abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106262976
De dreiging van oorlog en zelfs een oorlog met boycot is alleen maar kassa voor de Russen, kunnen zij weer huizen in London en Gstaad kopen want als de prijs van olie stijgt, stijgen de inkomsten uit hun enige export ook weer mooi ^O^

Het idee dat Poettie Poet en zijn kornuiten hun luxe leven vaarwel gaan zeggen om een kudde zwartkonten te beschermen is toch opzich om je te bescheuren :D
pi_106263077
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 21:06 schreef sp3c het volgende:
All of this has happened before, and it will all happen again
So say we all
  Moderator zaterdag 31 december 2011 @ 21:13:36 #78
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_106263088
SO SAY WE ALL!
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 31 december 2011 @ 21:27:45 #79
354945 dikkebroekzak
de dikste zakken mogen praten
pi_106263417
Mark my words: Rusland blijft ditmaal niet aan de zijkant staan.

Er zijn teveel belangen. Rusland vindt het niet leuk dat Amerika een baan bouwt in de Caucusus regio naar de olie en gas reserves en pijpleidingen. De bezettingen van Irak en Afghanistan laten zien dat een Amerika een voetsteun in de regio wil, en dat pikt Rusland niet.

Iran is the final straw.
Datt maakt de onzin compleet, en dan is de maat vol.
"Twee dingen zijn oneindig: het heelal en de menselijke domheid. Van het heelal weet ik het alleen nog niet zeker,”
― Albert Einstein
  Moderator zaterdag 31 december 2011 @ 21:32:30 #80
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_106263522
wat denk je dat Rusland eraan gaat/kan doen?

niets, nobody cares about Iran
  zaterdag 31 december 2011 @ 21:39:21 #81
354945 dikkebroekzak
pi_106263698
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 21:32 schreef sp3c het volgende:
wat denk je dat Rusland eraan gaat/kan doen?

niets, nobody cares about Iran
Wat ze kan doen betwijfelt niemand bij gezond verstand.

Wat ze bereid is om te doen, dat ligt deels aan Iran zelf en hun betrekkingen. Hopelijk pakken ze dit juist aan. Ik wil echt niet over duizende Iraanse lijken in het nieuws komen te weten. Ik wil niet Iraans bloed onnodig zien vergieten.

Kortom, geen oorlog. Maar mocht het er komen, sta ik volledig achter Rusland.

De Westerse aggressie en superioriteitsgevoel moet stoppen. Het imperialistisch tijdperk is voorbij.
"Twee dingen zijn oneindig: het heelal en de menselijke domheid. Van het heelal weet ik het alleen nog niet zeker,”
― Albert Einstein
  zaterdag 31 december 2011 @ 21:44:07 #82
360345 TimCook
CEO, Apple Inc.
pi_106263812
Alsof Rusland om Iran een WO 3 gaat beginnen
  zaterdag 31 december 2011 @ 21:46:51 #83
354945 dikkebroekzak
pi_106263856
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 21:44 schreef TimCook het volgende:
Alsof Rusland om Iran een WO 3 gaat beginnen
Tja, volgens mij gaat China zich ook mee bemoeien. Die heeft sterke banden met beide landen.

Een inval van Iran in de komende paar jaar is sowieso het allerstomste wat de NAVO kan doen.
― Albert Einstein
pi_106264198
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 december 2011 21:46 schreef dikkebroekzak het volgende:

[..]

Tja, volgens mij
:')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zaterdag 31 december 2011 @ 22:06:17 #85
354945 dikkebroekzak
pi_106264238
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 22:03 schreef Hathor het volgende:

[..]

Wat is daar zo :') aan?

Niemand weet wat er precies gaat gebeuren. We kunnen alleen speculeren en dat doet iedereen graag.
― Albert Einstein
  Moderator zaterdag 31 december 2011 @ 22:11:48 #86
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_106264320
quote:

[..]

Tja, volgens mij gaat China zich ook mee bemoeien. Die heeft sterke banden met beide landen.

Een inval van Iran in de komende paar jaar is sowieso het allerstomste wat de NAVO kan doen.
de Chinezen proberen nog steeds af te komen van de sancties van die hun vorige inmenging in een Amerikaans conflict ze opleverden ... dan zouden ze omwille van Iran de geboekte vooruitgang ongedaan maken zeker?

het zal bij een boze brief aan de VN blijven zoals gewoonlijk

niet dat ik zit te wachten op een oorlog nog een oorlog in het midden oosten ofzo maar dat zijn de Russen en de Chinezen ook niet en die blijven er echt wel buiten als ze de kans krijgen

zeker niet als die oorlog begint door iets dommigs als een Iraanse blokkade van de straat van Hormuz
pi_106264616
Moslims hebben geen hulp nodig van Rusland, sterker nog, de moslims hebben de Sovjetunie kapotgemaakt in Afghanistan. Meerdere Europese landen zijn bevrijd van de Sovjet-tirannie doordat minstens een kwart miljoen moslims bereid waren om tegen hen te strijden in Afghanistan, tienduizenden moslimstrijders hebben hun leven gegeven puur en alleen omdat ze hun religieuze plicht wilden vervullen door jihad te voeren tegen de Sovjet-agressor.

Moslims hebben de VS verslagen in Irak, in dat land zijn ze vandaag het Amerikaanse vertrek aan het vieren. En moslims zijn aan de winnende hand in Afghanistan. Moslims hebben niemands hulp nodig, ze vertrouwen op Allah en ze gaan ervoor.

Wat gaat de VS doen in Iran? Ze gaan zeker niet weer binnenvallen na hun vernedering in Afghanistan en Irak. Het enige wat ze kunnen doen is Iran bombarderen, dat is precies wat de havikken van het Iraanse regime willen, een Amerikaans-Israëlische aanval geeft hen namelijk een reden om wel aan een kernbom te werken. De vijanden van Iran kunnen de productie van een Iraanse kernbom hoogstens een paar jaar vertragen met hun bombardementen. In de tussentijd kan Iran ook nog eens legaal een paar raketten lanceren op Israël, een paar clientstaten van de VS in die regio pesten en nog veel meer en dat allemaal onder het mom van zelfverdediging.

Rusland en China gaan natuurlijk niet de oorlog verklaren aan de VS, wat ze wel gaan doen is het verzet bewapenen en op andere manieren helpen. De VS wilde de Sovjetunie verzwakken in Afghanistan, reken maar dat Rusland en China het verzet zullen steunen in alle oorlogen waarbij de VS betrokken is, gewoon om hun concurrent te verzwakken, omdat het kan en zij dom zouden zijn als ze niet van de mogelijkheid gebruik zouden maken.
  zaterdag 31 december 2011 @ 22:31:14 #88
360345 TimCook
CEO, Apple Inc.
pi_106264641
Oh god heb je die fundi weer :')
pi_106264859
Moslims hebben de VS verslagen in Irak en zijn hun het vertrek aan het vieren? Als moslims dat vieren door elkaar's moskeeen en gebouwen op te blazen dan zul je wel gelijk hebben, maar volgens mij lijkt het er meer op dat de twee grootste stromingen binnen de islam elkaar uit proberen te roeien.

Verder heeft dit natuurlijk geen reet met dit topic te maken.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zaterdag 31 december 2011 @ 23:10:16 #90
354945 dikkebroekzak
pi_106265420
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 22:11 schreef sp3c het volgende:

[..]

de Chinezen proberen nog steeds af te komen van de sancties van die hun vorige inmenging in een Amerikaans conflict ze opleverden ... dan zouden ze omwille van Iran de geboekte vooruitgang ongedaan maken zeker?

het zal bij een boze brief aan de VN blijven zoals gewoonlijk

niet dat ik zit te wachten op een oorlog nog een oorlog in het midden oosten ofzo maar dat zijn de Russen en de Chinezen ook niet en die blijven er echt wel buiten als ze de kans krijgen

zeker niet als die oorlog begint door iets dommigs als een Iraanse blokkade van de straat van Hormuz
Waarom niet? Als Iran de straat zou blokkeren dan heeft de VS hoogstens het recht om een paar Iraanse schepen op te blazen om een weggetje voor zich vrij te banen. Niet derict een volledige inval van Iran. Dat slaat nergens op.

En dat zou Rusland ook niet tolereren.

Volgens mij onderschat je de bondgenootschap tussen Iran en Rusland.
― Albert Einstein
pi_106265582
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 22:41 schreef Hathor het volgende:
Moslims hebben de VS verslagen in Irak en zijn hun het vertrek aan het vieren? Als moslims dat vieren door elkaar's moskeeen en gebouwen op te blazen dan zul je wel gelijk hebben, maar volgens mij lijkt het er meer op dat de twee grootste stromingen binnen de islam elkaar uit proberen te roeien.

De Irakoorlog :') , man wat was de wereld voorgelogen en tering wat een rotzooi hebben de Amerikanen achtergelaten.
  zaterdag 31 december 2011 @ 23:19:28 #92
354945 dikkebroekzak
pi_106265606
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 22:41 schreef Hathor het volgende:

Onzin. In sommige landen leven de twee stromingen rustig en vreedzaam onder elkaar. Dat er in sommige landen oorlog is, komt doordat het aangewakkerd/geprovoceerd wordt door de kwade overheid die hen parten speelt.

Net als de Katholieken vs Protestant oorlog in Europa honderden jaren geleden.
― Albert Einstein
  zaterdag 31 december 2011 @ 23:19:38 #93
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_106265614
Terecht, een bedrieger als de VS, welke samen met Iran hebben gevochten in Afghanistan en nu bedreigd wordt is geen steun waard.

Hulde aan Rusland omdat ze ballen hebben en Europanen (met als grootste deserteur Nederland) die niks doen!
The best firms advertise the least...
  zaterdag 31 december 2011 @ 23:22:55 #94
354945 dikkebroekzak
pi_106265689
quote:
13s.gif Op zaterdag 31 december 2011 23:18 schreef Doler12 het volgende:

[..]

De Irakoorlog :') , man wat was de wereld voorgelogen en tering wat een rotzooi hebben de Amerikanen achtergelaten.
Vreemd genoeg, daar hoor je de brave, vrije Westen liefhebbers nooit over.

Alles wat Europa en Amerika doet is heil. Alles dat komt van het Oosten is 'slecht'. Simpeler kan het niet.

Behalve de grondmaterialen natuurlijk. Dat is uitzondering :') Want die zijn wel weer 'goed'. Een foutere beeld kan niet.
― Albert Einstein
  zaterdag 31 december 2011 @ 23:23:55 #95
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_106265707
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 december 2011 23:19 schreef dikkebroekzak het volgende:

[..]

Onzin. In sommige landen leven de twee stromingen rustig en vreedzaam onder elkaar. Dat er in sommige landen oorlog is, komt doordat het aangewakkerd/geprovoceerd wordt door de kwade overheid die hen parten speelt.

Net als de Katholieken vs Protestant oorlog in Europa honderden jaren geleden.
Nog steeds actief. Noord-Ierland vergeten??
  zaterdag 31 december 2011 @ 23:33:49 #96
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_106265867
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 december 2011 23:22 schreef dikkebroekzak het volgende:

[..]

Vreemd genoeg, daar hoor je de brave, vrije Westen liefhebbers nooit over.

Alles wat Europa en Amerika doet is heil. Alles dat komt van het Oosten is 'slecht'. Simpeler kan het niet.

Behalve de grondmaterialen natuurlijk. Dat is uitzondering :') Want die zijn wel weer 'goed'. Een foutere beeld kan niet.
What about this:

http://www.bbc.co.uk/news/world-us-canada-16358068

:?
  zaterdag 31 december 2011 @ 23:38:48 #97
354945 dikkebroekzak
pi_106265999
quote:
What about it?
― Albert Einstein
  Moderator zondag 1 januari 2012 @ 00:57:54 #98
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_106267407
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 december 2011 23:10 schreef dikkebroekzak het volgende:

[..]

Waarom niet? Als Iran de straat zou blokkeren dan heeft de VS hoogstens het recht om een paar Iraanse schepen op te blazen om een weggetje voor zich vrij te banen. Niet derict een volledige inval van Iran. Dat slaat nergens op.
de straat blokkeren doen ze niet door een heleboel schepen aan elkaar te leggen met een ketting net als vroeger maar door iedereen die er doorheen wil te beschieten en als ze dat doen/proberen dan heeft de VS (of wie er ook beschoten word) elk recht van de wereld om het hele land plat te branden!!!

niet dat iemand daar zin in heeft maar het mag wel

quote:
En dat zou Rusland ook niet tolereren.

Volgens mij onderschat je de bondgenootschap tussen Iran en Rusland.
wat heeft Rusland te winnen bij zo'n oorlog?
pi_106269004
Wat zou Rusland nou? Of China? Die hebben een veel groter belang bij een goede verhouding met het westen dan met een land. En punt 2 USA en de rest van de EU pwnen rusland en china in 2 dagen als ze niks geven om burger doden..... De eu heeft zo veel atoom bommen liggen (van usa) die zo overal heen kunnen worden gegooit.
pi_106269711
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 02:02 schreef The_Avatar het volgende:
Wat zou Rusland nou? Of China? Die hebben een veel groter belang bij een goede verhouding met het westen dan met een land. En punt 2 USA en de rest van de EU pwnen rusland en china in 2 dagen als ze niks geven om burger doden..... De eu heeft zo veel atoom bommen liggen (van usa) die zo overal heen kunnen worden gegooit.
En Rusland en China hebben geen atoombommen, ben je wereld vreemd of zo? Nooit opgelet met geschiedenis? Als dat gebeurt is het einde van de beschaving en zeer waarschijnlijk einde Homo Sapiens, intelligente levensvorm 5353353533343534 die hun chemische stofjes niet kunnen overmeesteren en zich zelf afmaakt. :')
  zondag 1 januari 2012 @ 03:39:27 #101
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_106271121
Lol @ die reacties hier.

Punt 1: Qua militaire macht ownt het westen China én Ruslan dik. De USA heeft nog allemaal technologie waar niemand iets vanaf weet(opeens stealth blackhawk tijdens Osama missie ?). De EU, en wat wat mensen vergeten, Z-Korea, Japan én India staan achter de USA. Vooral de EU en z-Korea/Japan zijn landen die Rusland met gemak aan kunnen. Het enige probleem is dat rusland nog veel kernraketten heeft en daardoor nog mee kan doen. Veel van die installaties in Rusland en china zijn al bekend in de USA en UK/FR.

Punt 2: Om Iran zal geen oorlog worden gevoerd, zonder het westen stort China én Rusland in. China en Rusland zijn ook niet elkaars grote vrienden btw. En de russische + een deel van de chinese bevolking hangt het westen aan :).

gr. gr.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  zondag 1 januari 2012 @ 03:49:40 #102
354945 dikkebroekzak
pi_106271186
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 00:57 schreef sp3c het volgende:

[..]

de straat blokkeren doen ze niet door een heleboel schepen aan elkaar te leggen met een ketting net als vroeger maar door iedereen die er doorheen wil te beschieten en als ze dat doen/proberen dan heeft de VS (of wie er ook beschoten word) elk recht van de wereld om het hele land plat te branden!!!

[..]

Je overdrijft veel te veel. Omdat ergens een scene van aggressie zich afspeelt in internationale wateren (ik neem aan dat dit de internationale helft betreft van de straat van Hormuz) betekent niet dat ze het volste recht hebben om een land binnen te vallen.

Net als bij een paar grens-conflicten India het volste recht zou hebben Pakistan te overnemen of zo. :') Dat is het niet. Dat is overdreven, dat beseffen de landen wel, en dat wordt niet gedaan in de praktijk. En als het ene land flink overdrijft dan reageren de andere landen snel en streng om een einde te maken.

Dit is niets anders dan een grensdispuut. Maar je bewijst wel weer dat de Amerika en Europa fanboys zoals jij niet hun verstand laten gelden in dit soort kwesties maar hun emotie. Nog een reden waarom je in vele punten ongelijk hebt.

En Iran plat bombarderen gaat niet zomaar gebeuren. Vroeger had je het over een minimale invasie, een soort vredesmissie om het zogenaamd 'gevaar' te mitigeren, nu wil je het hele land plat gooien :')
Je kan blijkbaar geen gevoel opbrengen voor de talloze onschuldige burgerslachtoffers die hierdoor kreupel, ziek, en dood zullen gaan waaronder kinderen. Je kan alleen aan je eigen geld en zogenaamd vrije leven denken. Het is jammer dat een Iraans vliegtuig niet jouw hele dorp plat kan gooien inclusief jou, dan piepte je wel anders. Wat je nu uitkraamt is je reinste onzin van jewelste. En zo vrij ben je zelf niet, je bent een loonslaaf, de regering bepaalt heel erg veel voor jou in het leven, je stem telt luttel of niets, de eigen volksreferendums worden overgeslagen :') zelfs als het volk tegen een oorlog is (Irak) dan nog gebeurt het, het volk wil de Euro niet en wat gebeurt? Dat krijgen ze :') Big Brother dringt steeds verder in op je privacy, daar kan je niks tegen doen :') Je kan heus niet de straat op zonder jezelf te legitemeren :') Daarnaast zitten heel veel mensen met diepe schulden of werkloos, de voedselbanken draaien overuren, en het volk kan zelfs niet protesteren want alle protesten worden keihard neergeslagen of in de gaten gehouden. :') Daarnaast ligt het bankwezen op de kunstmatige beademing, en je bent ook opgezadeld met andermans problemen. En dan beweren dat je vrij bent in je land om fel tegen Iran tekeer te gaan. :') En land waar je zelf nooit was geweest en waarover je alleen maar weet via de foute Westerse media die jou een bepaald beeld voorspiegelen. Je kan ook zo iemand zijn die graag aan alle touwtjes door je volksvertegenwoordigers getrokken wordt, en betutteling leuk vindt, dat kan ook. Maar kom niet zeggen dat jij en anderen vrij zijn, want dat is geenszins waar.

Maar goed, ik begrijp dat veel van jullie woede op Iran is geprojecteerd omdat jullie eigen financiele en sociale systeem zo in staat te storten. Wat een puinhoop :') Zoals altijd moet er dus een zondebok gevonden worden en dat is nu Iran.

Rusland daarbij zou dit nooit toelaten, dat de VS flink tekeer gaat in Iran. Ze waren al terughoudend over Libie, eindelijk hielden ze zich neutraal door hun stem in te houden tijdens de VN sessie, ze verwierp een maatregel over Syrie, en met Iran bemoeien ze zich wel degelijk mee.

Rest assured. Absoluut. De onzin continueert niet verder, of..... Het continueert wel, maar de tij keert... Dwz er vallen tientallen duizenden zo niet honderd duizenden Amerikanen dood als Rusland eens in zou grijpen.

En als er een WO 3 komt? so be it. We kunnen niet een onschuldig volk, (want het volk valt altijd zelf buiten de politiek om en hebben zelf de handen nergens aan vuil) deze onvoorstelbare ellende toebrengen. Ik ken zelf enkele Iraniers en die zijn zeker niet schuldig voor enkele stomme acties van hun elite, net als je dat mogelijk kunt beweren bij sommige Europeanen.

Dus kortom, dat durft de VS niet. Dat zal ze ook niet lukken met inmenging van Rusland, en China leunt de hele tijd lekker achterover met de armen over elkaar. Niet dus.

China is al redelijk boos jegens de VS omdat ze hun al eens in de zeik hebben genomen met bepaalde handelskwesties en ook Tibet. Die hebben er een appel mee te schillen.

Maar blijf lekker dromen. Je wereldbeeld is niet realistisch, daarom zal/kan het niet gebeuren.
:W
― Albert Einstein
  zondag 1 januari 2012 @ 04:07:41 #103
354945 dikkebroekzak
pi_106271256
quote:
7s.gif Op zondag 1 januari 2012 03:39 schreef Smoofie het volgende:
Lol @ die reacties hier.

Punt 1: Qua militaire macht ownt het westen China én Ruslan dik. De USA heeft nog allemaal technologie waar niemand iets vanaf weet(opeens stealth blackhawk tijdens Osama missie ?). De EU, en wat wat mensen vergeten, Z-Korea, Japan én India staan achter de USA. Vooral de EU en z-Korea/Japan zijn landen die Rusland met gemak aan kunnen. Het enige probleem is dat rusland nog veel kernraketten heeft en daardoor nog mee kan doen. Veel van die installaties in Rusland en china zijn al bekend in de USA en UK/FR.

Punt 2: Om Iran zal geen oorlog worden gevoerd, zonder het westen stort China én Rusland in. China en Rusland zijn ook niet elkaars grote vrienden btw. En de russische + een deel van de chinese bevolking hangt het westen aan :).

gr. gr.
Lol wat een stomheid hier.

Het Westen bestond niet eens zonder de arbeid en investeringen van China, of ze bestonden wel maar ze waren derde wereld.

En dat China en Rusland het niet zonder de tegenpartij aan kunnen, geldt zeker niet andersom :') _______!
― Albert Einstein
  Moderator zondag 1 januari 2012 @ 04:10:23 #104
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_106271265
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2012 03:49 schreef dikkebroekzak het volgende:

[..]

Je overdrijft veel te veel. Omdat ergens een scene van aggressie zich afspeelt in internationale wateren (ik neem aan dat dit de internationale helft betreft van de straat van Hormuz) betekent niet dat ze het volste recht hebben om een land binnen te vallen.

Net als bij een paar grens-conflicten India het volste recht zou hebben Pakistan te overnemen of zo. :') Dat is het niet. Dat is overdreven, dat beseffen de landen wel, en dat wordt niet gedaan in de praktijk. En als het ene land flink overdrijft dan reageren de andere landen snel en streng om een einde te maken.
het aanvallen van een schip varende is een act of war

er zijn geen regels die de reactie daarop beperken, het is simpelweg oorlog
Als India Pakistan had willen overnemen om een grensconflict dan mag dit, Pakistan mag dit ook ... Groot Brittannie had ook mainland Argentinie aan mogen vallen om de Falklands

dat dit niet gebeurde wil niet zeggen dat het verboden is

je moet niet over dingen praten waar je geen verstand van hebt

quote:
Dit is niets anders dan een grensdispuut. Maar je bewijst wel weer dat de Amerika en Europa fanboys zoals jij niet hun verstand laten gelden in dit soort kwesties maar hun emotie. Nog een reden waarom je in vele punten ongelijk hebt.
blablabla je zet jezelf hier direct al buitenspel
  zondag 1 januari 2012 @ 04:24:55 #105
354945 dikkebroekzak
pi_106271337
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 04:10 schreef sp3c het volgende:

[..]

het aanvallen van een schip varende is een act of war

er zijn geen regels die de reactie daarop beperken, het is simpelweg oorlog
Als India Pakistan had willen overnemen om een grensconflict dan mag dit, Pakistan mag dit ook ... Groot Brittannie had ook mainland Argentinie aan mogen vallen om de Falklands

dat dit niet gebeurde wil niet zeggen dat het verboden is

je moet niet over dingen praten waar je geen verstand van hebt

[..]

blablabla je zet jezelf hier direct al buitenspel
NEE je zet JEZELF buiten spel:

Lees dit eens:

http://www.asil.org/insigh131.cfm

En als je dat niet begrijpt:

quote:
A territorial dispute is a disagreement over the possession/control of land between two or more states or over the possession or control of land by a new state and occupying power after it has conquered the land from a former state no longer currently recognized by the new state.

These disputes are often related to the possession of natural resources such as rivers, fertile farmland, mineral or oil resources although the disputes can also be driven by culture, religion and ethnic nationalism. Territorial disputes result often from vague and unclear language in a treaty that set up the original boundary.

Territorial disputes are a major cause of wars and terrorism as states often try to assert their sovereignty over a territory through invasion, and non-state entities try to influence the actions of politicians through terrorism. International law does not support the use of force by one state to annex the territory of another state. The UN Charter says: "All Members shall refrain in their international relations from the threat or use of force against the territorial integrity or political independence of any state, or in any other manner inconsistent with the Purposes of the United Nations."
:') _____!

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Territorial_dispute

Kortom jij hebt er zelf de ballen verstand en schreeuwt van alles door elkaar.
― Albert Einstein
  Moderator zondag 1 januari 2012 @ 04:32:28 #106
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_106271382
je moet wel de juiste definities erbij zoeken ... er is geen sprake van een territorial dispute :')

we hebben het over Iran dat buitenlandse schepen zou torpederen om de straat van Hormuz af te sluiten!
google naar act's of aggression, breaches of peace en dergelijke

go!
  Moderator zondag 1 januari 2012 @ 04:33:38 #107
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_106271385
:')__________!
  zondag 1 januari 2012 @ 04:37:49 #108
354945 dikkebroekzak
pi_106271404
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 04:32 schreef sp3c het volgende:
je moet wel de juiste definities erbij zoeken ... er is geen sprake van een territorial dispute :')

we hebben het over Iran dat buitenlandse schepen zou torpederen om de straat van Hormuz af te sluiten!
google naar act's of aggression, breaches of peace en dergelijke

go!
Een eerlijke man moet zijn ongelijk toegeven. En hierin zat je fout want je beweerde dat India Pakistan mocht aanvallen om een grensdispuut en andersom.

Blijkbaar heeft debatteren met jou geen toevoegende waarde. I rest my case.
― Albert Einstein
  zondag 1 januari 2012 @ 04:41:59 #109
354945 dikkebroekzak
pi_106271422
Wat er nu gebeurt in de straat van Hormez is wel degelijk een grensconflict.

Want als het tot Iran zou behoren, is er helemaal geen dispuut, Iran mag alles blokkeren. En als het internationale wateren betreft dan absoluut niet, maar dat geeft de VS nog niet het recht om het land aan te vallen. Dan mag Iran net zo Florida aanvallen. Onzin dus.

En met een Russische veto in de VN komt het ook nergens met een collectieve samenwerkingsverband tegen Iran. De VS staat (weer) alleen voor.

Dream on.
― Albert Einstein
  Moderator zondag 1 januari 2012 @ 04:42:09 #110
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_106271423
dat is toch ook zo??

als Pakistan in een grensdispuut een Indische grenspost aanvalt dan is er geen enkele regel binnen het internationale oorlogsrecht dat India verbied naar Karachi door te stoten

[ Bericht 0% gewijzigd door sp3c op 01-01-2012 04:47:18 ]
  Moderator zondag 1 januari 2012 @ 04:44:00 #111
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_106271428
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2012 04:41 schreef dikkebroekzak het volgende:
Wat er nu gebeurt in de straat van Hormez is wel degelijk een grensconflict.
niet in de verste verte

quote:
Want als het tot Iran zou behoren, is er helemaal geen dispuut, Iran mag alles blokkeren. En als het internationale wateren betreft dan absoluut niet, maar dat geeft de VS nog niet het recht om het land aan te vallen. Dan mag Iran net zo Florida aanvallen. Onzin dus.

En met een Russische veto in de VN komt het ook nergens met een collectieve samenwerkingsverband tegen Iran. De VS staat (weer) alleen voor.

Dream on.

En
als Iran de straat van hormuz blokkeert en een paar schepen naar de dieperik jaagt dan komt het niet voor de veiligheidsraad en is er dus ook geen veto mogelijk en binnen de NAVO heeft Rusland geen vetorechten

het zou oorlog zijn in zijn meest primitieve vorm

jij valt mij aan en dus val ik jou aan tot ik tevreden ben

dat geld ook vice versa, als de VS wat Iraanse schepen stukschiet dan mag Iran idd Florida aanvallen ... good luck with that :')_______________!
  zondag 1 januari 2012 @ 09:59:55 #112
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_106272150
Mijn god hoe krijg je het allemaal verzonnen :')
  zondag 1 januari 2012 @ 10:10:20 #113
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_106272187
Gentlemen, no fighting in the war room!

And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zondag 1 januari 2012 @ 10:13:53 #114
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_106272200
Maargoed mijn eenvoudige vraag welk belang er is voor zowel China als Rusland om zich in een allesvernietigende wereldoorlog te storten wordt simpelweg ontweken en in plaats daarvan krijgen we nog meer rare gedachtenspinsels te lezen.

Dus nogmaals meneer dikkebroekzak

Welk belang dient het van Rusland en China dat ze zichzelf in een allesvernietigende wereldoorlog storten.
  zondag 1 januari 2012 @ 11:14:32 #115
363488 allesbeterweter
allesbeterweter
pi_106272645
Lang leve de complot (www) theorie,zijn we aan het doordraaien?

N. W.O- AMERO – illuminati- Haarp-FEMA? Is dit is allemaal waar. De Annunaki waarschuwt ons al wat er gaat gebeuren elke 3600 jaar een ramp zij zijn de scheppers. De Maya 3600 jaar kalender 21-12-2012?. Dus wees voorbereid. We zijn in het einde der tijd(als de 2 torens zijn gevallen) Nostradamus. Zijn alle wereldleiders ervan op de hoogte en ook de pop sterren?. Amerika is het beest dat uit de zee opkomt waarover elke Bijbel Koran Tenach spreekt. Er wordt expres ellende gezaaid op de wereld zoals de Mexicaanse griep, oorlogen, burgeroorlogen zodat de mensen zullen zeggen: kijk wat we doen, god straft ons (maar het is niet god, het is Lilith de eerste vrouw van Adam en deze die afstammen van Lilith de illuminatie). En ze zullen zeggen dat we daarom allemaal 1 God moeten hebben en 1 Geloof moeten aanhangen zodat het weer goed zal gaan. Verschillende geloven zullen samengaan: protestantisme reformatie met het katholieke met aan het hoofd. De laatste paus 261 volgens de 111e profetie? Ja, de laatste Paus zal dit leiden. Volgens de profetie van 6-6-1139 Malachy ( Profetie of St. Malachy ). Iedereen moet het geloof aannemen (het merkteken van het beest).Het streven naar eenheid is het teken dat we in het einde der tijd zijn. Iedereen zal denken dat die eenheid verbetering zal brengen in de wereld. Maar let op! Hoe kan deze eenheid verbetering brengen want het zal dwang zijn(The Patriot Act). Eenheid zal er nooit komen in deze wereld(teveel belangen in munteenheid). Wie het merkteken niet wil aannemen zal vervolgd worden(FEMA-kamp). En velen zullen het aannemen omdat zij anders niet kunnen kopen of verkopen, landen zullen worden geboycot(Iran –Afghanistan- Syrië- Egypte(Medigo) Israël). En wie wil er nou economisch op achteruit gaan($ valt¤ valt oprichting BRIC)? Dus ze gaan het doen(AMERO). Blind trappen wij allemaal in de val(omdat we niets willen geloven). En anderen zullen bang zijn dat ze zullen worden vervolgd en zullen stiekem hun geloof blijven aanhangen. Zo zegt de Bijbel. Zij zullen het merkten van het beest (het merkteken is 1 geloof en 1 leider), het beest is NWO- Amerika? Die samenwerkt met de illuminatie en de Laatste 111e (261e)paus op hun hand krijgen. Dit kunnen wij niet tegenhouden(niemand wil dit tegen houden of KAN dit voorkomen?). Het moet gebeuren Profetie van 3 nonnen en ANU en ENKI hemel & Aarde 3600 jaar geleden volgends de schepper?. De Bijbel voorspelt dat dit gaat gebeuren(elke heilig geschrift met betrekking schepping verhaal) Arcadische -Hoppi- Maya-Farao-Tibetanen-Summarische - Rome. Maar wees niet bang, dan weten we dat de ware Christus spoedig zal komen terug komst van NIBURU deze is de Messias volgens de schepper?

Zijn wel allemaal Rampen die de mens in hun hoofd ook willen?
allesbeterweter
pi_106272821
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 10:13 schreef Hexagon het volgende:
Welk belang dient het van Rusland en China dat ze zichzelf in een allesvernietigende wereldoorlog storten.
Wellicht hebben ze beweerd dat de voorspelling van de maya's kloppen ? Ze zouden echt voor lul staan als we niet ten onder zouden gaan. Daarom dus.
  zondag 1 januari 2012 @ 11:33:51 #117
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_106272861
Dit topic :')
pi_106272939
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 11:33 schreef Nibb-it het volgende:
Dit topic :')
Deze post :')
  zondag 1 januari 2012 @ 12:22:46 #119
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_106273493
quote:
7s.gif Op zondag 1 januari 2012 11:14 schreef allesbeterweter het volgende:
Lang leve de complot (www) theorie,zijn we aan het doordraaien?

N. W.O- AMERO – illuminati- Haarp-FEMA? Is dit is allemaal waar. De Annunaki waarschuwt ons al wat er gaat gebeuren elke 3600 jaar een ramp zij zijn de scheppers. De Maya 3600 jaar kalender 21-12-2012?. Dus wees voorbereid. We zijn in het einde der tijd(als de 2 torens zijn gevallen) Nostradamus. Zijn alle wereldleiders ervan op de hoogte en ook de pop sterren?. Amerika is het beest dat uit de zee opkomt waarover elke Bijbel Koran Tenach spreekt. Er wordt expres ellende gezaaid op de wereld zoals de Mexicaanse griep, oorlogen, burgeroorlogen zodat de mensen zullen zeggen: kijk wat we doen, god straft ons (maar het is niet god, het is Lilith de eerste vrouw van Adam en deze die afstammen van Lilith de illuminatie). En ze zullen zeggen dat we daarom allemaal 1 God moeten hebben en 1 Geloof moeten aanhangen zodat het weer goed zal gaan. Verschillende geloven zullen samengaan: protestantisme reformatie met het katholieke met aan het hoofd. De laatste paus 261 volgens de 111e profetie? Ja, de laatste Paus zal dit leiden. Volgens de profetie van 6-6-1139 Malachy ( Profetie of St. Malachy ). Iedereen moet het geloof aannemen (het merkteken van het beest).Het streven naar eenheid is het teken dat we in het einde der tijd zijn. Iedereen zal denken dat die eenheid verbetering zal brengen in de wereld. Maar let op! Hoe kan deze eenheid verbetering brengen want het zal dwang zijn(The Patriot Act). Eenheid zal er nooit komen in deze wereld(teveel belangen in munteenheid). Wie het merkteken niet wil aannemen zal vervolgd worden(FEMA-kamp). En velen zullen het aannemen omdat zij anders niet kunnen kopen of verkopen, landen zullen worden geboycot(Iran –Afghanistan- Syrië- Egypte(Medigo) Israël). En wie wil er nou economisch op achteruit gaan($ valt¤ valt oprichting BRIC)? Dus ze gaan het doen(AMERO). Blind trappen wij allemaal in de val(omdat we niets willen geloven). En anderen zullen bang zijn dat ze zullen worden vervolgd en zullen stiekem hun geloof blijven aanhangen. Zo zegt de Bijbel. Zij zullen het merkten van het beest (het merkteken is 1 geloof en 1 leider), het beest is NWO- Amerika? Die samenwerkt met de illuminatie en de Laatste 111e (261e)paus op hun hand krijgen. Dit kunnen wij niet tegenhouden(niemand wil dit tegen houden of KAN dit voorkomen?). Het moet gebeuren Profetie van 3 nonnen en ANU en ENKI hemel & Aarde 3600 jaar geleden volgends de schepper?. De Bijbel voorspelt dat dit gaat gebeuren(elke heilig geschrift met betrekking schepping verhaal) Arcadische -Hoppi- Maya-Farao-Tibetanen-Summarische - Rome. Maar wees niet bang, dan weten we dat de ware Christus spoedig zal komen terug komst van NIBURU deze is de Messias volgens de schepper?

Zijn wel allemaal Rampen die de mens in hun hoofd ook willen?
Dit.

Allen iets meer alinea's graag.
  zondag 1 januari 2012 @ 13:10:30 #120
363488 allesbeterweter
allesbeterweter
pi_106274416
Deze texten zijn in codex en niet geschikt,voor elk persoon wat dit niet kan/wil gebruiken/begrijpen? Hap klare brokken taal is niet voor doemdenkene meenigten maar voor Ruimdenkende mensen die zich wel in de materie verdiepen en de boodschap ook lezen?
Of zich laten veleiden tot Grammatica en Context/Codex? Gewoon negeren als je het niet snapt!
allesbeterweter
  zondag 1 januari 2012 @ 13:34:22 #121
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_106274975
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 00:57 schreef sp3c het volgende:

[..]

[..]

Dat er een paar gasten rondlopen die zich "wereldleider" noemen, wil nog niet zeggen dat ze het recht hebben om (delen van) de wereld te vernietigen/onbewoonbaar te maken. Als er een daartoe de opdracht of toestemming voor geeft, dan mag die meteen in hapklare brokken aan de wormen gevoerd worden.

Bovendien schiet niemand iets op met oorlog, omdat het vooral ook een verspilling is van fossiele brandstoffen. Lijkt me erg onlogisch na al dat "peak oil" gedoe.
pi_106275589
quote:

[..]

China :')
Als er nou een HOAX is in de wereld is het dat land wel. Met hun zogenaamde economische groei van tientallen procenten per jaar.
En ook hier een militaire achterstand van ca 30 jaar.

Uncle Sam zal elke vorm van agressiviteit door die rijsvreters met gelijke munt terugbetalen.

Anyway China + Rusland vs USA- GB + EU = :W Rusland en China.

Al heeft niemand financieel baat bij zo'n oorlog omdat ze elkaars grootste klanten zijn. Gaat dus never nooit gebeuren. En zeker niet voor zoiets onbenulligs als Iran.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  zondag 1 januari 2012 @ 14:19:46 #123
363488 allesbeterweter
allesbeterweter
pi_106275894
Euh Olie?
allesbeterweter
  Moderator zondag 1 januari 2012 @ 14:35:11 #124
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_106276219
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 13:34 schreef DemonRage het volgende:

[..]

Dat er een paar gasten rondlopen die zich "wereldleider" noemen, wil nog niet zeggen dat ze het recht hebben om (delen van) de wereld te vernietigen/onbewoonbaar te maken. Als er een daartoe de opdracht of toestemming voor geeft, dan mag die meteen in hapklare brokken aan de wormen gevoerd worden.

Bovendien schiet niemand iets op met oorlog, omdat het vooral ook een verspilling is van fossiele brandstoffen. Lijkt me erg onlogisch na al dat "peak oil" gedoe.
dat is het punt niet

Als Iran Amerikaanse schepen gaat beschieten dan is het oorlog en dan mogen de Amerikanen gewoon terugslaan zo hard als ze willen

ik ben daar geen voorstander van ofzo
pi_106276502
The release of atom power has changed everything except our way of thinking... the solution to this problem lies in the heart of mankind. If only I had known, I should have become a watchmaker. ~Albert Einstein
  zondag 1 januari 2012 @ 16:02:21 #126
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_106278016
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2012 04:07 schreef dikkebroekzak het volgende:

[..]

Lol wat een stomheid hier.

Het Westen bestond niet eens zonder de arbeid en investeringen van China, of ze bestonden wel maar ze waren derde wereld.

En dat China en Rusland het niet zonder de tegenpartij aan kunnen, geldt zeker niet andersom :') _______!
:')_____________________!

Het westen kan prima zonder china en rusland :'). Hebben ze volgens mij jarenlang gedaan, dus weet niet waar jij het over hebt gast :')/
AFCA
Qui audet adipiscitur
  zondag 1 januari 2012 @ 18:00:22 #127
354945 dikkebroekzak
pi_106281370
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 10:13 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed mijn eenvoudige vraag welk belang er is voor zowel China als Rusland om zich in een allesvernietigende wereldoorlog te storten wordt simpelweg ontweken en in plaats daarvan krijgen we nog meer rare gedachtenspinsels te lezen.

Dus nogmaals meneer dikkebroekzak

Het antwoord daarop staat al op pagina 1. Je hebt niet goed gelezen.

Rusland heeft natuurlijk belangen. Het is hun buurland, als de VS zich daar huishouden, hebben ze een voetsteun gekregen in die regio, en hebben een baan vrij gekregen tot meerdere olie- en gas reserves in de Caucasus regio. Daarnaast hebben ze de olie in Iran zelf te pakken natuurlijk. Waardoor de waarde van Russische grondmaterialen daalt.

Nog daarbovenop, is het een grote machtsstrijd. De VS bevindt zich al, zij het in mindere mate, de hele wereld om, en straks Iran ook dus. Dat pikken de Russen niet, de VS krijgen dan een soort machtsoverwicht.

En fin, je punt over een alles vernietigende oorlog slaat ook nergens op. Want als iedereen dat dacht zouden er nooit oorlogen ontstaan. Tuurlijk ziet Rusland het niet als alles vernietigend, zij denken juist dat ze goede kans maken om te winnen en ze komen op voor de belangen van hun buurland en bondgenoot om de aggressor weg te krijgen.De VS denken ook niet, neem ik aan, dat ze altijd overal zullen zegevieren.
― Albert Einstein
pi_106281419
Volgens mij is Iran een prachtig land. Ben er nooit geweest, maar dat denk ik gewoon. Maar dat Islamitisch tuig daar moet heel snel weg en er moet gezorgd worden dat daar Democratie komt.
History became legend, legend became myth.
  zondag 1 januari 2012 @ 18:05:41 #129
354945 dikkebroekzak
pi_106281539
quote:
7s.gif Op zondag 1 januari 2012 16:02 schreef Smoofie het volgende:

[..]

:')_____________________!

Het westen kan prima zonder china en rusland :'). Hebben ze volgens mij jarenlang gedaan, dus weet niet waar jij het over hebt gast :')/
Dus meteen al de olie en gaskranen vanuit, door en langs Rusland dicht. En alle producten uit China stopzetten. Red het maar zelf.

En o, geniet wel van de komende 3 maanden winter! :')

[ Bericht 0% gewijzigd door dikkebroekzak op 01-01-2012 18:13:29 ]
― Albert Einstein
  zondag 1 januari 2012 @ 18:08:34 #130
354945 dikkebroekzak
pi_106281626
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 18:01 schreef valek het volgende:
Volgens mij is Iran een prachtig land. Ben er nooit geweest, maar dat denk ik gewoon. Maar dat Islamitisch tuig daar moet heel snel weg en er moet gezorgd worden dat daar Democratie komt.
Precies. Denk aan de tijden van de Sjah (die pro-Westers was).

Of bijv. aan Amerika wel voor de tijd van Bush, ergens in de jaren 50. Waar ze ineens zijn blijven hangen qua ontwikkeling. Ook prachtig dus.
― Albert Einstein
  zondag 1 januari 2012 @ 18:15:41 #131
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_106281809
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2012 18:00 schreef dikkebroekzak het volgende:

[..]

Het antwoord daarop staat al op pagina 1. Je hebt niet goed gelezen.

Rusland heeft natuurlijk belangen. Het is hun buurland, als de VS zich daar huishouden, hebben ze een voetsteun gekregen in die regio, en hebben een baan vrij gekregen tot meerdere olie- en gas reserves in de Caucasus regio. Daarnaast hebben ze de olie in Iran zelf te pakken natuurlijk. Waardoor de waarde van Russische grondmaterialen daalt.

Nog daarbovenop, is het een grote machtsstrijd. De VS bevindt zich al, zij het in mindere mate, de hele wereld om, en straks Iran ook dus. Dat pikken de Russen niet, de VS krijgen dan een soort machtsoverwicht.

En fin, je punt over een alles vernietigende oorlog slaat ook nergens op. Want als iedereen dat dacht zouden er nooit oorlogen ontstaan. Tuurlijk ziet Rusland het niet als alles vernietigend, zij denken juist dat ze goede kans maken om te winnen en ze komen op voor de belangen van hun buurland en bondgenoot om de aggressor weg te krijgen.De VS denken ook niet, neem ik aan, dat ze altijd overal zullen zegevieren.
Het zal zeker een allesvernietigende oorlog worden als het een confrontatie wordt tussen de door jou genoemde grootmachten. Ze zijn namelijk in het bezit van kernwapens en dat zal een oorlog met alleen maar verliezers opleveren.

Daar hebben zowel China als Rusland weinig trek ik. De VS mag dan wel verzwakt zijn, Het is nog steeds een tot de tanden bewapende kernmacht. Daar maak je geen ruzie mee.
  zondag 1 januari 2012 @ 18:18:22 #132
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_106281883
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2012 18:05 schreef dikkebroekzak het volgende:

[..]

Dus meteen al de olie en gaskranen vanuit, door en langs Rusland dicht. En alle producten uit China stopzetten. Red het maar zelf.

quote:

[..]

Jij zei dat we zonder hun derde wereld waren :'). We hebben jarenlang zonder hun geleefd post WW II. Ook kunnen wij alles zelf maken, al is het dan wel duurder en niet zomaar ff gedaan. China is meer afhankelijk van ons. Gas is een probleem voor Europa ja. Maar mocht het zo ver komen zal Rusland echt niet de kant van China kiezen .
AFCA
Qui audet adipiscitur
  zondag 1 januari 2012 @ 18:32:43 #133
354945 dikkebroekzak
pi_106282254
quote:
7s.gif Op zondag 1 januari 2012 18:18 schreef Smoofie het volgende:

[..]

[..]

Jij zei dat we zonder hun derde wereld waren :'). We hebben jarenlang zonder hun geleefd post WW II. Ook kunnen wij alles zelf maken, al is het dan wel duurder en niet zomaar ff gedaan. China is meer afhankelijk van ons. Gas is een probleem voor Europa ja. Maar mocht het zo ver komen zal Rusland echt niet de kant van China kiezen .
ik ben blij dat je geen politicus bent. Waar haal je deze wijsheid vandaan? Dat Rusland niet de kant van China zal kiezen? Bron?
― Albert Einstein
  zondag 1 januari 2012 @ 18:33:38 #134
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_106282276
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2012 18:32 schreef dikkebroekzak het volgende:

[..]

ik ben blij dat je geen politicus bent. Waar haal je deze wijsheid vandaan? Dat Rusland niet de kant van China zal kiezen? Bron?
Huidige economische en politieke relaties.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  zondag 1 januari 2012 @ 18:36:34 #135
354945 dikkebroekzak
pi_106282371
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 18:15 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het zal zeker een allesvernietigende oorlog worden als het een confrontatie wordt tussen de door jou genoemde grootmachten. Ze zijn namelijk in het bezit van kernwapens en dat zal een oorlog met alleen maar verliezers opleveren.

Daar hebben zowel China als Rusland weinig trek ik. De VS mag dan wel verzwakt zijn, Het is nog steeds een tot de tanden bewapende kernmacht. Daar maak je geen ruzie mee.
Ja want toen Rusland Georgie binnenviel of de VS Irak gingen ze meteen met kernwapens strooien :')

Niet alle oorlogen, zeker niet de huidige, maken gebruik van kernwapens. De wereldlanden vooral de voormalige grote machtsblokken zullen daar terughoudend mee omspringen.

Jezelf in lezen in World Events kan geen kwaad.
― Albert Einstein
  zondag 1 januari 2012 @ 18:38:29 #136
354945 dikkebroekzak
pi_106282427
quote:
7s.gif Op zondag 1 januari 2012 18:33 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Huidige economische en politieke relaties.
Goede bron :') Je verbaast me steeds met je schitterende politieke en wereldkennis.

:|W
― Albert Einstein
  zondag 1 januari 2012 @ 18:58:03 #137
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_106282987
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2012 18:36 schreef dikkebroekzak het volgende:

[..]

Ja want toen Rusland Georgie binnenviel of de VS Irak gingen ze meteen met kernwapens strooien :')

Niet alle oorlogen, zeker niet de huidige, maken gebruik van kernwapens. De wereldlanden vooral de voormalige grote machtsblokken zullen daar terughoudend mee omspringen.

Jezelf in lezen in World Events kan geen kwaad.
Jij hebt het hier over een treffen tussen verschillende kernmachten. Niet over een kernmacht tegen een of ander irrelevant staatje.
  zondag 1 januari 2012 @ 19:00:08 #138
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_106283040
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2012 18:38 schreef dikkebroekzak het volgende:

[..]

Goede bron :') Je verbaast me steeds met je schitterende politieke en wereldkennis.

:|W
Jij verbaast mij.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_106284078
Dit zijn alleen maar woorden van Rusland. Als het Westen Iran gaat aanvallen, dat doet Rusland helemaal niks. Zij zullen alleen maar voordeel hieruit halen. De brandstof prijzen zullen alleen maar omhoog schieten, wat alleen maar goed is voor de economie van de Russen. Ook weten ze dat Iran nooit bezet zal worden, dus die kunnen ze met deze woorden alleen nog maar bevriend houden. Er zal echt geen WW3 uitbreken om Iran.
  Moderator zondag 1 januari 2012 @ 19:49:14 #140
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_106284818
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2012 18:32 schreef dikkebroekzak het volgende:

[..]

Bron?
lol
pi_106287411
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 18:01 schreef valek het volgende:
Iran bestaat volgens de website van de CIA voor 99% uit Islamieten.

Democratisch tuig.
  zondag 1 januari 2012 @ 20:48:32 #142
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_106287518
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 20:46 schreef Brussel het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Democratisch tuig.
B-52 :')

B-1 Lancer en B-2 Spirit is the way to go.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_106290594
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 20:46 schreef Brussel het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Democratisch tuig.
pi_106291673
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 04:42 schreef sp3c het volgende:
dat is toch ook zo??

als Pakistan in een grensdispuut een Indische grenspost aanvalt dan is er geen enkele regel binnen het internationale oorlogsrecht dat India verbied naar Karachi door te stoten
Wat kan het India nou weer schelen als Pakistan een Indische grenspost aanvalt?
  zondag 1 januari 2012 @ 23:28:17 #145
295786 ReV66
EINDBAAS
pi_106294322
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 14:03 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

China :')
Als er nou een HOAX is in de wereld is het dat land wel. Met hun zogenaamde economische groei van tientallen procenten per jaar.
En ook hier een militaire achterstand van ca 30 jaar.

Uncle Sam zal elke vorm van agressiviteit door die rijsvreters met gelijke munt terugbetalen.

Anyway China + Rusland vs USA- GB + EU = :W Rusland en China.

Al heeft niemand financieel baat bij zo'n oorlog omdat ze elkaars grootste klanten zijn. Gaat dus never nooit gebeuren. En zeker niet voor zoiets onbenulligs als Iran.
:O
Als er 1 land een HOAX is, dan is het USA wel met hun prachtige war for oil, guantanamo bay, doodstraf en wapenwet.

China's collega '' rijstvreters'' in Vietnam had toendertijd die bolle Uncle Sam en zijn Amerika wel onverwacht lekker in zijn kont geneukt :W .
USA moet er niet aan denken dat ze het aan de stok krijgen met China, laat staan samen met Rusland, zowel in financieel als militair opzicht.
LIJST 11 BAZENPARTIJ AKA IK LUL JE DER UIT
  zondag 1 januari 2012 @ 23:45:05 #146
181126 MouzurX
Misschien?
pi_106294977
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 23:28 schreef ReV66 het volgende:

[..]

Als er 1 land een HOAX is, dan is het USA wel met hun prachtige war for oil, guantanamo bay, doodstraf en wapenwet.

China's collega '' rijstvreters'' in Vietnam had toendertijd die bolle Uncle Sam en zijn Amerika wel onverwacht lekker in zijn kont geneukt :W .
USA moet er niet aan denken dat ze het aan de stok krijgen met China, laat staan samen met Rusland, zowel in financieel als militair opzicht.
Ehuh, ik weet niet hoor maar de USA bombardeert china helemaal kapot. Wat wilt china doen? De bevolking, die helemaal niet in 1 lijn achter de regering staat, in bootjes langs de amerikaanse vloten naar amerika toe sturen ?

Financieel gezien is een oorlog ook geen probleem voor de USA, dan ga je gewoon naar "oorlogsstand" a la ww2.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_106295231
quote:

[..]

China kreeg anders ook wel een puik pak voor de rijsterbroek van Vietnam :D
pi_106300320
quote:

[..]

Weet je voor wie de Chinezen 90% van hun spullen maken? Niet voor hun eigen volk, die kunnen gadgets en luxe-artikelen namelijk helemaal niet veroorloven. :')

Als de pleuris uitbreekt tussen Rusland en De VS hoef je er echt niet op te rekenen dat China zich daar uitgebreid mee gaat bemoeien. Die kijken lachend toe hoe die Ruski's en Amerikanen elkaar afmaken. De onderlinge handelsbelangen tussen China en de VS zijn namelijk ook enorm. Alleen al vanwege de miljardenbelangen in Rare earth element.
Al zou Amerika morgen nog Noord Korea en Iran tegelijk binnenvallen zou China nooit om die reden de oorlog aan Amerika verklaren.

Totalitaire oorlog tussen China en VS is sowieso volledig uitgesloten en stupide omdat beide landen in staat zijn elkaar van grotendeels de kaart te vegen met nucleaire wapens. Beiden zouden direct wereldmacht af zijn nadien en bovendien honderden miljoenen doden kunnen betreuren. China zal nooit het vaste land of steden in de VS aanvallen en vice versa.

Maar even puur hypothetisch voor jou: Tijdens een eventueel gewapend conflict in The Pacific hebben de VS 11 vliegdekschepen, China 0. VS hebben 18.000 vliegtuigen tegen 5000 van China (veelal oudere type's SU) .... 2000 marineschepen tegen 500 van China enz enz. Om over de technologische suprematie maar te zwijgen.... Enne... Su 27 vs F-22's, F-18's en F16's, You do the math ;)

Enige waar China veruit superieur is is in absolute aantallen legereenheden. Maar als je die niet kunt mobiliseren heb je daar ook niks aan.

[ Bericht 1% gewijzigd door Stokstaart op 02-01-2012 02:43:16 ]
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_106300532
quote:

[..]

En welk belang zou Rusland daar dan bij hebben? Die grote gas en oliemagnaten zijn juist de mensen die Poetin aan de macht houden . Die zijn echt not amused als Poetin de gas geldkraan opeens dichtdraait vanwege een of ander 'ver van hun bed' kutconflict tussen de VS en het Iran.
Groetjes, Ezio.
pi_106300691
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 22:20 schreef Asgard het volgende:

[..]

Wat kan het India nou weer schelen als Pakistan een Indische grenspost aanvalt?
Scherp.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')