abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 januari 2012 @ 16:48:01 #121
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_106916590
Port Authority to cruise ship captain: 'Get on board, damn it'

Recordings between the captain of the Costa Concordia cruise ship and the Livorno Port Authority, which is part of the Coastal Guards, have given new insight into what happened on the ship when it hit rocks Friday night just off Italy's western coast.

A total of 23 people remain missing following the wreck, which led to 11 deaths, Italian officials said Tuesday. Capt. Francesco Schettino is under arrest and may face charges that include manslaughter, shipwreck and abandoning a ship when passengers were still on board, according to an Italian prosecutor.

Questions abound for captain of doomed cruise ship

Below are several transcripts of recordings between authorities and the captain published by the Italian newspaper Corriere della Sera and translated by CNN's Hada Messia:

Livorno Port Authorities: "Concordia, we ask you if all is OK there."

Concordia: "All is well."

-----------------------

Port authority: "Concordia. We ask you if all is well there."

Concordia: "All is well. It is only a technical failure."

Port authority: "How many people are on board?"

Schettino: "Two-three hundred"

Port authority: "How come so few people? Are you on board?’

Schettino: "No, I’m not on board because the ship is keeling. We’ve abandoned it."

Port authority: "What? You’ve abandoned the ship?"

Schettino: "No. What abandon? I’m here."

-----------------------

Port authority: "You must return on board. Climb the ladder (rope ladder), return to the fore (stem) and coordinate the work."

Schettino does not reply

Port authority: "You must tell us how many people are on board, how many women, how many children. You have to coordinate the rescue operation. Commander, this is an order. Now I’m in charge, you have abandoned ship and now you are going to go to the stem and coordinate the work. There are already dead bodies."

Schettino: "How many?"

Port authority: "You should be the one telling me this…What do you want to do? Do you want to go home?...Now go back on the stem and tell me what to do.."

Port authority: "Listen, this is De Falco from Livorno. Am I speaking with the captain?"

Schettino: "Yes."

Port authority: "Tell me your name."

Schettino: "This is Captain Schettino, commandant."

Port authority: "Listen Schettino, there are people trapped on board. Now, you have to go with your lifeboat and go under the boat stem on the straight side, there is a ladder there."

Port authority: "Get on board on the ship and tell me, you tell me how many people there are."

Port authority: "Clear? I’m recording this conversation, Captain Schettino."

Schettino: "Well then commandant, I need to tell you something."

Port authority: "Speak loudly."

Schettino: "The ship now…I’m here in front of it..."

Port authority: "Captain, speak loudly."

Schettino: "Commandant, at this moment the ship is tilted."

Port authority: "I understand. Listen. There are people who are coming down the stem ladder. You must take that ladder in the opposite direction. Get on board the ship and you tell me how many people are on board, and what do they have. Clear? You tell me if there are children, women, people with special needs. And you tell me how many there are of each category..."

Port authority: "Is that clear?"

Port authority: "Look Schettino, you might have been saved from the sea, but I will make sure you go through a very rough time…I will make sure you go through a lot of trouble. Get on board, damn it."

Schettino: "Commandant, please…"

Port authority: "No...please. No, you get on board. Assure me that you are getting on board."

Schettino: (Hard to understand) "I’m here with the rescuers. I’m here. I’ve not gone anywhere. I’m here."

Port authority: "What are you doing captain?"

Schettino: "I’m here coordinating the rescue."

Port authority: (Speaks over captain): "What are you coordinating there? Go on board and coordinate from there the rescue operation. Are you refusing?"

Schettino: "No, no, I’m not refusing."

Port authority: "You are refusing to go on board? And why are you not going on board?"

Schettino: "I am going because now there is the other motorboat (Lancia) that has stopped now."

Port authority: "You go on board. It is an order. You cannot make any other evaluations. You have declared abandoning ship. Now I’m in charge. You get on board. Is it clear?"

Schettino: "Commandant..."

Port authority over captain: "Are you not listening to me.."

Schettino speaks over Port authority: "I’m going..."

Schettino: "Call me immediately when you get on board. Our rescue officer is there."

Schettino: "Where is your rescue officer?"

Port authority: "My rescue officer is at the stem…Go …(can hear captain saying OK)…There are already bodies, Schettino."

Schettino: "How many dead bodies are there?"

Port authority: "I don’t know. I know of one. I’ve heard of one. You are the one to tell me how many there are. Christ!"

Schettino: "Are you aware that it is dark here and we cannot see anything?"

Port authority: "So? Do you want to go home Schettino? It is dark and you want to go home? Climb the ladder and get on the stem."

Port authority: "...and tell me what can be done, how many people are there, what do they need. Now."

Schettino: "Commandant, we are with the second in command…"

Port authority: "Then both of you climb up. What is his name?"

Schettino: "Dimitris Christidis."

Port authority: "You are your guard. Go on board, now!"

Schettino: "Commandant… I want to go on board, it is just that the other lifeboat here…there are other rescue operators... it has stopped and it is stuck there... now I’ve called other rescue operators..."

Port authority: "It is one hour that you are telling me this. You go on board. On b.o.a.r.d (says the word slowly almost spelling it out). And you immediately tell me how many people there are"

Schettino: "OK."
  dinsdag 17 januari 2012 @ 17:57:12 #123
13456 AchJa
Shut up!!!
  Donald Duck held dinsdag 17 januari 2012 @ 18:03:13 #124
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_106919506
Dat de kapitein als laatste het schip verlaat, is dat nou enkel een ongeschreven regel, of is het een wettelijke plicht?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  dinsdag 17 januari 2012 @ 18:14:50 #126
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_106919904
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 18:03 schreef __Saviour__ het volgende:
Dat de kapitein als laatste het schip verlaat, is dat nou enkel een ongeschreven regel, of is het een wettelijke plicht?
Ik heb die vraag elders ook uitgezet. Ik weet het eigenlijk niet, een morele verplichting heeft hij wel denk ik zo. Maar of eea wettelijk is vastgesteld, zou het niet weten.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 18:15:23 #127
354945 dikkebroekzak
de dikste zakken mogen praten
pi_106919929
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 14:30 schreef Crazy-M het volgende:
En dan is het alsnog levensgevaarlijk, je moet maar eens boven op een rotspunt springen onder water. Vertel je ook gelijk niet meer na.
waarom is het moeilijk om een op een hellende rots te klimmen? :?
"Twee dingen zijn oneindig: het heelal en de menselijke domheid. Van het heelal weet ik het alleen nog niet zeker,”
― Albert Einstein
  dinsdag 17 januari 2012 @ 18:18:25 #128
354945 dikkebroekzak
pi_106920068
quote:
Blijkbaar is het een wettelijke plicht anders stond ie niet aangeklaagd daarvoor.
"Twee dingen zijn oneindig: het heelal en de menselijke domheid. Van het heelal weet ik het alleen nog niet zeker,”
― Albert Einstein
  dinsdag 17 januari 2012 @ 18:19:43 #129
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_106920128
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 18:15 schreef dikkebroekzak het volgende:

[..]

Dat is niet zo moeilijk, maar het landen erop vanaf een meter of 7 hoog is wat lastiger... :')
  dinsdag 17 januari 2012 @ 18:22:29 #130
354945 dikkebroekzak
pi_106920234
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 18:19 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat is niet zo moeilijk, maar het landen erop vanaf een meter of 7 hoog is wat lastiger... :')
nogmaals het is een helling, een slope/incline dus. Je kan er zelfs op aan lopen.
― Albert Einstein
pi_106920322
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 18:15 schreef dikkebroekzak het volgende:

[..]

Probeer jij eens zonder ondergrond vanuit het water op een rots te komen die 2 meter boven je uitkomt.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 18:28:45 #132
354945 dikkebroekzak
pi_106920460
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 18:24 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Probeer jij eens zonder ondergrond vanuit het water op een rots te komen die 2 meter boven je uitkomt.
:')

Niet op alle punten komt het 2 meter bovenuit :')

Je kan ook even rondkijken voor een laag punt die het water aanraakt, dat zie ik in die foto volop.

Of waren al de passagiers ook ineens blind? :')
― Albert Einstein
  dinsdag 17 januari 2012 @ 18:31:29 #133
354945 dikkebroekzak
pi_106920550
Sommige rotspunten zullen zelfs onder het water uit komen.
― Albert Einstein
  dinsdag 17 januari 2012 @ 18:32:25 #134
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_106920587
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 18:28 schreef dikkebroekzak het volgende:

[..]

Je kan ook even rondkijken voor een laag punt die het water aanraakt, dat zie ik in die foto volop.

Bij daglicht ziet het er allemaal een beetje anders uit he.
pi_106920711
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 18:28 schreef dikkebroekzak het volgende:
Op welke punten niet dan? Je bent kennelijk heel goed op de hoogte van de situatie waarin al deze mensen zich bevonden. Reddingsdiensten waren overbodig en je verwijt alle inzittenden dat ze daar gebruik van hebben gemaakt. Dus ik ben erg benieuwd naar je verklaring.

quote:
De vraag is niet of jou dat ziet, de vraag is of zij dat hebben gezien.

quote:
Neuh, ik denk eerder dat je iedereen die hier persoonlijk mee te maken heeft gehad nogal schoffeert.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 18:44:57 #136
354945 dikkebroekzak
pi_106920994
Je ziet ze toch allemaal met reddingsvesten asn? Ze gaan toch niet verdrinken dus. Dan maar toch de rots proberen.

― Albert Einstein
  dinsdag 17 januari 2012 @ 18:52:07 #137
37150 livelink
keek op mijn week ( DJ11)
pi_106921232
Poeh, heftig dat gesprek met de kapitein. Dat is echt een serieuze zaak als je als kapitein te vroeg je schip verlaat. Terecht denk ik wel. Je wordt betaald naar je verantwoordelijkheid en dan heb je daar ook naar te handelen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 18:54:50 #138
354945 dikkebroekzak
pi_106921337
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 18:52 schreef livelink het volgende:
Poeh, heftig dat gesprek met de kapitein. Dat is echt een serieuze zaak als je als kapitein te vroeg je schip verlaat. Terecht denk ik wel. Je wordt betaald naar je verantwoordelijkheid en dan heb je daar ook naar te handelen.
wat een lafaard. Ik had hem zelf het water ingeduwd.
― Albert Einstein
pi_106921387
quote:
Ik heb het een aan loods gevraagd (die dus een kapiteinsdiploma heeft) en die wist het eigenlijk zelf ook niet. Hij dacht dat het tegenwoordig niet meer van een kapitein kan worden gevraagd dat ie met het schip mee naar de bodem gaat puur om het romantische idee van 'de kapitein gaat als laatst van boord'. Hij vermoedde dat het eerder de bedoeling is dat de kapitein het schip verlaat op het moment dat het zinloos is om vanaf het schip de redding/evacuatie te cordineren en daartoe beter in staat is vanaf een reddingschip.

Over de kapitein van de Costa Concordia had hij geen goed woord over. Dit schip lag overduidelijk op de rotsen en was niet in het 'directe' gevaar om te zinken. Hier had de kapitein gewoon de cordinatie van de evacuatie op zich moeten nemen.

hoe het allemaal wettelijk in elkaar steekt wist hij niet

[ Bericht 1% gewijzigd door Beardslasher op 17-01-2012 19:08:58 ]
  dinsdag 17 januari 2012 @ 19:02:06 #140
354945 dikkebroekzak
pi_106921580
Kijk als je in dit water pas terecht komt ga je snel dood: _O_

Dit is de Poolzee (Arctic Sea)

Je gaat me niet wijsmaken dat men in de Middellandse Zee snel dood vriest :')
― Albert Einstein
  dinsdag 17 januari 2012 @ 19:02:39 #141
37150 livelink
keek op mijn week ( DJ11)
pi_106921602
Is die kapitein nou uiteindelijk weer terug aan boord gegaan vraag ik me af.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_106921869
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 19:02 schreef dikkebroekzak het volgende:

Dat wisten we inmiddels wel :')
  dinsdag 17 januari 2012 @ 19:21:33 #143
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 17 januari 2012 @ 19:24:46 #144
354945 dikkebroekzak
pi_106922467
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 19:21 schreef AchJa het volgende:

[..]

De Arctic Sea is een schip. Enne daarbij staat er duidelijk: "Bering Sea"...

Derhalve, faal.
indd faal. Dat van jou : :W

The Arctic Ocean, located in the Northern Hemisphere and mostly in the Arctic north polar region, is the smallest and shallowest of the world's five major oceanic divisions.[1] The International Hydrographic Organization (IHO) recognizes it as an ocean, although some oceanographers call it the Arctic Mediterranean Sea or simply the Arctic Sea, classifying it as one of the mediterranean seas of the Atlantic Ocean.[2] Alternatively, the Arctic Ocean can be seen as the northernmost part of the all-encompassing World Ocean.

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Arctic_Ocean
― Albert Einstein
pi_106922577
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 19:02 schreef dikkebroekzak het volgende:
Lijkt me nogal afhankelijk van de temperatuur, Sherlock.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 19:29:58 #146
354945 dikkebroekzak
pi_106922697
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 19:27 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Lijkt me nogal afhankelijk van de temperatuur, Sherlock.
http://www.wunderground.com/MAR/ ,Watson.

De Middellandse Zee gaat nooit onder de 10 graden zo ongeveer.
― Albert Einstein
pi_106922748
http://www.eurometeo.com/english/sst/id_sst7000
is dus een graad of 12 13

quote:
A water temperature of 10 C (50 F) often leads to death in one hour,
http://en.wikipedia.org/wiki/Hypothermia
  dinsdag 17 januari 2012 @ 19:33:09 #148
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 17 januari 2012 @ 19:33:56 #149
354945 dikkebroekzak
pi_106922889
quote:
wikipedia geloven :') elke randdebiel kan die pagina's schrijven man:

Lees dit als bron:
Overlevingstijden
Onderstaand schema laat zien hoe de verhouding ligt tussen de verblijfsduur van een gekleed persoon in het water in relatie tot de watertemperatuur:
0 C --> 9 minuten
5 C --> 1 uur
10 C --> 3 uur
15 C --> 5 uur
20 C --> 8 uur

(bron knrm)

Zonder kleding dalen de overlevingstijden. Door te bewegen in het water worden de tijden ook korter.

http://www.dajaks.nl/cgi-(...)enu_id=3&submenu=109
― Albert Einstein
  dinsdag 17 januari 2012 @ 19:34:22 #150
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_106922911
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 19:33 schreef dikkebroekzak het volgende:

[..]

wikipedia geloven :') elkr randdebiel kan die pagina's schrijven man:

_O- _O- _O-

quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 19:24 schreef dikkebroekzak het volgende:

[..]

indd faal. Dat van jou : :W

The Arctic Ocean, located in the Northern Hemisphere and mostly in the Arctic north polar region, is the smallest and shallowest of the world's five major oceanic divisions.[1] The International Hydrographic Organization (IHO) recognizes it as an ocean, although some oceanographers call it the Arctic Mediterranean Sea or simply the Arctic Sea, classifying it as one of the mediterranean seas of the Atlantic Ocean.[2] Alternatively, the Arctic Ocean can be seen as the northernmost part of the all-encompassing World Ocean.

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Arctic_Ocean
  dinsdag 17 januari 2012 @ 19:37:35 #151
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_106923054
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 19:34 schreef AchJa het volgende:

[..]

_O- _O- _O-

[..]

:D

Gaan ze het schip trouwens nog proberen te repareren, indien mogelijk, of gaat het naar de sloop?
AFCA
Qui audet adipiscitur
  dinsdag 17 januari 2012 @ 19:38:09 #152
354945 dikkebroekzak
pi_106923072
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 19:34 schreef AchJa het volgende:

[..]

_O- _O- _O-

[..]

wel kan je hen geloven op algemene, simpele dingen zoals namen van dingen en zo maar niet wetenschappelijke cijfers ed
― Albert Einstein
  dinsdag 17 januari 2012 @ 19:39:30 #153
354945 dikkebroekzak
pi_106923127
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 19:37 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Gaan ze het schip trouwens nog proberen te repareren, indien mogelijk, of gaat het naar de sloop?
het gaat naar de sloop na onderzoek. Waardevolle onderdelen worden verkocht. Wel mag je een stuk ijzer kopen als je wilt O+
― Albert Einstein
pi_106923180
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 19:38 schreef dikkebroekzak het volgende:

[..]

wel kan je hen geloven op algemene, simpele dingen zoals namen van dingen en zo maar niet wetenschappelijke cijfers ed
het ging toch om indicaties, niet exacte cijfers man :')

tevens: Denken dat de Arctic Ocean en de Bering Sea hetzelfde zijn :')

Arctic Ocean is ten noorden van Alaska, de Bering Sea ten zuiden van alaska. En nee ik ga daar geen bron bij zoeken :')
  dinsdag 17 januari 2012 @ 19:40:52 #155
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_106923187
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 19:38 schreef dikkebroekzak het volgende:

[..]

Okee, daarom heet die pagina ook: http://en.m.wikipedia.org/wiki/Arctic_Ocean

Maar ja, elke randdebiel kan dat schrijven... :')
  dinsdag 17 januari 2012 @ 19:42:03 #156
354945 dikkebroekzak
pi_106923242
[quote]0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 19:40 schreef AchJa het volgende:

[..]

Okee, daarom heet die pagina ook: http://en.m.wikipedia.org/wiki/Arctic_Ocean

Maar ja, elke randdebiel kan dat schrijven... :')
[/quote]

je hebt maar voor het gemak de eerste paragraaf daarna overgeslagen :')

Wie is nou de randdebiel? :')
― Albert Einstein
  dinsdag 17 januari 2012 @ 19:42:13 #157
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_106923249
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 19:39 schreef dikkebroekzak het volgende:

[..]

het gaat naar de sloop na onderzoek. Waardevolle onderdelen worden verkocht. Wel mag je een stuk ijzer kopen als je wilt O+
Koop liever een luxe bad van de kamers die onaangetast zijn :7
AFCA
Qui audet adipiscitur
  dinsdag 17 januari 2012 @ 19:43:03 #158
354945 dikkebroekzak
pi_106923282
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 19:40 schreef Beardslasher het volgende:

[..]

Arctic Ocean is ten noorden van Alaska, de Bering Sea ten zuiden van alaska. En nee ik ga daar geen bron bij zoeken :')

bron
― Albert Einstein
  dinsdag 17 januari 2012 @ 19:43:33 #159
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_106923305
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 19:43 schreef dikkebroekzak het volgende:

[..]

bron
Google maps :9~
AFCA
Qui audet adipiscitur
  dinsdag 17 januari 2012 @ 19:47:18 #160
354945 dikkebroekzak
pi_106923479
quote:

[..]

 cijfer het; o -s 1 getalteken: Arabische ~s nl. 1, 2 enz.; Romeinse ~s nl. I, II enz. 2 beoordeling van schoolprestaties: een slecht ~
― Albert Einstein
  dinsdag 17 januari 2012 @ 19:51:55 #161
354945 dikkebroekzak
pi_106923695
quote:

[..]

Waar heb ik beweerd dat de Bering Sea en Arctic Sea dezelfde zijn?. Ik beweerde dat de Artic Zee en Oceaan dezelfde zijn.

Of je leert lezen.
― Albert Einstein
pi_106924037
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 12:09 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Dat dicht aan de kust varen was juist de oorzaak van de ramp, slimkees. :')
Maar de boot heeft nog wel een U-bocht gemaakt waardoor hij dichter bij de kust was

De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_106924633
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 19:51 schreef dikkebroekzak het volgende:

[..]

Waar heb ik beweerd dat de Bering Sea en Arctic Sea dezelfde zijn?
Hier.

quote:
  dinsdag 17 januari 2012 @ 20:11:44 #164
354945 dikkebroekzak
pi_106924746
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 20:09 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hier.

[..]

dat is de titel eikel :') Wel varen ze door een deel van de Arctic Zee tijdens hun reis.
― Albert Einstein
  dinsdag 17 januari 2012 @ 20:14:20 #165
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_106924884
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 20:11 schreef dikkebroekzak het volgende:

[..]

dat is de titel eikel :') Wel varen ze door een deel van de Arctic Zee tijdens hun reis.
_O- _O- _O-

Wijs even aan door welk deel van het 2 minuten en 15 seconden durende filmpje ze precies varen? Troll. _O-
  dinsdag 17 januari 2012 @ 20:15:07 #167
354945 dikkebroekzak
pi_106924914
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 20:14 schreef AchJa het volgende:

[..]

Probeer je er maar uit te lullen faalaap.
ok achmed the terrorist :W
― Albert Einstein
  dinsdag 17 januari 2012 @ 20:16:02 #168
354945 dikkebroekzak
pi_106924961
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 20:14 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

_O- _O- _O-

Wijs even aan door welk deel van het 2 minuten en 15 seconden durende filmpje ze precies varen? Troll. _O-
happen op een mog. linkfout :')
― Albert Einstein
pi_106925006
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 20:16 schreef dikkebroekzak het volgende:

[..]

happen op een mog. linkfout :')
_O-

Ok dude, jij wint. Met falen.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 20:19:03 #170
362927 grrrbeer
... gromt wat terug
pi_106925125
Ik zie dat er wat wordt afgelachen.
'Cos boys don't cry.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 20:19:47 #171
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_106925216
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 19:47 schreef dikkebroekzak het volgende:

[..]

 cijfer het; o -s 1 getalteken: Arabische ~s nl. 1, 2 enz.; Romeinse ~s nl. I, II enz. 2 beoordeling van schoolprestaties: een slecht ~
wat?

quote:
7s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 19:37 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Ik heb begrepen dat het schip naar alle waarschijnlijkheid total loss is. Het gaat dan naar de sloop en zou qua materiaal ongeveer 50 miljoen waard zijn.
  Moderator dinsdag 17 januari 2012 @ 20:23:10 #173
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_106925341
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 18:56 schreef Beardslasher het volgende:

[..]

Ik heb het een aan loods gevraagd (die dus een kapiteinsdiploma heeft) en die wist het eigenlijk zelf ook niet. Hij dacht dat het tegenwoordig niet meer van een kapitein kan worden gevraagd dat ie met het schip mee naar de bodem gaat puur om het romantische idee van 'de kapitein gaat als laatst van boord'. Hij vermoedde dat het eerder de bedoeling is dat de kapitein het schip verlaat op het moment dat het zinloos is om vanaf het schip de redding/evacuatie te cordineren en daartoe beter in staat is vanaf een reddingschip.

Over de kapitein van de Costa Concordia had hij geen goed woord over. Dit schip lag overduidelijk op de rotsen en was niet in het 'directe' gevaar om te zinken. Hier had de kapitein gewoon de cordinatie van de evacuatie op zich moeten nemen.

hoe het allemaal wettelijk in elkaar steekt wist hij niet
zou het probleem niet eerder zijn dat hij orders van de kustwacht (oid?) terug aan boord te gaan compleet lijkt te negeren?

hij is sowieso verantwoordelijk voor zijn passagiers
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 20:23:39 #174
354945 dikkebroekzak
pi_106925361
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 20:16 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

_O-

Ok dude, jij wint. Met falen.
ik win altijd. En winnen betekent:

 winnen won, h gewonnen 1 als prijs of loon krijgen: de eerste prijs ~; terrein ~ vorderen 2 in een strijd zegevieren 3 inzamelen, m.n. van delfstoffen: zand ~ 4 toenemen in: in (of: aan) duidelijkheid ~

Dus je kan nieg winnen met falen tenzij de strijd erom ging om te falen :') In welk geval jij een klote troll bent :') :W
― Albert Einstein
pi_106925417
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 19:59 schreef tim2308 het volgende:

[..]

Maar de boot heeft nog wel een U-bocht gemaakt waardoor hij dichter bij de kust was

[ afbeelding ]
dat is ook dan waarschijnlijk het enige wat de kapitein goed heeft gedaan. Als het schip enkele tientallen meters meer naar zee was gekapseisd was het volledig onder water verdwenen en waren er beduidend meer slachtoffers gevallen.\

vraag me overigens wel af waar dat bedrag van 90 miljoen vandaan komt
  dinsdag 17 januari 2012 @ 20:27:06 #176
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_106925546
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 20:23 schreef dikkebroekzak het volgende:

ik win altijd. En winnen betekent:

 winnen won, h gewonnen 1 als prijs of loon krijgen: de eerste prijs ~; terrein ~ vorderen 2 in een strijd zegevieren 3 inzamelen, m.n. van delfstoffen: zand ~ 4 toenemen in: in (of: aan) duidelijkheid ~

^O^
  dinsdag 17 januari 2012 @ 20:27:10 #177
354945 dikkebroekzak
pi_106925550
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 20:23 schreef sp3c het volgende:

[..]

zou het probleem niet eerder zijn dat hij orders van de kustwacht (oid?) terug aan boord te gaan compleet lijkt te negeren?

hij is sowieso verantwoordelijk voor zijn passagiers
Misschien deels. Maar de hoofdaanklacht is dat hij eraf stapte. En dat is niet toegestaan. Dat had ie niet moeten doen in de eerste plaats. A big no-no.
― Albert Einstein
  Moderator dinsdag 17 januari 2012 @ 20:33:03 #178
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_106925825
nee hij had niet tegen die rotsen aan moeten varen in de eerste plaats ... het schip verlaten lijkt me een minder serieus vergrijp als maal dood door schuld
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 20:34:20 #179
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_106925899
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 20:20 schreef Beardslasher het volgende:

[..]

wat?

[..]

Ik heb begrepen dat het schip naar alle waarschijnlijkheid total loss is. Het gaat dan naar de sloop en zou qua materiaal ongeveer 50 miljoen waard zijn.
Ik zou zeggen, dat het goedkoper zou zijn om het te repareren dan een nieuw schip :P. Maar als ze geen geld willen uitgeven is de sloop de enige keus ofc.
AFCA
Qui audet adipiscitur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')