ik denk dat ze ergens in de ondergelopen ruimtes doodliggen. Waar de reddingswerkers niet naartoe kunnen zonder duikapparatuur. Zelfs dan is het mog. ontoegankelijk ivm met instortingsgevaarquote:Op maandag 16 januari 2012 22:54 schreef Eenskijken het volgende:
nog steeds 29 mensen vermist.... vraag me af waar ze ronddrijven..
too soon?
En dat zie je 's nachts even vanaf 30 meter (of meer?) hoogte.quote:Op maandag 16 januari 2012 22:48 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Daarom spring je niet bovenop elkaar maar naast elkaar.
Nee want zo hoog ben je niet meer als het vaartuig is gekapseizd. Alles ligt vlak in en om het water. We hebben het hoogstens over 6 of 7 m.quote:Op maandag 16 januari 2012 23:14 schreef ddx het volgende:
[..]
En dat zie je 's nachts even vanaf 30 meter (of meer?) hoogte.
Los van het feit dat merendeel van de mensen zo'n hoogte niet durven te springen.
http://www.nu.nl/buitenla(...)costa-concordia.htmlquote:Fors hoger aantal vermisten Costa Concordia
Laatste update: 17 januari 2012 00:02 info
ROME - Het aantal vermisten na het kapseizen van het Italiaanse cruiseschip Costa Concordia is hoger dan gedacht.
Foto: AFP
Volgens de kustwacht zijn 29 mensen nog niet terecht, terwijl eerder van ongeveer 15 werd uitgegaan.
De Italiaanse kustwacht maakte het nieuwe cijfer maandag bekend. Het gaat om 4 bemanningsleden en 25 passagiers, volgens een telling van de lokale autoriteiten. Het nieuwe aantal is inclusief zeker 10 Duitsers, waarvan volgens de Duitse autoriteiten niet bekend is waar ze zijn.
Tot op heden zijn zes lichamen geborgen. Volgens de autoriteiten gaat het om vier toeristen, een bemanningslid en een nog niet gedentificeerd slachtoffer.
Hoop
Volgens kustwachtchef Marco Brusco bestaat er nog altijd ''een sprankje hoop" dat reddingswerkers overlevenden vinden aan boord van het schip.
De 290 meter lange Costa Concordia voer vrijdagavond vlakbij het eiland Isola del Giglio voor de kust van Toscane en raakte daar een rots. Door de aanvaring ontstond een scheur van tientallen meters lang in de romp. Het schip maakte water en kapseisde.
Pek met veren al klaar?quote:'Glamour-kapitein' deed alles fout
UPDATE Kapitein Francesco Schettino hielp niet met de evacuatie, hij ging te vroeg van boord, weigerde om alarm te slaan en week van de vaarroute af. Hiermee heeft hij willens en wetens duizenden levens in gevaar gebracht.
De Italiaanse kustwacht meldt vanochtend dat nog 28 mensen worden vermist en dat in totaal zes lichamen zijn geborgen. Een zevende lichaam is gevonden. Schettino wordt inmiddels verdacht van meervoudige dood door schuld, het veroorzaken van een ramp en het voortijdig verlaten van het schip. Dat meldt het AD vandaag.
Zeemansgroet
Schettino voer vrijdagavond dicht op het eiland Giglio om een hoofdkelner die van het eiland afkomstig was, te bedanken. Deze had vrij, maar was toch gaan werken om een zieke collega te vervangen. De kapitein zou net voor de desastreuze aanvaring tegen de restaurantmanager hebben gezegd: 'Antonello, kijk, we zijn vlak bij jouw Giglio.' De zus van de ober had ruim een half uur voordat de ramp zich voltrok al op haar Facebookpagina vol trots aangekondigd dat de Concordia een zeemansgroet zou brengen.
SOS-bericht
Niet alleen schond Schettino de regels door te dicht op het eiland te varen, ook zond hij pas drie kwartier na de botsing een mayday (een SOS-bericht) uit, nadat de kustwacht hierop had aangedrongen. Hij meldde aan de opvarenden dat er sprake was van een elektrische storing. Ruim een uur lang bleven instructies uit en kregen de passagiers tegenstrijdige informatie.
De kapitein verliet bovendien vrij snel het schip, terwijl er nog duizenden passagiers en bemanningsleden aan boord waren. De rederij Costa Cruises, waarvan Costa Concordia het vlaggenschip is, distantieerde zich gisteren van de handelingen van de kapitein en spreekt van 'beoordelingsfouten met zeer ernstige gevolgen'.
'Oog voor de vrouwen'
Schettino heerst op zijn schepen, zoals de charmante 'captain Stubing' dat deed in de populaire televisieserie The Love Boat. Zo ziet de Italiaan zijn functie ook, als een baan met veel glitter en glamour. Dat straalt Schettino graag uit. 'Ik vond hem al zo'n typisch Italiaans mannetje, een gladjakker die heel interessant doet,' vertelt opvarende Monique Maurik (41). 'Hij had natuurlijk alleen oog voor de vrouwen.'
dan moet je beter leren schatten, zit toch echt minstens die 200 meter tussen.quote:Op maandag 16 januari 2012 23:33 schreef dikkebroekzak het volgende:
Kijk maar hoe fucking close een van de kanten van dat schip ligt bij die rotsmassa (land).
[ afbeelding ]
Als ik in moet schatten 30 m - hooguit.
Dat noem je nog geen zwemmen.
quote:'Oog voor de vrouwen'
Schettino heerst op zijn schepen, zoals de charmante 'captain Stubing' dat deed in de populaire televisieserie The Love Boat. Zo ziet de Italiaan zijn functie ook, als een baan met veel glitter en glamour. Dat straalt Schettino graag uit. 'Ik vond hem al zo'n typisch Italiaans mannetje, een gladjakker die heel interessant doet,' vertelt opvarende Monique Maurik (41). 'Hij had natuurlijk alleen oog voor de vrouwen.'
Ik dacht even dat dit uit de Telegraaf kwamquote:Op dinsdag 17 januari 2012 08:26 schreef OProg het volgende:
Zonder enige vorm van suggestieve berichtgeving nagelen we de kapitein aan de schandpaal:
[..]
Pek met veren al klaar?
De overtreffende trap van de Telegraaf is zo langzaam het AD aan het worden.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 10:33 schreef Klipnap het volgende:
[..]
Ik dacht even dat dit uit de Telegraaf kwam
Dat dicht aan de kust varen was juist de oorzaak van de ramp, slimkees.quote:Op maandag 16 januari 2012 22:20 schreef Mercer het volgende:
Je kan veel zeggen van die bemanning, maar dat ze hem zo dicht aan de kust hebben weten te krijgen, dat heeft veel levens gered.
Maar... Maar die kapitein was er alleen voor de glamour en de vrouwen!quote:Op dinsdag 17 januari 2012 11:32 schreef tim2308 het volgende:
De kapitein heeft natuurlijk alle schijn tegen.
Hier het relaas van een crewmember die behoorlijk pissig is op de media http://gcaptain.com/shame-you-costa-concordias/?37697
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 17 januari 2012 09:12 schreef woid het volgende:
[..]
dan moet je beter leren schatten, zit toch echt minstens die 200 meter tussen.
Hoe ga je op die rotsen klimmen vanuit het koude water?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 13:00 schreef Beardslasher het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ik vermoed dat het 200 meter naar de haven van dat stadje is. het is nooit 200 meter naar de rotsen links.
quote:5 doden gevonden in cruiseschip
Reddingswerkers hebben vijf lichamen aangetroffen in de gekapseisde Costa Concordia bij Itali. Dat brengt het dodental op 11. Het is nog niet bekend wat de identiteit is van de mensen die vandaag gevonden zijn.
Er worden nu nog 24 passagiers en bemanningsleden van het cruiseschip vermist. Onder hen zijn Duitsers, Fransen en Italianen.
De kapitein wordt als de schuldige van het ongeluk gezien. In een opgedoken audiofragment is te horen dat hij het schip niet als laatste heeft verlaten. In het fragment wijst hij een verzoek van de kustwacht om terug te gaan af.
Het is niet geheeld gebaseerd op onwaarheden. Ik heb jarenlang in een restaurant gewerkt met Italiaanse eigenaar. Die had je eens moeten zien als er een mooie vrouw binnen kwam. Dan was hij over het algemeen niet meer bij de betreffende tafel weg te slaan.quote:
Ik heb die vraag elders ook uitgezet. Ik weet het eigenlijk niet, een morele verplichting heeft hij wel denk ik zo. Maar of eea wettelijk is vastgesteld, zou het niet weten.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 18:03 schreef __Saviour__ het volgende:
Dat de kapitein als laatste het schip verlaat, is dat nou enkel een ongeschreven regel, of is het een wettelijke plicht?
waarom is het moeilijk om een op een hellende rots te klimmen?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 14:30 schreef Crazy-M het volgende:
En dan is het alsnog levensgevaarlijk, je moet maar eens boven op een rotspunt springen onder water. Vertel je ook gelijk niet meer na.
Blijkbaar is het een wettelijke plicht anders stond ie niet aangeklaagd daarvoor.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 18:03 schreef __Saviour__ het volgende:
Dat de kapitein als laatste het schip verlaat, is dat nou enkel een ongeschreven regel, of is het een wettelijke plicht?
Dat is niet zo moeilijk, maar het landen erop vanaf een meter of 7 hoog is wat lastiger...quote:Op dinsdag 17 januari 2012 18:15 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
waarom is het moeilijk om een op een hellende rots te klimmen?
nogmaals het is een helling, een slope/incline dus. Je kan er zelfs op aan lopen.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 18:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is niet zo moeilijk, maar het landen erop vanaf een meter of 7 hoog is wat lastiger...
Probeer jij eens zonder ondergrond vanuit het water op een rots te komen die 2 meter boven je uitkomt.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 18:15 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
waarom is het moeilijk om een op een hellende rots te klimmen?
quote:Op dinsdag 17 januari 2012 18:24 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Probeer jij eens zonder ondergrond vanuit het water op een rots te komen die 2 meter boven je uitkomt.
Bij daglicht ziet het er allemaal een beetje anders uit he.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 18:28 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Niet op alle punten komt het 2 meter bovenuit
Je kan ook even rondkijken voor een laag punt die het water aanraakt, dat zie ik in die foto volop.
Of waren al de passagiers ook ineens blind?
Op welke punten niet dan? Je bent kennelijk heel goed op de hoogte van de situatie waarin al deze mensen zich bevonden. Reddingsdiensten waren overbodig en je verwijt alle inzittenden dat ze daar gebruik van hebben gemaakt. Dus ik ben erg benieuwd naar je verklaring.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 18:28 schreef dikkebroekzak het volgende:
Niet op alle punten komt het 2 meter bovenuit
De vraag is niet of jou dat ziet, de vraag is of zij dat hebben gezien.quote:Je kan ook even rondkijken voor een laag punt die het water aanraakt, dat zie ik in die foto volop.
Neuh, ik denk eerder dat je iedereen die hier persoonlijk mee te maken heeft gehad nogal schoffeert.quote:Of waren al de passagiers ook ineens blind?
wat een lafaard. Ik had hem zelf het water ingeduwd.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 18:52 schreef livelink het volgende:
Poeh, heftig dat gesprek met de kapitein. Dat is echt een serieuze zaak als je als kapitein te vroeg je schip verlaat. Terecht denk ik wel. Je wordt betaald naar je verantwoordelijkheid en dan heb je daar ook naar te handelen.
Ik heb het een aan loods gevraagd (die dus een kapiteinsdiploma heeft) en die wist het eigenlijk zelf ook niet. Hij dacht dat het tegenwoordig niet meer van een kapitein kan worden gevraagd dat ie met het schip mee naar de bodem gaat puur om het romantische idee van 'de kapitein gaat als laatst van boord'. Hij vermoedde dat het eerder de bedoeling is dat de kapitein het schip verlaat op het moment dat het zinloos is om vanaf het schip de redding/evacuatie te cordineren en daartoe beter in staat is vanaf een reddingschip.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 18:03 schreef __Saviour__ het volgende:
Dat de kapitein als laatste het schip verlaat, is dat nou enkel een ongeschreven regel, of is het een wettelijke plicht?
Dat wisten we inmiddels welquote:Op dinsdag 17 januari 2012 19:02 schreef dikkebroekzak het volgende:
Je gaat me niet wijsmaken dat men in de Middellandse Zee snel dood vriest
De Arctic Sea is een schip. Enne daarbij staat er duidelijk: "Bering Sea"...quote:Op dinsdag 17 januari 2012 19:02 schreef dikkebroekzak het volgende:
Kijk als je in dit water pas terecht komt ga je snel dood:![]()
Dit is de Poolzee (Arctic Sea)
indd faal. Dat van jou :quote:Op dinsdag 17 januari 2012 19:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
De Arctic Sea is een schip. Enne daarbij staat er duidelijk: "Bering Sea"...
Derhalve, faal.
Lijkt me nogal afhankelijk van de temperatuur, Sherlock.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 19:02 schreef dikkebroekzak het volgende:
Je gaat me niet wijsmaken dat men in de Middellandse Zee snel dood vriest
http://www.wunderground.com/MAR/ ,Watson.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 19:27 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Lijkt me nogal afhankelijk van de temperatuur, Sherlock.
http://en.wikipedia.org/wiki/Hypothermiaquote:A water temperature of 10 C (50 F) often leads to death in one hour,
wikipedia gelovenquote:Op dinsdag 17 januari 2012 19:30 schreef Beardslasher het volgende:
http://www.eurometeo.com/english/sst/id_sst7000
is dus een graad of 12 13
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Hypothermia
quote:Op dinsdag 17 januari 2012 19:33 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
wikipedia gelovenelkr randdebiel kan die pagina's schrijven man:
quote:Op dinsdag 17 januari 2012 19:24 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
indd faal. Dat van jou :![]()
The Arctic Ocean, located in the Northern Hemisphere and mostly in the Arctic north polar region, is the smallest and shallowest of the world's five major oceanic divisions.[1] The International Hydrographic Organization (IHO) recognizes it as an ocean, although some oceanographers call it the Arctic Mediterranean Sea or simply the Arctic Sea, classifying it as one of the mediterranean seas of the Atlantic Ocean.[2] Alternatively, the Arctic Ocean can be seen as the northernmost part of the all-encompassing World Ocean.
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Arctic_Ocean
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |