Nah. Ik denk het niet want er valt niks mee te winnen.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 16:26 schreef YazooW het volgende:
Meerdere geruchten dat de USS Carl Vinson op weg is om zich aan te sluiten bij de 5th fleet.
De poep gaat de ventilator raken zeg maar...
http://en.wikipedia.org/wiki/USS_Liberty_incidentquote:The USS Liberty incident was an attack on a United States Navy technical research ship, USS Liberty, by Israeli Air Force jet fighter aircraft and Israeli Navy torpedo boats, on June 8, 1967, during the Six-Day War.[2] The combined air and sea attack killed 34 crew members (naval officers, seamen, two Marines, and one civilian), wounded 170 crew members, and severely damaged the ship.[3] At the time, the ship was in international waters north of the Sinai Peninsula, about 25.5 nmi (29.3 mi; 47.2 km) northwest from the Egyptian city of Arish.[1][4]
[...]
Die vetzak is generaal Hassan Firouzabadi.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 12:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
Die bruine skippybal valt wel een beetje uit de toon.. enig idee wie dat is? En of ie niet stiekem vaste klant bij de McDonalds Teheran is?
dan schiet je de launchers kapot (ervanuitgaande dat die netjes op je luchtaanval blijven wachten) maar die zijn op dat moment toch al leeg want ze hebben net op je schepen geschotenquote:Op dinsdag 3 januari 2012 16:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Je zal niet eens echt het land op hoeven hoor. Gewoon vanaf die vliegdekschepen de hele zooi plat gooien vanwaar er geschoten wordt op die schepen.
Het zijn geen internationale wateren.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 11:53 schreef waht het volgende:
[..]
Gegarandeerd dat ze terugkomen. De dag dat Amerika zich laat wegjagen uit internationale wateren is de dag dat Amerika definitief zijn supermachtstatus verliest.
Nee ik heb wel degelijk de twee juist verwisseld.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 18:01 schreef sp3c het volgende:
je hebt niet Amerika met Iran verwisselt maar dreunde gewoon het bekende riedeltje op
Dat denk ik ook, maar ik zou het niet pikken als IRAN de macht krijgt over de straat van Hormoez, dat kan dus nietquote:Op dinsdag 3 januari 2012 16:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nah. Ik denk het niet want er valt niks mee te winnen.
De Iraniers weten sowieso dat een grootschalige oorlog het einde van hun regime is, en Obama is heel wat wijzer en diplomatieker dan Bush.
De enigen die belang hebben met een escaleren van deze crisis zijn de Israeliers.
Iran heeft de macht al want het zijn HUN territoriale wateren, gedeeld met Oman.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 18:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, maar ik zou het niet pikken als IRAN de macht krijgt over de straat van Hormoez, dat kan dus niet
Bron?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 16:26 schreef YazooW het volgende:
Meerdere geruchten dat de USS Carl Vinson op weg is om zich aan te sluiten bij de 5th fleet.
De poep gaat de ventilator raken zeg maar...
http://www.navy.mil/navydata/navy_legacy_hr.asp?id=146quote:
quote:Ships Underway
Aircraft Carriers:
USS Carl Vinson (CVN 70) - 5th Fleet
USS Abraham Lincoln (CVN 72) - 7th Fleet
USS John C. Stennis (CVN 74) - 5th Fleet
Amphibious Assault Ships:
USS Bataan (LHD 5) - 5th Fleet
USS Makin Island (LHD 8) - 5th Fleet
Oke bedanktquote:Op dinsdag 3 januari 2012 18:33 schreef Royyy het volgende:
[..]
http://www.navy.mil/navydata/navy_legacy_hr.asp?id=146
[..]
De vijfde floot die zit namelijk in de Perzisch golf.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 18:35 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Oke bedankt, waar kan je zien dat ie ook naar de Straat van Hormuz vaart?
Niet. En zulke precieze operationele plannen zullen ook echt niet bekend worden gemaakt.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 18:35 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Oke bedankt, waar kan je zien dat ie ook naar de Straat van Hormuz vaart?
als ik Iran was zou ik me trouwens meer zorgen maken om USS Bataan en USS Makin Island dan om de Carl Vinsonquote:Op dinsdag 3 januari 2012 18:33 schreef Royyy het volgende:
[..]
http://www.navy.mil/navydata/navy_legacy_hr.asp?id=146
[..]
Het afsluiten van de straat van Hornuz mag gewoon beschouwd worden als een daad van oorlog tegen het Westen. Dan hebben we de VN echt niet nodig om te beginnen met vechten. Daarom doet Iran dit ook echt niet.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 18:37 schreef dikkebroekzak het volgende:
De grote, relevante vraag in dit alles is of de VN sancties oplegt tegen Iran. Dat is de bepalende factor dat alles gaat starten.
Top, dank voor de info.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 17:23 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Die vetzak is generaal Hassan Firouzabadi.
Ik zie het, laat ik het dan zo stellen: Amerika gaat pas weg uit de Perzische Golf als ze geen grondstoffen uit die regio meer nodig hebben, of geen supermacht meer (willen) zijn.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 17:39 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Het zijn geen internationale wateren.
Idd. Velen vergeten dat die Amphibious Assault Carriers heel wat kunnen uitrichten. Vipers met APC's, 1900 marines en sinds kort ook de v-22.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 18:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
als ik Iran was zou ik me trouwens meer zorgen maken om USS Bataan en USS Makin Island dan om de Carl Vinson
Maar dan moeten ze wel een MEU set up hebben.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:50 schreef sp3c het volgende:
niet in theorie, die tanks (1 peloton) zijn organiek onderdeel van een MEU
Mwah, ik denk dat er niets gaat gebeuren.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 20:00 schreef sonnyspek het volgende:
Hoe groot wordt de kans geschat dat Iran iets doet?
1%quote:Op dinsdag 3 januari 2012 20:00 schreef sonnyspek het volgende:
ik neem aan dat de Amerikanen dat dan gewoon zelf doen want ze kunnen vanaf de Persische golf vele malen meer sorties genereren als de Israeli's vanuit Israel en Israel is graag de lachende derdequote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:58 schreef Smoofie het volgende:
Maarja, spannend. Het is aan Iran om hun dreiging waar te maken, of gewoon niets te doen. Op het moment dat Iran iets doet kunnen ze ook meteen een luchtaanval van Israel verwachten.
Misschien dat ze weer pogen wat Britten te vangen of wat Fransenquote:Op dinsdag 3 januari 2012 20:00 schreef sonnyspek het volgende:
Haha ja, of ze doen juist iets omdat ze weten dat Obama niet veel terug kan doen vanwege de verkiezingen.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 20:05 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Misschien dat ze weer pogen wat Britten te vangen of wat Fransen
Tegen de Amerikanen zie ik ze niks doen, voor de verkiezingen zal Obama iedere aanval met overmacht beantwoorden
Amerikanen haten Iranquote:Op dinsdag 3 januari 2012 20:06 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Haha ja, of ze doen juist iets omdat ze weten dat Obama niet veel terug kan doen vanwege de verkiezingen.
Iran niet. Die hebben er geen enkel belang bij. De stakeholders bevinden zich aan andere zijde: Ik vind het best denkbaar dat Israël iets lanceert. Oftewel, een false flag.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 20:00 schreef sonnyspek het volgende:
Of juist niet. Want het zou de VS juist nu goed uitkomen om de aandacht gemeenschappelijk op iets anders te richten. Met andere woorden: een stevige reactie van de VS en een volk/congres dat zich unaniem achter de president schaart is wat je dan meestal te zien krijgt.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 20:07 schreef SeLang het volgende:
Nu met die leidersschapscrisis in de USA is nu wel het moment voor Iran om iets te forceren, mochten ze dat willen....
Zodra Iran ook maar één 'grap' uithaalt met de VS, gaat de VS he-le-maal los. Dat de VS dan weer in een nieuwe crisis terechtkomt is van ondergeschikt belang op dat moment. Echter is de kans dat Iran wat gaat uithalen nihil.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 20:06 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Haha ja, of ze doen juist iets omdat ze weten dat Obama niet veel terug kan doen vanwege de verkiezingen.
Zoiets is denk ik het scenario waaronder een eventuele crisis kan escalleren. Iran zelf gaat echt geen kamikaze-actie op een vliegdekschip uitvoeren, omdat dit de facto het einde van het regime in Iran betekent. Maar het kan wel zijn dat er toch opeens een schip oid door een torpedo getroffen wordt of op een mijn loopt. Dan gaat alles vanzelf en is het heel snel oorlog. Achteraf is dan niemand geïnteresseerd in de toedracht. Zie ook bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 3 januari 2012 20:08 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ik vind het best denkbaar dat Israël iets lanceert. Oftewel, een false flag.
Dat hebben ze vaker uitgevoerd, zoals iemand heel terecht refereerde aan de ramp met de USS Liberty. Een Amerikaans spionageschip vernietigd door Israëlische jachtvliegtuigen met Egyptische opdruk. Daarna hebben Israëlische patrouilleboten zelfs geprobeerd alle overlevenden op de reddingsvlotten dood te schieten.
Pas toen er een F4-Phantom opsteeg om een atoombom op Caïro te gooien als directe represaille (feit, later toegegeven), lieten de Israëlieten weten dat het mogelijk om een "fout" ging.
We hebben nu het scenario dat het overgrote deel van de (simplistische) Westerse wereld denkt van: Amerikaans vliegdekschip wordt bedreigd door Iran. Diezelfde simpele wezens houden er sterk rekening mee dat het tot een handgemeen komt, waarbij Iran natuurlijk de boosdoener is. Zodoende is de publieke opinie direct overtuigd van een militair ingrijpen.
De kaarten liggen op tafel. De voorzet is gegeven. Nu nog verzilveren en de VS en Israël kunnen ongestoord hun gang gaan.
quote:Met het Tonkin-incident wordt gerefereerd aan een aanval op 2 augustus 1964 door vijf patrouilleboten van Noord-Vietnam op de Amerikaanse torpedobootjager USS Maddox in de Golf van Tonkin en een mogelijke tweede aanval op 4 augustus 1964. Als vergelding bombardeerde de Amerikaanse luchtmacht voor het eerst Noord-Vietnam.
Gedurende de eerste noord-Vietnamese aanval op de USS Maddox raakte één Amerikaans vliegtuig beschadigd. één 14.5mm patroon raakte het Amerikaanse schip. 3 noord-Vietnamese torpedoboten raakten beschadigd door de 280 afgevuurde kanonsgranaten, 6 opvarenden raakten gewond en 4 stierven. Er waren geen slachtoffers aan de Amerikaanse kant.
De politieke reactie was dat in de Verenigde Staten een resolutie werd aangenomen die president Johnson volmacht gaf voor directe aanvallen in Zuidoost-Azië, zonder dat hiervoor een formele oorlogsverklaring, met goedkeuring van het Amerikaans Congres, nodig was.
In 2005 werd bekend, onder andere op basis van een rapport van de Amerikaanse inlichtingendienst National Security Agency, dat de tweede aanval hoogstwaarschijnlijk nooit heeft plaatsgevonden.[1]
Iran bezetten zullen ze ook niet doen.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 20:08 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Ja oke, maar ik weet niet of ze weer zo'n oorlog willen net zoals irak/afghanistan.
De partijen die we met wantrouwen moeten volgen zijn de VS en Israël. Dat is in een recente geschiedenis ruimschoots bewezen.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 20:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zoiets is denk ik het scenario waaronder een eventuele crisis kan escalleren. Iran zelf gaat echt geen kamikaze-actie op een vliegdekschip uitvoeren, omdat dit de facto het einde van het regime in Iran betekent. Maar het kan wel zijn dat er toch opeens een schip oid door een torpedo getroffen wordt of op een mijn loopt. Dan gaat alles vanzelf en is het heel snel oorlog. Achteraf is dan niemand geïnteresseerd in de toedracht. Zie ook bijvoorbeeld
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tonkin-incident
[..]
dat is ook niet nodigquote:Op dinsdag 3 januari 2012 20:08 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Ja oke, maar ik weet niet of ze weer zo'n oorlog willen net zoals irak/afghanistan.
Welnee, Obama zal wel weer gaan buigenquote:Op dinsdag 3 januari 2012 20:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Of juist niet. Want het zou de VS juist nu goed uitkomen om de aandacht gemeenschappelijk op iets anders te richten. Met andere woorden: een stevige reactie van de VS en een volk/congres dat zich unaniem achter de president schaart is wat je dan meestal te zien krijgt.
De vraag is in hoeverre je dat in de hand hebt. Als je met de luchtovermacht niet snel genoeg die straat weer open krijgt, er komen olietekorten, dan zul je toch op zeker moment aan land moeten gaan en zo rol je van de ene in de andere toestand.quote:
Die ander vertelde gewoon een goede mopquote:Op dinsdag 3 januari 2012 20:14 schreef SeLang het volgende:
[..]
Welnee, Obama zal wel weer gaan buigen
[ afbeelding ]
Welnee, dat zij Saoedie-arabie en in mindere mate Iraen, de Saoediers zie ik er ook wel voor aan om verder te stoken.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 20:13 schreef Chooselife het volgende:
[..]
De partijen die we met wantrouwen moeten volgen zijn de VS en Israël. Dat is in een recente geschiedenis ruimschoots bewezen.
Iraanse raketten op Israëlische steden is 'ongestoord hun gang gaan'?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 20:08 schreef Chooselife het volgende:
[..]
De kaarten liggen op tafel. De voorzet is gegeven. Nu nog verzilveren en de VS en Israël kunnen ongestoord hun gang gaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |