Maar desalniettemin denk je wel dat je anderen de les kunt lezen met de economische theorieën die jij aanhangt? Ik beweer niet dat ik de wijsheid in pacht heb, maar je bent wel erg overtuigd van je eigen wijsheid voor een 16-jarige.quote:Op donderdag 5 januari 2012 00:35 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Maar ik wil eerst zo veel mogelijk hier over weten, voordat ik me horizon verbreed. Daarnaast lees ik niet zo veel boeken, dus besteed ik mijn tijd vooral ook aan andere dingen.
Laat je niet zo leiden door wie de persoon is achter Robin007Bond. Ja, hij is een 16 jarige jongen. Lekker boeiend, misschien raakt het eens tijd om plaats te maken voor de jeugd. Uiteindelijk is Fok opgezet als een jongeren forum.quote:Op donderdag 5 januari 2012 01:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
php vond ik meer te pruimen nog dan robin hoor.... toch.
Jij kan nooit in een kabinet zitten, in Nederland, dude...quote:Op donderdag 5 januari 2012 01:27 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Geen probleem.
Wederzijds respect is de basis.
Dat is de bedoeling.quote:Op donderdag 5 januari 2012 00:01 schreef KoosVogels het volgende:
Ik maak binnenkort een coalitie met GS. Als dat althans de bedoeling is.
Ik hou daar ook niet van, en dat weet-ie wel.quote:Op donderdag 5 januari 2012 01:51 schreef GSbrder het volgende:
du_ke houdt niet van libertarische prietpraat.
Begin daar eens over, misschien worden jullie nog eens maatjes.
Hij heeft de meest prachtige oneliners.
Maar Zeeland, jij ziet af van jouw investeringen in het OV als ik toegeef van de rijkssnelwegen geen tolwegen te willen makenquote:
Ik heb geen probleem met tolwegen. Liefst wel zonder poortjes en dergelijke. Je wil de wegen privatiseren? Ik ga erover nadenken.quote:Op donderdag 5 januari 2012 02:03 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Maar Zeeland, jij ziet af van jouw investeringen in het OV als ik toegeef van de rijkssnelwegen geen tolwegen te willen maken?
Oh wat ben ik zielig. Ik kan totaal niet voor mezelf opkomen. Maak je jezelf maar geen zorgen over mij.quote:Op donderdag 5 januari 2012 02:07 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Lachwekkende is dat iemand jou wrs niet aan je verstand te peuteren valt dat dit soort gasten jou weg zullen duwen. Jij bent echt zo'n naïef linksje.
En het OV?quote:Op donderdag 5 januari 2012 02:08 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Ik heb geen probleem met tolwegen. Liefst wel zonder poortjes en dergelijke. Je wil de wegen privatiseren? Ik ga erover nadenken.
Verder moeten de womningcorporaties meer vrijheid krijgen om te opereren. Zij worden nu beteugeld door tal van overheidsregels met betrekking tot de verhoging van de huren en de bouwcapaciteit. We laten de teugels vieren. Corporaties behoren niet vanuit winstoogmerk te handelen en zij weten dat. Het gevaar lijkt wellicht te bestaan dat corporaties onverantwoorde risico's gaan nemen, maar dat is niet het geval. Indien zij in de financiele problemen komen, helpt de CFV deze corporaties om te bezuinigen. Er gaat dus geen gemeenschapsgeld verloren.quote:Op donderdag 5 januari 2012 01:44 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat is de bedoeling.
Stap 1: terugtrekking van de overheid in de woningmarkt.
Concessies:
Huurtoeslag verlagen (i.c.m. toeslagenpakket terugdringen) in ruil voor verlaging van de schijven en een deelse opname c.q. afwenteling van deze lastenverzwaringen in hogere uitkeringen en laagste schijven. Eveneens de taak van corporaties herdefinieren, dus vasthouden aan een verkleining van het takenpakket door een nadrukkelijker focus op de kerngroep. Transformatie van functies (werken/wonen/winkelen) bestuurlijk vereenvoudigen en het bestemmingsplan bij leegstand niet langer bindend maken voor monofunctionele gebieden die met (gedeeltelijke) transformatie opgenomen kunnen worden door de markt.
HRA op termijn afschaffen, over de gehele linie, ook dit gecombineerd met een verlaagde IB over de hogere schijven, het binnen afzienbare tijd corrigeren van het toekennen van HRA aan aflossingsvrije hyptheken en het aanmoedigen van aflossen van de hypothecaire schuldenberg door dit fiscaal aantrekkelijker te maken. Tevens overdrachtsbelasting verlagen naar 0% en het BTW-tarief voor bouwwerkzaamheden, gerelateerd aan de woningmarkt, op 6% in plaats van 19%.
Ik schud zo maar wat ideetjes uit mijn mouw, haak maar in Koos.
Niet dat ik mij ergens mee wil bemoeien, maar heb jij enige idee hoe onflexibel een trolleybus is en wat het kost om de infrastructuur daarvoor aan te leggen? Afgezien daarvan, wat denk je dat het effect van de productie van de infrastructuur op het milieu is?quote:Op donderdag 5 januari 2012 17:27 schreef Zeeland het volgende:
@robin007bond
11. De trolleybus word weer geïntroduceerd in de Nederlandse steden. Dit is goedkoper en milieuvriendelijker dan de huidige op diesel of op aardgas rijdende bussen.
het grote 'milieuprobleem' bij stadsbussen in binnensteden zit vaak in fijnstofuitstoot die daar al hoog is. Daartegen helpen trolleybussen wel aardig maar elektrisch of op aardgas kan ook prima en dat is een stuk flexibeler.quote:Op donderdag 5 januari 2012 17:36 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Niet dat ik mij ergens mee wil bemoeien, maar heb jij enige idee hoe onflexibel een trolleybus is en wat het kost om de infrastructuur daarvoor aan te leggen? Afgezien daarvan, wat denk je dat het effect van de productie van de infrastructuur op het milieu is?
Het aanleggen van een tolley-lijn is een stuk duurder in aanleg dan een normale buslijn. Echter zijn de energiekosten een stuk lager bij Trolleybussen (de onderhoudskosten ook). Je hebt gelijk dat Trolleybussen een stuk minder flexibel zijn, maar toch zullen er veel locaties zijn waar het wel kan. Op plaatsen waar dit lastiger is kan je denken aan hybride systemen.quote:Op donderdag 5 januari 2012 17:36 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Niet dat ik mij ergens mee wil bemoeien, maar heb jij enige idee hoe onflexibel een trolleybus is en wat het kost om de infrastructuur daarvoor aan te leggen? Afgezien daarvan, wat denk je dat het effect van de productie van de infrastructuur op het milieu is?
Trolleybussen zijn weer een stuk flexibeler dan trams, die kun je dus ook op veel meer plaatsen toepassen. Je hebt ook hybride trolleybussen, die kunnen nagenoeg overal. Die zijn natuurlijk wel weer een stukje duurder, dat dan weer wel.quote:Op donderdag 5 januari 2012 18:14 schreef GSbrder het volgende:
Op plekken waar het kan, zijn vaak al trams.
Dus dat woordje “goedkoper”, hoe raakt die daar precies verzeildquote:Op donderdag 5 januari 2012 18:19 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Trolleybussen zijn weer een stuk flexibeler dan trams, die kun je dus ook op veel meer plaatsen toepassen. Je hebt ook hybride trolleybussen, die kunnen nagenoeg overal. Die zijn natuurlijk wel weer een stukje duurder, dat dan weer wel.
Oeh, lastig lastig. Op defensie mag er bezuinigd worden, want net als alle andere sectoren ontkomen ze er gewoon niet aan. Meer samenwerken met andere EU-lidstaten vind ik een goed idee, ze hebben toch heel vaak dezelfde belangen als het gaat om defensie.quote:Op donderdag 5 januari 2012 17:27 schreef Zeeland het volgende:
@robin007bond
Hier een aantal voorstellen:
1. Bezuinigen op defensie, takenpakket fors inkrimpen, meer samenwerken met andere EU-lidstaten, meer specialisatie op marine, minder land- en luchtmacht, niet Nederlandse EU-leden worden ook toegelaten tot de strijdkrachten.
Mee eens, van mij mag het zelfs omhoog naar 26 weken, of zelfs de burger zelf laten kiezen. Dus tijdens heel de zwangerschap mag de burger zelf kiezen geniet mijn voorkeur.quote:2. Abortus blijft toegestaan tot 24 weken. De norm kan eventueel worden versoepeld, maar niet aangescherpt.
Minder belasting op arbeid ben ik zeer zeker voor. Meer op grondstoffen en vervuiling hoeft niet anders dan hoe het nu is. We kunnen ook maatschappelijk verantwoord beleid stimuleren met belastingvoordelen.quote:3. Minder belasting op arbeid, echter meer op grondstoffen en vervuiling.
Helemaal mee eensquote:4. Op termijn afschaffen van de HRA.
Mee eens, maar economische immigrant heeft de eerste 5 jaar van verblijf geen recht op bijstand.quote:5. Een soepel een barmhartig immigratiebeleid, vanwege vergrijzing hebben we in de toekomst juist extra mensen nodig.
Is bespreekbaar, mits de kosten binnen de perken blijven.quote:6. De Oosterscheldekering is een vergissing geweest en had nooit gebouwd moeten worden. Na afschrijving van de Oosterscheldekering wordt deze niet herbouwd, maar zal de Oosterschelde weer een open estuarium zijn. Extra geld moet worden uitgetrokken voor het op deltapijl brengen van de zeeweringen rondom de Oosterschelde en onderzoek naar de gevolgen op de omgeving rondom de Oosterschelde.
Verdere uitdieping van de Westerschelde hoeft van mij ook niet.quote:7. In oogschouw nemende dat Antwerpen voor de lange termijn geen goede locatie is voor een haven in verband met de veiligheid op de Westerschelde wordt de Westerschelde niet meer verder uitgediept, waardoor geen verdere natuurcompensatie nodig is. Natuur compensatie voor eerdere uitdiepingen (Hedwige polder) moeten wel worden uitgevoerd.
Een goed idee, maar we moeten zeker kijken hoe we in overeenstemming komen met de particuliere markt. Europe Container Terminals is ook privaat en doet prima zaken.quote:8. Het Sloegebied is een zeer geschikte locatie voor een containerhaven. Een Westerschelde Container Terminal is goed voor de werkgelegenheid. Een eventuele ontwikkelaar moet de ruimte krijgen, eventueel is een verbreding van de A58 tot 6 rijstroken gewenst.
Helemaal mee eens, maar dit onderwerp ligt bij het volk best gevoelig. De provincie is vaak toch een deeltje identiteit.quote:9. Om te bezuinigen op bestuurskosten worden het aantal provincies verminderd, tevens gaan de taken van de waterschappen naar de provincie.
Ik ken toevallig een bedrijf die in elektrische auto's gespecialiseerd is, dus we moeten de markt zo veel mogelijk kansen geven om zelf tot een dergelijk initiatief komen. Mocht er geen initiatief komen, dan kan de overheid in het ergste geval van nood instappen.quote:10. Aanleg van een infrastructuur om elektrische auto’s op te laden om zo elektrische auto’s te stimuleren, ter bevordering van de luchtkwaliteit en de onafhankelijkheid van corrupte staten.
In crisistijden misschien niet een goed plan, omdat er flink bezuinigd moet worden, ook op andere posten. Veel mensen zullen dit dan als geldverspilling zien. Mocht de bezuinigingsronde over zijn, dan mag dit best ingevoerd worden, want op de lange termijn zijn het minder kosten.quote:11. De trolleybus word weer geïntroduceerd in de Nederlandse steden. Dit is goedkoper en milieuvriendelijker dan de huidige op diesel of op aardgas rijdende bussen.
Dat lijkt me best dubieus. Mensen kunnen zonder stimulering van de overheid prima bepalen waar ze zelf wonen. Waarschijnlijk omdat de vraag naar woningen in het hogere gronden niet zo denderend is, zullen de prijzen vanzelf wel naar beneden gaan om het voor mensen aantrekkelijker te maken. Kortom, er zit al een voordeel aan, namelijk de goedkopere huizenprijzen.quote:12. Alle mensen die vanaf 2015 in diepe polders gaan wonen betalen in hogere mate mee aan de kustveiligheid dan mensen op hoge gronden. Dit om te stimuleren dat mensen op hogere gronden gaan wonen.
Het stoppen van subsidies naar de KNVB en indirecht aan bepaalde voetbalclubs (PSV) lijkt me een veel strakker planquote:13. Voetbalclub AFC Ajax zal niet langer uitkomen in de Eredivisie maar in de Ligat Ha’Al.
Zullen wij dan coalitie 3 vormen? Ik denk dat wij op behoorlijk wat punten het nog met elkaar eens kunnen worden.quote:Op donderdag 5 januari 2012 18:26 schreef remlof het volgende:
Ik wil wel een coalitie proberen te smeden met von_Preussen of 3-voud. Xenofoben als Schlafstadtgruppe sluit ik op voorhand uit.
Dat is prima, Pruisische kameraad.quote:Op donderdag 5 januari 2012 18:32 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Zullen wij dan coalitie 3 vormen? Ik denk dat wij op behoorlijk wat punten het nog met elkaar eens kunnen worden.
Zullen wij dan eerst maar eens een lijst opstellen met onderwerpen waarover wij gaan onderhandelen? Ik zal beginnen en dan kan jij nog een aantal onderwerpen toevoegen, als we dat lijstje dan compleet hebben kunnen we ieders m.b.t. het onderwerp een voorstel of plan posten.quote:Op donderdag 5 januari 2012 18:35 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is prima, Pruisische kameraad.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |