Ik heb die vraag elders ook uitgezet. Ik weet het eigenlijk niet, een morele verplichting heeft hij wel denk ik zo. Maar of eea wettelijk is vastgesteld, zou het niet weten.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 18:03 schreef __Saviour__ het volgende:
Dat de kapitein als laatste het schip verlaat, is dat nou enkel een ongeschreven regel, of is het een wettelijke plicht?
waarom is het moeilijk om een op een hellende rots te klimmen?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 14:30 schreef Crazy-M het volgende:
En dan is het alsnog levensgevaarlijk, je moet maar eens boven op een rotspunt springen onder water. Vertel je ook gelijk niet meer na.
Blijkbaar is het een wettelijke plicht anders stond ie niet aangeklaagd daarvoor.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 18:03 schreef __Saviour__ het volgende:
Dat de kapitein als laatste het schip verlaat, is dat nou enkel een ongeschreven regel, of is het een wettelijke plicht?
Dat is niet zo moeilijk, maar het landen erop vanaf een meter of 7 hoog is wat lastiger...quote:Op dinsdag 17 januari 2012 18:15 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
waarom is het moeilijk om een op een hellende rots te klimmen?
nogmaals het is een helling, een slope/incline dus. Je kan er zelfs op aan lopen.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 18:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is niet zo moeilijk, maar het landen erop vanaf een meter of 7 hoog is wat lastiger...
Probeer jij eens zonder ondergrond vanuit het water op een rots te komen die 2 meter boven je uitkomt.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 18:15 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
waarom is het moeilijk om een op een hellende rots te klimmen?
quote:Op dinsdag 17 januari 2012 18:24 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Probeer jij eens zonder ondergrond vanuit het water op een rots te komen die 2 meter boven je uitkomt.
Bij daglicht ziet het er allemaal een beetje anders uit he.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 18:28 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Niet op alle punten komt het 2 meter bovenuit
Je kan ook even rondkijken voor een laag punt die het water aanraakt, dat zie ik in die foto volop.
Of waren al de passagiers ook ineens blind?
Op welke punten niet dan? Je bent kennelijk heel goed op de hoogte van de situatie waarin al deze mensen zich bevonden. Reddingsdiensten waren overbodig en je verwijt alle inzittenden dat ze daar gebruik van hebben gemaakt. Dus ik ben erg benieuwd naar je verklaring.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 18:28 schreef dikkebroekzak het volgende:
Niet op alle punten komt het 2 meter bovenuit
De vraag is niet of jou dat ziet, de vraag is of zij dat hebben gezien.quote:Je kan ook even rondkijken voor een laag punt die het water aanraakt, dat zie ik in die foto volop.
Neuh, ik denk eerder dat je iedereen die hier persoonlijk mee te maken heeft gehad nogal schoffeert.quote:Of waren al de passagiers ook ineens blind?
wat een lafaard. Ik had hem zelf het water ingeduwd.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 18:52 schreef livelink het volgende:
Poeh, heftig dat gesprek met de kapitein. Dat is echt een serieuze zaak als je als kapitein te vroeg je schip verlaat. Terecht denk ik wel. Je wordt betaald naar je verantwoordelijkheid en dan heb je daar ook naar te handelen.
Ik heb het een aan loods gevraagd (die dus een kapiteinsdiploma heeft) en die wist het eigenlijk zelf ook niet. Hij dacht dat het tegenwoordig niet meer van een kapitein kan worden gevraagd dat ie met het schip mee naar de bodem gaat puur om het romantische idee van 'de kapitein gaat als laatst van boord'. Hij vermoedde dat het eerder de bedoeling is dat de kapitein het schip verlaat op het moment dat het zinloos is om vanaf het schip de redding/evacuatie te coördineren en daartoe beter in staat is vanaf een reddingschip.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 18:03 schreef __Saviour__ het volgende:
Dat wisten we inmiddels welquote:Op dinsdag 17 januari 2012 19:02 schreef dikkebroekzak het volgende:
Je gaat me niet wijsmaken dat men in de Middellandse Zee snel dood vriest
De Arctic Sea is een schip. Enne daarbij staat er duidelijk: "Bering Sea"...quote:Op dinsdag 17 januari 2012 19:02 schreef dikkebroekzak het volgende:
Kijk als je in dit water pas terecht komt ga je snel dood:![]()
Dit is de Poolzee (Arctic Sea)
indd faal. Dat van jou :quote:Op dinsdag 17 januari 2012 19:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
De Arctic Sea is een schip. Enne daarbij staat er duidelijk: "Bering Sea"...
Derhalve, faal.
Lijkt me nogal afhankelijk van de temperatuur, Sherlock.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 19:02 schreef dikkebroekzak het volgende:
Je gaat me niet wijsmaken dat men in de Middellandse Zee snel dood vriest
http://www.wunderground.com/MAR/ ,Watson.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 19:27 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Lijkt me nogal afhankelijk van de temperatuur, Sherlock.
http://en.wikipedia.org/wiki/Hypothermiaquote:A water temperature of 10 °C (50 °F) often leads to death in one hour,
wikipedia gelovenquote:Op dinsdag 17 januari 2012 19:30 schreef Beardslasher het volgende:
http://www.eurometeo.com/english/sst/id_sst7000
is dus een graad of 12 á 13
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Hypothermia
quote:Op dinsdag 17 januari 2012 19:33 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
wikipedia gelovenelkr randdebiel kan die pagina's schrijven man:
quote:Op dinsdag 17 januari 2012 19:24 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
indd faal. Dat van jou :![]()
The Arctic Ocean, located in the Northern Hemisphere and mostly in the Arctic north polar region, is the smallest and shallowest of the world's five major oceanic divisions.[1] The International Hydrographic Organization (IHO) recognizes it as an ocean, although some oceanographers call it the Arctic Mediterranean Sea or simply the Arctic Sea, classifying it as one of the mediterranean seas of the Atlantic Ocean.[2] Alternatively, the Arctic Ocean can be seen as the northernmost part of the all-encompassing World Ocean.
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Arctic_Ocean
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |