abonnement Unibet Coolblue
  zondag 8 januari 2012 @ 23:15:23 #1
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_106584743
Sherlock is een Britse driedelige tv-serie, gecreëerd door Steven Moffat (Doctor Who, Jekyll, Coupling) en Mark Gatiss (The League of Gentlemen, Doctor Who). De serie is een moderne vertelling van de Sherlock Holmes-verhalen van Arthur Conan Doyle, met Benedict Cumberbatch als Holmes en Martin Freeman (The Office, The Hitchhiker's Guide to the Galaxy) als Dr. John Watson. Hun huisbaas Mrs Hudson wordt gespeeld door Una Stubbs en Inspector Lestrade door Rupert Graves. Mark Gatiss speelt Holmes' broer Mycroft.



De iconische details van Conan Doyle's originele boeken zijn overheid gebleven in de serie: Holmes en Watson wonen op het bekende adres 221b Baker Street in London, ze hebben dezelfde naam en ergens wacht aartsvijand Moriarty op hen. De serie speelt echter in hedendaags London.

Steven Moffat: "Conan Doyle's stories were never about frock coats and gas light; they're about brilliant detection, dreadful villains and blood-curdling crimes – and frankly, to hell with the crinoline. Other detectives have cases, Sherlock Holmes has adventures, and that's what matters."

De BBC is afgelopen zondag begonnen met de eerste aflevering, en de tweede en derde aflevering staan voor respectievelijk aanstaande en volgende week zondag op het programma.

Verder lezen (en bronnen voor bovenstaande):

» Programma-informatie van de BBC
» The Science of Deduction (website van Sherlock Holmes)
» Dr John Watson's Blog
» Programmapagina op FOK!
» Wikipedia

Vorige topics
[UK] Sherlock (BBC)
  zondag 8 januari 2012 @ 23:17:00 #2
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_106584839
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 23:05 schreef Breuls het volgende:
Hoe meer ik van Sherlock zie, in deze serie en in de Guy Ritchie films, hoe meer ik zie hoe Gregory House en James Wilson zijn gemodelleerd naar Holmes en Watson. Viel vandaag ook weer op in een paar scènes tussen Sherlock en John, die zouden zo uit House kunnen komen.
Nu je het zegt geef ik je volledig gelijk, je zou zelfs kunnen zeggen dat House de medische versie van Sherlock is eigenlijk.
pi_106585092
Nieuwe topic niet gelinkt? :(

En ik dacht dat het algemeen bekend was dat de makers van House zich hadden laten inspireren door Sherlock Holmes.
  Admin zondag 8 januari 2012 @ 23:22:27 #4
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_106585166
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 23:17 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Nu je het zegt geef ik je volledig gelijk, je zou zelfs kunnen zeggen dat House de medische versie van Sherlock is eigenlijk.
Oh dat is ook zo. House is gebaseerd op Holmes (homes, house...). Woont ook op 221b enzo. Maar het is dus ook goed te zien als kijker. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zondag 8 januari 2012 @ 23:24:03 #5
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_106585267
Wat ik zelf gemist heb is hoe Moriarity op het eind opeens in een cel kan zitten.
Ik mistte de link met het verdere verhaal maar dat zal volgende week vast wel duidelijk worden gemaakt.

dikke spoiler over aflevering 3 en seizoen 3:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 8 januari 2012 @ 23:25:32 #6
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_106585367
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 23:21 schreef lunapuella het volgende:
Nieuwe topic niet gelinkt? :(

En ik dacht dat het algemeen bekend was dat de makers van House zich hadden laten inspireren door Sherlock Holmes.
Ik had wel op nieuw deel openen geklikt.. vaag

en ik wist verder niet dat House erop geïnspireerd was, toch leuk om daar zo eindelijjk achter te komen.
  zondag 8 januari 2012 @ 23:29:14 #7
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_106585592
Wat een prachtig uitvergroot stripverhaal blijft het toch. Mwet briljante opnames en trucs.

Overigens viel mij deze gelijkenis nogal op:
Russel Tovey


en
Joran van der Sloot:


;)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_106585618
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 23:24 schreef SiGNe het volgende:
Wat ik zelf gemist heb is hoe Moriarity op het eind opeens in een cel kan zitten.
Ik mistte de link met het verdere verhaal maar dat zal volgende week vast wel duidelijk worden gemaakt.

dikke spoiler over aflevering 3 en seizoen 3:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_106585620
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 23:24 schreef SiGNe het volgende:
Wat ik zelf gemist heb is hoe Moriarity op het eind opeens in een cel kan zitten.
Ik mistte de link met het verdere verhaal maar dat zal volgende week vast wel duidelijk worden gemaakt.

dikke spoiler over aflevering 3 en seizoen 3:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zeg kerel met je spoiler :P lees de boeken even of op zijn minst een wiki :P

plus ze kunnen altijd doen net als watson: zo terug kijkend
verhalen die al gebeurd zijn maar die watson eerst nog niet kon schrijven
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  zondag 8 januari 2012 @ 23:36:45 #10
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_106585988
Epic.
Ik ga naar huis.
  zondag 8 januari 2012 @ 23:41:42 #11
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_106586211
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 23:29 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Zeg kerel met je spoiler :P lees de boeken even of op zijn minst een wiki :P

plus ze kunnen altijd doen net als watson: zo terug kijkend
verhalen die al gebeurd zijn maar die watson eerst nog niet kon schrijven
Ik wist het zelf nog niet, wel even een wiki over gelezen net.
Ik ben zelf niet heel bekend met de echte Sherlock Holmes verhalen, ben helaas te snel afgeleid om boeken te lezen dus moet het met films en series doen.
pi_106586365
sherlock holmes zijn allemaal relatief korte verhalen

en sorry maar ik vind dat een beetje een lame excuus
dan lees je toch 6 keer per dag een bladzijde
dan doe je wel ff over een boek maar toch
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  Admin zondag 8 januari 2012 @ 23:46:21 #13
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_106586445
De titel van de derde aflevering verwijst naar The Final Problem, het boek waarin Holmes aan zijn einde kwam. Alleen kwam-ie daarna weer tot leven (dus was niet echt dood). De situatie kwam ook voor in de huidige Holmes film, waarin zijn dood ook opgelost wordt.

Wat we eerder hebben gezien zegt dus niet persé iets over wat we volgende week gaan zien. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin zondag 8 januari 2012 @ 23:47:18 #14
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_106586499
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 23:44 schreef rhubarbje het volgende:
sherlock holmes zijn allemaal relatief korte verhalen

en sorry maar ik vind dat een beetje een lame excuus
dan lees je toch 6 keer per dag een bladzijde
dan doe je wel ff over een boek maar toch
Da's niet leuk, steeds een kort stukje. Maar ik heb een paar boeken op m'n telefoon en dat leest eigenlijk prima. Kun je af en toe ergens een stukje lezen. Vanmiddag in de bios nog gedaan, wachtend op de film. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  maandag 9 januari 2012 @ 08:42:25 #15
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_106592347
Topic mag best gekoppeld worden heur... O-)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_106593023
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 23:41 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Ik wist het zelf nog niet, wel even een wiki over gelezen net.
Ik ben zelf niet heel bekend met de echte Sherlock Holmes verhalen, ben helaas te snel afgeleid om boeken te lezen dus moet het met films en series doen.
lol wut? Op 4 grote verhalen na bestaat het SH oeuvre vooral uit vele korte verhalen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_106593161
In vergelijking met vorige week vond ik hem toch wel wat minder. Maar desondanks een goed verhaal! Al begon het wel al snel te dagen dat het iets hallucinerends was toen die gozer elke keer van die flashes begon te krijgen. Maar de ontknoping was er niet minder om ^O^
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
pi_106594166
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 09:42 schreef DaFrenk het volgende:
In vergelijking met vorige week vond ik hem toch wel wat minder. Maar desondanks een goed verhaal! Al begon het wel al snel te dagen dat het iets hallucinerends was toen die gozer elke keer van die flashes begon te krijgen. Maar de ontknoping was er niet minder om ^O^
Ja, dat had ik ook redelijk snel door. Maar vond het hier minder storend dan bij A Study in Pink, omdat Sherlock gedrogeerd was en ik niet, en omdat later bleek dat hij het al eerder doorhad (experimentje met Watson). Bij ASIP had hij niet zo'n excuus. ;)
  Jubileum moderator maandag 9 januari 2012 @ 10:53:47 #19
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_106594615
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 23:21 schreef lunapuella het volgende:

En ik dacht dat het algemeen bekend was dat de makers van House zich hadden laten inspireren door Sherlock Holmes.
:o Niet overal bekend dus...

Ik vind dit een geniale serie, House ook trouwens.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_106594728
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 09:42 schreef DaFrenk het volgende:
In vergelijking met vorige week vond ik hem toch wel wat minder. Maar desondanks een goed verhaal! Al begon het wel al snel te dagen dat het iets hallucinerends was toen die gozer elke keer van die flashes begon te krijgen. Maar de ontknoping was er niet minder om ^O^
Wat daggie wat? Dat het een echte hellehond was? Zelfs in het originele verhaal was het een gewone hond die bewerkt was met fosfor om hem 's nachts een angstaanjagend uiterlijk te geven.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_106594898
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 10:57 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Wat daggie wat? Dat het een echte hellehond was? Zelfs in het originele verhaal was het een gewone hond die bewerkt was met fosfor om hem 's nachts een angstaanjagend uiterlijk te geven.
Haha nee, ik ging er zeker niet van uit dat het een 'echte' hellehond was :D Maar dat het of hallucinaties, een gemuteerd beest uit dat centrum (wat ik teleurstellend had gevonden) of desnoods die lui van de pub in een pak, was te verwachten. Ik vond het alleen al vrij snel duidelijk dat het dus het eerste was voor mijn gevoel.

De originele verhalen ken ik helaas niet. Heb ze al een tijdje op de PC staan om ze te lezen als ik een e-reader koop. ^O^ Maar thanks voor de spoiler :D
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
  maandag 9 januari 2012 @ 11:27:30 #22
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_106595477
Misschien een idee om spoilers uit de boeken ook in spoilertags te zetten. Lijkt me handig aangezien de aflevering(en) die nog komen gebaseerd zijn op de boeken. En ook fijn voor de mensen die door deze serie juist de boeken willen gaan lezen.

Mooie aflevering trouwens. Ook leuk om te zien dat elementen zoals de morse er wel in zitten maar toch net weer een andere betekenis krijgen.
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
pi_106597080
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 23:46 schreef Breuls het volgende:
De titel van de derde aflevering verwijst naar The Final Problem, het boek waarin Holmes aan zijn einde kwam. Alleen kwam-ie daarna weer tot leven (dus was niet echt dood). De situatie kwam ook voor in de huidige Holmes film, waarin zijn dood ook opgelost wordt.

Wat we eerder hebben gezien zegt dus niet persé iets over wat we volgende week gaan zien. :)
Ja bedankt voor de spoilers man }:|
  Admin maandag 9 januari 2012 @ 12:43:58 #24
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_106597595
"zegt dus niet persé iets over wat we volgende week gaan zien"

Wel lezen he? ;)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  maandag 9 januari 2012 @ 12:56:27 #25
38070 Kabouter_Krulleput
Kabouter_Krulleput
pi_106597969
Ik heb eigenlijk alleen The Hound otB gelezen, daarom verheugde ik me ook op de afl van gister. Viel eerlijk gezegd toch een klein beetje tegen. Plot was niet zo intelligent als die van vorige week, al was die ook moeilijk te overtreffen. Toch genoten, want Cumberbatch en Freeman :Y
I don't really come from outer space || Last.fm
pi_106598016
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 11:27 schreef BrainOverfloW het volgende:
Misschien een idee om spoilers uit de boeken ook in spoilertags te zetten. Lijkt me handig aangezien de aflevering(en) die nog komen gebaseerd zijn op de boeken. En ook fijn voor de mensen die door deze serie juist de boeken willen gaan lezen.

Mooie aflevering trouwens. Ook leuk om te zien dat elementen zoals de morse er wel in zitten maar toch net weer een andere betekenis krijgen.
De serie wijkt in mijn ogen wel echt heel ver af van de boeken
de eerste 20 minuten zijn het zelfde en daarna gaat het meestal toch wel een ander pad (met een beetje rode lijn die over een komt dan)

en sorry hoor maar als je zulke klassiekers niet meer mag spoileren....
Mogen we dan ook niet meer spoileren dat in Gone with the wind het zuiden de oorlog verliest en Scarlett uit eindelijk verliefd word op Rhett?
dat soort dingen zijn zo klassiek dat je het ook (hoort) te weten als je de boeken niet kent
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_106599825
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 12:57 schreef rhubarbje het volgende:

[..]
en sorry hoor maar als je zulke klassiekers niet meer mag spoileren....
Mogen we dan ook niet meer spoileren dat in Gone with the wind het zuiden de oorlog verliest en Scarlett uit eindelijk verliefd word op Rhett?
dat soort dingen zijn zo klassiek dat je het ook (hoort) te weten als je de boeken niet kent
+1. De details van een plot kunnen onder een spoilertag, maar dat Sherlock fake-dood gaat in The Final Problem is toch wel een stukje algemene kennis hoor.
pi_106600452
Hmm misschien als je de boeken gelezen hebt, maar dat heb ik niet, dus ik blijf wel weg uit dit topic voordat er nog meer 'algemene kennis' voorbij komt :P
pi_106600657
Inderdaad, het zou zonde zijn als je wist dat Sherlock na z'n pensioen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_106600733
Boek is perfect voor op het nachtkastje. Meestal zijn de verhaaltjes precies groot genoeg om helemaal uit te lezen voordat je gaat slapen. :7
pi_106600938
quote:
2s.gif Op maandag 9 januari 2012 14:17 schreef .aeon het volgende:
Hmm misschien als je de boeken gelezen hebt, maar dat heb ik niet, dus ik blijf wel weg uit dit topic voordat er nog meer 'algemene kennis' voorbij komt :P
Ik ben de boeken pas sinds kort gaan lezen, ben ook nog niet aan The Final Problem toe, maar wist dit echt al láng daarvoor.
  maandag 9 januari 2012 @ 17:31:17 #33
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_106607343
Jammer, filmpje wil hier niet laden.
  maandag 9 januari 2012 @ 17:35:35 #34
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_106607481
quote:
_O-
Die entries ook. ;)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_106607538
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 17:31 schreef SiGNe het volgende:
Jammer, filmpje wil hier niet laden.
hier ook niet helaas
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  maandag 9 januari 2012 @ 18:23:51 #36
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_106609197
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 9 januari 2012 @ 20:16:32 #38
17095 Vandaahl
You live in MY World
pi_106614631
ik vond deze aflevering het minste van allemaal
vooral dat stuk in zijn "Mindpalace" waarin hij tom cruise nadoet in "minority report"
wat een blij gedoe
en die flitsende beeldwisselingen...bleh
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_106614877
Ik kon wel lachen om dat Mind Palace. Vooral om dat stukje met Hound --> Dog --> Elvis Presley - Hound Dog...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_106616377
Ik moest echt lachen om dat stukje met Watson en 'pulling rank'. Dat glimlachje van Sherlock _O- :D
pi_106622304
Wat een sfeervolle aflevering. Mooi stukje Engeland waar ze zaten O+.

De case was natuurlijk vrij voorspelbaar, maar die chemie tussen Holmes en Watson maakt vaak veel goed.
Amen.
pi_106622573
quote:
7s.gif Op maandag 9 januari 2012 22:27 schreef Jivis het volgende:
Wat een sfeervolle aflevering. Mooi stukje Engeland waar ze zaten O+.

De case was natuurlijk vrij voorspelbaar, maar die chemie tussen Holmes en Watson maakt vaak veel goed.
Jep. Was een leuke aflevering.
pi_106660834
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 20:16 schreef Vandaahl het volgende:
ik vond deze aflevering het minste van allemaal
vooral dat stuk in zijn "Mindpalace" waarin hij tom cruise nadoet in "minority report"
wat een blij gedoe
en die flitsende beeldwisselingen...bleh
Ik zat met de familie te kijken en die zijn die snelle beelden allemaal niet gewend. Die zaten dus ook echt zo van: :?
  dinsdag 10 januari 2012 @ 21:50:41 #44
202546 Baszh
The Dude abides
pi_106661189
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 20:16 schreef Vandaahl het volgende:
ik vond deze aflevering het minste van allemaal
vooral dat stuk in zijn "Mindpalace" waarin hij tom cruise nadoet in "minority report"
Het idee van een mindpalace komt niet uit minority report hoor, is al erg oud :P
Waarom uitstellen tot morgen als je het overmorgen nog kunt doen?
  dinsdag 10 januari 2012 @ 23:11:15 #45
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_106665030
Erg goed gedaan deze hedendaagse Sherlock, genieten geblazen iedere keer.

Gelijk een goede reden om alle dvd's van Jeremy Brett weer es van stal te halen, geniale Sherlock, geniale schrijver, wat was Conan Doyle zijn tijd ver vooruit. _O_
pi_106679710
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 21:43 schreef andre347 het volgende:

[..]

Ik zat met de familie te kijken en die zijn die snelle beelden allemaal niet gewend. Die zaten dus ook echt zo van: :?
Dat was inderdaad ook het commentaar van mijn ouders toen ze de serie keken op mijn aanraden. Ik houd juist wel van dat 'interactieve'. In veel series komt het lezen van smsjes neer op een schoudershot waarin je kunt meelezen. Dan vind ik de oplossing in Sherlock creatiever, de teksten gemixt met camerabeelden.
Amen.
pi_106681960
Kan me goed voorstellen dat niet iedereen de stijl goed kan volgen inderdaad. Voor mijn opa en oma zijn sommige Disneyfilms bijvoorbeeld al te snel.. :') (het zijn schatten van mensen hoor, maar niet meer echt gemaakt voor deze tijd.)
pi_106682376
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 21:50 schreef Baszh het volgende:

[..]

Het idee van een mindpalace komt niet uit minority report hoor, is al erg oud :P
Daar gaat het natuurlijk niet om. Hij bedoelt het te voorschijn halen van woorden (herinneringen). Erg Minority Report achtig. Dit kan je niet ontgaan zijn...
  woensdag 11 januari 2012 @ 21:44:33 #49
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_106701835
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 23:29 schreef golfer het volgende:
Wat een prachtig uitvergroot stripverhaal blijft het toch. Mwet briljante opnames en trucs.

Overigens viel mij deze gelijkenis nogal op:
Russel Tovey
[ afbeelding ]

en
Joran van der Sloot:
[ afbeelding ]

;)
ik heb me hier de gehele aflevering aan zitten ergeren! Die gast, zeker met zijn baardje was echt een gelijkenis van Joran, brrr!

Verder wel een leuke draai om zo the hounds of the baskervilles te moderniseren. Ik vrees alleen dat deze serie nooit een 3e seizoen gaat krijgen nu de carriere van Watson van de grond af komt met zijn hoofdrol in the Hobbit :(
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  woensdag 11 januari 2012 @ 21:47:49 #50
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_106702045
quote:
hijs leuk :D
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_106702225
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 21:44 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

ik heb me hier de gehele aflevering aan zitten ergeren! Die gast, zeker met zijn baardje was echt een gelijkenis van Joran, brrr!

Verder wel een leuke draai om zo the hounds of the baskervilles te moderniseren. Ik vrees alleen dat deze serie nooit een 3e seizoen gaat krijgen nu de carriere van Watson van de grond af komt met zijn hoofdrol in the Hobbit :(
Van de grond af komt? Martin Freeman had hiervoor al een vrij succesvolle carriere als acteur hoor.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_106702249
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 21:44 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

ik heb me hier de gehele aflevering aan zitten ergeren! Die gast, zeker met zijn baardje was echt een gelijkenis van Joran, brrr!

Verder wel een leuke draai om zo the hounds of the baskervilles te moderniseren. Ik vrees alleen dat deze serie nooit een 3e seizoen gaat krijgen nu de carriere van Watson van de grond af komt met zijn hoofdrol in the Hobbit :(
En Cumberbatch (Holmes) gaat de main villain in Star Trek II spelen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_106702369
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 21:50 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

Van de grond af komt? Martin Freeman had hiervoor al een vrij succesvolle carriere als acteur hoor.
Maar eigenlijk alleen in Hitchhikers had hij een hoofdrol. In The Office UK, Love Actually en Ali G In Da House had hij vooral bijrollen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 11 januari 2012 @ 21:54:06 #54
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_106702455
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 21:50 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

Van de grond af komt? Martin Freeman had hiervoor al een vrij succesvolle carriere als acteur hoor.
Ik ken hem uit hitchhikers, verder eigenlijk nooit gezien.

quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 21:50 schreef Nielsch het volgende:

[..]

En Cumberbatch (Holmes) gaat de main villain in Star Trek II spelen.
Dat las ik vandaag :P maar eer die film uit is kan ie nog makkelijk een seizoen 3 hebben opgenomen !
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  donderdag 12 januari 2012 @ 00:48:13 #55
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_106740964
Fuck ik ook gaan kijken (seizoen 1 ja) wow... :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zondag 15 januari 2012 @ 12:52:04 #57
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_106829216
Let op!
Vanavond is het van 22:00 tot 23:30.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_106831194
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 12:52 schreef golfer het volgende:
Let op!
Vanavond is het van 22:00 tot 23:30.
Thnx voor de waarschuwing. Was het vergeten... :)
  zondag 15 januari 2012 @ 14:14:18 #59
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_106831469
Eigenlijk wel mooi dat het wat later is, dat betekent in elk geval dat het meer op volwassenen is gericht.
Wel jammer dat het voor zover bekend de allerlaatste is maar goed, Moffat is tijdrijzen wel gewend
  zondag 15 januari 2012 @ 14:24:59 #60
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_106831789
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 14:14 schreef SiGNe het volgende:
Moffat is tijdrijzen wel gewend
rijzen :?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 15 januari 2012 @ 14:33:26 #61
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_106832011
Ja, rijzen
•opstijgen, opgaan. • in de tijd;

:@

Iets te snel getypt, tijdreizen uiteraard :)
pi_106841687
Hmz, mij te laat. Morgen maar terugkijken dus ^O^
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
pi_106841756
Snap het niet. Begint het nu om 22:00 of 21:00? Op bbc staat namelijk dat het om 21:00 uur wordt uitgezonden en op tvgids.nl staat dat het om 22:00 uur wordt uitgezonden. :?

Oja, tijdverschil... :')
  zondag 15 januari 2012 @ 21:03:02 #64
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_106847033
Nog een klein uurtje..
  zondag 15 januari 2012 @ 21:03:43 #65
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_106847088
Great barrier reef eerst op 2
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_106847092
Wordt alleen niet uitgezonden op BBC HD (bij ziggo dan) dus ik wacht wel op Sickbeard.
Amsterdamse Football Club Ajax - Liverpool F.C.
  zondag 15 januari 2012 @ 21:05:26 #67
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_106847194
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 21:03 schreef GieJay het volgende:
Wordt alleen niet uitgezonden op BBC HD (bij ziggo dan) dus ik wacht wel op Sickbeard.
BBC1 is er ook in HD.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_106848364
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 21:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Great barrier reef eerst op 2
Brown en Red footed boobies! :P
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  zondag 15 januari 2012 @ 21:25:59 #69
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_106848556
Die walvissen en schildpadden, finding Nemo!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_106855327
In het boek kon hij tenminste nog tot leven gebracht worden zonder moeite. Nu gaat het een stuk moeilijker worden.

edit: dat zag ik niet aankomen. :P
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  zondag 15 januari 2012 @ 23:30:12 #71
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_106855472
Pfff ik heb geen een moment rustig kunnen zitten :P De hele tijd gespannen.
吴 曼 迪
pi_106855589
Dit was fucking gaaf... Dat hij toch nog leeft vond ik wel wat corny, maar op zich wel in lijn met het oorspronkelijke verhaal, al duurde het daar wat langer voordat hij terugkwam.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_106855644
Super aflevering weer, vooral begin lekker met muziek :)
  Admin zondag 15 januari 2012 @ 23:33:53 #74
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_106855662
In de boeken was Sherlock ook daadwerkelijk dood, totdat Conan Doyle besloot 'm toch weer terug te brengen. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_106855665
Wow. Dat Moriarty echt zelfmoord zou plegen had ik niet verwacht - ik zag de conclusie wel (kort) vantevoren aankomen, maar dat hij echt zo ver zou gaan...

quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 23:32 schreef Nielsch het volgende:
Dit was fucking gaaf... Dat hij toch nog leeft vond ik wel wat corny, maar op zich wel in lijn met het oorspronkelijke verhaal, al duurde het daar wat langer voordat hij terugkwam.
Ik vond het niet per sé corny, dat is gewoon het inlossen van een narratieve belofte. Als hij echt dood was geweest was het echt een stijlbreuk met wat voor 'soort verhaal' Sherlock is.
pi_106855666
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 23:32 schreef Nielsch het volgende:
Dit was fucking gaaf... Dat hij toch nog leeft vond ik wel wat corny, maar op zich wel in lijn met het oorspronkelijke verhaal, al duurde het daar wat langer voordat hij terugkwam.
Mja, als ze nog een serie willen maken zal hij toch nog moeten leven. Al hadden ze dat niet hoeven laten zien daarvoor.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  zondag 15 januari 2012 @ 23:36:18 #77
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_106855779
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 23:33 schreef Breuls het volgende:
In de boeken was Sherlock ook daadwerkelijk dood, totdat Conan Doyle besloot 'm toch weer terug te brengen. :P
Jep, samen met moriati bij de waterval van Reichenbach
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Admin zondag 15 januari 2012 @ 23:37:05 #78
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_106855807
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2012 23:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jep, samen met moriati bij de waterval van Reichenbach
Precies. De Reichenbach Fall, en dus de titel van deze aflevering. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zondag 15 januari 2012 @ 23:38:16 #79
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_106855866
O+.
Ik ga naar huis.
  zondag 15 januari 2012 @ 23:40:40 #80
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_106855970
Ik had overigens de eerste paar minuten gemist, wat was de Reichenbach in de serie ipv de waterval?
吴 曼 迪
  zondag 15 januari 2012 @ 23:41:11 #81
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_106855998
Ik had verwacht dat Sherlock Moriarity zou meetrekken in zijn val (of andersom), deze versie had ik niet verwacht, erg goed uitgewerkt.

In de boeken zijn ze van de waterval gevallen, als je mazzel hebt kan je dat in principe overleven maar een val van een hoog gebouw op een harde stoep?
Ik weet niet hoe Sherlock dat geflikt heeft, Molly zal er wel iets mee te maken hebben gehad.
Sherlock heeft zelf op het gebouw afgesproken dus ik neem aan dat hij er rekening mee heeft gehouden dat hij van het gebouw af zou vallen.
  zondag 15 januari 2012 @ 23:43:59 #82
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_106856132
quote:
17s.gif Op zondag 15 januari 2012 23:40 schreef megamandy het volgende:
Ik had overigens de eerste paar minuten gemist, wat was de Reichenbach in de serie ipv de waterval?
Een schilderij van de Reichenbach waterval, dat schilderij was gejat en Holmes had het teruggevonden.
Het was ook de eerste keer dat hij in de publiciteit kwam.
Holmes werd daardoor de "Reichenbach hero" genoemd, Reichenbach falls is dus ook te vertalen als de val van Sherlock (als superdetective en letterlijk)
  zondag 15 januari 2012 @ 23:44:46 #83
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_106856161
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 23:43 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Een schilderij van de Reichenbach waterval, dat schilderij was gejat en Holmes had het teruggevonden.
Het was ook de eerste keer dat hij in de publiciteit kwam.
Aah ok, dankje :)
吴 曼 迪
pi_106856221
Leuk om nu na te denken wat Molly precies gedaan heeft, de fietser heeft er iig ook iets mee te maken lijkt me.
  zondag 15 januari 2012 @ 23:49:41 #85
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_106856356
D'r liep toch al ergens een dubbelganger van Sherlock rond?
Ik ga naar huis.
  zondag 15 januari 2012 @ 23:52:03 #86
2651 svann
night-hawk
pi_106856447
Ik vond het eigenlijk waarschijnlijker dat Moriarty zijn dood had gefaked.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  zondag 15 januari 2012 @ 23:53:09 #87
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_106856488
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 23:46 schreef ddx het volgende:
Leuk om nu na te denken wat Molly precies gedaan heeft, de fietser heeft er iig ook iets mee te maken lijkt me.
Ze zijn ons in elk geval nog minstens 1 seizoen verschuldigd ja, we willen antwoorden }:|

Die fietser leek me bij de huurmoordenaars horen en Molly... spierverslappers misschien?
Mensen die geen controle over hun spieren hebben (bewusteloos zijn) stuiteren makkelijker terug waardoor ze dodelijke ongevallen weten te overleven.
pi_106856517
Wat een super aflevering! Seizoen 3 is ook bevestigd! Super!
pi_106856532
Misschien iets met de pop in het appartement hing ?
  zondag 15 januari 2012 @ 23:55:21 #90
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_106856585
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 23:52 schreef svann het volgende:
Ik vond het eigenlijk waarschijnlijker dat Moriarty zijn dood had gefaked.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe wilde hij dat doen? Een losse flodder is op die afstand ook dodelijk, zeker als je met de loop in je mond zit.
  zondag 15 januari 2012 @ 23:59:20 #91
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_106856743
Nu weer wachten op serie 3...
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
  maandag 16 januari 2012 @ 00:09:33 #92
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_106857115
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 23:53 schreef kv26 het volgende:
Wat een super aflevering! Seizoen 3 is ook bevestigd! Super!
Moffat heeft dat ook mooi in de aflevering geschreven: I O U
;)
pi_106857348
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 23:33 schreef Breuls het volgende:
In de boeken was Sherlock ook daadwerkelijk dood, totdat Conan Doyle besloot 'm toch weer terug te brengen. :P
Nee, in de boeken werd hij dood geacht door Watson. De boeken werden ook verteld vanuit het perspectief van Watson en die was er dus niet bij tijdens het gevecht bij de waterval.

Het was wel de bedoeling van Conan Doyle om Holmes dood te laten gaan, maar hij heeft zijn dood nooit daadwerkelijk zo beschreven.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 16 januari 2012 @ 00:17:25 #94
2651 svann
night-hawk
pi_106857356
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 23:55 schreef SiGNe het volgende:

Hoe wilde hij dat doen? Een losse flodder is op die afstand ook dodelijk, zeker als je met de loop in je mond zit.
Ik dacht aan een harde knal, achterover vallen, bloed, verwarring.
Maar die knal moet dan idd geen technisch geloofwaardigheidsprobleempje opleveren.
Ik pas.

Dat vallen wilden ze er natuurlijk inhouden, anders waren er wel minder risicovolle manieren om van de aardbodem te verdwijnen.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_106857467
Destijds moesten lezers trouwens 10 jaar wachten om uit te vinden dat Holmes nog leefde...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 16 januari 2012 @ 00:39:40 #96
2651 svann
night-hawk
pi_106857945
Gaat serie drie terug in de tijd, wordt hij reizende expat of iets dergelijks aan de zijde van Mollie?
Zou dit niveau weer gehaald kunnen worden of wordt het een afkickertje voor fans?

Hoe werd zijn terugkeer eigenlijk in het boek opgelost?
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  maandag 16 januari 2012 @ 00:53:23 #97
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_106858215
Mooi weer als stripverhaal gefilmd en leuk dat er weer allerlei theorieën bijkomen. _O_

Hopelijk dus ooit nog een serie 3.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 16 januari 2012 @ 01:03:37 #98
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_106858447
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 00:53 schreef golfer het volgende:
Mooi weer als stripverhaal gefilmd en leuk dat er weer allerlei theorieën bijkomen. _O_

Hopelijk dus ooit nog een serie 3.
Dat laatste is al bevestigd door Moffat en Gatis, bij de deal over seizoen 2 zat stiekem ook seizoen 3.
  maandag 16 januari 2012 @ 01:05:20 #99
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_106858490
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 01:03 schreef SiGNe het volgende:

Dat laatste is al bevestigd door Moffat en Gatis, bij de deal over seizoen 2 zat stiekem ook seizoen 3.
^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_106859801
Godsamme, briljante aflevering wederom. Ben nu echt benieuwd naar de verklaring van zijn dood-die-toch-geen-dood-is.
  maandag 16 januari 2012 @ 05:33:09 #101
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_106860149
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 02:49 schreef Rumille het volgende:
Godsamme, briljante aflevering wederom. Ben nu echt benieuwd naar de verklaring van zijn dood-die-toch-geen-dood-is.
En de verklaring waarom het ontvoerde meisje zo schrok toen ze Sherlock zag!
Ik ga naar huis.
  maandag 16 januari 2012 @ 07:29:53 #102
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_106860401
quote:
14s.gif Op maandag 16 januari 2012 05:33 schreef nietzman het volgende:

[..]

En de verklaring waarom het ontvoerde meisje zo schrok toen ze Sherlock zag!
Das niet zo moeilijk toch?
Die ontvoerder droeg een masker met sherlock's hoofd erop.
Of ze kregen tv beelden te zien met zijn hoofd, of ze lieten een foto zien met zijn hoofd en met bedreiging erbij.
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_106860406
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 00:39 schreef svann het volgende:
Gaat serie drie terug in de tijd, wordt hij reizende expat of iets dergelijks aan de zijde van Mollie?
Zou dit niveau weer gehaald kunnen worden of wordt het een afkickertje voor fans?

Hoe werd zijn terugkeer eigenlijk in het boek opgelost?
Dat was niet zo moeilijk. De boeken werden verteld vanuit het perspectief van Dr. Watson. Watson was echter niet bij het gevecht tussen Holmes en Moriarty aan de top van de Reichenbach Fall. Net als in de tv-serie werd hij weggelokt, in het boek door een vals bericht over een of andere zieke Engelse vrouw in hun hotel die graag een Engelse dokter wilde. Derhalve heeft hij - en de lezers dus ook niet - Holmes (en Moriarty) nooit daadwerkelijk zien vallen. Echter, omdat hij sporen van een gevecht vond aan de top van de waterval en hij Holmes nergens meer kon vinden concludeerde hij dat Holmes wel dood moest zijn.

10 jaar later schreef Conan Doyle The Case of The Empty House. Dat verhaal speelde 3 jaar na de vermeende dood van Holmes. Hierin legt Holmes aan Watson uit dat hij nooit van de waterval was gevallen, maar dat hij zich vast had gehouden aan een rand (van tevoren geregeld) en zich had opgetrokken. Daarna heeft hij zich 3 jaar verstopt voor de leden van Moriarty's crimesyndicate en heeft hij de hele wereld rondgereisd, onder andere in Italië en Tibet.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Admin maandag 16 januari 2012 @ 07:34:07 #104
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_106860419
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 01:03 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Dat laatste is al bevestigd door Moffat en Gatis, bij de deal over seizoen 2 zat stiekem ook seizoen 3.
Moffat en Gatiss zijn game als Cumberbatch en Freeman dat ook zijn. :)

En ja, ik wil verklaringen over Molly. Hij zei dat hij haar nodig had; dat was natuurlijk hiervoor. En ik wil 't weten. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  maandag 16 januari 2012 @ 07:37:58 #105
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_106860437
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 07:34 schreef Breuls het volgende:

[..]

Moffat en Gatiss zijn game als Cumberbatch en Freeman dat ook zijn. :)

En ja, ik wil verklaringen over Molly. Hij zei dat hij haar nodig had; dat was natuurlijk hiervoor. En ik wil 't weten. :P
Zij heeft de lijkschouwing gedaan?
Wat ik me afvraag is hoe Watson zag dat het Sherlock was? Gas van de hounds of baskerville ofzo? Want kan me niet voorstellen dat sherlock zichzelf ff heeft gekloond in 10 min.
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_106860603
Ik vond deze aflevering trouwens wel wat weghebben van de film The Dark Knight, waarin The Joker ook zijn energie besteed om de naam van Batman als World's Greatest Detective te vernietigen. Op het einde worden (volgens mij) ook zowel Joker als Batman dood geacht.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Admin maandag 16 januari 2012 @ 08:12:43 #107
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_106860634
Nee, aan het einde van The Dark Knight neemt Batman de schuld voor Harvey Dents dood op zich. Hij wordt niet dood geacht.
quote:
James Gordon Jr.: Why's he running, Dad?
Lt. James Gordon: Because we have to chase him.
James Gordon Jr.: He didn't do anything wrong.
Lt. James Gordon: Because he's the hero Gotham deserves, but not the one it needs right now. So we'll hunt him because he can take it. Because he's not our hero. He's a silent guardian, a watchful protector. A dark knight.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_106860640
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 08:12 schreef Breuls het volgende:
Nee, aan het einde van The Dark Knight neemt Batman de schuld voor Harvey Dents dood op zich. Hij wordt niet dood geacht.

[..]

Ow okee, dan herinner ik het me niet goed meer.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_106860780
Er staat een nieuw filmpje op Watson's blog, maar kan het weer niet laden...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 16 januari 2012 @ 09:40:04 #110
19242 yavanna
Results may vary.
pi_106861866
Wat een aflevering weer, geniaal goed. ^O^ Gelukkig komt er nog een derde seizoen.

My 2 cents mbt de sprong, Sherlock koos het gebouw en wou daarnaast even een paar minuten prive hebben, welke hij kreeg en waardoor hij tijd genoeg had om het en ander definitief te regelen.

Gezien hij o.a. net deed of hij in het vingergetrommel de melodie van Bach niet herkende had hij vast al uitgedacht hoe alles in elkaar stak en welke kanten het kon opgaan.

De vrachtwagen die weg rijdt op het moment dat Watson bijna bij Sherlock is bevatte een zachte substantie/springkussen waar Sherlock op terecht kwam en vandaar uit pas de stoep op ging. Waarschijnlijk stonden er ook al meteen mensen bij om hem en de stoep van wat nepbloed/klodders brein te voorzien. Molly zal inderdaad een spierverslapper hebben gegeven waardoor Watson geen pols kon voelen bij Sherlock.

Een van tevoren gehuurde ambulance + personeel [ en ingehuurd publiek en fietser ] zorgde voor Watson's vertraging/blokkade en een snelle afvoer van Sherlock zodat Watson geen kans zou hebben Sherlock verder te bekijken/onderzoeken en tevens kon men zo in de ambulance Sherlocks hart weer op gang brengen.

Het was 3x 1.30 uur genieten, briljant bedacht weer allemaal van Moffat. _O_
~Cheer up, the worst is yet to come.~
  maandag 16 januari 2012 @ 12:20:17 #111
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_106865898
Sherlock sprong van een ziekenhuis af dus dat ambulancebroeders er snel bij zijn is daardoor te verklaren.
Dat er allemaal mensen dicht omheen stonden klopte niet eigenlijk, het eerste dat mensen doen is op een afstand staan kijken (ongeloof over of ze nou daadwerkelijk iemand van een gebouw zagen springen) of lopen weg.
  maandag 16 januari 2012 @ 12:23:49 #112
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_106865988
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 07:29 schreef KneusTeun het volgende:
Das niet zo moeilijk toch?
Die ontvoerder droeg een masker met sherlock's hoofd erop.
Of ze kregen tv beelden te zien met zijn hoofd, of ze lieten een foto zien met zijn hoofd en met bedreiging erbij.
Of een dubbelganger die van het gebouw af sprong!
Ik ga naar huis.
pi_106866118
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 12:20 schreef SiGNe het volgende:
Sherlock sprong van een ziekenhuis af dus dat ambulancebroeders er snel bij zijn is daardoor te verklaren.
Dat er allemaal mensen dicht omheen stonden klopte niet eigenlijk, het eerste dat mensen doen is op een afstand staan kijken (ongeloof over of ze nou daadwerkelijk iemand van een gebouw zagen springen) of lopen weg.
Voor mensen die verder weg staan en voor wie het onduidelijk is misschien - maar mijn ervaring is dat omstanders die dichtbij genoeg een ongeluk zien wel degelijk op het slachtoffer af gaan en proberen te helpen. (Oké, mijn ervaring is van een aanrijding tussen auto en fietser, niet een springer, maar de basics lijken me hetzelfde ;) ).

Daarnaast hoeven die omstanders natuurlijk geen toevallige omstanders te zijn, maar dat is weer een ander verhaal.
  maandag 16 januari 2012 @ 13:51:04 #114
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_106868437
Conspiracy, conspiracy.... het is eigenlijk een aliën, die Sherlock. :')

/aluhoedje
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_106868564
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 13:51 schreef golfer het volgende:
Conspiracy, conspiracy.... het is eigenlijk een aliën, die Sherlock. :')

/aluhoedje
Misschien is het een TimeLord en sprong hij vanaf het dak in het zwembad van de Tardis! :D
  maandag 16 januari 2012 @ 14:14:04 #116
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_106869045
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 12:29 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Voor mensen die verder weg staan en voor wie het onduidelijk is misschien - maar mijn ervaring is dat omstanders die dichtbij genoeg een ongeluk zien wel degelijk op het slachtoffer af gaan en proberen te helpen. (Oké, mijn ervaring is van een aanrijding tussen auto en fietser, niet een springer, maar de basics lijken me hetzelfde ;) ).

Daarnaast hoeven die omstanders natuurlijk geen toevallige omstanders te zijn, maar dat is weer een ander verhaal.
Een kennis van me is van de domtoren gesprongen, iedereen die in de buurt op een terras zat ging naar binnen, 't is ook niet echt iets dat je van dichtbij wil zien: een opengesprongen hersenpan.

quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 13:56 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Misschien is het een TimeLord en sprong hij vanaf het dak in het zwembad van de Tardis! :D
HA! Net zoals met River! :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door SiGNe op 16-01-2012 14:39:14 ]
  maandag 16 januari 2012 @ 14:18:52 #117
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_106869170
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 14:14 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Een kennis van me is van de domtoren gesprongen, iedereen die in de buurt op een terras zeten ging naar binnen, 't is ook niet echt iets dat je van dichtbij wil zien: een opengesprongen hersenpan.

[..]

Streetpizza :Y
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
  maandag 16 januari 2012 @ 16:46:21 #118
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_106874923
Hoe het denk ik is gegaan. Molly heeft hij gevraagd om of in de truck te rijden of ervoor te zorgen dat hij dood zou lijken. Zijn "homeless network" wat je in seiz. wel eens hoorde zorgde ervoor dat Watson omver werd gereden voordat hij kon zien wat er daadwerkelijk gebeurde.

Nu is de vraag wat sherlock heeft gedaan bij molly dat ze ja zou zeggen...

:D
AFCA
Qui audet adipiscitur
  maandag 16 januari 2012 @ 22:44:37 #119
192683 AMDB
Visionair.
pi_106892930
Wat een geweldige serie was dat weer. Ik kan echt niet wachten op seizoen 3!
  maandag 16 januari 2012 @ 23:30:42 #120
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_106895242
Haha, nu zit 'ie op een eilandje met Tupac, Elvis en Irene Adler. :P

De dromerige sfeer was inderdaad een afschildering van hoe Watson het zich herinnerde. Ook niet geheel toevallig was die aanvaring met de fietser waardoor 'ie wat oriëntatie- en waarnemingsproblemen had. Zelf denk ik dat Sherlock Moriarty z'n jas om heeft gedaan en van het dak geflikkerd heeft. Hij was toch al dood en het telefoontje i.c.m. een vallend persoon dat van afstand Sherlock leek te zijn, was goed genoeg om de hit op z'n dierbaren af te blazen. Hij moet dood lijken, voor iedereen, om die veiligheid te garanderen. 'Oh look, you got a bit of a crowd.' Dat wist Sherlock ook wel, die lui waren natuurlijk onderdeel van het plan (misschien georganiseerd door Mycroft, die er ook van wist). Die lui vormen een scherm rond het lichaam terwijl John op de grond ligt en de grote wisseltruc is een 'go'. Om hem dood te laten lijken ter plaatse heeft Molly misschien wat toegediend of iets, zij, die natuurlijk ook de doodverklaring regelt. En toen was Sherlock... 'dood'. Dat is... totdat Sherlock in het diepste geheim met zijn broer eerst die nieuwe buren stuk voor stuk uit het nog altijd bestaande netwerk sloopt en stukje bij beetje het hele netwerk oprolt, daarna geen zorgen meer hoeft te maken over z'n veiligheid en die van zijn dierbaren en zich weer aan de anderen openbaart. Is allemaal best mogelijk zo. :+

Anyhoezers. Fijne bazenserie. ^O^ Lekkere dosis spanning en wat meegissen telkens.
Jammer dat het nu weer lang wachten zal zijn. :'(
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 17 januari 2012 @ 00:04:11 #121
32029 Basson
Dodge This!
pi_106896772
Dit einde is niet ok. Wij! zien Sherlock op de rand stappen (hij is de enige op het dak, naast de dode Moriarty), en wij! zien hem springen. Conclusie voor de kijker: Sherlock springt van het gebouw. Het lijkt mij nogal deus ex machina om een double van het dak te gooien, die kort daarvoor nog op de rand van het dak stond. Wij zien hem n.b. vallen.
Goeie schrijver die zich hieruit weet te schrijven...

Sherlock is verder natuurlijk een bazenserie :)

Het einde was natuurlijk kak. Maak het in elk geval plausibel voor de kijker
  dinsdag 17 januari 2012 @ 00:24:46 #122
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_106897562
Plus je zag de armen en benen van Sherlock bewegen toen ie viel dus degene die viel was in elk geval in leven.
De kijker heeft ook Sherlock zien liggen op de stoep, viel me toen wel op dat z'n pupillen klein waren en niet groot zoals bij een dode.
pi_106897845
Ik heb nog niet de moeite genomen om 't terug te kijken maar ik ga er vanuit dat het Sherlock was die naar beneden sprong en het Sherlock was die Watson op de grond zag liggen. Die val zal 'ie niet overleefd hebben, dus hij heeft op een manier zijn val gebroken op een manier waarop Watson en/of de huurmoordenaar het niet kon zien. Hij vroeg Watson niet voor niets terug aan de overkant van de straat te blijven staan. Vervolgens heeft 'ie waarschijnlijk met behulp van Molly ervoor gezorgd dat hij overtuigend dood leek.
pi_106898319
Zo, ik loop ook weer bij met de serie. Wat een geniale serie zeg! O+
En ook ik hoop op een deel drie, en ben benieuwd hoe ze sherlock's dood verklaren!
  Admin dinsdag 17 januari 2012 @ 07:33:50 #125
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_106900815
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 00:24 schreef SiGNe het volgende:
Plus je zag de armen en benen van Sherlock bewegen toen ie viel dus degene die viel was in elk geval in leven.
De kijker heeft ook Sherlock zien liggen op de stoep, viel me toen wel op dat z'n pupillen klein waren en niet groot zoals bij een dode.
Cumberbatch is goed, maar ZO goed nou ook weer niet. :D
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_106901964
Ben nu dus door de eerste serie heen (tsja kleine series) en het is erg goed. Maar ik vind het wel een heel hoog Dexter gehalte hebben. Ja ok, het is gebaseerd op echte verhalen (enigszins) maar gewoon de invulling en de beleving. Ik heb het niet over plagiaat hoor en vind het niet vervelend, maar het valt me gewoon op. Maar het zal wel aan mij liggen :) De eerste aflevering vond ik geniaal vanwege het verrassingseffect maar daarna vond ik het wel iets minder worden.

Ga wel lekker door met het 2e seizoen :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  dinsdag 17 januari 2012 @ 09:42:53 #127
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_106902420
Je bedoelt het 'science of decuction'-gedeelte? Sinds wanneer is dat het alleenrecht van Dexter? :D En waarom zouden ze bij Dexter dat ook niet ((on)bewust) geleend hebben van de boeken van Sir Arthur Conan Doyle? ;)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_106902509
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 09:42 schreef shiznuts het volgende:
Je bedoelt het 'science of decuction'-gedeelte? Sinds wanneer is dat het alleenrecht van Dexter? :D En waarom zouden ze bij Dexter dat ook niet ((on)bewust) geleend hebben van de boeken van Sir Arthur Conan Doyle? ;)
Ik zeg dus ook nergens dat dat het erg is ofzo, het valt me vooral op. En zal best dat Dexter dat geleend heeft van Conan Doyle...

Maar ook de manier waarop Sherlock met zijn medemens om gaat (schijt aan alles), hoe hij een tegenpool heeft in Moriarti (de broer van Dexter anyone), dat hij een collega heeft die eigenlijk niet veel toevoegt maar hem wel bijstaat en hem met kleine dingen helpt. Het enige dat ie niet doet is zijn slachtoffers in de zee gooien :P En ik kan nog wel wat meer dingen bedenken.

Ik vind het wel grappig ofzo. Gelukkig is het verder wel iets anders opgezet met Britse humor en alles, en is het een mooie serie :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_106902533
Maar dat is toch ook in de originele boeken zo? Het is alleen wat gemoderniseerd.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_106902561
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 09:47 schreef Felagund het volgende:
Maar dat is toch ook in de originele boeken zo? Het is alleen wat gemoderniseerd.
Ok, ik zal het anders zeggen: Het valt me op dat Dexter zoveel op Sherlock lijkt! :o
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_106902673
Ik vind Sherlock juist wel wat van Sheldon weg hebben van The Big Bang Theory :')
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_106903161
Veel tv-personages zijn gebaseerd op Sherlock Holmes. Het meest bekende voorbeeld is nog wel House (de makers stoppen er zelfs expres leuke pararellen in), maar ook andere mensen zoals Dexter, Grissom (CSI) en zelfs Batman / Bruce Wayne kun je teruglinken naar Sherlock Holmes.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_106903190
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 09:53 schreef Tim86 het volgende:
Ik vind Sherlock juist wel wat van Sheldon weg hebben van The Big Bang Theory :')
Vooral dat superieure intellect en het continu daar mee pronken
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_106903363
Is er iemand die de vorige ep (Hounds of Baskerville) terug kan kijken? Ik kan het me niet meer precies herinneren, maar volgens mij schieten ze op het laatst die hond neer? En dan springt hij nog een keer op en moeten ze hem nog een keer neerschieten. Kan zijn dat ze de eerste keer gemist hebben of dat ik het niet meer goed onthouden heb, maar toen ik Moriarty zichzelf een kogel door z'n hoofd zag jagen moest ik gelijk daar aan denken.
pi_106903438
In de eerste aflevering van het tweede seizoen, A Scandal in Belgravia, leest Holmes op een gegeven moment de krant. Daarin staat duidelijk een kop te lezen 'Refurbishment for Monumental Hospital' (of iets in die trant) met daaronder een foto van Barts. Toen ik dat gisteren nog eens zag moest ik gelijk denken aan de sprong van Holmes vanaf het dak van Barts. Weet niet waarom, maar goed...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_106903456
Ik hoop trouwens dat Irene Adler terugkomt in seizoen 3, damn wat een geil wijf is dat.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_106903797


O+
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_106904528
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 10:22 schreef Nielsch het volgende:
Ik hoop trouwens dat Irene Adler terugkomt in seizoen 3, damn wat een geil wijf is dat.
Inderdaad. :D
pi_106905360
In de verhalen komt Irene Adler slechts één keer voor (er wordt nog wel een paar keer naar haar verwezen, maar als persoon is ze uit Sherlock en Watson's leven verdwenen), dus zou er niet op rekenen.
pi_106905592
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 11:31 schreef lunapuella het volgende:
In de verhalen komt Irene Adler slechts één keer voor (er wordt nog wel een paar keer naar haar verwezen, maar als persoon is ze uit Sherlock en Watson's leven verdwenen), dus zou er niet op rekenen.
In het oorspronkelijke verhaal A Scandal in Bohemia ziet Holmes Adler niet meer na haar vertrek uit Londen. In de tv-serie heeft hij haar weldegelijk nog een keer gezien; op het moment dat hij haar leven redde toen ze door terroristen om het leven gebracht zou worden. Oftewel, de makers van de tv-serie hebben al reeds gebroken met de canon en wat mij betreft doen ze dat nog een keer, al is het maar puur om de verschijning van Lara Pulver terug te brengen.

Conan Doyle heeft slechts marginaal beschreven wat Holmes precies heeft gedaan in de drie jaar dat hij dood werd geacht (beetje de wereld over gereisd). Het lijkt me een interessant idee om de eerste aflevering van seizoen 3 te zien wat Holmes heeft gedaan tijdens zijn vermeende dood, waarin het niet geheel onwaarschijnlijk is dat hij een keer met Adler heeft afgesproken, ergens in een klooster in Tibet ofzo.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_106906048
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 00:04 schreef Basson het volgende:
Dit einde is niet ok. Wij! zien Sherlock op de rand stappen (hij is de enige op het dak, naast de dode Moriarty), en wij! zien hem springen. Conclusie voor de kijker: Sherlock springt van het gebouw. Het lijkt mij nogal deus ex machina om een double van het dak te gooien, die kort daarvoor nog op de rand van het dak stond. Wij zien hem n.b. vallen.
Goeie schrijver die zich hieruit weet te schrijven...

Sherlock is verder natuurlijk een bazenserie :)

Het einde was natuurlijk kak. Maak het in elk geval plausibel voor de kijker
het word gelukkig geschreven door heel goede schrijvers
zelfs als je nooit iets anders van ze hebt gekeken moet sherlock dat op zich zelf al wel bewezen hebben
ik weet zeker dat ze er een briljante verklaring voor hebben
die we pas over een jaar weten :P
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  Admin dinsdag 17 januari 2012 @ 12:03:04 #142
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_106906259
Het was de Teselecta!

Onee, dat was de andere hoofdfiguur in een Moffat-tv-serie die zijn dood fakede. :+
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_106906336
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 10:11 schreef Nielsch het volgende:
Veel tv-personages zijn gebaseerd op Sherlock Holmes. Het meest bekende voorbeeld is nog wel House (de makers stoppen er zelfs expres leuke pararellen in), maar ook andere mensen zoals Dexter, Grissom (CSI) en zelfs Batman / Bruce Wayne kun je teruglinken naar Sherlock Holmes.
Inderdaad
ik dacht dat het ook wel common knowledge was sherlock holmes zeg maar de doorbraak van de westerse detective novel was
en daarmee bedoel ik niet de eerste (grote) detective op papier maar wel degene waar later bijna elke detective schrijver naar verwijst op wat voor manier dan ook, zeg maar de vader van alle detective novels
bijvoorbeeld hercule poirot (op zich zelf ook weer een heel grote detective maar duidelijk met een knip oog naar) of de stijl waarin iets geschreven is etc

En al weet je dat niet dan kun hopelijk zelf wel bedenken dat sherlock holmes eerst geschreven is en dus nooit kan verwijzen naar iets dat 130 jaar later is geschreven :?
Dat is als zeggen dat je vader op jou lijkt ipv jij op je vader
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  dinsdag 17 januari 2012 @ 12:27:21 #144
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_106906903
Het was trouwens apart voor mij om 'Jen' niet te zien als 'Jen'. :P
IT Crowd. _O_ Nog zo'n stukje briljante Britse televisie.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Admin dinsdag 17 januari 2012 @ 13:19:36 #145
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_106908395
Oh dat wilde ik nog opzoeken, maar zij was het dus inderdaad. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 14:23:20 #146
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_106910800
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 07:33 schreef Breuls het volgende:

[..]

Cumberbatch is goed, maar ZO goed nou ook weer niet. :D
Die ogen hadden ze in post-productie groter kunnen maken, doen ze vaker bij series.
En er zijn ook vloeistoffen voor die oa. door opticiëns gebruikt wordt.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 14:29:06 #147
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_106911009
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 10:22 schreef Nielsch het volgende:
In de eerste aflevering van het tweede seizoen, A Scandal in Belgravia, leest Holmes op een gegeven moment de krant. Daarin staat duidelijk een kop te lezen 'Refurbishment for Monumental Hospital' (of iets in die trant) met daaronder een foto van Barts. Toen ik dat gisteren nog eens zag moest ik gelijk denken aan de sprong van Holmes vanaf het dak van Barts. Weet niet waarom, maar goed...
Werd er in een van de afleverigen ook niet gezegd dat een gebouw minstens 8 verdiepingen moet hebben voor de sprong 100% dodelijk is?
Barts was een verdieping of 4.
pi_106911323
Gave fansite, vooral ook qua styling, jammer dat hij nog niet geupdate is:

http://www.sherlockology.com/
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_106911842
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 23:53 schreef kv26 het volgende:
Wat een super aflevering! Seizoen 3 is ook bevestigd! Super!
Seizoen 3?! SUPER!
*sluip weer weg hier want kijk pas later deze week s02e03*
Met een meidenkwartet
  dinsdag 17 januari 2012 @ 14:52:50 #150
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_106911889
Dr Watson was anderhalve week terug te gast bij Graham Norton, hij heeft toen ook gezegd dat er een derde seizoen komt
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 14:54:33 #151
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_106911948
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 12:06 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Inderdaad
ik dacht dat het ook wel common knowledge was sherlock holmes zeg maar de doorbraak van de westerse detective novel was
en daarmee bedoel ik niet de eerste (grote) detective op papier maar wel degene waar later bijna elke detective schrijver naar verwijst op wat voor manier dan ook, zeg maar de vader van alle detective novels
bijvoorbeeld hercule poirot (op zich zelf ook weer een heel grote detective maar duidelijk met een knip oog naar) of de stijl waarin iets geschreven is etc

En al weet je dat niet dan kun hopelijk zelf wel bedenken dat sherlock holmes eerst geschreven is en dus nooit kan verwijzen naar iets dat 130 jaar later is geschreven :?
Dat is als zeggen dat je vader op jou lijkt ipv jij op je vader
Jep, zoals The Secret Agent van Conrad model staat voor agententhrillers.

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Secret_Agent
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_106912508
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 14:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Dr Watson was anderhalve week terug te gast bij Graham Norton, hij heeft toen ook gezegd dat er een derde seizoen komt
wicked

Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 17 januari 2012 @ 15:11:23 #153
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_106912616
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 15:08 schreef Nielsch het volgende:

[..]

wicked

[ afbeelding ]
Hij was jong en had het geld nodig denk ik dan, maar hij kijkt wel erg ongelukkig.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_106912713
quote:
Op dinsdag 17 januari 2012 15:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hij was jong en had het geld nodig denk ik dan, maar hij kijkt wel erg ongelukkig.
score!

Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 17 januari 2012 @ 15:17:22 #155
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_106912856
Hij speelt trouwens de Hobbit in de gelijknamige Film, dat was de reden waarom hij bij Grahan Norton was.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 15:18:30 #156
192683 AMDB
Visionair.
pi_106912890
Martin Freeman _O_


Ook een geweldige film met hem in de hoofdrol!

En niet te vergeten: zijn geweldige rol in The Office UK _O_
pi_106912916
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 15:18 schreef AMDB het volgende:
Martin Freeman _O_


Ook een geweldige film met hem in de hoofdrol!

En niet te vergeten: zijn geweldige rol in The Office UK _O_
En Zooey Dechanel. O+
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_106917083
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 15:19 schreef Felagund het volgende:

[..]

En Zooey Dechanel. O+
O+
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  dinsdag 17 januari 2012 @ 19:20:11 #159
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_106922254
Valt me trouwens op dat er nog helemaal niet over Moriarity is gesproken sinds zondag, was wel echt een superrol en wat een complete psycholaat was dat!
Totaal onvoorspelbaar gedrag maar ondertussen alle touwtjes in handen hebben.
Dat heeft Andrew Scott zeker niet verkeerd gedaan, van mij mag ie vaker van dat soort rollen spelen.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 19:23:44 #160
192683 AMDB
Visionair.
pi_106922414
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 19:20 schreef SiGNe het volgende:
Valt me trouwens op dat er nog helemaal niet over Moriarity is gesproken sinds zondag, was wel echt een superrol en wat een complete psycholaat was dat!
Totaal onvoorspelbaar gedrag maar ondertussen alle touwtjes in handen hebben.
Dat heeft Andrew Scott zeker niet verkeerd gedaan, van mij mag ie vaker van dat soort rollen spelen.
Was zeker een goede rol :) Had er van mij vaker in voor mogen komen.
pi_106922463
Ik kreeg echt kippenvel op het moment dat hij die woonkamer van die journalist in kwam lopen en gewoon deed alsof hij acteur was... Dat was echt briljant.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Admin dinsdag 17 januari 2012 @ 21:15:11 #162
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_106928093
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 19:20 schreef SiGNe het volgende:
Valt me trouwens op dat er nog helemaal niet over Moriarity is gesproken sinds zondag, was wel echt een superrol en wat een complete psycholaat was dat!
Totaal onvoorspelbaar gedrag maar ondertussen alle touwtjes in handen hebben.
Dat heeft Andrew Scott zeker niet verkeerd gedaan, van mij mag ie vaker van dat soort rollen spelen.
Prachtrol. Geweldige freak, en dat accent bracht daar nog een extra laagje op aan. Ook hier is Moriarty beter dan de versie uit de Guy Ritchie-film. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  woensdag 18 januari 2012 @ 00:44:42 #163
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_106937490
Zo, eindelijk gezien. Mooi, heel mooi. Emoties, vooral veel emoties. Maar toch miste ik iets en ik weet nog niet precies wat.

Dat laatste shot vond ik wel erg jammer trouwens. Had liever die suspense gehad zoals aan het eind van seizoen 1, het was bijna cliche, dat ie daar zo in de verte staat te kijken, alles riskerend.

Maar blij dat er nog een seizoen komt :Y
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 18 januari 2012 @ 00:52:09 #164
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_106937602
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 19:20 schreef SiGNe het volgende:
Valt me trouwens op dat er nog helemaal niet over Moriarity is gesproken sinds zondag, was wel echt een superrol en wat een complete psycholaat was dat!
Totaal onvoorspelbaar gedrag maar ondertussen alle touwtjes in handen hebben.
Dat heeft Andrew Scott zeker niet verkeerd gedaan, van mij mag ie vaker van dat soort rollen spelen.
Briljante rol inderdaad en heerlijk gespeeld met dat accent. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 18 januari 2012 @ 01:38:46 #165
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_106938325
Als ik er zo over nadenk had ik het eigenlijk leuker gevonden als we Irene Adler op het eind zagen, bij een raam met haar telefoon en dat ze dan een SMS kreeg "dinner?" of iets dergelijks.
Liefst in haar Battle dress :9~

Of om de suspense er in te houden, dat we alleen zien dat ze een text krijgt (en dat je dan een kreun van Sherlock hoort _O- )
pi_106945463
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 01:38 schreef SiGNe het volgende:
Als ik er zo over nadenk had ik het eigenlijk leuker gevonden als we Irene Adler op het eind zagen, bij een raam met haar telefoon en dat ze dan een SMS kreeg "dinner?" of iets dergelijks.
Liefst in haar Battle dress :9~

Of om de suspense er in te houden, dat we alleen zien dat ze een text krijgt (en dat je dan een kreun van Sherlock hoort _O- )
:D Bedankt dat je ons meeneemt in je fantasie. Adler bij een raam met haar telefoon. :9~
  woensdag 18 januari 2012 @ 13:26:31 #167
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_106947303
Ja die man is echt goed! Erg gaaf gedaan deze serie!
pi_106952586
Heerlijke aflevering, stuk beter dan de vorige.

quote:
Steven Moffat: 'Sherlock fans have missed big clue'

Sherlock co-creator Steven Moffat has hinted that fans have missed a vital clue from the show's second series finale.

'The Reichenbach Fall' saw Sherlock (Benedict Cumberbatch) apparently plummet to his death, only for the character to later reappear unharmed.

"I've been online and looked at all the theories," Moffat told the Radio Times. "And there's one clue that everyone's missed."

He added: "It's something that Sherlock did that was very out of character, but which nobody has picked up on."

Moffat and series co-creator Mark Gatiss have confirmed that Sherlock will return for a third series, indicating that they have no plans to end the hit detective drama.

"We love doing this, this is brilliant fun so [we'll keep going] as long as we can keep Benedict [Cumberbatch] and Martin [Freeman] coming back," said the writer.

The second series of Sherlock concluded on Sunday night, pulling in 7.9m for BBC One.
Amen.
pi_106952697
Voorspelbaar trouwens, maar er komt ook een Amerikaanse remake, in New York. Yuk. Geproduceerd door CBS (ook het netwerk van CSI), dus ik verwacht er een stuk minder van dan als het door een betaalzender werd gemaakt. Sherlock hoort in Londen, punt!

quote:
'Elementary': CBS develops 'modern-day Sherlock Holmes' pilot

CBS has picked up a new detective drama pilot, described as a modern-day take on Sherlock Holmes.

Elementary will transport Sir Arthur Conan Doyle's detective to present-day New York, according to Deadline.

The project has been devised and written by Medium scribe Rob Doherty, who will also executive produce alongside Justified 's Sarah Timberman and Carl Beverly.

BBC One drama Sherlock - which ended its second run on Sunday night - is also a contemporary update of Conan Doyle's stories, with Holmes (Benedict Cumberbatch) solving crimes in modern London.
Amen.
  woensdag 18 januari 2012 @ 15:56:26 #170
192683 AMDB
Visionair.
pi_106953109
quote:
2s.gif Op woensdag 18 januari 2012 15:42 schreef Jivis het volgende:
Heerlijke aflevering, stuk beter dan de vorige.

[..]

Hmm, ben benieuwd waar hij op doelt.

Er is trouwens één ding die ik onlogisch vond, of ik heb gewoon verkeerd gekeken (geen zin om terug te kijken): Sherlock sms't Moriarty toch om af te spreken op het dak van het ziekenhuis? Of heb ik dit verkeerd in mijn hoofd zitten?
pi_106954618
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 15:56 schreef AMDB het volgende:

[..]

Hmm, ben benieuwd waar hij op doelt.

Er is trouwens één ding die ik onlogisch vond, of ik heb gewoon verkeerd gekeken (geen zin om terug te kijken): Sherlock sms't Moriarty toch om af te spreken op het dak van het ziekenhuis? Of heb ik dit verkeerd in mijn hoofd zitten?
Dat deed hij ja. Hoezo is dat onlogisch?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 18 januari 2012 @ 16:40:22 #172
192683 AMDB
Visionair.
pi_106954817
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2012 16:35 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dat deed hij ja. Hoezo is dat onlogisch?
Waarom spraken ze daar af?
pi_106955129
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 16:40 schreef AMDB het volgende:

[..]

Waarom spraken ze daar af?
Omdat Sherlock zijn eigen dood in scène ging zetten en dit een geschikte locatie was voor de uitvoering van zijn plan?
  woensdag 18 januari 2012 @ 16:49:06 #174
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_106955170
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 16:40 schreef AMDB het volgende:

[..]

Waarom spraken ze daar af?
Waarschijnlijk omdat Sherlock daar al iets geplanned had, een vluchtplan bijv.

Maar ik vraag me inderdaad af wat Moffat bedoelde dat Sherlock iets "Out of caracter" deed.
Hij huide.. dat is het enige wat ik me tot nog toe kan bedenken.
Ik moet de aflevering nog een keer in de herhaling kijken, ik wacht nog even tot de Nederlandse ondertitels er zijn.
pi_106955425
Is Moriarty nu eigenlijk wel echt dood?
Amen.
pi_106955546
quote:
5s.gif Op woensdag 18 januari 2012 16:55 schreef Jivis het volgende:
Is Moriarty nu eigenlijk wel echt dood?
Het leek erop van wel, maar zeker weten we het natuurlijk niet.
  woensdag 18 januari 2012 @ 16:59:41 #177
192683 AMDB
Visionair.
pi_106955590
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 16:49 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat Sherlock daar al iets geplanned had, een vluchtplan bijv.

Maar ik vraag me inderdaad af wat Moffat bedoelde dat Sherlock iets "Out of caracter" deed.
Hij huide.. dat is het enige wat ik me tot nog toe kan bedenken.
Ik moet de aflevering nog een keer in de herhaling kijken, ik wacht nog even tot de Nederlandse ondertitels er zijn.
Hij gaf Moriarty een hand? Geeft Sherlock wel handen? Nu ik er over nadenk lijkt het me ergens wel dat hij dit nog niet eerder gedaan heeft, maar normaal kijk je daar natuurlijk zo overheen. Terwijl nu de handdruk erg nadrukkelijk in beeld kwam.
pi_106959978
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2012 16:58 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Het leek erop van wel, maar zeker weten we het natuurlijk niet.
Ik heb de boeken niet gelezen, maar had altijd het idee dat hij de main villain van Sherlock Holmes was. En hij is nu eigenlijk nog nauwelijks in beeld geweest, op deze aflevering en de finale van 1 na.
Amen.
  woensdag 18 januari 2012 @ 19:02:59 #179
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_106960106
Nog een theorie van me, de text dat SH op het dak van St. Barts is te vinden en dat hij iets heeft dat men terug wil hebben wordt niet aan Moriarity gestuurd maar aan Irene Adler, Sherlock heeft haar telefoon namelijk nog.

En op de plek waar ie terecht komt staat een vrachtwagen met vuilniszakken(?) geparkeerd.

[ Bericht 18% gewijzigd door SiGNe op 18-01-2012 19:18:40 ]
  woensdag 18 januari 2012 @ 20:16:06 #180
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_106963112
ik ben nog de 3e aan het kijken, maar grappig genoeg heeft Sherlock dezelfde waterkoker als ik :P een glazen met ledverlichting!
Ik hoop echt op een seizoen 3 :(
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  Admin woensdag 18 januari 2012 @ 20:44:55 #181
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_106964468
Er komt een seizoen 3, daar hoef je niet boos over te doen. ;)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  woensdag 18 januari 2012 @ 20:54:30 #182
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_106964869
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 20:44 schreef Breuls het volgende:
Er komt een seizoen 3, daar hoef je niet boos over te doen. ;)
Ah oke ik meen dat dat alleen zo was als cumberbatch en freeman meededen maar nog niet getekend hadden :)
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_106971288
quote:
2s.gif Op woensdag 18 januari 2012 18:59 schreef Jivis het volgende:

[..]

Ik heb de boeken niet gelezen, maar had altijd het idee dat hij de main villain van Sherlock Holmes was. En hij is nu eigenlijk nog nauwelijks in beeld geweest, op deze aflevering en de finale van 1 na.
Dat viel dus wel mee. De eerste keer dat hij opdook in een van de ongeveer 60 verhalen was ook gelijk zijn dood. Later is hij nog een keer gebruikt in een prequel. Hij is in de boeken nooit echt een main villain geweest die telkens terugkeerde. Hij was wel de slimste en meest machtigste villian. In het eerste verhaal werd hij omschreven als een soort capi di tutti capi van de Britse onderwereld. Alle andere criminelen betaalden hem voor bescherming. In vele andere films, series en verhalen is hij wel vaak gebruikt als main villian, net zoals in deze serie.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_106971482
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 20:44 schreef Breuls het volgende:
Er komt een seizoen 3, daar hoef je niet boos over te doen. ;)
Dat vraag ik me nog wel af. De BBC heeft een derde serie besteld, maar dan moeten de hoofdrolspelers wel mee willen doen. Niet dat ik aanwijzingen heb dat ze dat niet willen, maar ik vraag me dus af of ze al getekend hebben.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_106971529
Na de uitspraak van Moffat ga ik vrijdag nogmaals de laatste ep kijken...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_106972078
Crosspost van een ander forum. Of het überhaupt waar is wat hij zegt weet ik niet maar ik vond het wel een mooie. Kan me die hele bouncy ball niet meer herinneren maar goed:

quote:
Something that Sherlock did which was out of character apparently? After all, didn't Watson (A Doctor no less) take his pulse before being dragged away by the paramedics? Surely a doctor would have noticed that someone who doesn't have a pulse must be dead, correct? Well.....not really no. I assume you all remember Sherlock 'playing with a bouncy ball' in the lab before going on the roof.....what can this have to do with faking your own death I hear you say? Well here's a little school yard prank that few people seem to know of these days. Go and get a bouncy ball (a tennis ball is best) and wedge it firmly underneath your armpit (trust me). Now squeeze down as hard as you can without hurting yourself, and check your pulse on that arm - I think you'll be shocked to find that your pulse.....has STOPPED! Seriously! Try it out for yourself if you don't believe me. I propose that the 'vital clue' the writers have hinted at, is that the 'bouncy ball scene' has far more significance that we may have first realised. Shame we'll all have to wait for the next season to find out.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_106972241
Ergens vind ik het trouwens wel suf dat de discussie nu gaat over 'hoe' Sherlock de sprong overleefde in plaats van of hij nog zou leven of niet. Aan de andere kant; het zou sowieso logisch zijn dat hij nog zou leven aangezien dat a) ook in de oorspronkelijke verhalen zo is en b) er nog een derde serie komt.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_106972453
Wat er op andere fora trouwens ook is opgemerkt: in alle kranten die schrijven over Sherlock zijn zelfmoord zie je nergens een (sub)kopje over de zelfmoord van de man die Sherlock zou hebben ingehuurd als acteur: Richard Brooks aka Jim Moriarty. Dit zorgt weer voor speculaties dat zijn lichaam nooit gevonden is op het dak van Barts en dat hij dus ook nog leeft. Nu kan het natuurlijk ook zijn dat de schrijvers hier gewoon niet aan gedacht hebben. Bovendien zou dit ook niet kloppen met de oorspronkelijke verhalen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_106978936
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 23:16 schreef Nielsch het volgende:
Crosspost van een ander forum. Of het überhaupt waar is wat hij zegt weet ik niet maar ik vond het wel een mooie. Kan me die hele bouncy ball niet meer herinneren maar goed:

[..]

http://www.google.nl/sear(...)c1f6&biw=320&bih=416

Volgens Google is het iig een bekende truc.
  Admin donderdag 19 januari 2012 @ 08:12:07 #190
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_106979004
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 23:19 schreef Nielsch het volgende:
Ergens vind ik het trouwens wel suf dat de discussie nu gaat over 'hoe' Sherlock de sprong overleefde in plaats van of hij nog zou leven of niet.
Dat is omdat we weten dat hij nog leeft. Of gaan we discussiëren of de man aan het einde een dubbelganger was? ;)
quote:
Aan de andere kant; het zou sowieso logisch zijn dat hij nog zou leven aangezien dat a) ook in de oorspronkelijke verhalen zo is en b) er nog een derde serie komt.
Ja, en c) zie boven.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  donderdag 19 januari 2012 @ 11:10:55 #191
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_106982267
Dat trucje met je polsslag deed ik vroeg al met een lucifersdoosje, dat idee had ik dus ook meteen. Vond het trouwens sowieso wel grappig want House speelt ook vaak op zo'n manier met een balletje als ie aan het nadenken is.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_106985119
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 23:02 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dat viel dus wel mee. De eerste keer dat hij opdook in een van de ongeveer 60 verhalen was ook gelijk zijn dood. Later is hij nog een keer gebruikt in een prequel. Hij is in de boeken nooit echt een main villain geweest die telkens terugkeerde. Hij was wel de slimste en meest machtigste villian. In het eerste verhaal werd hij omschreven als een soort capi di tutti capi van de Britse onderwereld. Alle andere criminelen betaalden hem voor bescherming. In vele andere films, series en verhalen is hij wel vaak gebruikt als main villian, net zoals in deze serie.
Ik ken hem dus vooral van De Speurneuzen :') :@.
Amen.
pi_106985276
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 11:10 schreef wonderer het volgende:
Dat trucje met je polsslag deed ik vroeg al met een lucifersdoosje, dat idee had ik dus ook meteen. Vond het trouwens sowieso wel grappig want House speelt ook vaak op zo'n manier met een balletje als ie aan het nadenken is.
Klopt ja, daar moest ik ook direct aan denken!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_106985861
quote:
2s.gif Op donderdag 19 januari 2012 12:43 schreef Jivis het volgende:

[..]

Ik ken hem dus vooral van De Speurneuzen :') :@.
Rattigan <3
pi_106987152
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 11:10 schreef wonderer het volgende:
Dat trucje met je polsslag deed ik vroeg al met een lucifersdoosje, dat idee had ik dus ook meteen. Vond het trouwens sowieso wel grappig want House speelt ook vaak op zo'n manier met een balletje als ie aan het nadenken is.
Het is sowieso fantastisch om al die vergelijkingen met House te zien, geeft maar weer aan wat voor een fantastische serie House eigenlijk is.
  donderdag 19 januari 2012 @ 13:46:21 #196
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_106987511
Een aantal van die interacties tussen Holmes en Watson zijn echt net House en Wilson inderdaad, geweldig ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 19 januari 2012 @ 14:33:58 #197
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_106989376
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 13:36 schreef pietjansma het volgende:

[..]

Het is sowieso fantastisch om al die vergelijkingen met House te zien, geeft maar weer aan wat voor een fantastische serie House eigenlijk is.
Vind house helemaal niet zo geweldig
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_106991607
Er zijn nog meer paralellen tussen Holmes en House

- Wonen allebei op 221b
- Holmes heeft Jim Moriarty als vijand, House is ooit neergeschoten door een gunman genaamd Moriarty
- Gebruiken allebei proces van eliminatie om tot de kern te komen
- Allebei spreiden ze graag hun superieure intellect ten toon
- Spelen allebei een muziekinstrument
- Gebruiken allebei drugs waar hun omgeving iets op tegen heeft
- Patient in de pilot heet Rebecca Adler
- House bezit verschillende boeken van Conan Doyle

Ik vond House de eerste paar seizoenen wel leuk maar nu vind ik er eigenlijk niets meer aan...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 19 januari 2012 @ 22:02:39 #199
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_107008246
Ik vond het tweede seizoen eigenlijk toch wat zwakker dan het eerste.

De eerste aflevering was fantastisch, de tweede beduidend minder en de finale goed, maar tegenvallend.

De plot wordt steeds meer vergezocht. Sherlock is een beetje een Baron van Munchhausen geworden.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  Admin donderdag 19 januari 2012 @ 22:32:30 #200
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_107009832
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 22:02 schreef VeX- het volgende:
Sherlock is een beetje een Baron van Munchhausen geworden.
Hoe dat zo?
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 00:00:03 #201
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_107014080
Breuls, heb jij eigenlijk al theoriën?

[ Bericht 1% gewijzigd door SiGNe op 20-01-2012 15:14:03 ]
  Admin vrijdag 20 januari 2012 @ 13:19:03 #202
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_107026092
Nee, niet echt. Maar ik heb er ook weinig over nagedacht.

Ik hoor wel net op de radio dat er een Amerikaanse remake komt van deze serie, met een Sherlock die in New York woont. De serie gaat Elementary heten.

Aan de ene kant denk ik; NEEEEEEE!! :{

Aan de andere kant: wie weet wordt het wel boeiende tv, dus waarom niet. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 13:30:07 #203
192683 AMDB
Visionair.
pi_107026432
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 13:19 schreef Breuls het volgende:
Nee, niet echt. Maar ik heb er ook weinig over nagedacht.

Ik hoor wel net op de radio dat er een Amerikaanse remake komt van deze serie, met een Sherlock die in New York woont. De serie gaat Elementary heten.

Aan de ene kant denk ik; NEEEEEEE!! :{

Aan de andere kant: wie weet wordt het wel boeiende tv, dus waarom niet. :)
Het gaat niks afdoen aan deze serie, dus inderdaad: waarom niet.

Al verwacht ik bij lange na niet dat Amerikanen zo'n goede serie kunnen maken, het blijft toch iets typisch Brits.
  Admin vrijdag 20 januari 2012 @ 13:31:24 #204
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_107026465
Amerikanen kunnen prachtige series maken, dus dat is echt het probleem niet. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 13:33:16 #205
192683 AMDB
Visionair.
pi_107026532
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 13:31 schreef Breuls het volgende:
Amerikanen kunnen prachtige series maken, dus dat is echt het probleem niet. :)
Ik bedoel meer in relatie tot het onderwerp, maar aangezien ze een andere titel gaan gebruiken verwacht ik dat ze nog meer adapties op de oude Sherlock maken dan deze versie al deed.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 17:23:01 #206
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_107035197
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 13:31 schreef Breuls het volgende:
Amerikanen kunnen prachtige series maken, dus dat is echt het probleem niet. :)
Niet bij CBS :') Ben wel benieuwd wie ze gaan casten en wie gaat schrijven, maar... nou ja. Ik verwacht er niet bepaald veel van.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  Admin vrijdag 20 januari 2012 @ 17:24:39 #207
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_107035255
Ik vind The Mentalist (waar een vleugje Sherlock in zit, overigens) en Person of Interest anders prima CBS-series.

Maar het zijn meestal niet de grote vijf die de topseries uitbrengen, dat is wel waar. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 17:32:49 #208
202546 Baszh
The Dude abides
pi_107035498
Ik kan me ook wel vermaken met Sherlock Holmes geïnspireerde series als House & The Mentalist
Waarom uitstellen tot morgen als je het overmorgen nog kunt doen?
  vrijdag 20 januari 2012 @ 17:54:46 #209
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_107036209
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 17:32 schreef Baszh het volgende:
Ik kan me ook wel vermaken met Sherlock Holmes geïnspireerde series als House & The Mentalist
Jup, hier ook en ik vermaak me ook prima met Psych, meer de humorkant op.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 22:07:38 #210
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_107047610
Eindelijk epi 3 gezien.

AWE-SOME _O_

Ben heel benieuwd naar wat antwoorden, maar daar zullen we wel een hele tijd op moeten wachten. Ach, whatever, het was een epic finale in elk geval.

Moriarty was een koning (beetje net als John Simm aka The Master dat was in Dr. Who) :D
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
  zondag 22 januari 2012 @ 15:50:22 #211
16715 Mylene
*schatje*
pi_107099772
quote:
'Sherlock' won't return in 2012, executive Sue Vertue reveals

Sherlock executive producer Sue Vertue has dismissed suggestions apparently made by husband Steven Moffat that the programme will return in 2012.

The showrunner was supposed to have said on Friday (January 20) that a third series of the BBC drama - which concluded last Sunday (January 15) - would air later this year.

Moffat also apparently claimed that scenes showing how Sherlock (Benedict Cumberbatch) survived his rooftop plummet in series two finale 'The Reichenbach Fall' had already been filmed.

In response to the comments, Vertue has taken to Twitter and clarified that a 2012 Sherlock return is "sadly unlikely".

"Sorry to be a killjoy but @steven_moffat didn't actually mean S3 of #sherlock would tx before end of year," she wrote. "I think that is sadly unlikely."

Moffat has, however, said that fans will not have to wait "that long" for the next series of Sherlock.

He confirmed this week that a third run of the show had been secretly commissioned along with its second last year.
bron
pi_107107786
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 15:50 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron
Ik verwacht het eigenlijk pas begin 2014, alles war eerder komt is mooi meegenomen
  zondag 22 januari 2012 @ 19:11:20 #213
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_107108585
Ze noemen hem niet voor niets The Troll ... ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 25 januari 2012 @ 11:46:14 #214
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_107212409
Eindelijk de laatste aflevering gezien!
Hij was weer spannend, ookal wist ik stiekem hoe hij eindigde.
Het enige wat ik out-of-character vond van Sherlock was dat hij toegaf aan Molly dat hij haar nodig had en dat hij indirect toch wel zei dat hij om haar geeft. Daarnaast vond ik wel heel toevallig dat ondanks dat Sherlock van een ziekenhuis viel er toch zo snel medisch personeel aanwezig was om hem weg te brengen. Ook werd er heel hard geprobeerd om John Watson weg te houden met het 'lijk'. Daarnaast was het bloedpatroon op straat gelijk aan het bloedpatroon van Mortiarty (Ik kijk teveel Dexter). En er is iets waar Sherlock aandenkt als hij op het punt staat te springen voordat Mortiarty zichzelf schiet en Sherlock lacht. Alsof hij een terplekke een plan had bedacht ter ontsnapping of nog tijd moest rekken. Daarnaast was het bekennen van dat hij alles had verzonnen aan Watson ook out-of-character. Sherlock zal altijd voor de waarheid gaan of het mensen pijn doet of niet.
Sherlock heeft een masterplan bedacht om zijn dood te faken en hoe hij dat heeft gedaan weten we pas later, hopelijk.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_107227774
Toen hij daar stond had hij waarschijnlijk tijd nodig om het balletje waar hij een paar scenes eerder mee speelde in z'n oksel te stoppen en zo hard mogelijk te knijpen. Hierdoor 'stopt' je hartslag.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 25 januari 2012 @ 20:45:17 #216
202546 Baszh
The Dude abides
pi_107232391
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 19:10 schreef Nielsch het volgende:
Toen hij daar stond had hij waarschijnlijk tijd nodig om het balletje waar hij een paar scenes eerder mee speelde in z'n oksel te stoppen en zo hard mogelijk te knijpen. Hierdoor 'stopt' je hartslag.
Kwam bij de laatste Mentalist aflevering ook voor dat trucje :P
Waarom uitstellen tot morgen als je het overmorgen nog kunt doen?
pi_107260197
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 20:45 schreef Baszh het volgende:

[..]

Kwam bij de laatste Mentalist aflevering ook voor dat trucje :P
inderdaad, ik had het net hier gelezen en toen zag ik het bij the mentalist :) grappig :)
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  Redactie Frontpage maandag 30 januari 2012 @ 11:46:31 #218
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_107395743
Geweldige serie, jammer maar 6 eps in 2 seizoenen. Maar mooi einde. Ik denk perspoonlijk dat Moriatry vanaf het begin een acteur inhuurde die hem speelde dus we zien beiden wel terug denk ik
pi_107396449
Ok ik ben ook weer 'helemaal' bij met deze serie. Vooral seizoen 2 nog maar een keertje opnieuw kijken zeg, van veel dingen snap ik echt geen hout _O- zeker die laatste ep vond ik toch wel erg vaag bij vlagen maar wel erg goed ^O^
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  maandag 30 januari 2012 @ 12:16:52 #220
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_107396487
Wat was er vaag aan de laatste ep?
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_107398623
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 12:16 schreef Stefan het volgende:
Wat was er vaag aan de laatste ep?
Gewoon de algemene lijn, als je alles wat er gebeurt probeert te snappen gaat dat mij wat lastig :P Ook die eerste ep vond ik erg lastig te volgen.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  maandag 30 januari 2012 @ 13:32:20 #222
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_107398746
Wat ik niet snapte wat Adler nou wilde met die foto's, ze belde Moriatry op dat ze die fotos had.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_107399417
Ik vind het hoge tempo juist fijn, je moet echt blijven opletten en een saai moment zit er niet in.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_107399498
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 13:32 schreef Stefan het volgende:
Wat ik niet snapte wat Adler nou wilde met die foto's, ze belde Moriatry op dat ze die fotos had.
Ze wilde het vooral als chantagemiddel gebruiken tegen diegene van wie de fotos waren (in het verhaal in het boek is dit
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_107399581
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 13:49 schreef Felagund het volgende:
Ik vind het hoge tempo juist fijn, je moet echt blijven opletten en een saai moment zit er niet in.
Ik vind het zeker fijn, maar ik mis er wel dingen door :D Je moet het echt wel meerdere keren kijken geloof ik. Je hebt ook echt geen verwerkingstijd van de vragen die het je oproept, want het verhaal gaat keihard door...
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_107399705
Vaak worden de echt onduidelijke dingen later nog een keer uitgelegd. BIjv. Watson die in de tweede aflevering vraag hoe het nu precies met het konijn zat.

De derde episode van dit seizoen moet ik nog zien trouwens, vanavond of morgenavond maar eens voor gaan zitten.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  maandag 30 januari 2012 @ 17:25:25 #227
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_107407278
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 13:32 schreef Stefan het volgende:
Wat ik niet snapte wat Adler nou wilde met die foto's, ze belde Moriatry op dat ze die fotos had.
Die foto's waren een beveiligingsmiddel van Irene, ze wilde geen chantagemiddel maar een onderpand.
Waarschijnlijk had ze op de een of andere manier een schuld bij Moriarity of bedreigde hij haar waardoor ze hem de foto's wel wilde/moest geven.

En wat betreft Ep3, zal ik maar even in spoilers doen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 39% gewijzigd door SiGNe op 30-01-2012 17:34:50 ]
pi_107427433
Eindelijk bij. Ik ben nooit een groot fan geweest van Sherlock dus ben zonder enige voorkennis deze serie gaan kijken.
Erg genoten van de serie. Goed om te horen dat er een seizoen 3 komt waar nu weer naar uitgekeken kan worden.
  vrijdag 3 februari 2012 @ 13:57:41 #229
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_107555880
ik was een beetje aan het rondsurfen en lekker aan wikipedia-en. Toen ik op het volgende stuitte:
Belgravia is wijk van London en komt overeen met waar Irene Adler woont.
http://en.wikipedia.org/wiki/Belgravia
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
  vrijdag 3 februari 2012 @ 14:01:59 #230
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_107556081
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 13:57 schreef ieniminimuis het volgende:
ik was een beetje aan het rondsurfen en lekker aan wikipedia-en. Toen ik op het volgende stuitte:
Belgravia is wijk van London en komt overeen met waar Irene Adler woont.
http://en.wikipedia.org/wiki/Belgravia
Dingen die je pas jaaaaaaaren later begrepen hebt! Deel 59

Oh, en het is een woordgrap op

A Scandal in Bohemia

Een Holmes verhaal

http://en.wikipedia.org/wiki/A_Scandal_in_Bohemia
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_107556759
Net zoals bij de laatste episode "The Reichenbach fall" de titel een woordgrap is over het plot in het verhaal The Final problem.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 27% gewijzigd door Felagund op 03-02-2012 14:24:24 ]
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  vrijdag 3 februari 2012 @ 14:18:00 #232
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_107556821
Reichenbach, niet Reisenbach
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_107556896
:@, inderdaad, stomme fout.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_107779302
Net (pas) het eerste deel gezien van deze serie, erg tof.
  donderdag 9 februari 2012 @ 07:24:39 #236
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_107779819
Molly O+
Feyenoord!!! * Barça
pi_107816346
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 22:07 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Eindelijk epi 3 gezien.

AWE-SOME _O_

Ben heel benieuwd naar wat antwoorden, maar daar zullen we wel een hele tijd op moeten wachten. Ach, whatever, het was een epic finale in elk geval.

Moriarty was een koning (beetje net als John Simm aka The Master dat was in Dr. Who) :D
Geweldige antagonist inderdaad. Fantastisch gespeeld ook, die psychopatische gezichtsuitdrukkingen...meesterlijk.
pi_107816360
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 13:53 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ik vind het zeker fijn, maar ik mis er wel dingen door :D Je moet het echt wel meerdere keren kijken geloof ik. Je hebt ook echt geen verwerkingstijd van de vragen die het je oproept, want het verhaal gaat keihard door...
Ik kijk vaak scenes meteen nog een keer als ik iets niet volg. Kan ik niet tegen namelijk. :P
pi_107816378
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 21:15 schreef Breuls het volgende:

[..]

Prachtrol. Geweldige freak, en dat accent bracht daar nog een extra laagje op aan.
Weinig personages waar ik zo van heb genoten als van hem. Alles klopte. _O_
pi_107816412
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 11:46 schreef ieniminimuis het volgende:
Eindelijk de laatste aflevering gezien!
Hij was weer spannend, ookal wist ik stiekem hoe hij eindigde.
Het enige wat ik out-of-character vond van Sherlock was dat hij toegaf aan Molly dat hij haar nodig had en dat hij indirect toch wel zei dat hij om haar geeft. Daarnaast vond ik wel heel toevallig dat ondanks dat Sherlock van een ziekenhuis viel er toch zo snel medisch personeel aanwezig was om hem weg te brengen. Ook werd er heel hard geprobeerd om John Watson weg te houden met het 'lijk'. Daarnaast was het bloedpatroon op straat gelijk aan het bloedpatroon van Mortiarty (Ik kijk teveel Dexter). En er is iets waar Sherlock aandenkt als hij op het punt staat te springen voordat Mortiarty zichzelf schiet en Sherlock lacht. Alsof hij een terplekke een plan had bedacht ter ontsnapping of nog tijd moest rekken. Daarnaast was het bekennen van dat hij alles had verzonnen aan Watson ook out-of-character. Sherlock zal altijd voor de waarheid gaan of het mensen pijn doet of niet.
Sherlock heeft een masterplan bedacht om zijn dood te faken en hoe hij dat heeft gedaan weten we pas later, hopelijk.
Out of character he...

Hoe komt het eigenlijk dat Sherlock zich niet bekommerde om mrs hudson?
Zoals Watson al zei was het niks voor hem om daar helemaal niks om te geven, gezien de laatste keer dat haar wat was aangedaan.

quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 23:46 schreef ddx het volgende:
Leuk om nu na te denken wat Molly precies gedaan heeft, de fietser heeft er iig ook iets mee te maken lijkt me.
En het balletje. :Y
pi_107817050
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 04:29 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Out of character he...

Hoe komt het eigenlijk dat Sherlock zich niet bekommerde om mrs hudson?
Zoals Watson al zei was het niks voor hem om daar helemaal niks om te geven, gezien de laatste keer dat haar wat was aangedaan.

Omdat Holmes al wist dat er niets aan de hand was. Waarschijnlijk had hij - net als in het boek - zelf de melding verzonnen waardoor Watson weg zou gaan.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 10 februari 2012 @ 09:23:34 #242
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_107818010
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 04:29 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Out of character he...

Hoe komt het eigenlijk dat Sherlock zich niet bekommerde om mrs hudson?
Zoals Watson al zei was het niks voor hem om daar helemaal niks om te geven, gezien de laatste keer dat haar wat was aangedaan.

[..]

En het balletje. :Y
Omdat sherlock wist dat er niets met mrs Hudson aan de hand was.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_107820611
Komt het nog weer op Ned 1 of 2, of Canvas?
Op vrijdag 19 november 2010 01:13 schreef Quarant het volgende:
88.888.888
pi_107828302
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 09:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Omdat sherlock wist dat er niets met mrs Hudson aan de hand was.
Klopt, maar dan had hij dat kunnen zeggen en John met hem mee laten gaan. Een andere mogelijkheid is dat hij zelf op de een of andere manier voor dat telefoontje heeft gezorgd, om John weg te lokken.
pi_107828329
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 08:15 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Omdat Holmes al wist dat er niets aan de hand was. Waarschijnlijk had hij - net als in het boek - zelf de melding verzonnen waardoor Watson weg zou gaan.
Ik ken de boeken niet, maar dat is ook wat ik dacht.
pi_107828344
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 15:06 schreef -Strawberry- het volgende:

Een andere mogelijkheid is dat hij zelf op de een of andere manier voor dat telefoontje heeft gezorgd, om John weg te lokken.
No shit Sherlock :D
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_107828362
Sorry moest ff
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_107829879
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 11:14 schreef Quarant het volgende:
Komt het nog weer op Ned 1 of 2, of Canvas?
Waarschijnlijk wel weer bij de KRO.
Die hebben serie 1 ook uitgezonden.
  zondag 4 maart 2012 @ 13:55:10 #249
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_108694644
wat een geniale serie trouwens ;)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zondag 4 maart 2012 @ 14:02:07 #250
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_108694933
13th street gaat het uitzenden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 4 maart 2012 @ 22:26:12 #251
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_108722251
Net s02e03 gezien.

Echt een 'WTF'-momentje. Zijn er al theoriën hoe hij nog kan leven?

Geniale serie verder.
  zondag 4 maart 2012 @ 23:16:25 #252
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_108724988
Blijf nog steeds bij m'n theorie dat 'ie dood moet lijken voor zijn eigen veiligheid en die van z'n naasten. Hoe 'ie overleefd kan hebben, kan variëren van mijn initiële theorie van de verkeerde van het dak gooien. Maar zal best zoiets zijn geweest.
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 23:30 schreef shiznuts het volgende:
Haha, nu zit 'ie op een eilandje met Tupac, Elvis en Irene Adler. :P

De dromerige sfeer was inderdaad een afschildering van hoe Watson het zich herinnerde. Ook niet geheel toevallig was die aanvaring met de fietser waardoor 'ie wat oriëntatie- en waarnemingsproblemen had. Zelf denk ik dat Sherlock Moriarty z'n jas om heeft gedaan en van het dak geflikkerd heeft. Hij was toch al dood en het telefoontje i.c.m. een vallend persoon dat van afstand Sherlock leek te zijn, was goed genoeg om de hit op z'n dierbaren af te blazen. Hij moet dood lijken, voor iedereen, om die veiligheid te garanderen. 'Oh look, you got a bit of a crowd.' Dat wist Sherlock ook wel, die lui waren natuurlijk onderdeel van het plan (misschien georganiseerd door Mycroft, die er ook van wist). Die lui vormen een scherm rond het lichaam terwijl John op de grond ligt en de grote wisseltruc is een 'go'. Om hem dood te laten lijken ter plaatse heeft Molly misschien wat toegediend of iets, zij, die natuurlijk ook de doodverklaring regelt. En toen was Sherlock... 'dood'. Dat is... totdat Sherlock in het diepste geheim met zijn broer eerst die nieuwe buren stuk voor stuk uit het nog altijd bestaande netwerk sloopt en stukje bij beetje het hele netwerk oprolt, daarna geen zorgen meer hoeft te maken over z'n veiligheid en die van zijn dierbaren en zich weer aan de anderen openbaart. Is allemaal best mogelijk zo. :+

Anyhoezers. Fijne bazenserie. ^O^ Lekkere dosis spanning en wat meegissen telkens.
Jammer dat het nu weer lang wachten zal zijn. :'(
Weet iemand al wat er bedoeld werd met dat de makers 'nergens terugzagen dat mensen het hadden over iets dat zo ontypisch Sherlock was en de 'key' tot dit hele mysterie zou zijn'? :P

In de film Sherlock 2 viel 'ie samen met Moriarty van een hoogte in ijskoud water en had 'ie een portable zuurstoftankje bij. Gebeurde iets dergelijks ook niet in het boek? Hoe zoiets hier van toepassing zou zijn weet ik dan niet.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zondag 4 maart 2012 @ 23:20:36 #253
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_108725195
is sherlock in de boeken ook zo'n klootzak trouwens?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zondag 4 maart 2012 @ 23:21:46 #254
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_108725256
Klootzak? Emotie en manieren zijn gewoon niet rationeel en tijdverspillend, dúh. :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zondag 4 maart 2012 @ 23:50:36 #255
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_108726487
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 23:16 schreef shiznuts het volgende:
Weet iemand al wat er bedoeld werd met dat de makers 'nergens terugzagen dat mensen het hadden over iets dat zo ontypisch Sherlock was en de 'key' tot dit hele mysterie zou zijn'? :P
Hij gebruikte zijn telefoon om te bellen ipv altijd te SMS-en.
Maar hoe dat de key zou zijn weet ik niet.
Alhoewel.. in de vorige aflevering werd ie gebeld door Watson. En laat dat nou net die keer zijn dat ie van dat HOUND spul aan het hallucineren was, en Sherlock hem via de telefoon liet geloven dat het die wolf was.
Dus ik denk dat Sherlock nog wat HOUND spul had liggen (is echt wat voor hem om dat gewoon te bewaren), bij Molly een lijk had geregeld en dat naar beneden had gegooid nadat ie met Watson gepraat had. Watson denkt onder invloed van dat HOUND spul dat het Sherlock echt is.
Er ging ook een vuilniswagen voorbij dus hij kan daar ook in gevallen zijn.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 5 maart 2012 @ 00:43:45 #256
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_108728376
Ik denk nog steeds dat ie iets met Molly heeft geregeld.
Er is in de serie gezegd dat je minstens van een gebouw van 8 verdiepingen moet vallenv oor je instant dood bent, het ziekenhuis had maar 4 verdiepingen.
Daarbij was er ook nog de vrachtwagen met vuilniszakken.
Sherlock is in die wagen gesprongen en daarna op het trottoir gaan liggen.
Het bloed dat je ziet kan van Moriarity zijn.

Maar... wat mij ook is opgevallen en ik verder nog nergens heb gehoord is dat er op de rand waar Sherlock staat ook bloed te vinden is terwijl er daar geen bloed hoort te zijn.
Het kan niet van Sherlock zijn én niet van Moriarity, er was op dat moment nog niemand gewond.
Of het bloed is weet ik niet maar er zijn in elk geval donkere vlekken te zien.

Als het bloed is dan is er dus iemand anders daar gewond geraakt, wie dat is en waar die persoon is op het moment dat sherlock en Moriarity op het dak staan weet ik niet.
  maandag 5 maart 2012 @ 00:46:05 #257
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_108728448
natuurlijk is er wat met Molly geregeld. Zij heeft toegang tot lijken en kan een overlijdensakte faken.
Het is by the way ook het ziekenhuis waar Molly werkt waar ie afsprak.

[ Bericht 26% gewijzigd door Maanvis op 05-03-2012 01:24:59 ]
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 5 maart 2012 @ 08:29:46 #258
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_108731643
Hij blijft geniaal by the way:
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_108732605
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 15:50 schreef ddx het volgende:

[..]

Waarschijnlijk wel weer bij de KRO.
Die hebben serie 1 ook uitgezonden.
Tnx, ik houd het in de gaten.
Op vrijdag 19 november 2010 01:13 schreef Quarant het volgende:
88.888.888
pi_108733106
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 23:20 schreef Maanvis het volgende:
is sherlock in de boeken ook zo'n klootzak trouwens?
Soms wel, soms niet. Doyle heeft hem op een van zijn oude Professoren aan de universiteit gebaseerd, een figuur met een brein als een computer, die ook met geestverruimende middelen experimenteerde. Een wat afgezwakte versie van die professor werd door Ian Richardson in "Murder Rooms" neergezet, ironisch genoeg speelde Richardson in twee films de rol van Holmes ook al.
Jeremy Brett werd tot Cumberbatch de rol nam als beste Tv-holmes beschouwd: geniaal, edoch geen normaal functionerend mens. Zoals Cumberbatch al in de eerste aflevering opmerkt: I'm a functioning sociopath.

De transformatie van Moriarty door Andy Scott is eigenlijk nog leuker, omdat Moriarty altijd als een echte tegenpool is neergezet van Holmes, professorachtig, hoogdravend. Ik dacht eerder dat Mark Gatiss zichzelf als Moriarty in het verhaal had geschreven en niet als Mycroft Holmes.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_108752748
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 09:37 schreef Quarant het volgende:

[..]

Tnx, ik houd het in de gaten.
http://sherlock.kro.nl/ in de gaten houden.
pi_108753872
Volgens de site van canvas komt komende zaterdag de eerste aflevering van seizoen 2 op tv!

http://programmas.canvas.be/category/sherlock/

(of was dit al bekend bij jullie?)
  Admin maandag 5 maart 2012 @ 22:15:53 #263
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_108762985
Die is hier allang gezien op BBC One. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_108766648
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:15 schreef Breuls het volgende:
Die is hier allang gezien op BBC One. :)
I know, ikzelf ook, maar er werd hier boven gevraagd wanneer het op de nederlandse/belgische tv wordt uitgezonden, dus hierbij. En daarnaast is dat gelijk een goede reden om het nog eens te kijken (en met nederlandse ondertiteling, wat ikzelf wel fijn vind)
  maandag 5 maart 2012 @ 23:55:05 #265
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_108767773
Voor Nederlandse ondertiteling verwijs ik graag door naar http://www.bierdopje.com/shows/sherlock
Erg goede ondertitels, ook voor andere series.
  zaterdag 10 maart 2012 @ 21:39:47 #266
2651 svann
night-hawk
pi_108950951
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 19:53 schreef Rearviewmirror het volgende:
Volgens de site van canvas komt komende zaterdag de eerste aflevering van seizoen 2 op tv!

http://programmas.canvas.be/category/sherlock/

(of was dit al bekend bij jullie?)
Toch leuk om daar weer even langs te zappen.
Zapt alleen zo lastig door.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_108951272
shit, de entreescene van Irene gemist.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_108951469
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 21:48 schreef Nielsch het volgende:
shit, de entreescene van Irene gemist.
pi_108952054
Ik hoop dat de makers de artistieke vrijheid nemen om Irene Adler in seizoen 3 terug te laten komen. Moriarty hebben ze ook al meerdere keren terug laten komen, terwijl hij in de boeken maar één keer voorkwam.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_108964145
Gisteren nogmaals in een deuk gelegen bij "Belgravia". Zou idd leuk zijn miss Adler nog eens terug te zien. Die is gewoon té goed om te laten lopen.

Die arme Amerikaan toch:

"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  woensdag 14 maart 2012 @ 18:55:18 #271
232767 DoomCow
FABRICATI DIEM, PVNC
pi_109098633
'Sherlock' won't resume filming until 2013

http://www.nme.com/filman(...)ng-until-2013/262859
Where's my cow? Is that my cow?
It goes, 'Hruuuugh!' It is a hippopotamus!
That's not my cow!
pi_109115399
:(
  woensdag 14 maart 2012 @ 23:47:49 #273
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_109115532
Lag in de verwachting toch? In de mijne i.i.g. :)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zaterdag 17 maart 2012 @ 20:37:56 #274
2651 svann
night-hawk
pi_109212444
Zodirect 20:40 op Canvas: serie 2, aflevering 2: The hounds of Baskerville.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_109237822
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 12:25 schreef Sabata het volgende:
Gisteren nogmaals in een deuk gelegen bij "Belgravia". Zou idd leuk zijn miss Adler nog eens terug te zien. Die is gewoon té goed om te laten lopen.

Die arme Amerikaan toch:

Zo droog O+
Op vrijdag 19 november 2010 01:13 schreef Quarant het volgende:
88.888.888
pi_109448837
quote:
15s.gif Op woensdag 18 januari 2012 15:45 schreef Jivis het volgende:
Voorspelbaar trouwens, maar er komt ook een Amerikaanse remake, in New York. Yuk. Geproduceerd door CBS (ook het netwerk van CSI), dus ik verwacht er een stuk minder van dan als het door een betaalzender werd gemaakt. Sherlock hoort in Londen, punt!

[..]

Met Moordvrouwen hebben we toch ook al een Nederlandse versie? OH WACHT!

Overigens vind ik Dexter eerder een soort Amerikaanse versie ervan.
  vrijdag 23 maart 2012 @ 23:49:37 #278
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_109450759
Ga even niet teveel lezen in dit topic omdat ik zie dat iedereen hier al heel seizoen 2 heeft gezien. Zelf net de eerste aflevering van seizoen 2 gezien; geniaal weer.
Wat een prachtig gemaakte serie zeg!

snapte alleen niet hoe Adler haar telefoon terug kreeg nadat Sherlock de code kraakte en de telefoon aan Mycroft gaf.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  zaterdag 24 maart 2012 @ 09:05:47 #279
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_109455297
Kan toch een nieuwe telefoon zijn? Tegenwoordig krijg je meteen een nieuwe SIM kaart als je je nummer laat blokkeren
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_109477278
Blijkt die Sherlock opeens in War Horse van Steven Spielberg te spelen :').
  zondag 25 maart 2012 @ 14:42:54 #281
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_109492724
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 23:09 schreef pberends het volgende:
Blijkt die Sherlock opeens in War Horse van Steven Spielberg te spelen :').
Kan nog erger (The Hobbit), Watson als Hobbit en Sherlock als Draak...
  zondag 25 maart 2012 @ 15:37:25 #283
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_109492747
quote:
10s.gif Op zondag 25 maart 2012 14:42 schreef PiRANiA het volgende:
[ afbeelding ]
zij is echt zo fijn he :D
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_109497754
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 15:36 schreef pietjansma het volgende:

[..]

Kan nog erger (The Hobbit), Watson als Hobbit en Sherlock als Draak...
The Hobbit heb ik nog niet gezien :').
pi_109498686
quote:
6s.gif Op zondag 25 maart 2012 17:50 schreef pberends het volgende:
Poll: Wie zou je beter doen?
Molly Hooper
Irene Adler
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Nou weet ik dat, wanneer het in serietopics op Fok! over de vrouwen in die series gaat, het meestal uitdraait op 'hoe neukbaar zijn ze (nog)?'.

Maar zó plastisch heb ik het nog niet eerder gezien.
  zondag 25 maart 2012 @ 18:25:35 #287
192683 AMDB
Visionair.
pi_109498966
quote:
10s.gif Op zondag 25 maart 2012 17:53 schreef pberends het volgende:

[..]

The Hobbit heb ik nog niet gezien :').
Niet? Ongelofelijk!
  zondag 25 maart 2012 @ 19:03:51 #288
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_109500373
Inderdaad, deel 2 zijn ze al aan het filmen.. :o
  maandag 26 maart 2012 @ 02:59:21 #289
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_109519379
The Hobbit viel tegen
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  maandag 26 maart 2012 @ 03:22:34 #290
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_109519434
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 02:59 schreef Stefan het volgende:
The Hobbit viel tegen
Ik vond het verhaal een beetje voorspelbaar ;).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_109520556
Wie zou ik beter doen? Ik zou ze allebei even goed doen. Ik geef altijd 100%.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 26 maart 2012 @ 09:49:01 #292
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_109521475
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 03:22 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik vond het verhaal een beetje voorspelbaar ;).
Idd, je weet dat die Ring uiteindelijk wordt vernietigd
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_109522253
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 02:59 schreef Stefan het volgende:
The Hobbit viel tegen
overrated
pi_109524019
Okee, The Hobbit grap is nu wel weer leuk genoeg geweest.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 26 maart 2012 @ 11:34:10 #295
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_109524170
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 11:29 schreef Nielsch het volgende:
Okee, The Hobbit grap is nu wel weer leuk genoeg geweest.
Dat vond ik al toen Peter Jackson de film aankondigde in 2007
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_109539197
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 15:36 schreef pietjansma het volgende:

[..]

Kan nog erger (The Hobbit), Watson als Hobbit en Sherlock als Draak...
Als iemand zo'n opmerking maakt denk je natuurlijk dat ie al uit is :(.
  dinsdag 27 maart 2012 @ 00:00:31 #297
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_109554165
quote:
10s.gif Op maandag 26 maart 2012 19:00 schreef pberends het volgende:

[..]

Als iemand zo'n opmerking maakt denk je natuurlijk dat ie al uit is :(.
Ik kwam sherlock tegen in Tailor Soldier Spy en Watson is porno standin geweest



Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  dinsdag 27 maart 2012 @ 00:33:38 #298
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_109555070
quote:
10s.gif Op maandag 26 maart 2012 19:00 schreef pberends het volgende:

[..]

Als iemand zo'n opmerking maakt denk je natuurlijk dat ie al uit is :(.
Ik moest ook voor de zekerheid nog even op IMDB kijken :@
December komt ie uit, voor de kerstdagen.

Deel 2 zijn ze overigens wel al aan het filmen, deel 1 en 2 worden tegelijkertijd opgenomen :P
  dinsdag 27 maart 2012 @ 00:53:33 #299
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_109555404
Geldklopperij
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_109591170

Geweldige fanvideo. Dit is echt mijn favoriete serie _O_
  dinsdag 27 maart 2012 @ 23:25:26 #301
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_109591711
Game of
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')