quote:Op donderdag 12 januari 2012 22:35 schreef Iemand het volgende:
Je moet gewoon overal kunnen rijden dus dit is een beetje bullshit dat het ene moeilijker is dan het andere.
Ik lees veel dingen van te druk met optrekken dus zag dit dat niet. Je moet met je snoet om je heen kijken, die pook zit altijd op dezelfde plek en de pedalen ook. je hoeft ECHT NIET naar binnen te kijken welke je moet intrappen of om te schakelen. optrekken gewoon lekker gasje bij en hij slaat je ook niet af. god wat moeilijk weer.
en rij trek alsjeblieft eens wat harder door en 80 is ook de teller op 82 en niet 50 gaan rijden want ik erger me altijd dood aan die lesautotjes
Kan er nog meer posten maar deze meneer heeft duidelijk schijt aan lessers, ze moeten het allemaal maar in 1x goed want anders GGGRRRR, krijg je zijn woede over je heen.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 17:50 schreef Iemand het volgende:
Ik snap iedereen zijn punt wel en ben ook voor de 'leer van je fouten aanpak' maar het heeft denk ik niets met vertrouwen of wat dan ook te maken als jij op een lege rechte 80 weg 40/50 gaat rijden. Dat ben je gewoon debiel of weet je niet waar het gas zit. Of het is het gevolg van de 16,5 jarigen in en auto maar god wat gaat het traag zeg?
Ik erger met trouwens helemaal niet aan leasebakken/ koeriers etc. Ik erger me alleen aan asociaal rijdende mensen. Wat mij betreft is het gewoon VLOT rijden maar volgens de regels. Richting aan geven sowieso, hoe vervelend is dat bij een rotonde als je zelf blijft wachten en hij af gaat?
Wel rijd ik te hard waar dat kan, vooral snelweg 160/170 maar alleen als het niet druk is en veilig.
En voor alle lessers:
Succes MAAR: het gas zit rechts
M'n zusje, die ging vandaag een Focus zitten opdrukken omdat ie niet genoeg doorkarde. Ik vind het maar kansloos, iedereen moet het leren en niet iedereen heeft het gelijk onder de knie. Zolang ze niet op me inrijden ga ik er niet kwaad om worden zodra ze even in de weg lopen.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 23:19 schreef vannelle het volgende:
Wie laat zich wel opnaaien door lesauto's?
Loser?quote:Op vrijdag 13 januari 2012 23:19 schreef vannelle het volgende:
Snappen jullie waarom er een L op het dak staat van een auto?
We hebben het over dezelfde en we denken hetzelfde.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 23:35 schreef IemandNiemand het volgende:
Die gast in dat topic over de wegwerkzaamheden, hoe hij er 'wel even voorbij rijdt' die heeft echt geen benul.
JUIST, in het weekend moet je ook langzamer rijden omdat JUIST in het weekend daar ook mensen bezig kunnen zijn. Los van het wegdek die instabiel is etc.. die borden staan er niet voor niks
Wat een droplul.
Psies mijn punt, dank je.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 23:33 schreef strontboer het volgende:
Alsof de personen, die lesauto's haten, gelijk perfect reden toen ze net waren begonnen met lessenIedereen moet het leren. Heb gewoon een beetje begrip voor lessers
Laat me raden, jij was in 1x geslaagd?quote:Op vrijdag 13 januari 2012 23:39 schreef Av- het volgende:
[..]
Loser?
Ik heb doorgaans veel geduld met lesauto's, maar als zo'n kneus het voor elkaar krijgt om z'n (diesel) auto 3 keer voor het stoplicht af te laten slaan, waardoor het licht weer op rood springt, mag die wat mij betreft weer de fiets pakken en auto rijden laten voor wat het is. Probeer het over 5 jaar nog eens.
Oh ja, van die types die om het hardst beweren dat ze in acht lessen geslaagd waren en totaal niet kunnen begrijpen dat sommigen een les of 40 nodig hebben. Schattig.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 23:46 schreef vannelle het volgende:
[..]
Psies mijn punt, dank je.
Ergste vind ik nog dat zodra het papiertje binnen is de minachting begint.
"Goh, ik was veel sneller, ik kon dat veel beter. Als je gezakt bent ben je een rbw gewoon niet waard."
Yuk.
Ik had met mijn vrachtwagen rijlessen ook eens iets moois meegemaakt met mijn rijinstructeur. We reden bibo op een gelijkwaardige kruising af met aan alle straten een vluchtheuvel tussen de rijbanen. Voor ons (waar we heen wilde) was een loonwerker bezig (rijdende afzetting) en het leek erop dat hij voorlopig niet klaar zou zijn op de plek waar hij stond. Hij stond precies bij de vluchtheuvel stil waar wij langs wilde. We moesten dus aan de andere kant van de vluchtheuvel erlangs.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 23:40 schreef vannelle het volgende:
Kee, 1e reacties zijn binnen, thanks.
ik ga er een schepje bovenop doen.
Toen ik nog instructeur was reed ik ooit eens met een leerlinge op een dijkweggetje, boven de geldende Vmax trouwens.
Vrachtwagen achter ons, duwen, duwen en nog eens duwen.
Ik vroeg de leerlinge om te stoppen, volgens haar kon dat niet want die vrachtwagen zit er dicht achter.
Psies, daarom juist. Zet maar ff stil
flikker eens op man. hoe erg wil je lessers in bescherming nemen? Als je het lukt om een diesel 3 keer achter elkaar af te laten slaan verdien je eerder een nobelprijs voor groots kneuzigheid en onkunde dan een rijbewijs. hou op te zeuren man, jij valt gelijk in extremen.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 23:49 schreef vannelle het volgende:
[..]
Laat me raden, jij was in 1x geslaagd?
Weet het wel zeker, het is dat óf je hebt geen rijbewijs.
Of niks geleerd van je lessen, dat kan natuurlijk ook.
Je lessen gingen namelijk niet alleen over voertuigbeheersing maar ook over een sociale opstelling in het verkeer.
Mijn sociale vaardigheden in het verkeer zijn uitmuntend al zeg ik het zelf.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 23:49 schreef vannelle het volgende:
[..]
Laat me raden, jij was in 1x geslaagd?
Weet het wel zeker, het is dat óf je hebt geen rijbewijs.
Of niks geleerd van je lessen, dat kan natuurlijk ook.
Je lessen gingen namelijk niet alleen over voertuigbeheersing maar ook over een sociale opstelling in het verkeer.
quote:Op zaterdag 14 januari 2012 00:06 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
flikker eens op man. hoe erg wil je lessers in bescherming nemen? Als je het lukt om een diesel 3 keer achter elkaar af te laten slaan verdien je eerder een nobelprijs voor groots kneuzigheid en onkunde dan een rijbewijs. hou op te zeuren man, jij valt gelijk in extremen.
Erger je je aan lessers?
In jou opzicht gebeurt er dan dit: je snijdt ze af, je kleeft aan de bumpers, je jaagt ze op, je toetert, je haalt asociaal in, alles.
Trek die laskap van je kop man, vervelende trage lessers kan je je inderdaad aan ergeren. dat doe ik ook. MAAR ik blijf er netjes achter, houd afstand totdat er een mogelijkheid ontstaat om die te passeren. EN JA IK RIJD TE HARD! wel veilig natuurlijk
En tevens dat als iemand eens commentaar levert hij gelijk: z'n rijbewijs in 1x heeft gehaald, of er geen heeft. godsie man. in 1x halen zou de norm moeten zijn ipv 'ach hij heeft hem in 1x gehaald hoor'
Boterbart out.
Doe eens iets fantastisch?quote:Boterbartje
Chillen is echt fantastisch!
hehe korte beschrijving eerste les:quote:Op zaterdag 14 januari 2012 00:13 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
[..]
Doe eens iets fantastisch? [ afbeelding ]
Jouw eerste les ging helemaal perfect? meteen de openbare weg op en nooit af laten slaan? geloof ik geen kont van
He hoi, jij ook hier?quote:Op zaterdag 14 januari 2012 00:06 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
flikker eens op man. hoe erg wil je lessers in bescherming nemen? Als je het lukt om een diesel 3 keer achter elkaar af te laten slaan verdien je eerder een nobelprijs voor groots kneuzigheid en onkunde dan een rijbewijs. hou op te zeuren man, jij valt gelijk in extremen.
rustig jongen, ik rij ook consequent te hard en ja, veilig.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 00:06 schreef Boterbartje het volgende:
[..]Erger je je aan lessers?
In jou opzicht gebeurt er dan dit: je snijdt ze af, je kleeft aan de bumpers, je jaagt ze op, je toetert, je haalt asociaal in, alles.
Trek die laskap van je kop man, vervelende trage lessers kan je je inderdaad aan ergeren. dat doe ik ook. MAAR ik blijf er netjes achter, houd afstand totdat er een mogelijkheid ontstaat om die te passeren. EN JA IK RIJD TE HARD! wel veilig natuurlijk
1x is niet de norm en dat weet je zelf ook wel, 3 "normale" pogingen is de norm. 3!quote:Op zaterdag 14 januari 2012 00:06 schreef Boterbartje het volgende:
[..]En tevens dat als iemand eens commentaar levert hij gelijk: z'n rijbewijs in 1x heeft gehaald, of er geen heeft. godsie man. in 1x halen zou de norm moeten zijn ipv 'ach hij heeft hem in 1x gehaald hoor'
Ik heb mijn rijbewijs in 6 dagen gehaald, en een kameraad van mij heeft er 4x overgedaan.quote:1x is niet de norm en dat weet je zelf ook wel, 3 "normale" pogingen is de norm. 3!
Nou ja, norm.......maximum.
Vind het knap van je dat je het in 1x hebt gedaan maar doe nou niet alsof je alles weet.
Trouwens, mag ook wel.
Compromis, doe nou niet alsof je beter bent dan de rest en iedereen die jouw gemiddelde niet haalt is waardeloos.
Doe dát gewoon maar niet meer.
Ik wil je anders wel eens objectief (nadruk op OBJECTIEF) een examen af willen nemen tegen de geldende CBR normen en daarna kunnen we verder praten.
Had zeker met je asociale gedrag te maken?quote:Op zaterdag 14 januari 2012 00:25 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
toen mocht ik niet meer lessen van ouders omdat ik geschorst werd op school
Zijn ook verschillende opleidingstrajecten geweest zo te horen.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 00:42 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Ik heb mijn rijbewijs in 6 dagen gehaald, en een kameraad van mij heeft er 4x overgedaan.
Maar ik moet toegeven dat hij direct na het examen beter kon rijden dan ik net na het examen, dus dat zegt inderdaad helemaal niets.
Nou dan heb je ws een beetje aanleg gehad, of gewoon heel erg mazzel. Wat imo nog steeds niet rechtvaardigt dat je je zo opstelt tov andere lessers die je onderweg tegenkomt. Omdat jij het zomaar ineens kon en wel helemaal in één keer geslaagd bent, kunnen anderen daar misschien wel wat meer moeite mee hebben.. sowieso iemand beoordelen op het laten afslaan van een auto, vind ik nogal dom.. er staat zoals gezegd een grote L op die auto, alleen staat er nooit op of degene die rijdt aan les 1 of les 50 bezig is. Geef die mensen gewoon de ruimte, haal eens diep adem en betracht wat geduld.. mensen met haast hebben vast ook wel eens zitten zuchten toen jij nog niet echt de slag te pakken had.. deal with it..quote:Op zaterdag 14 januari 2012 00:25 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
hehe korte beschrijving eerste les:
heb je eerder gereden? nee
dit is gas rem koppeling, zet maar in z'n 1
koppeling op, gas bij
nou toen gelijk provenciale weg op
1 kilometer rijden moest ik zelf remmen
en niet afgeslagen
en aan het einde van de les deed ik alles qua besturen
les erop spiegels
toen mocht ik niet meer lessen van ouders omdat ik geschorst werd op school
vervolgens weer gelest, geen TTT gedaan
examen was 20 minuutjes en toen was ik al terug; gefeliciteerd en hop naar huis feestje geven.
dat was het
Enige keer dat mij is afgeslagen was denk ik toen ik de handrem nog op de bakwagen had staan en te weinig gas bij. Normaal rijd die namelijk niet weg maar omdat te weinig gas sloeg die ook af.
Ik had ook alles kunnen verzamelen en mensen bij naam noemen.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 00:57 schreef Anne het volgende:
Wat een ontzettend flauwe OP. Van nul af aan willen beginnen, maar wel vóór dat zinnetje nog even wat quotes bij elkaar rapen van iemand anders.
ik doe dat ook. Alleen wat ik nou aan probeer te kaarten is dat het de afgelopen tijd juist erger is dwz langzamer, overal traag rijdende auto's en weet niet wat. Ik vraag me af of dat gerelateerd is aan dat 16,5 rijden. Maarja ik ben ondertussen ook al de asociale rijder en ditdat.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 00:59 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nou dan heb je ws een beetje aanleg gehad, of gewoon heel erg mazzel. Wat imo nog steeds niet rechtvaardigt dat je je zo opstelt tov andere lessers die je onderweg tegenkomt. Omdat jij het zomaar ineens kon en wel helemaal in één keer geslaagd bent, kunnen anderen daar misschien wel wat meer moeite mee hebben.. sowieso iemand beoordelen op het laten afslaan van een auto, vind ik nogal dom.. er staat zoals gezegd een grote L op die auto, alleen staat er nooit op of degene die rijdt aan les 1 of les 50 bezig is. Geef die mensen gewoon de ruimte, haal eens diep adem en betracht wat geduld.. mensen met haast hebben vast ook wel eens zitten zuchten toen jij nog niet echt de slag te pakken had.. deal with it..
Je begrijpt me niet helemaal denk ik.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 01:01 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik had ook alles kunnen verzamelen en mensen bij naam noemen.
Zonder dat gedaan te hebben loopt de discussie nou ook, had ik echt man en paard moeten noemen dan?
Wil dat best alsnog doen als je daar prijs op stelt
Nee Bart, je bent niet de asociale rijder en ditdat.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 01:02 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
ik doe dat ook. Alleen wat ik nou aan probeer te kaarten is dat het de afgelopen tijd juist erger is dwz langzamer, overal traag rijdende auto's en weet niet wat. Ik vraag me af of dat gerelateerd is aan dat 16,5 rijden. Maarja ik ben ondertussen ook al de asociale rijder en ditdat.
Ik denk, dat tegenwoordig het 'nieuwe rijden' wordt aangeleerd, en dat is idd redelijk mak aan.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 01:02 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
ik doe dat ook. Alleen wat ik nou aan probeer te kaarten is dat het de afgelopen tijd juist erger is dwz langzamer, overal traag rijdende auto's en weet niet wat. Ik vraag me af of dat gerelateerd is aan dat 16,5 rijden. Maarja ik ben ondertussen ook al de asociale rijder en ditdat.
* Anne beaamt.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 01:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Het valt mij overigens ook op dat de gemiddelde snelheid in het verkeer wat is gedaald, ik weet bijna zeker dat dat met de brandstofprijzen te maken heeft, ik rijd zelf ook een stuk rustiger als ik altijd heb gedaan, domweg omdat mijn tank dan 50 km langer meegaat![]()
Je weet zelf ook wel dat dit topic is begonnen nav een ander topic.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 01:04 schreef Anne het volgende:
[..]
Je begrijpt me niet helemaal denk ik.
Als je van 0 af aan had willen beginnen had je die quotes cq. mening van een ander er ook niet in hoeven zetten.
Maar daar hoeven we wmb geen discussie over te voeren of iets aan te veranderen, ik geef alleen mijn mening.
Gelezen en gelijk, zeker wat groot licht betreft.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 01:14 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ja, ik heb mijn theorie en mijn praktijk in 1 keer gehaald en had van mijn pakket des tijds nog wel wat lessen over. Ja, ik heb wel eens zoiets: He, weer zo'n kutding voor me, maar dat is voornamelijk als ik wil opschieten o.i.d. en inderaad ja, het ergert mij wel eens dat lesautos links voorsorteren en vervolgens eerst door 6 mensen rechts ingehaald worden voordat, maar dat ergert mij bij normale weggebruikers ook.
Ik heb, vind ik, met lesautos over het algemeen meer geduld ja. Echter, ik ga ze niet overal voorrang verlenen terwijl ze dat niet hebben. Mijn eerste lessen gingen op zich wel goed, in latere lessen heb ik veel grotere fouten gemaakt. Dat het begin zo goed ging, komt wellicht doordat ik als 14 jarige op trekkers reed en op mijn 17e nog op een paar flinke motorschoppen heb gereden, maar dat ter zijde.
Ja, een leswagen die mij met grootlicht tegemoet komt, krijgt het terug ook, maar ook dat geldt voor andere weggebruikers. Nu kan dat gezien worden als leswagen pesten, maar m.i. is dat normaal weggedrag en maak ik geen onderscheid tussen leswagens en ander verkeer, dat is de bedoeling toch?
Ik rijd veel in het donker en dan is groot licht inderdaad reuze handig, maar zet het wel af als je tegenliggers hebt.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 01:17 schreef vannelle het volgende:
[..]
Gelezen en gelijk, zeker wat groot licht betreft.
En ja, was serieus.
Kwam ie van achter je, kwam ie tegemoet of wou die waarschuwen voor nog een filtse?quote:Op zaterdag 14 januari 2012 01:21 schreef Boterbartje het volgende:
Vandaag kreeg ik lichtsignalen van een Duitser. weet nog steeds niet waarom
tegemoet, geen flitser gezien, zelf alleen dimlichten, netjes op snelheid ik heb geen ideequote:Op zaterdag 14 januari 2012 01:22 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Kwam ie van achter je, kwam ie tegemoet of wou die waarschuwen voor nog een filtse?
Men, ik ga er niet eens meer op in. Hopeloos zoals altijd.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 01:15 schreef vannelle het volgende:
[..]
Je weet zelf ook wel dat dit topic is begonnen nav een ander topic.
Juist om het daar ontopic te houden. Hier ook graag, ook al zeg je dat je alleen je mening maar geeft en dat dat er verder niet toe doet (@SD, deze kopieer ik voor je) werp je toch je schaduw over het onderwerp.
Als mod moet je ingrijpen wanneer nodig en dat doe je goed.
Soms moet je even afstand houden zoals nu. Tuurlijk mag een reactie wel maar het zou fijn zijn als je eerst ff inleest.
Als je dat had gedaan had je ook gezien dat ik hem in het rbw topic de kans heb gegeven zelf een topic te openen.
Zelfs in overleg met SD. Godver, hoe ver zitten jullie van elkaar?
Dus nee, NIET verkeerd. Gewaarschuwd, overleg gehad en daarna topiv geopend.
Dat jij dat niet weet is niet mijn fout.
Zitten klooien met richting aangeven, en dat blauwe lampie niet gezien denk ik; overkomt mij ook wel eensquote:Op zaterdag 14 januari 2012 01:31 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
tegemoet, geen flitser gezien, zelf alleen dimlichten, netjes op snelheid ik heb geen idee
Veilig te hard rijden bestaat niet. Het menselijke lichaam is er op gebouwd om ten hoogste klappen van 20km/u op te kunnen vangen, alles daarboven is per definitie al onveilig. Dus zelfs bij het aanhouden van de vmax ben je al onveilig bezig, laat staan die te overschrijden met tientallen procenten. Dat auto's tegenwoordig steeds beter in staat zijn om onze fragiele lichaampjes heel te houden is fijn maar bij elke km snelheidsverhoging neemt dat snel af.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 00:33 schreef vannelle het volgende:
ik rij ook consequent te hard en ja, veilig.
Ik heb er dan altijd gewoon schijt aan.quote:Ik weet zelf hoe opgejaagd ik me voel als er iemand zit te kleven terwijl je gewoon de juiste snelheid rijdt..
Hoezo zoals altijd?quote:Op zaterdag 14 januari 2012 01:40 schreef Anne het volgende:
een onderwerp apart
[..]
Men, ik ga er niet eens meer op in. Hopeloos zoals altijd.
Mooi verhaal. maar als ik zeg dat ik consequent te hard rijd wil niet zeggen dat ik overal te hard rij.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 02:35 schreef D0808 het volgende:
[..]
Veilig te hard rijden bestaat niet. Het menselijke lichaam is er op gebouwd om ten hoogste klappen van 20km/u op te kunnen vangen, alles daarboven is per definitie al onveilig. Dus zelfs bij het aanhouden van de vmax ben je al onveilig bezig, laat staan die te overschrijden met tientallen procenten. Dat auto's tegenwoordig steeds beter in staat zijn om onze fragiele lichaampjes heel te houden is fijn maar bij elke km snelheidsverhoging neemt dat snel af.
Buiten het feit dat we niet al te grote klappen kunnen incasseren zijn onze reflexen ook eigenlijk niet ingesteld op hoge snelheden, ons brein speelt simpelweg een spelletje met ons.
Jij neemt voor het gemak aan dat je veilig te hard rijd, maar heb je er wel eens over nagedacht hoe andere mensen op de weg daarop reageren? Oma van 65 reageert nl. niet meer zo snel bij het invoegen als er een pipo aan komt zeilen met 160, en ook de lesser kan onverwacht behoorlijk verrast worden als hij in zijn spiegel een stipje ziet en op het moment dat hij wil invoegen dat stipje ineens zijn hele spiegel beslaat.
Euh... meen je dit serieus?quote:Op zaterdag 14 januari 2012 00:06 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
flikker eens op man. hoe erg wil je lessers in bescherming nemen? Als je het lukt om een diesel 3 keer achter elkaar af te laten slaan verdien je eerder een nobelprijs voor groots kneuzigheid en onkunde dan een rijbewijs. hou op te zeuren man, jij valt gelijk in extremen.
Als je zegt dat je 'consequent' te hard rijd, zeg je dus juist wel dat je het overal doetquote:Op zaterdag 14 januari 2012 06:51 schreef vannelle het volgende:
[..]
Mooi verhaal. maar als ik zeg dat ik consequent te hard rijd wil niet zeggen dat ik overal te hard rij.
Hier ben ik het volledig met je eens, daarom snap ik dan ook niet dat je wel het volgende zegt "140 waar je 120 mag, boejuh.".quote:iedereen die denkt het beter te weten dan de geldende regels.
Dom gelul, neem een pilletje zou ik zeggen.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 00:06 schreef Boterbartje het volgende:
flikker eens op man. hoe erg wil je lessers in bescherming nemen? Als je het lukt om een diesel 3 keer achter elkaar af te laten slaan verdien je eerder een nobelprijs voor groots kneuzigheid en onkunde dan een rijbewijs. hou op te zeuren man, jij valt gelijk in extremen.
Zo rij ik ook en ik vraag me af of die lui in die andere auto's nou zien dat wij vloeiend doorrijden.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 09:54 schreef D0808 het volgende:
Tegenwoordig haal ik mijn kick uit te proberen zo min mogelijk benzine te verslurpen. Ik lach me elke dag weer rot als ik aankomrollen bij een stoplicht, haastige auto's me vlak daarvoor aan alle kanten voorbij rijden die voor het stoplicht tot stilstand komen en op het moment dat ik arriveer het hele zooitje zie optrekken en ik vloeiend doorrij. Je ziet nog net niet de euro's onder die wagens vandaan vallen.
Klopt, shit.........betrapt.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 09:54 schreef D0808 het volgende:
[..]
Als je zegt dat je 'consequent' te hard rijd, zeg je dus juist wel dat je het overal doet.
bull, sensoren zitten biko op 75 meter, en op 80 km wegen soms zelfs het dubbele. Als je op tijd uitrolt, kun je in 99 van de 100 gevallen zo doorrijden zonder een remmetje aan te raken.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 11:57 schreef Boterbartje het volgende:
Ik heb een hekel aan mensen die echt 200 meter voor het stoplicht al remmen en dan rustig doorrollen naar het stoplicht. van te voren gas loslaten en dan rollen ok. maar remmen en dan echt met 10 km per uur door rollen? iedereen moet vol op de rem achter die auto, er is weinig ruimte bij het stoplicht en de sensoren zitten gewoon vooraan in de weg gefreesd, doorrijden hup
Kortom , je geeft het slechte voorbeeld.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 12:09 schreef vannelle het volgende:
Klopt, shit.........betrapt.
Maar alleen als de situatie het toe laat uiteraard.
In combinatie met lessen levert dat trouwens leuke situaties op, maat van me die ook les gaf had een leerling die beweerde dat als hij zijn rbw had alleen maar hard ging rijden.
Hoe hard? Hard, zo hard als ik kan.
Mooi, geef maar eens gas dan. 140, 150 en hij werd steeds ongemakkelijker.
Nee, gas!!!! Jij met je grote moel! 160...........misselijk, wit en trillen, of hij ajb mocht stoppen met gas geven.
Tuurlijk, maar dan graag ook niet meer zeiken dat je later hard wilt rijden, je persoontje kan daar niet tegen.
Eigen ervaring: Tegen 200 km/h blijft het lesbord gewoon zitten, gaat geen kant op.
Enige probleem was de grijns van de smoel van de leerling af te krijgen.
En ja, vrijwel lege snelweg.
Het gaat om het vooruit kijken.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 11:57 schreef Boterbartje het volgende:
Ik heb een hekel aan mensen die echt 200 meter voor het stoplicht al remmen en dan rustig doorrollen naar het stoplicht. van te voren gas loslaten en dan rollen ok. maar remmen en dan echt met 10 km per uur door rollen? iedereen moet vol op de rem achter die auto, er is weinig ruimte bij het stoplicht en de sensoren zitten gewoon vooraan in de weg gefreesd, doorrijden hup
Daggut niet, niks slecht voorbeeld.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 12:17 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Kortom , je geeft het slechte voorbeeld.![]()
Klein pikkie?
Rijden tot de stopstreep.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 12:12 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
bull, sensoren zitten biko op 75 meter, en op 80 km wegen soms zelfs het dubbele. Als je op tijd uitrolt, kun je in 99 van de 100 gevallen zo doorrijden zonder een remmetje aan te raken.
MITS je onder de max rijdt.. Meestal is de looptijd vanaf lus 1 een seconde of 4 - 6...
dit.quote:
Ik ook niet, die rotauto wil niet harder.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 12:54 schreef Boterbartje het volgende:
Maar harder dan 200 doe ik ook niet hoor
Ja prima, thanks!quote:Op zaterdag 14 januari 2012 13:04 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik ook niet, die rotauto wil niet harder.
Ik wil je trouwens wel ff duidelijk maken dat ik niks tegen jou persoonlijk heb, je bent alleen maar de inspiratiebron geweest voor dit topic.
Je zult best een goede chauffeur zijn maar zo afgeven op lesauto's vond ik nogal overtrokken.
Dus én om de discussie uit het lestopic te halen én omdat ik het op zich wel een leuk onderwerp vind heb ik dit topic geopend.
Meningen genoeg zie je wel.
Ik ga dat ook maar eens vragenquote:Op zaterdag 14 januari 2012 14:13 schreef koekjestrommel1 het volgende:
185 in de lesauto, bij 20ste les ofzo. Weet het nog als de dag van gister, echt als een gek het stuur vasthouden, maar fuck, wat een gave ervaring.
Dan vind ik dat je het netjes doet. Zo hoort het, sociaal. Leven en laten leven.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 14:18 schreef Biogarde het volgende:
Ik blijf weleens voor of achter ze rijden om te kijken hoe ze zitten te zweten. Soms ook wel leuk om te zien op bijvoorbeeld snelwegen, dat je de instructeur ziet zeggen (of lijkt te zeggen) dat hij of zij moet doen wat ik doe qua kijken, richting, snelheid.
Verder laat ik ze met rust en geef ik ze op opritten alle ruimte. En kan ik niet naar links, dan minder ik ruim snelheid (en de rest achter me moet dan mee met mij) zodat ze de snelweg op kunnen.
Heb zelf meegemaakt tijdens m'n examen dat ik de snelweg niet opgelaten werd door een paar mongolen en een stuk vluchtstrook in het verlengde op moest om uiteindelijk in te voegen. Ik ben er niet op gezakt, voor een ander kan het de doodsteek zijn en 160 (?) euro armer.
Ik vind het niet kunnenquote:Op zaterdag 14 januari 2012 14:13 schreef koekjestrommel1 het volgende:
185 in de lesauto, bij 20ste les ofzo. Weet het nog als de dag van gister, echt als een gek het stuur vasthouden, maar fuck, wat een gave ervaring.
Klopt, soms is er net voor het verkeerslicht een mogelijkheid tot afslaan, daar is de lus dan op afgesteld, en als je dan niet oprijdt tot de streep denkt hij dat je afgeslagen bent, en kan het even duren tot je groen krijgtquote:
Ja, ik snap waarom er een L op staat en ik houd er ook rekening mee. Mijn rijinstructeur had zelfs een bumpersticker met 'Excuses, u heeft het ook moeten leren'quote:Op vrijdag 13 januari 2012 23:19 schreef vannelle het volgende:
Vraag voor degenen met rijbewijs:
Snappen jullie waarom er een L op het dak staat van een auto?
En zo ja, houden jullie daar ook rekening mee?
Tuurlijk komt het niet altijd goed uit zo'n lesauto voor je. Snap ik wel.
Maar gunnen jullie iemand de kans om het rijden te leren of erger je je dood en ga je lopen stressen achter een lesauto?
Bedenk wel, de instructeur heeft het voor het zeggen in zo'n ding en die laat zich niet opnaaien.
Wie laat zich wel opnaaien door lesauto's?
Dat inderdaadquote:Op zaterdag 14 januari 2012 20:58 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Ja, ik snap waarom er een L op staat en ik houd er ook rekening mee. Mijn rijinstructeur had zelfs een bumpersticker met 'Excuses, u heeft het ook moeten leren'. Net zoals ik rekening houd met kinderen die spelen langs de weg, een hardrijdende BMW op de uiterst linkse baan op de snelweg en een motor die tussen de file door wil. Elke weggebruiker is anders en het is het fijnst als je uit je ervaring enigszins defensief kan rijden en dus rekening kan houden met de rest.
Bij een lesser houdt dat niet in dat ik anders ga rijden, maar ik heb er iets meer begrip voor als het allemaal wat langzamer of aarzelender gaat bij het stoplicht. Ik les nu zelf ook weer (A) en ik vind het zelf ook fijn als mensen aan mij kunnen zien dat ik het nog niet kan en even meedenken. Tuurlijk erger ik me wel eens aan andere weggebruikers, ook aan lessers, maar dat uit zich niet in plakken, lichtsignalen of toeteren, daar heeft niemand wat aan.
eenschquote:Op zondag 15 januari 2012 09:35 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Dat inderdaaden ik was een aantal jaar terug ook zo'n kneus die de lesauto diverse keren liet afslaan (arme auto!). Inmiddels kan ik natuurlijk heel aardig rijden, maar als ik zo'n lesauto zie, geef ik ze altijd de tijd en de ruimte om het ook te doen.
Ik erger me juist altijd aan die stickers, omdat ik me altijd best netjes probeer te gedragen rond lesauto's, maar ik met zo'n sticker toch het gevoel krijg dat ze me alvast beschuldigen van vervelend gedrag. Misschien ben ik de enige, maar ik heb het idee dat die stickers soms juist averechts kunnen werken.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 20:58 schreef -Trinity- het volgende:
Ja, ik snap waarom er een L op staat en ik houd er ook rekening mee. Mijn rijinstructeur had zelfs een bumpersticker met 'Excuses, u heeft het ook moeten leren'. Net zoals ik rekening houd met kinderen die spelen langs de weg, een hardrijdende BMW op de uiterst linkse baan op de snelweg en een motor die tussen de file door wil. Elke weggebruiker is anders en het is het fijnst als je uit je ervaring enigszins defensief kan rijden en dus rekening kan houden met de rest.
Jij gedraagt je heel netjes, maar de lesauto's krijgen met een hoop hufterigheid te maken helaas. Ik zie die stickers niet vaak, maar als ik ze zie, moet ik er altijd wel om lachenquote:Op zondag 15 januari 2012 09:39 schreef Cybje het volgende:
[..]
Ik erger me juist altijd aan die stickers, omdat ik me altijd best netjes probeer te gedragen rond lesauto's, maar ik met zo'n sticker toch het gevoel krijg dat ze me alvast beschuldigen van vervelend gedrag. Misschien ben ik de enige, maar ik heb het idee dat die stickers soms juist averechts kunnen werken.
Maar als je in een lesauto zit en fietsers steken zomaar over waardoor je je helemaal lam schrikt en de rem zowat door de bodem moet drukken om hem net niet te raken is het helemaal niet ideaal.quote:Op zondag 15 januari 2012 10:45 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Als je te voet bent en moet oversteken zijn lesauto's ideaalze stoppen altijd, of je nou voorrang hebt of niet.
Ik moet meestal wel lachen om die stickers eigenlijk, vind het wel grappigquote:Op zondag 15 januari 2012 09:39 schreef Cybje het volgende:
[..]
Ik erger me juist altijd aan die stickers, omdat ik me altijd best netjes probeer te gedragen rond lesauto's, maar ik met zo'n sticker toch het gevoel krijg dat ze me alvast beschuldigen van vervelend gedrag. Misschien ben ik de enige, maar ik heb het idee dat die stickers soms juist averechts kunnen werken.
Ik heb ze nog nooit gezien. Lijkt me wel grappig om te zien, en het is ook gewoon waar in de meeste gevallenquote:Op zondag 15 januari 2012 11:29 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik moet meestal wel lachen om die stickers eigenlijk, vind het wel grappig
Dat doen ze ook bij niet-lesauto's, trouwens - je denkt dat ze wachten, en vervolgens staan ze ineens voor je auto op een afstand die je zelfs stapvoets maar net aan kan remmen. Heb ze goddank nog nooit geraakt, maar vraag me dan altijd af of zo iemand nou gewoon volledig blind, doof en levensmoe is, of echt geen idee heeft van de remweg van een auto en hoeveel schade je aanricht met 1000kg+ tegen iemand zonder bescherming.quote:Op zondag 15 januari 2012 11:12 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Deze fietser stond stil en besloot toen ik nog een paar meter van hem vandaan was nog even over te stekenTuig, ze willen zeker een fikse schadevergoeding als ik hun eenmaal aanrijdt.
De helft van de tijd gedragen fietsers zich sowieso gewoon zwaar irritant in het verkeer. En dan ook nog raar/boos opkijken als het maar net goed gaatquote:Op zondag 15 januari 2012 11:38 schreef JF_ het volgende:
[..]
Dat doen ze ook bij niet-lesauto's, trouwens - je denkt dat ze wachten, en vervolgens staan ze ineens voor je auto op een afstand die je zelfs stapvoets maar net aan kan remmen. Heb ze goddank nog nooit geraakt, maar vraag me dan altijd af of zo iemand nou gewoon volledig blind, doof en levensmoe is, of echt geen idee heeft van de remweg van een auto en hoeveel schade je aanricht met 1000kg+ tegen iemand zonder bescherming.
Dit dus, maar er zijn veel mensen die dat als een soort van traumatische ervaring vér wegdrukken zodra ze dat roze papiertje, of roze gay pasje tegenwoordig, op zak hebben.quote:Op zondag 15 januari 2012 09:35 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Dat inderdaaden ik was een aantal jaar terug ook zo'n kneus die de lesauto diverse keren liet afslaan (arme auto!). Inmiddels kan ik natuurlijk heel aardig rijden, maar als ik zo'n lesauto zie, geef ik ze altijd de tijd en de ruimte om het ook te doen.
Indd,quote:Op zondag 15 januari 2012 11:43 schreef H-D het volgende:
[..]
De helft van de tijd gedragen fietsers zich sowieso gewoon zwaar irritant in het verkeer. En dan ook nog raar/boos opkijken als het maar net goed gaat
Ik zag laatst een voetganger in het donker die over wilde steken (geen voetgangersoversteekplaats oid) en die deed alsof 'ie voor de auto ging springen die langsreed (moeilijk uit te leggen hoe, maar hij stampte met beide voeten op het wegdek, een paar cm verwijderd van de auto zeg maar). Wat voor een mongool ben je dan, ik zou mijn auto uit zijn gestapt om hem een pets te verkopen.quote:Op zondag 15 januari 2012 11:38 schreef JF_ het volgende:
Dat doen ze ook bij niet-lesauto's, trouwens - je denkt dat ze wachten, en vervolgens staan ze ineens voor je auto op een afstand die je zelfs stapvoets maar net aan kan remmen. Heb ze goddank nog nooit geraakt, maar vraag me dan altijd af of zo iemand nou gewoon volledig blind, doof en levensmoe is, of echt geen idee heeft van de remweg van een auto en hoeveel schade je aanricht met 1000kg+ tegen iemand zonder bescherming.
Persoonlijk kan ik wel zeggen dat ik sinds ik mijn rijbewijs ~18 jaar geleden heb gehaald, ik ook een betere fietser ben geworden. Zo wéét ik nu hoe belangrijk een werkende voor- en achterlamp zijn, en dat je met je hand uitsteken veel verwarring kan voorkopen op rotondes en kruispunten.quote:Op zondag 15 januari 2012 11:50 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Indd,
En bij de rotonde niet even richting aangeven zodat het soms nog maar net goed gaat omdat de bestuurder van de auto denkt dat ie rechtdoor kan gaan.
Ik zorg als fietser en hardloper ook altijd voor goede verlichtingquote:Op zondag 15 januari 2012 11:53 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Persoonlijk kan ik wel zeggen dat ik sinds ik mijn rijbewijs ~18 jaar geleden heb gehaald, ik ook een betere fietser ben geworden. Zo wéét ik nu hoe belangrijk een werkende voor- en achterlamp zijn, en dat je met je hand uitsteken veel verwarring kan voorkopen op rotondes en kruispunten.
"Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet" .
Lijkt mij ook een strak plan. Heb het zelf nog nooit gedaan, maar heb wel een keer een Blik op de Weg aflevering gezien waarbij ze heel veel dingen lieten zien van hoe het er vanuit een vrachtwagen uitziet. Dat is echt heel erg leerzaam.quote:Op zondag 15 januari 2012 11:56 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat automobilisten ook verplicht zouden moeten doen, is een ritje meerijden met een vrachtwagen. Zodat ze zo'n voertuig ook beter zouden begrijpen.
Ik heb zelf een flink aantal keren meegereden, en sindsdien begrijp ik veel beter hoeveel ruimte zo'n ding nodig heeft. Een volle tankwagen heeft een langere remweg, en dat hebben veel mensen gewoon niet door. Ik ook niet, moet ik zeggen, voor ik eens meegereden had.quote:Op zondag 15 januari 2012 12:08 schreef Cybje het volgende:
[..]
Lijkt mij ook een strak plan. Heb het zelf nog nooit gedaan, maar heb wel een keer een Blik op de Weg aflevering gezien waarbij ze heel veel dingen lieten zien van hoe het er vanuit een vrachtwagen uitziet. Dat is echt heel erg leerzaam.
In Friesland en Groningen heb je die wegen nietquote:Op zondag 15 januari 2012 12:13 schreef OEM het volgende:
M'n ouders wonen in een straat waar het hele lokale rijinstructeursgilde komt straatje keren. De eerste 2 keer wacht je rustig tot ze uitgekeerd zijn, daarna frommel je je auto er gewoon tussen door.
Ik verbaas me ook steeds meer over hoe vaak je lesauto's kilometerslang op de middelste rijstrook (op een autosnelweg met 3 rijstroken) ziet blijven hangen.
Inderdaad. Vind een niet-lesser die altijd en overal te langzaam rijdt en geen overzicht meer heeft( sommige bejaarden bijv.) en daardoor idiote (gevaarlijke) acties uithaalt 10x erger dan een lesser. Ook omdat je er bij een lesser op berekend bent maar bij iemand die z'n rijbewijs al heeft niet.quote:Op zondag 15 januari 2012 22:34 schreef Mariposas het volgende:
Ik heb zelden last van lesauto's, vind ze over het algemeen best goed rijden, en zelden te langzaam. Heb meer last van niet-lesauto's, die asociaal rijgedrag vertonen. Vind ik hinderlijker dan lesauto's die minder snel optrekken of iets langzamer rijden.
Tijdens mijn lesperiode heb ik ook regelmatig meegemaakt dat een auto achter mij direct toeterde terwijl tot twee keer toe de motor uitviel. Hoe triest ben je dan, alsof je voor de lol die auto laat afslaan. Als beginnende bestuurder ben je vaak onzeker en ik wilde ander verkeer vooral niet tot last zijn. Waar ook overigens bij mijn lessen altijd nadruk op werd gelegd, meegaan met het verkeer en niet hinderen. Dus aangegeven snelheid rijden, vlot snelheid maken, niet links blijven hangen en altijd rechts voorsorteren bij stoplicht. Instructeur heeft overigens altijd benadrukt dat je je vooral niet moet laten opfokken door storend rijgedrag van anderen.
Je anticipeert op een lesauto anders dan op een nieuwe Fünfer toch? Das normaal lijkt me:pquote:Op zondag 15 januari 2012 23:08 schreef Pizza_Boom het volgende:
Daar ga je de fout in. Je verwacht iets en verwachtingspatronen zijn, bijv. in het verkeer, erg gevaarlijk.
Meestal moeten de bestuurders van nieuwe 5-series op anderen anticiperenquote:Op zondag 15 januari 2012 23:10 schreef H-D het volgende:
[..]
Je anticipeert op een lesauto anders dan op een nieuwe Fünfer toch? Das normaal lijkt me:p
Haha inderdaadquote:Op zondag 15 januari 2012 23:23 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Meestal moeten de bestuurders van nieuwe 5-series op anderen anticiperen
Haha, ik mocht 2 dagen na het halen van mijn rijbewijs ( in lwd) mijn vader naar schiphol brengen in de spits, dat was wel een eye-opener..quote:Op zondag 15 januari 2012 12:15 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
In Friesland en Groningen heb je die wegen nietBen één keertje langs zwolle gekomen en daar had je geloof ik wel van die banen. Het verkeer daar was echt heel druk, drukker dan ik in Friesland en Groningen meemaak.. Begon em toen ook wel te knijpen, ookal had ik mijn rijbewijs toen al.
Sowiso is het leuk als je van buiten de Randstad eens naar de Randstad moet. Voor Randstad (spits) normen veel afstand is ver buiten de Randstad bijna kleven.quote:Op maandag 16 januari 2012 09:30 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Haha, ik mocht 2 dagen na het halen van mijn rijbewijs ( in lwd) mijn vader naar schiphol brengen in de spits, dat was wel een eye-opener..
Mijn instructeur verwoordde het mooi.quote:Op donderdag 19 januari 2012 18:02 schreef PeeJay1980 het volgende:
Moet altijd wel even gniffelen als er een lesauto voor mij staat en de leerling laat de auto afslaan als het licht op groen gaat. Ik zie direct voor mij hoe die leerling met zweterige handen en klotsende oksels de auto opnieuw start en probeert weg te rijden zonder de auto af te laten slaan.
Ze krijgen van mij de ruimte, iedereen moet leren.
Heb wel een hekel aan lessers die bij het zakken op het examen de schuld aan de examinator geven. En vaak gevolgd met 'en de 2e keer toen ik wel slaagde, reed ik veel slechter'
quote:Op donderdag 19 januari 2012 18:21 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Sowiso is het leuk als je van buiten de Randstad eens naar de Randstad moet. Voor Randstad (spits) normen veel afstand is ver buiten de Randstad bijna kleven.
Godver, ik spuugde mijn drinken ook haast over mijn toetsenbord heen bij het lezen van die post.quote:Op donderdag 19 januari 2012 21:55 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Wat een zielig beperkte geest ben jij zeg, de A1 en A35 in het oosten van het land staan ook gewoon vol met files in de spits.
Gast leef niet zo in je eigen wereldje
Ja, vaak zat. Valt me alleen op dat de afstand die ik buiten de Randstad kan houden, in de Randstad vaak alweer gehalveerd is doordat er een ander is die hem ertussen plakt.quote:Op donderdag 19 januari 2012 21:57 schreef Anne het volgende:
[..]
Godver, ik spuugde mijn drinken ook haast over mijn toetsenbord heen bij het lezen van die post.![]()
. Kom je wel eens buiten de randstad, Pizza_Boompje?
Probeer anders een de A50 tussen Grijsoord en Valkenburgquote:Op donderdag 19 januari 2012 21:55 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Wat een zielig beperkte geest ben jij zeg, de A1 en A35 in het oosten van het land staan ook gewoon vol met files in de spits.
Gast leef niet zo in je eigen wereldje
Mistlamp achter.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 03:01 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Ik heb er dan altijd gewoon schijt aan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar heb je wel gelijk in, maar het gaat om het asociale gedrag dat andere mensen vertonen. Zij gaan toch ook niet bumperkleven, toeteren als iemand iets te laat optrekt bij de verkeerslichten, de middelvinger opsteken als iemand je over het hoofd ziet etc etc. bij andere mensen die al wel hun rijbewijs hebben gehaald?quote:Op zaterdag 21 januari 2012 23:16 schreef stefkee3 het volgende:
Om kort en bondig te antwoorden: NEE.
En waarom niet, dat zal ik even toelichten.
Stel je bent bezig met lessen, alle auto's om je heen houden rekening met je, MAAR dan, je hebt je rijbewijs, en gaat voor de eerste keer (met papa/mama's) auto rijden, en ineens houdt niemand meer rekening met je
DAN kom je van een koude kermis thuis...
(dan moet ik er wel bij zeggen dat ik niet extreem asociaal rijd, met of zonder lesauto's in de buurt)
Nee oke, als je het op die manier bekijkt niet nee.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 23:21 schreef strontboer het volgende:
[..]
Daar heb je wel gelijk in, maar het gaat om het asociale gedrag dat andere mensen vertonen. Zij gaan toch ook niet bumperkleven, toeteren als iemand iets te laat optrekt bij de verkeerslichten, de middelvinger opsteken als iemand je over het hoofd ziet etc etc. bij andere mensen die al wel hun rijbewijs hebben gehaald?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |