http://www.nu.nl/buitenla(...)al-cruiseschip.html#quote:Doden en vermisten door ongeval cruiseschip
Laatste update: 14 januari 2012 11:41 infoBekijk op de kaart
GROSSETO - Een ongeval met een cruiseschip voor de kust van de Italiaanse regio Toscane heeft aan zeker drie mensen het leven gekost.
Doden en vermisten door ongeval cruiseschip Fotoserie
De dood van deze personen is bevestigd. De prefect sluit niet uit dat het dodental nog oploopt.
Eerder op de dag sprak de prefect nog over zes doden, zich baserend op de informatie die hij van de hulptroepen had gekregen. Tientallen mensen worden vermist, circa 200 personen zouden zich nog aan boord bevinden. Dat hebben media in Italië zaterdag gemeld.
Op het cruiseschip zaten zeker 13 Nederlanders. Dat meldde een woordvoerster van reisorganisatie TUI zaterdag. Volgens haar zaten er nog meer Nederlanders op het schip, maar hebben die geboekt bij concurrenten. TUI heeft nog geen contact gehad met de opvarenden.
Onduidelijk is of er Nederlanders gewond zijn geraakt of zijn overleden als gevolg van het ongeval. TUI haalt de gestrande reizigers zo snel mogelijk terug naar Nederland.
Scheur
Het cruiseschip heeft een scheur van 70 meter aan de linkerkant, maakte daardoor zwaar slagzij en hangt 80 graden naar stuurboord. Ooggetuigen vermoeden dat het een rots heeft geraakt, aldus het Italiaanse persbureau Ansa zaterdag.
''We hoorden een grote knal, toen begon de hel'', zei een passagier die naar Porto Santo Stefano was gebracht. ''De bemanning zei ons dat we rustig moesten blijven, maar de angst was op hun gezicht te zien.'' Met helikopters, schepen en duikers wordt zaterdagochtend nog naar vermisten gezocht.
Paniek
De meesten van de 4200 opvarenden werden in veiligheid gebracht met behulp van reddingsboten. Anderen raakten in paniek en sprongen in het koude water. Een van deze personen zou daarop zijn gestorven aan een hartaanval.
''Het was net een scčne uit de film Titanic", zei Mara Parmegiani, een van de passagiers op het cruiseschip. De opvarenden hoorden omstreeks vrijdagavond acht uur een harde knal. ''We zaten te eten toen de lichten plotseling uit gingen en we een knal hoorden en een krakend geluid. Alles viel van tafel'', zei een andere passagier.
Storing
Aanvankelijk kregen de opvarenden te horen dat het schip tot stilstand was gekomen door een elektrische storing. Daarna werd hen opgedragen de reddingsvesten aan te doen. Er waren vooral veel Italianen en Duitse passagiers aan boord.
De Costa Concordia was vrijdag vertrokken vanuit de haven van Civitavecchia, ongeveer 80 kilometer ten noorden van de hoofdstad Rome. Het luxe schip was bezig aan een rondreis door het westelijke deel van de Middellandse Zee en zou onder meer stops maken in Cagliari, Palma de Mallorca, Barcelona en Marseille.
Flesje drank.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 12:05 schreef __Saviour__ het volgende:
Hoe kan zo'n schip tegenwoordig nou nog een rots raken. De locaties van obstakels zijn bekend en met gps kun je er dus mijlenver uit de buurt van blijven
quote:************************************
Nederlanders op rampschip ongedeerd
***************************************
` Aan boord van het verongelukte
cruiseschip Costa Concordia waren voor
zover nu bekend 26 Nederlanders.Het
lijkt erop dat ze allemaal ongedeerd
zijn.
De Nederlanders hadden geboekt bij drie
reisorganisaties:Zeetours Cruises (3)
en Cruise Travel (10) en TUI (10).De
eerste twee konden vanochtend vertellen
dat hun klanten veilig waren.TUI wist
dat aan het begin van de middag zeker.
De Costa Concordia had zo'n 3200
passagiers en ruim 1000 bemanningsleden
aan boord.De meeste passagiers komen
uit Italië en Duitsland.De overlevenden
zijn op Giglio aan land gebracht.
69?quote:BreakingNewsBreaking News
Update: 3 bodies recovered, 69 people missing after cruise ship Costa Concordia runs aground off the Italian coast - AP
het schip zit min of meer in dezelfde klasse als de USS Nimitz carriersquote:Op zaterdag 14 januari 2012 13:46 schreef Fredo55 het volgende:
1000 bemanningsleden?![]()
Zo groot vind ik dat cruiseschip eigenlijk niet.
quote:Op zaterdag 14 januari 2012 15:07 schreef De_Nuance het volgende:
Je moet ook niet met een EU vlag gaan varen.
Ik moest lachen.quote:
quote:Twee mensen levend gevonden in cruiseschip
AMSTERDAM - In het cruiseschip de Costa Concordia, dat vrijdagavond tegen een rots aanvoer, zijn twee mensen levend teruggevonden. Bij het ongeluk kwamen drie mensen om het leven. Tientallen passagiers worden nog vermist.
Brandweerlieden troffen de twee aan in het deels gezonken schip bij het Italiaanse eiland Giglio. Dat meldde het Italiaanse persbureau ANSA in de nacht van zaterdag op zondag.
De opvarenden hebben gesproken met de man en de vrouw, maar hebben hen nog niet kunnen bevrijden uit hun benarde positie.
Nimitz is ietsje groter.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 15:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
het schip zit min of meer in dezelfde klasse als de USS Nimitz carriers
Brrrrquote:
waarom hadden ze niet allemaal gewoon gezwommen naar het land? Ze waren maar 200 m verwijderd...quote:
WTF heeft dat er nou weer mee te maken?? Ongelooflijk hoe ver sommige EU-haters hier gaanquote:Op zaterdag 14 januari 2012 15:07 schreef De_Nuance het volgende:
Je moet ook niet met een EU vlag gaan varen.
Zal wel afgeschreven zijn. Die romp is op zich nog wel te herstellen maar de helft van het schip is onder water geweest. Als je dat allemaal moet checken, repareren, vervangen, een enorme klus.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 17:24 schreef J0kkebr0k het volgende:
Vraag me af wat er met dat schip gaat gebeuren verder.
het is gemiddeld 1 bemanningslid per 2 passagiers.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 13:46 schreef Fredo55 het volgende:
1000 bemanningsleden?![]()
Zo groot vind ik dat cruiseschip eigenlijk niet.
1500 gastenkamers, 4 zwembaden, 6000m2 wellness (fitness, sauna etc), 5 restaurants en 13 barretjes, een bioscoop, discotheek en een casino enz enz enz.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 13:46 schreef Fredo55 het volgende:
1000 bemanningsleden?![]()
Zo groot vind ik dat cruiseschip eigenlijk niet.
En dan moet je nog maar hopen dat mensen er daarna nog aan boord willen.quote:Op zondag 15 januari 2012 09:36 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Zal wel afgeschreven zijn. Die romp is op zich nog wel te herstellen maar de helft van het schip is onder water geweest. Als je dat allemaal moet checken, repareren, vervangen, een enorme klus.
En je krijgt het waarschijnlijk nooit meer helemaal goed.
Dit schip kostte 450 miljoen euro.quote:Een heel duur grapje, dit. Er moet een nieuw schip komen, en tot die tijd missen ze de inkomsten ervan. Je mag hopen dat ze een goede verzekering hebben afgesloten.
Het was een heel flauw grapjequote:
Vlak aan de kust heb je gevaarlijke stromingen die je de zee in sleuren waar zelfs strandwachters niet altijd tegen op gewassen zijn.quote:Op zondag 15 januari 2012 06:10 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
waarom hadden ze niet allemaal gewoon gezwommen naar het land? Ze waren maar 200 m verwijderd...
Ja dit kan nog een heel juridisch getouwtrek worden. Als in de kleine lettertjes staat dat schade veroorzaakt door navigational errors niet vergoed wordt, dan draait de cruise maatschappij voor alle schade op.quote:Op zondag 15 januari 2012 10:39 schreef Mercer het volgende:
Als ik de verzekering was, dan had ik gezegd: de groetjens!
En steenkoud water ook nog.... Sta maar eens vanuit je warme kleren onder een steenkoude douche, je krimpt direct in elkaar. En dan moet je nog een paar honderd meter zwemmen? Met die golven enzo, en alle paniek en consternatie? Als je al gezien hebt waar de kust is, in het donker.....quote:Op zondag 15 januari 2012 10:43 schreef Crazy-M het volgende:
En 200 meter voor een niet geoefende zwemmer in kleding is ook zwaar
quote:Third survivor found
A third survivor is being rescued from a cruise liner that capsized off the coast of Italy - hours after a couple on honeymoon were found alive inside the ship.
Rescuers have been banging on the doors of the ship cabins in the non-submerged part of the vessel and started hearing replies in the early hours of this morning, a fire chief said.
An operation is under way to remove a third survivor - the ship's cabin service director Manrico Giampetroni - from the stricken vessel.
Earlier, a pair of South Korean newlyweds who had been stranded two decks below on the half-submerged Costa Concordia were brought safely to shore a day after the disaster.
The couple, in their late twenties, are said to be in good health.
Around 40 people are still unaccounted for after the ship ran aground near the island of Giglio, off the Tuscan coast, late on Friday.
De gemiddelde mens heeft veel meer kennis tegenwoordig dan toentertijd. Daarnaast heeft iedereen een veel grotere overlevingswens.quote:Op maandag 16 januari 2012 01:24 schreef Madame_Paon het volgende:
100 jaar na de Titanic.![]()
Maar gelukkig met veel meer overlevenden.
Dat aantal is wel bizar ja.quote:
De volgende in 2111 dan maar. Ik kijk mee vanuit de hemelquote:
2112.quote:Op maandag 16 januari 2012 02:56 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
De volgende in 2111 dan maar. Ik kijk mee vanuit de hemel
Jaquote:Op maandag 16 januari 2012 01:29 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
De gemiddelde mens heeft veel meer kennis tegenwoordig dan toentertijd. Daarnaast heeft iedereen een veel grotere overlevingswens.
Ja dat ook.quote:Op maandag 16 januari 2012 03:15 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
2112.
Eigenlijk wel een wonder dat er zo veel overlevenden zijn.
Omdat het water koud was, en het was avond.. Dus misschien was het zicht ook niet goed.quote:Op zondag 15 januari 2012 06:10 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
waarom hadden ze niet allemaal gewoon gezwommen naar het land? Ze waren maar 200 m verwijderd...
Dan hadden ze zich moeten uitkleden en het water inspringen. Daarnaast zaklampjes/mobieltjes pakken om licht te geven. Zoveel extra licht hadden ze ook niet nodig, want de waterspiegel reflecteert maan en sterrenlicht. Bovendien was het water niet kouder dan een koude douche. Dus 200 m is niet zo lang om in te blijven.quote:Op maandag 16 januari 2012 10:31 schreef Selestha het volgende:
[..]
Omdat het water koud was, en het was avond.. Dus misschien was het zicht ook niet goed.
En ze hadden hun kleding aan, en het was bij rotsen enzo.. Best gevaarlijke omstandigheden.
De temperatuur van het water lag toen dichtbij het vriespunt (2 a 3 graden). Daar ga je niet lang in kunnen zwemmen.quote:Op maandag 16 januari 2012 08:03 schreef livelink het volgende:
Ik weet nog dat ik indertijd met de ramp van the Herald of Free Enterprise zo verbaasd was dat de mensen niet gewoon allemaal naar de haven zwommen. Het schip zonk 91 meter van de haven en toch waren er 193 doden. Ik kon me daar maar weinig bij voorstellen. Maar 91 meter in het koude water is kennelijk al veel te veel.
Dit weet je niet. Je speculeert. Of was je aan boord?quote:Op maandag 16 januari 2012 10:39 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
De temperatuur van het water lag toen dichtbij het vriespunt (2 a 3 graden). Daar ga je niet lang in kunnen zwemmen.
Ik meen dat zeewater juist -4 kan worden zonder dat je erop kunt staan, door het zout.quote:Op maandag 16 januari 2012 10:42 schreef dikkebroekzak het volgende:
Zeewater wordt nooit kouder dan 6 graden. Vanwege de massa en de beweging. En.... de ZOUT
Ik was aan boord en heb 14 levens gered...quote:Op maandag 16 januari 2012 10:40 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Dit weet je niet. Je speculeert. Of was je aan boord?
quote:De meeste slachtoffers waren Britten die gestorven zijn door uitputting in het ijskoude zeewater (2 ŕ 3 °C). Drie personen zijn nimmer teruggevonden: een baby en twee Britse militairen.
Onzin:quote:Op maandag 16 januari 2012 10:55 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik meen dat zeewater juist -4 kan worden zonder dat je erop kunt staan, door het zout.
Het maakt ook niet zo heel veel uit. Het probleem met water is dat het iets van 25 keer zo snel warmte aan je lichaam onttrekt dan lucht. Dat zal bij warm water dan wat minder snel gaan dan bij water rond het vriespunt, in de winter zal het doorgaans sneller warmte onttrekken dan je lichaam dat kan produceren, en dan is het ondanks alle overlevingsmechanismen die worden ingeschakeld een kwestie van minuten, niet van uren.
en het is 4x niet 25. Als je de wiskundige uit wilt hangen, zorg dat je cijfers kloppen.quote:Op maandag 16 januari 2012 10:55 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik meen dat zeewater juist -4 kan worden zonder dat je erop kunt staan, door het zout.
Het maakt ook niet zo heel veel uit. Het probleem met water is dat het iets van 25 keer zo snel warmte aan je lichaam onttrekt dan lucht. Dat zal bij warm water dan wat minder snel gaan dan bij water rond het vriespunt, in de winter zal het doorgaans sneller warmte onttrekken dan je lichaam dat kan produceren, en dan is het ondanks alle overlevingsmechanismen die worden ingeschakeld een kwestie van minuten, niet van uren.
Wij hadden het over de Costa. Daar gaat dit topic over.quote:Op maandag 16 januari 2012 10:58 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik was aan boord en heb 14 levens gered...
Nee, ik lees het op Wiki:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Herald_of_Free_Enterprise
[..]
Ik reageerde naar aanleiding van onderstaande en jouw reactie daarop.quote:Op maandag 16 januari 2012 11:05 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Wij hadden het over de Costa. Daar gaat dit topic over.
quote:Op maandag 16 januari 2012 08:03 schreef livelink het volgende:
Ik weet nog dat ik indertijd met de ramp van the Herald of Free Enterprise zo verbaasd was dat de mensen niet gewoon allemaal naar de haven zwommen. Het schip zonk 91 meter van de haven en toch waren er 193 doden. Ik kon me daar maar weinig bij voorstellen. Maar 91 meter in het koude water is kennelijk al veel te veel.
quote:Op maandag 16 januari 2012 10:42 schreef dikkebroekzak het volgende:
Zeewater wordt nooit kouder dan 6 graden. Vanwege de massa en de beweging. En.... de ZOUT
Ja, daar staat een - voor.quote:Op maandag 16 januari 2012 11:01 schreef dikkebroekzak het volgende:
Vriespunt
Ook het vriespunt varieert vrijwel lineair met de saliniteit. Bij een zoutgehalte van 0 heeft water een vriespunt van 0,0°C, terwijl dit bij een zoutgehalte van 35 op - 1,9şC ligt.
Ahem.quote:Op maandag 16 januari 2012 11:03 schreef dikkebroekzak het volgende:
[Als je de wiskundige uit wilt hangen, zorg dat je cijfers kloppen.
er staat dat zoutwater -1,9 C kan bereiken. Niet zeewater. Je kan niet lezen. Ik verdoe geen tijd meer aan je.quote:Op maandag 16 januari 2012 11:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
[..]
Ja, daar staat een - voor.
[..]
Ahem.
Hou nou maar op met trollen.quote:Op maandag 16 januari 2012 11:30 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
er staat dat zoutwater -1,9 C kan bereiken. Niet zeewater. Je kan niet lezen. Ik verdoe geen tijd meer aan je.
Iets met pot en ketel.quote:Op maandag 16 januari 2012 11:30 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
er staat dat zoutwater -1,9 C kan bereiken. Niet zeewater. Je kan niet lezen. Ik verdoe geen tijd meer aan je.
quote:Op maandag 16 januari 2012 11:01 schreef dikkebroekzak het volgende:
Bij een zoutgehalte van 0 heeft water een vriespunt van 0,0°C, terwijl dit bij een zoutgehalte van 35 op - 1,9şC ligt.
quote:Zeewater bevat veel zouten en is daarmee ongeschikt als drinkwater. In het zeewater bevinden zich diverse zouten in opgeloste toestand. Het zoutgehalte van zeewater wordt de saliniteit genoemd en wordt in wetenschappelijke publicaties meestal uitgedrukt in promilles (‰).
[...]
De hoeveelheid zouten bedraagt dus 34,5 gram per kg zeewater, oftewel 3,45% (34,5‰).
quote:In de Noordzee schommelt het zoutgehalte tussen 34‰ en 35‰.
ja want debaten is gelijk aan trollenquote:
voor de mensen die blijkbaar niet kunnen lezen ik herhaal de volgende tekst:quote:
Errr, jij beweert dat zeewater nooit kouder wordt dan 6 graden.quote:Op maandag 16 januari 2012 11:39 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
voor de mensen die blijkbaar niet kunnen lezen ik herhaal de volgende tekst:
Bullshit dus, zoals je kunt lezen. Maar goed, waar wil je nu precies heen met je getroll?quote:Op maandag 16 januari 2012 10:42 schreef dikkebroekzak het volgende:
Zeewater wordt nooit kouder dan 6 graden. Vanwege de massa en de beweging. En.... de ZOUT
Vandaar ook de dikke ijslagen rond de polen...quote:Op maandag 16 januari 2012 11:42 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Errr, jij beweert dat zeewater nooit kouder wordt dan 6 graden.
[..]
Bullshit dus, zoals je kunt lezen. Maar goed, waar wil je nu precies heen met je getroll?
Ah, ik snap 'm. Die mensen hebben allemaal dom en laf gehandeld en hadden beter moeten weten. Ze hadden gewoon naar de fucking kust moeten zwemmen natuurlijk. Wat een kansloze mongolen dat ze daar niet aan gedacht hebben. Maar gelukkig is er toch nog iemand die weet hoe die zich in zo'n situatie moet redden. De eerstvolgende keer dat er een cruiseschip kapseist sturen we jou er op af en kun je al deze mensen vertellen hoe ze zich precies moeten redden. Goed?quote:Op maandag 16 januari 2012 10:38 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Dan hadden ze zich moeten uitkleden en het water inspringen. Daarnaast zaklampjes/mobieltjes pakken om licht te geven. Zoveel extra licht hadden ze ook niet nodig, want de waterspiegel reflecteert maan en sterrenlicht. Bovendien was het water niet kouder dan een koude douche. Dus 200 m is niet zo lang om in te blijven.
Als je leven ervan afhangt, is dit het minste wat je kan doen. Niet zo moeilijk dus.
En heeft die boot helemaal geen reddingsvesten of zo? Is dit een paupermaatschappij geweest?
Of hij loopt ontzettend te trollen, of hij is niet zo slim.quote:Op maandag 16 januari 2012 11:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ah, ik snap 'm. Die mensen hebben allemaal dom en laf gehandeld en hadden beter moeten weten. Ze hadden gewoon naar de fucking kust moeten zwemmen natuurlijk. Wat een kansloze mongolen dat ze daar niet aan gedacht hebben. Maar gelukkig is er toch nog iemand die weet hoe die zich in zo'n situatie moet redden. De eerstvolgende keer dat er een cruiseschip kapseist sturen we jou er op af en kun je al deze mensen vertellen hoe ze zich precies moeten redden. Goed?
Braaf, ga nu maar weer terug naar je mand.
ROFL...!!!!!!quote:Op maandag 16 januari 2012 10:42 schreef dikkebroekzak het volgende:
Zeewater wordt nooit kouder dan 6 graden. Vanwege de massa en de beweging. En.... de ZOUT
Ik hoop het eerste. Wat een respectloze betweter.quote:Op maandag 16 januari 2012 11:48 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Of hij loopt ontzettend te trollen, of hij is niet zo slim.
[dikkebroekzakmodus]quote:Op maandag 16 januari 2012 11:48 schreef J0kkebr0k het volgende:
Bij een watertemperatuur van 33°C ondervindt het lichaam geen problemen en wordt de temperatuur als plezierig ervaren (omdat het bijna hetzelfde is als de huidtemperatuur). In water van 6°C is de overlevingskans nog maar 20 minuten, waarbij men kans op direct overlijden door hartritmestoornissen heeft, maximaal maar 200 meter kan zwemmen en de handen na twee minuten doof, gevoelloos en stijf zijn geworden.
Vooral die bejaarden.... die helemaal.quote:Op maandag 16 januari 2012 11:53 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
[dikkebroekzakmodus]
Zie je wel, 200m hadden ze kunnen zwemmen en dan waren ze veilig. Eitje.
[/dikkebroekzakmodus]
die hadden hun mobieltje mee moeten nemen, maar juist wel laten kortsluiten door het water. door de kortsluiting wordt de batterij extra warm, kunnen ze hun handen weer aan warmen...quote:Op maandag 16 januari 2012 11:54 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Vooral die bejaarden.... die helemaal.
Reddingssloepen zijn dan ook totaal overbodig. Ik zeg afschaffen die dingen. Kost alleen maar onderhoud e.d.quote:Op maandag 16 januari 2012 11:57 schreef woid het volgende:
[..]
die hadden hun mobieltje mee moeten nemen, maar juist wel laten kortsluiten door het water. door de kortsluiting wordt de batterij extra warm, kunnen ze hun handen weer aan warmen...
tsss, dat die paupers daar zelf niet aan denken kunnen....
reddingssloepen.., voor 200meter. kost meer tijd om die dingen in het water te laten, dan een lekker stukje te zwemmen.quote:Op maandag 16 januari 2012 11:58 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Reddingssloepen zijn dan ook totaal overbodig. Ik zeg afschaffen die dingen. Kost alleen maar onderhoud e.d.
en niet gewond en in gezonde conditie en en en etc.quote:Op maandag 16 januari 2012 12:00 schreef dikkebroekzak het volgende:
Ongeacht hoe koud zeewater kan dalen, was het daar die avond rond of boven de 6 graden. En zoals je eigen bron vertoont hadden ze wel de afstand kunnen halen. Dus geen smoesjes maar gewoon ovefleven. Mits in het water.
Gewonde bedlegerige types gaan toch niet op een cruiseschip? Of zie ik het verkeerd?quote:Op maandag 16 januari 2012 12:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
en niet gewond en in gezonde conditie en en en etc.
Cruises hebben nog wel wat oude mensen aan boord, die redden het niet met natte kleren aan.quote:Op maandag 16 januari 2012 12:00 schreef woid het volgende:
reddingssloepen.., voor 200meter. kost meer tijd om die dingen in het water te laten, dan een lekker stukje te zwemmen.
ik was nog in de Dikkebroekzak-modusquote:Op maandag 16 januari 2012 12:06 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Cruises hebben nog wel wat oude mensen aan boord, die redden het niet met natte kleren aan.
Bovendien heb je met zoveel nationaliteiten ook heel veel mensen die niet (goed) kunnen zwemmen. Niet veel landen hebben zo'n cultuur dat ze bijna alle kinderen op zwemles doen.
blij dat je dat eindelijk vraagt...:quote:Op maandag 16 januari 2012 12:06 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Gewonde bedlegerige types gaan toch niet op een cruiseschip? Of zie ik het verkeerd?
veel bejaarden lijkt mequote:Op maandag 16 januari 2012 12:06 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Gewonde bedlegerige types gaan toch niet op een cruiseschip? Of zie ik het verkeerd?
Wat logisch is... schip gaat op een gegeven moment een beetje scheef hangen.quote:Op maandag 16 januari 2012 12:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
veel bejaarden lijkt me
daarnaast zijn er volgens ooggetuigen gewonden gevallen bij het ongeluk
dat zijn volgens jouw de redenen???quote:Op maandag 16 januari 2012 01:29 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
De gemiddelde mens heeft veel meer kennis tegenwoordig dan toentertijd. Daarnaast heeft iedereen een veel grotere overlevingswens.
ehhh neem aan dat deze schepen NIET nucleair zijn? en nimitz class carriers zijn dat per definitie welquote:Op zaterdag 14 januari 2012 15:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
het schip zit min of meer in dezelfde klasse als de USS Nimitz carriers
quote:Reddingsoperatie stilgelegd
ROME - Reddingswerkers zijn tijdelijk gestopt met hun zoekacties in het gekapseisde cruiseschip Costa Concordia.
Het schip is maandag iets verschoven door de golven. De duikers hebben zich teruggetrokken. Dat meldde het Italiaanse persbureau ANSA. Het is niet bekend wanneer de reddingsacties worden hervat.
Het kolossale schip ligt op zijn kant voor de kust van het eiland Isola del Giglio. Door de wilde zee is het schip 9 centimeter gezakt en 1,5 centimeter opzijgeschoven.
De Costa Concordia voer vrijdag tegen een rotspartij. Door de aanvaring ontstond een tientallen meters lange scheur in de romp. Het schip maakte water en kapseisde uiteindelijk. Zeker zes mensen zijn om het leven gekomen, ongeveer 15 opvarenden worden nog vermist.
Duitse passagiers
Zeker 11 Duitse passagiers van de Costa Concordia worden vermist. Hun bezorgde familieleden hebben zich bij de politie in Duitsland gemeld, verklaarden woordvoerders maandag. In totaal worden ongeveer 15 opvarenden vermist.
Vijf van de Duitse vermisten komen uit de omgeving van de stad Frankfurt. Ook twee inwoners van de deelstaat Baden-Württemberg, twee mensen uit Berlijn en een echtpaar uit Noord-Rijnland-Westfalen zijn spoorloos.
Kapitein
De kapitein van het cruiseschip is dicht langs het Isola del Giglio gevaren om een bemanningslid, mogelijk hoofdkelner Antonello Tievoli, een plezier te doen. Het bemanningslid is van het eiland afkomstig.
Toen het schip vlak bij het eiland was, zou de kapitein tegen het bemanningslid hebben gezegd: ''Kom kijken, Antonello, kijk je eiland'', zo meldde de krant Corriere della Sera maandag op gezag van getuigen.
Tievoli zou een week eerder met verlof gaan, maar moest aan boord blijven, omdat er geen vervanger kon worden gevonden. De kapitein zou hem hebben willen 'belonen' door vlak langs 'zijn' eiland te varen.
Milieuramp
De Italiaanse minister van Milieu, Corrado Clini, heeft maandag gewaarschuwd voor een milieuramp door het ongeluk met het cruiseschip.
Hij zei dat ''dringende actie'' nodig is, omdat het gekapseisde schip ''een zeer hoog risico'' betekent voor het milieu rond het eiland Isola del Giglio.
De directeur van de cruisemaatschappij Costa Cruises, Pier Luigi Foschi, zei dat er 2300 ton brandstof aan boord is, maar dat er tot nu toe geen teken is dat er olie lekt. Terwijl hij zijn tranen moest bedwingen, erkende hij dat het ongeluk gevolgen zal hebben voor het aantal boekingen bij het bedrijf.
''Wij hebben een miljoen trouwe klanten. Het zal gevolgen hebben, maar we hopen dat het vertrouwen van onze klanten zich zal herstellen'', zei Foschi.
het ging over de grootte, niet over de aandrijvingquote:Op maandag 16 januari 2012 13:33 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ehhh neem aan dat deze schepen NIET nucleair zijn? en nimitz class carriers zijn dat per definitie wel
quote:Op maandag 16 januari 2012 16:35 schreef Crazy-M het volgende:
Diverse fotos:
http://www.theatlantic.co(...)ta-concordia/100224/
Precies zoals ik al zei hadden die mensen naar de kust gezwommen.quote:Op maandag 16 januari 2012 22:20 schreef Mercer het volgende:
Nu op ned2. Hier hadden echt honderden doden kunnen vallen als dat schip in dieper water was gezonken.Je kan veel zeggen van die bemanning, maar dat ze hem zo dicht aan de kust hebben weten te krijgen, dat heeft veel levens gered.
Dan was die flutkapitein net als die anti-held in de James Bond film The Spy who loved me weggevlucht met zn eigen private torpedobootquote:Op maandag 16 januari 2012 22:35 schreef Mercer het volgende:
Dit waren echt ideale omstandigheden. Moet je denken als je op volle zee zit, vergeet het dan maar.![]()
Daarom spring je niet bovenop elkaar maar naast elkaar.quote:Op maandag 16 januari 2012 22:37 schreef ddx het volgende:
En dan mensen die roepen dat die 4000 mensen even naar de kant moeten zwemmen, hoe zie je dat even met z'n allen het water inspringen boven op elkaar enzo ?
Er zijn niet echt trapjes ofzo dat je lekker rustig aan het water in kan gaan.
De mannen van de radio... Briljant!quote:Op zondag 15 januari 2012 06:23 schreef DrDentz het volgende:
Ik moest hieraan denken toen ik las dat de kapitein als eerste het schip verlaten had.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |