Als je zegt dat je 'consequent' te hard rijd, zeg je dus juist wel dat je het overal doetquote:Op zaterdag 14 januari 2012 06:51 schreef vannelle het volgende:
[..]
Mooi verhaal. maar als ik zeg dat ik consequent te hard rijd wil niet zeggen dat ik overal te hard rij.
Hier ben ik het volledig met je eens, daarom snap ik dan ook niet dat je wel het volgende zegt "140 waar je 120 mag, boejuh.".quote:iedereen die denkt het beter te weten dan de geldende regels.
Dom gelul, neem een pilletje zou ik zeggen.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 00:06 schreef Boterbartje het volgende:
flikker eens op man. hoe erg wil je lessers in bescherming nemen? Als je het lukt om een diesel 3 keer achter elkaar af te laten slaan verdien je eerder een nobelprijs voor groots kneuzigheid en onkunde dan een rijbewijs. hou op te zeuren man, jij valt gelijk in extremen.
Zo rij ik ook en ik vraag me af of die lui in die andere auto's nou zien dat wij vloeiend doorrijden.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 09:54 schreef D0808 het volgende:
Tegenwoordig haal ik mijn kick uit te proberen zo min mogelijk benzine te verslurpen. Ik lach me elke dag weer rot als ik aankomrollen bij een stoplicht, haastige auto's me vlak daarvoor aan alle kanten voorbij rijden die voor het stoplicht tot stilstand komen en op het moment dat ik arriveer het hele zooitje zie optrekken en ik vloeiend doorrij. Je ziet nog net niet de euro's onder die wagens vandaan vallen.
Klopt, shit.........betrapt.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 09:54 schreef D0808 het volgende:
[..]
Als je zegt dat je 'consequent' te hard rijd, zeg je dus juist wel dat je het overal doet.
bull, sensoren zitten biko op 75 meter, en op 80 km wegen soms zelfs het dubbele. Als je op tijd uitrolt, kun je in 99 van de 100 gevallen zo doorrijden zonder een remmetje aan te raken.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 11:57 schreef Boterbartje het volgende:
Ik heb een hekel aan mensen die echt 200 meter voor het stoplicht al remmen en dan rustig doorrollen naar het stoplicht. van te voren gas loslaten en dan rollen ok. maar remmen en dan echt met 10 km per uur door rollen? iedereen moet vol op de rem achter die auto, er is weinig ruimte bij het stoplicht en de sensoren zitten gewoon vooraan in de weg gefreesd, doorrijden hup
Kortom , je geeft het slechte voorbeeld.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 12:09 schreef vannelle het volgende:
Klopt, shit.........betrapt.
Maar alleen als de situatie het toe laat uiteraard.
In combinatie met lessen levert dat trouwens leuke situaties op, maat van me die ook les gaf had een leerling die beweerde dat als hij zijn rbw had alleen maar hard ging rijden.
Hoe hard? Hard, zo hard als ik kan.
Mooi, geef maar eens gas dan. 140, 150 en hij werd steeds ongemakkelijker.
Nee, gas!!!! Jij met je grote moel! 160...........misselijk, wit en trillen, of hij ajb mocht stoppen met gas geven.
Tuurlijk, maar dan graag ook niet meer zeiken dat je later hard wilt rijden, je persoontje kan daar niet tegen.
Eigen ervaring: Tegen 200 km/h blijft het lesbord gewoon zitten, gaat geen kant op.
Enige probleem was de grijns van de smoel van de leerling af te krijgen.
En ja, vrijwel lege snelweg.
Het gaat om het vooruit kijken.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 11:57 schreef Boterbartje het volgende:
Ik heb een hekel aan mensen die echt 200 meter voor het stoplicht al remmen en dan rustig doorrollen naar het stoplicht. van te voren gas loslaten en dan rollen ok. maar remmen en dan echt met 10 km per uur door rollen? iedereen moet vol op de rem achter die auto, er is weinig ruimte bij het stoplicht en de sensoren zitten gewoon vooraan in de weg gefreesd, doorrijden hup
Daggut niet, niks slecht voorbeeld.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 12:17 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Kortom , je geeft het slechte voorbeeld.![]()
Klein pikkie?
Rijden tot de stopstreep.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 12:12 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
bull, sensoren zitten biko op 75 meter, en op 80 km wegen soms zelfs het dubbele. Als je op tijd uitrolt, kun je in 99 van de 100 gevallen zo doorrijden zonder een remmetje aan te raken.
MITS je onder de max rijdt.. Meestal is de looptijd vanaf lus 1 een seconde of 4 - 6...
dit.quote:
Ik ook niet, die rotauto wil niet harder.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 12:54 schreef Boterbartje het volgende:
Maar harder dan 200 doe ik ook niet hoor
Ja prima, thanks!quote:Op zaterdag 14 januari 2012 13:04 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik ook niet, die rotauto wil niet harder.
Ik wil je trouwens wel ff duidelijk maken dat ik niks tegen jou persoonlijk heb, je bent alleen maar de inspiratiebron geweest voor dit topic.
Je zult best een goede chauffeur zijn maar zo afgeven op lesauto's vond ik nogal overtrokken.
Dus én om de discussie uit het lestopic te halen én omdat ik het op zich wel een leuk onderwerp vind heb ik dit topic geopend.
Meningen genoeg zie je wel.
Ik ga dat ook maar eens vragenquote:Op zaterdag 14 januari 2012 14:13 schreef koekjestrommel1 het volgende:
185 in de lesauto, bij 20ste les ofzo. Weet het nog als de dag van gister, echt als een gek het stuur vasthouden, maar fuck, wat een gave ervaring.
Dan vind ik dat je het netjes doet. Zo hoort het, sociaal. Leven en laten leven.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 14:18 schreef Biogarde het volgende:
Ik blijf weleens voor of achter ze rijden om te kijken hoe ze zitten te zweten. Soms ook wel leuk om te zien op bijvoorbeeld snelwegen, dat je de instructeur ziet zeggen (of lijkt te zeggen) dat hij of zij moet doen wat ik doe qua kijken, richting, snelheid.
Verder laat ik ze met rust en geef ik ze op opritten alle ruimte. En kan ik niet naar links, dan minder ik ruim snelheid (en de rest achter me moet dan mee met mij) zodat ze de snelweg op kunnen.
Heb zelf meegemaakt tijdens m'n examen dat ik de snelweg niet opgelaten werd door een paar mongolen en een stuk vluchtstrook in het verlengde op moest om uiteindelijk in te voegen. Ik ben er niet op gezakt, voor een ander kan het de doodsteek zijn en 160 (?) euro armer.
Ik vind het niet kunnenquote:Op zaterdag 14 januari 2012 14:13 schreef koekjestrommel1 het volgende:
185 in de lesauto, bij 20ste les ofzo. Weet het nog als de dag van gister, echt als een gek het stuur vasthouden, maar fuck, wat een gave ervaring.
Klopt, soms is er net voor het verkeerslicht een mogelijkheid tot afslaan, daar is de lus dan op afgesteld, en als je dan niet oprijdt tot de streep denkt hij dat je afgeslagen bent, en kan het even duren tot je groen krijgtquote:
Ja, ik snap waarom er een L op staat en ik houd er ook rekening mee. Mijn rijinstructeur had zelfs een bumpersticker met 'Excuses, u heeft het ook moeten leren'quote:Op vrijdag 13 januari 2012 23:19 schreef vannelle het volgende:
Vraag voor degenen met rijbewijs:
Snappen jullie waarom er een L op het dak staat van een auto?
En zo ja, houden jullie daar ook rekening mee?
Tuurlijk komt het niet altijd goed uit zo'n lesauto voor je. Snap ik wel.
Maar gunnen jullie iemand de kans om het rijden te leren of erger je je dood en ga je lopen stressen achter een lesauto?
Bedenk wel, de instructeur heeft het voor het zeggen in zo'n ding en die laat zich niet opnaaien.
Wie laat zich wel opnaaien door lesauto's?
Dat inderdaadquote:Op zaterdag 14 januari 2012 20:58 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Ja, ik snap waarom er een L op staat en ik houd er ook rekening mee. Mijn rijinstructeur had zelfs een bumpersticker met 'Excuses, u heeft het ook moeten leren'. Net zoals ik rekening houd met kinderen die spelen langs de weg, een hardrijdende BMW op de uiterst linkse baan op de snelweg en een motor die tussen de file door wil. Elke weggebruiker is anders en het is het fijnst als je uit je ervaring enigszins defensief kan rijden en dus rekening kan houden met de rest.
Bij een lesser houdt dat niet in dat ik anders ga rijden, maar ik heb er iets meer begrip voor als het allemaal wat langzamer of aarzelender gaat bij het stoplicht. Ik les nu zelf ook weer (A) en ik vind het zelf ook fijn als mensen aan mij kunnen zien dat ik het nog niet kan en even meedenken. Tuurlijk erger ik me wel eens aan andere weggebruikers, ook aan lessers, maar dat uit zich niet in plakken, lichtsignalen of toeteren, daar heeft niemand wat aan.
eenschquote:Op zondag 15 januari 2012 09:35 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Dat inderdaaden ik was een aantal jaar terug ook zo'n kneus die de lesauto diverse keren liet afslaan (arme auto!). Inmiddels kan ik natuurlijk heel aardig rijden, maar als ik zo'n lesauto zie, geef ik ze altijd de tijd en de ruimte om het ook te doen.
Ik erger me juist altijd aan die stickers, omdat ik me altijd best netjes probeer te gedragen rond lesauto's, maar ik met zo'n sticker toch het gevoel krijg dat ze me alvast beschuldigen van vervelend gedrag. Misschien ben ik de enige, maar ik heb het idee dat die stickers soms juist averechts kunnen werken.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 20:58 schreef -Trinity- het volgende:
Ja, ik snap waarom er een L op staat en ik houd er ook rekening mee. Mijn rijinstructeur had zelfs een bumpersticker met 'Excuses, u heeft het ook moeten leren'. Net zoals ik rekening houd met kinderen die spelen langs de weg, een hardrijdende BMW op de uiterst linkse baan op de snelweg en een motor die tussen de file door wil. Elke weggebruiker is anders en het is het fijnst als je uit je ervaring enigszins defensief kan rijden en dus rekening kan houden met de rest.
Jij gedraagt je heel netjes, maar de lesauto's krijgen met een hoop hufterigheid te maken helaas. Ik zie die stickers niet vaak, maar als ik ze zie, moet ik er altijd wel om lachenquote:Op zondag 15 januari 2012 09:39 schreef Cybje het volgende:
[..]
Ik erger me juist altijd aan die stickers, omdat ik me altijd best netjes probeer te gedragen rond lesauto's, maar ik met zo'n sticker toch het gevoel krijg dat ze me alvast beschuldigen van vervelend gedrag. Misschien ben ik de enige, maar ik heb het idee dat die stickers soms juist averechts kunnen werken.
Maar als je in een lesauto zit en fietsers steken zomaar over waardoor je je helemaal lam schrikt en de rem zowat door de bodem moet drukken om hem net niet te raken is het helemaal niet ideaal.quote:Op zondag 15 januari 2012 10:45 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Als je te voet bent en moet oversteken zijn lesauto's ideaalze stoppen altijd, of je nou voorrang hebt of niet.
Ik moet meestal wel lachen om die stickers eigenlijk, vind het wel grappigquote:Op zondag 15 januari 2012 09:39 schreef Cybje het volgende:
[..]
Ik erger me juist altijd aan die stickers, omdat ik me altijd best netjes probeer te gedragen rond lesauto's, maar ik met zo'n sticker toch het gevoel krijg dat ze me alvast beschuldigen van vervelend gedrag. Misschien ben ik de enige, maar ik heb het idee dat die stickers soms juist averechts kunnen werken.
Ik heb ze nog nooit gezien. Lijkt me wel grappig om te zien, en het is ook gewoon waar in de meeste gevallenquote:Op zondag 15 januari 2012 11:29 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik moet meestal wel lachen om die stickers eigenlijk, vind het wel grappig
Dat doen ze ook bij niet-lesauto's, trouwens - je denkt dat ze wachten, en vervolgens staan ze ineens voor je auto op een afstand die je zelfs stapvoets maar net aan kan remmen. Heb ze goddank nog nooit geraakt, maar vraag me dan altijd af of zo iemand nou gewoon volledig blind, doof en levensmoe is, of echt geen idee heeft van de remweg van een auto en hoeveel schade je aanricht met 1000kg+ tegen iemand zonder bescherming.quote:Op zondag 15 januari 2012 11:12 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Deze fietser stond stil en besloot toen ik nog een paar meter van hem vandaan was nog even over te stekenTuig, ze willen zeker een fikse schadevergoeding als ik hun eenmaal aanrijdt.
De helft van de tijd gedragen fietsers zich sowieso gewoon zwaar irritant in het verkeer. En dan ook nog raar/boos opkijken als het maar net goed gaatquote:Op zondag 15 januari 2012 11:38 schreef JF_ het volgende:
[..]
Dat doen ze ook bij niet-lesauto's, trouwens - je denkt dat ze wachten, en vervolgens staan ze ineens voor je auto op een afstand die je zelfs stapvoets maar net aan kan remmen. Heb ze goddank nog nooit geraakt, maar vraag me dan altijd af of zo iemand nou gewoon volledig blind, doof en levensmoe is, of echt geen idee heeft van de remweg van een auto en hoeveel schade je aanricht met 1000kg+ tegen iemand zonder bescherming.
Dit dus, maar er zijn veel mensen die dat als een soort van traumatische ervaring vér wegdrukken zodra ze dat roze papiertje, of roze gay pasje tegenwoordig, op zak hebben.quote:Op zondag 15 januari 2012 09:35 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Dat inderdaaden ik was een aantal jaar terug ook zo'n kneus die de lesauto diverse keren liet afslaan (arme auto!). Inmiddels kan ik natuurlijk heel aardig rijden, maar als ik zo'n lesauto zie, geef ik ze altijd de tijd en de ruimte om het ook te doen.
Indd,quote:Op zondag 15 januari 2012 11:43 schreef H-D het volgende:
[..]
De helft van de tijd gedragen fietsers zich sowieso gewoon zwaar irritant in het verkeer. En dan ook nog raar/boos opkijken als het maar net goed gaat
Ik zag laatst een voetganger in het donker die over wilde steken (geen voetgangersoversteekplaats oid) en die deed alsof 'ie voor de auto ging springen die langsreed (moeilijk uit te leggen hoe, maar hij stampte met beide voeten op het wegdek, een paar cm verwijderd van de auto zeg maar). Wat voor een mongool ben je dan, ik zou mijn auto uit zijn gestapt om hem een pets te verkopen.quote:Op zondag 15 januari 2012 11:38 schreef JF_ het volgende:
Dat doen ze ook bij niet-lesauto's, trouwens - je denkt dat ze wachten, en vervolgens staan ze ineens voor je auto op een afstand die je zelfs stapvoets maar net aan kan remmen. Heb ze goddank nog nooit geraakt, maar vraag me dan altijd af of zo iemand nou gewoon volledig blind, doof en levensmoe is, of echt geen idee heeft van de remweg van een auto en hoeveel schade je aanricht met 1000kg+ tegen iemand zonder bescherming.
Persoonlijk kan ik wel zeggen dat ik sinds ik mijn rijbewijs ~18 jaar geleden heb gehaald, ik ook een betere fietser ben geworden. Zo wéét ik nu hoe belangrijk een werkende voor- en achterlamp zijn, en dat je met je hand uitsteken veel verwarring kan voorkopen op rotondes en kruispunten.quote:Op zondag 15 januari 2012 11:50 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Indd,
En bij de rotonde niet even richting aangeven zodat het soms nog maar net goed gaat omdat de bestuurder van de auto denkt dat ie rechtdoor kan gaan.
Ik zorg als fietser en hardloper ook altijd voor goede verlichtingquote:Op zondag 15 januari 2012 11:53 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Persoonlijk kan ik wel zeggen dat ik sinds ik mijn rijbewijs ~18 jaar geleden heb gehaald, ik ook een betere fietser ben geworden. Zo wéét ik nu hoe belangrijk een werkende voor- en achterlamp zijn, en dat je met je hand uitsteken veel verwarring kan voorkopen op rotondes en kruispunten.
"Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet" .
Lijkt mij ook een strak plan. Heb het zelf nog nooit gedaan, maar heb wel een keer een Blik op de Weg aflevering gezien waarbij ze heel veel dingen lieten zien van hoe het er vanuit een vrachtwagen uitziet. Dat is echt heel erg leerzaam.quote:Op zondag 15 januari 2012 11:56 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat automobilisten ook verplicht zouden moeten doen, is een ritje meerijden met een vrachtwagen. Zodat ze zo'n voertuig ook beter zouden begrijpen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |