quote:Op donderdag 12 januari 2012 22:35 schreef Iemand het volgende:
Je moet gewoon overal kunnen rijden dus dit is een beetje bullshit dat het ene moeilijker is dan het andere.
Ik lees veel dingen van te druk met optrekken dus zag dit dat niet. Je moet met je snoet om je heen kijken, die pook zit altijd op dezelfde plek en de pedalen ook. je hoeft ECHT NIET naar binnen te kijken welke je moet intrappen of om te schakelen. optrekken gewoon lekker gasje bij en hij slaat je ook niet af. god wat moeilijk weer.
en rij trek alsjeblieft eens wat harder door en 80 is ook de teller op 82 en niet 50 gaan rijden want ik erger me altijd dood aan die lesautotjes
Kan er nog meer posten maar deze meneer heeft duidelijk schijt aan lessers, ze moeten het allemaal maar in 1x goed want anders GGGRRRR, krijg je zijn woede over je heen.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 17:50 schreef Iemand het volgende:
Ik snap iedereen zijn punt wel en ben ook voor de 'leer van je fouten aanpak' maar het heeft denk ik niets met vertrouwen of wat dan ook te maken als jij op een lege rechte 80 weg 40/50 gaat rijden. Dat ben je gewoon debiel of weet je niet waar het gas zit. Of het is het gevolg van de 16,5 jarigen in en auto maar god wat gaat het traag zeg?
Ik erger met trouwens helemaal niet aan leasebakken/ koeriers etc. Ik erger me alleen aan asociaal rijdende mensen. Wat mij betreft is het gewoon VLOT rijden maar volgens de regels. Richting aan geven sowieso, hoe vervelend is dat bij een rotonde als je zelf blijft wachten en hij af gaat?
Wel rijd ik te hard waar dat kan, vooral snelweg 160/170 maar alleen als het niet druk is en veilig.
En voor alle lessers:
Succes MAAR: het gas zit rechts
M'n zusje, die ging vandaag een Focus zitten opdrukken omdat ie niet genoeg doorkarde. Ik vind het maar kansloos, iedereen moet het leren en niet iedereen heeft het gelijk onder de knie. Zolang ze niet op me inrijden ga ik er niet kwaad om worden zodra ze even in de weg lopen.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 23:19 schreef vannelle het volgende:
Wie laat zich wel opnaaien door lesauto's?
Loser?quote:Op vrijdag 13 januari 2012 23:19 schreef vannelle het volgende:
Snappen jullie waarom er een L op het dak staat van een auto?
We hebben het over dezelfde en we denken hetzelfde.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 23:35 schreef IemandNiemand het volgende:
Die gast in dat topic over de wegwerkzaamheden, hoe hij er 'wel even voorbij rijdt' die heeft echt geen benul.
JUIST, in het weekend moet je ook langzamer rijden omdat JUIST in het weekend daar ook mensen bezig kunnen zijn. Los van het wegdek die instabiel is etc.. die borden staan er niet voor niks
Wat een droplul.
Psies mijn punt, dank je.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 23:33 schreef strontboer het volgende:
Alsof de personen, die lesauto's haten, gelijk perfect reden toen ze net waren begonnen met lessenIedereen moet het leren. Heb gewoon een beetje begrip voor lessers
Laat me raden, jij was in 1x geslaagd?quote:Op vrijdag 13 januari 2012 23:39 schreef Av- het volgende:
[..]
Loser?
Ik heb doorgaans veel geduld met lesauto's, maar als zo'n kneus het voor elkaar krijgt om z'n (diesel) auto 3 keer voor het stoplicht af te laten slaan, waardoor het licht weer op rood springt, mag die wat mij betreft weer de fiets pakken en auto rijden laten voor wat het is. Probeer het over 5 jaar nog eens.
Oh ja, van die types die om het hardst beweren dat ze in acht lessen geslaagd waren en totaal niet kunnen begrijpen dat sommigen een les of 40 nodig hebben. Schattig.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 23:46 schreef vannelle het volgende:
[..]
Psies mijn punt, dank je.
Ergste vind ik nog dat zodra het papiertje binnen is de minachting begint.
"Goh, ik was veel sneller, ik kon dat veel beter. Als je gezakt bent ben je een rbw gewoon niet waard."
Yuk.
Ik had met mijn vrachtwagen rijlessen ook eens iets moois meegemaakt met mijn rijinstructeur. We reden bibo op een gelijkwaardige kruising af met aan alle straten een vluchtheuvel tussen de rijbanen. Voor ons (waar we heen wilde) was een loonwerker bezig (rijdende afzetting) en het leek erop dat hij voorlopig niet klaar zou zijn op de plek waar hij stond. Hij stond precies bij de vluchtheuvel stil waar wij langs wilde. We moesten dus aan de andere kant van de vluchtheuvel erlangs.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 23:40 schreef vannelle het volgende:
Kee, 1e reacties zijn binnen, thanks.
ik ga er een schepje bovenop doen.
Toen ik nog instructeur was reed ik ooit eens met een leerlinge op een dijkweggetje, boven de geldende Vmax trouwens.
Vrachtwagen achter ons, duwen, duwen en nog eens duwen.
Ik vroeg de leerlinge om te stoppen, volgens haar kon dat niet want die vrachtwagen zit er dicht achter.
Psies, daarom juist. Zet maar ff stil
flikker eens op man. hoe erg wil je lessers in bescherming nemen? Als je het lukt om een diesel 3 keer achter elkaar af te laten slaan verdien je eerder een nobelprijs voor groots kneuzigheid en onkunde dan een rijbewijs. hou op te zeuren man, jij valt gelijk in extremen.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 23:49 schreef vannelle het volgende:
[..]
Laat me raden, jij was in 1x geslaagd?
Weet het wel zeker, het is dat óf je hebt geen rijbewijs.
Of niks geleerd van je lessen, dat kan natuurlijk ook.
Je lessen gingen namelijk niet alleen over voertuigbeheersing maar ook over een sociale opstelling in het verkeer.
Mijn sociale vaardigheden in het verkeer zijn uitmuntend al zeg ik het zelf.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 23:49 schreef vannelle het volgende:
[..]
Laat me raden, jij was in 1x geslaagd?
Weet het wel zeker, het is dat óf je hebt geen rijbewijs.
Of niks geleerd van je lessen, dat kan natuurlijk ook.
Je lessen gingen namelijk niet alleen over voertuigbeheersing maar ook over een sociale opstelling in het verkeer.
quote:Op zaterdag 14 januari 2012 00:06 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
flikker eens op man. hoe erg wil je lessers in bescherming nemen? Als je het lukt om een diesel 3 keer achter elkaar af te laten slaan verdien je eerder een nobelprijs voor groots kneuzigheid en onkunde dan een rijbewijs. hou op te zeuren man, jij valt gelijk in extremen.
Erger je je aan lessers?
In jou opzicht gebeurt er dan dit: je snijdt ze af, je kleeft aan de bumpers, je jaagt ze op, je toetert, je haalt asociaal in, alles.
Trek die laskap van je kop man, vervelende trage lessers kan je je inderdaad aan ergeren. dat doe ik ook. MAAR ik blijf er netjes achter, houd afstand totdat er een mogelijkheid ontstaat om die te passeren. EN JA IK RIJD TE HARD! wel veilig natuurlijk
En tevens dat als iemand eens commentaar levert hij gelijk: z'n rijbewijs in 1x heeft gehaald, of er geen heeft. godsie man. in 1x halen zou de norm moeten zijn ipv 'ach hij heeft hem in 1x gehaald hoor'
Boterbart out.
Doe eens iets fantastisch?quote:Boterbartje
Chillen is echt fantastisch!
hehe korte beschrijving eerste les:quote:Op zaterdag 14 januari 2012 00:13 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
[..]
Doe eens iets fantastisch? [ afbeelding ]
Jouw eerste les ging helemaal perfect? meteen de openbare weg op en nooit af laten slaan? geloof ik geen kont van
He hoi, jij ook hier?quote:Op zaterdag 14 januari 2012 00:06 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
flikker eens op man. hoe erg wil je lessers in bescherming nemen? Als je het lukt om een diesel 3 keer achter elkaar af te laten slaan verdien je eerder een nobelprijs voor groots kneuzigheid en onkunde dan een rijbewijs. hou op te zeuren man, jij valt gelijk in extremen.
rustig jongen, ik rij ook consequent te hard en ja, veilig.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 00:06 schreef Boterbartje het volgende:
[..]Erger je je aan lessers?
In jou opzicht gebeurt er dan dit: je snijdt ze af, je kleeft aan de bumpers, je jaagt ze op, je toetert, je haalt asociaal in, alles.
Trek die laskap van je kop man, vervelende trage lessers kan je je inderdaad aan ergeren. dat doe ik ook. MAAR ik blijf er netjes achter, houd afstand totdat er een mogelijkheid ontstaat om die te passeren. EN JA IK RIJD TE HARD! wel veilig natuurlijk
1x is niet de norm en dat weet je zelf ook wel, 3 "normale" pogingen is de norm. 3!quote:Op zaterdag 14 januari 2012 00:06 schreef Boterbartje het volgende:
[..]En tevens dat als iemand eens commentaar levert hij gelijk: z'n rijbewijs in 1x heeft gehaald, of er geen heeft. godsie man. in 1x halen zou de norm moeten zijn ipv 'ach hij heeft hem in 1x gehaald hoor'
Ik heb mijn rijbewijs in 6 dagen gehaald, en een kameraad van mij heeft er 4x overgedaan.quote:1x is niet de norm en dat weet je zelf ook wel, 3 "normale" pogingen is de norm. 3!
Nou ja, norm.......maximum.
Vind het knap van je dat je het in 1x hebt gedaan maar doe nou niet alsof je alles weet.
Trouwens, mag ook wel.
Compromis, doe nou niet alsof je beter bent dan de rest en iedereen die jouw gemiddelde niet haalt is waardeloos.
Doe dát gewoon maar niet meer.
Ik wil je anders wel eens objectief (nadruk op OBJECTIEF) een examen af willen nemen tegen de geldende CBR normen en daarna kunnen we verder praten.
Had zeker met je asociale gedrag te maken?quote:Op zaterdag 14 januari 2012 00:25 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
toen mocht ik niet meer lessen van ouders omdat ik geschorst werd op school
Zijn ook verschillende opleidingstrajecten geweest zo te horen.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 00:42 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Ik heb mijn rijbewijs in 6 dagen gehaald, en een kameraad van mij heeft er 4x overgedaan.
Maar ik moet toegeven dat hij direct na het examen beter kon rijden dan ik net na het examen, dus dat zegt inderdaad helemaal niets.
Nou dan heb je ws een beetje aanleg gehad, of gewoon heel erg mazzel. Wat imo nog steeds niet rechtvaardigt dat je je zo opstelt tov andere lessers die je onderweg tegenkomt. Omdat jij het zomaar ineens kon en wel helemaal in één keer geslaagd bent, kunnen anderen daar misschien wel wat meer moeite mee hebben.. sowieso iemand beoordelen op het laten afslaan van een auto, vind ik nogal dom.. er staat zoals gezegd een grote L op die auto, alleen staat er nooit op of degene die rijdt aan les 1 of les 50 bezig is. Geef die mensen gewoon de ruimte, haal eens diep adem en betracht wat geduld.. mensen met haast hebben vast ook wel eens zitten zuchten toen jij nog niet echt de slag te pakken had.. deal with it..quote:Op zaterdag 14 januari 2012 00:25 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
hehe korte beschrijving eerste les:
heb je eerder gereden? nee
dit is gas rem koppeling, zet maar in z'n 1
koppeling op, gas bij
nou toen gelijk provenciale weg op
1 kilometer rijden moest ik zelf remmen
en niet afgeslagen
en aan het einde van de les deed ik alles qua besturen
les erop spiegels
toen mocht ik niet meer lessen van ouders omdat ik geschorst werd op school
vervolgens weer gelest, geen TTT gedaan
examen was 20 minuutjes en toen was ik al terug; gefeliciteerd en hop naar huis feestje geven.
dat was het
Enige keer dat mij is afgeslagen was denk ik toen ik de handrem nog op de bakwagen had staan en te weinig gas bij. Normaal rijd die namelijk niet weg maar omdat te weinig gas sloeg die ook af.
Ik had ook alles kunnen verzamelen en mensen bij naam noemen.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 00:57 schreef Anne het volgende:
Wat een ontzettend flauwe OP. Van nul af aan willen beginnen, maar wel vóór dat zinnetje nog even wat quotes bij elkaar rapen van iemand anders.
ik doe dat ook. Alleen wat ik nou aan probeer te kaarten is dat het de afgelopen tijd juist erger is dwz langzamer, overal traag rijdende auto's en weet niet wat. Ik vraag me af of dat gerelateerd is aan dat 16,5 rijden. Maarja ik ben ondertussen ook al de asociale rijder en ditdat.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 00:59 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nou dan heb je ws een beetje aanleg gehad, of gewoon heel erg mazzel. Wat imo nog steeds niet rechtvaardigt dat je je zo opstelt tov andere lessers die je onderweg tegenkomt. Omdat jij het zomaar ineens kon en wel helemaal in één keer geslaagd bent, kunnen anderen daar misschien wel wat meer moeite mee hebben.. sowieso iemand beoordelen op het laten afslaan van een auto, vind ik nogal dom.. er staat zoals gezegd een grote L op die auto, alleen staat er nooit op of degene die rijdt aan les 1 of les 50 bezig is. Geef die mensen gewoon de ruimte, haal eens diep adem en betracht wat geduld.. mensen met haast hebben vast ook wel eens zitten zuchten toen jij nog niet echt de slag te pakken had.. deal with it..
Je begrijpt me niet helemaal denk ik.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 01:01 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik had ook alles kunnen verzamelen en mensen bij naam noemen.
Zonder dat gedaan te hebben loopt de discussie nou ook, had ik echt man en paard moeten noemen dan?
Wil dat best alsnog doen als je daar prijs op stelt
Nee Bart, je bent niet de asociale rijder en ditdat.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 01:02 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
ik doe dat ook. Alleen wat ik nou aan probeer te kaarten is dat het de afgelopen tijd juist erger is dwz langzamer, overal traag rijdende auto's en weet niet wat. Ik vraag me af of dat gerelateerd is aan dat 16,5 rijden. Maarja ik ben ondertussen ook al de asociale rijder en ditdat.
Ik denk, dat tegenwoordig het 'nieuwe rijden' wordt aangeleerd, en dat is idd redelijk mak aan.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 01:02 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
ik doe dat ook. Alleen wat ik nou aan probeer te kaarten is dat het de afgelopen tijd juist erger is dwz langzamer, overal traag rijdende auto's en weet niet wat. Ik vraag me af of dat gerelateerd is aan dat 16,5 rijden. Maarja ik ben ondertussen ook al de asociale rijder en ditdat.
* Anne beaamt.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 01:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Het valt mij overigens ook op dat de gemiddelde snelheid in het verkeer wat is gedaald, ik weet bijna zeker dat dat met de brandstofprijzen te maken heeft, ik rijd zelf ook een stuk rustiger als ik altijd heb gedaan, domweg omdat mijn tank dan 50 km langer meegaat![]()
Je weet zelf ook wel dat dit topic is begonnen nav een ander topic.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 01:04 schreef Anne het volgende:
[..]
Je begrijpt me niet helemaal denk ik.
Als je van 0 af aan had willen beginnen had je die quotes cq. mening van een ander er ook niet in hoeven zetten.
Maar daar hoeven we wmb geen discussie over te voeren of iets aan te veranderen, ik geef alleen mijn mening.
Gelezen en gelijk, zeker wat groot licht betreft.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 01:14 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ja, ik heb mijn theorie en mijn praktijk in 1 keer gehaald en had van mijn pakket des tijds nog wel wat lessen over. Ja, ik heb wel eens zoiets: He, weer zo'n kutding voor me, maar dat is voornamelijk als ik wil opschieten o.i.d. en inderaad ja, het ergert mij wel eens dat lesautos links voorsorteren en vervolgens eerst door 6 mensen rechts ingehaald worden voordat, maar dat ergert mij bij normale weggebruikers ook.
Ik heb, vind ik, met lesautos over het algemeen meer geduld ja. Echter, ik ga ze niet overal voorrang verlenen terwijl ze dat niet hebben. Mijn eerste lessen gingen op zich wel goed, in latere lessen heb ik veel grotere fouten gemaakt. Dat het begin zo goed ging, komt wellicht doordat ik als 14 jarige op trekkers reed en op mijn 17e nog op een paar flinke motorschoppen heb gereden, maar dat ter zijde.
Ja, een leswagen die mij met grootlicht tegemoet komt, krijgt het terug ook, maar ook dat geldt voor andere weggebruikers. Nu kan dat gezien worden als leswagen pesten, maar m.i. is dat normaal weggedrag en maak ik geen onderscheid tussen leswagens en ander verkeer, dat is de bedoeling toch?
Ik rijd veel in het donker en dan is groot licht inderdaad reuze handig, maar zet het wel af als je tegenliggers hebt.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 01:17 schreef vannelle het volgende:
[..]
Gelezen en gelijk, zeker wat groot licht betreft.
En ja, was serieus.
Kwam ie van achter je, kwam ie tegemoet of wou die waarschuwen voor nog een filtse?quote:Op zaterdag 14 januari 2012 01:21 schreef Boterbartje het volgende:
Vandaag kreeg ik lichtsignalen van een Duitser. weet nog steeds niet waarom
tegemoet, geen flitser gezien, zelf alleen dimlichten, netjes op snelheid ik heb geen ideequote:Op zaterdag 14 januari 2012 01:22 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Kwam ie van achter je, kwam ie tegemoet of wou die waarschuwen voor nog een filtse?
Men, ik ga er niet eens meer op in. Hopeloos zoals altijd.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 01:15 schreef vannelle het volgende:
[..]
Je weet zelf ook wel dat dit topic is begonnen nav een ander topic.
Juist om het daar ontopic te houden. Hier ook graag, ook al zeg je dat je alleen je mening maar geeft en dat dat er verder niet toe doet (@SD, deze kopieer ik voor je) werp je toch je schaduw over het onderwerp.
Als mod moet je ingrijpen wanneer nodig en dat doe je goed.
Soms moet je even afstand houden zoals nu. Tuurlijk mag een reactie wel maar het zou fijn zijn als je eerst ff inleest.
Als je dat had gedaan had je ook gezien dat ik hem in het rbw topic de kans heb gegeven zelf een topic te openen.
Zelfs in overleg met SD. Godver, hoe ver zitten jullie van elkaar?
Dus nee, NIET verkeerd. Gewaarschuwd, overleg gehad en daarna topiv geopend.
Dat jij dat niet weet is niet mijn fout.
Zitten klooien met richting aangeven, en dat blauwe lampie niet gezien denk ik; overkomt mij ook wel eensquote:Op zaterdag 14 januari 2012 01:31 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
tegemoet, geen flitser gezien, zelf alleen dimlichten, netjes op snelheid ik heb geen idee
Veilig te hard rijden bestaat niet. Het menselijke lichaam is er op gebouwd om ten hoogste klappen van 20km/u op te kunnen vangen, alles daarboven is per definitie al onveilig. Dus zelfs bij het aanhouden van de vmax ben je al onveilig bezig, laat staan die te overschrijden met tientallen procenten. Dat auto's tegenwoordig steeds beter in staat zijn om onze fragiele lichaampjes heel te houden is fijn maar bij elke km snelheidsverhoging neemt dat snel af.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 00:33 schreef vannelle het volgende:
ik rij ook consequent te hard en ja, veilig.
Ik heb er dan altijd gewoon schijt aan.quote:Ik weet zelf hoe opgejaagd ik me voel als er iemand zit te kleven terwijl je gewoon de juiste snelheid rijdt..
Hoezo zoals altijd?quote:Op zaterdag 14 januari 2012 01:40 schreef Anne het volgende:
een onderwerp apart
[..]
Men, ik ga er niet eens meer op in. Hopeloos zoals altijd.
Mooi verhaal. maar als ik zeg dat ik consequent te hard rijd wil niet zeggen dat ik overal te hard rij.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 02:35 schreef D0808 het volgende:
[..]
Veilig te hard rijden bestaat niet. Het menselijke lichaam is er op gebouwd om ten hoogste klappen van 20km/u op te kunnen vangen, alles daarboven is per definitie al onveilig. Dus zelfs bij het aanhouden van de vmax ben je al onveilig bezig, laat staan die te overschrijden met tientallen procenten. Dat auto's tegenwoordig steeds beter in staat zijn om onze fragiele lichaampjes heel te houden is fijn maar bij elke km snelheidsverhoging neemt dat snel af.
Buiten het feit dat we niet al te grote klappen kunnen incasseren zijn onze reflexen ook eigenlijk niet ingesteld op hoge snelheden, ons brein speelt simpelweg een spelletje met ons.
Jij neemt voor het gemak aan dat je veilig te hard rijd, maar heb je er wel eens over nagedacht hoe andere mensen op de weg daarop reageren? Oma van 65 reageert nl. niet meer zo snel bij het invoegen als er een pipo aan komt zeilen met 160, en ook de lesser kan onverwacht behoorlijk verrast worden als hij in zijn spiegel een stipje ziet en op het moment dat hij wil invoegen dat stipje ineens zijn hele spiegel beslaat.
Euh... meen je dit serieus?quote:Op zaterdag 14 januari 2012 00:06 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
flikker eens op man. hoe erg wil je lessers in bescherming nemen? Als je het lukt om een diesel 3 keer achter elkaar af te laten slaan verdien je eerder een nobelprijs voor groots kneuzigheid en onkunde dan een rijbewijs. hou op te zeuren man, jij valt gelijk in extremen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |