abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106794801
Heb mijn rijbewijs in Duitsland gehaald toen ik 17 jaar oud was (aanrader trouwens). Ik had de middag ervoor even met me pa ge-oefend hoe de koppeling enzo nou werkte op de oprit, en verder nooit wat motorisch gereden. Toen ik mijn eerste les had moest ik alles zelf doen. Sturen, schakelen, koppelen, remmen, gas, spiegels, etc. En als je dan na 2 minuten rijden op een redelijk smalle weg zit waar je 100 mag, dan zweet je wel peentjes, en rij je echt maar 80 o.i.d. Maar zo leer je het wel.
Ik erger me totaal niet aan lessers, iedereen heeft het ooit moeten leren. Als hij een paar keer afslaat, jammer maar big deal. Die minuut langer wachten voor het stoplicht gaat je niet je leven kosten.

Mijn instructeurs zeiden altijd; altijd Vmax rijden, niet meer niet minder. (nouja, als de omstandigheden goed zijn dan), en als ik dan 95 reed waar 100 geen probleem was moest ik ook gewoon 100 gaan rijden. Nooit problemen mee gehad.
pi_106795002
Ik heb geen probleem met lesauto's..iedereen heeft het toch moeten leren?
ik zorg wel altijd voor voldoende afstand (niet alleen bij lesauto's overigens)
dat maakt het rijden een stuk relaxter
mijn auto heeft een redelijk sterke motor, dus hij wil best wel als het moet
soms zit er zo'n opgefokt gastje achter me, eventjes beetje gas -als het kan- gastje is nergens- daarna mag hij best naast me staan en lekker zijn gang gaan..veel plezier... ik maak me er absoluut niet meer druk om.
pi_106795134
Ik heb mijn rijbewijs nog maar kort, 1,5 maand. En ik ben zo'n onzekere lesklant geweest, ik zweette regelmatig peentjes in de auto. En ook ik heb hem wel eens drie keer laten afslaan en omdat ik in paniek raakte had ik dan niet door dat wegrijden in de derde versnelling niet handig is :P. Ik heb hem trouwens tot de laatste les af laten slaan, alleen toen kon ik er adequaat op reageren. Mijn lesauto was geen diesel maar een benzine-auto.
Dus dan is het simpel: Niet te dicht erachter zitten bij het stoplicht en wat geduld hebben. Het gaat echt niet sneller als je duwt erachter.

En misschien is het handig om te bedenken dat het nooit kwade wil is van degene in de lesauto. Niemand zit in een lesauto met de gedachte "laat ik het eens vervelend maken voor de andere automobilisten" (die fase komt later wel bij sommige mensen }:| ). Een lesauto maakt fouten niet voor het plezier en is vaak al zenuwachtig genoeg.

Soms is het onhandig. Zoals dat ze de snelweg proberen in te voegen met 70. Ik moet direct zeggen dat ik me hier zelf ook schuldig aan heb gemaakt. Ik vond dat invoegen hartstikke eng en was zo druk bezig met wat er op de snelweg reed en waar ik ertussen moest dat ik mijn snelheid vergat, ik had dan ook oprecht niet door dat ik zo langzaam reed.
De vraag is waar een instructeur ingrijpt. Ik heb het nu al meegemaakt dat ik achter een lesauto zat die 60 bleef rijden, waardoor het voor mij ook moeilijk werd om in te voegen. Uiteindelijk kwam die lesauto in de problemen met een vrachtwagen en heeft de instructeur op dat moment ingegrepen. Ik kon probleemloos achter de vrachtwagen invoegen en ik denk wel dat de lesser nu goed gezien heeft waarom het belangrijk is om op de snelheid te letten, dus dat die er waarschijnlijk meer van leert. Prima dan toch? Als ik nu een lesauto voor me zie bij het invoegen bouw ik voor de zekerheid wat meer afstand op, zodat ik zelf de kans heb om snelheid te maken als de lesauto dat niet doet.
Anticiperen, is een groot onderdeel van goed kunnen rijden. Dus je anticipeert ook op een leswagen.

Ik zie hier wat mensen zeggen "maar als ik voorrang heb neem ik die wel gewoon!". Dat lijkt me eigenlijk volkomen logisch. In de lesauto vond ik niks zo verwarrend als mensen die me voorrang gaven terwijl ik dat niet had. Ik weet of ik voorrang heb of niet, waarom geef je me dan voorrang als ik het niet heb? De bedoelingen zijn hartstikke goed, maar een lesklant is er echt niet mee geholpen als iedereen zich aanpast op manieren waarop het niet nodig is.
Wat ik wel prettig vond was als mensen wat langzamer passeerde in smalle straatjes (als je altijd een fiets gewend bent kan het heel moeilijk zijn om de breedte van die auto in te schatten), niet gaan zitten drukken als ze bezig zijn met een parkeermanouvre, niet heel dicht erop achter het stoplicht (lessers moeten steeds de spiegel in de gaten houden, ik was me er altijd van bewust dat er iemand heel dicht achter stond en werd dan nerveus of ik hem niet af zou laten slaan. Waarmee de kansen op afslaan alleen maar groter werden) en gewoon algemeen een beetje geduld hebben.
(geduld is trouwens imho een toverwoord in het verkeer waar niet alleen lesauto's baat bij zouden hebben)
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_106795186
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 06:51 schreef vannelle het volgende:

[..]

Mooi verhaal. maar als ik zeg dat ik consequent te hard rijd wil niet zeggen dat ik overal te hard rij.
Als je zegt dat je 'consequent' te hard rijd, zeg je dus juist wel dat je het overal doet ;) .

quote:
iedereen die denkt het beter te weten dan de geldende regels.
Hier ben ik het volledig met je eens, daarom snap ik dan ook niet dat je wel het volgende zegt "140 waar je 120 mag, boejuh.".
Waarom? je schiet er geen bal mee op, zuipt meer brandstof, veroorzaakt een onrustig beeld op de weg en het kan je nog een prent opleveren ook.

Nu weet ik wel waarom, simpelweg omdat "hard" rijden een lekker gevoel geeft (een van de trucjes van onze hersenen). Op zich niets mis mee, zelfde reden als dat wij mensen aan bergwanden hangen, uit vliegtuigen springen etc. Probleem is alleen, je bent niet alleen op de weg...

Nu wil ik niet stellen dat ik zelf van onbesproken gedrag ben hoor. Ik wist vroeger het gaspedaal ook erg goed te vinden, we waren echte vriendjes :P Echter met de kilometers ben ik gelukkig gaan inzien dat het me niets oplevert behalve extra risico.
Tegenwoordig haal ik mijn kick uit te proberen zo min mogelijk benzine te verslurpen. Ik lach me elke dag weer rot als ik aankomrollen bij een stoplicht, haastige auto's me vlak daarvoor aan alle kanten voorbij rijden die voor het stoplicht tot stilstand komen en op het moment dat ik arriveer het hele zooitje zie optrekken en ik vloeiend doorrij. Je ziet nog net niet de euro's onder die wagens vandaan vallen _O- .

[ Bericht 23% gewijzigd door D0808 op 14-01-2012 10:11:09 ]
pi_106795888
quote:
4s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 00:06 schreef Boterbartje het volgende:

flikker eens op man. hoe erg wil je lessers in bescherming nemen? Als je het lukt om een diesel 3 keer achter elkaar af te laten slaan verdien je eerder een nobelprijs voor groots kneuzigheid en onkunde dan een rijbewijs. hou op te zeuren man, jij valt gelijk in extremen.

Dom gelul, neem een pilletje zou ik zeggen.
pi_106795934
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 09:54 schreef D0808 het volgende:

Tegenwoordig haal ik mijn kick uit te proberen zo min mogelijk benzine te verslurpen. Ik lach me elke dag weer rot als ik aankomrollen bij een stoplicht, haastige auto's me vlak daarvoor aan alle kanten voorbij rijden die voor het stoplicht tot stilstand komen en op het moment dat ik arriveer het hele zooitje zie optrekken en ik vloeiend doorrij. Je ziet nog net niet de euro's onder die wagens vandaan vallen _O- .
Zo rij ik ook en ik vraag me af of die lui in die andere auto's nou zien dat wij vloeiend doorrijden.
pi_106796730
Ik zat van de week achter een les auto, en 't vermoed dat het de eerste les was.. :') Maar ik had geen haast en ik vond 't eerder vermakelijk dan irritant. Ik zat me voor te stellen wat die instructeur allemaal aan 't vertellen was. Binnen spiegel, buiten spiegel, dode hoek. Let op die FIETSER! nee potjadonsie, nu houd je het stuur alweer verkeerd vast! etc...
Dit is een Signature....
pi_106797013
Ik heb een hekel aan mensen die echt 200 meter voor het stoplicht al remmen en dan rustig doorrollen naar het stoplicht. van te voren gas loslaten en dan rollen ok. maar remmen en dan echt met 10 km per uur door rollen? iedereen moet vol op de rem achter die auto, er is weinig ruimte bij het stoplicht en de sensoren zitten gewoon vooraan in de weg gefreesd, doorrijden hup
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_106797249
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 09:54 schreef D0808 het volgende:

[..]

Als je zegt dat je 'consequent' te hard rijd, zeg je dus juist wel dat je het overal doet ;) .
Klopt, shit.........betrapt.
Maar alleen als de situatie het toe laat uiteraard.

In combinatie met lessen levert dat trouwens leuke situaties op, maat van me die ook les gaf had een leerling die beweerde dat als hij zijn rbw had alleen maar hard ging rijden.
Hoe hard? Hard, zo hard als ik kan.
Mooi, geef maar eens gas dan. 140, 150 en hij werd steeds ongemakkelijker.
Nee, gas!!!! Jij met je grote moel! 160...........misselijk, wit en trillen, of hij ajb mocht stoppen met gas geven.
Tuurlijk, maar dan graag ook niet meer zeiken dat je later hard wilt rijden, je persoontje kan daar niet tegen. :P

Eigen ervaring: Tegen 200 km/h blijft het lesbord gewoon zitten, gaat geen kant op.
Enige probleem was de grijns van de smoel van de leerling af te krijgen. :P
En ja, vrijwel lege snelweg. ;)
  zaterdag 14 januari 2012 @ 12:12:00 #60
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_106797295
quote:
4s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 11:57 schreef Boterbartje het volgende:
Ik heb een hekel aan mensen die echt 200 meter voor het stoplicht al remmen en dan rustig doorrollen naar het stoplicht. van te voren gas loslaten en dan rollen ok. maar remmen en dan echt met 10 km per uur door rollen? iedereen moet vol op de rem achter die auto, er is weinig ruimte bij het stoplicht en de sensoren zitten gewoon vooraan in de weg gefreesd, doorrijden hup
bull, sensoren zitten biko op 75 meter, en op 80 km wegen soms zelfs het dubbele. Als je op tijd uitrolt, kun je in 99 van de 100 gevallen zo doorrijden zonder een remmetje aan te raken.
MITS je onder de max rijdt.. Meestal is de looptijd vanaf lus 1 een seconde of 4 - 6...
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_106797432
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 12:09 schreef vannelle het volgende:

Klopt, shit.........betrapt.
Maar alleen als de situatie het toe laat uiteraard.

In combinatie met lessen levert dat trouwens leuke situaties op, maat van me die ook les gaf had een leerling die beweerde dat als hij zijn rbw had alleen maar hard ging rijden.
Hoe hard? Hard, zo hard als ik kan.
Mooi, geef maar eens gas dan. 140, 150 en hij werd steeds ongemakkelijker.
Nee, gas!!!! Jij met je grote moel! 160...........misselijk, wit en trillen, of hij ajb mocht stoppen met gas geven.
Tuurlijk, maar dan graag ook niet meer zeiken dat je later hard wilt rijden, je persoontje kan daar niet tegen. :P

Eigen ervaring: Tegen 200 km/h blijft het lesbord gewoon zitten, gaat geen kant op.
Enige probleem was de grijns van de smoel van de leerling af te krijgen. :P
En ja, vrijwel lege snelweg. ;)
Kortom , je geeft het slechte voorbeeld. :r
Klein pikkie?
pi_106797511
quote:
4s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 11:57 schreef Boterbartje het volgende:
Ik heb een hekel aan mensen die echt 200 meter voor het stoplicht al remmen en dan rustig doorrollen naar het stoplicht. van te voren gas loslaten en dan rollen ok. maar remmen en dan echt met 10 km per uur door rollen? iedereen moet vol op de rem achter die auto, er is weinig ruimte bij het stoplicht en de sensoren zitten gewoon vooraan in de weg gefreesd, doorrijden hup
Het gaat om het vooruit kijken.
Als je ziet dat de lichten net op rood springen dan heeft het weinig zin om daar hard op af te rijden.
Dan rem je niet maar dan laat je gewoon je gas los.
ik heb wel eens een cursus gehad om zuinig te rijden en wat blijkt, op die manier rij je zuiniger en je bent nog sneller ook.
Hard rijden en dus ook hard remmen (ook voor bochten) kosten veel secondes maar het lijkt alsof je sneller bent.
pi_106798313
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 12:17 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Kortom , je geeft het slechte voorbeeld. :r
Klein pikkie?
Daggut niet, niks slecht voorbeeld.
Iemand geeft aan dat hij na het halen van een rbw flink hard wil gaan rijden.
Wat is er dan mis mee om zo iemand onder begeleiding en mogelijkheid tot ingrijpen zijn wens even waar te laten worden?
Om vervolgens te zien dat hij een schone onderbroek nodig heeft na zo'n uitspatting? (Haha, leuke woordspeling)
En dat hij daarna besluit om z'n wensen bij te stellen en toch maar besluit een rustige rijder te worden?
Ik vind dat je dan beter onder begeleiding ff zo'n ervaring kan hebben dan dat zo'n puber met een rbw waarvan de inkt nog niet droog is het alleen gaat proberen.

Edit, dat van dat kleine pikkie klopt wel maar da's eigenlijk geheim. Niet doorvertellen ajb. ;)
pi_106798414
Maar harder dan 200 doe ik ook niet hoor ;)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  zaterdag 14 januari 2012 @ 12:57:25 #65
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_106798477
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 12:12 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

bull, sensoren zitten biko op 75 meter, en op 80 km wegen soms zelfs het dubbele. Als je op tijd uitrolt, kun je in 99 van de 100 gevallen zo doorrijden zonder een remmetje aan te raken.
MITS je onder de max rijdt.. Meestal is de looptijd vanaf lus 1 een seconde of 4 - 6...
Rijden tot de stopstreep.
pi_106798547
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 12:57 schreef blup het volgende:

[..]

Rijden tot de stopstreep.
dit.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_106798694
quote:
4s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 12:54 schreef Boterbartje het volgende:
Maar harder dan 200 doe ik ook niet hoor ;)
Ik ook niet, die rotauto wil niet harder. ;)

Ik wil je trouwens wel ff duidelijk maken dat ik niks tegen jou persoonlijk heb, je bent alleen maar de inspiratiebron geweest voor dit topic. ;)
Je zult best een goede chauffeur zijn maar zo afgeven op lesauto's vond ik nogal overtrokken.
Dus én om de discussie uit het lestopic te halen én omdat ik het op zich wel een leuk onderwerp vind heb ik dit topic geopend.
Meningen genoeg zie je wel. ;)
pi_106798791
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 13:04 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ik ook niet, die rotauto wil niet harder. ;)

Ik wil je trouwens wel ff duidelijk maken dat ik niks tegen jou persoonlijk heb, je bent alleen maar de inspiratiebron geweest voor dit topic. ;)
Je zult best een goede chauffeur zijn maar zo afgeven op lesauto's vond ik nogal overtrokken.
Dus én om de discussie uit het lestopic te halen én omdat ik het op zich wel een leuk onderwerp vind heb ik dit topic geopend.
Meningen genoeg zie je wel. ;)
Ja prima, thanks!
Ja die van mij wil ook al niet harder!
en op het werk is al helemaal triest. die bakwagen is met pedaal tot te grond niet harder dan 135 te krijgen totdat je bult af gaat dan tik die de 140 aan. De caddy draait mooi een 155 of 160 bult af. Maar sowieso wel lawaaierig die oude caddy's, zeker als ze dan 3500 toeren moeten draaien, radio standje hoger haha
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_106800329
Bofkont, mijne wil niet harder dan 89.
pi_106800547
185 in de lesauto, bij 20ste les ofzo. Weet het nog als de dag van gister, echt als een gek het stuur vasthouden :o, maar fuck, wat een gave ervaring.
pi_106800612
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 14:13 schreef koekjestrommel1 het volgende:
185 in de lesauto, bij 20ste les ofzo. Weet het nog als de dag van gister, echt als een gek het stuur vasthouden :o, maar fuck, wat een gave ervaring.
Ik ga dat ook maar eens vragen _O-
pi_106800622
Moet je wel in Duitsland lessen.
pi_106800644
Oh, ja.. :P
  zaterdag 14 januari 2012 @ 14:18:29 #74
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_106800692
Ik blijf weleens voor of achter ze rijden om te kijken hoe ze zitten te zweten. Soms ook wel leuk om te zien op bijvoorbeeld snelwegen, dat je de instructeur ziet zeggen (of lijkt te zeggen) dat hij of zij moet doen wat ik doe qua kijken, richting, snelheid.

Verder laat ik ze met rust en geef ik ze op opritten alle ruimte. En kan ik niet naar links, dan minder ik ruim snelheid (en de rest achter me moet dan mee met mij) zodat ze de snelweg op kunnen.

Heb zelf meegemaakt tijdens m'n examen dat ik de snelweg niet opgelaten werd door een paar mongolen en een stuk vluchtstrook in het verlengde op moest om uiteindelijk in te voegen. Ik ben er niet op gezakt, voor een ander kan het de doodsteek zijn en 160 (?) euro armer.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  zaterdag 14 januari 2012 @ 14:19:55 #75
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_106800732
En ik rij een herrie makende diesel. Dus die gaan soberzo niet zo hard :')
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')