Ik heb zelf een flink aantal keren meegereden, en sindsdien begrijp ik veel beter hoeveel ruimte zo'n ding nodig heeft. Een volle tankwagen heeft een langere remweg, en dat hebben veel mensen gewoon niet door. Ik ook niet, moet ik zeggen, voor ik eens meegereden had.quote:Op zondag 15 januari 2012 12:08 schreef Cybje het volgende:
[..]
Lijkt mij ook een strak plan. Heb het zelf nog nooit gedaan, maar heb wel een keer een Blik op de Weg aflevering gezien waarbij ze heel veel dingen lieten zien van hoe het er vanuit een vrachtwagen uitziet. Dat is echt heel erg leerzaam.
In Friesland en Groningen heb je die wegen nietquote:Op zondag 15 januari 2012 12:13 schreef OEM het volgende:
M'n ouders wonen in een straat waar het hele lokale rijinstructeursgilde komt straatje keren. De eerste 2 keer wacht je rustig tot ze uitgekeerd zijn, daarna frommel je je auto er gewoon tussen door.
Ik verbaas me ook steeds meer over hoe vaak je lesauto's kilometerslang op de middelste rijstrook (op een autosnelweg met 3 rijstroken) ziet blijven hangen.
Inderdaad. Vind een niet-lesser die altijd en overal te langzaam rijdt en geen overzicht meer heeft( sommige bejaarden bijv.) en daardoor idiote (gevaarlijke) acties uithaalt 10x erger dan een lesser. Ook omdat je er bij een lesser op berekend bent maar bij iemand die z'n rijbewijs al heeft niet.quote:Op zondag 15 januari 2012 22:34 schreef Mariposas het volgende:
Ik heb zelden last van lesauto's, vind ze over het algemeen best goed rijden, en zelden te langzaam. Heb meer last van niet-lesauto's, die asociaal rijgedrag vertonen. Vind ik hinderlijker dan lesauto's die minder snel optrekken of iets langzamer rijden.
Tijdens mijn lesperiode heb ik ook regelmatig meegemaakt dat een auto achter mij direct toeterde terwijl tot twee keer toe de motor uitviel. Hoe triest ben je dan, alsof je voor de lol die auto laat afslaan. Als beginnende bestuurder ben je vaak onzeker en ik wilde ander verkeer vooral niet tot last zijn. Waar ook overigens bij mijn lessen altijd nadruk op werd gelegd, meegaan met het verkeer en niet hinderen. Dus aangegeven snelheid rijden, vlot snelheid maken, niet links blijven hangen en altijd rechts voorsorteren bij stoplicht. Instructeur heeft overigens altijd benadrukt dat je je vooral niet moet laten opfokken door storend rijgedrag van anderen.
Je anticipeert op een lesauto anders dan op een nieuwe Fünfer toch? Das normaal lijkt me:pquote:Op zondag 15 januari 2012 23:08 schreef Pizza_Boom het volgende:
Daar ga je de fout in. Je verwacht iets en verwachtingspatronen zijn, bijv. in het verkeer, erg gevaarlijk.
Meestal moeten de bestuurders van nieuwe 5-series op anderen anticiperenquote:Op zondag 15 januari 2012 23:10 schreef H-D het volgende:
[..]
Je anticipeert op een lesauto anders dan op een nieuwe Fünfer toch? Das normaal lijkt me:p
Haha inderdaadquote:Op zondag 15 januari 2012 23:23 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Meestal moeten de bestuurders van nieuwe 5-series op anderen anticiperen
Haha, ik mocht 2 dagen na het halen van mijn rijbewijs ( in lwd) mijn vader naar schiphol brengen in de spits, dat was wel een eye-opener..quote:Op zondag 15 januari 2012 12:15 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
In Friesland en Groningen heb je die wegen nietBen één keertje langs zwolle gekomen en daar had je geloof ik wel van die banen. Het verkeer daar was echt heel druk, drukker dan ik in Friesland en Groningen meemaak.. Begon em toen ook wel te knijpen, ookal had ik mijn rijbewijs toen al.
Sowiso is het leuk als je van buiten de Randstad eens naar de Randstad moet. Voor Randstad (spits) normen veel afstand is ver buiten de Randstad bijna kleven.quote:Op maandag 16 januari 2012 09:30 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Haha, ik mocht 2 dagen na het halen van mijn rijbewijs ( in lwd) mijn vader naar schiphol brengen in de spits, dat was wel een eye-opener..
Mijn instructeur verwoordde het mooi.quote:Op donderdag 19 januari 2012 18:02 schreef PeeJay1980 het volgende:
Moet altijd wel even gniffelen als er een lesauto voor mij staat en de leerling laat de auto afslaan als het licht op groen gaat. Ik zie direct voor mij hoe die leerling met zweterige handen en klotsende oksels de auto opnieuw start en probeert weg te rijden zonder de auto af te laten slaan.
Ze krijgen van mij de ruimte, iedereen moet leren.
Heb wel een hekel aan lessers die bij het zakken op het examen de schuld aan de examinator geven. En vaak gevolgd met 'en de 2e keer toen ik wel slaagde, reed ik veel slechter'
quote:Op donderdag 19 januari 2012 18:21 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Sowiso is het leuk als je van buiten de Randstad eens naar de Randstad moet. Voor Randstad (spits) normen veel afstand is ver buiten de Randstad bijna kleven.
Godver, ik spuugde mijn drinken ook haast over mijn toetsenbord heen bij het lezen van die post.quote:Op donderdag 19 januari 2012 21:55 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Wat een zielig beperkte geest ben jij zeg, de A1 en A35 in het oosten van het land staan ook gewoon vol met files in de spits.
Gast leef niet zo in je eigen wereldje
Ja, vaak zat. Valt me alleen op dat de afstand die ik buiten de Randstad kan houden, in de Randstad vaak alweer gehalveerd is doordat er een ander is die hem ertussen plakt.quote:Op donderdag 19 januari 2012 21:57 schreef Anne het volgende:
[..]
Godver, ik spuugde mijn drinken ook haast over mijn toetsenbord heen bij het lezen van die post.![]()
. Kom je wel eens buiten de randstad, Pizza_Boompje?
Probeer anders een de A50 tussen Grijsoord en Valkenburgquote:Op donderdag 19 januari 2012 21:55 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Wat een zielig beperkte geest ben jij zeg, de A1 en A35 in het oosten van het land staan ook gewoon vol met files in de spits.
Gast leef niet zo in je eigen wereldje
Mistlamp achter.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 03:01 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Ik heb er dan altijd gewoon schijt aan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar heb je wel gelijk in, maar het gaat om het asociale gedrag dat andere mensen vertonen. Zij gaan toch ook niet bumperkleven, toeteren als iemand iets te laat optrekt bij de verkeerslichten, de middelvinger opsteken als iemand je over het hoofd ziet etc etc. bij andere mensen die al wel hun rijbewijs hebben gehaald?quote:Op zaterdag 21 januari 2012 23:16 schreef stefkee3 het volgende:
Om kort en bondig te antwoorden: NEE.
En waarom niet, dat zal ik even toelichten.
Stel je bent bezig met lessen, alle auto's om je heen houden rekening met je, MAAR dan, je hebt je rijbewijs, en gaat voor de eerste keer (met papa/mama's) auto rijden, en ineens houdt niemand meer rekening met je
DAN kom je van een koude kermis thuis...
(dan moet ik er wel bij zeggen dat ik niet extreem asociaal rijd, met of zonder lesauto's in de buurt)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |