abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106423308
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2012 00:35 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Maar ik wil eerst zo veel mogelijk hier over weten, voordat ik me horizon verbreed. Daarnaast lees ik niet zo veel boeken, dus besteed ik mijn tijd vooral ook aan andere dingen.
Maar desalniettemin denk je wel dat je anderen de les kunt lezen met de economische theorieën die jij aanhangt? Ik beweer niet dat ik de wijsheid in pacht heb, maar je bent wel erg overtuigd van je eigen wijsheid voor een 16-jarige.

En niet zoveel boeken? Op mn 16e had ik enkel Pjotr gelezen, en ik deed Havo. Niet dat dat ene reet voorstelt, maar goed.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 5 januari 2012 @ 01:09:12 #102
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_106424266
Kunnen alle sceptici niet sceptisch doen in de SC? Ik vind alles best, maar hier voegt het niet echt veel toe. Het is eerder irritant.
Ik kan best tegen kritiek, dus je mag zeggen wat je wil. Het is alleen een beetje zinloos als 4 mensen beweren dat het onmogelijk is, terwijl anderen bezig zijn om er iets leuks van de maken.
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
  donderdag 5 januari 2012 @ 01:32:19 #103
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_106424939
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 01:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

php vond ik meer te pruimen nog dan robin hoor.... toch.
Laat je niet zo leiden door wie de persoon is achter Robin007Bond. Ja, hij is een 16 jarige jongen. Lekker boeiend, misschien raakt het eens tijd om plaats te maken voor de jeugd. Uiteindelijk is Fok opgezet als een jongeren forum.
Niets tegen jou persoonlijk, maar de manier waarop jij praat over fok is storend. Jij weet wel hoe alles hier werkt met je ervaring hier. Toch zijn we hier allemaal gelijk en moet je een beetje rekening houden met anderen (en liefst ook minder zeuren). Reageren graag per DM.
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
pi_106424964
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2012 01:27 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Geen probleem.
Wederzijds respect is de basis.
Jij kan nooit in een kabinet zitten, in Nederland, dude... :D.
I´m back.
  donderdag 5 januari 2012 @ 01:44:41 #105
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_106425229
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 00:01 schreef KoosVogels het volgende:
Ik maak binnenkort een coalitie met GS. Als dat althans de bedoeling is.
Dat is de bedoeling.
Stap 1: terugtrekking van de overheid in de woningmarkt.

Concessies:

Huurtoeslag verlagen (i.c.m. toeslagenpakket terugdringen) in ruil voor verlaging van de schijven en een deelse opname c.q. afwenteling van deze lastenverzwaringen in hogere uitkeringen en laagste schijven. Eveneens de taak van corporaties herdefinieren, dus vasthouden aan een verkleining van het takenpakket door een nadrukkelijker focus op de kerngroep. Transformatie van functies (werken/wonen/winkelen) bestuurlijk vereenvoudigen en het bestemmingsplan bij leegstand niet langer bindend maken voor monofunctionele gebieden die met (gedeeltelijke) transformatie opgenomen kunnen worden door de markt.

HRA op termijn afschaffen, over de gehele linie, ook dit gecombineerd met een verlaagde IB over de hogere schijven, het binnen afzienbare tijd corrigeren van het toekennen van HRA aan aflossingsvrije hyptheken en het aanmoedigen van aflossen van de hypothecaire schuldenberg door dit fiscaal aantrekkelijker te maken. Tevens overdrachtsbelasting verlagen naar 0% en het BTW-tarief voor bouwwerkzaamheden, gerelateerd aan de woningmarkt, op 6% in plaats van 19%.

Ik schud zo maar wat ideetjes uit mijn mouw, haak maar in Koos.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_106425507
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 01:51 schreef GSbrder het volgende:
du_ke houdt niet van libertarische prietpraat.
Begin daar eens over, misschien worden jullie nog eens maatjes.
Hij heeft de meest prachtige oneliners.
Ik hou daar ook niet van, en dat weet-ie wel.
Ik hoef ook niet te slijmen bij hem, ik vlieg er gewoon af, die gast zit er al bijna 10 jaar hè, en was altijd wel een coole guy, behalve het afgelopen jaar toen hij mod was. Dan moet-ie idiots als jij ook te vriend houden hè. :*.
Ik kan iig niet meer alles zeggen en vanaf het begin van POL wel. Ik heb trouwens überhaupt altijd wel alles kunnen zeggen op FOK!, behalve nu over ene robin, dat is mijn Waterloo.
1 of ander kutventje dat extreemrechts is...
I´m back.
  donderdag 5 januari 2012 @ 02:03:32 #107
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_106425706
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2012 02:01 schreef Zeeland het volgende:
Bijna lachwekkend dit.
Maar Zeeland, jij ziet af van jouw investeringen in het OV als ik toegeef van de rijkssnelwegen geen tolwegen te willen maken :P?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  donderdag 5 januari 2012 @ 02:08:30 #108
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_106425797
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2012 02:03 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Maar Zeeland, jij ziet af van jouw investeringen in het OV als ik toegeef van de rijkssnelwegen geen tolwegen te willen maken :P?
Ik heb geen probleem met tolwegen. Liefst wel zonder poortjes en dergelijke. Je wil de wegen privatiseren? Ik ga erover nadenken.
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
  donderdag 5 januari 2012 @ 02:11:21 #109
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_106425847
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 02:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Lachwekkende is dat iemand jou wrs niet aan je verstand te peuteren valt dat dit soort gasten jou weg zullen duwen. Jij bent echt zo'n naïef linksje.
Oh wat ben ik zielig. Ik kan totaal niet voor mezelf opkomen. Maak je jezelf maar geen zorgen over mij.
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
  donderdag 5 januari 2012 @ 02:12:09 #110
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_106425866
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2012 02:08 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Ik heb geen probleem met tolwegen. Liefst wel zonder poortjes en dergelijke. Je wil de wegen privatiseren? Ik ga erover nadenken.
En het OV?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_106428090
Zo heb even wat opgeruimd. Probeer de SC in de SC te houden. Dat is er voor bedoeld en de kans dat er dan posts verdwijnen is maar klein. Hier is het gewoon zonde van het topic.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_106432905
quote:
12s.gif Op donderdag 5 januari 2012 01:44 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dat is de bedoeling.
Stap 1: terugtrekking van de overheid in de woningmarkt.

Concessies:

Huurtoeslag verlagen (i.c.m. toeslagenpakket terugdringen) in ruil voor verlaging van de schijven en een deelse opname c.q. afwenteling van deze lastenverzwaringen in hogere uitkeringen en laagste schijven. Eveneens de taak van corporaties herdefinieren, dus vasthouden aan een verkleining van het takenpakket door een nadrukkelijker focus op de kerngroep. Transformatie van functies (werken/wonen/winkelen) bestuurlijk vereenvoudigen en het bestemmingsplan bij leegstand niet langer bindend maken voor monofunctionele gebieden die met (gedeeltelijke) transformatie opgenomen kunnen worden door de markt.

HRA op termijn afschaffen, over de gehele linie, ook dit gecombineerd met een verlaagde IB over de hogere schijven, het binnen afzienbare tijd corrigeren van het toekennen van HRA aan aflossingsvrije hyptheken en het aanmoedigen van aflossen van de hypothecaire schuldenberg door dit fiscaal aantrekkelijker te maken. Tevens overdrachtsbelasting verlagen naar 0% en het BTW-tarief voor bouwwerkzaamheden, gerelateerd aan de woningmarkt, op 6% in plaats van 19%.

Ik schud zo maar wat ideetjes uit mijn mouw, haak maar in Koos.
Verder moeten de womningcorporaties meer vrijheid krijgen om te opereren. Zij worden nu beteugeld door tal van overheidsregels met betrekking tot de verhoging van de huren en de bouwcapaciteit. We laten de teugels vieren. Corporaties behoren niet vanuit winstoogmerk te handelen en zij weten dat. Het gevaar lijkt wellicht te bestaan dat corporaties onverantwoorde risico's gaan nemen, maar dat is niet het geval. Indien zij in de financiele problemen komen, helpt de CFV deze corporaties om te bezuinigen. Er gaat dus geen gemeenschapsgeld verloren.

Het doel van de deregulering is om meer dynamiek te creeeren op de vastgelopen woningmarkt. Weg met de maximale huurverhoging die corporaties jaarlijks door mogen voeren. Drastische tijden vragen om drastische maatregelen. Dat is wellicht zuur voor de huurder die 100 euro per maand meer gaat betalen omdat hij al jaren voor een prikkie in een goedkope sociale huurwoning zit. De doorstroom wordt hier echter wel door bevorderd, ideaal voor de starter.

Door het verdwijnen van de HRA en de verlaging van de IB, breng je de koop- en huurmarkt bovendien dichter bij elkaar. Door de bovengenoemde maatregelen stijgen de huurprijzen weliswaar, maar dat is eenvoudiger op te vangen door de huurder dankzij de lagere IB. Bovendien moet er een (versoberde) huurtoeslag blijven bestaan voor de allerzwaksten. Hogere huurprijzen en lagere koopprijzen maakt dat de stap van een huur- naar een koopwoning kleiner wordt. Doorstroom komt op gang en starters kunnen eindelijk weer ergens wonen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 5 januari 2012 @ 17:27:22 #113
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_106445994
@robin007bond

Hier een aantal voorstellen:

1. Bezuinigen op defensie, takenpakket fors inkrimpen, meer samenwerken met andere EU-lidstaten, meer specialisatie op marine, minder land- en luchtmacht, niet Nederlandse EU-leden worden ook toegelaten tot de strijdkrachten.
2. Abortus blijft toegestaan tot 24 weken. De norm kan eventueel worden versoepeld, maar niet aangescherpt.
3. Minder belasting op arbeid, echter meer op grondstoffen en vervuiling.
4. Op termijn afschaffen van de HRA.
5. Een soepel een barmhartig immigratiebeleid, vanwege vergrijzing hebben we in de toekomst juist extra mensen nodig.
6. De Oosterscheldekering is een vergissing geweest en had nooit gebouwd moeten worden. Na afschrijving van de Oosterscheldekering wordt deze niet herbouwd, maar zal de Oosterschelde weer een open estuarium zijn. Extra geld moet worden uitgetrokken voor het op deltapijl brengen van de zeeweringen rondom de Oosterschelde en onderzoek naar de gevolgen op de omgeving rondom de Oosterschelde.
7. In oogschouw nemende dat Antwerpen voor de lange termijn geen goede locatie is voor een haven in verband met de veiligheid op de Westerschelde wordt de Westerschelde niet meer verder uitgediept, waardoor geen verdere natuurcompensatie nodig is. Natuur compensatie voor eerdere uitdiepingen (Hedwige polder) moeten wel worden uitgevoerd.
8. Het Sloegebied is een zeer geschikte locatie voor een containerhaven. Een Westerschelde Container Terminal is goed voor de werkgelegenheid. Een eventuele ontwikkelaar moet de ruimte krijgen, eventueel is een verbreding van de A58 tot 6 rijstroken gewenst.
9. Om te bezuinigen op bestuurskosten worden het aantal provincies verminderd, tevens gaan de taken van de waterschappen naar de provincie.
10. Aanleg van een infrastructuur om elektrische auto’s op te laden om zo elektrische auto’s te stimuleren, ter bevordering van de luchtkwaliteit en de onafhankelijkheid van corrupte staten.
11. De trolleybus word weer geïntroduceerd in de Nederlandse steden. Dit is goedkoper en milieuvriendelijker dan de huidige op diesel of op aardgas rijdende bussen.
12. Alle mensen die vanaf 2015 in diepe polders gaan wonen betalen in hogere mate mee aan de kustveiligheid dan mensen op hoge gronden. Dit om te stimuleren dat mensen op hogere gronden gaan wonen.
13. Voetbalclub AFC Ajax zal niet langer uitkomen in de Eredivisie maar in de Ligat Ha’Al.
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
  donderdag 5 januari 2012 @ 17:34:07 #114
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_106446304
Trolleybussen goedkoper?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_106446426
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 17:27 schreef Zeeland het volgende:
@robin007bond

11. De trolleybus word weer geïntroduceerd in de Nederlandse steden. Dit is goedkoper en milieuvriendelijker dan de huidige op diesel of op aardgas rijdende bussen.
Niet dat ik mij ergens mee wil bemoeien, maar heb jij enige idee hoe onflexibel een trolleybus is en wat het kost om de infrastructuur daarvoor aan te leggen? Afgezien daarvan, wat denk je dat het effect van de productie van de infrastructuur op het milieu is?
pi_106447710
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 17:36 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Niet dat ik mij ergens mee wil bemoeien, maar heb jij enige idee hoe onflexibel een trolleybus is en wat het kost om de infrastructuur daarvoor aan te leggen? Afgezien daarvan, wat denk je dat het effect van de productie van de infrastructuur op het milieu is?
het grote 'milieuprobleem' bij stadsbussen in binnensteden zit vaak in fijnstofuitstoot die daar al hoog is. Daartegen helpen trolleybussen wel aardig maar elektrisch of op aardgas kan ook prima en dat is een stuk flexibeler.

Maar goed dat was een uitstapje off-topic tussendoor :P.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 5 januari 2012 @ 18:06:15 #117
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_106447723
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 17:36 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Niet dat ik mij ergens mee wil bemoeien, maar heb jij enige idee hoe onflexibel een trolleybus is en wat het kost om de infrastructuur daarvoor aan te leggen? Afgezien daarvan, wat denk je dat het effect van de productie van de infrastructuur op het milieu is?
Het aanleggen van een tolley-lijn is een stuk duurder in aanleg dan een normale buslijn. Echter zijn de energiekosten een stuk lager bij Trolleybussen (de onderhoudskosten ook). Je hebt gelijk dat Trolleybussen een stuk minder flexibel zijn, maar toch zullen er veel locaties zijn waar het wel kan. Op plaatsen waar dit lastiger is kan je denken aan hybride systemen.

Dat een trolleybus ook een invloed heeft op het milieu kan ik niet ontkennen. Toch is de trolleybus de trolleybus het duurzaamste gemotoriseerde voertuig. En nog goedkoper ook! Wat wil je nog meer? Ik zeg doen.
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
  donderdag 5 januari 2012 @ 18:14:27 #118
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_106448027
Op plekken waar het kan, zijn vaak al trams.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  donderdag 5 januari 2012 @ 18:19:42 #119
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_106448260
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 18:14 schreef GSbrder het volgende:
Op plekken waar het kan, zijn vaak al trams.
Trolleybussen zijn weer een stuk flexibeler dan trams, die kun je dus ook op veel meer plaatsen toepassen. Je hebt ook hybride trolleybussen, die kunnen nagenoeg overal. Die zijn natuurlijk wel weer een stukje duurder, dat dan weer wel.
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
  donderdag 5 januari 2012 @ 18:23:40 #120
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_106448444
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 18:19 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Trolleybussen zijn weer een stuk flexibeler dan trams, die kun je dus ook op veel meer plaatsen toepassen. Je hebt ook hybride trolleybussen, die kunnen nagenoeg overal. Die zijn natuurlijk wel weer een stukje duurder, dat dan weer wel.
Dus dat woordje “goedkoper”, hoe raakt die daar precies verzeild :P?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_106448478
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 17:27 schreef Zeeland het volgende:
@robin007bond

Hier een aantal voorstellen:

1. Bezuinigen op defensie, takenpakket fors inkrimpen, meer samenwerken met andere EU-lidstaten, meer specialisatie op marine, minder land- en luchtmacht, niet Nederlandse EU-leden worden ook toegelaten tot de strijdkrachten.
Oeh, lastig lastig. Op defensie mag er bezuinigd worden, want net als alle andere sectoren ontkomen ze er gewoon niet aan. Meer samenwerken met andere EU-lidstaten vind ik een goed idee, ze hebben toch heel vaak dezelfde belangen als het gaat om defensie.
quote:
2. Abortus blijft toegestaan tot 24 weken. De norm kan eventueel worden versoepeld, maar niet aangescherpt.
Mee eens, van mij mag het zelfs omhoog naar 26 weken, of zelfs de burger zelf laten kiezen. Dus tijdens heel de zwangerschap mag de burger zelf kiezen geniet mijn voorkeur.
quote:
3. Minder belasting op arbeid, echter meer op grondstoffen en vervuiling.
Minder belasting op arbeid ben ik zeer zeker voor. Meer op grondstoffen en vervuiling hoeft niet anders dan hoe het nu is. We kunnen ook maatschappelijk verantwoord beleid stimuleren met belastingvoordelen.
quote:
4. Op termijn afschaffen van de HRA.
Helemaal mee eens ^O^
quote:
5. Een soepel een barmhartig immigratiebeleid, vanwege vergrijzing hebben we in de toekomst juist extra mensen nodig.
Mee eens, maar economische immigrant heeft de eerste 5 jaar van verblijf geen recht op bijstand.
quote:
6. De Oosterscheldekering is een vergissing geweest en had nooit gebouwd moeten worden. Na afschrijving van de Oosterscheldekering wordt deze niet herbouwd, maar zal de Oosterschelde weer een open estuarium zijn. Extra geld moet worden uitgetrokken voor het op deltapijl brengen van de zeeweringen rondom de Oosterschelde en onderzoek naar de gevolgen op de omgeving rondom de Oosterschelde.
Is bespreekbaar, mits de kosten binnen de perken blijven.
quote:
7. In oogschouw nemende dat Antwerpen voor de lange termijn geen goede locatie is voor een haven in verband met de veiligheid op de Westerschelde wordt de Westerschelde niet meer verder uitgediept, waardoor geen verdere natuurcompensatie nodig is. Natuur compensatie voor eerdere uitdiepingen (Hedwige polder) moeten wel worden uitgevoerd.
Verdere uitdieping van de Westerschelde hoeft van mij ook niet.
quote:
8. Het Sloegebied is een zeer geschikte locatie voor een containerhaven. Een Westerschelde Container Terminal is goed voor de werkgelegenheid. Een eventuele ontwikkelaar moet de ruimte krijgen, eventueel is een verbreding van de A58 tot 6 rijstroken gewenst.
Een goed idee, maar we moeten zeker kijken hoe we in overeenstemming komen met de particuliere markt. Europe Container Terminals is ook privaat en doet prima zaken.
quote:
9. Om te bezuinigen op bestuurskosten worden het aantal provincies verminderd, tevens gaan de taken van de waterschappen naar de provincie.
Helemaal mee eens, maar dit onderwerp ligt bij het volk best gevoelig. De provincie is vaak toch een deeltje identiteit.

Waterschappen naar de provincie lijkt me een goed plan.
quote:
10. Aanleg van een infrastructuur om elektrische auto’s op te laden om zo elektrische auto’s te stimuleren, ter bevordering van de luchtkwaliteit en de onafhankelijkheid van corrupte staten.
Ik ken toevallig een bedrijf die in elektrische auto's gespecialiseerd is, dus we moeten de markt zo veel mogelijk kansen geven om zelf tot een dergelijk initiatief komen. Mocht er geen initiatief komen, dan kan de overheid in het ergste geval van nood instappen.
quote:
11. De trolleybus word weer geïntroduceerd in de Nederlandse steden. Dit is goedkoper en milieuvriendelijker dan de huidige op diesel of op aardgas rijdende bussen.
In crisistijden misschien niet een goed plan, omdat er flink bezuinigd moet worden, ook op andere posten. Veel mensen zullen dit dan als geldverspilling zien. Mocht de bezuinigingsronde over zijn, dan mag dit best ingevoerd worden, want op de lange termijn zijn het minder kosten.
quote:
12. Alle mensen die vanaf 2015 in diepe polders gaan wonen betalen in hogere mate mee aan de kustveiligheid dan mensen op hoge gronden. Dit om te stimuleren dat mensen op hogere gronden gaan wonen.
Dat lijkt me best dubieus. Mensen kunnen zonder stimulering van de overheid prima bepalen waar ze zelf wonen. Waarschijnlijk omdat de vraag naar woningen in het hogere gronden niet zo denderend is, zullen de prijzen vanzelf wel naar beneden gaan om het voor mensen aantrekkelijker te maken. Kortom, er zit al een voordeel aan, namelijk de goedkopere huizenprijzen.
quote:
13. Voetbalclub AFC Ajax zal niet langer uitkomen in de Eredivisie maar in de Ligat Ha’Al.
Het stoppen van subsidies naar de KNVB en indirecht aan bepaalde voetbalclubs (PSV) lijkt me een veel strakker plan :P
  donderdag 5 januari 2012 @ 18:26:21 #122
104871 remlof
Europees federalist
pi_106448554
Ik wil wel een coalitie proberen te smeden met von_Preussen of 3-voud. Xenofoben als Schlafstadtgruppe sluit ik op voorhand uit.
pi_106448750
quote:
6s.gif Op donderdag 5 januari 2012 18:26 schreef remlof het volgende:
Ik wil wel een coalitie proberen te smeden met von_Preussen of 3-voud. Xenofoben als Schlafstadtgruppe sluit ik op voorhand uit.
Zullen wij dan coalitie 3 vormen? Ik denk dat wij op behoorlijk wat punten het nog met elkaar eens kunnen worden.
  donderdag 5 januari 2012 @ 18:35:38 #124
104871 remlof
Europees federalist
pi_106448882
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 18:32 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Zullen wij dan coalitie 3 vormen? Ik denk dat wij op behoorlijk wat punten het nog met elkaar eens kunnen worden.
Dat is prima, Pruisische kameraad.
pi_106449200
quote:
14s.gif Op donderdag 5 januari 2012 18:35 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat is prima, Pruisische kameraad.
Zullen wij dan eerst maar eens een lijst opstellen met onderwerpen waarover wij gaan onderhandelen? Ik zal beginnen en dan kan jij nog een aantal onderwerpen toevoegen, als we dat lijstje dan compleet hebben kunnen we ieders m.b.t. het onderwerp een voorstel of plan posten.

- Openbaar vervoer & infrastructuur
- Defensie
- Europa
- Arbeidsmarkt
- Belastingstelsel (eventueel gekoppeld aan de HRA)
- Bezuinigingen
- Milieu
- Energievoorziening (toekomst)
- ....... (heb jij nog ideeën?)
  donderdag 5 januari 2012 @ 18:52:57 #126
104871 remlof
Europees federalist
pi_106449620
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 18:43 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Zullen wij dan eerst maar eens een lijst opstellen met onderwerpen waarover wij gaan onderhandelen? Ik zal beginnen en dan kan jij nog een aantal onderwerpen toevoegen, als we dat lijstje dan compleet hebben kunnen we ieders m.b.t. het onderwerp een voorstel of plan posten.

- Openbaar vervoer & infrastructuur
- Defensie
- Europa
- Arbeidsmarkt
- Belastingstelsel (eventueel gekoppeld aan de HRA)
- Bezuinigingen
- Milieu
- Energievoorziening (toekomst)
- ....... (heb jij nog ideeën?)
Ik wil daar in ieder geval aan toevoegen:

- Zorg (met name mbt de stijgende kosten ivm vergrijzing)
- Onderwijs
- Innovatie

Maar misschien nog meer, moet ik even dieper over nadenken.
  donderdag 5 januari 2012 @ 19:01:54 #127
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_106450088
Team 3 toegevoegd aan de OP.

Ben benieuwd naar de uitkomst op defensie. :P
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
  donderdag 5 januari 2012 @ 19:17:06 #128
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_106450770
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 18:23 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dus dat woordje “goedkoper”, hoe raakt die daar precies verzeild :P?
Trolleybuslijnen (in de stad) zijn een stuk goedkoper dan gewone buslijnen. Hoe dat zit bij hybride tolleybuslijnen weet ik niet exact.

Bron: http://www.lowtechmagazin(...)n-trolleytrucks.html
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
  donderdag 5 januari 2012 @ 20:36:37 #129
104871 remlof
Europees federalist
pi_106455320
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 19:01 schreef Zeeland het volgende:
Team 3 toegevoegd aan de OP.

Ben benieuwd naar de uitkomst op defensie. :P
Ik ook :P
  donderdag 5 januari 2012 @ 21:23:38 #130
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_106458052
@robin007bond

Dan passen we deze aan :P :

8. Het Sloegebied is een zeer geschikte locatie voor een containerhaven. Een Westerschelde Container Terminal is goed voor de werkgelegenheid. Een eventuele particuliere investeerder moet de ruimte krijgen.
____________________________________________________________________________________________
Deze zijn we nog niet uit.

10. Aanleg van een infrastructuur om elektrische auto’s op te laden om zo elektrische auto’s te stimuleren, ter bevordering van de luchtkwaliteit en de onafhankelijkheid van corrupte staten.

Jij: Ik ken toevallig een bedrijf die in elektrische auto's gespecialiseerd is, dus we moeten de markt zo veel mogelijk kansen geven om zelf tot een dergelijk initiatief komen. Mocht er geen initiatief komen, dan kan de overheid in het ergste geval van nood instappen.

Ik had het vooral over de infrastructuur om te tanken. De aanleg hiervan moeten we (vind ik) stumuleren, want nu zitten we gevangen in een cirkel. 1. Niemand koop zo'n auto, want er zijn geen laadstations en 2. Niemand maakt een laadstation, want er zijn geen auto's. ;(

Ik vind dat we niet moeten afwachten, maar ik wacht op jouw reactie.
____________________________________________________________________________________________

11. De trolleybus word weer geïntroduceerd in de Nederlandse steden. Dit is goedkoper en milieuvriendelijker dan de huidige op diesel of op aardgas rijdende bussen.

Jij: In crisistijden misschien niet een goed plan, omdat er flink bezuinigd moet worden, ook op andere posten. Veel mensen zullen dit dan als geldverspilling zien. Mocht de bezuinigingsronde over zijn, dan mag dit best ingevoerd worden, want op de lange termijn zijn het minder kosten.

We hoeven het niet in één keer uitrollen over het gehele land. We kunnen op kleine schaal beginnen met een aantal steden. Ik snap dat we moeten bezuinigen, maar we hebben het hier over een investering doe op de lange termijn voordelig is. Kunnen we dat niet beter juist nu doen, de rente is laag en we helpen bedrijven de crisis door.
____________________________________________________________________________________________

Jij: Het stoppen van subsidies naar de KNVB en indirecht aan bepaalde voetbalclubs (PSV) lijkt me een veel strakker plan

Goed idee! Dan wordt het:
13. Profvoetbalclubs moeten op eigen benen kunnen staan zonder overheidsgeld.

Oké, nummer 12 schrappen we.

Wat vind je van deze dingen?
Daglonensysteem voor geldboetes
Voedsel hoort uit een fabriek te komen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Zeeland op 05-01-2012 21:51:35 ]
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
  donderdag 5 januari 2012 @ 21:31:49 #131
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_106458525
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 19:17 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Trolleybuslijnen (in de stad) zijn een stuk goedkoper dan gewone buslijnen. Hoe dat zit bij hybride tolleybuslijnen weet ik niet exact.

Bron: http://www.lowtechmagazin(...)n-trolleytrucks.html
Technisch gezien, wellicht.
Hoe dat zit met de exploitatie en de dynamiek die een dergelijk stelsel met zich meebrengt, durf ik niet te zeggen. Trolleys worden vergeleken met metro’s en trams, een busstelsel aanpassen naar trolleybussen stoot nogal wat concurrentie uit de markt en is de facto vergelijkbaar met het plan treinen te vervangen voor monorails; wellicht per rijdende kilometer goedkoper, maar zoals jij en in dat artikel ook al benoemen, zijn trolleys vormen van vervoer die op verzet stuiten door esthetische kenmerken, zijn ze lastig aan te passen bij wegwerkzaamheden, kunnen ze niet inhalen en moet er een behoorlijk ingenieus bovenlijn-netwerk worden aangelegd, een duurdere investering dan bussen op biogas.

Handig voor planmatige steden en een handvol lijnen die permanent zijn en blijven, maar bij dynamische modellen weet ik niet of ik voor het statische trolleysysteem zou kiezen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_106471846
Vandaag zal ik even kijken, Zeeland :P
pi_106472336
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 21:23 schreef Zeeland het volgende:
@robin007bond

Dan passen we deze aan :P :

8. Het Sloegebied is een zeer geschikte locatie voor een containerhaven. Een Westerschelde Container Terminal is goed voor de werkgelegenheid. Een eventuele particuliere investeerder moet de ruimte krijgen.
Deal!
quote:
____________________________________________________________________________________________
Deze zijn we nog niet uit.

10. Aanleg van een infrastructuur om elektrische auto’s op te laden om zo elektrische auto’s te stimuleren, ter bevordering van de luchtkwaliteit en de onafhankelijkheid van corrupte staten.

Jij: Ik ken toevallig een bedrijf die in elektrische auto's gespecialiseerd is, dus we moeten de markt zo veel mogelijk kansen geven om zelf tot een dergelijk initiatief komen. Mocht er geen initiatief komen, dan kan de overheid in het ergste geval van nood instappen.

Ik had het vooral over de infrastructuur om te tanken. De aanleg hiervan moeten we (vind ik) stimuleren, want nu zitten we gevangen in een cirkel. 1. Niemand koop zo'n auto, want er zijn geen laadstations en 2. Niemand maakt een laadstation, want er zijn geen auto's. ;(

Ik vind dat we niet moeten afwachten, maar ik wacht op jouw reactie.
Naarmate benzine schaarser wordt, zullen de prijzen ook flink stijgen. Ik denk dat er nog niet zo veel vraag is naar elektrische auto's, omdat benzine nog niet schaars genoeg is. De overheid mag wat mij betreft wel voorlichting geven over de voordelen van elektrisch autorijden en de consument laten zien dat het op lange termijn goedkoper is.

In de elektrische auto's zelf zit er al een soort Google Maps applicatie waar je oplaadpunten kunt vinden. Desnoods maakt de overheid een simpele Android-app waar je kan kijken waar de oplaadpunten zich bevinden.
quote:
____________________________________________________________________________________________

11. De trolleybus word weer geïntroduceerd in de Nederlandse steden. Dit is goedkoper en milieuvriendelijker dan de huidige op diesel of op aardgas rijdende bussen.

Jij: In crisistijden misschien niet een goed plan, omdat er flink bezuinigd moet worden, ook op andere posten. Veel mensen zullen dit dan als geldverspilling zien. Mocht de bezuinigingsronde over zijn, dan mag dit best ingevoerd worden, want op de lange termijn zijn het minder kosten.

We hoeven het niet in één keer uitrollen over het gehele land. We kunnen op kleine schaal beginnen met een aantal steden. Ik snap dat we moeten bezuinigen, maar we hebben het hier over een investering doe op de lange termijn voordelig is. Kunnen we dat niet beter juist nu doen, de rente is laag en we helpen bedrijven de crisis door.
Kunnen we dit niet beter aan de gemeenten zelf overlaten? :P
quote:
____________________________________________________________________________________________

Jij: Het stoppen van subsidies naar de KNVB en indirecht aan bepaalde voetbalclubs (PSV) lijkt me een veel strakker plan

Goed idee! Dan wordt het:
13. Profvoetbalclubs moeten op eigen benen kunnen staan zonder overheidsgeld.

Oké, nummer 12 schrappen we.

Wat vind je van deze dingen?
Daglonensysteem voor geldboetes
Voedsel hoort uit een fabriek te komen.

Even die links lezen hoor :P
pi_106472481
Verkeersboetes naar draagkracht lijkt me een slecht idee. Bij ernstige gevallen wordt je rijbewijs toch al ingenomen :)

Met die tweede link ben ik het eens. De landbouwsubsidies zijn op dit moment een grote kostenpost, daar mag wat mij betreft best een deel naar dergelijk onderzoek gaan.

Valt er met jou te praten over nog meer bezuinigingen in de kunst en cultuur sector? :P

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2012 09:01:04 ]
pi_106473085
Wat is nou precies de bedoeling? Dat ik de tientallen posts van Robin en Zeeland doorlees om vervolgens een oordeel uit te spreken?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_106473770
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 09:34 schreef KoosVogels het volgende:
Wat is nou precies de bedoeling? Dat ik de tientallen posts van Robin en Zeeland doorlees om vervolgens een oordeel uit te spreken?
Dat iedereen gaat onderhandelen met zijn partner om tot een akkoord te komen, als ik het goed heb.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 10:36:33 #137
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_106474375
Wat een onzin.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 10:56:14 #138
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_106474879
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 09:34 schreef KoosVogels het volgende:
Wat is nou precies de bedoeling? Dat ik de tientallen posts van Robin en Zeeland doorlees om vervolgens een oordeel uit te spreken?
Nee, er zit geen competitief element in.
Het is polderen om het polderen, zodat je weet hoever andere users in willen schikken om met jou in een coalitie te zitten.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 11:02:28 #139
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_106475038
quote:
7s.gif Op donderdag 5 januari 2012 18:52 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik wil daar in ieder geval aan toevoegen:

Maar misschien nog meer, moet ik even dieper over nadenken.
- Openbaar vervoer & infrastructuur
- Defensie
- Europa
- Arbeidsmarkt
- Belastingstelsel (eventueel gekoppeld aan de HRA)
- Bezuinigingen
- Milieu
- Energievoorziening (toekomst)
- Zorg (met name mbt de stijgende kosten ivm vergrijzing)
- Onderwijs
- Innovatie

Zo, hebben we dan een complete lijst met punten waar wij het over gaan hebben? Dan ga ik eens leuk broeden op plannen m.b.t. deze punten en kijk er naar uit om jouw ideeën te vernemen!

quote:
10s.gif Op donderdag 5 januari 2012 20:36 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik ook :P
Daarom heb ik hem ook bijna bovenaan gezet, tis voor mij niet simpel een kwestie van punten "ruilen", maar proberen om uiteindelijk een gezamelijk plan te bedenken. Gaat dus een interessante discussie opleveren. :)
  vrijdag 6 januari 2012 @ 20:02:28 #140
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_106497065
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 09:34 schreef KoosVogels het volgende:
Wat is nou precies de bedoeling? Dat ik de tientallen posts van Robin en Zeeland doorlees om vervolgens een oordeel uit te spreken?
Je hoeft niet het hele onderhandelingsproces te volgen, alleen het uiteindelijke akkoord is voldoende.
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 21:31 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Technisch gezien, wellicht.
Hoe dat zit met de exploitatie en de dynamiek die een dergelijk stelsel met zich meebrengt, durf ik niet te zeggen. Trolleys worden vergeleken met metro’s en trams, een busstelsel aanpassen naar trolleybussen stoot nogal wat concurrentie uit de markt en is de facto vergelijkbaar met het plan treinen te vervangen voor monorails; wellicht per rijdende kilometer goedkoper, maar zoals jij en in dat artikel ook al benoemen, zijn trolleys vormen van vervoer die op verzet stuiten door esthetische kenmerken, zijn ze lastig aan te passen bij wegwerkzaamheden, kunnen ze niet inhalen en moet er een behoorlijk ingenieus bovenlijn-netwerk worden aangelegd, een duurdere investering dan bussen op biogas.

Handig voor planmatige steden en een handvol lijnen die permanent zijn en blijven, maar bij dynamische modellen weet ik niet of ik voor het statische trolleysysteem zou kiezen.
Toch denk ik dat het een succes zou kunnen zijn, maar het is sowieso meer een lokale dan een landelijke aangelegenheid. Niet echt is voor in een regeerakkoord.
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
pi_106503469
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 10:56 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Nee, er zit geen competitief element in.
Het is polderen om het polderen, zodat je weet hoever andere users in willen schikken om met jou in een coalitie te zitten.
Het mist nog wat achtergrond. Wat hebben beide partijen te verliezen, zetelhalvering als de coalitie mislukt, of populistisch zeteltjes vergaren over de rug van de ander om zo meer stemmen te krijgen bij de herverkiezingen? >:)
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  vrijdag 6 januari 2012 @ 21:58:09 #142
104871 remlof
Europees federalist
pi_106503719
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 11:02 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

- Openbaar vervoer & infrastructuur
- Defensie
- Europa
- Arbeidsmarkt
- Belastingstelsel (eventueel gekoppeld aan de HRA)
- Bezuinigingen
- Milieu
- Energievoorziening (toekomst)
- Zorg (met name mbt de stijgende kosten ivm vergrijzing)
- Onderwijs
- Innovatie

Zo, hebben we dan een complete lijst met punten waar wij het over gaan hebben? Dan ga ik eens leuk broeden op plannen m.b.t. deze punten en kijk er naar uit om jouw ideeën te vernemen!

[..]

Daarom heb ik hem ook bijna bovenaan gezet, tis voor mij niet simpel een kwestie van punten "ruilen", maar proberen om uiteindelijk een gezamelijk plan te bedenken. Gaat dus een interessante discussie opleveren. :)
Ik zal er morgen punt voor punt op ingaan, dan gaan we kijken of we tot een regeerakkoord kunnen komen :P
  vrijdag 6 januari 2012 @ 22:00:17 #143
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_106503851
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 21:58 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik zal er morgen punt voor punt op ingaan, dan gaan we kijken of we tot een regeerakkoord kunnen komen :P
Ben pas weer morgenavond thuis, maar ben benieuwd, heb al wel enige ideeën om je een voor ons beiden acceptabele oplossing te komen op de punten waar wij het hardste gaan botsen.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 22:03:29 #144
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_106504052
Fokdictator meldt zich.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 7 januari 2012 @ 19:44:14 #145
104871 remlof
Europees federalist
pi_106533975
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 11:02 schreef von_Preussen het volgende:
- Openbaar vervoer & infrastructuur
Het gebruik van het openbaar vervoer moet gestimuleerd worden. Het kabinet Rutte-1 heeft genoeg gedaan voor het private vervoer per auto. We trekken daar nu een streep. De 130km/u kan gehandhaafd blijven op trajecten waar er geen bezwaar van omwonenden is en waar er geen aantoonbare gevolgen zijn voor de omliggende natuur.
De wegenbelasting wordt afgeschaft en vervangen door een GPS-systeem waarbij per afgelegde kilometer wordt betaald met verschillende tarieven voor verschillende trajecten om zo verkeersstromen te kunnen sturen.
De Zuiderzeelijn moet er alsnog komen om de reistijd tussen de Randstad en Groningen te bekorten.
quote:
- Defensie
We gaan aandringen op verdergaande militaire samenwerking binnen de EU waarbij elke lidstaat zich concentreert op één of maximaal twee van de drie strijdmacht onderdelen (landmacht/luchtmacht/marine). Nederland gaat zich concentreren op de marine en begint met de volledige uitfasering van land- en luchtmacht. Onderdelen van die laatste twee worden zoveel mogelijk ondergebracht bij het korps mariniers en de marine luchtvaartdienst.
We gaan de JSF niet aanschaffen maar zullen voortaan alle wapens aanschaffen bij fabrikanten binnen de EU. Mochten benodigde systemen niet beschikbaar zijn van fabrikanten binnen de EU dan zal er geld van het innovatiebudget worden vrijgemaakt om in samenwerking met wapenfabrikanten te komen tot de kennis en middelen om die systemen zelf te fabriceren.
quote:
- Europa
We streven naar een politieke Europese Unie, waarbij alle grensoverschrijdende besluiten door het Europees Parlement in Brussel worden genomen. Ook het buitenlands beleid en defensie zal volledig aan een Europese Regering worden overgedragen. Er moeten directe verkiezingen komen voor het EP en aan de hand van de samenstelling daarvan zal die Europese Regering worden samengesteld. De EU moet een federale staat worden naar voorbeeld van de Bondsrepubliek Duitsland.
Het Europees Parlement moet permanent in Brussel worden gevestigd.
quote:
- Arbeidsmarkt
Iedereen die kan werken wordt geacht zelf in zijn levensonderhoud te voorzien. Er moet een Europees minimumloon komen. Iedere burger uit elke lidstaat is vrij om te werken waar dan ook binnen de EU. Migranten van buiten de EU worden alleen toegelaten indien zij kunnen aantonen in hun eigen levensonderhoud te voorzien, hetzij doordat ze een arbeidscontract van een Europees bedrijf hebben hetzij doordat zij zelf over genoeg kapitaal beschikken.
Thuiswerken wordt aangemoedigd.
Iedereen die langer dan één jaar voor een bedrijf werkt moet een arbeidscontract van dat bedrijf zonder tussenkomst van mediators als uitzendbureau's aangeboden krijgen.
Er moet gecontroleerd worden of bedrijven na dat jaar niet iemand anders via een uitzendbureau aannemen voor dezelfde functie om voornoemde te ontlopen.
quote:
- Belastingstelsel (eventueel gekoppeld aan de HRA)
Er moet gestreefd worden naar het innen van alle belastingen door de centrale overheid in Brussel, die het dan weer distribueert naar de deelstaten en gemeenten. Op die manier kan er overzicht worden gehouden van alle inkomsten.
De HRA wordt geleidelijk maar binnen maximaal 30 jaar volledig afgeschaft.
quote:
- Bezuinigingen
Hier valt veel winst te behalen met verdergaande Europese integratie zoals de voornoemde integratie van de Europese strijdmachten en het overdragen van veel bevoegdheden van de parlementen van de deelstaten naar de regering in Brussel. Het invoeren van een vlaktax op basis van een percentage van het bruto inkomen dient overwogen te worden, met daaraan gekoppeld een onderdrempel gelijk aan wat nu het netto minimum inkomen is. Maar ook dit zal in Europees verband moeten gebeuren.
quote:
- Milieu
De ridicule plannen van minister Bleker met betrekking tot de natuurgebieden worden meteen teruggedraaid omdat deze in strijd zijn met het Natura 2000 beleid van de EU. Dat laatste wordt weer de leidraad met betrekking tot de omgang met de natuurgebieden in Nederland.
We gaan ons sterk maken om de uitstoot van CO2 zoveel mogelijk te beperken en ons te houden aan de beperkingen opgelegd binnen het Kyoto-protocol.
De handelsbetrekkingen met landen die zich niet houden aan dat Kyoto-protocol dienen te worden herzien.
quote:
- Energievoorziening (toekomst)
Het gebruik van duurzame energie moet gestimuleerd worden en het gebruik van niet duurzame energie moet meer belast gaan worden.
De overheden van de Europese deelstaten moeten onderzoeken in hoeverre zij zich qua energiebronnen zoveel mogelijk afhankelijk kunnen maken van duurzame bronnen. In het geval van Nederland betekend dat dat er naast windenergie onderzocht moet worden of er energie kan worden gewonnen uit de getijdenstromingen.
Er komen geen nieuwe nucleaire elektriciteitscentrales en de bouw van zgn kolencentrales wordt zoveel mogelijk beperkt.
quote:
- Zorg (met name mbt de stijgende kosten ivm vergrijzing)
Zorg voor ouderen moet weer meer op een lokaal niveau geregeld gaan worden, de wijkverpleegster moet terug. Verregaande concurrentie tussen zorginstellingen zoals die nu bestaat moet ongedaan worden gemaakt, door privatiseringen ongedaan te maken en de zorg voor de zorg weer terug te geven aan lokale overheden (deelstaat/gemeente).
Om dit te bereiken moet het ziekenfonds weer terugkomen voor mensen onder een bepaalde inkomensgrens.
quote:
- Onderwijs
De schaalvergroting in het onderwijs moet worden teruggedraaid. gedacht kan worden aan een maximaal aantal leerlingen per onderwijsinstelling waarbij scholen die over die grens gaan in tweeën worden gesplitst. Het VMBO wordt vervangen door onderwijs gelijk aan de LTS en MAVO uit de 20e eeuw, waarbij er dus eerder een keuze kan worden gemaakt door de leerling voor praktijk- of theorie-gericht onderwijs.
Engels wordt een verplicht vak vanaf groep 3 van de basisschool en het hoger onderwijs wordt voortaan alleen nog in het Engels onderwezen.
De talen Chinees en Spaans moeten beschikbaar zijn voor alle leerlingen die daarin onderwezen willen worden.
quote:
- Innovatie
Het innovatieplatform wordt nieuw leven ingeblazen en met name op het gebied van duurzame energie zal de overheid stimuleren dat bedrijven onderzoek doen naar nieuwe mogelijkheden.
We moeten ervoor zorgen dat alle technologie die wereldwijd bestaat ook beschikbaar is binnen de EU.

[ Bericht 0% gewijzigd door remlof op 07-01-2012 19:57:08 ]
  zaterdag 7 januari 2012 @ 20:14:29 #146
322645 Voorschrift
See if I care
pi_106535297
^

Kut.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_106536742
Dank remlof, dat is één en ander waarover ik moet nadenken. Ik zal er maandagavond (maandag tentamen, dus er moet nog even geleerd worden + morgen werken) op terugkomen. Dus mijn reactie komt er zeker aan!
  zaterdag 7 januari 2012 @ 20:52:05 #148
104871 remlof
Europees federalist
pi_106536951
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 20:47 schreef von_Preussen het volgende:
Dank remlof, dat is één en ander waarover ik moet nadenken. Ik zal er maandagavond (maandag tentamen, dus er moet nog even geleerd worden + morgen werken) op terugkomen. Dus mijn reactie komt er zeker aan!
Is prima, ben benieuwd.
pi_106570691
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 19:44 schreef remlof het volgende:

[..]

Het gebruik van het openbaar vervoer moet gestimuleerd worden. Het kabinet Rutte-1 heeft genoeg gedaan voor het private vervoer per auto. We trekken daar nu een streep. De 130km/u kan gehandhaafd blijven op trajecten waar er geen bezwaar van omwonenden is en waar er geen aantoonbare gevolgen zijn voor de omliggende natuur.
De wegenbelasting wordt afgeschaft en vervangen door een GPS-systeem waarbij per afgelegde kilometer wordt betaald met verschillende tarieven voor verschillende trajecten om zo verkeersstromen te kunnen sturen.
De Zuiderzeelijn moet er alsnog komen om de reistijd tussen de Randstad en Groningen te bekorten.

[..]

We gaan aandringen op verdergaande militaire samenwerking binnen de EU waarbij elke lidstaat zich concentreert op één of maximaal twee van de drie strijdmacht onderdelen (landmacht/luchtmacht/marine). Nederland gaat zich concentreren op de marine en begint met de volledige uitfasering van land- en luchtmacht. Onderdelen van die laatste twee worden zoveel mogelijk ondergebracht bij het korps mariniers en de marine luchtvaartdienst.
We gaan de JSF niet aanschaffen maar zullen voortaan alle wapens aanschaffen bij fabrikanten binnen de EU. Mochten benodigde systemen niet beschikbaar zijn van fabrikanten binnen de EU dan zal er geld van het innovatiebudget worden vrijgemaakt om in samenwerking met wapenfabrikanten te komen tot de kennis en middelen om die systemen zelf te fabriceren.

[..]

We streven naar een politieke Europese Unie, waarbij alle grensoverschrijdende besluiten door het Europees Parlement in Brussel worden genomen. Ook het buitenlands beleid en defensie zal volledig aan een Europese Regering worden overgedragen. Er moeten directe verkiezingen komen voor het EP en aan de hand van de samenstelling daarvan zal die Europese Regering worden samengesteld. De EU moet een federale staat worden naar voorbeeld van de Bondsrepubliek Duitsland.
Het Europees Parlement moet permanent in Brussel worden gevestigd.

[..]

Iedereen die kan werken wordt geacht zelf in zijn levensonderhoud te voorzien. Er moet een Europees minimumloon komen. Iedere burger uit elke lidstaat is vrij om te werken waar dan ook binnen de EU. Migranten van buiten de EU worden alleen toegelaten indien zij kunnen aantonen in hun eigen levensonderhoud te voorzien, hetzij doordat ze een arbeidscontract van een Europees bedrijf hebben hetzij doordat zij zelf over genoeg kapitaal beschikken.
Thuiswerken wordt aangemoedigd.
Iedereen die langer dan één jaar voor een bedrijf werkt moet een arbeidscontract van dat bedrijf zonder tussenkomst van mediators als uitzendbureau's aangeboden krijgen.
Er moet gecontroleerd worden of bedrijven na dat jaar niet iemand anders via een uitzendbureau aannemen voor dezelfde functie om voornoemde te ontlopen.

[..]

Er moet gestreefd worden naar het innen van alle belastingen door de centrale overheid in Brussel, die het dan weer distribueert naar de deelstaten en gemeenten. Op die manier kan er overzicht worden gehouden van alle inkomsten.
De HRA wordt geleidelijk maar binnen maximaal 30 jaar volledig afgeschaft.

[..]

Hier valt veel winst te behalen met verdergaande Europese integratie zoals de voornoemde integratie van de Europese strijdmachten en het overdragen van veel bevoegdheden van de parlementen van de deelstaten naar de regering in Brussel. Het invoeren van een vlaktax op basis van een percentage van het bruto inkomen dient overwogen te worden, met daaraan gekoppeld een onderdrempel gelijk aan wat nu het netto minimum inkomen is. Maar ook dit zal in Europees verband moeten gebeuren.

[..]

De ridicule plannen van minister Bleker met betrekking tot de natuurgebieden worden meteen teruggedraaid omdat deze in strijd zijn met het Natura 2000 beleid van de EU. Dat laatste wordt weer de leidraad met betrekking tot de omgang met de natuurgebieden in Nederland.
We gaan ons sterk maken om de uitstoot van CO2 zoveel mogelijk te beperken en ons te houden aan de beperkingen opgelegd binnen het Kyoto-protocol.
De handelsbetrekkingen met landen die zich niet houden aan dat Kyoto-protocol dienen te worden herzien.

[..]

Het gebruik van duurzame energie moet gestimuleerd worden en het gebruik van niet duurzame energie moet meer belast gaan worden.
De overheden van de Europese deelstaten moeten onderzoeken in hoeverre zij zich qua energiebronnen zoveel mogelijk afhankelijk kunnen maken van duurzame bronnen. In het geval van Nederland betekend dat dat er naast windenergie onderzocht moet worden of er energie kan worden gewonnen uit de getijdenstromingen.
Er komen geen nieuwe nucleaire elektriciteitscentrales en de bouw van zgn kolencentrales wordt zoveel mogelijk beperkt.

[..]

Zorg voor ouderen moet weer meer op een lokaal niveau geregeld gaan worden, de wijkverpleegster moet terug. Verregaande concurrentie tussen zorginstellingen zoals die nu bestaat moet ongedaan worden gemaakt, door privatiseringen ongedaan te maken en de zorg voor de zorg weer terug te geven aan lokale overheden (deelstaat/gemeente).
Om dit te bereiken moet het ziekenfonds weer terugkomen voor mensen onder een bepaalde inkomensgrens.

[..]

De schaalvergroting in het onderwijs moet worden teruggedraaid. gedacht kan worden aan een maximaal aantal leerlingen per onderwijsinstelling waarbij scholen die over die grens gaan in tweeën worden gesplitst. Het VMBO wordt vervangen door onderwijs gelijk aan de LTS en MAVO uit de 20e eeuw, waarbij er dus eerder een keuze kan worden gemaakt door de leerling voor praktijk- of theorie-gericht onderwijs.
Engels wordt een verplicht vak vanaf groep 3 van de basisschool en het hoger onderwijs wordt voortaan alleen nog in het Engels onderwezen.
De talen Chinees en Spaans moeten beschikbaar zijn voor alle leerlingen die daarin onderwezen willen worden.

[..]

Het innovatieplatform wordt nieuw leven ingeblazen en met name op het gebied van duurzame energie zal de overheid stimuleren dat bedrijven onderzoek doen naar nieuwe mogelijkheden.
We moeten ervoor zorgen dat alle technologie die wereldwijd bestaat ook beschikbaar is binnen de EU.
_O_

Ik ben het voor het grootste deel met je eens, Remlof! Maar dat had ik al een keer geconcludeerd volgens mij.

En ook even om reclame voor mijzelf te maken om met iemand te gaan onderhandelen en om gelijk aan te tonen waar ik sta ;)
  zondag 8 januari 2012 @ 19:46:54 #150
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_106572299
quote:
2s.gif Op zondag 8 januari 2012 19:11 schreef Maarten-Pieter het volgende:

[..]

_O_

Ik ben het voor het grootste deel met je eens, Remlof! Maar dat had ik al een keer geconcludeerd volgens mij.

En ook even om reclame voor mijzelf te maken om met iemand te gaan onderhandelen en om gelijk aan te tonen waar ik sta ;)
De volgende deelnemers zijn nog vrij:
Hexagon
Maarten-Pieter
IkeDubaku99

Hopelijk melden zich nog meer mensen. Passief door mee te denken of actief door ook een coalitie te gaan vormen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zeeland op 08-01-2012 20:13:29 ]
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
  zondag 8 januari 2012 @ 19:54:19 #151
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_106572694
Ik wil ook wel meedoen.
  zondag 8 januari 2012 @ 20:12:17 #152
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_106573654
Ik geloof dat er al een VS, GS, Koos-coalitie was. Ik heb economische raakvlakken met VS en ethische overeenkomsten met Koos, dus dat lijkt me prima.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  zondag 8 januari 2012 @ 20:12:53 #153
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_106573692
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 20:12 schreef GSbrder het volgende:
Ik geloof dat er al een VS, GS, Koos-coalitie was. Ik heb economische raakvlakken met VS en ethische overeenkomsten met Koos, dus dat lijkt me prima.
Ok, dan pas ik dat aan. ^O^
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
  zondag 8 januari 2012 @ 20:14:10 #154
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_106573761
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 16:02 schreef Zeeland het volgende:
Fokcoalitie spel

[ afbeelding ]

Op fok staat één ding vast, namelijk dat we het nooit met elkaar eens zijn. Elkaar zien we als De POL-dictators waar niet mee te onderhandelen valt. Onszelf zien we als pragmatische personen, de anderen als doorgeslagen ideologische gekken.

Uiteraard zijn wij niet allemaal doorgedraaide ideologen. Waarom zouden we niet eens kunnen kijken of we het een keertje wel met elkaar eens kunnen worden en een gezamenlijk standpunt te uiten. Met als inzet hoe verder de twee personen ideologisch van elkaar afstaan hoe meer punten er verdient kunnen worden.

Op meerdere manieren kan tot een akkoord worden gekomen. Ten eerste door een aantal punten te noemen waarin ze het wel met elkaar eens zijn (kan zijn dat de analyse compleet anders is, maar dat ze wel tot hetzelfde beleid komen). De tweede mogelijkheid is standpunten uit te wisselen, geven en nemen. Hoe ingewikkelder/gepolariseerder de onderwerper is hoe meer punten verdient kunnen worden.

Spelregels
• Deelnemende groepjes bestaan uit 2 of meer personen die ideologisch ver van elkaar afstaan.
• Iedereen mag een akkoord beoordelen met een cijfer tussen de 0 en 10.
• Een stem op je eigen akkoord telt niet.
• Het team met de hoogste gemiddelde beoordeling wint.

TS begint:
Error, coalitiepartner vereist.
Oja, wie wil? :P

Team 1: Robin007Bond + Zeeland
Team 2: KoosVogels + GSBrder + Voorschrift
Team 3: von_Preussen + Remlof
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
  zondag 8 januari 2012 @ 20:14:29 #155
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_106573771
Misschien dat dit de vierde coalitie kan worden?

Coalitie 4: Hexagon + Maarten-Pieter + IkeDubaku99
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
  zondag 8 januari 2012 @ 20:21:17 #156
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_106574139
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 20:14 schreef Zeeland het volgende:
Misschien dat dit de vierde coalitie kan worden?

Coalitie 4: Hexagon + Maarten-Pieter + IkeDubaku99
Geen slecht voorstel, maar wat vinden Hexagon en Maarten-Pieter ervan?
  zondag 8 januari 2012 @ 20:23:11 #157
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_106574254
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 20:21 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Geen slecht voorstel, maar wat vinden Hexagon en Maarten-Pieter ervan?
Dat is afwachten.
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
pi_106580692
Wat zijn de denkbeelden van de anderen? Ik ben zelf redelijk sociaalliberaal, en ik wil het niet te makkelijk maken :P
  zondag 8 januari 2012 @ 22:10:23 #159
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_106581117
quote:
2s.gif Op zondag 8 januari 2012 22:04 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Wat zijn de denkbeelden van de anderen? Ik ben zelf redelijk sociaalliberaal, en ik wil het niet te makkelijk maken :P
Hexagon is D66'er, dus wellicht te makkelijk. IkeDubaku99 weet ik niet, maar dat kun je het best aan hem vragen. Heel veel keuze is er helaas niet.
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
  zondag 8 januari 2012 @ 22:20:25 #160
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_106581712
IkeDubaku99 is ook van D66

Dus is wel een hele gemakkelijke coalitie
  zondag 8 januari 2012 @ 22:24:10 #161
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_106581969
Oei, dan moeten we op andere gegadigden wachten.
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
  maandag 9 januari 2012 @ 21:49:55 #162
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_106620156
Hier zijn de eerste twee punten, de overige werk ik nog aan. :@

quote:
2s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 19:44 schreef remlof het volgende:

Het gebruik van het openbaar vervoer moet gestimuleerd worden. Het kabinet Rutte-1 heeft genoeg gedaan voor het private vervoer per auto. We trekken daar nu een streep. De 130km/u kan gehandhaafd blijven op trajecten waar er geen bezwaar van omwonenden is en waar er geen aantoonbare gevolgen zijn voor de omliggende natuur.
De wegenbelasting wordt afgeschaft en vervangen door een GPS-systeem waarbij per afgelegde kilometer wordt betaald met verschillende tarieven voor verschillende trajecten om zo verkeersstromen te kunnen sturen.
De Zuiderzeelijn moet er alsnog komen om de reistijd tussen de Randstad en Groningen te bekorten.
De 130km/h heeft voor mij geen prioriteit, maar als die er eenmaal is zie ik geen reden om deze weer af te schaffen (en wederom kosten te maken), dus deze blijft gewoon gehandhaafd. Echter zullen er geen nieuwe trajecten worden aangepast naar 130km/h, omdat iedereen in praktijk toch al deze snelheid rijdt en er onevenredig grote kosten mee gemoeid gaan.

Mijn uitgangspunt is dat met de bevolkingstoename ook er meer vraag naar mobiliteit is, daarop dient ook de infrastructuur te worden afgestemd. Ik wil dus niet eenzijdig in OV of wegen gaan investeren, maar juist proberen te verkeersstromen zoveel mogelijk te faciliteren, het is namelijk een illusie om te denken dat één vervoersmodaliteit de toekomstige groei kan opvangen. Omdat in de Randstad een goed OV-netwerk is zou het doel moeten zijn om verplaatsingen binnen de Randstad te stimuleren om met het OV te gaan terwijl verplaatsingen van en naar de Randstad ook alle ruimte op de wegen moeten krijgen.

Een GPS-systeem heeft echter mijn bezwaar, en wel vanwege de volgende redenen. Niet alleen kunnen grote vraagtekens worden geplaatst bij de privacygevoeligheid omtrent een dergelijk onderwerp, ook zal de implementatie ervan onevenredig grote kosten met zich meebrengen. En dat terwijl men in Nederland toch al een systeem van kilometerbeprijzing kent, d.m.v. de accijnzen op brandstof. Weliswaar is het dan niet mogelijk om ook het tijdstip in de kilometerbeprijzing mee te nemen, echter kan dit op andere manieren wél worden gedaan (er zijn al proeven om mensen die tijdens de spits NIET over een bepaald wegvak rijden geld terug te geven).

Ook vind het de kosten die een nieuwe spoorweg tussen Groningen en de Randstad niet in verhouding staan tot eventuele baten, aangezien de economische activiteiten en de tijdswinst beperkt zijn, mede omdat de Hanzelijn al een verbetering voor het vervoer naar het Noorden is.

quote:
We gaan aandringen op verdergaande militaire samenwerking binnen de EU waarbij elke lidstaat zich concentreert op één of maximaal twee van de drie strijdmacht onderdelen (landmacht/luchtmacht/marine). Nederland gaat zich concentreren op de marine en begint met de volledige uitfasering van land- en luchtmacht. Onderdelen van die laatste twee worden zoveel mogelijk ondergebracht bij het korps mariniers en de marine luchtvaartdienst.
We gaan de JSF niet aanschaffen maar zullen voortaan alle wapens aanschaffen bij fabrikanten binnen de EU. Mochten benodigde systemen niet beschikbaar zijn van fabrikanten binnen de EU dan zal er geld van het innovatiebudget worden vrijgemaakt om in samenwerking met wapenfabrikanten te komen tot de kennis en middelen om die systemen zelf te fabriceren.
Een Europees leger is ver verwijderd van de politieke realiteit, Europese landen zullen niet hun soevereiniteit over hun leger willen opgeven. Daarnaast is het ook zeer onpraktisch aangezien de EU juridisch niet kan beslissen over het inzetten van nationale legers. Aangezien de nationale politieke belangen onderling nog verschillen zou een verregaande integratie tot problemen kunnen leiden bij de inzet van dergelijke eenheden, omdat specifieke elementen dan zouden kunnen missen omdat het land wat deze beheert ze niet zou willen uitzenden.

Hieruit volgt dat ieder land zijn eigen legereenheden dient te hebben en te onderhouden, zodat deze algelang de nationale politiek kunnen worden ingezet. Echter is het wel een optie om bepaalde synergievoordelen te onderzoeken:

– Op het gebied van gezamelijke aanschaf van wapensystemen
– Op het gebied van gezamenlijk onderhoud van dezelfde wapensystemen
– Op het gebied van gezamelijke opleidingen van dezelfde wapensystemen

Verder wil ik voorstellen de grote wapensystemen, daarbij valt te denken aan transportvliegtuigen, transport- en bevoorradingsschepen, eventueel ook logistieke eenheden wél op Europees gebied integreren. Het model hiervoor is de Awacs-eenheid van de NAVO, die al sinds bijna 30 jaar gezamenlijk door NATO-landen worden onderhouden, betaald en operationeel gehouden. Het voordeel hierbij is dat men met personeel kan schuiven, zodat voor bepaalde missies altijd personeel van alleen de deelnemende landen aanwezig is. Dit kan zich echter niet bij grote eenheden laten realiseren, omdat elk land anders een te grote reserve achter de hand moet houden.

Wat betreft het aanschaffen van Europese wapensystemen, ik ben van mening dat voor elke aanschaf een analyse naar behoeften en prijs moet worden gemaakt en wapens moeten worden aangeschaft zonder aanzien van de nationaliteit. Dit omdat we in het verleden wapens met de Europese gedachte hebben aangeschaft die achteraf niet bleken te voldoen, waardoor veel extra kosten zijn ontstaan.

Wél kan ik mij een nationaal defensiecomplex voorstellen waar verschillende bedrijven hun kennis over wapens (maritiem, luchtmacht, landmacht) bundelen, eventueel met geld uit het door jouw bepleite “innovatiebudget”. Dit complex kan bij de aanschaf van buitenlandse wapens vervolgens deze in licentie in het eigen land produceren, zodoende ook technologisch veeleisende werkgelegenheid in Nederland verschaffen. In het verleden is dit al gebeurd, de M109 en YPR-765 (Amerikaans) werden bij Wilton-Fijenoord gebouwd, terwijl de F16 bij Fokker op Schiphol is gebouwd. Op deze manier kan men wél de meest geschikte wapens aankopen terwijl de nationale economie er toch van profiteert.
  maandag 9 januari 2012 @ 23:49:51 #163
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_106626285
quote:
4s.gif Op maandag 9 januari 2012 21:49 schreef von_Preussen het volgende:

...

Mijn uitgangspunt is dat met de bevolkingstoename
Zou ik mogen vragen wanneer u verwacht dat die trend in zal zetten?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  maandag 9 januari 2012 @ 23:52:20 #164
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_106626375
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 23:49 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Zou ik mogen vragen wanneer u verwacht dat die trend in zal zetten?
Het is een doorlopende trend.
  maandag 9 januari 2012 @ 23:54:46 #165
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_106626462
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 23:52 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Het is een doorlopende trend.
Ik weet niet of dat in 2035 nog het geval is.
Ik weet zeker niet of Nederland nog net zo mobiel als nu is in 2035.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  maandag 9 januari 2012 @ 23:56:14 #166
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_106626524
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 23:54 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat in 2035 nog het geval is.
Ik weet zeker niet of Nederland nog net zo mobiel als nu is in 2035.
Dat zou best kunnen, maar dat is geen reden om de infrastructuur nu te verwaarlozen teneinde de economie in de wielen te rijden.

Overigens is dat wel een goed plan, aangezien ruimte in de Randstad schaars is worden ouderen gestimuleerd om naar Drenthe en Limburg te vertrekken, aangezien ze in het westen toch niet meer nodig zijn.
  maandag 9 januari 2012 @ 23:59:27 #167
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_106626663
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 23:56 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Dat zou best kunnen, maar dat is geen reden om de infrastructuur nu te verwaarlozen teneinde de economie in de wielen te rijden.
Daar pleit ik ook niet voor, maar de infrastructuur voor de komende honderd jaar dient niet enkel geprepareerd te worden voor een periode van mogelijke groei, maar ook een tijd van krimp, van afname van de asfaltconsumptie van de gemiddelde Nederlander die niet meer de brandstof kan betalen, die andere wijzen van vervoer moet gaan gebruiken en die niet langer kan forensen.

quote:
Overigens is dat wel een goed plan, aangezien ruimte in de Randstad schaars is worden ouderen gestimuleerd om naar Drenthe en Limburg te vertrekken, aangezien ze in het westen toch niet meer nodig zijn.
Dezelfde ouderen die als enige de schaarse stukjes grond kunnen betalen die er beschikbaar is in de Randstad? Dezelfde ouderen en 65+-ers die nog zo’n 24 jaar te leven hebben, met riante pensioenen en uitkeringen, waarbij zij prima hun huisje in de Randstad kunnen opeten en hun kinderen met onverkoopbare aflossingsvrije koopwoningen achter blijven, in hartje Randstad?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_106633764
Hier alvast weer enkele punten, de rest werk ik nog aan.

quote:
2s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 19:44 schreef remlof het volgende:

We streven naar een politieke Europese Unie, waarbij alle grensoverschrijdende besluiten door het Europees Parlement in Brussel worden genomen. Ook het buitenlands beleid en defensie zal volledig aan een Europese Regering worden overgedragen. Er moeten directe verkiezingen komen voor het EP en aan de hand van de samenstelling daarvan zal die Europese Regering worden samengesteld. De EU moet een federale staat worden naar voorbeeld van de Bondsrepubliek Duitsland.
Het Europees Parlement moet permanent in Brussel worden gevestigd.
Het probleem wat een dergelijk verregaande Europese integratie met zich meebrengt is dat verschillende landen verschillende belangen hebben. Worden die nu nog op nationaal niveau uitgevochten, bij een Europese regering zullen deze nationale belangen in het Europees parlement worden uitgevochten. Daardoor onstaat een politiek stelsel waarin het lastig is om tot een compromis te komen (naast ideologische verschillen ook nog nationale belangen) waardoor een onredelijk lange besluitvorming ontstaat.

Daarbij is de definitie van grensoverschrijdend ook onduidelijk, het Nederlandse drugsbeleid heeft alleen betrekking op het gebeuren binnen onze nationale grenzen, alleen het heeft wel effecten die uitstralen tot ver over onze grenzen heen. Is een dergelijke situatie dan een grensoverschrijdend besluit wat door de EU behandeld moet worden?

In mijn visie zijn de Europese instituties ervoor om het Europese raamwerk te constueren, onderhouden, aan te passen en te bewaken. Hierbij valt te denken aan de gemeenschappelijke markt, de vrije handel in de EU en eventuele “grote” problemen (bijv. met asielzoekers die in de gehele EU aankomen c.q. Verdeeld moeten worden). Echter is de EU er niet voor om aan micromanagement van allerlei zaken te gaan doen, net zoals in het bedrijfsleven speelt empowerment een rol, namelijk het transfereren van de macht / beslissingsbevoegdheid zo ver mogelijk naar beneden. Het grote voordeel hiervan is dat het de besluitvorming ten goede komt, aangezien deze wezenlijk korter wordt.

Wat betreft de verkiezingen van het Europees parlement en de permanente huisvesting in Brussel heb ik, met name gezien de kostenbesparing, geen problemen.

quote:
Iedereen die kan werken wordt geacht zelf in zijn levensonderhoud te voorzien. Er moet een Europees minimumloon komen. Iedere burger uit elke lidstaat is vrij om te werken waar dan ook binnen de EU. Migranten van buiten de EU worden alleen toegelaten indien zij kunnen aantonen in hun eigen levensonderhoud te voorzien, hetzij doordat ze een arbeidscontract van een Europees bedrijf hebben hetzij doordat zij zelf over genoeg kapitaal beschikken.
Thuiswerken wordt aangemoedigd.
Iedereen die langer dan één jaar voor een bedrijf werkt moet een arbeidscontract van dat bedrijf zonder tussenkomst van mediators als uitzendbureau's aangeboden krijgen.
Er moet gecontroleerd worden of bedrijven na dat jaar niet iemand anders via een uitzendbureau aannemen voor dezelfde functie om voornoemde te ontlopen.
Wat betreft de vrijheid van vestiging en uitoefenen van een beroep binnen de EU ben ik het met je eens, dat recht zou iedereen moeten hebben. Tevens zijn migranten van buiten de EU een waardevolle aanvulling op onze beroepsbevolking, mits ze kwaliteiten of vakmanschap beheersen die aansluiten op de behoefte van onze economie.
Een Europees minimumloon is niet haalbaar, aangezien dit geen rekening houdt met de nationale verschillen binnen de economie. Zo zou het voornamelijk in EU-landen waar het prijs- en loonniveau erg laag ligt de inflatie tot enorme hoogte doen aanwakkeren, terwijl de groep mensen die niet actief deelneemt aan het arbeidsproces (kinderen, ouderen) in grote financiele problemen komt aangezien hun inkomen niet gelijk stijgt met het minimumloon. Ook zou in de Oost-Europese landen grote werkloosheid onstaan, omdat hun belangrijkste economische pluspunt (lage-lonen niveau) teniet wordt gedaan.

Derhalve ben ik een tegenstander van een Europees minimumloon, het is een zaak van nationale overheden om een eventueel minimumloon te bepalen, wat uiteraard voor alle werknemers (ongeacht de nationaliteit) geldig is.

Wat betreft vaste contracten na een jaarcontract ben ik in dubio, aan de ene kant ben ik mij bewust van de onmogelijk situatie die het oneindelijke verlengen van jaarcontracten met zich meebrengt, echter aan de andere kant zal het verplicht overnemen van “jaarcontracten” in een vaste aanstelling wederom zorgen voor scheve situatie's waarbij werknemers om futiliteiten geen verlenging krijgen, alleen maar omdat de werkgever niet de onzekerheid van het vaste contract wil aangaan.

quote:
Er moet gestreefd worden naar het innen van alle belastingen door de centrale overheid in Brussel, die het dan weer distribueert naar de deelstaten en gemeenten. Op die manier kan er overzicht worden gehouden van alle inkomsten.
De HRA wordt geleidelijk maar binnen maximaal 30 jaar volledig afgeschaft.
quote:
Hier valt veel winst te behalen met verdergaande Europese integratie zoals de voornoemde integratie van de Europese strijdmachten en het overdragen van veel bevoegdheden van de parlementen van de deelstaten naar de regering in Brussel. Het invoeren van een vlaktax op basis van een percentage van het bruto inkomen dient overwogen te worden, met daaraan gekoppeld een onderdrempel gelijk aan wat nu het netto minimum inkomen is. Maar ook dit zal in Europees verband moeten gebeuren.
Wederom hier dezelfde argumentatie, Europa bestaat uit minimaal 3 verschillende soorten economiën (Noord-West, Zuid en Oost), hierdoor is het niet mogelijk om uniform belastingstelsel in te stellen. Een Europese belastingorganisatie die het geld zou innen en weer zou verdelen zou een extra bureaucratische laag vormen waarbij de verdeling van het geld t.o.v. De nationale belastingorganisaties veel trager zou gaan en langzamer zou duren. Verder zou het voor nationale overheden onevenredig moeilijker worden om bepaalde fiscale maatregelen door te voeren (bijv. het stimuleren van schone auto's) omdat deze eerst door de Europese belastingorganisatie moeten worden goedgekeurd en geimplementeerd.

Ook hier geldt, dit Europees te regelen zorgt voor tragere besluitvorming en extra bureaucratie (lees kosten). Daarom zou ik willen voorstellen de macht uitvoerende macht zoveel mogelijk bij de nationale belastingorganisatie's te leggen, terwijl het EP best eventueel de bevoegdheid zou kunnen krijgen om via belastingmaatregelen bepaalde trends te stimuleren of te stoppen. Het geld komt dan echter alleen de nationale schatkist ten goede, die vervolgens weer geld stort naar Brussel. Dit om te voorkomen dat Brussel anders een perverse prikkel krijgt om belastingen te “verzinnen” teneinde meer geld binnen te krijgen.

Edit: het afschaffen van de HRA is een maatregelen die ik alleen kan ondersteunen, evenals het tijdspad zodat de woningmarkt niet onevenredig hard wordt getroffen.
pi_106636296
En de laatste punten:

quote:
De ridicule plannen van minister Bleker met betrekking tot de natuurgebieden worden meteen teruggedraaid omdat deze in strijd zijn met het Natura 2000 beleid van de EU. Dat laatste wordt weer de leidraad met betrekking tot de omgang met de natuurgebieden in Nederland.
We gaan ons sterk maken om de uitstoot van CO2 zoveel mogelijk te beperken en ons te houden aan de beperkingen opgelegd binnen het Kyoto-protocol.
De handelsbetrekkingen met landen die zich niet houden aan dat Kyoto-protocol dienen te worden herzien.
Omdat momenteel het geld erg krap zit wil ik geen dure maatregelen meer nemen om natuur te “maken”. Echter vind ik het wel belangrijk om belangrijke natuurgebieden te beschermen en deze ook gewoon tot natuur te laten verworden, door er niet meer actief in te grijpen maar de natuur z'n werk te laten doen.

Om CO2-uitstoot te beperken kan men het innovatieplatform gebruiken om ook hier technieken te ontwikkelen die het beperken mogelijk maken. Echter is het wel belangrijk om te kijken wat de grootste veroorzakers van uitstoot zijn en deze als eerste aan te pakken, het heeft immers geen zin om veel geld uit te geven om slechts een kleine besparing te realiseren.

quote:
Het gebruik van duurzame energie moet gestimuleerd worden en het gebruik van niet duurzame energie moet meer belast gaan worden.
De overheden van de Europese deelstaten moeten onderzoeken in hoeverre zij zich qua energiebronnen zoveel mogelijk afhankelijk kunnen maken van duurzame bronnen. In het geval van Nederland betekend dat dat er naast windenergie onderzocht moet worden of er energie kan worden gewonnen uit de getijdenstromingen.
Er komen geen nieuwe nucleaire elektriciteitscentrales en de bouw van zgn kolencentrales wordt zoveel mogelijk beperkt.
Wat betreft de energievoorziening wil ik graag een gezonde economische mix van leveranciers. Helaas zijn duurzame energiebronnen momenteel niet afdoende om aan onze energiebehoefte te voldoen, daarom zijn ook fossiele of nucleaire centrales momenteel noodzakelijk. Omdat we geheel afhankelijk kunnen zijn in de toekomst van duurzame bronnen is het belangrijk ook de andere manieren van energieopwekking te blijven moderniseren, zodat wij de zekerheid hebben ook in de toekomst in onze energiebehoefte te kunnen voorzien.

Zoals al gesteld omtrent het innovatieplatform (zie ook laatste punt) ben ik graag bereid geld te investeren in het ontwikkelen van nieuwe technologiën om energie op te wekken. Maar omdat we nu een energiebehoefte moeten dekken ben ik van mening dat we momenteel nog moeten “roeien met de spanen die we hebben”.

quote:
Zorg voor ouderen moet weer meer op een lokaal niveau geregeld gaan worden, de wijkverpleegster moet terug. Verregaande concurrentie tussen zorginstellingen zoals die nu bestaat moet ongedaan worden gemaakt, door privatiseringen ongedaan te maken en de zorg voor de zorg weer terug te geven aan lokale overheden (deelstaat/gemeente).
Om dit te bereiken moet het ziekenfonds weer terugkomen voor mensen onder een bepaalde inkomensgrens.
In het verleden hebben we gezien dat de overheidsgeregelde zorg inefficient werkt, door het nu weer in publieke handen te geven loop je het gevaar een kostenmonster op te tuigen dat zich niet in de hand laat houden. Daarom is het een illusie om te denken dat de overheid dit goedkoper en / of kwalitatief beter kan regelen.

Wat belangrijk is, is om proberen ouderen zoveel mogelijk zelfstandig te laten blijven. Mocht dit niet lukken, dan is concentratie een ander belangrijk punt, aangezien dit efficientievoordelen oplevert. Een speerpunt van mij is dan ook om je binnen de zorg te concentreren op efficientievoordelen, aangezien dit kostenbesparingen oplevert zonder dat de kwaliteit van de zorg eronder hoeft te lijden. Denk hierbij bijv. aan de situatie omtrent rollators, hier worden oude rollators weggedaan en nieuwe aangeschaft hoewel dit technisch niet noodzakelijk is. Als men zulke inefficientie uit het systeem kan halen scheelt het geld zonder dat de patient het direct merkt.

Het ziekenfonds terug laten komen is echter geen optie, wat ik mij wel kan voorstellen is een soort van volksverzekering voor de laagste inkomensgroepen. Dit kan een overheidsverzekering zijn die zeer goedkoop is, daar de zorgtoeslag niet meer aan de mensen zelf wordt betaald maar hierin wordt verrekend. Op deze manier pakt men meteen het probleem van wanbetalende verzekerden aan en hebben de armlastigen toch een zorgverzekering.

quote:
De schaalvergroting in het onderwijs moet worden teruggedraaid. gedacht kan worden aan een maximaal aantal leerlingen per onderwijsinstelling waarbij scholen die over die grens gaan in tweeën worden gesplitst. Het VMBO wordt vervangen door onderwijs gelijk aan de LTS en MAVO uit de 20e eeuw, waarbij er dus eerder een keuze kan worden gemaakt door de leerling voor praktijk- of theorie-gericht onderwijs.
Engels wordt een verplicht vak vanaf groep 3 van de basisschool en het hoger onderwijs wordt voortaan alleen nog in het Engels onderwezen.
De talen Chinees en Spaans moeten beschikbaar zijn voor alle leerlingen die daarin onderwezen willen worden.
Alleen het verkleinen van klassen en reorganiseren van de niveau's zal de kwaliteit van onderwijs niet ten goede komen, in mijn optiek is het belangrijk dat het inhoudelijk ook beter gaat worden. Dus dat vakken op een hoger niveau gegeven worden, eventueel ook met meer uren, en dat daarvoor ook de moeilijkheidsgraad van de examens omhoog kan. Hierdoor stijgt ook de kwaliteit van het onderwijs, de kosmetische ingrepen zijn eerder van belang op organisatorisch niveau.

quote:
Het innovatieplatform wordt nieuw leven ingeblazen en met name op het gebied van duurzame energie zal de overheid stimuleren dat bedrijven onderzoek doen naar nieuwe mogelijkheden.
We moeten ervoor zorgen dat alle technologie die wereldwijd bestaat ook beschikbaar is binnen de EU.
Dit plan ondersteun ik zonder meer, innovatie staat aan de wieg van economische groei. Niet alleen op punten van duurzame energie, ook bij het ontwikkelen en produceren van hoogwaardige industriegoederen (denk aan het eerder genoemde defensiecomplex) kan het innovatieplatform een grote rol spelen.

Graag zou ik dan ook geld beschikbaar stellen om nieuwe technologieën te stimuleren, niet noodzakelijkerwijs alleen op duurzame energie gericht.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 17:23:53 #170
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_106647797
Op één puntje wil ik me er even mee bemoeien hoor.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 12:04 schreef von_Preussen het volgende:
En de laatste punten:

[..]

Omdat momenteel het geld erg krap zit wil ik geen dure maatregelen meer nemen om natuur te “maken”. Echter vind ik het wel belangrijk om belangrijke natuurgebieden te beschermen en deze ook gewoon tot natuur te laten verworden, door er niet meer actief in te grijpen maar de natuur z'n werk te laten doen.
Het idee van de natuur zijn werk te laten gaan vind ik heel goed, maar het is zeker niet overal toepasbaar. In Nederland hebben wij ons ten doel gesteld om bepaalde soorten te beschermen (Vogel- en habitatrichlijnen). Veel aangelegde natuur is zo aangelegd dat het een leefomgeving bied voor trekvogels of dat een bepaalde soort er kan leven. Een voorbeeld zijn wetlands voor trekvogels. Deze moeten niet gaan dichtgroeien, want dan verliezen ze hun functie. Ze zullen dus beheerd moeten worden d.m.v. maaien of begrazing.

Een ander goed voorbeeld is een heidegebied, deze moet om de zoveel tijd afgeplagd worden om verbossing te voorkomen. Zonder beheer houden we geen heides meer over.

Je standpunt klinkt heel groen, toch adviseer ik Remlof hier doorheen te kijken.
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 19:28:36 #171
104871 remlof
Europees federalist
pi_106652703
quote:
4s.gif Op maandag 9 januari 2012 21:49 schreef von_Preussen het volgende:
Hier zijn de eerste twee punten, de overige werk ik nog aan. :@

[..]

De 130km/h heeft voor mij geen prioriteit, maar als die er eenmaal is zie ik geen reden om deze weer af te schaffen (en wederom kosten te maken), dus deze blijft gewoon gehandhaafd. Echter zullen er geen nieuwe trajecten worden aangepast naar 130km/h, omdat iedereen in praktijk toch al deze snelheid rijdt en er onevenredig grote kosten mee gemoeid gaan.
Ok, dan zijn we het op dit punt eens.
quote:
Mijn uitgangspunt is dat met de bevolkingstoename ook er meer vraag naar mobiliteit is, daarop dient ook de infrastructuur te worden afgestemd. Ik wil dus niet eenzijdig in OV of wegen gaan investeren, maar juist proberen te verkeersstromen zoveel mogelijk te faciliteren, het is namelijk een illusie om te denken dat één vervoersmodaliteit de toekomstige groei kan opvangen. Omdat in de Randstad een goed OV-netwerk is zou het doel moeten zijn om verplaatsingen binnen de Randstad te stimuleren om met het OV te gaan terwijl verplaatsingen van en naar de Randstad ook alle ruimte op de wegen moeten krijgen.
Ben ik ook met je eens, maar feit is dat ook de snelwegen binnen de Randstad al door dit kabinet worden verbreed.
quote:
Een GPS-systeem heeft echter mijn bezwaar, en wel vanwege de volgende redenen. Niet alleen kunnen grote vraagtekens worden geplaatst bij de privacygevoeligheid omtrent een dergelijk onderwerp, ook zal de implementatie ervan onevenredig grote kosten met zich meebrengen. En dat terwijl men in Nederland toch al een systeem van kilometerbeprijzing kent, d.m.v. de accijnzen op brandstof. Weliswaar is het dan niet mogelijk om ook het tijdstip in de kilometerbeprijzing mee te nemen, echter kan dit op andere manieren wél worden gedaan (er zijn al proeven om mensen die tijdens de spits NIET over een bepaald wegvak rijden geld terug te geven).
Ok, een GPS-systeem hoeft ook niet persé voor kilometerheffing, maar ik vind wel dat het gebruik van drukke wegen ontmoedigd moet worden. Dat kan ook met automatische tolpoortjes.
quote:
Ook vind het de kosten die een nieuwe spoorweg tussen Groningen en de Randstad niet in verhouding staan tot eventuele baten, aangezien de economische activiteiten en de tijdswinst beperkt zijn, mede omdat de Hanzelijn al een verbetering voor het vervoer naar het Noorden is.
De Zuiderzeelijn kan inderdaad nog even uitgesteld worden, maar op termijn wil ik ook een spoorlijn over de Afsluitdijk.
quote:
[..]

Een Europees leger is ver verwijderd van de politieke realiteit, Europese landen zullen niet hun soevereiniteit over hun leger willen opgeven. Daarnaast is het ook zeer onpraktisch aangezien de EU juridisch niet kan beslissen over het inzetten van nationale legers. Aangezien de nationale politieke belangen onderling nog verschillen zou een verregaande integratie tot problemen kunnen leiden bij de inzet van dergelijke eenheden, omdat specifieke elementen dan zouden kunnen missen omdat het land wat deze beheert ze niet zou willen uitzenden.
Daarom moet het eerste doel van onze regering ook zijn om tot een Politieke Europese Unie te komen. En wij kunnen het goede voorbeeld geven door alvast de land- en luchtmacht te ontbinden en onder te brengen bij de Marine.
quote:
Hieruit volgt dat ieder land zijn eigen legereenheden dient te hebben en te onderhouden, zodat deze algelang de nationale politiek kunnen worden ingezet. Echter is het wel een optie om bepaalde synergievoordelen te onderzoeken:
Nee, dat is je reinste geldverspilling, daarin gaan jaarlijks miljarden down the drain en het komt het verdedigen van de belangen van de EU helemaal niet ten goede.
quote:
– Op het gebied van gezamelijke aanschaf van wapensystemen
– Op het gebied van gezamenlijk onderhoud van dezelfde wapensystemen
– Op het gebied van gezamelijke opleidingen van dezelfde wapensystemen

Verder wil ik voorstellen de grote wapensystemen, daarbij valt te denken aan transportvliegtuigen, transport- en bevoorradingsschepen, eventueel ook logistieke eenheden wél op Europees gebied integreren. Het model hiervoor is de Awacs-eenheid van de NAVO, die al sinds bijna 30 jaar gezamenlijk door NATO-landen worden onderhouden, betaald en operationeel gehouden. Het voordeel hierbij is dat men met personeel kan schuiven, zodat voor bepaalde missies altijd personeel van alleen de deelnemende landen aanwezig is. Dit kan zich echter niet bij grote eenheden laten realiseren, omdat elk land anders een te grote reserve achter de hand moet houden.
Mee ens, maar als begin van totale Europese integratie op het gebied van defensie.
En het NAVO-lidmaatschap van de afzonderlijke lidstaten moeten we ook nog maar eens beschouwen.
quote:
Wat betreft het aanschaffen van Europese wapensystemen, ik ben van mening dat voor elke aanschaf een analyse naar behoeften en prijs moet worden gemaakt en wapens moeten worden aangeschaft zonder aanzien van de nationaliteit. Dit omdat we in het verleden wapens met de Europese gedachte hebben aangeschaft die achteraf niet bleken te voldoen, waardoor veel extra kosten zijn ontstaan.
Datzelfde is gebeurd met de F-104 en nu met de F-35, die aangeschaft moesten worden puur omdat het Amerikaanse toestellen waren (en in het geval van de Starfighter omdat Benno er z'n zakken mee kon vullen).
quote:
Wél kan ik mij een nationaal defensiecomplex voorstellen waar verschillende bedrijven hun kennis over wapens (maritiem, luchtmacht, landmacht) bundelen, eventueel met geld uit het door jouw bepleite “innovatiebudget”. Dit complex kan bij de aanschaf van buitenlandse wapens vervolgens deze in licentie in het eigen land produceren, zodoende ook technologisch veeleisende werkgelegenheid in Nederland verschaffen. In het verleden is dit al gebeurd, de M109 en YPR-765 (Amerikaans) werden bij Wilton-Fijenoord gebouwd, terwijl de F16 bij Fokker op Schiphol is gebouwd. Op deze manier kan men wél de meest geschikte wapens aankopen terwijl de nationale economie er toch van profiteert.
Je moet groter denken dan de nationale economie. De Europese economie moet floreren, het is mijns inziens een beetje onzinnig om Duitse helikopters in Rotterdam te gaan bouwen als je onze werknemers ook naar het Ruhrgebiet kan sturen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')