Errr, jij beweert dat zeewater nooit kouder wordt dan 6 graden.quote:Op maandag 16 januari 2012 11:39 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
voor de mensen die blijkbaar niet kunnen lezen ik herhaal de volgende tekst:
Bullshit dus, zoals je kunt lezen. Maar goed, waar wil je nu precies heen met je getroll?quote:Op maandag 16 januari 2012 10:42 schreef dikkebroekzak het volgende:
Zeewater wordt nooit kouder dan 6 graden. Vanwege de massa en de beweging. En.... de ZOUT
Vandaar ook de dikke ijslagen rond de polen...quote:Op maandag 16 januari 2012 11:42 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Errr, jij beweert dat zeewater nooit kouder wordt dan 6 graden.
[..]
Bullshit dus, zoals je kunt lezen. Maar goed, waar wil je nu precies heen met je getroll?
Ah, ik snap 'm. Die mensen hebben allemaal dom en laf gehandeld en hadden beter moeten weten. Ze hadden gewoon naar de fucking kust moeten zwemmen natuurlijk. Wat een kansloze mongolen dat ze daar niet aan gedacht hebben. Maar gelukkig is er toch nog iemand die weet hoe die zich in zo'n situatie moet redden. De eerstvolgende keer dat er een cruiseschip kapseist sturen we jou er op af en kun je al deze mensen vertellen hoe ze zich precies moeten redden. Goed?quote:Op maandag 16 januari 2012 10:38 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Dan hadden ze zich moeten uitkleden en het water inspringen. Daarnaast zaklampjes/mobieltjes pakken om licht te geven. Zoveel extra licht hadden ze ook niet nodig, want de waterspiegel reflecteert maan en sterrenlicht. Bovendien was het water niet kouder dan een koude douche. Dus 200 m is niet zo lang om in te blijven.
Als je leven ervan afhangt, is dit het minste wat je kan doen. Niet zo moeilijk dus.
En heeft die boot helemaal geen reddingsvesten of zo? Is dit een paupermaatschappij geweest?
Of hij loopt ontzettend te trollen, of hij is niet zo slim.quote:Op maandag 16 januari 2012 11:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ah, ik snap 'm. Die mensen hebben allemaal dom en laf gehandeld en hadden beter moeten weten. Ze hadden gewoon naar de fucking kust moeten zwemmen natuurlijk. Wat een kansloze mongolen dat ze daar niet aan gedacht hebben. Maar gelukkig is er toch nog iemand die weet hoe die zich in zo'n situatie moet redden. De eerstvolgende keer dat er een cruiseschip kapseist sturen we jou er op af en kun je al deze mensen vertellen hoe ze zich precies moeten redden. Goed?
Braaf, ga nu maar weer terug naar je mand.
ROFL...!!!!!!quote:Op maandag 16 januari 2012 10:42 schreef dikkebroekzak het volgende:
Zeewater wordt nooit kouder dan 6 graden. Vanwege de massa en de beweging. En.... de ZOUT
Ik hoop het eerste. Wat een respectloze betweter.quote:Op maandag 16 januari 2012 11:48 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Of hij loopt ontzettend te trollen, of hij is niet zo slim.
[dikkebroekzakmodus]quote:Op maandag 16 januari 2012 11:48 schreef J0kkebr0k het volgende:
Bij een watertemperatuur van 33°C ondervindt het lichaam geen problemen en wordt de temperatuur als plezierig ervaren (omdat het bijna hetzelfde is als de huidtemperatuur). In water van 6°C is de overlevingskans nog maar 20 minuten, waarbij men kans op direct overlijden door hartritmestoornissen heeft, maximaal maar 200 meter kan zwemmen en de handen na twee minuten doof, gevoelloos en stijf zijn geworden.
Vooral die bejaarden.... die helemaal.quote:Op maandag 16 januari 2012 11:53 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
[dikkebroekzakmodus]
Zie je wel, 200m hadden ze kunnen zwemmen en dan waren ze veilig. Eitje.
[/dikkebroekzakmodus]
die hadden hun mobieltje mee moeten nemen, maar juist wel laten kortsluiten door het water. door de kortsluiting wordt de batterij extra warm, kunnen ze hun handen weer aan warmen...quote:Op maandag 16 januari 2012 11:54 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Vooral die bejaarden.... die helemaal.
Reddingssloepen zijn dan ook totaal overbodig. Ik zeg afschaffen die dingen. Kost alleen maar onderhoud e.d.quote:Op maandag 16 januari 2012 11:57 schreef woid het volgende:
[..]
die hadden hun mobieltje mee moeten nemen, maar juist wel laten kortsluiten door het water. door de kortsluiting wordt de batterij extra warm, kunnen ze hun handen weer aan warmen...
tsss, dat die paupers daar zelf niet aan denken kunnen....
reddingssloepen.., voor 200meter. kost meer tijd om die dingen in het water te laten, dan een lekker stukje te zwemmen.quote:Op maandag 16 januari 2012 11:58 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Reddingssloepen zijn dan ook totaal overbodig. Ik zeg afschaffen die dingen. Kost alleen maar onderhoud e.d.
en niet gewond en in gezonde conditie en en en etc.quote:Op maandag 16 januari 2012 12:00 schreef dikkebroekzak het volgende:
Ongeacht hoe koud zeewater kan dalen, was het daar die avond rond of boven de 6 graden. En zoals je eigen bron vertoont hadden ze wel de afstand kunnen halen. Dus geen smoesjes maar gewoon ovefleven. Mits in het water.
Gewonde bedlegerige types gaan toch niet op een cruiseschip? Of zie ik het verkeerd?quote:Op maandag 16 januari 2012 12:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
en niet gewond en in gezonde conditie en en en etc.
Cruises hebben nog wel wat oude mensen aan boord, die redden het niet met natte kleren aan.quote:Op maandag 16 januari 2012 12:00 schreef woid het volgende:
reddingssloepen.., voor 200meter. kost meer tijd om die dingen in het water te laten, dan een lekker stukje te zwemmen.
ik was nog in de Dikkebroekzak-modusquote:Op maandag 16 januari 2012 12:06 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Cruises hebben nog wel wat oude mensen aan boord, die redden het niet met natte kleren aan.
Bovendien heb je met zoveel nationaliteiten ook heel veel mensen die niet (goed) kunnen zwemmen. Niet veel landen hebben zo'n cultuur dat ze bijna alle kinderen op zwemles doen.
blij dat je dat eindelijk vraagt...:quote:Op maandag 16 januari 2012 12:06 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Gewonde bedlegerige types gaan toch niet op een cruiseschip? Of zie ik het verkeerd?
veel bejaarden lijkt mequote:Op maandag 16 januari 2012 12:06 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Gewonde bedlegerige types gaan toch niet op een cruiseschip? Of zie ik het verkeerd?
Wat logisch is... schip gaat op een gegeven moment een beetje scheef hangen.quote:Op maandag 16 januari 2012 12:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
veel bejaarden lijkt me
daarnaast zijn er volgens ooggetuigen gewonden gevallen bij het ongeluk
dat zijn volgens jouw de redenen???quote:Op maandag 16 januari 2012 01:29 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
De gemiddelde mens heeft veel meer kennis tegenwoordig dan toentertijd. Daarnaast heeft iedereen een veel grotere overlevingswens.
ehhh neem aan dat deze schepen NIET nucleair zijn? en nimitz class carriers zijn dat per definitie welquote:Op zaterdag 14 januari 2012 15:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
het schip zit min of meer in dezelfde klasse als de USS Nimitz carriers
quote:Reddingsoperatie stilgelegd
ROME - Reddingswerkers zijn tijdelijk gestopt met hun zoekacties in het gekapseisde cruiseschip Costa Concordia.
Het schip is maandag iets verschoven door de golven. De duikers hebben zich teruggetrokken. Dat meldde het Italiaanse persbureau ANSA. Het is niet bekend wanneer de reddingsacties worden hervat.
Het kolossale schip ligt op zijn kant voor de kust van het eiland Isola del Giglio. Door de wilde zee is het schip 9 centimeter gezakt en 1,5 centimeter opzijgeschoven.
De Costa Concordia voer vrijdag tegen een rotspartij. Door de aanvaring ontstond een tientallen meters lange scheur in de romp. Het schip maakte water en kapseisde uiteindelijk. Zeker zes mensen zijn om het leven gekomen, ongeveer 15 opvarenden worden nog vermist.
Duitse passagiers
Zeker 11 Duitse passagiers van de Costa Concordia worden vermist. Hun bezorgde familieleden hebben zich bij de politie in Duitsland gemeld, verklaarden woordvoerders maandag. In totaal worden ongeveer 15 opvarenden vermist.
Vijf van de Duitse vermisten komen uit de omgeving van de stad Frankfurt. Ook twee inwoners van de deelstaat Baden-Württemberg, twee mensen uit Berlijn en een echtpaar uit Noord-Rijnland-Westfalen zijn spoorloos.
Kapitein
De kapitein van het cruiseschip is dicht langs het Isola del Giglio gevaren om een bemanningslid, mogelijk hoofdkelner Antonello Tievoli, een plezier te doen. Het bemanningslid is van het eiland afkomstig.
Toen het schip vlak bij het eiland was, zou de kapitein tegen het bemanningslid hebben gezegd: ''Kom kijken, Antonello, kijk je eiland'', zo meldde de krant Corriere della Sera maandag op gezag van getuigen.
Tievoli zou een week eerder met verlof gaan, maar moest aan boord blijven, omdat er geen vervanger kon worden gevonden. De kapitein zou hem hebben willen 'belonen' door vlak langs 'zijn' eiland te varen.
Milieuramp
De Italiaanse minister van Milieu, Corrado Clini, heeft maandag gewaarschuwd voor een milieuramp door het ongeluk met het cruiseschip.
Hij zei dat ''dringende actie'' nodig is, omdat het gekapseisde schip ''een zeer hoog risico'' betekent voor het milieu rond het eiland Isola del Giglio.
De directeur van de cruisemaatschappij Costa Cruises, Pier Luigi Foschi, zei dat er 2300 ton brandstof aan boord is, maar dat er tot nu toe geen teken is dat er olie lekt. Terwijl hij zijn tranen moest bedwingen, erkende hij dat het ongeluk gevolgen zal hebben voor het aantal boekingen bij het bedrijf.
''Wij hebben een miljoen trouwe klanten. Het zal gevolgen hebben, maar we hopen dat het vertrouwen van onze klanten zich zal herstellen'', zei Foschi.
het ging over de grootte, niet over de aandrijvingquote:Op maandag 16 januari 2012 13:33 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ehhh neem aan dat deze schepen NIET nucleair zijn? en nimitz class carriers zijn dat per definitie wel
quote:Op maandag 16 januari 2012 16:35 schreef Crazy-M het volgende:
Diverse fotos:
http://www.theatlantic.co(...)ta-concordia/100224/
Precies zoals ik al zei hadden die mensen naar de kust gezwommen.quote:Op maandag 16 januari 2012 22:20 schreef Mercer het volgende:
Nu op ned2. Hier hadden echt honderden doden kunnen vallen als dat schip in dieper water was gezonken.Je kan veel zeggen van die bemanning, maar dat ze hem zo dicht aan de kust hebben weten te krijgen, dat heeft veel levens gered.
Dan was die flutkapitein net als die anti-held in de James Bond film The Spy who loved me weggevlucht met zn eigen private torpedobootquote:Op maandag 16 januari 2012 22:35 schreef Mercer het volgende:
Dit waren echt ideale omstandigheden. Moet je denken als je op volle zee zit, vergeet het dan maar.![]()
Daarom spring je niet bovenop elkaar maar naast elkaar.quote:Op maandag 16 januari 2012 22:37 schreef ddx het volgende:
En dan mensen die roepen dat die 4000 mensen even naar de kant moeten zwemmen, hoe zie je dat even met z'n allen het water inspringen boven op elkaar enzo ?
Er zijn niet echt trapjes ofzo dat je lekker rustig aan het water in kan gaan.
De mannen van de radio... Briljant!quote:Op zondag 15 januari 2012 06:23 schreef DrDentz het volgende:
Ik moest hieraan denken toen ik las dat de kapitein als eerste het schip verlaten had.
ik denk dat ze ergens in de ondergelopen ruimtes doodliggen. Waar de reddingswerkers niet naartoe kunnen zonder duikapparatuur. Zelfs dan is het mog. ontoegankelijk ivm met instortingsgevaarquote:Op maandag 16 januari 2012 22:54 schreef Eenskijken het volgende:
nog steeds 29 mensen vermist.... vraag me af waar ze ronddrijven..
too soon?
En dat zie je 's nachts even vanaf 30 meter (of meer?) hoogte.quote:Op maandag 16 januari 2012 22:48 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Daarom spring je niet bovenop elkaar maar naast elkaar.
Nee want zo hoog ben je niet meer als het vaartuig is gekapseizd. Alles ligt vlak in en om het water. We hebben het hoogstens over 6 of 7 m.quote:Op maandag 16 januari 2012 23:14 schreef ddx het volgende:
[..]
En dat zie je 's nachts even vanaf 30 meter (of meer?) hoogte.
Los van het feit dat merendeel van de mensen zo'n hoogte niet durven te springen.
http://www.nu.nl/buitenla(...)costa-concordia.htmlquote:Fors hoger aantal vermisten Costa Concordia
Laatste update: 17 januari 2012 00:02 info
ROME - Het aantal vermisten na het kapseizen van het Italiaanse cruiseschip Costa Concordia is hoger dan gedacht.
Foto: AFP
Volgens de kustwacht zijn 29 mensen nog niet terecht, terwijl eerder van ongeveer 15 werd uitgegaan.
De Italiaanse kustwacht maakte het nieuwe cijfer maandag bekend. Het gaat om 4 bemanningsleden en 25 passagiers, volgens een telling van de lokale autoriteiten. Het nieuwe aantal is inclusief zeker 10 Duitsers, waarvan volgens de Duitse autoriteiten niet bekend is waar ze zijn.
Tot op heden zijn zes lichamen geborgen. Volgens de autoriteiten gaat het om vier toeristen, een bemanningslid en een nog niet geïdentificeerd slachtoffer.
Hoop
Volgens kustwachtchef Marco Brusco bestaat er nog altijd ''een sprankje hoop" dat reddingswerkers overlevenden vinden aan boord van het schip.
De 290 meter lange Costa Concordia voer vrijdagavond vlakbij het eiland Isola del Giglio voor de kust van Toscane en raakte daar een rots. Door de aanvaring ontstond een scheur van tientallen meters lang in de romp. Het schip maakte water en kapseisde.
Pek met veren al klaar?quote:'Glamour-kapitein' deed alles fout
UPDATE Kapitein Francesco Schettino hielp niet met de evacuatie, hij ging te vroeg van boord, weigerde om alarm te slaan en week van de vaarroute af. Hiermee heeft hij willens en wetens duizenden levens in gevaar gebracht.
De Italiaanse kustwacht meldt vanochtend dat nog 28 mensen worden vermist en dat in totaal zes lichamen zijn geborgen. Een zevende lichaam is gevonden. Schettino wordt inmiddels verdacht van meervoudige dood door schuld, het veroorzaken van een ramp en het voortijdig verlaten van het schip. Dat meldt het AD vandaag.
Zeemansgroet
Schettino voer vrijdagavond dicht op het eiland Giglio om een hoofdkelner die van het eiland afkomstig was, te bedanken. Deze had vrij, maar was toch gaan werken om een zieke collega te vervangen. De kapitein zou net voor de desastreuze aanvaring tegen de restaurantmanager hebben gezegd: 'Antonello, kijk, we zijn vlak bij jouw Giglio.' De zus van de ober had ruim een half uur voordat de ramp zich voltrok al op haar Facebookpagina vol trots aangekondigd dat de Concordia een zeemansgroet zou brengen.
SOS-bericht
Niet alleen schond Schettino de regels door te dicht op het eiland te varen, ook zond hij pas drie kwartier na de botsing een mayday (een SOS-bericht) uit, nadat de kustwacht hierop had aangedrongen. Hij meldde aan de opvarenden dat er sprake was van een elektrische storing. Ruim een uur lang bleven instructies uit en kregen de passagiers tegenstrijdige informatie.
De kapitein verliet bovendien vrij snel het schip, terwijl er nog duizenden passagiers en bemanningsleden aan boord waren. De rederij Costa Cruises, waarvan Costa Concordia het vlaggenschip is, distantieerde zich gisteren van de handelingen van de kapitein en spreekt van 'beoordelingsfouten met zeer ernstige gevolgen'.
'Oog voor de vrouwen'
Schettino heerst op zijn schepen, zoals de charmante 'captain Stubing' dat deed in de populaire televisieserie The Love Boat. Zo ziet de Italiaan zijn functie ook, als een baan met veel glitter en glamour. Dat straalt Schettino graag uit. 'Ik vond hem al zo'n typisch Italiaans mannetje, een gladjakker die heel interessant doet,' vertelt opvarende Monique Maurik (41). 'Hij had natuurlijk alleen oog voor de vrouwen.'
dan moet je beter leren schatten, zit toch echt minstens die 200 meter tussen.quote:Op maandag 16 januari 2012 23:33 schreef dikkebroekzak het volgende:
Kijk maar hoe fucking close een van de kanten van dat schip ligt bij die rotsmassa (land).
[ afbeelding ]
Als ik in moet schatten 30 m - hooguit.
Dat noem je nog geen zwemmen.
quote:'Oog voor de vrouwen'
Schettino heerst op zijn schepen, zoals de charmante 'captain Stubing' dat deed in de populaire televisieserie The Love Boat. Zo ziet de Italiaan zijn functie ook, als een baan met veel glitter en glamour. Dat straalt Schettino graag uit. 'Ik vond hem al zo'n typisch Italiaans mannetje, een gladjakker die heel interessant doet,' vertelt opvarende Monique Maurik (41). 'Hij had natuurlijk alleen oog voor de vrouwen.'
Ik dacht even dat dit uit de Telegraaf kwamquote:Op dinsdag 17 januari 2012 08:26 schreef OProg het volgende:
Zonder enige vorm van suggestieve berichtgeving nagelen we de kapitein aan de schandpaal:
[..]
Pek met veren al klaar?
De overtreffende trap van de Telegraaf is zo langzaam het AD aan het worden.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 10:33 schreef Klipnap het volgende:
[..]
Ik dacht even dat dit uit de Telegraaf kwam
Dat dicht aan de kust varen was juist de oorzaak van de ramp, slimkees.quote:Op maandag 16 januari 2012 22:20 schreef Mercer het volgende:
Je kan veel zeggen van die bemanning, maar dat ze hem zo dicht aan de kust hebben weten te krijgen, dat heeft veel levens gered.
Maar... Maar die kapitein was er alleen voor de glamour en de vrouwen!quote:Op dinsdag 17 januari 2012 11:32 schreef tim2308 het volgende:
De kapitein heeft natuurlijk alle schijn tegen.
Hier het relaas van een crewmember die behoorlijk pissig is op de media http://gcaptain.com/shame-you-costa-concordias/?37697
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 17 januari 2012 09:12 schreef woid het volgende:
[..]
dan moet je beter leren schatten, zit toch echt minstens die 200 meter tussen.
Hoe ga je op die rotsen klimmen vanuit het koude water?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 13:00 schreef Beardslasher het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ik vermoed dat het 200 meter naar de haven van dat stadje is. het is nooit 200 meter naar de rotsen links.
quote:5 doden gevonden in cruiseschip
Reddingswerkers hebben vijf lichamen aangetroffen in de gekapseisde Costa Concordia bij Italië. Dat brengt het dodental op 11. Het is nog niet bekend wat de identiteit is van de mensen die vandaag gevonden zijn.
Er worden nu nog 24 passagiers en bemanningsleden van het cruiseschip vermist. Onder hen zijn Duitsers, Fransen en Italianen.
De kapitein wordt als de schuldige van het ongeluk gezien. In een opgedoken audiofragment is te horen dat hij het schip niet als laatste heeft verlaten. In het fragment wijst hij een verzoek van de kustwacht om terug te gaan af.
Het is niet geheeld gebaseerd op onwaarheden. Ik heb jarenlang in een restaurant gewerkt met Italiaanse eigenaar. Die had je eens moeten zien als er een mooie vrouw binnen kwam. Dan was hij over het algemeen niet meer bij de betreffende tafel weg te slaan.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |