te tonen in een rechtszaal. Wat er nu gebeurd is dat er informatie vrijkomt, welke inderdaad weinig positief zijn voor de betrokken kapitein en er door de media en de buitenwereld conclusies getrokken worden die mogelijk/waarschijnlijk wel waar zijn, maar niet bewezen zijn in de eerder genoemde rechtszaal..
Ze hebben hem te pakken, laat het veroordelen over aan de juiste instanties en laat het niet over aan de media.

[..]

Ik geloof zijn verhaal ook niet van het vallen in een reddingsboot, maar wij waren er beide niet bij. Het is niet aan ons om te oordelen over de waarheid van zijn claims. Dat het allemaal wat ongebruikelijk overkomt, daar geef ik je gelijk in, maar dat is geen excuus tot de publieke veroordeling die de man al gehad heeft.
De rechtsgang vindt gewoon plaats. Hij zal echt wel door een rechtbank veroordeeld worden. Neemt niet weg dat "de gewone mens" zich geen mening zal vormen op basis van de bekende informatie.

En op basis van de informatie die er nu is, vind ik de heksenjacht niet gek. Iedereen heeft naar Het Gesprek tussen Schettino en de kustwacht geluisterd. Daarin zet Schettino zichzelf neer als een ruggegraatloze, laffe 'cazzo'. De Falco hoefde hem niet eens zo te noemen, zijn eigen woorden maakten hem al een lul.
Dus op basis van puur en alleen zijn eigen uitspraken kan men zich prima een beeld vormen van de man en vervolgens zijn gedrag veroordelen.
  woensdag 18 januari 2012 @ 15:15:43 #222
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_106951585
quote:
15s.gif Op woensdag 18 januari 2012 15:06 schreef SteveBudin het volgende:

[..]

Hij wou gewoon even advies inwinnen bij de experts maar de media pakt het helemaal verkeerd op :( :(
Poldermodel he, eerst iedereen die misschien in de verte wel een piepklein idee heeft, er zijn plasje over laten doen, en dan pas tot actie overgaan :Y.
pi_106951891
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 15:14 schreef MaLo het volgende:

[..]

De rechtsgang vindt gewoon plaats. Hij zal echt wel door een rechtbank veroordeeld worden. Neemt niet weg dat "de gewone mens" zich geen mening zal vormen op basis van de bekende informatie.

En op basis van de informatie die er nu is, vind ik de heksenjacht niet gek. Iedereen heeft naar Het Gesprek tussen Schettino en de kustwacht geluisterd. Daarin zet Schettino zichzelf neer als een ruggegraatloze, laffe 'cazzo'. De Falco hoefde hem niet eens zo te noemen, zijn eigen woorden maakten hem al een lul.
Dus op basis van puur en alleen zijn eigen uitspraken kan men zich prima een beeld vormen van de man en vervolgens zijn gedrag veroordelen.
Daar ben ik het niet mee eens. Dat "de gewone mens" meteen een oordeel velt is normaal te noemen, doe ik ook. Maar dat staat los van dat oordeel ook verkondigen en al helemaal de media zou dat niet moeten doen, maar ook daar merk je dat het oordeel al geveld is.
Ook in dit topic, maar ook op andere plekken merk je dat men staat te popelen om de man publiekelijk te beoordelen en het zou een persoon sieren wat minder stellig te zijn.
C. Sagan
  woensdag 18 januari 2012 @ 15:31:28 #224
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_106952163
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 15:23 schreef The_stranger het volgende:
Daar ben ik het niet mee eens. Dat "de gewone mens" meteen een oordeel velt is normaal te noemen, doe ik ook. Maar dat staat los van dat oordeel ook verkondigen en al helemaal de media zou dat niet moeten doen, maar ook daar merk je dat het oordeel al geveld is.
Ook in dit topic, maar ook op andere plekken merk je dat men staat te popelen om de man publiekelijk te beoordelen en het zou een persoon sieren wat minder stellig te zijn.
Tja. Dat gesprek tussen hem en die havenmeester was toch vrij duidelijk.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_106953855
quote:
11s.gif Op zondag 15 januari 2012 06:23 schreef DrDentz het volgende:
Ik moest hieraan denken toen ik las dat de kapitein als eerste het schip verlaten had.

"Het moet daar nogal een hel geweest zijn, ze schijnen nog uren gevochten te hebben in de branding, blij dat ik er weg was" :')
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
pi_106953936
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 16:18 schreef Henno het volgende:

[..]

"Het moet daar nogal een hel geweest zijn, ze schijnen nog uren gevochten te hebben in de branding, blij dat ik er weg was" :')
En vergeet dit niet. Een dode kapitein kan de boel niet coördineren en dan weet kustwachtmeneer helemaal niks :')
Get it and Bet it
pi_106954139
Nou, hij heeft daar keigoed zitten coordineren vanuit die sloep! Hoeveel mensen zouden er anders wel niet verdronken zijn zonder zijn coordinatie vanuit de sloep! :')
  Moderator woensdag 18 januari 2012 @ 16:50:11 #228
8781 crew  Frutsel
pi_106955212
Best dicht aan de kust... O-)

woensdag 18 januari 2012 @ 17:04:40 #229
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_106955763
quote:
11s.gif Op zondag 15 januari 2012 06:23 schreef DrDentz het volgende:
Ik moest hieraan denken toen ik las dat de kapitein als eerste het schip verlaten had.

:D _O-
  Moderator woensdag 18 januari 2012 @ 17:25:08 #230
184769 crew  Deisyy
pi_106956417
quote:
wo 18 jan 2012, 16:12 | 33 reacties
Kapitein: ik ben in reddingsboot gevallen
ISOLA DEL GIGLIO - Francesco Schettino, de kapitein van het rampschip Costa Concordia, heeft ten overstaan van de onderzoeksrechter verklaard dat hij in een reddingsboot is gevallen, toen hij wilde helpen die te water te laten. Vervolgens zou hij er niet in geslaagd zijn weer aan boord van het slagzij makende schip te komen.
_O-

Bron
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
  woensdag 18 januari 2012 @ 18:56:02 #231
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_106959800
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 16:24 schreef bloodymary1 het volgende:
Nou, hij heeft daar keigoed zitten coordineren vanuit die sloep! Hoeveel mensen zouden er anders wel niet verdronken zijn zonder zijn coordinatie vanuit de sloep! :')
Nou het zou kunnen, dat je vanuit de sloep wat mobieler bent dan op zo'n hellend dek, en dat je meer overzicht hebt....
pi_106959984
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 18:56 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Nou het zou kunnen, dat je vanuit de sloep wat mobieler bent dan op zo'n hellend dek, en dat je meer overzicht hebtveiliger bent.... :r

[ Bericht 7% gewijzigd door soapie op 18-01-2012 19:29:13 ]
  woensdag 18 januari 2012 @ 19:00:13 #233
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_106959991
Die kapitein is gewoon een lul.
Als een lafaard vluchten terwijl er nog heel veel passagiers aan boord zijn. :r

Dat hij maar snel weer de gevangenis in moet.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  woensdag 18 januari 2012 @ 19:01:20 #234
354945 dikkebroekzak
de dikste zakken mogen praten
pi_106960034
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 17:25 schreef Deisyy het volgende:

[..]

_O-

Bron
_O- _O-

ik moest lachen als een malle... _O-
"Twee dingen zijn oneindig: het heelal en de menselijke domheid. Van het heelal weet ik het alleen nog niet zeker,”
― Albert Einstein
  woensdag 18 januari 2012 @ 19:01:41 #235
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_106960045
Dat telefoongesprek met de kustwacht was niet mals. Die man was woest! Hoe kon die kapitein al van boord zijn gegaan, kon 'ie met zn pet niet bij.
  Moderator woensdag 18 januari 2012 @ 19:10:19 #236
8781 crew  Frutsel
pi_106960386
quote:
Vermiste Costa Concordia meldt zich

Een Duitse vrouw die op de lijst van vermisten van het cruiseschip Costa Concordia stond, heeft gemeld dat ze in leven is en terug is in Duitsland. Het aantal vermisten komt daarmee op 21. Het dodental staat nog steeds op elf.

Een van de doden is een Hongaarse violist die aan boord van het schip werkte. Hij had zijn reddingsvest al aan maar bedacht zich en ging terug naar zijn hut om zijn viool te halen. Daar is zijn lichaam teruggevonden.

Het reddingswerk werd vandaag weer stilgelegd, omdat het schip bewoog. De veiligheid van de duikers kan dan in gevaar komen.
  woensdag 18 januari 2012 @ 19:21:33 #237
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_106960754
quote:
Het reddingswerk werd vandaag weer stilgelegd, omdat het schip bewoog. De veiligheid van de duikers kan dan in gevaar komen.
Kunnen ze dat schip niet gewoon verankeren aan dat eiland?
  woensdag 18 januari 2012 @ 19:27:23 #238
354945 dikkebroekzak
pi_106960980
quote:
7s.gif Op woensdag 18 januari 2012 19:01 schreef gebrokenglas het volgende:
Dat telefoongesprek met de kustwacht was niet mals. Die man was woest! Hoe kon die kapitein al van boord zijn gegaan, kon 'ie met zn pet niet bij.
waar lees je dat?
"Twee dingen zijn oneindig: het heelal en de menselijke domheid. Van het heelal weet ik het alleen nog niet zeker,”
― Albert Einstein
  woensdag 18 januari 2012 @ 19:32:36 #239
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_106961172
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2012 19:27 schreef dikkebroekzak het volgende:

[..]

waar lees je dat?
Dat gesprek is op het nieuws geweest
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  woensdag 18 januari 2012 @ 19:33:53 #240
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_106961221
quote:
2s.gif Op woensdag 18 januari 2012 19:32 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Dat gesprek is op het nieuws geweest
Wij hebben het ook heel mooi uitgetypt staan op de FP
Kustwacht schold kapitein verrot
  woensdag 18 januari 2012 @ 19:52:48 #241
354945 dikkebroekzak
pi_106962000
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 19:33 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Wij hebben het ook heel mooi uitgetypt staan op de FP
Kustwacht schold kapitein verrot
quote:
Uiteindelijk gaf de kapitein aan samen met zijn eerste officier, die dus blijkbaar ook zijn snor had gedrukt, terug aan boord te gaan. Het aldus voortijdig verlaten van een schip is in het Italiaanse zeerecht een misdaad die met een gevangenisstraf van tot twaalf jaar kan worden bestraft. Voor zover bekend zijn er bij de ramp 11 mensen omgekomen en worden nog 24 personen vermist.
er is een typefout gemaakt; wat is de gevangenisstraf precies?
― Albert Einstein
pi_106962234
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2012 19:52 schreef dikkebroekzak het volgende:

[..]

[..]

er is een typefout gemaakt; wat is de gevangenisstraf precies?
Waarom klopt het niet?
  woensdag 18 januari 2012 @ 19:59:59 #243
354945 dikkebroekzak
pi_106962319
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 19:58 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Waarom klopt het niet?
kijk naar de vetgedrukte tekst, er ontbreekt een getal als bodemnummer.
― Albert Einstein
pi_106962597
of het woord "van" moet weg
  woensdag 18 januari 2012 @ 20:08:18 #245
354945 dikkebroekzak
pi_106962719
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 20:05 schreef Beardslasher het volgende:
of het woord "van" moet weg
eigenlijk moet 'tot' weg want zoals het nu staat impliceert het een gevangenisstraf van 0 tot 12 jaar. En WTF is 0 jaar? :?
― Albert Einstein
pi_106962789
misschien beter inderdaad :')
pi_106962971
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 19:21 schreef Daniel1976 het volgende:
Kunnen ze dat schip niet gewoon verankeren aan dat eiland?
Daar ging het bij P&W over vandeweek. Vastzetten aan bokken is technisch wel mogelijk maar dit schip ligt blijkbaar zo, dat ze niet zeker zijn dat het ook blijft liggen. "En als een gewicht als dit eenmaal gaat bewegen kan je vastzetten wat je wil, maar dat houd je niet tegen" was de laatste zin.
  woensdag 18 januari 2012 @ 20:13:12 #248
354945 dikkebroekzak
pi_106962978
Of het kan ook eloquenter worden verwoord: die met zich een maximum gevangenisstraf draagt van 12 jaar.
― Albert Einstein
  woensdag 18 januari 2012 @ 20:17:08 #249
354945 dikkebroekzak
pi_106963168
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 20:13 schreef Modus het volgende:

[..]

Daar ging het bij P&W over vandeweek. Vastzetten aan bokken is technisch wel mogelijk maar dit schip ligt blijkbaar zo, dat ze niet zeker zijn dat het ook blijft liggen. "En als een gewicht als dit eenmaal gaat bewegen kan je vastzetten wat je wil, maar dat houd je niet tegen" was de laatste zin.
waarom wil je een schip vastmaken? Gewoon laten zinken
― Albert Einstein
pi_106963265
o.a. om de stookolie eruit te halen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')